News
  • افزایش سالن های سینمایی، اختلافات كنونی اكران را برطرف می سازد
    نیک بین: وزارت ارشاد باید بخش خصوصی را برای سالن سازی ترغیب كند
  •  
  • مناقشات اخیر در اكران فیلم ها، سینمای كشور را از رونق انداخته است
    قدکچیان: نمی توان با سیاست های متناقض، رضایت سینماگران را جلب كرد
  •  
  • «نارنجی پوش» سعی می‌کند انرژی منفی ذهنی را از آدم‌ها دور کند و انرژی مثبتی به مخاطب بدهد
    داريوش مهرجویی: مسئله آشغال‌زدایی، حامد آبان را مجذوب کرد
  •  
  • عزیمت کاروان پرتعداد مدیران سینمایی به جشنواره کن
    دریغ از ارایه آمار و گزارش عملکرد حضور مدیران در بازار جشنواره کن و اکران کشورهای مختلف
  •  
  • بابك صحرايي به سايت "سينماي ما" خبر داد: تدفين سوت و كور بدون حضور اهالي سينما و علاقمندان
    پيكر ايرج قادري با حضور كم‌تر از 20 نفر به خاك سپرده شد
  •  
  • هدايت هاشمي، گلاب آدينه و محبوبه بيات در فهرست برگزيدگان جشن شب بازیگر
    صابر ابر و رویا افشار بازيگران برگزيده سال/ بهترین بازیگران تئاتر 1390 معرفي شدند
  •  
  • يادداشت حامد بهداد درباره ايرج قادري؛ چند ساعت پيش از درگذشت بازيگر پيش‌كسوت
    دو دست ناچیز، کشیده به آسمان، به امید دعایی نامستجاب، کوششی مذبوحانه در برابر مسافری که قطعاً عازم روز واقعه است
  •  
  • خبر "سينماي ما" در پاسخ كاربران: پیکر زنده یاد ایرج قادری از غسالخانه بهشت زهرا به بی بی سکینه کرج برده مي‌شود
    فيلم‌شناسي كامل ايرج قادري (1338 - 1391)؛ بازيگر 71 فيلم و كارگردان 41 فيلم سينماي ايران
  •  
  • بازیگر و کارگردان قديمي سینما صبح امروز در بیمارستان مهراد تهران مغلوب سرطان شد
    ایرج قادری درگذشت
  •  
  • به سفارش امور هنری و حمایت و تایید معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش
    كمال تبريزي عمليات دستگيري عبدالمالك ريگي را به تصوير مي‌كشد
  •  
  • اصغر فرهادي اسكار ايتاليا را در رقابت با اسكورسيزي، جرج كلوني و ترنس ماليك دريافت كرد
    «جدايي نادر از سيمين» بهترين فيلم خارجي پنجاه‌وششمين مراسم اهداي جوايز فيلم «ديويد دوناتلو» شد
  •  
  • دقايقي پيش پيامك‌هاي مختلف خبر از درگذشت ايرج قادري داد
    يكي از نزديكان ايرج قادري مي‌گويد كادر پزشكي هنوز مرگ قطعي را اعلام نكرده است
  •  
  • حرف‌هاي پسر مسعود فراستي اصالت و واقعيت نقدهايش را زير سوال برد/ از التماس به ده‌نمكي تا تهديد طالبي
    شاید یه‌سری فیلمایی که بابام میگه بُدند رو از ته دل قبول داشته باشه و یه‌سری فیلما که میگه خوبن اصلن دوست نداشته باشه؛ فقط کافیه به صورتش نگاه کنین در خلال حرف‌زدن!
  •  
  • مخالفت با اعزام بازيگر سينماي ايران به مسابقات جهاني به دلیل حاشیه‌هاست؟
    حاضرم برای شما قسم بخورم هدیه تهرانی عضو تیم ملی یوگا نیست!
  •  
  • شکایت رسمی وكلاي رسمي به‌دليل پخش «سعادت‌آباد» در شبکه فارسي‌زبان ماهواره‌اي
    فیلم‌های ايراني که مدام زیر آن‌ها نوشته می‌شود کرم‌های دکتر ... در نمایندگی‌های معتبر سراسر ایران!
  •  
  • پوستر و عكس‌هايي از كمدي تازه داريوش فرهنگ
    داريوش فرهنگ به‌خاطر سريال «افسانه سلطان و شبان» كارگردان فيلم «خنده در باران» شد
  •  
  • عليرضا سجادپور خبر توقيف «تلفن همراه رئيس‌جمهور» در خبرگزاري مهر را تكذيب كرد: متعجبم چرا با آن‌ها برخورد قانونی نمي‌شود؟
    چگونه بعضي سایت‌ها به خودشان اجازه می‌دهند اخبار کاملا بی‌پایه و اساس را در خصوص مقامات بلندپایه دولتي مطرح کنند؟
  •  
  • ساخت «پايتخت 2» با متن محسن تنابنده و كارگرداني سیروس مقدم برای نوروز ۹۲ قطعي شد
    بابا پنجعلی همراه گروهی متکدی برای گدایی به مشهد منتقل می‌شود؟
  •  
  • تصويرهايي از چهره‌هاي سياسي در سينما/ جواني سرداران سپاه پاسداران در «یوسف هور» بازسازي مي‌شود
    پسرعمو در نقش محسن رضایی، برادر در نقش علی شمخانی
  •  
  • ادعاي خبرگزاري مهر درخصوص دخالت يك مقام عالي‌رتبه دولتي، اكران «تلفن همراه رئيس‌جمهور» را به حاشيه‌ برد
    تهيه‌كننده: بحث توقیف فیلم مطرح نیست/ كارگردان: دعا کنید!
  •  
     
     





     



       

    RSS شادي طلوئي



    سه‌شنبه 25 دي 1386 - 15:2

    وصالي غم‌اتگيز

    لینک این مطلب

    شما هم بنويسيد (12)...

    پیشنهاد فيلم: رابین و ماریان
    بازیگران: شون کانری، آدری هپبورن، رابرت شاو
    کارگردان: ریچارد لستر

    خلاصه داستان: سال ها از زمانی که رابین هود برای کمک به مردم نیازمند جنگیده می گذرد. رابین هود و جان کوچولو که دیگر سنی ازشان گذشته به جنگل های شروود برمی گردند و بازهم ماجرای مبارزه با ستمگران برای آزادی بیچارگان تکرار می شود ولی این بار همه پیر شده اند. حتی ماریان که عشق اول رابین بوده.

    حواشی: آدری هپبورن بعد از 9 سال که برای سروسامان دادن به خانواده اش از سینما دور بود، با این فیلم دوباره بر پرده نقره ای ظاهر شد.

    برداشت: عشق بزرگ ترین حادثه و البته بزرگترین تعهد زندگی است.

    پرسش: چرا با این وجود که رابین و ماریان به هم می رسند بازهم فیلم سرشار از غم است؟ چرا در فیلم هربار که آدری هپبورن میانسال را می بینم بغض گلویم را می گیرد؟

    دیالوگ برگزیده:
    مرد: عزیزم خطر بزرگی ما را تهدید می کنه.
    زن: این یعنی تو منو دوست نداری.
    مرد: اما تو می دونی چقدر دوست دارم.
    زن: وقتی از روی عقل حرف می زنی یعنی دیگه دوسم نداری.
    ( با تشکر از علی نواصرزاده که این دیالوگ را فرستاده)

    درخواست: خودمان را گول نزنیم.


    شما هم بنويسيد (12)...



    يکشنبه 18 آذر 1386 - 16:36

    حقایقی درباره زن‌ها و مردها

    لینک این مطلب

    شما هم بنويسيد (13)...

    سلام
    امروز می خواهم تنها یک جمله از استاد ویرجینیا وولف نقل کنم. ولی قبل از آنکه این جمله را بخوانید باید به دو نکته اشاره کنم.
    1- باور کنید نمی خواستم بپیچونم و با نوشتن تنها این جمله به روز کردن روزنوشت را از سرم باز کنم. به نظرم این جمله آنقدر عمیق و پرمعنا آمد و آنقدر با آن ارتباط برقرار کردم که گذاشتن اش به تنهایی برای یک روزنوشت کافی است.
    2- با آوردن این جمله اصلا قصد ندارم بحث ها و کل کل های همیشگی بین زنان و مردان را دامن بزنم چون به نظرم بحث بر سر این مسائل بی فایده، فرسایشی و بیشتر خنده آورست. هرکس می داند در فکرش چه می گذرد و هرچقدر هم که باهوش و زرنگ باشد بالاخره دستش پیش اطرافیان اش رو می شود. پس چرا این همه نقش بازی کنیم؟ وقتی رفتار اطرافیان مان را به روی خودمان نمی آوریم به این معنی نیست که آنها را نمی بینیم. ولی آنها چه بخواهیم چه نخواهیم همین هستند که می بینیم و فقط ممکن است هرکدام از خصوصیات اخلاقی شان را در موقعیت خاصی نشان دهند. به این ترتیب است که یکدیگر را بهتر می شناسیم و دوستانی جدید با نگرشی جدیدتر پیدا می کنیم. واقعیتی که به آن رسیده ام و در این جمله هم کاملا نمود دارد این است که چقدر دنیای مردان و زنان از هم دور و در عین حال مکمل یکدیگراست. البته شما همه این نگرش ها را با این دید که مطلب یک آدم شیزو ( به قول امیر قادری که منظورش آدم مبتلا به بیماری شیزوفرنی، که البته از نقطه نظر او این بیمارها، آدم‌های توپی هستند! ) را خوانده اید برداشت کنید. وگرنه زندگی آدم های عادی که به دور از پیچیدگی ها و درگیری های ذهنی ما درجریان است.


    ویرجینیا ولف: چه پرتگاهی نظرات مردان را جدا می کند و چقدر آنها نسبت به دیدگاه هایی که احمقانه به نظر می‌رسد، مغرورند.


    پی نوشت: این عکسی از فیلم "چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد" است. اگر فیلم را دیده اید، برداشت مورد نظرم را از این عکس خواهید کرد.


    شما هم بنويسيد (13)...



    شنبه 3 آذر 1386 - 19:40

    بازگشت به افتخار اسپیلبرگ

    لینک این مطلب

    شما هم بنويسيد (38)...

    - سلام و عذرخواهی چندباره از این تاخیر...

    - بازهم برگشتم و بهانه برگشتم "ترمینال" استاد اسپیلبرگ بود

    - فقط روزنوشت های کوتاه؛ پس یک سره می رم سر اصل مطلب:
    مدتی بود که DVD ترمینال دستم بود و با این که می دانستم فیلم خوبی است سراغش نمی رفتم ولی آخر کسی به من نگفته بود که یک شاهکار روی میز تحریرم دارد خاک می خورد. امروز دیدم اش و به جرات می گویم بهترین حالت روحی بعد از چند ماه را دارم تجربه می کنم. این فیلم یک شاهکار است.
    فیلم ماجرای مسافری را تعریف می کند که به دلایلی پس از رسیدن به امریکا نه می تواند وارد امریکا شود و نه می تواند به کشورش برگردد پس به ناچار در فرودگاه می ماند و این انتظار طولانی می شود و به این ترتیب شاهکار استاد خلق می شود.
    تام هنکس بازیگر مورد علاقه ام نیست هرچند که استعداد فوق العاده ای در انتخاب نقش های ماندگار دارد. بازی اش در این فیلم بازهم به یاد ماندنی است. آنقدر نقش یک زبان نفهم روس را خوب بازی می کند که کم کم یادتان می رود این همان کسی است که در فارست گامپ آنقدر تند تند داستان زندگی اش را برای همه تعریف می کرد. دقت کرده اید وقتی می خواهیم با یک خارجی صحبت کنیم با یک OK یا Yes چندین منظور را می رسانیم و تنها لحن مان،حرکات دست و سرمان را برای تفهیم آن منظور تغییر می دهیم؟ در ترمینال هم دقیقا از این ویژگی استفاده شده.
    اولین صحنه ای که تحت تاثیر قرارتان می دهد صحنه ای است که ویکتور (تام هنکس) با دیدن تصاویر مانیتورهای فرودگاه که اخبار را پخش می کنند تازه می فهمد چه بلایی سر کشورش آمده و استاد اسپیلبرگ با بهترین روش این حس را به ما منتقل می کند. تراک دوربین آنقدر با زاویه درست، به موقع و به اندازه است که می خواهید فریاد بزنید.
    واقعا تعجب کردم وقتی دیدم فیلمنامه ترمینال حتی نامزد دریافت جایزه اسکار هم نشده. مگر چنین چیزی ممکن است؟ لحظه لحظه ترمینال ایده دارد و فیلمنامه آنقدر حساب شده جلو می رود که حتی بیننده معمولی هم به داستان آن آفرین می گوید. فیلمنامه پر از ایده های ریز و درشت است که برای بعضی از آنها ناخودآگاه کف می زنید. به عنوان مثال صحنه ای است که تام هنکس می خواهد برای خود یک دست لباس شیک بخرد. همانطور که از استاد انتظار می رود قرار نیست تام هنکس را در کات های سریع در لباس های مورد نظرش ببینیم. او تنها جلوی مانکن های پشت ویترین می ایستد و انعکاس تصویرش در لباس های مختلف را در شیشه ویترین می بیند و به این ترتیب ما هم می توانیم او را در آن لباس ببینیم.
    فیلنامه ترمینال کار مشترکی است از اندرو نیکول و ساشا گرواسی که نیکول نویسندگی فیلمنامه های ارباب جنگ و نمایش ترومن را در کارنامه هنری اش دارد. فیلمنامه هایی که هرکدام نو و پر از ایده اند.(صحنه مربوط به دزدیده شدن تک تک قطعات هواپیمای حمل اسلحه، در صحرای آفریقا را یادتان هست؟)

    - خوشحالم که شروع دوباره روزنوشتم به بهانه یک شاهکار بود. دلم برای روزنوشتم تنگ شده بود. خوشحالم که دوباره برگشتم...


    شما هم بنويسيد (38)...

     1 2 3 4 5 > >|






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 43893
    بازديد ديروز: 156034
    متوسط بازديد هفته گذشته: 271444
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 400641138



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات