چهارشنبه 12 آبان 1389 - 19:45





















-

I تبلیغات متنی I
موسسه سینمایی پاسارگاد
به تعدادی آقا و خانم جهت بازی در فیلم‌های سینمایی و سریال نیازمندیم
09121468447
----------------------------
روزنامه تفاهم
اولین روزنامه کارآفرینی ایران
----------------------------
پارسيس
مشاوره،طراحي و برنامه نويسي  پورتال‌های اینترنتی
----------------------------

موسسه سینمایی پاسارگاد
ارائه هنرور و بازیگر به پروژه‌ها
09121468447




 


 



                       



سجادپور:
فعلا با شوراي اكران هيچ كاري نداريم

سینمای ما - برنامه تلويزيوني «هفت» شامگاه گذشته ـ 7 آبان ماه ـ به بررسي تاثير حضور ستاره‌ها در موفقيت تجاري فيلم‌ها و در بخش ديگر به بررسي فيلم‌ «سن‌پطرزبورگ» و مصاحبه‌اي با عليرضا سجادپور اختصاص داشت.در ابتداي اين برنامه محسن تنابنده به عنوان مهمان برنامه حاضر شده و به صحبت درباره‌ي فيلم «سن پطرزبورگ» ساخته‌ي جديد بهروز افخمي پرداخت.

وي در پاسخ به اين سوال كه قرار بود در ابتدا محمدرضا گلزار نقش او را بازي كند،‌گفت: ابتدا قرار بود كه كمال تبريزي و سامان مقدم اين فيلم را بسازند و آنها هم گزينه‌هاي مختلفي از جمله محمدرضا گلزار، پرويز پرستويي و بسياري موارد ديگر مدنظر داشتند. اما زماني كه بهروز افخمي به عنوان كارگردان اين فيلم انتخاب شد، من اولين انتخاب او بودم.

تنابنده درباره‌ي ايفاي نقش پيمان قاسم‌خاني در اين فيلم هم توضيح داد: او اصلا نمي‌خواست بازي كند و مدتها به دنبال بازيگري براي نقش خود بود، اما در نهايت بهروز افخمي انتخاب خود را كرده بود و پيمان قاسم‌خاني به ايفاي نقش پرداخت. چرا كه براي افخمي لحن از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و به اعتقاد او دو بازيگر انتخابي‌اش مي‌توانستند، لحن دلخواه او را منتقل كنند.

وي در ادامه درباره اينكه بازيگر تا چه اندازه مي‌تواند در فروش فيلمها تاثيرگذار باشد،‌اظهار كرد: بايد بپذيريد كه در دوره‌هاي مختلف سينما، فروش به واسطه بازيگران هم بوده است. اما به هر حال هر قاعده‌اي استثنائاتي هم دارد و گاه معكوس مي‌شود. اما در نهايت من به شخصه بر اين باورم كه قصه‌ي خوب در يك فيلم به همه‌ي موارد ارجحيت دارد.

اين نويسنده فيلمنامه در پايان صحبتهايش درباره‌ي فعاليت اين روزهايش هم گفت: اكنون 60 درصد از يك فيلمنامه را نوشته‌ام كه قرار است به تهيه‌كنندگي جمال ساداتيان و كارگرداني سامان مقدم ساخته شود.

در بخش ديگري از اين برنامه با حضور حميد اعتباريان تهيه كننده‌ي فيلم «سن پطرزبورگ» و تورج اصلاني ( فيلمبردار) اين كار و مسعود فراستي( منتقد برنامه هفت) اين فيلم مورد نقد و بررسي قرارگرفت.

در اين بخش اعتباريان درباره‌ي انتخاب كارگردان براي اين فيلم توضيح داد: ابتدا قصه‌اي وجود داشت كه به كمال تبريزي پيشنهاد شد، اما از آنجا كه فيلمنامه تكميل نشده بود كمال تبريزي نتوانست آن را كار كند و بعد‌ها قرار شد كه سامان مقدم اين فيلم را بسازد كه او هم درگير يك سريال تلويزيوني شد و بدين ترتيب قرار شد كه بهروز افخمي كارگرداني اين فيلم را بر عهده بگيرد. البته اكنون قصه‌ي فعلي «سن‌پطرزبورگ» با قصه‌ي قبلي بسيارفرق دارد و حتي اسم آن هم عوض شده است.

اعتباريان همچنين از ساخت «سن پطرزبورگ 2»خبر داد.

اما در بخش ديگري از اين برنامه دوربين «هفت» به سراغ عليرضا سجادپور رفت و درباره‌ي وضعيت نمايش برخي فيلمها سوالاتي را مطرح كرد.

از جمله اين سوال مطرح شد كه با توجه به اينكه پيش‌تر گفته شده بود كه قرار است فيلمهايي كه در سال جاري پروانه ساخت گرفته‌اند، امسال اكران نشود چگونه است كه اين روزها فيلمي مانند «دردسر بزرگ» در سينماها اكران مي‌شود؟ سجادپور در اين باره گفت: هيچ توصيه‌نامه‌اي درباره‌ي اكران فيلمها ساخت سال، داده نشده بود و ما فعلا با شوراي اكران هيچ كاري نداريم و آن بند تنها يكي از توصيه‌هاي بنده بود.

وي درباره‌ي جدول اكران هم توضيح داد: فعلا با اين جدول كاري ندارم و قرار است بعد از جشنواره‌ي فجر به آن بپردازم.

سجادپور درباره‌ي سوال ديگري كه در ارتباط با توقيف برخي فيلمها مطرح شده بود توضيح داد: شوراي صدور پروانه نمايش كه اخباري از آن منتشر مي‌شود، تنها درباره‌ي وضعيت نمايش فيملها تصميم مي‌گيرد و مي‌گويد كه آيا فيلمي مي‌تواند به اكران درآيد يا خير؟ معمولا گفته مي‌شود كه فيلمها بايد اصلاحاتي را متقبل شوند تا به نمايش عمومي درآيند اما در برخي موارد حجم اين اصلاحات بسيار بالاست و انجام آنها نياز به زمان دارد و اين به آن معنا نيست كه يك فيلم توقيف شده است. به هر حال ژانري مانند كمدي به احترام مجوز‌هايي كه براي ساختش صادر شده بايد شرايط نمايش هم داشته باشد، اما در هر صورت اين ژانر مدتهاست كه حمايتي از سوي ما نمي‌بيند و حتي بيشتر درباره‌ي آن سخت‌گيري اعمال مي‌شود.

رييس اداره‌ي نظارت و ارزشيابي درباره‌ي ماموريتي كه از سوي معاونت سينمايي براي حل مشكل تشتت تهيه كنندگان به او واگذار شده هم توضيح داد: با توجه به اينكه اين ماموريت، پروژه و مسووليت سنگيني محسوب مي‌شود تاكنون روي نقشه‌ي آن كار بسيار كرده‌ام و فرآيند اجرايي آن تقريبا برايم مشخص شده است. اين روزها هم در حال آخرين مشورت‌ها هستم و فكر مي‌كنم تا چند روز آينده راهكارهاي جديد خود را اعلام كنم.

وي در عين حال گفت: من از همين جا به تمام تهيه‌كنندگان پيشنهاد مي‌دهم كه نام واحدي را براي تشكل خود انتخاب كنند و بيشتر به اتحاد و مفهوم صنفي بيانديشند.

اما در ميزگرد برنامه‌ي «هفت» كه در ارتباط با نقش بازيگران در استقبال مخاطب و سينما طراحي شده بود، سيد جمال ساداتيان ( تهيه كننده سينما) و محمدرضا صدر ( منتقد) به ذكر نقطه نظرات خود در اين‌باره پرداختند.

ساداتيان در اين برنامه عنوان كرد: اگر از توانايي‌هاي ستاره‌هاي سينما استفاده‌ي درستي صورت بگيرد فيلم در فروش جواب خواهد داد، اما توليد يك فيلم در درجه اول حاصل كار كارگردان است.

وي در عين حال گفت: اگرچه مردم جلوي دوربين ستاره‌ها را مي‌بينند، اما به هر حال بسياري از عوامل پشت دوربين تلاش مي‌كنند كه حاصل تلاش آنها در كار بازيگر نقش به سزايي دارد.

اين تهيه‌كننده همچنين عنوان كرد: در هر دوره‌ي زماني يك ژانر خاص با مخاطب ارتباط بيشتري برقرار مي‌كند و به اصطلاح جواب مي‌دهد. شايد طي سالهاي گذشته سليقه‌ي مخاطب ما دستخوش تغيير شده است و البته وضعيت امروز سينماي ما را در دوره‌اي سينماي اروپا هم تجربه كرده ونمي‌توان گفت اين وضعيت تنها مخصوص به كشور ماست.

حميدرضا صدر هم عنوان كرد: بايد ديد كه چرا مخاطبان ما به سراغ فيلمهاي كمدي مي‌روند و آنها را بيشتر مي‌پسندند.

وي در عين حال گفت: مردم هستند كه ستاره‌ها را مي‌سازند و در دوره‌هاي مختلف ستارگان مختلفي مورد توجه مردم قرار مي‌گيرند كه جا دارد به دلايل گرايش مردم به اين ستاره‌ها توجه شود.

در بخش‌هاي ديگري از برنامه‌ي «هفت» ديشب بخش‌هايي از پشت صحنه «ما سه نفر» ساخته‌ي جديد مهرداد فريد و همچنين «خاطره» نادر طريقت به نمايش درآمد.

در بخشي از اين برنامه گزارشي كوتاه از «زنگ مدرسه» در پرديس ملت پخش شد و غلامرضا موسوي هم به شكل تلفني توضيحاتي درباره فيلم « من مادر هستم » فريدون جيراني كه اين روزها در مرحله فيلمبرداري است، ارائه كرد.



منبع : ایسنا

به روز شده در : يکشنبه 9 آبان 1389 - 9:46

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |


Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




  • در پی مطرح شدن نام برخی ستاره های سینما در فهرست اعزامی به سفر حج تمتع / جواد شمقدری: با بيش از 500 نفر از هنرمندان سينما تماس گرفتيم
  • برای جلوگیری از تكرار اعمال زشت و ناپسند از سوی ساختارشكنان سینمای دفاع مقدس / شکایت جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران از وزیر ارشاد و کارگردان «دموكراسی تو روز روشن»
  • واکنش جالب هدایت هاشمی به حذف عکس اش از بیلبرد «لطفا مزاحم نشوید» / ناراحت نباش آقا هاشمی، ما همه تو آژانس می دونیم شما بازیگری!
  • سایت جهان نیوز مدعی شد / طعنه سریال «قهوه تلخ» به طرح حجاب و عفاف و سخنان رئیس جمهوری
  • جمله های رخشان بنی اعتماد، هوشنگ گلمكاني و حبیب رضایی در پوستر فیلم / «لطفا مزاحم نشويد» محصول سينماي مستقل را بايد ديد
  • بیانیه شورای صنفی نمایش برای رفع اتهام‌های سینماگران / دخالت‌های مسئولانه و غیرمسئولانه افراد مختلف سبب بروز خدشه در اجرای صحیح آیین‌نامه می‌شود
  • مدیر موفق و توانمند سینمای ایران استعفا داد / امیرحسین علم‌الهدی از پردیس سینمایی ملت رفت
  • رونمایی پوستر جدید کنسرت گروه ریزار؛ 17 و 18 آبان‌ماه در برج میلاد / حرف های محمدرضا گلزار درباره تشکیل گروه موسیقی ریزار
  • / "برف روی شیروانی داغ" آماده نمایش می‌شود
  • / "اینجا تاریک نیست" راهی کیش می‌شود
  • / کارگاه فیلمنامه‌نویسی فرهاد توحیدی برگزار می‌شود
  • مدیری این هفته در قالب شخصیت شیاد به «قهوه تلخ» وارد می شود / بالاخره نقش مهران مدیری معلوم شد: بلوتوس کبیر، تاجر کلاهبردار یونانی!
  • با حکم محسن مومنی رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی / حبیب ایل‌بیگی مدیر کل روابط عمومی حوزه هنری شد
  • حرف های احمد ایراندوست، بازیگر عظیم الجثه سینما و تلویزیون ایران / از بادیگاردی جنیفر لوپز تا حضور در شب های برره و مختارنامه
  • میثم مروستی از کار در سریال سعید آقاخانی می گوید / تیتراژ «خوش‌نشین‌ها» را در دو روز ساختم
  • حضور مهران غفوريان و بهنوش بختياري در سریال منتفی شد / تصویربرداری «ساختمان پزشکان» به کارگردانی سروش صحت شروع شد
  • گاف تصویری سریال «قهوه تلخ» ساخته مهران مدیری + عکس / دوربین مداربسته در بارگاه جهانگیرشاه!
  • «نیکان و بچه غول» فانتزی است و بخش‌های گرافیکی کار بسیار زیاد است / اولین فیلم سه‌بعدی سینمای ایران ساخته می‌شود
  • فیلم عباس کیارستمی و تریلر آرژانتینی «بدون بازگشت»به طور مشترک جایزه اصلی جشنواره را دریافت کردند / «کپی برابر اصل» برنده جایزه اصلی جشنواره اسپانیایی شد
  • تهیه کننده به زودی پیگیری‌ها برای حل این مشکل را شروع می‌کند / بیلبوردهای «لطفا مزاحم نشوید» جمع‌آوری شد









  •   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

    استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

    كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

    مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

     سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
    Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2010, cinemaema.com
    Page created in 3.22048091888 seconds.