News
  • در «سینمای ما» بخوانید: همکاری دو رفیق قدیمی که «صورت زخمی» را ساختند
    برایان دپالما و آل پاچینو با روايت زندگی و مرگ مربی مشهور فوتبال آمريكايي غافلگیرمان خواهند کرد؟
  •  
  • سخنرانی جودی فاستر در مراسم گلدن گلوب و واکنش ستارگان حاضر در مراسم را در «سینمای ما» ببینید:
    پیش به سوی پنجاه سال بعدی/ هنوز اینجام، می‌خوام دیده بشم، عمیقاً درک بشم و خیلی هم تنها نباشم
  •  
  • نگاه به جنبش‌های نویدبخش بیداری در سرزمین‌های اسلامی در جشنواره فجر 31
    اسامی فیلم‌های بخش مسابقه سینمای سعادت اعلام شد
  •  
  • ‌تغییرات نسخه نمایش خانگی با هدف جلوگیری از بدآموزی به بچه‌ها‌: فرشته‌ها بد نمی‌شوند!
    کلاه قرمزی چه حرف‌هایی زد که ممیزی شد؟
  •  
  • ‌گفت‌وگو‌ی خواندنی سوسن شریعتی و مانی حقیقی درباره «پذیرایی ساده»‌ و چیزهای دیگر
    از نیمه دوم دیگر سرمان گرم نمی‌‌شود، قلب‌مان به تپش می‌افتد و رگ گردن‌مان هم... / کاوه، مانی حقیقی نیست
  •  
  • تازه‌ترین خبرها از وضعیت فیلم‌های سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر
    کدام فیلم‌ها از سوی شورای پروانه نمایش ممیزی شده‌اند؟
  •  
  • یادگارهای بازیگر معتبر سینمای ما در موزه سینما جا گرفت
    فاطمه معتمدآریا جوایز و افتخارات بازیگری خود را به موزه سینما اهدا کرد
  •  
  • پخش شبکه تلویزیونی جم می (GEM ME) از شنبه شب گذشته به طور ناگهانی متوقف شد
    پشت پرده شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان خبر ساز این روزها چه می‌گذرد؟
  •  
  • متن کامل جدال قلمی تند و تیز و پر از نیش و کنایه و افشاگری یک منتقد و یک سینماگر: پیچیده و سیاست‌باز از نوع بدش در مقابل روستایی ساده و بی‌سیاست از نوع خوبش!
    افخمی دائم با گفتن دروغ‌های شاخ‌دار روی اعصاب ما‌ راه می‌رود/ با وجود تمام تلاش‌هایی که کرده‌اید نه به عنوان روشنفکر پذیرفته شده‌اید و نه به عنوان منتقد و سینماشناس اعتباری به هم رسانده‌اید
  •  
  • نگاهي متفاوت به «پذيرايي ساده»: گناه رسوخ به تاریک‌ترین و هولناک‌ترین زوایای روح بشری
    چرا از دست مانی حقیقی عصبانی هستید؟
  •  
  • محمد معيري: پاسخ به اتهامات ناروای آقای مزروقی (گیوا) از طریق مراجع قضایی را حق خود می‌دانم
    می‌خواهم نهادهای مسؤول پیش از اکران فیلم در جشنواره‌ فجر به شکایتم رسیدگی کنند
  •  
  • گزارش یک پرونده قدیمی: آیا راز مرگ ناتالی وود فاش شد؟
    «قتل» یا «حادثه»، مساله این است
  •  
  • نامزدهای اسکار سینمای هند اعلام شد
    «برفی!» پیشتاز نامزدهای «فیلم فیر»
  •  
  • يك قانون بازدارنده و دست‌وپاگير ديگر در راه ساخت و اكران فيلم‌ در سينماي ايران
    پروانه نمايش موقت فقط براي جشنواره‌ فجر صادر مي‌شود!/فيلم‌ها برای شرکت در جشنواره‌های خارجی و اکران عمومی باید جداگانه‌ مجوز بگيرند
  •  
  • آخرين وضعيت فهرست بخش مسابقه جشنواره فجر 31: نسخه‌هاي اصلي به دفتر جشنواره رسيد
    «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» يا «همه چیز برای فروش» جایگزین «دلتنگی‌های عاشقانه» مي‌شود؟
  •  
  • نگاه تحليلي به هفتادمین مراسم گلدن گلوب: آیا «آرگو» محل اختلاف اسکار و گلدن گلوب است؟
    آیا سرانجام سایه گلدن گلوب از سر اسکار کم شد؟!
  •  
  • همراه با سی‌ویکمین جشنواره فجر در سایت "سینمای ما": مسابقه سینمای ایران 8
    اولين فيلمي كه از فهرست مسابقه كنار رفت: مشخصات و داستان، گالری عکس و صحنه‌هایی از فیلم سینمایی «دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)
  •  
  • همراه با سی‌ویکمین جشنواره فجر در سایت "سینمای ما": مسابقه سینمای ایران 22
    برگزیده سینمای ایران در مسابقه بین‌الملل: مشخصات و داستان، گالری عکس و صحنه‌هایی از فیلم سینمایی «قاعده تصادف» (بهنام بهزادی)
  •  
  • همراه با سی‌ویکمین جشنواره فجر در سایت "سینمای ما": مسابقه سینمای ایران و فیلم اول 12
    مشخصات و داستان، گالری عکس و صحنه‌هایی از فیلم سینمایی «سر به مهر» (هادی مقدم‌دوست)/ صحنه‌هايي از بازي تاثيرگذار ليلا حاتمي را ببينيد
  •  
  • همراه با سی‌ویکمین جشنواره فجر در سایت "سینمای ما": مسابقه فیلم اول 8
    مشخصات و داستان، گالری عکس و صحنه‌هایی از فیلم سینمایی «خاکستر و برف» (روح‌اله سهرابی‌)
  •  
     
     
      
     

     

       




    حرف‌هاي رضا عطاران را درباره فيلم اولش مرور كنيد
    نمایش و دانلود نشست رسانه‌ای «خوابم میاد» در جشنواره فجر

    سینمای ما-  در جشنواره سي‌ام فيلم فجر پس از نمايش فيلم اول رضا عطاران در سينماي رسانه‌هاي گروهي، نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «خوابم می آد» با حضور رضا عطاران (کارگردان)، مریلا زارعی (بازیگر)، هومن بهمنش (مدیر فیلمبرداری)، نیما حسنی‌نسب (منتقد) و با اجرای محمود گبرلو در سالن کنفرانس سعدی مرکز همایش ها برگزار شد.

    > نمایش آنلاین بخش اول نشست رسانه ای
    > بخش دوم
    > بخش سوم
    > بخش چهارم

     در ابتدای نشست رضا عطاران درباره چگونگی ساخت اولین فیلم خود گفت: ابتدا باید از این وضعیت مریض گونه خودم عذرخواهی کنم. من در گوشه ای از سالن به دلیل مریضی خوابم برد. بالاخره زمانی باید فیلم سینمایی ام را می ساختم، پس از تجربیات متعددی که در زمینه تلویزیون داشتم این تجربه باید انجام می شد. سال گذشته فیلمنامه ای از نعمت الله و همسرش خواندم و آقای رفیع زاده آن را بازنویسی کردند.

      * مريلا زارعی: تجربه دلپذیری بود

    مریلا زارعی درباره چگونگی بازی در اولین ساخته عطاران گفت: من تجربه همکاری در دو کار سینمایی با آقای عطاران داشتم، همچنین یک سریال تلویزیونی با عنوان «دریایی‌ها» را هم در کنار ایشان بازی کردم. علاقمند بودم در اولین تجربه که شاید نتوان گفت اولین تجربه سینمایی ایشان حضور داشته باشم. من به عنوان مخاطب کارهای عطاران را می پسندم و دنبال می کنم، دوست داشتم در این کار بتوانم در خدمت یک گروه جوان و خلاق باشم؛ تجربه دلپذیری بود.

     

    * نيما حسنی نسب: فیلم دو لحن دارد

    نیما حسنی نسب منتقد در ادامه نشست گفت : نمی توان به این فیلم عنوان و نسبت فیلم اول داد، زیرا کارگردان با سبقه ای از فعالیت در زمینه بازیگری در سینما و کار در تلویزیون، فیلم را ساخته است. این سابقه در قضاوت بیننده تاثیرگذار خواهد بود. سابقه خوب و کیفیت سریال هایی که عطاران ساخته است توقع مخاطب را در اولین ساخته او بالا می برد. به عقیده من فیلم دارای دو قسمت و دو لحن متفاوت است. قسمت اول فیلم از جایی آغاز می شود که قبل از سکانس های دزدی است و در قسمتی که حدود یک سوم فیلم است آدم ربایی در فیلم صورت می گیرد. در دو سوم ابتدایی فیلم که در حیطه تخصص و توان و خمیربازی رضا عطاران است ریزبینانه به جزئیات فیلم اشاره شده و از زندگی ایرانی و زندگی طبقه فرودست جامعه می آید با همه جزئیات آن در طراحی، دکور، فنی، پوشش، رفتارها و ... کاملاً موفق است. این در فضای سالن هم به چشم می خورد. در یک ساعت اول فیلم کمدی موقعیت صورت می گیرد و خنده و هیجان دیده می شود اما در بخش دیگری از فیلم چرخش لحن را شاهد هستیم، یک جور آدم ربایی فانتزی و بازی از دست عطاران خارج می شود. به نظر می رسد فضای یک سوم پایانی کار در تخصص رضا عطاران نیست و تفاوت کیفی اثر در این دو بخش به خوبی دیده می شود.

