دانلود

طراح سرشناس جلوه‌های ویژه، دومین همکار برنده اسکار فیلم مجید مجیدی : فیلمی مثل «محمد (ص)» صنعت سینمای کشور را تغییر خواهد داد :: سينمای ما ::
  

   


News
  • براي برنامه‌ريزي، پيش‌خريد بليت و حضور در سي‌ويكمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر
    فهرست كامل سالن‌‌هاي نمايش‌دهنده و فيلم‌هاي جشنواره فيلم فجر در سايت "سينماي ما"
  •  
  • جوایزسی و سومین دوره حلقه منتقدان لندن اعلام شد:
    «عشق» برنده سه جایزه منتقدان لندن شد
  •  
  • ۱۶ فیلم از کشورهای مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پردازند
    فیلم‌های خارجی بخش مسابقه سینمای بین‌الملل جشنواره فجر اعلام شد
  •  
  • با یکی از بهترین فیلمهای سال ۲۰۱۲ و نامزد چهار جایزه اسکار«جانوران حیات وحش جنوب» بیشتر آشنا شوید:
    وقتی بترسی، حیوانات قوی می‌فهمند
  •  
  • واكنش مدیر شبکه یک به بازتاب رسانه‌اي ماجراي مجري برنامه‌هاي مذهبي: اگر نتوانست اجرا کند، «یاد خدا» با مجری دیگری جلو می‌رود
    باید اجازه بدهیم دادگاه کارش را انجام بدهد و آبروی مسلمان را در معرض خطر قرار ندهیم/ متاسفانه با خانواده آقای جمشیدی هم برخورد بدی شده است
  •  
  • يادداشت کیوان کثیریان به بهانه برگزاري ششمین جشن منتقدان و نويسندگان سينمايي يران
    شکوه منتقد سینما بودن: مینیاتور و سمند و ده‌ها سکه نمی‌دهیم، ولی سه برابر می‌ارزیم!
  •  
  • آیا ناکامی‌های لئوناردو دی کاپریو در فصل جوایز علت کناره گیری او از سینماست؟
    لئوناردو دی کاپریو: می‌خواهم مدت طولانی از بازیگری دور شوم
  •  
  • تکلیف فیلم جدید امیر کاستوریتسا مشخص شد
    «در عشق و جنگ» نام فیلم جدید اوست
  •  
  • جوايز نقدي برگزيدگان جشنواره فيلم فجر پابرجاست
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از رئيس‌جمهوري جهت جلوگيري از مشکلات مالي قول مساعد گرفت
  •  
  • در «سینمای ما» بخوانید: «هالیوود» برای پولسازی بازهم سراغ خواننده‌ها می‌رود
    جاستین بیبر و مارک والبرگ باج گیران خیابانی می‌شوند
  •  
  • هفتمین جایزه بین‌المللی «پله آخر»
    درخواست اسکورسیزی برای تماشای فیلم علی مصفا
  •  
  • درخواست کمپانی واینستاین از یک کارخانه عروسک سازی
    لطفا عروسک شخصیت‌های خشن «جنگو آزاد شده» را نسازید
  •  
  • طرح پیشنهاد به دليل مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه: مسؤولان جشنواره فجر نه تایید كردند نه تکذیب
    آيا جوایز نقدی برگزیدگان سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر حذف خواهد شد؟
  •  
  • عكس‌هاي تازه از فيلم مازيار ميري: زوجی که با همه فرق دارند!
    «حوض نقاشی» در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید
  •  
  • اعتراض خانواده سلطنتی موناكو به فیلم زندگی مادرشان
    «گریس از موناکو» فیلم پُر زرق و برق و بی‌دقتی است
  •  
  • خبرگزاري "مهر" منتشر كرد: نامه‌ وساطت دبير جشنواره برای بازبيني ده فیلم
    دستور فرمایید آثار ذیل در اسرع وقت براي گنجاندن در برنامه‌های جنبی مورد بازبینی شورای محترم پروانه نمایش قرار گیرد
  •  
  • ادامه موفقیت‌های «عشق»
    فیلم میشائل هانکه فاتح جوایز لومی‌یر شد
  •  
  • فهرست داوران و مرور كارنامه هنري‌شان در "سينماي ما"
    داوران سه بخش سينماي ايران، نگاه نو و فيلم هاي مستند سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام شد
  •  
  • پس از حضور در شوی تلویزیونی اپرا وینفری، حالا نوبت سینما است
    زندگی پُر از پنهان‌کاری لنس آرمسترانگ روي پرده سینما مي‌رود
  •  
  • ادعاي عجيب و خنده‌دار سازندگان «آقاي الف» در مقابل تكنولوژي روز دنيا: فیلم سه‌بُعدیِ ایرانی سردرد نمی‌آورد!
    اغلب فیلم‌های سه‌بُعدي خارجی برای مخاطب چشم‌درد و سر درد به همراه دارند، اما فرمول «آقای الف» انحصاری و ساخت خودمان است!/ با چند دکتر چشم در این ارتباط مذاکره شده است!
  •  
     
     
     
     
     

     
     

       




    طراح سرشناس جلوه‌های ویژه، دومین همکار برنده اسکار فیلم مجید مجیدی
    فیلمی مثل «محمد (ص)» صنعت سینمای کشور را تغییر خواهد داد

    سینمای ما - اسکات اندرسون طراح سرشناس جلوه‌های ویژه در هالیوود که سابقه همکاری با فیلمسازانی چون استیون اسپیلبرگ، جیمز کامرون، پیتر جکسون، رومن پولانسکی، پل ورهوفن و یک جایزه اسکار در کارنامه دارد، معتقد است فیلمی مانند «محمد (ص)» می‌تواند صنعت سینمای ایران را تغییر ‌دهد. مرحله پیش تولید پروژه سینمایی «محمد(ص)» همچنان ادامه دارد و قرار است به زودی فیلمبرداری آن نیز آغاز شود.

    طبق اعلام روابط عمومی این فیلم طی هفته‌ گذشته سرپرست‌های گروه‌های مختلف فنی و هنری به ‌همراه مجید مجیدی کارگردان فیلم، در آخرین سفر مرحله‌ پیش‌تولید از لوکیشن‌های درنظرگرفته‌شده در حوالی بندرلنگه، عسلویه و کرمان بازدید کردند و در هر لوکیشن به ارزیابی نهایی محل و ثبت تصویری موقعیت پرداختند.

    در پایان این مجموعه سفرها، جلسه‌‌‌ای با حضور متصدیان دپارتمان‌های مختلف فیلم برگزار شد. در این جلسه که نزدیک به شش ساعت به‌ طول انجامید، گروه تهیه و تولید، گروه کارگردانی، گروه فیلمبرداری، گروه طراحی صحنه و گروه جلوه‌های ویژه حضور داشتند.

    بخش عمده‌ای از مباحث این جلسه مربوط به ایجاد هماهنگی‌ بین اسکات اندرسون طراح جلوه‌های تصویری با دیگر دپارتمان‌های فیلم بود که بر اساس بازدید مجدد از لوکیشن‌ها باید در مشاوره با کارگردان فیلم به تصمیم‌گیری نهایی در مورد شکل قطعی سکانس‌های مورد نظر و کیفیت اجرای جلوه‌های ویژه در آنها دست می‌یافتند.

    اندرسون درمورد طراحی سکانس‌های فیلم، گفت: «در میان حوادث اصلی فیلم، بخش مربوط به حرکت لشکر ابرهه و جمع‌شدن آدم‌ها پیش از حمله‌ به مکه و حمله‌ی پرنده‌ها [ابابیل] خیلی عظیم است. هم‌چنین کار دهکده‌ ماهی‌گیرها برای ما خیلی خیلی بزرگ است، چون کار با آب در هر نوع طراحی جلوه‌های ویژه‌ دشوار است. هردوی این سکانس‌ها کار تکنیکی و کار خلاقانه‌ی زیادی می‌خواهد. درحال حاضر، این دو سکانس کارهای اصلی ما هستند.»

    او در ادامه درمورد باورپذیر شدن فیلم گفت: «به مجیدی گفتم، به همه‌ کارگردان‌هایی که تاکنون با آنها کار کرده‌ام هم گفته‌ام؛ باید با جلوه‌های ویژه همان‌طور کار کرد که با بخش‌های دیگر فیلم، یعنی کارگردان‌ها همان جور که یک بازیگر را کارگردانی می‌کنند، همان‌جور که از فیلمبردار یک حرکت دوربین را می‌خواهند، یا برای نورپردازی فکر می‌کنند، همان‌طور هم باید به ما بگویند چه می‌خواهند و بگذارند خودمان نگران اجرای آن باشیم.»

    اندرسون درباره قابلیت‌های سینمای ایران برای رسیدن به کیفیت تکنیکی هالیوود، گفت: «سؤال اصلی این است که چه‌جور داستانی می‌خواهید تعریف کنید؟ من تعداد محدودی فیلم ایرانی دیده‌ام؛ بیشتر آنها روی آدم‌ها تمرکز دارد و روابط‌شان و سبک روایی عاطفی ظریفی در آنها وجود دارد. آیا صنعت سینمای ایران، صنعتی است که به‌طور معمول «ترانسفورمرز» بسازد؟ منظورم این است که اصلاً دلیلی دارد؟ اولین چیزی که باید از خودتان بپرسید این است که واقعاً به چه هدفی می‌خواهید برسید.»

    او توضیح داد: «اگر مسئله این است که می‌خواهید توانایی ساختن فیلم‌های عظیم‌‌تری را پیدا کنید که داستان‌های پیچیده‌تری با آدم‌های بیشتری تعریف کنند، فکر می‌کنم چیزهایی هست که می‌توانید یاد بگیرید. اما این فقط در مورد سی.‌جی.‌آی. نیست؛ سی.‌جی.‌آی. فقط یک ابزار دیگر است، چون اگر کارهای دیگر را درست انجام دهید، سی.‌جی.‌آی. هم جای متناسب خودش را پیدا می‌کند. من معتقدم فیلمی مثل «محمد (ص)» صنعت سینمای یک کشور را تغییر می‌دهد.»

    اسکات ای. اندرسن متولد سال 1964 در نیویورک است و تاکنون در بیش 20 فیلم به عنوان انیماتور و سوپروایزر تصاویر کامپیوتری همین طور طراح یا سوپروایزر جلوه‌های تصویری همکاری داشته است.

    او سال 1996 برای فیلم «بیب» برنده جایزه اسکار بهترین جلوه‌های تصویری شد و برای فیلم‌های «سربازان سفینه‌ ستاره‌پیما» (1997) و «مرد نامرئی» (2000) هم نامزد اسکار بوده است.

    «ورطه»، «شکار اکتبر سرخ»، «ترمیناتور 2: روز داوری»، «جان‌سخت: انتقامجو»، «دروازه نهم»، «من، روبات»، «کاپیتان اسکای و دنیای فردا»، «کینگ کونگ»، «سوپرمن بازمی‌گردد»، «استخوان‌های دوست داشتنی» و «ماجراهای تن تن» از دیگر فیلم‌های اوست که سابقه همکاری با فیلمسازانی چون استیون اسپیلبرگ، جیمز کامرون، پیتر جکسون، رومن پولانسکی، پل ورهوفن، جان مک‌تیرنان و الکس پرویاس را دارد.

    از سوی دیگر، ویتوریو استورارو فیلمبردار سرشناس ایتالیایی و برنده سه جایزه اسکار مدیر فیلمبرداری پروژه «محمد (ص)» است.

    قرار است «محمد (ص)» به صورت سه‌گانه‌ای سینمایی و مستقل از هم تولید شود که به مقاطع مختلف حیات پیامبر اسلام (ص) بپردازد. در اولین فیلم، قصه از دوران جاهلیت و شرایط اجتماعی زمان تولد حضرت آغاز می‌شود و در 12 سالگی ایشان به‌پایان می‌رسد.


    منبع : خبرآنلاین

    به روز شده در : پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 4:59

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    از نوادگان همون چلچله ها
    پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 9:55
    -3
    موافقم مخالفم
     

    به ویژه سکانس حمله چلچله ها به سپاه ابرهه، همه چیز را زیر و زبر خواهد کرد.

    بی صبرانه منتظر شاهکار شما خواهیم ماند آقای مجیدی!

    مهدی
    پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 11:51
    5
    موافقم مخالفم
     

    برای مجیدی ارزوی موفقیت میکنم

    specter
    پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 11:52
    3
    موافقم مخالفم
     

    خیلی خوبه که دارن برای این فیلم اینقدر خرج میکنن چون ارزششو داره ولی معلومه دارن برگنمایی هم میکنن چون اسکات اندرسون سال 1996 اسکار گرفته و اونموقع جلوه های ویژه معنی نداشته و با استفاده از متچ نگاتیوها ساخته میشده ............... همینطور نگفتن ایشون تو این فیلم کینگ کونگو غیره چیکاره بوده ................. اگه سوپروایزر بوده که واقعا شخص خوبی رو آوردن ولی اگه نه ..............................

    مشکوک میزنه

    آخه ایرانی ها میرن مثلا رایگان تو پروژه ها کار میکنن بعد میان میگن ما تو فلان فیلم عظیم همه کاره بودیم که معدنشم شبکه چهار بود اسمه مجریشو یادم رفت که الانم یه انیمیشن کوتاه ساخته

    وحید
    دوشنبه 31 مرداد 1390 - 17:13
    -4
    موافقم مخالفم
     

    با شناختی که از مجید مجیدی داریم حتما کار خوبی از آب در میاد

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 78686
    بازديد ديروز: 484530
    متوسط بازديد هفته گذشته: 530908
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 475047431



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات