دانلود

روزنامه كيهان: اسي نيك‌نژاد سال‌هاست در استوديوهاي درجه 3 و 4 هاليوود به توليد آثار مستهجن و پورنو اشتغال دارد/ چرا بايد از كيسه ملت و بيت‌المال براي تحقق آرزوهاي بربادرفته و الگوهاي ويرانگر غرب وحشي هزينه كنيم؟ : رئيس سازمان سينمايي: آقاي نيك‌نژاد معتقد به نظام و انقلاب و عاشق وطن و اسلام است كه در هاليوود به بعضي فيلم‌هاي آن‌چناني خدماتي ارائه داده است/ نگاه تند و خشن و بي‌رحمانه شما براي رو‌گرداندن مردم از اسلام كافي‌ست :: سينمای ما ::

   






روزنامه كيهان: اسي نيك‌نژاد سال‌هاست در استوديوهاي درجه 3 و 4 هاليوود به توليد آثار مستهجن و پورنو اشتغال دارد/ چرا بايد از كيسه ملت و بيت‌المال براي تحقق آرزوهاي بربادرفته و الگوهاي ويرانگر غرب وحشي هزينه كنيم؟
رئيس سازمان سينمايي: آقاي نيك‌نژاد معتقد به نظام و انقلاب و عاشق وطن و اسلام است كه در هاليوود به بعضي فيلم‌هاي آن‌چناني خدماتي ارائه داده است/ نگاه تند و خشن و بي‌رحمانه شما براي رو‌گرداندن مردم از اسلام كافي‌ست

سينماي ما- جنجال بر سر پروژه سينمايي «لاله» ظاهراً به جاهاي جدي و پيچيده‌اي رسيده است. اين اولين بار است كه چهره‌ها و رسانه‌هاي مختلف درباره فيلمي كه هنوز فقط در مرحله حرف و پيش توليد مقدماتي‌ست، چنين موضع‌گيري هايي مي‌كنند. با اين‌كه اغلب انتقادها و واكنش‌هاي تند و مخالف از سوي اصول‌گرايان و رسانه‌ها و چهره‌هاي ارزشي بوده، با اين‌حال مديريت سينمايي و مسولان همراه با برخي سينماگران معتقد و ارزشي كماكان به دفاع از اين طرح و كارگردان پر حاشيه‌اش ادامه مي‌دهند.

از روزي كه خبر توليد پروژه بين‌المللي «‌لاله» به كارگرداني اسي نيك نژاد رسانه اي شده، هر روز شاهد حاشيه و واكنشي نسبت به اين پروژه بوده‌ايم. واكنش هايي كه توسط سينماگران شروع شد و حالا پاي سياستمداران نيز به ماجرا باز شده است. سرويس هنري كيهان (كه مواضع‌اش نزديك به شمقدري است) تاكنون هيچ واكنشي نسبت به اين ماجرا نشان نداده و تنها موضع گيري اين روزنامه به يادداشت سعيد مستغاثي باز مي‌گشت كه چند روز پيش در يكي از صفحات مياني كيهان چاپ شده بود. شريعتمداري معمولاً هفته‌اي يك بار در روزنامه اي كه مديرمسؤولي‌اش را عهده دار است سرمقاله مي‌نويسد و لي احتمالاً اين اولين بار است كه او سينما را دستمايه يادداشت روزش قرار داده است. او در سر مقاله كيهان به پروژه «لاله»، اسدالله (اسي) نيك نژاد و جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي كشور و از مدافعان اين پروژه تاخت و چند ساعت پس از انتشار يادداشت شريعتمداري، جواد شمقدري پاسخ سرمقاله كيهان را به صورت مكتوب رسانه‌اي كرد؛ پاسخي كه در آن نكات جالب توجهي به چشم مي‌خورد.

یادداشت حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان
خون در دل لعل ! ‌
مي گويند- و شايد فقط يك لطيفه باشد- كه دزدي به خانه اي دستبرد زده و آنچه را در دسترس بود، به يغما برده بود. مأموران پليس بعد از حضور در محل و بررسي كارشناسانه و فني، اعلام كردند كه سرقت در فاصله بين ساعات يك تا سه نيمه شب صورت گرفته است و صاحبخانه كه مردي پاكدل، اما ساده انديش بود، شانه به نشانه تعجب بالا آورد و گفت؛ پس اين آقاي دزد كه تمام شب گذشته را مشغول دزدي بوده است، نماز شبش را چگونه و در چه فرصتي به جاي آورده است!

در اين نوشته، اگرچه به فيلم در دست تهيه «لاله» و سفارش ساخت آن به يك كارگردان بدسابقه اشاره اي رفته است ولي موضوع آن ساده انديشي برخي از خودي هاي پاكدل و پي آمدهاي پرهزينه اي است كه فريب خوردگي آنها در پي داشته و به مردم و نظام تحميل مي كند. در كيهان روز چهارشنبه 21 تيرماه سفارش يك فيلم با عنوان «لاله» به يكي از كارگردانان و تهيه كنندگان ايراني و بدسابقه «هاليوود» به نقد كشيده شده بود. داستان اين فيلم به روايت يكي از كارگردانان خوشنام و متعهد و البته ساده انديش كشورمان، چنين است؛

«فيلم سينمايي «لاله» نشان دهنده دختر ايراني است كه توانسته به عنوان يك قهرمان ايراني در عرصه بين المللي خوش بدرخشد. به اعتقاد من سوژه اين فيلم يك سوژه روز جهان شمول است كه مي تواند بخش عمده اي از تبليغات عليه ايران مبني بر عدم وجود تمدن و تجدد در زندگي شهرنشيني را خنثي كند.»!!
همين كارگردان عزيز كشورمان در ادامه مي گويد؛ «باور افكار عمومي دنيا درباره زن ايراني اين است كه او آزادي عمل و استقلال در فعاليت اجتماعي ندارد و يا حتي اجازه رانندگي ندارند. با اين اوصاف گمان مي كنم پروژه سينمايي «لاله» مي تواند پاسخي به تمام شبهات مطرح شده در اين خصوص باشد.»!
قبل از پرداختن به موضوع اصلي، اشاره به اين نكته نيز ضروري است كه ساخت فيلم «لاله» به كارگرداني واگذار شده كه طي دو دهه اخير در هاليوود به تهيه فيلم هاي مستهجن و سكسي مشغول بوده  و در گزارش دو هفته قبل كيهان درباره وي آمده بود:

«اسدالله نيك نژاد معروف به اسي نيك نژاد سالهاست در استوديوهاي درجه 3 و 4 هاليوود به توليد آثار مستهجن و پورنو اشتغال دارد... در كارنامه تهيه كنندگي اسي نيك نژاد چهارده فيلم و سريال تلويزيوني به چشم مي خورد. در بين اين فيلم ها عناويني ديده مي شود كه شهرت خود را مديون بي پردگي و صحنه هاي مستهجن است، فيلم هايي كه به هدف اغواي تماشاگر ساخته شده اند. از جمله سريال «خاطرات كفش قرمز» كه نيك نژاد يكي از مديران توليد و تهيه كنندگان آن بود. مجموعه اي كه هر قسمت آن از چند بخش اروتيك با محوريت خاطرات يك زن ساخته شد. سريالي كه در نمايش برهنگي هيچ منعي براي خود قائل نيست. اين سريال در پنج فصل (در سال هاي 1992 تا 1999) توليد شد. يكي از كارگردانان اين سريال، پورنوساز معروف، زلمان كينگ بود كه با فيلم هايي مملو از صحنه هاي اروتيك چون «اركيده وحشي» و «انحرافات زنانه» شهرت دارد.»

توضيح بيشتر درباره كارنامه اين كارگردان را مي توانيد در يادداشتي با عنوان «رالي با يك فيلمساز بدنام» كه به قلم برادر عزيزم آقاي «سعيد مستغاثي» در صفحه 14 كيهان چهارشنبه 21 تيرماه به چاپ رسيده مشاهده كنيد. ولي هويت و كارنامه كارگردان ياد شده موضوع يادداشت پيش روي نيست، بلكه سخن درباره تلقي ساده انديشانه دست اندركاران سينمايي كشورمان است. بخوانيد؛
يكي از اين دست اندركاران سينمايي كشورمان كه فردي خوشنام و خوش سابقه نيز هست و در صداقت و دلسوزي ايشان براي اسلام و نظام اسلامي نمي توان ترديد كرد درباره انگيزه سفارش فيلم ياد شده مي گويد؛ «فيلم سينمايي «لاله» نشان دهنده يك دختر ايراني است كه توانسته است به عنوان يك قهرمان ايراني در عرصه بين المللي خوش بدرخشد»! و مي افزايد به اعتقاد من سوژه اين فيلم يك «سوژه روز جهان شمول»! است كه مي تواند بخش عمده اي از «تبليغات سوء عليه ايران مبني بر عدم وجود تمدن و تجدد در زندگي شهرنشيني را خنثي كند»!

اكنون سؤال اين است كه آيا سمبل و نماد زن مسلمان ايراني، دختري است كه در مسابقات بين المللي «رالي» شركت مي كند؟! و آيا از نگاه اين برادر- متاسفانه ساده انديش- نشانه تجدد و زندگي مدرن، شركت اين دختر خانم فرضي در مسابقات اتومبيلراني است؟! آيا اينگونه «نمادها» دقيقا همان نمادهايي نيست كه آمريكا و متحدانش براي ايران آرزو مي كردند و انقلاب اسلامي اين آرزو و ده ها آرزوي مشابه ديگر نظير «انتخاب دختر شايسته»! و... را بر باد داد؟ چرا بايد از كيسه ملت و از بيت المال مسلمين براي تحقق آرزوهاي بربادرفته و الگوهاي ويرانگر غرب وحشي هزينه كنيم؟ و تازه، اين اهانت آشكار به شخصيت زن مسلمان ايراني را مقابله با تبليغات سوء آمريكا و متحدانش عليه زنان افتخارآفرين كشورمان بناميم؟! مبلغ 5 ميليارد توماني كه به كارگردان س.ك.سي ساز و پورنوپرداز دست چندم هاليوود پرداخت شده، بماند!...

حالا به چند نمونه زير كه فقط اندكي از بسيارهاست توجه كنيد؛
- مايكل هايدن، رئيس سابق سازمان «سيا» كه به گفته خود، بيشترين دستور كار وي مقابله با فرهنگ پرجاذبه انقلاب اسلامي و پيشگيري از سرايت آن به ساير ملت هاي مسلمان و غيرمسلمان - توجه كنيد قيد غيرمسلمان نيز تاكيد هايدن است- بوده، طي سخناني در مركز استراتژيك «آمريكن اينترپرايز» كه در روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز- فوريه 2011- به چاپ رسيده  مي گويد؛ «با نظر ژنرال رابرت گيتس مخالفتي ندارم كه بايد در ايران از گروه ها و جريانات همپيمان خود براي ترويج فرهنگ ليبرال دموكراسي مخصوصا در ميان زنان و جوانان استفاده كنيم، اما از نگاه من، راه كار موثرتر آن است كه ديدگاه و نظر خود را به افكار و نظرات گروه ها و شخصيت هاي طرفدار رژيم القا كنيم. چرا كه در اين حالت، آنچه ما مي خواهيم را كساني مطرح كرده و بر آن اصرار مي ورزند كه رژيم اسلامي آنان را بخشي از بدنه خود مي داند» (نقل به مضمون).

- بعد از پيروزي رجب طيب اردوغان و عبدالله گل در انتخابات تركيه، روزنامه صهيونيستي و انگليسي زبان «جروزالم پست» در گزارشي با عنوان «پيروزي روسري ها» كه نمي توان دقت در مستندات آن را ناديده گرفت نوشت «آقايان اردوغان و عبدالله گل، پيروزي خويش را مديون روسري همسران خود هستند. حجاب همسران اين دو سياستمدار ترك، فقط نشانه پايبندي به يك آموزه اسلامي نيست، بلكه «نماد»ي است كه از پيوند آنان با انقلاب خميني حكايت مي كند و در ميان مسلمانان منطقه به عنوان نمادي از احترام به شخصيت زن شناخته مي شود».

- نگارنده همزمان با جنجال دولت فرانسه عليه حجاب يك خانم مسلمان فرانسوي و مخالفت شديد با حضور و تحصيل وي در دانشگاه پاريس، به محضر يكي از بزرگان رفته بودم. ايشان مي فرمودند؛ نظام كاپيتاليست فرانسه، علي رغم تقابل سوسياليسم با كاپيتاليسم، حضور ميتران سوسياليست را با عنوان رئيس جمهور اين كشور به آساني براي چند دوره تحمل مي كند ولي حجاب يك خانم مسلمان را در دانشگاه پاريس تاب نمي آورد! چرا؟! چون نمي خواهد و نمي تواند ميان حجاب و علم آموزي رابطه اي تعريف شود.

- مؤسسه آمريكايي «كارنگي» كه بررسي هاي ميداني و نتيجه آن در ميان دولتمردان تصميم ساز آمريكا از اهميت ويژه اي برخوردار است و به قول «جيمز ولسلي» رئيس اسبق سازمان سيا، نگاهي موشكاف به مسائل پيراموني و راه حل هاي آن دارد، در گزارشي مي نويسد؛ «فمنيسم در ايران جايگاه درخور توجهي ندارد. انقلاب خميني(ره) زنان را در موقعيت برجسته اي از علم و دانش و نقش آفريني اجتماعي قرار داده است. اين موقعيت در آمريكا و بسياري از كشورهاي اروپايي نيز كم نظير است» و...

- شاهرخ باوند، رزمنده شهيدي بود كه سپاه نسبت به شهادت يا اسارت وي در ترديد بود. آن روزها، راديو بغداد نام برخي از رزمندگان اسير را اعلام مي كرد. برادران ديگر شاهرخ كه همگي از برادران رزمنده و حزب اللهي بوده و هستند، با اين تصور كه شايد مادرشان مايل به شنيدن برنامه راديو بغداد و كسب خبر احتمالي از فرزندش باشد ولي به خاطر شخصيت حزب اللهي فرزندانش از اين كار شرم دارد، خطاب به وي گفتند؛ اگر مايل هستيد، به راديو بغداد گوش كنيد شايد خبري از برادرمان به دست آوريد! و مادر با عصبانيت پاسخ داد؛ يعني مي گوئيد، ده ها دشنام راديو بغداد به حضرت امام(ره) را تحمل كنم! با اين اميد كه خبري از فرزند رزمنده ام بگيرم!

- آقايان دست اندركار امورسينمايي كشور! لطفا چند دقيقه اي از اوقات روزانه خود را به شنيدن و خواندن گزارش ها و اخبار رسانه هاي آمريكايي، اروپايي، صهيونيستي و نيز دقايقي را به رصد گزارش ها و اخبار رسانه هاي منطقه اختصاص بدهيد، تا از جايگاه و نقش برجسته اي كه زنان مسلمان كشورمان در تحولات عميق و ضد استكباري اين روزها درمنطقه و جهان داشته و دارند باخبر شويد و... در اين صورت، بي ترديد و به يقين از معرفي دختر «رالي باز» به عنوان نماد زن ايراني، شرمنده مي شويد و شايد زير لب اين بيت از غزل خواجه شيراز را خطاب به خود زمزمه كنيد؛
جاي آن است كه خون موج زند در دل لعل
زين تغابن كه خزف مي شكند بازارش

پاسخ شمقدري به شريعتمداري
بايد به اين همه بصيرت و هوشمندي تبريك گفت!‌
جناب آقاي شريعتمداري
مدير مسوول محترم كيهان

سرمقاله دوم مرداد شما حاوي نكات ومطالبي است كه به نظر مي رسد قبل از آن كه مبناي علمي،منطقي و عقلايي داشته باشد بيشتر بر اساس اطلاعات ناقص و احساسات غير كنترل شده و البته موضع حق به جانبي كه هميشه به شما اجازه داده ديگران را بي پروا متهم سازيد و براي آنان القاب و خصلت هايي را بتراشيد.
تا جايي كه حتي حاضر مي شويد يك كارگردان شريف و دلسوز و پاك سينماي ايران (جمال شورجه) را كه ديگر نمي توانيد برايش از آن لقب ها ي آن چناني بتراشيد به عنوان ساده انديش از او ياد كنيد كه واقعاً بايد به اين همه بصيرت و هوشمندي كه سرمايه خودي را مي سوزاند تبريك گفت!!

اما هدف من از نگارش اين مطلب شما و تيم همراهتان نيست كه دعا مي كنم هيچوقت مديريت فرهنگي كشور در دست شما و همفكرانتان نيفتد كه ديگر براي اسلام عزيز دشمني لازم نيست و نگاه تند و خشن و بي رحمانه شما براي روي گرداندن آحاد مردم از اسلام كافي است. البته در دغدغه و ايمان و تعصب ديني و انقلابي شخص شما شكي ندارم و گاه همين تعصب و دغدغه كمك هايي به حركت حزب ا... و نيروهاي انقلابي داشته است ولي چون از يك اعتدال و بصيرت كامل برخوردار نيست گاه ضربه هايي زده است كه به آن منافعش نمي ارزد. حداقل چند مورد به خاطر دارم كه شما مجبور شديد از نگارش مقاله خود عذرخواهي كنيد كه اين هم قابل تقدير است و شايد اين بار هم چنين كنيد . اما در خصوص مطالب شما اين نكات هم قابل بررسي و مداقّه مي باشد.

1- انقلاب اسلامي و جامعه ايراني از ويژگي ها و ابعاد متكثري برخوردار است كه هر كدام از ارزش و منزلت خاصي برخوردار است و نمي توان بخاطر يك ارزش بزرگتر ،ديگر ويژگي هاي مثبت را يا نديد يا منكر ارزش آن شد. هيچكس مقام يك مادر شهيد را با كسي كه در يك مسابقه ورزشي بين المللي مقامي كسب كرده يكسان نمي بيند اما از طرفي هم بخاطر مقاومت وايثار آن مادر شهيد كسي اجر و تلاش و سخت كوشي و قهرماني يك بانوي گرامي ايراني كه توانسته است به مدال جهاني دست يابد آن را بي قدر و بي ارزش قلمداد نمي كند و آن را از دايره افتخارات ملي خارج نمي كند. ماهمه اين تلاش ها ورنج ها و مقاومت ها را در يك جهت مي بينيم و البته شان هر كدام را هم در جايگاه خودش بايد ديد همان قدر كه صبر و مقاومت يك همسر شهيد الگو است تلاش يك زن قهرمان در يكي از رشته هاي ورزشي نيز به نوبه خود مي تواند الگو باشد.

2- براي كارنامه و وضعيت يك فرد شناخته شده كه اتفاقاً همه رفتارها و فعاليت هاي او آشكار است نمي توان در جايگاه قاضي نشست و براي وي حكم راند و در گستره يك رسانه او را متهم به خصائل رذيله كرد. در خصوص آقاي نيك نژاد اگر بخواهيم قضاوت درستي داشته باشيم بايد همه ابعاد حرفه اي و كاري وي را زير نظر بگيريم و از طرفي از ماهيت فيلمسازي و روش فيلم ساختن در هاليوود آشنا باشيم.
آقاي نيك نژاد قبل از سفر به هاليوود كارنامه كاري خوبي دارد فيلم مستند خاطرات صمد كه با لهجه شيرين آذري اش از مقاومت رزمندگان و مردم خرمشهر در واپسين روزهاي قبل از اشغالش مي گويد يكي از كارهاي جذابي بود كه مردم را به پاي تلويزيون مي نشاند. بايد گفت كه من شاهد هستم چطور شهيد آويني مجذوب اين كار شد و چه بسا بعدها الهام بخش كارهاي وي در مجموعه روايت فتح شد.
فيلم سينمايي برنج خونين كه به مظالم و و ابستگي رژيم شاه مي پردازد جزو اولين آثار سينمايي است كه به مباحث قبل از انقلاب مي پردازد كه متاسفانه سالها بعد كمتر اثري در سينماي ايران به اين مضامين ساخته شد.
و بالاخره سريال معروف پاييز صحراست كه اتفاقاً از طرف تندروها و افراد متعصبي همچون شما به آن اشكال فراوان گرفتند و مثل الان كه براي فيلم لاله جوسازي مي شود عليه اين سريال هم جوسازي شد تا جائي كه مديريت وقت صدا و سيما نگران موقعيت خود شد و موضوع به حضرت امام (ره) كشيده شد و آن رهبر شجاع و بصير و مجتهد و فقيه آگاه فرمودند ‹‹من در اين فيلم اشكال شرعي نديدم و پخش آن بلامانع است››( نقل به مضمون).

آقاي نيك نژاد در سال 64 راهي آمريكا و سپس هاليوود مي شود قطعاً حضور در آمريكا آن هم در هاليوود اقتضائاتي را به همراه مي آورد كه شايد من نپسندم و ترجيح دهم در ايران بمانم اما حتماً اين نسخه را براي همه توصيه نمي كنم. جامعه آمريكايي و سينماي هاليوود مشخصات خاص خود را دارد كه با جامعه ايراني و سينماي ايران بسيار متفاوت است اگر در آمريكا يا هاليوود بودن جرم است اين امر ديگري است كه قوانين بايد در خصوص آن حكم كنند البته من تصور نمي كنم نگاه نظام و انقلاب اينگونه باشد از طرفي افراد عادي در اين موقعيت ها نمي توانند به همه اصول و ارزشها و اعتقادات خود پايبند باشند و ما هم به خاطر بعضي لغزشها آن ها را از خود نمي رانيم.

آقاي نيك نژاد و كمپاني وي در ساخت بعضي پروژه ها كه قطعاً مورد تأييد نيست مشاركت داشته اما اين مشاركت همچون قطعه سازي است كه قطعه اي از يك اتوموبيل را ساخته و تحويل كارخانه اصلي داده است. از نظر حرفه اي ما موقعي مي توانيم يك فيلمساز را در هاليوود پورنو و سكسي ساز بناميم كه وي در جايگاه كارگردان ، تهيه كننده ،بازيگر و يا فيلمنامه نويس چنين حضوري در كار داشته باشد و الا يكي از صدها عامل بجز سه ركن مهم يك پروژه سريال يا سينما را به عنوان سازنده آن اثر قلمداد نمي كنند.

آقاي نيك نژاد در مقام كارگردان ،تهيه كننده ، سرمايه گذار و فيلمنامه نويس هيچگاه چنين آثاري را نساخته اما وي و كمپاني وي به بعضي از اين سريال ها و فيلم هاي سينمايي خدماتي آن هم در مرحله پس از فيلمبرداري ارائه داده كه به زعم بعضي ممكن است جرم تلقي شود.اما به نظر ما اين حد مشاركت آن هم در هاليوودي كه اكثر آثارش آلوده به مباحث اين چنيني هست نبايد مانع همكاري در پروژه هاي بعدي شود و باعث طرد يك نفر از جامعه ايراني و فضاي فيلمسازي كشور شود. همچنانكه گفته مي شود خود شما از كساني كه سوابق گروهكي يا همراهي با جريانات روزنامه هاي زنجيره اي دوره اصلاحات داشته اند الان استفاده مي كنيد  و از آنان مقاله و مطلب مي خواهيد و در كيهان چاپ مي كنيد.

ديگر سوابق آقاي نيك نژاد از وي شخصيت يك فرد معتقد به نظام و انقلاب اسلامي و عاشق وطن و اسلام را نشان مي دهد همين كه وي عليرغم حضور بيست و پنچ ساله اش در هاليوود هيچگاه با جريانات ضد انقلاب خارج نشين همراهي نداشته و يا در ساخت فيلمي عليه ايران مشاركت نداشته قابل اعتنا نيست؟ شما بهتر مي دانيد كانال هاي فارسي زبان ضد انقلاب چقدر براي جذب ايرانيان متخصص و فيلمساز تلاش مي كنند اما وي همواره به آنها پاسخ منفي داده است. ساخت مسجد و قبرستان اختصاصي و با امور شرعي اسلام براي ايرانيان در لوس آنجلس قابل تقدير نيست؟
وي در دوره فتنه 88 كه خيلي ها آلوده شدند و حتي آقاي نوري زاد را كه شما سالها به وي يك ستون ويژه در كيهان را سپرده بوديد در سيلاب خود غرق كرد،پاك و منزه باقي ماند و حتي با آنان برخورد كرد و در فيلم مستندي كه عليه فتنه ساخته شد وي در دفاع از حقانيت ملت ايران و دموكراسي آن برخاست تا جائيكه ضد انقلاب خارج نشين وي را مورد توهين و فحش هاي خود قرار دادند و وي را مزدور جمهوري اسلامي ناميدند ،آيا اينها نبايد در ذهن شما تصوير متفاوتي ايجاد كند؟!

اگر حتي اين ويژگي ها در آقاي نيك نژاد نبود و صرفا ً ايشان مي خواست به نظام جمهوري اسلامي به سهم خود كمك كند آيا پاسخ ما فحش و ناسزا بود يا اينكه با آغوش باز از او استقبال مي كرديم.؟!
آقاي شريعتمداري به اطراف خود نگاه كنيد كه با چه كساني در حمله به لاله و آقاي نيك نژاد همسنگر شده ايد آيا آنان را مي شناسيد آيا مي دانيد بعضي از اين افراد تا مدتها بعد از سخنراني رهبر معظم انقلاب اسلامي درنماز جمعه و خصوص انتخابات 88 همچنان در كنار فتنه گران سبز ايستاده بودند و شال سبز مي پوشيدند و ...
در خصوص ارزشهاي فيلمنامه لاله و تاثيرات آن در عرصه بين المللي و مخاطب جهاني ديگر سخن نمي گويم فقط به يك نكته اشاره مي كنم براي جذب مخاطب جهاني و تغيير نگاه او به ايران عزيز و انقلاب اسلامي نياز نيست همه حكمت ها و باورهاي اسلامي را كه ممكن است با فهم و درك و هضم بعضي ها هم هماهنگ نباشد شروع كرد، بلكه گاه كافي است نشان دهيد زن ايراني جايگاه مهمتري از زن آمريكايي يا غرب در جامعه ايراني دارد و منزلت او در نزد مردم بالاتر از منزلت زن غربي در جامعه غربي است.
و همين يك مقايسه تَرَكي در باورها و شناخت جامعه غربي ايجاد مي كند كه راه را براي ديدن حقايق بزرگ تر و والاتر مي گشايد . ما فقط مي خواهيم يك تَرَك در نگاه آنان ايجاد كنيم نه بيشتر. معتقديم دعوت به حقيقت و معنويت توفيقي است كه خداوند به هر كه بخواهد مي دهد.


به روز شده در : سه‌شنبه 3 مرداد 1391 - 3:49

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

مهسا
سه‌شنبه 3 مرداد 1391 - 7:41
10
موافقم مخالفم
 

و چقد سیاست کثیفه!

mani
سه‌شنبه 3 مرداد 1391 - 12:9
-3
موافقم مخالفم
 

حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر فرمودند:

ای مالک! اگر شب هنگام ، به چشم خود ، کسی را در حال گناه دیدی

فردا به چشم گناهکار نگاهش نکن

شاید سحر توبه کرده باشد و تو ندانی.

سبحان
چهارشنبه 4 مرداد 1391 - 7:45
-4
موافقم مخالفم
 

ممنون از اینکه مطلب بنده را تائید نکردید!

حسین
يکشنبه 8 مرداد 1391 - 19:35
7
موافقم مخالفم
 

آقای مانی محترم

این جمله حضرت علی (ع) شده دست مایه خیلی ها برای این که هیچ حسن و قبحی رو در قضاوتشون راه ندن و همه رو به یه چشم ببینن

گناه انواع داره. اون جمله ای که حضرت علی (ع) گفتن در مورد گناهیه که اثرش به جا نمونده و با توبه پاک میشه

در مورد این آقای اسی، اگر شما سندی آوردید که ایشون از ساخت تمام فیلم ها ابراز پیشمونی کردند و پخش دی وی دی هاشو متوقف کردند می تونید ادعا کنید که توبه صورت گرفته

ولی وقتی این آدم هنوز از عواید اون فیلم ها (که قطعا مال حرامه و تأثیراتش بر این آدم انکارناپذیر) بهره مند میشه دیگه واقعا چیزی به اسم توبه براش معنی و مفهوم نداره

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���