     وی در ادامه گفت: در انتهای فیلم وارد یک فضای فانتزی می شویم که با کیفیت و جنس کمدی و شوخی ها تفاوت دارد. در کل کمدی خوبی دیدیم. در جنس کمدی خود رضا عطاران پتانسیلی بسیار خوبی وجود داشت.


      * رضا عطاران: مشکل اساسی خودم هستم

    رضا عطاران در ادامه گفت: تغییر لحن عامدانه و تعمداً صورت گرفته است. شوخی ها در یک سوم پایانی فیلم به سمتی می رود که کمتر دیده شود و لحن کار تغییر می کند که این کار آگاهانه است. متاسفانه تنها شناخت مخاطب از من و سابقه و پیشینه ام باعث قضاوت در مورد من می شود. مشکل جدی خودم هستم. بالاخره یک تجربه است و دوست دارم تغییراتی در سینمای کمدی بدهم و تجربه کنم.

     عطاران درباره پایان بندی فیلم توضیح داد: یک سری اتفاقات در فیلم رخ می دهد که تغییر لحن صورت می گیرد و ری اکشن شخصیت و کاراکتر فیلم به این پایان بندی می رسد، از یک قسمت از فیلم دیگر صدای خنده ها را نمی شنویم و آرام آرام به سمت این پایان که برای آن فکر شده بود می رویم.

    حسنی نسب در باره شوخی های فیلم توضیح داد: سینمای ما کمدی یا غیرکمدی شبیه به جریان زندگی نیست. آدم های جامعه این قدر با ادب یا بی اخلاق نیستند. اغلب کمدی ها و جوک های رایج بارقه هایی از آن بی اخلاقی وجود دارد و تلاش یک نفر برای حرکت بر روی لبه باریک با برچسب ها و تعابیری آن را از مسیری که انتخاب کرده است دور نکنیم.

    وی در ادامه گفت: ریسک رضا عطاران و جسارتش در پایان بندی فیلم بسیار خوب است. آرام آرام به سمتی می رویم که به لحظه تاریکی و صحنه مرگ و تلخی و کمدی سیاه نزدیک شویم.

    هومن بهمنش در ادامه نشست گفت: کارهای کمدی زیادی به من پیشنهاد می شد اما در روزهای پایانی کار «پذیرایی ساده» بودم که عطاران به من زنگ زد و فیلمنامه را که خواندم احساس کردم نسبت به کمدی های رایج غیرمتعارف است و آن را قبول کردم. در بخش هایی از فیلم از بازی بازیگران خنده ام می گرفت و دوربین از کنترل من خارج می شد. اگر قصوری است مربوط به من است.

    عطاران در ادامه گفت: آقای عبدی در طول کار پیشنهاداتی می داد، ایشان استاد هستند و من از آنها استفاده کردم و ایشان نیز نظرات من را به بهترین نحو احرا می کردند. در نهایت من متعلق به سینمای سخیف کمدی هستم.

    زارعی در پایان نشست گفت: من تعریفی از سینمای سخیف یا بی ادب ندارم و نمی فهمم. سینما یک رسالت دارد تا با هر زبانی که انتخاب می کند بتواند پیامی را به مخاطب ارایه دهد و آن را تحت تاثیر قرار دهد. در این فیلم پیام های انسانی، اخلاقی، روابط اجتماعی و حتی روابط پدر و مادر و فرزند و تاثیر آن در زندگی آینده فرزند به وضوح دیده می شود.



    نمایش آنلاین فیلم
    به روز شده در : پنجشنبه 20 بهمن 1390 - 1:4

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    amin
    يکشنبه 28 خرداد 1391 - 19:52
    3
    موافقم مخالفم
     

    سلام میشه نشست خبری تمام فیلمهای جشنواره فجر امسالو بزارین مرسی

    jigsaw
    يکشنبه 28 خرداد 1391 - 21:58
    2
    موافقم مخالفم
     

    رضا عاشقتم

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 162371
    بازديد ديروز: 628184
    متوسط بازديد هفته گذشته: 524378
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 471414759



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات