منوچهر شاهسواری عضو ممتاز خانه سینما شد : تقدیر از دستیاران، منتقدان و بازیگران خانه سینما :: سينمای ما :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ايران :: Iranian Movie News & Information
شنبه 3 مرداد 1388 - 11:13
module-htmlpages-display-pid-97.html

• محمدرضا جعفري جلوه در واكنش به استعفاي اكبر نبوي و احتمال برگزانشدن جشنواره كودك همدان: / «‌بگذاريد آن‌چه كه در دل‌هاست، آن‌گونه كه لازم است و به سياقي كه منتهي به خير مي‌شود، بر زبان‌ها جاري شود»/ «جشنواره را به خوبي در مقطع مورد نظر برگزار مي‌كنيم»      • خبر با تاخیر: در این فیلم ایرانی؛ / رونالدو رویای دختر فلسطینی می‌شود      • تقدیر از دستیاران، منتقدان و بازیگران خانه سینما / منوچهر شاهسواری عضو ممتاز خانه سینما شد      • گروهی معتقدند خبرسازی درباره مشکلات مالی پروژه‌های تلویزیونی راهی برای جلب مساعدت مدیران است / تولید سریال «آشپزباشی» (محمدرضا هنرمند) تا اطلاع ثانوی تعطیل شد      • در پي انتشار ناگهاني نسخه‌هاي قاچاق فيلم «سوپراستار»؛ / محمد نیک بین:«قبلا ستاد مبارزه با قاچاق فيلم نمونه‌هاي خوبي از مبارزه با قاچاق فيلم‌هاي ويدئويي را نشان داده بود»      









                       



تقدیر از دستیاران، منتقدان و بازیگران خانه سینما
منوچهر شاهسواری عضو ممتاز خانه سینما شد

سینمای ما- آئین ستایش از سه صنف برگزیده و عضو ممتاز جامعه اصناف سینمای ایران با حضور معاون سینمایی وزیر ارشاد، مدیر عامل خانه سینما و جمعی از هنرمندان در تالار خانه سینما برگزار شد.
این مراسم سه‌شنبه شب با حضور محمدرضا جعفری جلوه، محمدمهدی عسگرپور و هنرمندانی چون داود رشیدی، غلامرضا موسوی، سیدجمال ساداتیان، ایرج تقی‌پور، فریبا کوثری، علیرضا خمسه، نقی نعمتی، فرشته طائرپور، هارون یشایایی، داریوش اسدزاده و... برگزار شد.
در ابتدای مراسم مدیر عامل خانه سینما با تبریک عید مبعث گفت: جا دارد همین ابتدا از سیدرضا میرکریمی مدیر عامل پیشین خانه سینما که پایه‌گذار چنین برنامه‌ای بود تشکر کنم. امروز ما در این مراسم از سه صنف برگزیده خانه سینما و همچنین یکی از همکارانی که فراصنفی کار می‌کند و در تمام مواقع به کمک خانه سینما می‌آید تقدیر کنیم.
وی با اشاره به فعالیت‌های صنفی افزود: درک نشدن فعالیت‌های صنفی همیشه در ایران دیده می‌شود. خانه سینما با تمام مشکلاتی که ممکن است داشته باشد مهمترین نهاد صنفی کشور به شمار می‌رود. اگر خانه سینما را نادیده بگیریم شاید چیز زیادی به عنوان نهاد قدرتمند باقی نمی‌ماند و باید قدر آن را بدانیم.
عسگرپور ادامه داد: ما در شروع کارمان در خانه سینما با این موضوع مواجه شدیم که مطالبات مجموعه خانواده سینما به طور مدون ثبت نشده است و باید آنها مدون شود تا از پراکنده‌گویی پرهیز کنیم. وقتی این مطالبات فراتر می‌رود و وارد موضوع‌های سیاسی و اجتماعی می‌شود ـ که البته این حق هر فرد است ـ باید ضمن داشتن پختگی لازم استمرار نیز داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: وقتی این همکاران چیزی را امضا می‌کنند نباید وقتی فردا با آنها تماس گرفته می‌شود منکر شوند. متاسفانه در همین اتفاق‌های اخیر برخی فکر می‌کردند این متن‌ها در خانه سینما تنظیم می‌شود. درخواست می‌کنم اگر می‌خواهید قدمی بردارید محکمتر این کار را انجام دهید و اگر نمی‌خواهید برندارید.
مدیر عامل خانه سینما افزود: این فضیلت نیست که برخی اینگونه مچگیری می‌کنند. باید در شرایط فعلی این همگرایی را بالا ببریم و فضاهایی ایجاد کنیم که به بهبود شرایط فعلی کمک کند. سینمای جمهوری اسلامی ایران در بیرون مرزها برای ما یک افتخار است. باید با ایجاد این فضاها این افتخار را بیشتر کنیم تا به خود ببالیم.
عسگرپور با اشاره به مراسم تقدیر از صنوف سینما گفت: امروز ما از سه صنف تقدیر می‌کنیم که امتیازهایشان به هم نزدیک است. در دوره قبل از طائرپور تقدیر کردیم که در بخش مالیات بسیار با ما همکاری کرد. این دوره نیز از منوچهر شاهسواری قدردانی می‌کنیم که نماینده خانه سینما در شورای صدور پروانه ساخت است و دوستان از پیگیری ایشان در شورا خبر دارند.
در ادامه با حضور احمد امینی از اعضای شورای مرکزی کانون کارگردانان، از کانون برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان تقدیر شد. امینی در این ارتباط گفت: به این صنف فعال خانه سینما تبریک می‌گویم. من زمانی که کار دستیاری می‌کردم خانه سینما هنوز پایه‌گذاری نشده بود و امروز خوشحالم که این صنف برگزیده شده است.
مسعود میمی رئیس کانون برنامه‌ریزیان و دستیاران کارگردان خانه سینما نیز بعد از دریافت جایزه صنف برگزده عنوان کرد: از هیئت مدیره خانه سینما برای این نگاه تشکر می‌کنم. ما این جایزه را با همکاری و همدلی اعضای شورای مرکزی کانون و دیگر دوستان به دست آوردیم.
هارون یشایایی تهیه‌کننده پیشکسوت سینمای ایران برای تقدیر از شاهسواری عضو ممتاز جامعه اصناف سینما روی صحنه آمد و گفت: از خدا می‌خواهم صنف تهیه‌کننده در سینمای ایران به رسمیت شناخته شود و لی فکر نمی‌کنم به واقعیت برسد. تا توفانی که در فنجان تهیه‌کننده‌ها آمده فروکش نکند و اجماع حاصل نشود، هیچ کاری به سرانجام نمی‌رسد.
شاهسواری نیز افزود: امیدوارم گوش‌های ما فقط نصحیت‌های یشایایی را نشنود و به آن عمل هم بکند. از اینکه مرا لایق دانستید سپاسگزارم. آنچه مانع حرکت صنفی می‌شود رعایت نکردن اخلاق در روابط است. هر کاری در این سال‌ها برای خانه سینما کردم از روی علاقه بوده و جا دارد از میرکریمی، ابوالحسن داودی، تورج منصوری و... که جایشان اینجا خالی است یاد کنیم.
در ادامه با حضور مدیر عامل خانه سینما از انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران به عنوان دومین صنف برگزیده خانه سینما تقدیر شد. سعید مستغاثی رئیس انجمن هم گفت: از هیئت مدیره انجمن و اعضای شورای مرکزی تشکر و این جایزه را به نمایندگی از آنها دریافت می‌کنم.
در بخش دیگری از مراسم تقدیر از صنوف برگزیده خانه سینما با حضور محمد سریر عضو هیئت مدیره خانه سینما، از انجمن بازیگران سینمای ایران به عنوان صنف اول تقدیر شد. این جایزه با حضور رشیدی، علی دهکردی، فریبا کوثری، داریوش اسدزاده، افسانه چهره‌آزاد و علیرضا خمسه اهدا شد.
در پایان نیز معاون سینمایی وزیر ارشاد با تبریک عید مبعث گفت: من فقط آمده بودم خوشنودی خود را از فعالیت‌های صنفی ارزشمند ابراز کنم و قصد دیگری نداشتم. باید برای هر نوع مقصد و مطالبه فرهنگی از جامعه سینمای کشور تلاش‌های جدی در جهت نوسازی سالن‌هایی سینما، توانمندسازی چرخه اقتصاد سینما و... انجام شود.
جعفری جلوه در ادامه افزود: از میان این اقدام‌های فعالیت‌های صنفی موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود. فعالیت‌های صنفی در خانه سینما در جهت اهداف فرهنگی باید تقویت شود. نیروی انسانی نیز باید با ایجاد آرامش، آشتی و آشنایی روزافزون به دانش روز در این راستا حرکت کند.
وی با اشاره به فعالیت خانه سینما گفت: خانه سینما در این دو دوره سپری شده نقشی ویژه بر عهده داشته و توانسته ساختاری متناسب با جریان معطوف به تعالی در سینمای ایران در جهت فعالیت‌های آموزشی، تامین اجتماعی و... فراهم کند. امیدوارم این زیرساخت‌ها تکمیل و قدر دانسته شود تا این جامعه و خانه بتوانند نقش خود را در جهت بهتر ایفا کنند.




منبع : مهر

به روز شده در : چهارشنبه 31 تير 1388 - 15:4

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات


چهارشنبه 31 تير 1388 - 16:23
0
موافقم مخالفم
 
منوچهر شاهسواری عضو ممتاز خانه سینما شد

چه خوب، تبریک. آقای شاهسواری در برپایی جشن های خانه سینما در دوره های قبل خیلی زحمت کشیده بودند.


پنجشنبه 1 مرداد 1388 - 10:50
-1
موافقم مخالفم
 
منوچهر شاهسواری عضو ممتاز خانه سینما شد

salam

mishe lotfan etelaati az 50kilu albalu va mire noruzi bezanin

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  





  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 1.07942891121 seconds.