News
  • عکس: یلدا ذبیحی
    تصاویر نشست پرسش و پاسخ فیلم «گناهکاران» را در "سینمای ما" ببینید
  •  
  • ساعت 18 در فاصله بین دو فیلم «روز روشن» و «برلین -7»
    مستند «صندلی شماره 257» بار دیگر در نوبت پخش در سالن اصلی برج میلاد قرار گرفت
  •  
  • گزارش تصویری "سینمای ما" از نشست رسانه ای «گناهکاران» - عکس: محسن هردان
    روز اول- 12 بهمن با حضور فرامرز قریبیان (کارگردان، تهیه کننده و بازیگر) و قطب‌ الدین صادقی، بهاره کیان افشار و محمد متوسلانی(بازیگران)
  •  
  • گزارش تصویری "سینمای ما" از نشست رسانه ای «هیچ کجا، هیچ‌کس» - عکس: محسن هردان
    روز اول- 12 بهمن با حضور ابراهیم شیبانی (کارگردان) و رضا کیانیان، بهاره کیان‌افشار و مهناز افشار (بازیگران)
  •  
  • به رغم اجرای خوب تکنیک سه بُعدی، داستان بسیار ضعیف «آقای الف» باعث خستگی حاضران شد
    رونمایی از «آقای الف» سه بُعدی در اولین روز جشنواره فجر 31: عوامل اصلی ساخت «آقای الف» بالای سنگ قبر خود حاضر شدند
  •  
  • کارگردان و روابط عمومی جشنواره توضیح داد: چرا نمایش مستند «صندلی 257» در سالن اصلی متوقف شد؟
    تماشاگران منتظر تماشای «صندلی شماره 257» نماندند و کارگردان از نمایش فیلم بدون تماشاگر جلوگیری کرد/ شفیع آقامحمدیان: وقفه درنمایش فیلم لازم بود
  •  
  • گزارش تصويري اختصاصي سايت "سينماي ما" از تالار وحدت - عکس: يلدا ذبيحي
    اهالي سينماي ايران از روی فرش سبز افتتاحيه جشنواره فجر عبور کردند
  •  
  • گزارش تصويري سايت "سينماي ما" از تالار وحدت - عکس: يلدا ذبيحي
    سینماگران حاضر در افتتاحیه جشنواره فجر از فرش سبز گذشتند
  •  
  • بازیگر نامزد اسکار به قرن هجدهم می‌رود
    جسیکا چستین با بازیگر محبوبِِ لیو اولمان چهره به چهره می‌شود
  •  
  • چارلیز ترون نیم نگاهی به وسترن دارد
    ترون به مجری مراسم اسکار امسال تیراندازی یاد می‌دهد
  •  
  • اهدای سه سیمرغ بلورین به برگزیدگان عکس و پوستر و آنونس در جشنواره سی و یکم فیلم فجر
    با افتخار چهره شهرمان را مزین به تصاویر این سینما کنیم
  •  
  • اختصاصی "سینمای ما": تصاویر یلدا ذبیحی از آیین بزرگداشت در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
    جمشید مشایخی، جهانگیر الماسی، نادر طالب زاده و مهری شیرازی تقدیر شدند
  •  
  • مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر با حضور مسوولان و هنرمندان برگزار شد
    سخنرانی مسولان، تقدیر برگزیدگان و اهدای سه سیمرغ بلورین در تالار وحدت تهران
  •  
  • سه سيمرغ ٣١ پرواز كرد: برگزيدگان سیمرغ بلورین اقلام تبلیغی جشنواره فیلم فجر معرفي شدند
    «آینه‌های روبرو» در بخش پوستر و آنونس سیمرغ بلورين گرفت/ «روزهای زندگی» سيمرغ بلورين بهترين عكس فيلم گرفت
  •  
  • جشنواره فيلم فجر ١١ بهمن از ساعت 19 در تالار وحدت شروع خواهد شد
    با بخش اخبار لحظه به لحظه سايت "سينماي ما" همراه مراسم افتتاحيه سي و يكمين جشنواره فيلم فجر باشيد
  •  
  • کوئنتین تارانتینو با وسترنش می‌تازد
    برای دومین هفته پیاپی «جنگو آزاد شده» صدرنشین جدول پرفروش‌ترین فیلمهای جهان
  •  
  • کارگردان «مرشد» بهار امسال فیلم جدید خود را کلید می‌زند: پل تامس اندرسن و یک اقتباس تازه
    آیا یواکین فینیکس و پل تامس اندرسن دوباره همکاری خواهند کرد؟
  •  
  • علاقه مندان گور وربینسکی و سه گانه «دزدان دریایی کارائیب» بخوانند
    گور وربینسکی «پیونگ یانگ» را می‌سازد
  •  
  • ستاره دیروز و امروز سینمای هند جایزه معتبر زادگاهش را از آن خود کرد
    سری دیوی برنده جایزه «پادما شری» سال ۲۰۱۳ شد
  •  
  • پس از هفت سال شایعات پایان یافت
    اوا گرین در قسمت جدید «شهر گناه» نقش آفرینی خواهد کرد نه آنجلینا جولی
  •  
     
     
     
     
     
     
     
     

       




    محمد اطبایی از حضور موفق سینمای ایران در جشنواره برلین مي‌گويد
    جایزه اصلی «پذیرایی ساده» استقبال گسترده مخاطبان بود


    سینماي ما- سمیه علیپور: مسئول عرضه و پخش بین‌المللی فیلم سینمایی «پذیرایی ساده» گفت هر پنج نمایش این فیلم در بخش «فورم» شصت و دومین جشنواره فیلم برلین با استقبال روبرو شد. محمد اطبایی  در مورد وضعیت حضور سینمای ایران در شصت و دومین جشنواره برلین و فعالیت پخش‌کننده‌های بخش خصوصی در بازار فیلم این جشنواره اظهار داشت:‌ «متاسفانه تعداد پخش‌کننده‌های بین المللی بخش خصوصی سینمای ایران از انگشتان یک دست هم کم ترند و این ضعف هم به فقدان سیاست‌‌های دولتی جهت پرورش و حمایت از پخش‌کننده‌های بین‌المللی و هم کم‌کاری بخش خصوصی در این حوزه برمی‌گردد.»

    او ادامه داد: «بخش دولتی در این زمینه عملکرد مناسبی نداشته و بنیاد سینمایی فارابی بیش از این می‌توانست فعال عمل کند که نکرده است. جشنواره‌هایی مثل فجر بهترین فرصت برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی عرضه و بازاریابی بین‌المللی در تمام این سال‌ها بوده که سیاست‌گذاران جشنواره از آن غافل بوده‌اند. پرورش نیروهای متخصص حوزه عرضه و پخش بین‌المللی از نیازهای اساسی سینمای ایران است و مشخص نیست این حجم بالای تولیدات سینمای ایران و رویکرد مسئولین سینمایی به حضور جدی‌تر این فیلم‌ها در عرصه های جهانی، با چه نیروهایی باید به منصه عمل بنشیند، مگر آنکه نیت سیاست‌گذاران به فعال‌تر شدن همین نهادهای رسمی و دولتی باشد!»

    او اظهار داشت: «در سال گذشته میلادی بیش از سی عنوان فیلم سینمایی به دو پخش کننده فعال بخش خصوصی ارائه شد که این خود نشانی از کمبود شدید نیروی متخصص است، در حالی که توان این پخش‌کننده‌ها بیش از ده عنوان فیلم سینمایی در سال نیست. حال با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت چه تعداد فیلم لاجرم به نهادهای رسمی/دولتی ارجاع شده و یا با پدیده غیرحرفه‌ای کارگردان/پخش کننده روبرو می‌شوند. فعالیت بخش خصوصی در زمینه پخش بین‌المللی فیلم‌ها همانند جزیره‌های تک افتاده‌ای است که اتفاقا از نظر کمی و کیفی نتیجه کار آنان از مجموعه نهادهای دولتی و رسمی سینمای ایران بیشتر است.»

    او با اشاره به برگزاري جشنواره برلین و حضور «پذیرایی ساده» به مسئولیت پخش او در این رویداد سینمایی گفت: «در جشنواره برلین جدا از «پذیرایی ساده» ، دو فیلم کوتاه «فالگوش» به کارگردانی محمدرضا فرزاد و «منطق الطیر» به کارگردانی آذین فیض‌آبادی هم در بخش فورم حضور داشتند که توسط کارگردان‌های آن به جشنواره عرضه شده بودند.»

    اطبایی گفت: «بنیاد سینمایی فارابی، موسسه رسانه‌های تصویری و سازمان صداسیما هم در بازار فیلم اروپا در برلین حضور داشتند که در ارزیابی حضور آن‌ها در برلین بیش تر با گزارش‌های کلی و گاهی شعاری روبرو هستیم. سمت و سوی غالب این گزارش‌ها دال بر استقبال، موفقیت و مراجعات بسیار زیاد از این غرفه‌هاست که منجر به یک ارزیابی دقیق از عملکرد ایشان نمی‌شود.»

    او ادامه داد: «این نهادها مشابه این گزارش‌ها را در مورد بازار جشنواره کن هم داشتند که پرسش این است، نتیجه آن موفقیت‌ها چه بوده است؟ این بودجه سینمای ایران است که هزینه فعالیت نهادهای رسمی و دولتی می‌شود، آیا دست‌اندرکاران سینمای ایران حقی نسبت به چگونگی هزینه‌ها دارند؟»

    این کارشناس حوزه پخش بین‌المللی فیلم‌ها گفت: «متاسفانه نگاه پدرانه در شماری قابل توجهی از مسئولان سینمایی ما وجود ندارد. در بازار فیلم اروپا که در کنار جشنواره برلین و یا در بازار فیلم کن، کشورهای مختلف فضای بسیار بزرگی را برای حضور بخش خصوصی خود فراهم می‌کنند و هیچ نهاد دولتی/رسمی آن کشورها به فعالیت عملی در این حوزه نمی‌پردازد، مگر در جهت حمایت تمام و کمال از تمامی تولیدات خود، اما در سینمای ایران، غالبا شاهد به رخ کشیدن امکانات بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی بوده و در اساس اعتماد و اعتقادی به بخش خصوصی وجود ندارد تا امکانی در اختیار آنان قرار گیرد.»

    او تاکید کرد: «در بخش رسمی و دولتی سینمای ایران با یک دوگانگی روبروییم. از یک سو شعار حمایت از بخش خصوصی داده می‌شود و از سوی دیگر این نهادها خود در عمل به رقابت با بخش خصوصی می‌پردازند و جمع این دو با هم امکان‌پذیر نیست؛ اینکه از یک سو تلاش کنیم نگاه حمایت‌گرانه داشته باشیم و از سوی دیگر وارد رقابت عملی در عرضه و بازاریابی با بخش خصوصی شویم، نتیجه جز اغتشاش و هدر رفتن بودجه‌های عمومی نیست. کدام یک از نهادهای مشابه در سایر کشورها از جمله در ژاپن، کره‌جنوبی، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، یونان، کانادا، برزیل، اسپانیا و... چنین رفتاری می‌کنند؛ نهادهای ملی و رسمی این کشورها بدون هیچ توقع و انتظاری تنها جهت کمک به بخش خصوصی سینمای خود حضور دارند.»

    اطبایی در مورد عرضه «پذیرایی ساده» در جشنواره برلین گفت: «فیلم در بخش فورم به نمایش درآمد و پنج نمایش داشت. ‌صندلی‌های سالن نمایش فیلم کاملا پر بود و این استقبال در جلسه پرسش و پاسخ نیز به واسطه پاسخ‌های هوشمندانه کارگردان و بازیگر فیلم نمودی دیگر داشت. این جلسات با حضور مانی حقیقی و ترانه علیدوستی نیز شور و هیجانی خاص به فضای مثبت حول فیلم داده و جایزه نتپک هم پایان خوشی برای حضوز فیلم در برلین بود.»

    او ادامه داد: «فورم بخش رقابتی نیست، اما دو جایزه در این بخش اعطا می‌شود که یکی نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا) و دیگری کالیگاری است که جایزه نتپک به «پذیرایی ساده» تعلق گرفت. اما از نگاه من جایزه بزرگتر برای این فیلم به استقبال تماشگران مربوط می‌شود.»

    او در مورد کیفیت حضور سینمای ایران در این دوره از جشنواره برلین اظهار داشت: «قرار نیست ما همواره سهمیه‌ای در این جشنواره و یا هر جشنواره ای داشته باشیم . حجم موفقیت‌های ایران در جشنواره برلین در چند سال گذشته موجب بالا رفتن توقع‌ها شده است، هر چند شخصا تصور می کردم علاوه بر «پذیرایی ساده» حداقل یک فیلم دیگر در این دوره از جشنواره برلین داشته باشیم.»

    اطبایی اضافه کرد: «همواره حسرت بزرگ من در پایان هر دوره از جشنواره های بزرگ مانند کن و برلین این است که تعدادی از فیلم های ایرانی از نظر کیفی شایستگی حضور در آن رویدادها را داشته که این مهم به دلایلی چند محقق نمی شود. البته باید انتظار خود را متعادل‌ و منطقی‌تر کنیم چرا که تولید فیلم در سراسر جهان افزایش یافته و رقابت شدیدی برای حضور در رویدادهای معتبر مانند کن، برلین و ونیز وجود دارد. در این دوره از جشنواره برلین هم به هرحال یک فیلم بلند سینمایی و دو فیلم کوتاه و یک داور از کشورمان حضور داشته، در پایان یک جایزه هم نصیب‌مان شد.»

    او با نگاهی به تولیدات سینمای ایران، در مورد وضعیت حضور سینمای ایران در شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن گفت: «به واسطه شغلم همواره امیدوار بوده و یا درست‌تر این است که بگویم اجبار دارم امیدوار باشم، اما به واسطه عملکرد مسئولان جشنواره کن در سال‌های گذشته و بی‌اعتنایی ایشان به سینمای ایران، چندان خوشبین نیستم. برلین همواره به واسطه هوشمندی مدیرش و اعزام یک نماینده به ایران در چند سال اخیر در مورد سینمای ایران خوب عمل کرده است. برعکس برلین جشنواره کن بوده که با رویکردهای غیرسینمایی خودش را از سینمای ایران محروم کرده و البته با کنار گذاشته شدن مارکو مولر از مدیریت ونیز و بازگشت آلبرتو باربرا باید شرایط حضور سینمای ایران در ونیز بیشتر شده باشد.»


    منبع : خبر آنلاين

    به روز شده در : پنجشنبه 4 اسفند 1390 - 17:43

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 178292
    بازديد ديروز: 768117
    متوسط بازديد هفته گذشته: 631047
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 480218367



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات