دوشنبه 12 مهر 1389 - 1:8

















-

I تبلیغات متنی I
موسسه سینمایی پاسارگاد
به تعدادی آقا و خانم جهت بازی در فیلم‌های سینمایی و سریال نیازمندیم
09121468447
----------------------------
روزنامه تفاهم
اولین روزنامه کارآفرینی ایران
----------------------------
پارسيس
مشاوره،طراحي و برنامه نويسي  پورتال‌های اینترنتی
----------------------------

موسسه سینمایی پاسارگاد
ارائه هنرور و بازیگر به پروژه‌ها
09121468447




 


 



                       



واکنش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ماجرای لغو پروانه «جدایی نادر از سیمین»
هیچ‌گونه مقابله‌ای با اهالی سینما نداریم

سینمای ما- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح پنجشنبه 8 مهر در حاشیه نشست خبری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال که در محل این وزارتخانه برگزار می‌شد در پاسخ به سوالی درباره لغو پروانه ساخت فیلم "جدایی نادر از سیمین" به کارگردانی اصغر فرهادی و واکنش معاون سینمایی ارشاد به اظهارات این کارگردان در جشن خانه سینما گفت: ما هیچگونه مقابله‌ای با اهالی سینما نداریم و از ابتدا هم بنا بر تعامل و همکاری بوده است.
وی افزود: الان کسی نمی‌تواند ادعا کند در این دوره نسبت به قبل یک انقباض یا انسدادی در حوزه فرهنگ ایجاد شده است. سال گذشته دیدید که از فیلمهایی که قبلاً توقیف شده بودند رفع توقیف شد.
سیدمحمد حسینی در عین حال اهالی فرهنگ و هنر و به ویژه سینما را از ورود به مباحث سیاسی برحذر داشت و با بیان اینکه "دیده می‌شود بعضی‌ها به نام گروههای صنفی فعالیتهای حزبی می‌کنند" گفت: اینکه بعد از گذشت یکسال و خُرده‌ای از داستان انتخابات یکی بیاید و با دستبند سبز برود بالای سن درست نیست.
وی ادامه داد: سال گذشته که این اتفاقات در مورد بعضی از هنرمندان افتاد گفتیم اینها به هر حال روح لطیفی دارند و شاید به طور عمیق وارد مباحث سیاسی نشده‌اند اما الان دیگر اگر کسی بخواهد جنبش مُرده سبز را زنده کند معنی ندارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: البته خود آقای فرهادی هم متوجه شده که حرفهایش در جشن خانه سینما نامناسب بوده است. اینکه کسی آرزو کند که فردی ضد انقلاب مثل محسن مخملباف و خانواده‌اش برگردد به ایران و انتظار هم داشته باشد که ما برایش فرش قرمز پهن کنیم نشان می‌دهد که مسئله دیگر صنفی و سینمایی نیست.
حسینی گفت: اینکه عده‌ای هم بیایند در آن فضا برای این حرفها سوت و کف بزنند از نظر ما محکوم است و قابل قبول نیست و به جد انتظار داریم که این روند را اصلاح کنند.
وی با بیان اینکه "ما کاری به سابقه افراد نداریم" ادامه داد: بعضی از کسانی که سر سفره این نظام نشسته‌اند حالا ادعا می‌کنند که "ما الان در یک محاصره اقتصادی هستیم". ما فعلاً سکوت کرده‌ایم اما اگر لازم باشد تمام موارد و مستندات را در این زمینه بیان می‌کنیم.
وزیر ارشاد گفت: ما با هیچ شخصی از جمله آقای فرهادی و یا دیگرانی که تحت تاثیر هیجانات حرفهایی زده‌اند بحثی نداریم حرف ما با حلقه گردانان این محافل است. قضیه ایشان (فرهادی) مسئله ما نیست مسئله ما کسانی است که به صورت سازماندهی شده دارند ارزشهای اسلامی را زیر پا می‌گذارند.
حسینی ادامه داد: در شرایطی که ما رویاروی آمریکا ایستاده‌ایم اگر کسی در داخل بخواهد سنگ‌ آنها را به سینه بزند این پذیرفتنی نیست. می‌بینیم نشریه‌ای که قبلاً لغو مجوز شده بود و الان دوباره انتشار پیدا کرده دوباره دارد همان کارهای قبلی‌ را تکرار می‌کند و بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های سران فتنه را منتشر می‌کند. خُب این چه معنی دارد؟! یا خواننده‌ای که در خارج از کشور هر چیزی علیه نظام خواسته گفته است الان آمده می‌خواهد از تلویزیون مجوز بگیرد که برنامه‌اش پخش شود!
وی با تاکید بر برخورد قاطع با آنچه "جریان سازماندهی شده در حوزه فرهنگ و هنر" نامید گفت: چند سال قبل انجمنی بود به نام انجمن صنفی روزنامه‌نگاران که به جای کار صنفی کار سیاسی می‌کرد و دیدیدم که چه بر سرش آمد. کسانی که در دوره اصلاحات سر کار بودند و به اصطلاح گفتمان ایجاد می‌کردند به جای کار به گفتاردرمانی مردم مشغول بودند حالا رفته‌اند در حوزه فرهنگ و می‌خواهند تحت عنوان فعالیتهای صنفی موضعگیری کنند.



منبع : مهر

به روز شده در : پنجشنبه 8 مهر 1389 - 16:27

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




  • / نخستین جشنواره فیلم‌های صنعتی جهش برگزار می‌شود
  • پاسخ معاونت سينمايي به نامه‌ مديرعامل خانه سينما خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی / در اين نامه ادبياتي از توده مسلک‌هاي سابق و ليبرال منش‌هاي امروز ديده مي‌شود
  • نامه سرگشاده محمد مهدي عسگرپور، مديرعامل خانه سينما، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی / مايليد سوابقمان را حداقل از تاريخ ‌‌١٢/١١/٥٧ تاكنون با هم مقايسه كنيم؟
  • این هفته کارگردان دیگری انتخاب می‌شود / حسین قناعت از کارگردانی "و خدا زن را آفرید" انصراف داد
  • به احترام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) / سری جدید سریال «قهوه تلخ» با تاخیر به بازار می‌آید
  • گروه تولید سریال برای دستمزد تمام بازیگران به توافق رسیدند / تغییر بازیگران مجموعه "قلب یخی" تکذیب شد
  • ممنوعیت ساخت فیلم تازه اصغر فرهادی لغو شد / فيلمبرداری «جدايي نادر از سيمين» از صبح شنبه ادامه پیدا می‌کند
  • تازه‌ترین اخبار از پروژه عظيم «حضرت محمد(ص)» / ويتوريو استرارو، برنده سه جایزه اسکار، برای همکاری با مجید مجیدی به ايران آمد
  • واکنش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ماجرای لغو پروانه «جدایی نادر از سیمین» / هیچ‌گونه مقابله‌ای با اهالی سینما نداریم
  • واکنش خانه سینما به بیانیه اخیر جواد شمقدری / بیانیه معاونت سینمایی درباره جشن سینما مایه شگفتی است
  • 20 میلیارد تومان هزینه ساخت سریال «مختارنامه» شده است / دستمزد براد پیت برای دو ماه حضور در نقش آشیل، برابر با 10 سال هزینه عوامل «مختارنامه» است
  • جایزه بهترین کارگردانی جشنواره پیونگ یانگ به سینمای ایران اختصاص یافت / خسرو معصومی برای کارگردانی «باد در علفزار می‌پیچد» جایزه گرفت
  • واکنش اکبر عبدی به شایعه‌های آزاردهنده / حق من و خانواده‌ام است که یک زندگی طبیعی داشته باشیم
  • بحران در کانون کارگردانان / سه عضو شورای مرکزی کانون کارگردانان استعفا دادند
  • بازنويسي فيلمنامه «مامانم را قورت نده» ادامه دارد / نخستين فيلم سه‌بعدي ايران ساخته می‌شود؟
  • بیانیه معاون امورسينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نسبت به حاشيه‌هاي جشن خانه سينما / اينکه در مراسمي بنام جشن خانه سينما با هلهله و شادي بي‌خبران و غافلان پايان نظام جمهوري اسلامي ايران را آرزو مي‌کنند چه بايد کرد!
  • اختصاصی سینمای ما؛ / رونمایی از پوستر فیلم تازه بهروز افخمی؛ «سن پطرزبورگ»
  • فرهاد توحیدی درباره جلسه با مسولان ارشاد گفت / توافق شده بود مشکل فیلم اصغر فرهادی حل شود،اما نشد
  • دوستان شهرستانی از اصفهانی‌ها گلایه کنند! / حسن فتحی: دیگر در هیچ شهرستانی سریال نمی‌سازم
  • فیلم تازه ابراهیم حاتمی‌کیا به‌زودی جلوی دوربین می‌رود / امین تارخ و مریلا زارعی به جمع بازیگران «بانوی شهر ما» اضافه شدند











  •   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

    استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

    كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

    مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

     سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
    Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2010, cinemaema.com
    Page created in 0.0492460727692 seconds.