دانلود

مروري بر حواشی و حرف و حديث‌هايي كه «یک خانواده محترم» ايجاد كرد/ انتقاد مخالفان - پاسخ سازندگان : از شدت خجالت هر دقیقه بیشتر در صندلی فرو می‌رفتم/ هدف کارگردان تذکر و آگاهی جهت حفظ اصالت‌ها و هویت‌ها بوده و هست :: سينمای ما ::
  

   


News
  • تکلیف فیلم بعدی کارگردان «هفت» مشخص شد
    دیوید فینچر رمان پرفروش «دختر گمشده» را به سینما می‌آورد
  •  
  • پوستر مراسم اسکار 2013 رونمایی شد
    تصویر ست مک فارلین با اسکاری در دست زینت بخش پوستر است
  •  
  • «بینوایان» گیشه سینمای انگلیس را فتح کرد
    بریتانیایی ها هنوز فیلم های موزیکال دوست دارند
  •  
  • مایکل وینر در سن هفتاد وهفت سالگی در گذشت
    کارگردان «آرزوی مرگ» درگذشت
  •  
  • براي برنامه‌ريزي، پيش‌خريد بليت و حضور در سي‌ويكمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر
    فهرست كامل سالن‌‌هاي نمايش‌دهنده و فيلم‌هاي جشنواره فيلم فجر در سايت "سينماي ما"
  •  
  • جوایزسی و سومین دوره حلقه منتقدان لندن اعلام شد:
    «عشق» برنده سه جایزه منتقدان لندن شد
  •  
  • ۱۶ فیلم از کشورهای مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پردازند
    فیلم‌های خارجی بخش مسابقه سینمای بین‌الملل جشنواره فجر اعلام شد
  •  
  • با یکی از بهترین فیلمهای سال ۲۰۱۲ و نامزد چهار جایزه اسکار«جانوران حیات وحش جنوب» بیشتر آشنا شوید:
    وقتی بترسی، حیوانات قوی می‌فهمند
  •  
  • واكنش مدیر شبکه یک به بازتاب رسانه‌اي ماجراي مجري برنامه‌هاي مذهبي: اگر نتوانست اجرا کند، «یاد خدا» با مجری دیگری جلو می‌رود
    باید اجازه بدهیم دادگاه کارش را انجام بدهد و آبروی مسلمان را در معرض خطر قرار ندهیم/ متاسفانه با خانواده آقای جمشیدی هم برخورد بدی شده است
  •  
  • يادداشت کیوان کثیریان به بهانه برگزاري ششمین جشن منتقدان و نويسندگان سينمايي يران
    شکوه منتقد سینما بودن: مینیاتور و سمند و ده‌ها سکه نمی‌دهیم، ولی سه برابر می‌ارزیم!
  •  
  • آیا ناکامی‌های لئوناردو دی کاپریو در فصل جوایز علت کناره گیری او از سینماست؟
    لئوناردو دی کاپریو: می‌خواهم مدت طولانی از بازیگری دور شوم
  •  
  • تکلیف فیلم جدید امیر کاستوریتسا مشخص شد
    «در عشق و جنگ» نام فیلم جدید اوست
  •  
  • جوايز نقدي برگزيدگان جشنواره فيلم فجر پابرجاست
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از رئيس‌جمهوري جهت جلوگيري از مشکلات مالي قول مساعد گرفت
  •  
  • در «سینمای ما» بخوانید: «هالیوود» برای پولسازی بازهم سراغ خواننده‌ها می‌رود
    جاستین بیبر و مارک والبرگ باج گیران خیابانی می‌شوند
  •  
  • هفتمین جایزه بین‌المللی «پله آخر»
    درخواست اسکورسیزی برای تماشای فیلم علی مصفا
  •  
  • درخواست کمپانی واینستاین از یک کارخانه عروسک سازی
    لطفا عروسک شخصیت‌های خشن «جنگو آزاد شده» را نسازید
  •  
  • طرح پیشنهاد به دليل مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه: مسؤولان جشنواره فجر نه تایید كردند نه تکذیب
    آيا جوایز نقدی برگزیدگان سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر حذف خواهد شد؟
  •  
  • عكس‌هاي تازه از فيلم مازيار ميري: زوجی که با همه فرق دارند!
    «حوض نقاشی» در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید
  •  
  • اعتراض خانواده سلطنتی موناكو به فیلم زندگی مادرشان
    «گریس از موناکو» فیلم پُر زرق و برق و بی‌دقتی است
  •  
  • خبرگزاري "مهر" منتشر كرد: نامه‌ وساطت دبير جشنواره برای بازبيني ده فیلم
    دستور فرمایید آثار ذیل در اسرع وقت براي گنجاندن در برنامه‌های جنبی مورد بازبینی شورای محترم پروانه نمایش قرار گیرد
  •  
     
     
     
     
     
     

     
     

       




    مروري بر حواشی و حرف و حديث‌هايي كه «یک خانواده محترم» ايجاد كرد/ انتقاد مخالفان - پاسخ سازندگان
    از شدت خجالت هر دقیقه بیشتر در صندلی فرو می‌رفتم/ هدف کارگردان تذکر و آگاهی جهت حفظ اصالت‌ها و هویت‌ها بوده و هست

    سينماي ما- مدیرعامل انجمن سینمای جوان در حالی در حاشیه یکی از مراسم‌های انجمن در کهکیلویه و بویر احمد به خاطر فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» آن هم بعد از نزدیک به یک ماه عذرخواهی کرده که پیش از این نیز محمدرضا عباسیان مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری هم در صحبت‌های مشابهی نسبت به این فیلم اعتراض کرد.

    فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» ساخته مسعود بخشی تنها نماینده ایران در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن بود. فیلمی که از روزهای قبل از آغاز جشنواره کن با انصراف سیما فیلم از شراکت مالی در این پروژه جریان ساز شد تا همین روز گذشته که هاشم میرزاخانی مدیرعامل انجمن سینمای جوان در سخنانی به سان همکار سینمایی خود محمدرضا عباسیان به شدت از این فیلم انتقاد کرد و به خاطر طرح مسائلی که از آن به عنوان توهین به ارزش‌های مردم ایران شده از مردم عذرخواهی کرد.

    میرزاخانی در سخنانی درباره این فیلم گفت:« از مردم کشورمان و خانواده شهدا برای نمایش فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» در جشنواره کن که سراسر توهین و تمسخر ...(ارزش‌های مقدس) بود، عذرخواهی می‌کنم.»

    مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، یک ماه پس از پایان برگزاری این جشنواره، بیان کرد:« من از ملت شریف ایران عذر می‌خواهم که این فیلم نمایندگی‌شان را بر عهده داشت. درست است که جشنواره کن برای سینمای ایران فرش قرمز پهن نمی‌کند اما مطمئن باشید که اگر فیلمی مانند «یک خانواده محترم» بسازید آن‌ها بدلیل مخالفت با جمهوری اسلامی ایران و تخریب آن زیباترین فرش قرمزها را برای چنین فیلم‌هایی پهن خواهند کرد.»

    وی ادامه داد:« زمانی که این فیلم در جشنواره کن به نمایش درآمد من از شدت خجالت هر دقیقه بیشتر در صندلی فرو می‌رفتم و به عنوان یک ایرانی پیش از آنکه چراغ‌ها روشن شود از سالن خارج شدم تا بیش از این مورد توهین قرار نگیرم. متعجبم که سازندگان این فیلم چگونه از آن دفاع می‌کنند؟!»

    این مدیر سینمایی، در پاسخ به این سوال که چرا مدیران حاضر در جشنواره در همان زمان موضع‌گیری نسبت به این فیلم نکردند؟ عنوان کرد:« من همان جا و پس از مشاهده این فیلم مصاحبه‌ای بسیار تند انجام دادم اما سپس تصمیم گرفتیم که این مصاحبه را منتشر نکنیم چرا که ممکن بود نقد این اثر باعث می‌شد که به این فیلم جایزه می‌دادند. معتقدم هر ایرانی که یک مقدار معرفت داشته باشد با دیدن این فیلم خجالت‌زده می‌شود و متاسفم که بگویم در پی نمایش «یک خانواده محترم» در جشنواره، کشور عزیزمان ایران هو شد.»

    هاشم میرزاخانی در پایان سخنانش تصریح کرد:« متاسفم که تهیه‌کننده این فیلم از متولیان حوزه آموزش و استعدادیابی کشور ما بوده است و متاسفم که برخی از سکانداران فرهنگی کشورمان چنین نتیجه کاری‌ای دارند. امیدوارم صاحبان فیلم آن را برای اصحاب رسانه و خانواده شهدا به نمایش بگذارند تا همه متوجه شوند که با چه اثری روبرو هستیم.»

    منظور میرزاخانی از تهیه‌کننده امروز و متولی دیروز حوزه آموزش و استعدادیابی، محمد آفریده مدیرعامل سابق انجمن سینمای مستند و تجربی در دولت نهم است. آفریده چه در زمان جشنواره کن و چه اکنون از هرگونه اظهار نظر شتاب‌زده درباره فیلم خودداری می‌کند و معتقد است بهترین زمان برای قضاوت پیرامون این فیلم حضور «یک خانواده محترم» در جشنواره فجر است.

    محمد آفریده تهیه‌کننده سینما در خصوص برنامه نمایش فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» به کارگردانی مسعود بخشی در ایران، اظهار داشت:« در کنار آماده‌سازی و مراحل پایانی فنی فیلم، مذاکرات اولیه جهت ارائه فیلم به اداره کل نظارت و ارزشیابی به منظور دریافت مجوز نمایش در ایران صورت پذیرفته است، البته ترجیح می‌دهیم اولین نمایش فیلم قبل از اکران در سینماها در جشنواره فجر امسال باشد.»

    آفریده با توجه به قطع مشارکت مرکز سیما فیلم از این پروژه، افزود:« ساخت این فیلم از ابتدا به عنوان تولیدی مشترک آغاز شد و بدیهی است که تولیدات مشترک ضوابط و قواعد خاص خود را دارد. با توجه به مسائل پیش آمده، مسئولیت پخش بین‌الملل و همچنین حضور در جشنواره کن، به عهده اینجانب به عنوان تهیه‌کننده اثر است و در تلاش هستیم با تشریک مساعی دوستان و کارشناسان در خصوص جنبه‌های مختلف فیلم، نمایش این فیلم در ایران را بر اساس ضوابط اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی مراحل اداری، به پیش ببریم.»

    آفریده پیرامون برخی نظرات مطرح شده در خصوص محتوای فیلم، گفت:« هدف کارگردان از ابتدا در این فیلم، تذکر و آگاهی جهت حفظ اصالت‌ها و هویت‌ها بوده و هست و انشاالله با نمایش فیلم، سوءتفاهم‌ها و سوءبرداشت‌ها برطرف خواهد شد و مشخصاً قضاوت عادلانه به عهده مردم خواهد بود.»

    آفریده افزود:« من همیشه و همواره اعتقاد داشته و دارم که انقلاب اسلامی، انقلاب وصل بوده است، نه فسخ و قطع و جدایی، و هنر همه ما باید این باشد که به دوستانمان بیفزاییم تا به دشمنانمان. یک جوان که عضوی از این مرز و بوم است، به پشتوانه تجربه‌های خلاق و دانش و آگاهی خود به عنوان قطره‌ای از دریای بیکران استعدادهای جوان ایران اسلامی، دست به تجربه‌ای در عرصه جدی اجتماعی زده است. پیش از اینکه همه چیز را بر سرش خراب کنیم، شایسته است مدیریت فرهنگی ما به جای عقب‌نشینی و یا افزایش نگرانی‌ها، مشفقانه و دلسوزانه، مسیر حرکت تجربه‌های جدید را مهیا نماید. اگر این مدیریت صورت نپذیرد بی‌تردید وضع سینمای ما هیچ وقت، بهتر از وضع کنونی نمی شود.»

    «محمد آفریده» در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد:« امام راحل (ره) در خصوص مقام شهدا می‌فرمایند «شهدا ذخایر عالم بقا هستند.» برای بهره بردن از برکات این ذخایر، راهی جز کار و تلاش مضاعف و ایجاد فضای تجربه در عرصه‌های گوناگون وجود ندارد و نباید از ترس خطا و یا اشتباه احتمالی، از قدم نهادن در میادین گسترده و عرصه‌های پر خطر، پرهیز کرد چراکه نفس این تلاش و حرکت، به نشاط و پویایی فرهنگی جامعه جوان ایران اسلامی می‌افزاید.»

    این صحبت‌های آفریده با یکی از رسانه‌ها در حالی انجام می‌گیرد که مسعود بخشی پس از پایان جشنواره کن هنوز به ایران بازنگشته و به دلیل برخی هجمه‌ها از سوی مدیران دولتی بیم آن دارد نتواند از فیلم دفاع کند. فیلمی که بسیاری از افراد حاضر در کن که به نمایندگی از ایران حاضر شده بودند نسبت به آن اعلام موضع کرده‌اند.

    اکبر نبوی از کارشناسان مطرح سینمای ایران که در مقام مشاور فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» نامش در کنار گروه کارگردانی دیده می‌شود درباره این اتفاق می‌گوید:« من هیچ‌گونه اظهارنظری نمی‌کنم. فیلم را دیدم و درباره آن صحبت‌هایی دارم. باید اول با کارگردان فیلم صحبت کنم. او هم قطعا نظراتی دارد و احتمال اینکه تمامی این نگاه‌ها حاصل سوءتفاهم باشد زیاد است.»
    اینکه این فیلم اشکالات ماهوی دارد هم به تایید مشاور پروژه رسیده و هم محمد آفریده آن را منکر نمی‌شود. اشکالات و ایراداتی که محمدرضا عباسیان در حاشیه نشست آخرش با رسانه‌ها پیرامون جشنواره ویدئویی آن‌ها را بیشتر از نام ایران و اسلام و توهین به هویت ایرانی دانست.

    عباسیان در این‌باره گفت:« پلان به پلان این فیلم توهین به اعتقادات خانواده و مردم ایران است. من از آقای شمقدری رئیس سازمان سینمایی درخواست کردم این فیلم برای اصحاب رسانه نمایش داده شود تا آن‌ها هم قضاوت کنند.»

    با این اوضاع و انتخاب عباسیان به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه سال جاری به نظر می‌رسد نمایش ویژه این فیلم مخصوص منتقدین و رسانه‌های داخلی تنها کاری باشد که عباسیان برای اثبات صحبت‌های خود نسبت به آن اقدام خواهد کرد.

    هر چند نام «یک خانواده محترم» پیش از آن «خرمشهر» بوده است و بعدها به دلیل برخی حساسیت‌ها به این نام تغییر پیدا کرده اما مسعود بخشی در یادداشتی به مناسبت اولین نمایش فیلم در جشنواره کن که مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر بود فیلمش را به خانواده شهدا تقدیم کرد.

    فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» دومین فیلمی است که در طول سالهای اخیر و در دوره مدیریت دولت دهم پیرامون دفاع مقدس ساخته می‌شود و با انتقاد شدید محافل مختلف فرهنگی و اقشار مختلف مردم مواجه می‌شود. پیش از این نیز و در ایام برگزاری جشنواره بیست و هشتم فیلم سینمایی «زمهریر» ساخته علی روئین‌تن که پیرامون دوران پس از جنگ یکی از سرداران اصلی جنگ تحمیلی است با انتقاد شدید منتقدین در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد همراه شد. انتقادی که منجر به آن شد تا کارگردان این فیلم قسم یاد کند دیگر به دنیای سینما باز نخواهد گشت. باید منتظر ماند و دید آیا «یک خانواده محترم» اسیر برخی سوءتفاهمات شده یا واقعا خانواده حاضر در «یک خانواده محترم» نامحترمند؟


    منبع : ميراث فرهنگي

    به روز شده در : پنجشنبه 15 تير 1391 - 6:34

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    منتقد ِ آس و پاس
    پنجشنبه 15 تير 1391 - 21:54
    6
    موافقم مخالفم
     

    وا ! شما موقع دیدن فیلم های دیگه خجالت نمیکشیدی؟ فقط این یکی خجالت داشت که کمی تفکراتش باتفکرات شما سازگار نبود؟

    راستی کن خوش گذشت؟ میگن امسال هواش یه نمه از پارسال هم بهتر بوده!!! هتل هم بهتر بوده . غذاش هم بهتر بوده . ایرفرانس هم امسال بهتر شده هم غذاهاش هم صندلی هاش ! سواحل هم خیلی عالی بوده آفتابی و...چقدر باحال میشه همه ی اینا با یه سِمت معمولی بشه مجانی با یه میز بشه مفت با یه ریاست بشه فیری با یه پارتی بشه رایگان .

    راستی من عکس های کن رو دیدم سال دیگه که رفتید حتما به کافه مونپلیه هم برید میگن قهوه هاش خوبه . فقط فاکتور یه وخ یادتون نره!

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 47559
    بازديد ديروز: 654000
    متوسط بازديد هفته گذشته: 539075
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 475670304



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات