كابوكي
پنجشنبه 29 آذر 1386 - 17:33
0 |
|
|
|
كاشكي كيمياي رمان مشهور "وقايع نگاري يك جنايت از پيش اعلام شده" ماركز را بسازد اين رمان انگ اوست. كاشكي!
|
نازنین
پنجشنبه 29 آذر 1386 - 22:55
1 |
|
|
|
و استــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاد مسعـــــــــــــود کیمیِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِـــــــــــــــــــــــــــــایــــــــــــــــــــــــــــی...
|
مجتبی
جمعه 30 آذر 1386 - 10:59
-1 |
|
|
|
فیلم خوب از کیمیایی دیدن هم حق نسل ماست !!!
|
علی سینما
جمعه 30 آذر 1386 - 18:37
0 |
|
|
|
فیلم دیدن دغدغه نسل ماست اما کو ؟کجاست فیلم خوب؟
|
كابوكي
شنبه 1 دي 1386 - 8:48
1 |
|
|
|
كاشكي كيميايي روزي فصل "چمدان سياست" در رمان "جسدهاي شيشه اي" را بسازد. اين فصل خود خود سنما ست. كاشكي!
|
میثم
يکشنبه 2 دي 1386 - 1:51
-1 |
|
|
|
احترام و قدر دانی از زحماتی که کیمیایی برای سینمای ما کشیده بر همه واجبه. ولی حقیقت اینه که فیلم های کیمیایی(به خصوص بعد از مرسدس) تماما" درام های خیابانی هستن که اصلا" بیننده نمیتونه با کاراکترهای فیلم و داستان اون ارتباط برقرار کنه. کیمیایی داره مدام خودش رو تکرار می کنه و فراموش کرده که دوران قیصر و گوزنها و داش آکول و و اون لات بازیها و کلاه مخملی ها تموم شده.
کیمیایی فراموش کرده که الان چه سالیست.
تمام فیلم هایش درام های خیابانیند. حالا یکی بدتر(سربازهای جمعه) و یکی بهتر(حکم). کیمیایی از ارتباط برقرار کردن با جوانان عاجزه.
کیمیایی کار خودش رو هم راحت کرده. اسم فیلم جدیدش محاکمه در <<خیابان>> است. کیمیایی اینبار لطف کرده و کار ما رو راحت کرده و کلمه خیابان رو برای راهنمایی بر روی بخشی از اسم فیلم گذاشته. تا مشتاقان سینما منتظر فیلم متفاوتی از او نباشند. مثل اینکه اصغر فرهادی هم مطابق میل کیمیایی کار کرده.
کیمیایی بد جور به بیراهه رفته. به خدا رئیس و حکم مربوط به جامعه ی ما نیستند. بیشتر نوعی فیلم تخیلیند.
آقای کیمیای لطفا" برای ما فیلم بسازید!!!
|
Shaghayegh
يکشنبه 2 دي 1386 - 19:44
2 |
|
|
|
من با مجتبی موافقم:"فیلم خوب از کیمیایی دیدن هم حق نسل ماست !!! ایکاش مسعود کیمیایی همون طور که برای نسل قبل فیلمای موندگار و خوش ساختی رو در زمان خودشون ساخته برای نسل ما هم فیلمای خوبی بسازه که بتونیم به نسل بعد از خودمون نشون بدیم و افتخار کنیم.
|
x
يکشنبه 2 دي 1386 - 22:30
0 |
|
|
|
chera ?chera az aghaiie kimiaiii naporsiidiin chera poolaad maage hich bazigaarii ke bahashoon kaar mikone del nadare ke harchii naghshe khoobe be poolad mide chera?????????chera poolad hagh dare bezane too dahane ezatollahe entezaami??mishe javab bediin naamardaa vasat moteasefam ostad masood kimiaii
|
دوشنبه 3 دي 1386 - 13:27
0 |
|
|
|
مسعود کیمیایی
|
دوشنبه 3 دي 1386 - 17:50
0 |
|
|
|
با میثم موافقم
|
نازنین
دوشنبه 3 دي 1386 - 19:5
-1 |
|
|
|
چرا؟چرا ما هنوز عادت نکردیم که دخالت بی مورد نکنیم؟چرا ما هنوز یاد نگرفتیم که اظهار نظر درست و حسابی بکنیم؟چرا ما هنوز یاد نگرفتیم که وقتی طرفدار یه بازیگر خاص هستیم به بازیگرای دیگه گیر ندیم؟چرا ما زورمون میگیره که بازی خوب پولاد کیمیایی رو تو حکم و رئیس ببینیم؟چرا مسعودخان وقتی می بینه که پولاد عالی بازی میکنه بره سراغ یه نفر دیگه؟مگه مسعود خان باید مواظب دل اینو اون باشه؟اصلا مگه پولاد دل نداره؟!(به قول خودتون)کی بهتر از پولاد میتونست نقش محسن تو حکم یا سیامک تو رئیس رو بازی کنه؟چرا ما باید به حال استاد سینمای ایران تاسف بخوریم؟چرا برای خودمون متاسف نباشیم؟چرا ما نمی تونیم به استادمون احترام بذاریم؟چرا چرا بدون داشتن هیچ علمی به خودمون اجازه میدیم تو انتخاب بازیگر دخالت کنیم؟ راستی چرا...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
رضا
سهشنبه 4 دي 1386 - 13:49
2 |
|
|
|
با دیدن (حکم)دوباره با سینمای کیمیایی آشتی کردم.به نظرم کیمیایی آدمهای روزگار ما را خیلی خوب و درست می بیند و اتفاقا بیشتر و بهتر از همه جوانان را.واقعا مصداقهای عینی جوانان سربازهای جمعه و حکم را هر روز دارم از نزدیک می بینم.شخصیت های فیلم های اخیر کیمیایی خیلی از شخصیت های بیضایی و مهرجویی پیچیده تر هستند و چند بعدی تر و معاصر تر و به همین دلیل به تیپ شدن تن نمی دهند (که بعدا مثل هامون منفعل تبدیل به مضحکه و اسباب خنده ی خلایق شوند.)
|
رضا
سهشنبه 4 دي 1386 - 14:15
-1 |
|
|
|
دلم میخواد یه بار مسعود کیمیایی مفصل راجع به بیژن الهی و رفاقت و خاطراتشون بنویسه.
|
سحر
سهشنبه 4 دي 1386 - 20:39
0 |
|
|
|
سينماي كيميايي زبان خودش را دارد ، فروش فيلمهاي كيميايي مي گويد مخاطب اين زبان را بلد است . حالا بگذار منتقدي كه هنوز الفباي سينما را نمي شناسد ، حقارت خود را پشت نام بزرگ كيميايي پنهان كند. قصد ندارم راه نقد را بر آثار فيلمساز محبوبم ببندم اما كسي كه اخراجيها را نقد مي كند حق دارد دلخور باشد كه زبان كيميايي هنوز گوش شنوا فراوان دارد.مسعود كيميايي خود خود سينماست...
|
میثم
چهارشنبه 5 دي 1386 - 4:57
0 |
|
|
|
رضا: اگر شما به فروش 250 میلیونی می گویید فروش خوب. که دیگه حرفی نیست. شما مطمئن باش هر کارگردان دیگه فیلم رئیس رو با اون همه بازیگر ساخته بود هم همون قدر فروش می کرد. کیمیایی دیگر محبوبیتش رو از دست داده. اتفاقا" یکی از مشکلات فیلم هایش ارتباط برقرار نکردن با جوانان است. اگر شما به گانگستر بازی و شخصیت های کارتونی حکم و رئیس که متعلق به ایران نیستند و فیلمنامه هایشان خیلی وقت است که به انقضا رسیده اند می گویید برقراری ارتباط با جوانان, که بهتره کمی بیشتر تامل کنید. سربازهای جمعه یک فیلم بسیار بد است. من را یاد فیلم های پوران درخشنده انداخت که فقط به فکر گفتن مشکلات معلولان و جوانان است و معمولا" به گونه ای سطحی آنها را بیان می کند. اگر فیلم های قبل از انقلاب کیمیایی را کنار بزاریم او در بعد از انقلاب جزو فیلمسازان متوسط ماست. متاسفانه طرفداران کیمیایی احساس می کنند باید با مهرجویی دشمن باشند مهرجویی بهترین شاهکارها را می سازد. سالی که کیمیایی مرسدس(یک فیلم بی ارزش به تمام معنا) را ساخت مهرجویی درخت گلابی را ساخت. حالا که کیمیایی سالهاست به بن بست رسیده و از روی دست خودش کپی می کند مهرجویی بزرگ باز هم خلاق و نو آور است. نمونه اش مهمان مامان و سنتوری. هامون که شما اشاره کردی همواره در نظرسنجی از منتقدان بهترین فیلم بعد از انقلاب لقب گرفته. و درخت گلابی هم در همون رتبه ها.حالا شما هامون را منفعل می دانی!!! کیمیایی سالهاست مانند آتشفشان خاموش است. در هر فیلمش دوستدارانش منتظرند که فوران کند. ولی میسر نمی شود. در این سالها فقط کمی فیلم حکم بهتر از بقیه بود. همین!
|
شقایق
چهارشنبه 5 دي 1386 - 23:52
0 |
|
|
|
فروزنده : به خدا اگه بذارم یکی از اون گوشوارها رو گوشت کنی
|
رضا
پنجشنبه 6 دي 1386 - 9:34
0 |
|
|
|
میثم عزیز: من همه فیلم های بعد از انقلاب کیمیایی را تائید نکردم و نوشتم بعد از حکم.در ثانی ضمن احترام عمیق برای تمام منتقدان سینمای ایران من معتقدم ما نباید استقلال فکری خود را بی چون و چرا محبوس نظرات از پیش تعیین و تایید شده بکنیم(همان بلایی که اتفاقا این گونه بر سر کیمیایی آمد و دیگر کسی نپرسید که چرا پرویز دوایی بعد از داش آکل نقد و حمایتش را از کیمیایی دریغ کرد و کلا از همه ی سینمای ایران.)هامون هم الان تبدیل به یک کالت مووی شده و بار آشنایی زدایانه اش را از دست داده است.در نتیجه برای من یکی خواب آور است و راستی آن رابطه مرید و مرادانه بین او و علی عابدینی چه معنایی میدهد؟علی عابدینی ها به شهادت همین فیلم زن و بچه خودشان را نتوانستند نگه دارند.و واقعا چرا همیشه روشنفکر ایرانی(تو بخوان چپ ایران)از گوزنها گرفته تا هامون ماوا و ملجا خود را باید در دامان لمپنیسم و مذهب و عرفان گرایی پیدا کند؟
|
نازنین
پنجشنبه 6 دي 1386 - 10:29
0 |
|
|
|
خواهشا دست از سر مسعود خان بردارید.اگه از سبک ایشون خوشتون نمیاد یا به قول شما استادان عزیز اماتور هستن خب فیلماشون رو دنبال نکنید! در ضمن من از طرفدارای متعصب استاد کیمیایی هستم و برای اقای مهرجویی احترام خاصی قائلم و دشمنی خاصی با ایشون ندارم(بعد از مسعود خان کیمیایی مهرجویی،بیضایی و کیارستمی).اگه در مورد مساله ای اطلاعات ندارین در موردش پافشاری نکنین برای مثال بنده تو وبلاگم از استاد مسعود کیمیایی و استاد بابک بیات حمایت می کنم اما برای سالروز تولد اقای مهرجویی عزیز هم اپ کردم(کوچکترین کاری که میشد برای این بزرگوار انجام داد). به هر حال بهتره که قدر اساتید عزیزمون رو در زمان حیاتشون بدونیم،نه اون موقعی که...
|
زهرا
شنبه 8 دي 1386 - 21:43
-1 |
|
|
|
والا نمیدونم چی بگم.به نظر خود من استاد کیمیایی هم خوب در حد خودش فیلم می سازد. ولی با این حال حکم از کل فیلم های دیگرش قابل تحمل تر است. با گفته ی آخر میثم موافقم. به امید روزی که فیلم های بهتری از استاد کیمیایی ببینیم.
|
kia marzban
چهارشنبه 12 دي 1386 - 21:32
0 |
|
|
|
kimiyayi tamoom shod dige velesh konin.
|
amin.haghighat
جمعه 14 دي 1386 - 18:48
2 |
|
|
|
man vase felmash mimiram faghat e khahesh az hamaton daram eltemas mikonam age misheh e adresy ia telfon ya hata emil aghai kimiyai rooo be mane haghir bedid man emil va hechy zyad vared nistam faght e sms ham razym .omidvaram harkasi ke komakam kone emem reza komakesh kone 0936.436.2708 in mobail mane montazerton hastam nooookaretonam ya aliii
|
نادر
شنبه 15 دي 1386 - 9:19
0 |
|
|
|
lطمينان دارم هيچيك از افراد فوق كه اظهار نظر فرموده اند هنوز جسد هاي شيشه اي را نخوانده اند. همان حرفهاي كليشه اي هميشگي را ميزنند و ديگر هيچ.
|
امین
سهشنبه 18 دي 1386 - 0:47
1 |
|
|
|
سلام "مسعود کیمیایی" کیمیای سینمای ایران است او تاثیر گذارترین فیلمساز این آب و خاک است یک فیلمساز فکور مولف کبیر سینمای ایران کاشف بازیگران اسطوره ای چون: بهروز وثوقی ( او قبل از قیصر به دنبال شمایل فردین گونه بود اما استاد او را احیا کرد) "فرامرز قریبیان/ خسرو شکیبایی/ فرامرز صدیقی/ امین تارخ/ هدیه تهرانی/ فریبرز عرب نیا و... اخریاشم اندیشه فولادوند و پسر پولادین خودش چه کسی این همه بازیگر به سینمای ما تقدیم کرده ؟ به نظر من کسی که یک فیلم مثل قیصر و گوزنها به سینمای ما تحویل دهد باید صاحب سه دنگ سینمای ایران شود. متاسفانه اینجا جایی نیست که حق ایشان باشه منتقدانی که به جای نقد فیلمهایش خودش را نقد کردند بیشترین تاثیر را در حال کنونی او داشته اند ولی مشکلی نیست مگر پور احمد بعد از دو فیلم ضعیف به اوج باز نگشت؟ پس لطفا دوستانی که کیمیایی را تمام شده میدانند سکوت کنند چون ما عاشقان کیمیایی منتظر جوابی دندان شکن از جانب مبصرمان هستیم
|
نازنین
سهشنبه 18 دي 1386 - 16:30
1 |
|
|
|
اندکی صبر سحر نزدیک است. درسته اقای امین...
|
ن.ج
پنجشنبه 16 اسفند 1386 - 18:10
0 |
|
|
|
یک معادله این جا هست . فیلم های کیمیایی برای انسان های خنگ . ظاهربین .کمبود دار .بی تفکر .بچه = فیلم بد و لات بازیو خیابانیو ضعیف و.... خوب حالا فیلمهای کیمیایی برای بقیه ی اقشار که البته کمبود نداشته باشن = یا عالی یا شاهکار
|