دانلود

داستان ادامه دار مرگ مشکوک هنرمندان : از جیمز دین،مریلین مونرو تا تونی اسکات و ارنست همینگوی :: سينمای ما ::
  

   


News
  • مایکل وینر در سن هفتاد وهفت سالگی در گذشت
    کارگردان «آرزوی مرگ» درگذشت
  •  
  • براي برنامه‌ريزي، پيش‌خريد بليت و حضور در سي‌ويكمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر
    فهرست كامل سالن‌‌هاي نمايش‌دهنده و فيلم‌هاي جشنواره فيلم فجر در سايت "سينماي ما"
  •  
  • جوایزسی و سومین دوره حلقه منتقدان لندن اعلام شد:
    «عشق» برنده سه جایزه منتقدان لندن شد
  •  
  • ۱۶ فیلم از کشورهای مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پردازند
    فیلم‌های خارجی بخش مسابقه سینمای بین‌الملل جشنواره فجر اعلام شد
  •  
  • با یکی از بهترین فیلمهای سال ۲۰۱۲ و نامزد چهار جایزه اسکار«جانوران حیات وحش جنوب» بیشتر آشنا شوید:
    وقتی بترسی، حیوانات قوی می‌فهمند
  •  
  • واكنش مدیر شبکه یک به بازتاب رسانه‌اي ماجراي مجري برنامه‌هاي مذهبي: اگر نتوانست اجرا کند، «یاد خدا» با مجری دیگری جلو می‌رود
    باید اجازه بدهیم دادگاه کارش را انجام بدهد و آبروی مسلمان را در معرض خطر قرار ندهیم/ متاسفانه با خانواده آقای جمشیدی هم برخورد بدی شده است
  •  
  • يادداشت کیوان کثیریان به بهانه برگزاري ششمین جشن منتقدان و نويسندگان سينمايي يران
    شکوه منتقد سینما بودن: مینیاتور و سمند و ده‌ها سکه نمی‌دهیم، ولی سه برابر می‌ارزیم!
  •  
  • آیا ناکامی‌های لئوناردو دی کاپریو در فصل جوایز علت کناره گیری او از سینماست؟
    لئوناردو دی کاپریو: می‌خواهم مدت طولانی از بازیگری دور شوم
  •  
  • تکلیف فیلم جدید امیر کاستوریتسا مشخص شد
    «در عشق و جنگ» نام فیلم جدید اوست
  •  
  • جوايز نقدي برگزيدگان جشنواره فيلم فجر پابرجاست
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از رئيس‌جمهوري جهت جلوگيري از مشکلات مالي قول مساعد گرفت
  •  
  • در «سینمای ما» بخوانید: «هالیوود» برای پولسازی بازهم سراغ خواننده‌ها می‌رود
    جاستین بیبر و مارک والبرگ باج گیران خیابانی می‌شوند
  •  
  • هفتمین جایزه بین‌المللی «پله آخر»
    درخواست اسکورسیزی برای تماشای فیلم علی مصفا
  •  
  • درخواست کمپانی واینستاین از یک کارخانه عروسک سازی
    لطفا عروسک شخصیت‌های خشن «جنگو آزاد شده» را نسازید
  •  
  • طرح پیشنهاد به دليل مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه: مسؤولان جشنواره فجر نه تایید كردند نه تکذیب
    آيا جوایز نقدی برگزیدگان سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر حذف خواهد شد؟
  •  
  • عكس‌هاي تازه از فيلم مازيار ميري: زوجی که با همه فرق دارند!
    «حوض نقاشی» در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید
  •  
  • اعتراض خانواده سلطنتی موناكو به فیلم زندگی مادرشان
    «گریس از موناکو» فیلم پُر زرق و برق و بی‌دقتی است
  •  
  • خبرگزاري "مهر" منتشر كرد: نامه‌ وساطت دبير جشنواره برای بازبيني ده فیلم
    دستور فرمایید آثار ذیل در اسرع وقت براي گنجاندن در برنامه‌های جنبی مورد بازبینی شورای محترم پروانه نمایش قرار گیرد
  •  
  • ادامه موفقیت‌های «عشق»
    فیلم میشائل هانکه فاتح جوایز لومی‌یر شد
  •  
  • فهرست داوران و مرور كارنامه هنري‌شان در "سينماي ما"
    داوران سه بخش سينماي ايران، نگاه نو و فيلم هاي مستند سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام شد
  •  
  • پس از حضور در شوی تلویزیونی اپرا وینفری، حالا نوبت سینما است
    زندگی پُر از پنهان‌کاری لنس آرمسترانگ روي پرده سینما مي‌رود
  •  
     
     
     
     
     

     
     

       





    سینمای ما-با اینکه چند روز بعد از مرگ تونی اسکات، روزنامه‌ها اعلام کردند که او خودکشی کرده، اما هنوز خیلی از اهالی هنر نمی‌توانند بپذیرند که این کارگردان مطرح خودکشی کرده باشد، آن هم در شرایطی که قراردادی چرب و چیلی با تام‌کروز بسته بود تادر قسمت دوم فیلم «تاپ گان» همکار باشند. می‌گویند که اسکات خودش را به سمت رودخانه پرت کرده است. مصاحبه زنش هم این نکته را تأیید می‌کند. زنش فردای مرگ او گفت که ریدلی سرطان مغز داشت و چون می‌دانست درمان نمی‌شود، خودش را کشت. اما کالبد شکافی این کارگردان نشان می‌دهد که او داروهای آرام‌بخش و ضدافسردگی مصرف می‌کرد و تقریباً نزدیکان کارگردان می‌دانند که او رابطه خوبی با زنش نداشت. حوادثی که شاید در ‌‌نهایت به مرگ کارگردان انجامید.
    اما اسکات تنها فردی نیست که به مرگی مشکوک در گذشته است. در گذشته، چه در میان ایرانی‌ها و چه در میان هنرمندان جهانی، افرداد زیادی بوده‌اند که مرگ آن‌ها هنوز مشکوک است. در ادامه به مرگ مشکوک چند هنرمند می‌پردازیم.

    صمد بهرنگی، افسانه‌ای در ارس

    دو دیدگاه در مورد صمد بهرنگی وجود دارد. یک دیدگاه می‌گوید که او اصلاً آن چیزی نیست که برای ما تعریف کرده‌اند. اگر به مناطق محروم رفت. فقط به این دلیل این کار بوده. به بچه‌ها هم کتاب مجانی نمی‌داده، بلکه پولش را می‌گرفته. یعنی اسطوره‌ای را که در ذهن ما ساخته شده پر می‌دهند. این‌‌ همان دیدگاهی است که مرگ بهرنگی را، یک حادثه می‌داند. می‌گویند او می‌خواسته از رود ارس بگذرد و به شوروی سابق فرار کند و در رود خروشان غرق شده. روزنامه‌های آن روزگار هم همین را نوشتند.
    اما تفسیری دیگر، می‌گوید که صمد را در رود ارس غرق کردند.. باعث و بانی این نوع نگاه کردن هم جلال‌آل احمد بود، با مقاله‌ای که در نشریه «آرش» منتشر کرد. او نوشت که مرگ صمد بهرنگی اتفاقی نبود، بلکه او را کشتند.

