نبوی، ایل‌بیگی و رحماندوست از خالق قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب عیادت کردند : مهدی آذریزدی در بیمارستان است؛ :: سينمای ما :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ايران :: Iranian Movie News & Information
دوشنبه 15 تير 1388 - 13:10
module-htmlpages-display-pid-97.html

• از او این روزها فیلم «درباره الی...» بر پرده سالن‌های سینمای تهران است؛ / برای اولین بار در سایت «سینمای ما» می‌خوانید: مشخصات فیلم تازه گل‌شیفته فراهانی به کارگردانی رولند جافی      • سایت اختصاصی «یوسف پیامبر» راه‌اندازی شد      • شایعه‌ای که به سرعت تکذیب شد؛ / بازیگر «اخراجی‌ها»: از کسی حمایت نکرده‌ام، ممنوع‌التصویر هم نشده‌ام      • در شرایطی که حدود دو هفته تا نخستین سالگرد درگذشت هامون سینمای ایران باقی مانده؛ / امشب تماشای آخرین حضور تصویری شکیبایی فقید را از دست ندهید      • تکلیف تماشاگران فراوان این برنامه تلویزیونی مشخص نیست؛ / گزارشی درباره احتمال تعطیلی برنامه «90»      









                       



مهدی آذریزدی در بیمارستان است؛
نبوی، ایل‌بیگی و رحماندوست از خالق قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب عیادت کردند

سینمای ما - اکبر نبوی دبیر بیست و سومین جشنواره فیلم کودک عصر امروز به همراه مصطفی رحماندوست و حبیب ایل‌بیگی از مهدی آذریزدی در بیمارستان آتیه تهران عیادت کرد.

اکبر نبوی پس از عیادت از نویسنده مجموعه کتاب‌های "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" درباره برنامه بزرگداشت آذریزدی در جشنواره فیلم کودک همدان به خبرنگار مهر گفت: من در شروع فعالیتم به عنوان دبیر اسامی هنرمندانی که در دوره‌های قبل در جشنواره تقدیر شده‌اند را دیدم و از نبود نام استاد آذریزدی بسیار تعجب کردم.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید چهار نسل با داستان‌های این نویسنده شاخص زندگی کرده‌اند. پیرو همین موضوع در همان بتدا تصمیم گرفتم این کاستی را با برگزاری مراسم بزرگداشت وی در بیست و سومین جشنواره فیلم کودک همدان جبران کنم. آن زمان نمی‌دانستم وی بیمار است و امیدوارم هر چه زودتر بهبود یابد تا در این مراسم شرکت کند.

دبیر جشنواره فیلم کودک درباره مراسم بزرگداشت آذریزدی گفت: این مراسم 11 مرداد در افتتاحیه جشنواره برگزار می‌شود. مهدی قربانپور سال‌ها پیش مستندی درباره وی برای گروه کودک و نوجوان شبکه یک ساخته که این فیلم در جشنواره به نمایش درمی‌آید. قصد داشتیم مستندی 60 دقیقه‌ای به کارگردانی یکی از مستندسازان تولید کنیم که به دلیل بیماری ایشان میسر نشد.

رحماندوست، نویسنده و شاعر سرشناس کودک و نوجوان، درباره استاد آذریزدی گفت: تا سال 75 هیچکس از وی خبر نداشت و نمی‌دانست کجا زندگی می‌کند. همان سال‌ها ما نخستین سمینار ادبیات کودک و نوجوان را برگزار کردیم و من تصمیم گرفتم از پیام وی برای این مراسم استفاده کنم.

وی در ادامه افزود: غلامرضا منفرد را برای این موضوع دنبال وی فرستادیم که بعد از چند روز متوجه شدیم ایشان در طبقه دوم کتابخانه اشراقی زندگی می‌کند. ایشان به سختی پذیرفت این کار را برای ما انجام دهد و پیام را برای ما نوشت و من آن را در سمینار قرائت کردم.

رحماندوست گفت: از آن پس توجه اجتماعی به وی خوب شد و نهادهایی چون وزارت ارشاد، حوزه هنری و استانداری یزد از وی استقبال کردند. خانه‌ای برای ایشان در نظر گرفتند و کتابخانه و خیابانی را نیز به نام این استاد نام گذارشتند. اما آذریزدی اهل این کارها نبود و پس از مدتی این خانه را ترک کرد و به منزل اجدادی خود بازگشت.

وی افزود: من بارها و بارها در این سال‌ها به دیدن وی رفتم. اما ایشان بیشتر ترجیح می‌داد تنها باشد. آذریزدی در حال حاضر بیش از 85 سال سن دارد و به نسبت کمتر به بیماری دچار شده است. در حال حاضر نیز مشکل ریه پیدا کرده و امیدوارم هر چه زودتر بهتر شود.

این نویسنده و شاعر درباره فعالیت‌های اخیر استاد آذریزدی گفت: ایشان به من قول داد جلدهای نهم و دهم "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" را بنویسد. من امیدوارم وی بهتر شود و این کار را به پایان برساند. این پروژه از همان ابتدا 10 جلد بوده است. کتاب‌های "قصه‌های منظوم" و "قصه‌های لبنان" نوشته وی در مراحل پایانی است و به زودی منتشر شود.

محمد صبوری فرزندخوانده مهدی آذریزدی نیز درباره وی گفت: من از 10 سالگی با وی زندگی می‌کردم. ایشان مدتی بود با من در کرج زندگی می‌کرد، اما برای سفر مقام معظم رهبری به یزد رفت و همانجا تصادف کرد و از ناحیه پا دچار مشکل شد. پس از انتقال به بیمارستان آتیه و عمل جراحی ریه‌های وی مشکل پیدا کرد و امیدوارم هر چه زودتر بهبود یابد.

محمدحسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم در این هفته از استاد مهدی آذریزدی در بیمارستان آتیه عیادت کردند.



منبع : مهر

به روز شده در : پنجشنبه 11 تير 1388 - 16:40

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |


Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

فرنوش
شنبه 13 تير 1388 - 9:58
0
موافقم مخالفم
 
نبوی، ایل‌بیگی و رحماندوست از خالق قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب عیادت کردند

یکی دو سال قبل یکی از روزنامه ها مصاحبه ای با استاد مهدی اذریزدی انجام داده بود که آتش به جان خواننده می زد. در زندگیش خیلی سختی و گرسنگی و تنهایی و فقر و در به دری کشیده ولی هیچ نهاد یا سازمان یا ... هرگز کوچکترین کمکی به او نکرده است. بدبختی کشید و دم نزد ولی در همان حال بهترین آثار ادبی را خلق کرد . خودش را فدا کرد. یکبار دیگر به عکسش نگاه کنید .

مطمئنم که بیشتر مردم ایران او را نمی شناسند همانطور که بقیه افرادی را که خودشان را فدای این کشور می کنند نمی شناسند و فقط به زبان باز ها توجه دارند . ولی اگر زبانم لال اتفاقی برای استاد بیفتد و از این دنیا برود آنوقت کلی قوم و خویش دوست و آشنا پیدا می کند ... و این حال من را بهم می زند.

شنیدید ؟ حالمو بهم می زنید .

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  









  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 2.41313004494 seconds.