تشکيل خانه پيشکسوتان فرهنگ و هنردر دستور کار وزارت ارشاد است : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد؛ :: سينمای ما :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ايران :: Iranian Movie News & Information
دوشنبه 15 تير 1388 - 13:11
module-htmlpages-display-pid-97.html

• از او این روزها فیلم «درباره الی...» بر پرده سالن‌های سینمای تهران است؛ / برای اولین بار در سایت «سینمای ما» می‌خوانید: مشخصات فیلم تازه گل‌شیفته فراهانی به کارگردانی رولند جافی      • سایت اختصاصی «یوسف پیامبر» راه‌اندازی شد      • شایعه‌ای که به سرعت تکذیب شد؛ / بازیگر «اخراجی‌ها»: از کسی حمایت نکرده‌ام، ممنوع‌التصویر هم نشده‌ام      • در شرایطی که حدود دو هفته تا نخستین سالگرد درگذشت هامون سینمای ایران باقی مانده؛ / امشب تماشای آخرین حضور تصویری شکیبایی فقید را از دست ندهید      • تکلیف تماشاگران فراوان این برنامه تلویزیونی مشخص نیست؛ / گزارشی درباره احتمال تعطیلی برنامه «90»      









                       



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد؛
تشکيل خانه پيشکسوتان فرهنگ و هنردر دستور کار وزارت ارشاد است

سینمای ما - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام کرد: راه اندازي خانه پيشکسوتان فرهنگ و هنر در دستور کار وزارت ارشاد اسلامي و برخي نهادهاي مرتبط قرار گرفته است.

 "محمد حسين صفارهرندي" در حاشيه عيادت از "مهدي آذريزدي" نويسنده معاصر به خبرنگاران گفت: پيگيري تشکيل خانه پيشکسوتان ، مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي به معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي واگذار شده است و براي عملي شدن، حمايت و همکاري ديگر نهادها را مي طلبد.
وي، انزواي چهره هاي شاخص فرهنگي و هنري را در کهنسالي، يکي از آفاتي توصيف کرد که موجب زيان جامعه و افسردگي و دلمردگي خود اين افراد خواهد شد.
صفارهرندي ابراز اميدواري کرد راه اندازي و فعاليت خانه پيشکسوتان، بخشي از خلاهايي را که ممکن است در دوران کهنسالي انسان هاي فرهيخته جامعه با آن دست به گريبان شوند، جبران کند.
به اعتقاد وي با تعريف چنين جايگاه ويژه اي مي توان ارتباط معنوي، عاطفي و حتي آموزشي ميان نسل کهن و نسل جديد را در جامعه تقويت کرد.
صفارهرندي با اشاره به شماري از اقدامات حمايتي وزارت ارشاد از اصحاب فرهنگ وهنر همچون راه اندازي صندوق حمايت از هنرمندان، نويسندگان و اهالي فرهنگ و خدمات بيمه اي، اهميت و ارزش تشکيل خانه پيشکسوتان را همسنگ با خدمات حمايتي مذکور عنوان کرد.
وي در بخش ديگري از سخنانش ، قرآن را به عنوان بن مايه همه فعاليت هاي فرهنگي موثر در کشور معرفي کرد و گفت: سابقه تاريخي ايران نشان مي دهد پررونق ترين فعاليت هاي فرهنگي ما، آن دسته از اقداماتي هستند که بيشترين تاثير را از قرآن پذيرفته اند و هر مقوله اي که متاثر از کلام خداوند به مردم عرضه شده، مورد استقبال فراوان قرار گرفته است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به نويسندگان و هنرمندان توصيه کرد براي جلب مخاطبان بيشتر، پيوند خود را با قرآن مستحکم تر کنند.
وي در پاسخ به پيشنهاد يکي از خبرنگاران مبني بر تشکيل جشنواره مستقل تکريم از فعالان ادبيات قرآني اظهار داشت: اين نظر قابل بررسي است و مي توان امکان برگزاري آن را همزمان با برپايي نمايشگاه سالانه قرآن کريم فراهم کرد اما قبل از هر چيز بايد شناسايي فعالان اين عرصه در دستور کار قرار گيرد.
مهدي آذريزدي به دليل مشکلات ريوي در بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان بستري است .



منبع : ایرنا

به روز شده در : پنجشنبه 11 تير 1388 - 17:6

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |


Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

sana
جمعه 12 تير 1388 - 13:15
0
موافقم مخالفم
 
من سرکوب شدم، نه از طرف ممیزی ارشاد که از جانب منتقدان بی‌سواد

وای که چقدر خبرای خوب دارین شما این روزا اقای وزیر ارشاد ............

خوش به حال ما!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  









  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 1.70040583611 seconds.