کارل مالدن (2009 - 1912) درگذشت : وداع با بازیگر «در بارانداز»، «پرنده‌باز آلکاتراز»، «سربازهای یک چشم» و... :: سينمای ما :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ايران :: Iranian Movie News & Information
دوشنبه 15 تير 1388 - 9:40
module-htmlpages-display-pid-97.html

• از او این روزها فیلم «درباره الی...» بر پرده سالن‌های سینمای تهران است؛ / برای اولین بار در سایت «سینمای ما» می‌خوانید: مشخصات فیلم تازه گل‌شیفته فراهانی به کارگردانی رولند جافی      • سایت اختصاصی «یوسف پیامبر» راه‌اندازی شد      • شایعه‌ای که به سرعت تکذیب شد؛ / بازیگر «اخراجی‌ها»: از کسی حمایت نکرده‌ام، ممنوع‌التصویر هم نشده‌ام      • در شرایطی که حدود دو هفته تا نخستین سالگرد درگذشت هامون سینمای ایران باقی مانده؛ / امشب تماشای آخرین حضور تصویری شکیبایی فقید را از دست ندهید      • تکلیف تماشاگران فراوان این برنامه تلویزیونی مشخص نیست؛ / گزارشی درباره احتمال تعطیلی برنامه «90»      









                       



وداع با بازیگر «در بارانداز»، «پرنده‌باز آلکاتراز»، «سربازهای یک چشم» و...
کارل مالدن (2009 - 1912) درگذشت

سینمای ما - پریا صوفی:  کارل مالدن اسطوره سینمای کلاسیک و بازیگر برنده اسکار در سن 97 سالگی درگذشت. مالدن در خانه‌اش در برنت‌وود لوس‌آنجلس و سه سال قبل از جشن تولد 100 سالگی‌اش از دنیا رفت.

کارل پیش از این‌که بازیگر شود کارگر و معلم بود و بعدها به مدرسه بازیگری گودمن در شیکاگو رفت و پس از آن به نیویورک رفت و در یک گروه تئاتری شرکت کرد.

اولین حضورش روی صحنه تئاتر به سال 1937 برمی‌گردد. بعدها او با کارگردان مشهور سینما، الیا کازان، در چندین نمایش بسیار موفق برادوی ظاهر شد و این زمینه‌ای شد برای حضور موفقش روی پرده سینما.

اولین بازی‌اش را پس از خدمت در جنگ جهانی دوم و در فیلم موفق دهه چهلی‌اش «آن‌ها می‌دانستند چه می‌خواهند» انجام داد و بعد از آن برای بازی هنرمندانه‌اش در فیلم مشهور و کلاسیک «تراموایی به نام هوس» در کنار مارلون براندو و ویوین لی در سال 1951 اسکار گرفت.
او در فیلم‌های کلاسیک موفقی مثل «در بارانداز» و «بیبی دال» نیز حضور موفقی داشت.

حضور او در مجموعه تلویزیونی «خیابان‌های سان‌فرانسیسکو» در کنار مایکل داگلاس در اوایل دهه هفتاد نامش را بیش از پیش سر زبان‌ها انداخت. او به مدت 21 سال هم در آمریکن اکسپرس حضور داشت.
در سال 1988 به مقام ریاست آکادمی علوم و هنر سینمایی رسید که مدت 5 سال به طول انجامید.

او در سال 1985 برای مجموعه تلویزیونی «Fatal Vision» هم جایزه امی را برد. در سال 1998 جایزه یک عمر دستاورد هنری را از جشنواره تمکولا ولی گرفت و همین جایزه را در سال 2004 از انجمن بازیگران دریافت کرد.

او یک ستاره هم در بولوار هالیوود دارد. روحش شاد.



منبع : سینمای ما

به روز شده در : پنجشنبه 11 تير 1388 - 19:12

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |


Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

علیس
جمعه 12 تير 1388 - 18:39
-1
موافقم مخالفم
 
کارل مالدن (2009 - 1912) درگذشت

وای، بازیش توی دربارانداز هیچ وقت از یادم نمیره.خدابیامرزتش!

يونس فكوري
يکشنبه 14 تير 1388 - 15:6
-1
موافقم مخالفم
 
کارل مالدن (2009 - 1912) درگذشت

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  









  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 2.9904191494 seconds.