    جیمز دین؛ اسطوره ناتمام

    کمتر در دنیای سینما اتفاق می‌افتد که یک بازیگر فقط با شش فیلم، بدل به یک اسطور ت شود. اما این اتفاق برای جیمز دین افتاد. او در مدت کمتر از پنج سال، یک ستاره بود. البته حضور او در فیلم اولش آنقدر کم‌رنگ است که خیلی‌ها، این دو فیلم را جز سابقه بازیگری او نمی‌دانند، اما به هرحال او بازیگری‌اش را در سال ۱۹۵۱ شروع کرد.‌‌ همان سال در فیلم «سرنیزه‌های استوار» و سال بعد در فیلم «کسی دختر مرا دیده؟» بازی کرد. اما شروع موفقیت این بازیگر با فیلم «شرق بهشت» به کارگردانی الیا کازان بود. و بعد بازی در دو فیلم «شورش بی‌دلیل» و «غول» او را به اوج رساند. مرگ جیمز دین در ۲۴ سالگی و بر اثر بریدن ترمز ماشینش اتفاق افتاد. اما خیلی‌ها این اتفاق را ساختگی خواندند. می‌گویند اتومبیل او را دستکاری کرده بودند.
    مرگ جیمز دین به دلیل قضایای سیاسی روی نداد، هر چند در آن روز‌ها خیلی از هنرمندهای آمریکایی به سمت سوسیالیسم کشیده شده بودند. احتمالاً کسانی ترمز ماشین او را دست‌کاری کردند که نمی‌توانستند شهرت و محبوبیتش را تحمل کنند.
    ستاره‌ای که قربانی سیاسی بازی آمریکایی شد
    مرلین مونرو، یکی از آن ستاره‌های است که او را به اوج رساندند و بعد نابودش کردند. مرلین مونرو در تاریخ پنجم اوت ۱۹۶۲ میلادی، در کالیفرنیا درگذشت. علت مرگ او. «مصرف بیش از حد داروی خواب‌آور» ذکر شد. اما کسی این داستان را باور نکرد. مرگ او را کار خانواده کندی دانستند و می‌ترسیدند که خانم بازیگر اسرار خانودگیشان رالو دهد.
    مونرو رابطه نزدیکی با بسیاری از سیاستمداری آمریکایی داشت و به همین دلیل کسی شایعه مرگ عجیب او را پی‌گیری نکرد، چون این بار دست جمهوری خواه‌ها و دموکرات‌ها در یک کاسه بود.
    مایکل جکسون و مرگی عجیب
    مایل جکسون در ۵۰ سالگی مرد. مرگ این ستاره پاپ، توجه بسیاری از مردم دنیا را به خود جلب کرد. او در اواسط سال ۲۰۰۹ بر اثر ترزیق بیش از حد داروی قوی بی‌هوشی پروپوفول توسط دکترش، در سن ۵۰ سالگی درگذشت. البته از گذشت ۲سال از مرگ مایکل جکسون، دکتر او به چهارسال حبس در زندان به خاطر قتل غیرعمد جکسون محکوم شد. اما هنوز کسی نمی‌داند که تزریق این دارو عمدی بوده یا خیر. دو دسته این اتفاق را ساختگی می‌دانند. گروه اول می‌گویند که خود مایکل خواسته تا به زندگی‌اش پایان دهد. چون دیگر نمی‌توانسته کار خلاقانه‌ای انجام دهد و گروه دیگر معتقدند که ثروت او و کسانی که این پول به آن‌ها می‌رسیده، عاملی برای مرگش بوده.
    در این میان عامل سومی هم می‌تواند جالب‌توجه باشد. تعدادی از رسانه‌های ایرانی. معتقدند که مایکل در سال‌های پایانی عمرش مسلمان شده بود و این نکته را هم یکی از دلایل احتمالی مرگ مشکوکش می‌دانند.
    هیث‌لجر و تکرار ماجرای جیمز دین
    در روز ۲۲ ژانویه ۲۰۰۸، پیکر هیث لجر در آپارتمانش در طبقه چهارم ساختمانی در خیابان ۴۲۱ بروم در محله سوهوی نیویورک پیدا شد. بنابر گزارش پلیس، ترسا سولومون، خدمتکار خانه حدود ساعت یک برای تعویض لامپ حمام به اتاق هیث وارد می‌شود، او را در حالی پیدا می‌کند که روی تخت رو به صورت دراز کشیده و پارچه‌ای سفید تا روی شانه‌اش بالا کشیده شده بود و خروپف می‌کرده. حدود ی ساعت‌ونیم بعد ماساژور هیث به آپارتمان او می‌آید. تا ساعت سه هیث از اتاق بیرون نمی‌آید و به همین علت ماساژور به موبایل هیث زنگ می‌زند و جوابی نمی‌گیرد. او سپس وارد اتاق هیث می‌شود و شروع به آماده کردن میز ماساژ و بعد هم سعی در بیدار کردن هیث می‌کند. بعد از آن با موبایل مری - کیت آلسن تماس می‌گیرد که شماره‌اش در دفتر تلفن موبایل هیث بوده است. مری - کیت می‌گویند که یکی از افراد محافظش را به آپارتمان خواهد فرستاد. بعد از اینکه ماساژور دوباره سعی در بیدار کردن هیث می‌کند، به اورژانش زنگ می‌زند. مأموران اورژانس اقدامات اولیه را انجام می‌دهند، ولی در ساعت ۳: ۲۶ بعدازظهر، اعلام می‌کنند که هیث مرده است.. پلیس گفته است که با وجود قرص‌هایی که در اتاق هیث پیدا کرده‌اند، ولی هیچ نشانه مشخصی که حاکی از خودکشی هیث باشد یافت نشده. مورگان فری‌من درباره مرگ مشوک بازیگر نقش ژوگو گفته است: «از آن‌جایی که او در این فیلم نقش یک شخصیت شیطانی را بازی کرده است، مردم بازی در نقش این شخصیت را علت مرگ نابهنگام او می‌دانند، اما من فکر می‌کنم مرگ او هیچ ربطی به این پروژه نداشت.
    خودکشی یا اعدام امیل‌زولا
    در سال ۱۹۲۷ یکی از شومینه پاکن‌های پاریسی در بستر مرگ با اعتراف به مسدود کردن شومینه خانه امیل‌زولا پرده از مرگ مشکوک زولای معترض به فرانسه برداشت. از‌‌ همان ۲۹ سپتامبر ۱۹۰۲ که خبر مرگ زولا فرانسه رابه لرزه درآورد، شایعاتی درباره چگونگی مرگ مشکوک او در اثر تنفس گاز مونواکسی کربن، به دلیل مسدود بودن راه شومینه خانه‌اش، وجود داشت. شایعاتی که نوک پیکانش مخالفان زولا و از همه مهم‌تر جمهوری فرانسه را نشانه رفته بود

    همینگوی و ماجرای آخرین شکارش
    آنتوان چخوف جمله معرفی دربار داستان‌نویسی دارد که می‌گوید: «اگر در فصل اول رمان می‌گویید تفنگی به دیوار آویخته است، در فصل دوم یا سوم تیر تفنگ حتماً ‌باید خالی شود.» همینگوی هم که تفنگ دولول مورد علاقه‌اش را برداشته و تیرش را خالی کرده، نویسندگی را خوب بلد است. (فقط درست نفهمیده بود تیر را باید کجا خالی کند!) مرگ ارنست همینگوی آنقدر مشکوک بوده است که بعد از گذشت نیم قرن، هنوز درباره دلایل آن گمانه‌زنی می‌شود. عده‌ای گفتند که او در سال‌های پایانی عمرش به این موضوع پی‌برده بود که از دوران اوج نویسندگی‌اش فاصله گرفته، و همین مسئله باعث افسردگی‌اش شده. وقتی پس از مرگش چند رمان نیمه تمام از او منتشر شد، موافقان این نظر بیشتر هم شدند و به این نتیجه رسیدند که او نمی‌تواند در رأس نویسندگان بزرگ تاریخ آمریکا باشد. عده دیگری هم بودند که عقیده داشتند او دچار اختلال شخصیتی شده و خودکشی کرده است. اما آخرین همسر او - ماری‌ولش- تمامی نظر‌ها درباره خودکشی همینگوی را رد کرد و گفت: ‌ «ارنست مشغل تمیز کردن اسحله‌اش بوده که به‌طور اتفاقی تیری از آن درمی‌رود و باعث مرگش می‌شود» بعد ازتمامی این حرف‌ها همین یک سال پیش بود که پای اف. بی.‌ای هم به ماجرا باز شد. آ. ‌ای. هاچنر، دوست قدیمی و همکار همینگوی ه در ۱۳ سال پایانی عمرش در کنار او بوده، به مناسبت پنجاهمین سالگرد مرگ همینگوی خبر داشته که ادگار هوور - رئیس اف. بی. آی - او را تحت‌نظر دارد. و این موضوع تأثیر بسیار زیادی در اضطراب و نگرانی و در پایان خودکشی‌اش داشت.


    منبع : هفته نامه چلچراغ

    به روز شده در : سه‌شنبه 16 آبان 1391 - 17:57

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 403413
    بازديد ديروز: 484530
    متوسط بازديد هفته گذشته: 530908
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 475372158



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات