دانلود

نظر خواهی از همکاران مطبوعاتی درباره جشنواره فیلم فجر و سالن رسانه ها - قسمت اول : کاش جماعت کوچک و آشنایی در محیطی امن و دوستانه مشغول کار و تماشای فیلم‌ها باشیم :: سينمای ما ::


   






نظر خواهی از همکاران مطبوعاتی درباره جشنواره فیلم فجر و سالن رسانه ها - قسمت اول
کاش جماعت کوچک و آشنایی در محیطی امن و دوستانه مشغول کار و تماشای فیلم‌ها باشیم

سینمای ما - شیدا عارف: اهالی مطبوعات و همکاران فعال این عرصه به چهار پرسش سایت "سینمای ما" درباره جشنواره فجر و برگزاری سی امین دوره آن پاسخ دادند. بخش اول پاسخهای این همکاران را بخواتید:

پرسش های سایت "سینمای ما"


1. برای میزبانی از اصحاب رسانه، برج میلاد را ترجیح می دهید یا سینماهای داخل شهر را؟

2. مهم ترین دغدغه خبرنگاران سینمایی در ایام جشنواره فجر چیست؟

3. انتقاد شما از جشنواره سال های گذشته چیست؟

4. چه پیشنهادی برای دبیر و مسئولین جشنواره امسال دارید؟

....................................................................

آرامه اعتمادی:به فکر کنترل جدی غیر سینمایی ها باشید!


1، 2، 3 و 4- بازهم تنگ‌نظری و باز هم بی‌توجهی و اهمیت به اصحاب رسانه! از گوشه و کنار شنیده می‌شود که سینمای رسانه و مطبوعات در سی‌امین و شاید مهم‌ترین (به زعم مسئولان) دوره جشنواره فیلم فجر جایی غیر از برج میلاد است. چه اتفاق بدی! باز هم باید فیلم‌ها را با جماعتی زیاد (که انگار به هیچ طریقی نمی‌توان جلوی غیر سینمایی‌نویس‌ها را گرفت) در سالن‌‌های کوچک ببینیم.
برج میلاد ویژگی‌های بسیاری دارد که نسبت به سایر سالن‌های سینمایی ارجح است، از جمله؛ فضای کافی (سالن سینمای با ظرفیتی بالا، تبادل نظر و گپ زدن در مورد فیلم‌ها، اختصاص سالن مشخص به نشست‌های خبری و از همه مهم‌تر اختصاص اتاقی به دفتر بولتن جشنواره)، فضا و مکان مناسب برای دسترسی به اینترنت و ارسال مطالب به رسانه‌ها، داشتن فضایی برای استراحت و خوردن و آشامیدن، پارکینگی با ظرفیت پذیرش هر تعداد اتومبیل و بالکنی که نه تنها گاهی برای تنفس کشیدن مناسب است و در عین حال دور از سر و صدای شهر است، که از استشمام در فضایی با دود سیگار دوستان، هم در امان نگه‌مان می‌دارد. شاید هر کدام از این دلایل، در نگاه اول سطحی و ساده به نظر برسد، اما مهیا نبودن هر کدام از این شرایط، می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.
ای کاش به جای منتقل کردن سینمای اصحاب رسانه از برج میلاد به سینمای کوچکی مثل فلسطین، یا سینمای سرد و قدیمی مثل افریقا یا حتی سینمای زوار در رفته‌ای چون سینما صحرا، به‌فکر کنترل جدی برای جلوگیری از حضور افرادی غیر از سینمانویسان و سینماگران در آنجا می‌شدند. تا به‌جای اینکه فروشنده معروف دی وی دی فیلم‌های روز جهان یا خبرنگاران ورزشی و اجتماعی یا اهل و عیال مدیران را ببینیم، جماعت کوچک و آشنایی در محیطی امن و دوستانه مشغول به کار و تماشای فیلم‌ها باشیم.


محمد تاجیک:اگر خبرنگاران نباشند، جشنواره فجر بیچاره خواهد شد!


1. من چندسالیه که سینمای مطبوعات نمی‌آیم به خاطر اداواصولهایی که روابط عمومی بنیاد فارابی در می‌آره. البته این نیامدن به سینمای مطبوعات کلی به نفعم شده ودیدن فیلم درسینماهای دیگر راحت‌تر و لذت بخش تره. امسال هم به احتمال ۱۲۰درصد به سینمای مطبوعات نمی‌آم.

2. فکر می‌کنید اگر خبرنگاران سینمایی نباشند جشنواره حتی یک ذره هم رونق خواهد داشت؟ اگر روزی خبرنگاران بخواهند جشنواره را تحریم کنند جشنواره فجر بیچاره خواهد شد. چند سال پیش حتی در اوج ماجراهای تحریم جشنواره‌های دولتی، حتی روزنامه‌های اصلاح طلب هم از ویژه نامه در آوردن هم نمی‌ گذشتند.

3. بی نظمی تمام عیار و شیر تو شیر شدن نمایش فیلم‌ها. من چند بار بلیط فیلم ورود آقایان ممنوع را گرفتم وهرچند بار فیلم دیگری را نمایش دادند. البته  این بی‌نظمی بعضی موقع‌ها به نفعم شد. مثلا به جای یک فیلم معمولی جدایی نادر از سیمین را دیدم یا در جشنواره سال قبلش به جای فیلم خانواده ارنست فیلم شاهکار بدرود بغداد را دیدم.

4. پیشنهاد می‌کنم خزاعی از آدمهای حسابی سینمابه عنوان مشاور به خوبی استفاده کنه. خزاعی قراره جشنواره با آبرویی برای معاونت برگزارکنه. با صراحت می‌گویم فقط با آدمهای حسابی و کاربلد سینما کارکنه و یا مشورت بگیره.


حامد مظفری: فهرست فیلم ها بر اساس شنیده ها شکل می گیرد!

1. اگر منظور از سینمای مرکز شهر سینما صحرا باشد که باید مواظب بود موقع نشستن روی صندلیهای آن، آدامس به شلوارت نچسبد(!) یا سینما فلسطین که به سبب برگزاری جشنواره های متعدد، به شدت مستعمل شده، مطمئنا برج میلاد در الویت است اما اگر دبیر محترم جشنواره این بضاعت را دارد که سینما آزادی یا پردیس ملت را به عنوان سینمای رسانه ها برگزیند، شک نکنید که الویتم با این دو سینما است. البته انتظار ندارم که کل ظرفیت یک پردیس به اهالی رسانه اختصاص یابد و تنها کافی است دو سالن از پردیس آزادی یا ملت به روزنامه نگاران اختصاص یابد مثلا سالن اصلی پردیس آزادی و سالنی کوچکتر مثل شهرهنر که در یکی نمایش فیلم انجام شود و در دیگری جلسات نقد و بررسی!

2. در اختیار داشتن برنامه نمایشی که به طور مرتب و ساعت به ساعت تغییر نکند بلکه بتوانی براساس آن یک برنامه ریزی سالم برای تماشای فیلمها انجام داده و پوشش رسانه ای درستی از جشنواره را در اختیار مخاطبان قرار دهی.

3. بی برنامگی در نمایش فیلمها همچنان اصلی ترین معضل جشنواره فجر است که احتمالا امسال هم با آن روبرو خواهیم بود ضمن اینکه این جشنواره هیچ گاه بین المللی نبوده و بیخود اصرار دارند که پسوند بین المللی را به آن ضمیمه کنند. این را هم در نظر داشته باشید که گاهی پیش می آید چند روز پیش از افتتاحیه هم لیست فیلمهای بخشهای مختلف جشنواره در اختیار اهالی رسانه قرار داده نمیشود! به عنوان کسی که سالها دبیر سرویس بین الملل هفته نامه «جهان سینما» بودم همواره یک روز قبل از موعد صفحه بندی ویژه نامه جشنواره، لیست احتمالی فیلمهای بین الملل به دستم میرسید آن هم بعد از رایزنی فراوان و واسطه کردن چند دوست و آشنا که سِمَتی در فارابی داشتند. حساب بکنید برای تهیه مطالب بخش بین الملل فقط 24 ساعت وقت داشتم و اغلب باید به تنهایی به جمع آوری اطلاعات مرتبط با فیلمهای اغلب گمنام بخش بین الملل دست میزدم چون هرگونه رایزنی برای تقسیم کار بین دیگر همکاران فقط مساوی بود با تلف کردن وقت و از دست دادن موعد صفحه بندی و در نهایت انتشار دیرتر از موعد نشریه. نمیدانم چرا این به یک عادت در تمامی جشنواره های این دیار تبدیل شده که حتی از ارائه به موقع نام فیلمهای جشنواره هم میترسند و انگار قرار است فرمول کشف یک عنصر شیمیایی جدید یا یافتن معادله ای نقیض فرضیه نسبیت انیشتین را در اختیار شما قرار دهند که کلی وقت کُشی میشود و در نهایت هم براساس شنیده هاست که فهرست فیلمها شکل میگیرد!!!

4. همین قدر میگویم که بسیاری از اعضای انجمن منتقدان از نامه ای که از سوی هیات رییسه انجمن منتقدان خطاب به دبیر جشنواره نوشته شده و بر تغییر محل سینمای رسانه ها تاکید شده بود، آگاهی نداشته اند!

گلاویژ نادری: انتخاب برج میلاد کار نا بخردانه ای است!


1. سینماهای داخل شهر را به دلیل راحت بودن رفت وآمد و دسترسی آسان به محل کار ترجیح می دهم.

2. رفت و آمد راحت و سریع از محل کار به سینمای نمایش دهنده فیلم ها خبرنگاران خبرگزاری ها و روزنامه ها ناچارند ساعتی از روز را در محل کار خود باشند به همین دلیل باید بتوانند راحت بین سینما و محل کار رفت و آمد کنند و ترافیک زنجیره ای اتوبان های همت و حکیم سرراه آنان نباشد.

3. بی نظمی در نمایش و برنامه فیلم ها. افزایش تعداد سانس ها و نمایش فیلم در سانس 5/12شب برای خبرنگارانی که از ساعت 5/10 صبح فیلم دیده اند کار احمقانه ای است. انتخاب برج میلاد هم برای خبرنگاران با آن کیفیت صدا و سالن نیم دایره ای که بیشتر به درد برگزاری سمینار و کنفرانس می خورد کار نابخردانه ای بود که امیدوارم امسال تکرار نشود.

4. با انتخاب سینما آزادی هم کار ما را راحت کنند و هم محل خوبی برای نمایش فیلم ها و استقرار رسانه ها داشته باشد.



منبع : سینمای ما

به روز شده در : چهارشنبه 16 آذر 1390 - 16:48

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

سیاوش
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 17:16
-5
موافقم مخالفم
 

خوبه ولی فونتتون ریزه جدلوتون هم ناقصه. فکر کنم سایت یه چیزیش شده که گزارش این جوری کج و معوج شده

سیاوش
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 17:16
5
موافقم مخالفم
 

خوبه ولی فونتتون ریزه جدلوتون هم ناقصه. فکر کنم سایت یه چیزیش شده که گزارش این جوری کج و معوج شده

ghazaleh
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 18:6
0
موافقم مخالفم
 

به شخصه فکر می کنم سینما فلسطین جایگاه مناسی باشد.

نظر دوستان رو هم خوندم .

به هر حال فکر نمی کنم دوستان تصمیم گیرنده کاری به حرف دیگران داشته باشند!

ممنــــون

سامان مهندسی
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 18:19
-1
موافقم مخالفم
 

راس میگن پارسال اصحاب جناب سجاد پور به جای اصحاب رسانه سالن ها رو اشغال کرده بودن؟

نینا
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 18:26
9
موافقم مخالفم
 

چه حوسله ای داره این خانم عارف


چهارشنبه 16 آذر 1390 - 18:31
1
موافقم مخالفم
 

چقدر ديكتاتور! انتخاب برج میلاد کار نا بخردانه ای است چون به محل كار شما نزديك نيست؟

سارا سارا
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 18:46
0
موافقم مخالفم
 

واااااااااااااای

فهرست فیلم ها بر اساس شنیده ها شکل می گیرد؟؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟؟!؟

وای

ورامینی یاسر
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 18:53
5
موافقم مخالفم
 

چقدر دلتون پره شماها

نا شناس
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 19:28
2
موافقم مخالفم
 

دست مریزاد مظفری جان

همین قدر میگویم که بسیاری از اعضای انجمن منتقدان از نامه ای که از سوی هیات رییسه انجمن منتقدان خطاب به دبیر جشنواره نوشته شده و بر تغییر محل سینمای رسانه ها تاکید شده بود، آگاهی نداشته اند!

نيلوفر ﺁريا
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 20:17
0
موافقم مخالفم
 
ﺁزادي و ملت ديگه نه!

ما هم علاقه اي به ديدن فيلم با جماعت اصحاب رسانه نداريم خانم اعتمادي. واقعا چه اتفاق بدي!

من اگه به جاي شما رسانه اي ها بودم بين گزينه هاي سينما صحرا و فلسطين و برج ميلاد مطمئنا برج ميلاد رو انتخاب ميكردم.

ايده ي حامد مظفري در مورد اختصاص دادن بخشي از سينما ﺁزادي و پرديس ملت به رسانه اي ها به ظاهر شايد خوب به نظر بياد ولي فكر كنم در عمل اجراش ﺁسون نباشه.

اميدوارم نظر مسئولين در حد همون سينما فلسطين و صحرا بمونه.

نيلوفر ﺁريا - تهران

قاطینگا و پاتینگا
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 21:26
-6
موافقم مخالفم
 

واقعا شما خبرنگار ها آدم ها افشا گری هستید

به راحتی می تونید بزنید جشنواره رو بهم بریزید

ای ول

خوشم اومد از جسارت و جراتتون

آسا
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 21:59
7
موافقم مخالفم
 

کور شدم

فونت ها رو درشت کنید

ototo
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 23:47
2
موافقم مخالفم
 

چه حالی می کنید میرید جشنواره.ما شهرستانی باید بسوزیم و بسازیم.

منتقد
پنجشنبه 17 آذر 1390 - 0:18
-7
موافقم مخالفم
 

ای بابا فکر ما بی وسیله ها رو هم بکنید خب من یک دختر تنها هستم و اگر سرویس ها نباشن دیگه اصلا نمی تونم تا نمایش آخر بمونم (گمونم سه نمایش اخر رو از دست بدم)و این به کارم در طی سال لطمه میزنه چون باید پیش از اکران فیلم ها رو دیده باشم.

من نمیفهمم چرا اینقدر درکش مشکله؟!!!سالن میلاد گزینه ی درست و انتخاب بهتری هست به نسبت حتی سینما ازادی (که البته بعید میدونم مدیرش موافقت کنن) برج میلاد یعنی پارکینگ وسیع برای سواره ها!،رفت و آمد راحت برای افراد بی وسیله(مثل من) فضای وسیع و تمیز، سالن بزرگ (دیگه برای دیدن فیلم مجبور نیستیم ازدحام جمعیت رو تحمل کنیم) وکلی مزایای دیگه.

تصور کنید تو سالن های سینما آزادی قرار باشه فیلم ببینیم با این ماشاالله نظمی که جشنواره داره لابد یه سالن 50نفره فیلم رو شروع میکنه و اون یکی سالن بعد از 20دقیقه یادش میفته که اسم فیلم چی بوده و سالن دیگه هم کلا برق نداره!!!! نشست های مطبوعاتی بی منظم تر میشه و برای پیدا کردن یه همکار یا یه سینماگر برای مصاحبه باید 100بار پله بالا پایین کنیم!!!!

رضا
پنجشنبه 17 آذر 1390 - 12:21
0
موافقم مخالفم
 

اگر برج میلاد بین حکیم و همت محصوره سینماهای فلسطین و صحرا هم در دل شهر و در دل ترافیک قفل شده مرکز شهر محصوره . با توجه به اینکه بیشتر جمعیت ساکن در تهران در مناطق غرب و شرق تهران پراکنده شده اند پس انتخاب سینماهای فلسطین و صحرا در مرکز شهر هیچ کمکی به اونهایی که از ترافیک فراری اندنمی کنه

همکار مطبوعاتی
پنجشنبه 17 آذر 1390 - 12:35
9
موافقم مخالفم
 

یک نکته مهم: انتخاب سینما صحرا این سانس ها رو از برنامه سینمای رسانه خواهد کاست:

14 بهمن/جمعه دو سانس اول به خاطر مراسم نماز جمعه حذف خواهد شد

21 بهمن/باز هم جمعه دو سانس دیگر به خاطر مراسم نماز جمعه حذف خواهد شد.

22 بهمن کل یوم به خاطر مراسم راهپیمایی 22 بهمن سینمای مطبوعات یک روز دیگر را هم از دست خواهد داد!

پس همکاران عزیز برای تماشای پنج شش فیلم بیشتر هم که شده به بهانه های عجیبی چون عدم وجود ساندویچ فروشی و طباخی و ... در اطراف برج میلاد و یا وزش شدید باد در ارتفاعات این برج و ... این قدر برای نزول شان خود در سینماهای خرابه داخل شهر ابراز علاقه نکنید!! وقتی مطئنیم که پردیس های سینمایی را به ما اهالی رسانه اختصاص نمی دهند پس همین برج میلاد رو هم به غنیمت بشمارید که تحمل 8 ساعت نشستن در صندلی های تاریخ مصرف گذشته فلسطین یا تماشای فیلم بدون شنیدن دیالوگها در سینمای پیرصحرا سخت است، سخت!!

همکار مطبوعاتی
پنجشنبه 17 آذر 1390 - 12:35
-1
موافقم مخالفم
 

یک نکته مهم: انتخاب سینما صحرا این سانس ها رو از برنامه سینمای رسانه خواهد کاست:

14 بهمن/جمعه دو سانس اول به خاطر مراسم نماز جمعه حذف خواهد شد

21 بهمن/باز هم جمعه دو سانس دیگر به خاطر مراسم نماز جمعه حذف خواهد شد.

22 بهمن کل یوم به خاطر مراسم راهپیمایی 22 بهمن سینمای مطبوعات یک روز دیگر را هم از دست خواهد داد!

پس همکاران عزیز برای تماشای پنج شش فیلم بیشتر هم که شده به بهانه های عجیبی چون عدم وجود ساندویچ فروشی و طباخی و ... در اطراف برج میلاد و یا وزش شدید باد در ارتفاعات این برج و ... این قدر برای نزول شان خود در سینماهای خرابه داخل شهر ابراز علاقه نکنید!! وقتی مطئنیم که پردیس های سینمایی را به ما اهالی رسانه اختصاص نمی دهند پس همین برج میلاد رو هم به غنیمت بشمارید که تحمل 8 ساعت نشستن در صندلی های تاریخ مصرف گذشته فلسطین یا تماشای فیلم بدون شنیدن دیالوگها در سینمای پیرصحرا سخت است، سخت!!

یکی از همکارانتون
پنجشنبه 17 آذر 1390 - 15:39
-1
موافقم مخالفم
 

سلام

و ممنون که به خبرنگار ها هم بها دادید

می خواستم بپرسم اگر قرار باشه از وسط شهر بریم جایی مثل برج میلاد ون و تاکسی و اتوبوس های خطی به درد بخور هم داره؟اخه من دو سال گذشته ایران نبودم و اینکه بعضی ها میگن از وسط شهر به راحتی میشه رفت برج میلاد رو نشنیده بودم.

فرانک - همکار خبرنگار
پنجشنبه 17 آذر 1390 - 15:51
-2
موافقم مخالفم
 

این جور که معلومه همه در نهایت میخوان برن برج میلاد و اونایی هم که مشکل دارن با این مکان فقط میگن راهش دوره و رفت و آمد نیست...

آخه مگه این ده روز کسی از اهالی مطبوعات باید رفت و آمد داشته باشه؟ محل کار مطبوعاتی سینمایی سالن جشنواره مگه نیست؟ مگه هنوز تلفن و فکس و اینترنت و ایمیل اختراع نشده که خبرنگگار روزی دو دفه باید بره دفتر نشریه اش؟

فرانک - همکار خبرنگار
پنجشنبه 17 آذر 1390 - 15:53
-6
موافقم مخالفم
 

واقعاً در همه چیز عقب مونده ایم و بعد انتظار داریم کاراون درست بشه و سینمای ایران رشد کنه /

تورو خدا یه کم به خودتون احترام بزارین. ناسلامتی برامون کاخ جشنواره درست کردن /

عجبببببببببب جماعتی هستیم ما! اگه سینما ازادی رو هم میدادن الان میگفتیم اه اه چیه اون عباس آباد شلوغه و جا پارک نیست؟ چرا برج میلاد رو دادن به بقیه به ما ندادن! خداییش میگفتیم؛ نه؟؟؟

سمیه
پنجشنبه 17 آذر 1390 - 17:16
4
موافقم مخالفم
 

ممنونم بابت این گزارش

کاش اون سایت سینمایی احمقانه ای که از طرف خودشون و دار و دسته ی تازه کار شون بیانیه صادر کردن و نظرهای جور واجور دادن بفهمن که همه ی رسانه اونها نیستند

کاش دبیر انجمن منتقدان هم یادش باشه که نظر همه رو بپرسه بعد بیانیه صادر کنه

من هم سینما فلسطین رو ترجیح میدم.

اگر قرار باشه از وسط شهر بریم میلاد کلی باید کرایه ماشین بدیم این جوری باشه من ترجیح میدم برم سینمای مردمی

اقای تاجیک حق داره بعد از این همه سال خبرنگاری شاکی باشه

ر.م
پنجشنبه 17 آذر 1390 - 22:30
0
موافقم مخالفم
 

چاره ای ندارن جز اینکه برج میلاد رو بدن به اصحاب رسانه

چون خودشون هم می دونند که مردم پانمیشن برن اون سر تهران

پس اصحاب رسانه مجبور میشن با هزار بد بختی و تحمل درد و رنج بسیار به خاطر یه کارت ناقابل و چهار تا نشست الکی بکوبن برن برج میلاد

لیدا-همکار خبرنگار
پنجشنبه 17 آذر 1390 - 22:43
12
موافقم مخالفم
 

نا شکردی نکنید و گرنه فرهنگسرای بهمن رو میدن بهمون بد بخت میشیم

مهدی
جمعه 18 آذر 1390 - 14:58
6
موافقم مخالفم
 

یک سوال از همکاران منتقد برج میلاد و دوری اش:

آیا واقعا پرداخت کرایه تا برج میلاد ارزش اختصاص جایی به اسم کاخ جشنواره به اهالی مطبوعات را ندارد؟ یا اگر شما همکاران کاملا حرفه ای که حتما باید در روزهای برگزاری جشنواره به نشریه خود سری بزنید نمی توانید هزینه رفت و آمد خود را از نشریه حرفه ای خود دریافت کنید؟ اگر پاسخ این سوال منفی است خب دیگر حرفی نیست!

خبرنگار
جمعه 18 آذر 1390 - 15:28
5
موافقم مخالفم
 

برج میلاد رو چرا باید بگیرن؟؟؟؟

چرا برج میلاد رو نباید بدن به مطبوعاتیا

شنیده بودم آقای خزاعی خیلی به فکر خبرنگارا نیست اما باور نمی‌کردم

یعنی نمی‌خوان حتی این اصحاب رسانه یه فیلم رو تو شرایط خوب توی سینما ببینن

چرا آقای خزاعی؟

در اولین قدم‌هاتون خودتون رو بد نام دارید می‌کنید؟

می‌دونین اگه جشنواره و شرایطش برای مطبوعاتی‌ها خوب نباشه همین مطبوعات می‌تونن شما رو زیر سوال ببرن؟

برج میلاد جای خوبی برای خبرنگاراست

اینم می‌خواین ازشون بگیرید؟


يکشنبه 11 دي 1390 - 8:30
2
موافقم مخالفم
 
فيلم فجر

همتون بريد به جهنم

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���