سينمای ما - پاسخ سیامک رحمانی به یادداشت امیر قادری / به خاطر قلب شير و البته قلب هاي ديگر
سه‌شنبه 13 بهمن 1388 - 20:20

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (34 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (20 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (132 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (91 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (317 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (67 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (96 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (342 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1334 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



پاسخ سیامک رحمانی به یادداشت امیر قادری
به خاطر قلب شير و البته قلب هاي ديگر
به خاطر قلب شير و البته قلب هاي ديگر


سینمای ما - شما قهرمان شده ايد آقاي قطبي. از اين قهرماني تنها دو روز گذشته است و کيست که بتواند به فاصله دو روز، قهرماني را به کام شما تلخ کند. شما قهرمان شده ايد و اين براي افشين قطبي در اولين فصل حضورش در فوتبال ايران و براي پرسپوليس دستاوردي بزرگ است. شنبه شب بايد در خيابان ها بوديد و مي ديديد که چطور پرسپوليسي ها شهر را به هم ريخته بودند. آن درفش هاي قرمز را با خود به اين سو و آن سو مي کشيدند و عقده هاي چندساله شان را خالي مي کردند، بايد بوديد و مي ديديد آقاي قطبي. آنها به اين پيروزي و اين تيم افتخار مي کردند، به شما که قهرمان شان بوديد افتخار مي کردند و شما را با بوق هاي ممتدي که آرامش يک شهر را آشفته مي کرد به رخ همه مي کشيدند.

شما نبوديد و حتماً در آن ضيافت هاي قهرماني به شوري دست يافته ايد که تمام رنج هاي يک فصل اخير را برايتان توجيه کرده است. همه نامرادي ها و بي احترامي ها را از حافظه تان پاک کرده است. قلب شير کار خودش را کرد، شما کار خودتان را کرديد. اين تيم را پس از سال ها قهرمان کرديد و حالا مي توانيد به آن بباليد. شما امروز يک قهرمان هستيد آقاي قطبي و من اين را وقتي فهميدم که يکي از دوستان استقلالي ام پس از بازي به من اس ام اس زد و گفت حاضر است تيمش را رها کند و پرسپوليسي شود به شرطي که شما براي هميشه مربي اين تيم بمانيد.

شما يک نجات دهنده هستيد و حالا همه مي خواهند جاودانه شويد؛ نه فقط هوادارانتان که ناگهان از هيجان قهرماني به زمين چمن هجوم آوردند که حتي طرفداران رقيب. امروز همه از افشين قطبي مي گويند. از تازه واردي که بوي قهرماني مي داد و از لهجه متفاوتي که فوتبال ايران را تحت تاثير قرار داد. اين چيز کمي نيست آقاي قطبي. اسم شما آن بالا نوشته شده است. شما قهرمان شده ايد.

اما پس از همه اين تبريک ها، پس از اين که جشن ها تمام شد و صداي بوق ها فرونشست، مي خواهم لحظه يي درنگ کنيد و فکر کنيد که شما چه چيزي براي ما آورده ايد. دوستان من مي توانند همان گل دقيقه 95 را نشانه بروند و بگويند همه چيز، مي توانند فراموش کنند که اگر آن گل نبود چه مي شد و بگويند شما يک معجزه ايد. دوستان من مي گويند شما فوق العاده ايد آقاي قطبي، اما من متاسفم که براي اثبات اين مدعا چندان نمي توانند به زمين بازي دل خوش کنند. شايد يکي از نمونه يي ترين دفاعيه ها و مدايح را امير قادري دوست سينمايي نويس من روز شنبه در روزنامه اعتماد براي شما نوشت که شخصيت شما را به عرش برد. او گفته بود شما معرکه ايد آقاي قطبي. از منش و وقار شما نوشته بود و اينکه؛ «... بالاخره آرمانم را در زندگي پيدا کرده ام. اينکه قطبي قهرمان شود، اينکه فرهنگ قطبي بخشي از جهان اين سرزمين شود...» من نمي دانم بخشي از جهان يک سرزمين شدن چه معنايي دارد اما در عوض از فرهنگ قطبي هم چندان سر در نمي آورم، شايد دوست من شما را با چه گوارا اشتباه گرفته است. شايد هم گمان مي کند مودب بودن شما اين فوتبال، اين سرزمين و اين جهان را نجات خواهد داد. من اين همه خيالپردازي را ستايش مي کنم آقاي قطبي، اما مي خواهم از شما بپرسم با اين ادبيات ترجمه يي و قابل احترام، با اين گل هاي دقيقه 96 و با اين دوستداران خيالپرداز تا کجا مي خواهيد پيش برويد. راستش من به شخصه آدم بدبيني هستم آقاي قطبي. گمان مي کنم براي پيشبرد يک فوتبال و براي توسعه يک جامعه به چيزهايي بيش از وقار و بزرگ منشي نياز داريم. (باور نمي کنيد از آقاي خاتمي بپرسيد،) گمان مي کنم يک مربي فوتبال يک مربي فوتبال است و ترجيح مي دهم يک عملگراي کج خلق باشد تا يک جنتلمن کم اقتدار. راستش من هنوز دلم پيش لوکا بوناچيچ است آقاي قطبي. فکر مي کنم کاري که او براي فوتبال ما کرد کار کمي نبود. رساندن تيم بي رسانه و بي تبليغاتي مثل سپاهان به مقام نايب قهرماني آسيا کار بزرگ بود. اما ما عين خيالمان نبود و گذاشتيم لوکا بوناچيچ برود با همه کارهايي که در اهواز و اصفهان کرده بود. گيرم که اخلاق اش تند بود اما او يک مربي بود و کارش را در زمين چمن مي کرد. همان طور که مصطفي دنيزلي نشان داد چه توانايي هايي در ساختن يک تيم دارد. من مطمئنم همان هايي که شنبه شب تهران را قرق کرده بودند، تيم رويايي او را از ياد نخواهند برد و ممکن است شما را به فراموشي بسپرند. اگر بخواهيد تنها به اين منش و به هوادارهايي مثل دوست من امير قادري دل خوش کنيد؛ کسي که منت مي گذارد و با دوستانش ميان «تماشاگراني از طبقه هاي پايين تر اجتماع» مي رود تا تيم شما را تشويق کند که قرار است قهرمان شود فقط به خاطر آنکه شما مربي باشخصيت و سمپاتيکي هستيد، اما قهرمان شدن به تنهايي چه دردي از ما دوا مي کند آقاي قطبي. هوادارانتان ممکن است همچنان خوشحال باشند از اينکه شما تيم تحت امرتان را به قهرماني رسانده ايد و فدراسيون فوتبال را به سخره گرفتيد که شما را ناديده گرفت. آنها ممکن است فراموش کنند که شما چگونه يک فصل همه چيز را تحمل کرديد و با دستيارانتان و با همه مشکلات مماشات کرديد تا پيروزي يک ادبيات را به نمايش بگذاريد. شايد به نظر آنها هيچ اهميتي نداشته باشد که شما پيروزي تيمتان را به قلب آقاي کاشاني مديريت تيم هديه مي کنيد تا زودتر از بستر بيماري برخيزد. بله اينها از تعارفات رايج ما و از اخلاق و سنت ماست. و شايد کسي نخواهد اهميت بدهد که شما چگونه همه آن حرفه يي گري شايع در دنياي فوتبال را کم کم کنار گذاشتيد و تنها با ويتريني متفاوت قصد فتح همه چيز را کرديد. دوست من امير قادري معتقد است امروز شما «سنگ محک جامعه ما» هستيد. شايد اين گونه باشد اما به من اجازه بدهيد به همه اين دلايل از قهرماني پرسپوليس، تيم محبوبم، به خوشحالي بي حد و مرز نرسم. اجازه بدهيد پيروزي شما را معادل با پيشرفت اين فوتبال ندانم. سال گذشته علي دايي قهرمان ليگ برتر ما شد و در وصف او هم نثرهاي پرطمطراق بسيار نوشتند. اين بار ما را، مرا، معاف کنيد آقاي قطبي. من قهرماني پرسپوليس را به شما تبريک مي گويم و معتقدم شما مي توانيد براي اين فوتبال حرف هاي تازه تري بزنيد. متاسفم که از اين تعبير آقاي بهمن فروتن و همه مربيان سنتي ما خوشحال خواهند شد. متاسفم که آن را تاييدي بر ناتواني دانش مربيگري خواهند دانست و دوباره فرياد خواهند کرد که مربيگري تنها در چنته خاک خورده هاي اين فوتبال است، اما چاره يي نيست آقاي قطبي؛ من مجبورم خوشحالي از قهرماني پرسپوليس را به دغدغه هايي ببخشم که دگرگوني بنيادين اين فوتبال را مي خواهند. چيزي که به نظر من با گفتن از «قلب شير» و «قلب گربه» و «قلب آقاي کاشاني» ممکن نخواهد شد. هر چند که برخي معتقدند «شما از جاي ديگري آمده ايد»، که «ما مثل شما را نداشته ايم» اما من مي گويم ما هنوز هم شما را نداريم، يادمان باشد من و شما و امير قادري همه گذراييم و آنچه مي ماند پرسپوليس و اين فوتبال است. ما هنوز هيچ کاري براي اين فوتبال نکرده ايم، آقاي قطبي،

برای خواندن یادداشت امیر قادری به این آدرس بروید: http://cinemaema.com/NewsArticle4071.html


منبع خبر : اعتماد
دوشنبه,30 اردیبهشت 1387 - 2:7:14

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو
اخبار مرتبط:

نظرات

نازنین
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 2:35
1
موافقم مخالفم
 

کاش عادت نداشتیم در جواب برای یک نوشته دلی ،ساده و زیبا اینهمه آسمان ریسمانهای منطق زده بنویسیم.

بهار
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 3:3
-9
موافقم مخالفم
 

جناب آقای رحمانی...اصلا" مشخص نیست دغدغه شما چیه!!!راستش من با حرفهای آقا امیر قادری اصلا" موافق نبودم که آقای قطبی رو تا عرش بالا بردند!ولی از آدمهای بدبینی مثل شما که همیشه اون جمله معروف "من می دونم..." روی زبونشونه هم بدم میاد...شاید نشه با یک سال قهرمان کردن یک تیم مربی رو عالی دونست...ولی حداقل میشه اینو فهمید که این مربی دانشش رو داره!!!و میشه روش سرمایه گذاری کرد...نه مالی بلکه سرمایه گذاری روحی!!!میشه بش فرصت داد!!!مطمئن باشین هر کسی که موفق شده از همون اول رو پیشونیش ننوشتن که تو موفقی..!!!این موفقیت نتیجه دانش و البته اعتماد دیگران هست!!!

مینا
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 3:46
-3
موافقم مخالفم
 

ببین اگه شما دلت از جای دیگه پره حرفی نیست فقط به فوتبال ربطش نده .نمی خوام اشتباهی رو که یرای خاتمی تکرارکردیم وفراموش کردیم که چه کرده رو دوباره تکرار کنم قطبی اگه کاری نکرده یه کار کرد ه واین که یادمون انداخته وبهمون یاد داده که می شه خیلی از کارها رو نکرد با اینکه حتی جامعه هم کاری نداشته باشه دلم می خواد ازفرهنگی که قطبی وارد فوتبال کرده دواتیشه دفاع کنم یادمون نره که تو هرکاری حرف اول و اخررو فرهنگ می زنه تا زیربنا درست نباشه هیچیزی جواب نمیده .اگه ما کاری برای فوتبال مون نکردیم تقصیر قطبی نیست

شهرزاد
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 3:54
10
موافقم مخالفم
 

آقای رحمانی، از اعتراض کردن لذت می برید؟ از تمسخر "دوستتان" آقای قادری چه طور؟ از این همه بد بینی و شادی را به کام دیگران تلخ کردن به چه می خواهید برسید؟

من در آخر نوشته تان هم با دلیل قانع کننده ای برای "غرق لذت نشدن از این قهرمانی" رو به رو نشدم...

و واقعا کاش عادت نداشتیم هر چیزی را نقد کنیم و دلیل منطقی بیرون بکشیم... بعضی وقتها از بالا نگاه کردن به همه چیز ، فقط خودمان را از شریک لذت دیگران شدن محروم می کند!

alzaymer
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 4:26
13
موافقم مخالفم
 

az aghaye rahmani mikhaym be andazeye savadeshoon nazar bedan va be hame sabet shod ke khoda jaye hagh neshaste ba inke 6 emtiaz az haghe tabie perspolis kam shode bood ba inhal ghahreman shod va dar javabe aghaye rahmani bayad begam shoma az neveshtatoon maloom bood tarfdare football va morabie lompani hastid ke baad az chand sal yek morabie jentelman be football ma amad va akhlaghe herfie amookhtva sabet kard bedoon hashie ham mitavan mahboob bood

فائزه
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 8:42
9
موافقم مخالفم
 

مرسی آقای سیامک رحمانی ... می دانید این نوشته من را برد به سال های پیش ... به هفته نامه ی تماشاگران !

قلم تان همچنان محکم و استوار باد ....

س.ک
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 9:22
2
موافقم مخالفم
 

شما واقعاً پرسپولیسی هستید؟؟؟!؟ من نمی دونم اصلاً شما چقدر پرسپولیسی هستید؟ چقدر بازیهای پرسپولیس رو تو سالهای اخیر دنبال می کنید؟ اصلاً فوتبال نگاه می کنید یا فقط از روزنامه دنبال اخبار پرسپولیس هستید؟؟؟

چطور می تونید پرسپولیس حال حاضر رو با دوره دنیزلی یا آری هان مقایسه کنید؟ یادتون نیست که اون موقع چه آه هایی که از نهاد تماشاچیها بلند نمی شد بخاطر اینکه بازیکنان نتونسته بودند موقعیتهای گل رو تبدیل به گل کنند؟؟ شاید به نظر بعضیها بیشترین دلیلش فنی بود ، بله درسته ولی به نظر من بیشترین دلیلش اعتماد به نفس بود که نداشتند...!!؟ نمی خوام از افشین قطبی دفاع کنم ولی ایشون یه روحیه خوب اعتماد به نفس به تیم و بازیکنان دادند...!!؟

بله افشین قطبی یه فرهنگنامه جدید تو فوتبال ما بازکرد چراکه وقتی تیمش میبازه به زمین-داور-توپ-همسایه بغلی و ... گیر نمیده اول از همه خودش و تمیش رو آنالیز می کنه پس چطور به خودتون اجازه می دید ایشون رو با علی دایی (که همه رو مقصر میدونه غیر خودش) مقایسه کنید؟!؟ لطفاً مصاحبه های بعداز بازی هردونفر رو نگاه کنید...!!

از طرفی دیگه کارهای لوکا بوناچیچ را به رخ افشین قطبی میکشید، ولی باید بدانید که وقتی می خواهند دونفر را با هم مقایسه کنند یا به رخ بکشند معمولاً سعی می کنند دوطرف خلق و خوی مشابهی داشته باشند، یعنی می خواهید بگوئید اینها اخلاقشان بهم شبیه است...

نمی تونم قبول کنم که قطبی درگیر تعارفات جامعه ی ماست، نه اینطور نیست، ایشون ایرانی هست ولی اینجا نبوده تو یک فرهنگ دیگه بزرگ شده،، جایی که به اندازه تلاشتون از زندگی-جامعه-موفقیت سهم می برید.

و اما در مورد گلی که به زعم شما اتفاقی زده شد:: شاید نظر شما درست باشد..؟!؟ آیا بازی را با دقت تماشا کرده بودید یا فقط همان دقایق تلف شده را مشاهده نمودید؟ آیا دیدید که پرسپولیس چند موقعیت گل داشت ؟ آیا دیدید که بازیکنان سپاهان چه خطاهای محرزی می کردند (فکر کنم تندخویی شاگردان لوکا بوناچیچ محبوبتان را دیدید؟)؟؟ وقت تلف کردنهای آنها رو چطور؟ آنها را هم دیدید ؟ گویا بازیکنان عراقی تیم سپاهان فرهنگ غنی وقت کشی عربها را نیز با خود به تیم سپاهان آورده اند؟؟ آماری که بعداز بازی ارائه شد را ملاحظه کردید؟ یا حداقل به صحبتهای کارشناس محترم آقای حاج رضایی گوش دادید؟؟ ... همه و همه اذعان داشتند تیم برتر میدان پرسپولیس بود، شاید آن روز و در آن لحظه ی آخر خدا به صداقتی که در وجود افشین قطبی بود یا به زحمت بازیکنان یا به انتظار «تماشاگراني از طبقه هاي پايين تر اجتماع» پاسخ مثبت داد و گل تاریخی ثبت شد...!

من هم امیدوارم اموری که افشین فوتبال در تیم محبوبم پرسپولیس پایه گذاری کرد همیشه ماندگار باشد...

زنده باشید و پاینده


دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 10:4
-1
موافقم مخالفم
 

چه عقده اي!

آتنا
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 10:12
-1
موافقم مخالفم
 

شما خودتون میگین که ادم بدبینی هستین شما جزو همون آدمهای منفعلی هستین که مهران مدیری اونها رو در کارش نقد کرده

حرف نازنین عزیز هم کاملا درسته

رضا
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 10:16
-6
موافقم مخالفم
 

نوشتن یک متن ساده, زیبا و تاثیرگذار کار سختی است. این را همه آنهایی که می خواهند دست به قلم ببرند میدانند. همانطور که امیر قادری و سیامک رحمانی از پس این کار به خوبی برآمده اند. اما زیبا نوشتن یک چیز است و به قول نازنین عزیز آسمان و ریسمان بافتن یک چیز دیگر. آقای رحمانی عزیز! شما مجبور نیستید خوشحالي از قهرماني پرسپوليس را به دغدغه هايي ببخشيد که دگرگوني بنيادين اين فوتبال را مي خواهند! اصلا لذت بردن از قهرمانی تیمی که میلیونها طرفدار دارد چه ربطی به تحولات بنیادین در فوتبال دارد؟ اتفاقا دقیقا برعکس آنچه شما گفته اید, ظهور یک پدیده به نام افشین قطبی در این فوتبال و جامعه بحران زده و تغییر نکردن آرمانها و ادبیات او در طی این یک سال خوشحالی ما را دو چندان میکند.

بله افشین قطبی سنگ محک جامعه امروز ماست و این جمله ربطی به فرافکنیهای به ظاهر دلسوزانه و پوزخندزدنهای از روی تاسف برای یک عده "الکی خوش" ندارد. ربطی هم به تاویلهایی شبیه آنچه آقای رحمانی گفته اند ندارد. دغدغه های ایشان دغدغه یک نسل است که برای پرداختن به آن زمانهای بهتری هم وجود دارد! ظاهرا این عادت ما شده که هر کورسوی امدی را با پرداختن به اینگونه مسائل محو و نابود کنیم. فاموش نکنیم که همین جرقه ها اگر به درستی حمایت شوند می توانند به شعله ای تبدیل شوند که دغدغه های آقای رحمانی را هم میتوانند رفع کنند.

افشین قطبی سنگ محک جامعه امروز ماست چون وقتی نوع ادبیات, پذیرفتن اشتباهات و احترام به رقیب را در گفتار و رفتار او میبینیم, تصویر یک ایرانی با فرهنگ جلو چشممان رژه میرود. همان تصویری که همه ما امروز باید میداشتیم و افسوس که نداریم...

ابی
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 10:41
-8
موافقم مخالفم
 

حسادت خیلی بده حالا یکی شور واحساساتش را گفته شما جبهه میگیری ما اگه قراره درست بشیم چرا از خودمون شروع نکنیم تا کی فقط حرف

arianofiore.com
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 11:12
5
موافقم مخالفم
 

قطبي اصلا مربي قابلي نيست! تو ليگ امسال اين آقا با مربيان نامدار و باهوش ليگ يا مساوي کرده يا باخته!

در دور رفت حريف ناصر حجازي هم نشد! در حالي که در ساليان قبل هرکس روي نيمکت پرسپوليس مي نشست به راحتي آب خوردن حجازي را مات مي کرد ولي قطبي خوش شانس بود که در دقايق پاياني با حجازي مساوي کرد! در بازي رفت با شيرين فراز که مربي اش محمود فکري بود نيز مساوي کرد! البته اين دو تا مربيان باهوشي نيستند و باهوش هاي ليگ که قطبي را مات کردند: ميثاقيان، جلالي، ذوالفقارنسب و ... هستند!

پرسپوليس در حالي در کورس قهرماني باقي موند که لطف داوران و البته اشتباهات عجيب و مشکوک بازيکنان حريف اين تيم رو در کورس قهرماني نگه داشت. در پايان هم ديديم که مظفري زاده در نيمه ي دوم بازي با سپاهان که 4 دقيقه و 30 ثانيه بيشتر وقت تلف شده نداشت 7 دقيقه وقت اضافه اعلام کرد تا پرسپوليس بتونه قهرمان بشه!

البته از اشتباه ويرا در بيرون کشيدن عماد رضا هم نميشه چشم پوشي کرد که باعث شد دفاع پرسپوليس با خيال راحت جلو بيايد و گل بزند!

از آقاي قطبي مي خواهم در پرسپوليس بماند تا در دربي هاي سال بعد قلعه نوعي به همه نشان دهد اين آقا مربي با کفايتي نيست!

محمد رضا
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 11:26
-5
موافقم مخالفم
 

آقاي رحماني خودت فهميدي چي نوشتي. از تو بعيده به خاطر اينكه فقط مخالف خواني كني شم مربيگري قطبي را زير سوال ببري شما را دعوت مي كنم لبه مرور بازي هاي پرسپوليس در ليگ امسال.

سامان
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 11:32
3
موافقم مخالفم
 

سيامك عزيز از اينكه مي بينم به صف طرفداران لمپن ها پيوستي به تو تبريك مي گويم. خودت را خسته نكن عزيز برادر افشين ميرود و پشت سرش را هم نگاه نمي كند. خيالت تخت. بعد ها منشينيم و افسوس مي خوريم.

هاله
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 11:34
-1
موافقم مخالفم
 

فوتبال ايران لايق ژنرال ها ، سلطان ها و شهريارها ست ، امپراتور مي خواد چيكار آقاي مثلا روشنفكر.

الهام
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 11:36
10
موافقم مخالفم
 

با كوچيك كردن آدم هاي بزرگ كوچكتر مي شوي آقاي مثلا روشنفكر.

حسام
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 11:39
-2
موافقم مخالفم
 

واقعا جاي تاسفه كه سيامك رحماني كه مثلا جز نويسنده هاي فرهيخته ورزشي به حساب ميآد اينطور مثل ورزشي نويس هاي لمپن اظهار نظر كرده.

ساناز
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 11:41
5
موافقم مخالفم
 

خدايي قبل از اينكه مطلبتو مي خواستي بدي حرو فچيني يه بار مي خونديش ببيني چي نوشتي.

علي
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 11:48
-5
موافقم مخالفم
 

سيامك جان تو خودت مي دوني عيار پرسپوليس قطبي چقدره فقط به خاطر اينكه جواب مداحي هاي امير رو داده باشي نشستي يكسري جمله ها را سر هم بندي كردي . بي خيال.

نازنين ر
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 12:19
10
موافقم مخالفم
 

آقاي رحماني واقعاَ فكر مي كنيد صداقت و اخلاق خوش ‏داشتن و جنتلمن بودن براي يك مربي فوتبال در ايران چيز كمي است؟ با اين

همه توجهي كه به اين ورزش و تيم پرسپوليس مي شود حضور ايشان با منشي متفاوت واقعا ارزشمند است و اگر به آن توجه شود مي تواند شروعي براي فرهنگ سازي در فوتبال باشد.


دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 14:30
-3
موافقم مخالفم
 

واقعا متاسفم واقعا

افشین قطبی مربی بزرگی نیست؟ این جمله رو آقای com. گفتند

افشین قطبی شاید مربی بزرگی نباشه اما آدم خیلی بزرگی نمی دونم وواقعا برام عجیبه که بعد از این همه مدت این نکته رو متوجه نشده باشید

این رو هر آدم عاقلی قبول می کنه که آدم بزرگ بودن رویاهای بزرگ رو محقق می کنه ما الان تو ورزشمون آقای رحمانی بیشتر از یه مربی بزرگ احتیاج داریم تابه یه آدم بزرگ یه کسی که ظرفیت روانی بالا داشته باشه تا بتونه این همه ............. این مسولین نسبتا محترم رو تحمل کنه این ها کار هر کسی نیست نکنه می خواید بگید یادتون رفته که چه طوری نه تنها سر قطبی رو بلکه سر ملت رو کلاه گذاشتند هر تیم دیگه ای بود با این همه حاشیه به هیچ جایی نمی رسید ولی کنترل وتدبیر وحفظ کردن تمرکز تو اون شرایط کار هر کسی نیست نمی خواید بگید که مثلا کار علی داییه ؟؟؟؟؟؟؟

آقای رحمانی این آقایون کله گنده این فوتبال که این همه ساله توی

این میدون بودن چه کاری برای این فوتبال ماکردند که آقای قطبی بخواد با اومدنه یه فصلش اون رو انجام بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

هر چند که تا الانش هم این فرهنگ پذیرش شکست و حمایت ممتد از یک تیم و احترام به مربی تیم مقابل وخیلی چیزهای دیگه رو به مانشون دادندکه ما حتی بویی ازشون نبرده بودیم

علی
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 14:30
-14
موافقم مخالفم
 

فکر کنم شما در آرزوی اون زمانید که علی پروین و امثال اون با فحش خواهرمادر تیم رو میچرخوندند!

نه ما هنوز لیاقت آدمایی مثل افشین قطبی، سید محمد خاتمی و ... رو نداریم.

مرتضی
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 14:44
-2
موافقم مخالفم
 

نتیجه در فوتبال مهم است خیلی مهم است .

قطبی نتیجه گرفته در لیگی که همه می خواهند زیر آب آدم را بزنند

متوجه منظورم میشی ؟ آقای رحمانی

افشین
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 14:52
1
موافقم مخالفم
 

آقای رحمانی واقعا از خواندن نوشته ی شما خجالت زده شدم . جواب این قهرمانیه بزرگ با وجود این همه مزاحمت ها و بی احترامی ها و نا ملایمات را با این نوشته ها می دهید ؟! آقای قطبی تنها یک جنتلمن نیست بلکه یک مربیه بزرگ با علم روز فوتبال است . مربی ای که 3 بار حضور بر روی نیمکت تیم های مختلف در جام جهانی را داراست ! مربی ای که با بزرگترین ها کار کرده ! نه آقای رحمانی شما پرسپولیسی نیستید ! با وجود افراد قدر نشناسی مانند شما همان بهتر که قطبی از ایران برود تا باز هم سال ها در حسرت قهرمانی بمانیم . شاید آن وقت قدر بدانیم !

سالي
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 14:59
-3
موافقم مخالفم
 

سيامك عزيز شهامت داشته باش يكبار از اول تا آخ اين مطلب رو بخون ببين چي نوشتي. اصلا منظورت چيه.

علیرضا
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 15:0
-4
موافقم مخالفم
 

واقعاً من نمی خواستم کامنت بگذارم ولی با این کامنت‌های لمپن و سخیف که نه می‌خواهند و نه می‌توانند اصل مطلب آقای رحمانی را متوجه شوند،کاسه‌ی صبرم لبریز شد.خیلی ساده است طرفداری از«افشین قطبی» حالا که قهرمان شده و در اوج است.ولی با دیدگاه منطقی و به دور از احساسات‌زدگی،قطبی را اگرچه مودب و منطقی،مصالحه‌گر و حتی محافظه‌کار می‌یابیم.این مطلب می‌گوید که اگر شخصی واقعاً قصد تغییر فرهنگ حاکم بر فوتبال ما را دارد باید مواضع‌اش مشخص باشد بر سر آن بایستد و حتی در مقابل خیلی از آدم‌های دیگر قرار بگیرد.افشین قطبی این «دل شیر» را ندارد.اگر داشت،با این تعریف‌های اغراق‌آمیز که خیلی‌هایشان لحن لمپنی دارند روبرو نمی‌شدیم.دور و بر افشین قطبی را امروز همه جور آدمی احاطه کرده و دوستدارش هستند.کسی که همه دوستش دارند یک مشکل بزرگ دارد:خنثی است!افشین قطبی اگر بخواهد بر موج عوام سوار شود محبوبیت خواهد داشت ولی تا زمانی که به موفقیت‌های لحظه‌ای مثل گلی در دقیقه‌ی 96 برسد.

شاهد
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 15:1
-8
موافقم مخالفم
 

آسوده باش، افشين از ايران ميرود و فوتبال ايران مي ماند و لشكر ژنرال ها.

ساینا
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 15:16
-1
موافقم مخالفم
 

بازم سایت سینمای ما یه نقد بی محتوا چاپ کرد . آین آقای رحمانی اصلا شک دارم تا حالا فوتبال دیده باشه .یعنی فوتبال حرفه ای ندیده . احتمالا مربی مورد علاقش آقای علی دایی که اگه جلوشو نگیرن ممکنه چند تا داور بکشه. حتی طرفدارهای استقلال هم ای جنتلمن واقعی دوست دارن . شما به چه اجازه ای به خودت جرات میدی درباره این اسطوره و یزرگ مرد کشومون اینطوری صحبت کنی واقعا یه آدم عقده هستی .شمت هم نظر منو چاپ کنید تا همه بدونن ما چقدر امپراتور افشین قطبی دوست داریم

کاوه افتخاری
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 16:20
3
موافقم مخالفم
 

همه مشکلات از این ژست متفاوت نمایی و خلاف جهت آب شنا کردن میاد.

ضمنا قابل پیش بینی بود که بعد از قهرمانی همه دست در دست هم دهیم به مهر و داغون کنیم قطبی را.

به هر حال اینجا ایرانه و وقتی یکی میره بالا طبق وظیفه، همه باید بنوبه خودمون سعی کنیم بیاریمش پایین.

حیف که اینبار حمله از جانب یک نویسنده خوشفکر و با استعداد و تماشاگرانی شروع شد.ما بقیه داستان را بلدیم آقای رحمانی.

شما که برای لوکا بوناچیچ خیلی با انصاف بودید بهتر بود کمی هم برای قطبی منصف می بودید.

یک سوال: مطمئنید سال دیگه که قطبیی در کار نیست شما اونو بعنوان یک جنتلمن عملگرا توی سر یه نفر دیگه نمی زنید؟

isa
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 16:39
-2
موافقم مخالفم
 

bale motmaennam mano baraye in futbal nakardeyim agha sia,ama agham ghotbi karde,khubam kardeeeee


دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 18:7
11
موافقم مخالفم
 

با نظر سيامك رحماني موافقم

موفقيت قطبي بيشتر مرهون رسانه ها و به خصوص برنامه 90 است

اگر سپهر حيدري آن گل را نميزد سپاهان با مساوي قهرمان شده بود درست مثل قهرماني پرسپوليس در ليگ اول حرفه اي كه بر اساس خستگي استقلال و ناتواني اش در دستيابي به يك مساوي به دست آمد.

رحماني راست مي گويد چون زيادي ذوق زده شده ايم. قهرماني سايپا، سپاهان، پاس و استقلال چه فرقي با قهرماني دقيقه 97 قطبي داشت؟


دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 18:9
1
موافقم مخالفم
 

تا همين چند وقت پيش (درست قبل از زماني كه سياسيون نسخه برپايي فشرده ليگ را پيشنهاد بدهند) برنامه 90 داشت دلايل افت پرسپوليس قطبي را بررسي مي كرد

حافظه مان را از دست داده ايم

am
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 19:3
-6
موافقم مخالفم
 

ایشان که معتقدند «براي پيشبرد يک فوتبال و براي توسعه يک جامعه به چيزهايي بيش از وقار و بزرگ منشي نياز داريم»احتمالاً منظورشان حرف ها و حرکات سبک و نازلی مثل گفتگوهای فیروز کریمی نیست ؟ تا حالا شده به انبوه حرف ها و حرکات خرافه آلود ایشان توجه کنند و آن را نقد کنند ؟هیچ وقت ایشان ب میزان سلامت روانی و استواری شخصیت مربیان دیگر را مورد ارزیابی قرار داده اند ؟

نويد
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 20:33
1
موافقم مخالفم
 

من با نظرات سيامك رحماني موافق نيستم اما اينجا چه خبره؟ چرا دارين فحش ميدين؟ به نظر من اون مطلب خودش رو نوشته به كسي هم بي احترامي نكرده. لابد فردا هم امير قادري بهش جواب خوبي ميده. ولي بعيد ميدونم امير قادري هم مثل ماها باشه و بخواد به نوشته اي كه نمي پسنده توهين كنه. واقعا چه جامعه عصبي و وحشتناكي داريم!

اين سيامك رحماني كي هست؟ كسي ميدونه؟


دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 21:0
-1
موافقم مخالفم
 

سيامك رحماني خودش دل شير داره كه تو اين جو و با وجود اين همه چماق مياد نظرش رو مينويسه. من كه حال كردم. به نظرم خيلي از دوستان اصلا يادداشت رو نخوندن و فقط دارن فرياد ميكشن.

dm
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 22:28
-6
موافقم مخالفم
 

vaghan motasefam vase in tarze fekre poochetoon khoda shoma ro be rahe rast hedayat kone neshoon dadin ke oghde dare mirize az saro patoon azize dele baradar

hessam
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 22:30
-6
موافقم مخالفم
 

ایشان که معتقدند «براي پيشبرد يک فوتبال و براي توسعه يک جامعه به چيزهايي بيش از وقار و بزرگ منشي نياز داريم»احتمالاً منظورشان حرف ها و حرکات سبک و نازلی مثل گفتگوهای فیروز کریمی نیست ؟ تا حالا شده به انبوه حرف ها و حرکات خرافه آلود ایشان توجه کنند و آن را نقد کنند ؟هیچ وقت ایشان ب میزان سلامت روانی و استواری شخصیت مربیان دیگر را مورد ارزیابی قرار داده اند ؟

آسوده باش، افشين از ايران ميرود و فوتبال ايران مي ماند و لشكر ژنرال ها.


دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 23:58
-2
موافقم مخالفم
 

کاش انم مقاله را از سایت حذف کنید و فقط نظرات را باقی بگذارید!

مینا
سه‌شنبه 31 ارديبهشت 1387 - 3:10
0
موافقم مخالفم
 

اقای علیرض،ا قطبی هیچ چیزی رو نمی خواد عوض کنه اون کاری رو می کنه که سالها یاد گرفته چیزی که ما خودمون توی ایران هیچ وقت یاد نگرفتیم اونم فرهنگ احترام به دیگران و پذیرفتن اشتباهات خودمونه بعد هم هشتاد درصد مردم حداقل عوامند باید ازبین بردشون وکسی نباید باهاشون ارتباط برقرار کنه چون عوامند!!!!. اقا یاخانم بی اسم مثل اینکه پنالتی روی حسین کعبی رو ندیدی بعدم ازشمای استقلالی انتظاری نیست که تو این شرایط واقعیت ها رو ببینی فقط عادت کردیم زیر اب هم رو بزنیم اینکه هیچ وقت به جایی نمی رسیم اخه نود پس چرا قبل باخت ها به پرسپولیس کمک نکرد که نبازه !!!!

بهار
سه‌شنبه 31 ارديبهشت 1387 - 3:37
-8
موافقم مخالفم
 

عجب کامنت های جالبی دیده میشه...

ولی یکیش از همه برای من جالب تر بود...ببینید من همون بالا هم گفتم از اینکه حالا افشین قطبی رو تا عرش ببریم بالا خییییییییییییلیییییییی بدم میاد...ولی کامنت جالت آقای فلان دات کام خیلی جالب بود!!!گفتن آقای قلعه نویی با هوش تر از افشین قطبی هستند!!!فکر کنم این دیگه جوک سال بود!!!خندیدم...قلعه نویی!!!جنابی فرق کل هم و کلیوم رو نمیدونه و با دستای خودش یه تیم رو از رفتن به جام باشگاه های آسیا محروم کرد(این دیگه جوک قرن بود!!!) میتونه یه آدم باهوش و درست حسابی باشه!!!متاسفم!!!

پرسپولیس درسته در دقیقه 96 قهرمان شد ولی قهرمانی حقش بود...با اونهمه هاشیه های جورواجوری که نیم فصل دوم یعقه این تیم رو محکم گرفت هر تیم دیگه ای بود کم میاورد!!!مثالش هم همین استقلال که دیگه کم مونده بود از آخر اول بشه!!!

من نمیگم قطبی بهترینه!!!ولی به هر حال مربی با تجربه ای هست!!!هر تیم دیگه ای بود مطمئنا" با این همه خطاها و وقت کشی های تیم مقابل جلوی این همه تماشاچی عصبی میشد و بازی رو با اخراجی های زیاد ترک میکرد!!!فرق پرسپولیس با بقیه تیم ها اینه که علی رغم کسر 6 امتیاز بازم تو کورس قهرمانی موند(نه با کمک به قول بعضی ها اشتباهات مشکوک و سوت داور و ....)

بهروز
سه‌شنبه 31 ارديبهشت 1387 - 3:45
-5
موافقم مخالفم
 

علیرضا مخالف خوانی های بی حد واندازه ات با بچه ها دیگه واقعا داره لوث و مسخره میشه

همه ی عالم رو به جز خودت بیسواد و نادان میدونی و از امیر قادری هم خیلی بدت میاد اخه همیشه حواسم به کامنت هات هست فقط نمیدونم با این بیزاری اینجا چه میکنی؟!(نوشته هات رو که بر علیه صحبت های اقای قادری مینوشتی تو کامنت های جشنواره وغیره خوندم)

----------------------------------------

«کسانی که همه ی ادم ها رو غیر قابل تحمل و بد میدونن قطعا خودشون جزءغیر قابل تحمل ترین ها هستند»

و در جواب سیامک رحمانی واقعا چطور ممکنه تیمی قهرمان بشه و مربی اون تیم عمل گرا نبوده باشه این واقعا از اون حرف ها بود که تو دکان هیچ بقالی پیدا نمیشه!!!!!!

و اینکه متاسفم معنی بخشی از جهان یک سرزمین شدن را نمیفهمید !

حتی میشه جهانی در یک ذهن شد در یک فکر ،در یک اندیشه میشه جهانی نو ساخت اینجا منظور از جهان کره زمین نیست !!منظور کاملا استعاریه شما که مطبوعاتی هستید که باید بهتر از مااینطور چیزها را بفهمید!!!!

در کامنت اول نازنین نوشته بود جوابیه ی منطق زده در جواب یک نوشته ی ساده ی دلی در جوابش میگم عبارتی که استفاده کردی معرکه بود

و اقای قادری عزیز به راهتون ادامه بدید دنیا با ارمانهای شما و ادم هایی مثل شما جای به مراتب قشنگتریه .

علیرضا
سه‌شنبه 31 ارديبهشت 1387 - 5:28
7
موافقم مخالفم
 

بهروز جان، عزیزم، اون علیرضایی که بالا کامنت گذاشته، من نیستم. من تمام کامنتهای این صفحه را به خاطر اهمیتش و علاقه ام به آقای قطبی، می خواندم. فقط دستم به تایپ نمی رفت که به لطف شما، به این امر نائل آمدم.

من خودم یکی از دوستداران افشین قطبی عزیز هستم که با آمدنش به پرسپولیس، علاقه ای که از کودکی به پرسپولیس داشتم، دو چندان شده. نظر من در مورد قطبی همانند تمام نظرات بی شمار موافق اوست. او غنیمتی برای فوتبال ماست.

یادم می آید بعد از بازی پرسپولیس با تیم مس کرمان در کرمان، مصاحبه ی زنده ای بود با افشین قطبی و امیر قلعه نوعی. دیدم که قطبی طبق معمول، محترمانه فقط و فقط از تیم خودش گفت و در مورد داوری حرف نزد و از تیم حریف و مربیش قدردانی کرد. سپس وقتی صحبتهای امیر قلعه نوعی و طرز بیان لمپنانه و کوچه بازاری اش را که برگرفته از موج لمپنیسم سالهای اخیر فوتبال ماست(البته او از ابتدا هم نسبتا بی ادب و فحاش بود)، دیدم که بیشرمانه توهین می کند، کنایه می زند، به جای صحبت از تیم خودش، تیم حریف را تحقیر می کند و در بین صحبتهای محترمانه ی فردی، خنده ی تحقیر آمیز و به عمد جلوی دوربین می زند تا جلب توجه کند، خیلی بیشتر و بیشتر به افشین قطبی افتخار کردم.

او خوب در مقابل موج لمپنیسم حاکم بر فوتبال ایران ایستاده. وقتی گل دوم پرسپولیس زده شد، نیمی از خوشحالی من جدا از موفقیت پرسپولیس، به خاطر موفق شدن فردی بود که خیلی از عقاید و آرمانها و تفکرات تازه و ارزشمند و محترمش خوشم آمده بود و همه جوره دوستدار موفقیتهایش بودم. یکسال از زندگی ما با قطبی و تفکراتش گذشت. او برای اولین بار کلمه ی "فرهنگی - ورزشی" را معنا داد. و واژه ی فرهنگ را صرف کرد و به مرحله ی اجرا درآورد.

به هر حال.

من همان کسی ام که اون کامنتها را قبلا از من دیدی. ولی نگارنده ی کامنت بالایی نیستم.

در ضمن من از امیر قادری چه تنفری دارم؟ من فقط گاهی زیاد به نوشته هایش انتقاد می کنم. این ها انتقادند و وقتی افراد از هم انتقاد می کنند، یعنی به هم توجه دارند.

آن کامنت بالا را کس دیگری داده که توضیحات بیشتر، مقدور نیست!

امیر
سه‌شنبه 31 ارديبهشت 1387 - 6:49
0
موافقم مخالفم
 

اقای رحمانی شما انسان بدبینی هستید آقای رحمانی شما اصلا معلوم نیست در این نوشته چرا وبه چی معترشید و اصلا هستید یا نه آقای رحمانی البته تا حدودی مشخص است آقای رحمانی

اگر شما نمیدانید که(...(قسمتی از جهان یک سرزمین شدن)) یعنی چه؟؟؟و سر از(( فرهنگ اقای قطبی)) هم در نمیاورید و نمیشناسیدش...پس اصلا بهتر بود که در این مورد چیزی نمینوشتید آقای رحمانی کسی هم نگفته که آقای قطبی برای پیشبرد یک جامعه به ایران آمده اند!!آقای رحمانی البته به احتمال زیاد شما از آن دسته آدمهای هستید که بدون دلیل سریعا در برابر همه چیز جبهه میگیرید و غر میزنید آقای رخمانی البته من قصد توهین ندارم آقای رحمانی نوسته تان اینگونه است آقای رحمانی

:)))

راستی میبینید چقدر مسخره است که همش اسم یک نفر رو در مقاله تون صدا میکنید ؟؟آقای رحمانی؟؟؟!!

به امید موفقیت شما آقای رحمانی


سه‌شنبه 31 ارديبهشت 1387 - 9:39
-6
موافقم مخالفم
 

ديشب وقتي برنامه 90 رو ديدم پيش خودم گقتم حتما قطبي مهمان برنامه‌است . اما بايد اعتراف كنم كه بازهم مبهوت اخلاق حرفه‌اي او شدم. قطبي بعد از قهرماني به جاي اينكه به 90 بيايد و بادي در غبغب بيندازد به بهانه مسافرت نيامد تا بازهم به مربي‌هاي ما يك درس ديگه بده. قطبي هميشه بعد از هرباخت به‌جاي درگيري با خبرنگاران و .. با ادب خاص خودش جواب همه را مي‌داد و حالا بعد از برد، هركسه ديگه بود حتما چه‌ها كه نمي‌كرد.

آبي
سه‌شنبه 31 ارديبهشت 1387 - 10:29
2
موافقم مخالفم
 

چه با حاله! اينجا همه پرسپوليسين و به جون هم افتادن. شانس آورديم قهرمان شدن و الا...


سه‌شنبه 31 ارديبهشت 1387 - 14:46
3
موافقم مخالفم
 

روشتون در انتخاب كامنتها و پابليش كردنشون جالبه. من يه نظر متفاوت نوشته بودم كه نذاشتين. ببينم نكنه همه اين نظرا رو امير قادري با اسماي متفاوت مينويسه؟ واقعا چه سايت و روزنامه نگارهاي آزادمنشي!

دانيال
سه‌شنبه 31 ارديبهشت 1387 - 15:58
-5
موافقم مخالفم
 

من يه استقلالي دوآتيشه ام.

ولي من و چندتا از رفقاي استقلالي ديگه ي من هم دوست داشتن كه پيروزي قهرمان بشه. علتش هم افشين قطبي بود. من ميخوام از شما بپرسم كه اگه يكي مثل مسئولين فدراسيون ما به اون شكل شما رو تحقير مي كرد شما چجوري به خودتون مسلط مي شديد؟ ولي آقاي قطبي هم به خودش مسلط شد هم تيمشو سروسامون داد. اين گل دقيقه96 مي تونست زده نشه ، پرسپوليس هم قهرمان نشه ، ولي چند سال ديگه كه قطبي رفت ، همه استقلالي ها و پرسپوليسي ها از فرهنگ قطبي ، و نجابت اون حرف مي زنن.

من اگه به حرفاي احساسي همكارتون نمره 15 بدم، به حرفاي ظاهرا منطقي ولي تند شما نمره تك رقمي مي دم و شما تو دل من و خيلي از فوتبالدوستان و سينمادوستان رد شديد.

با كمال احترامي كه نسبت به شما قائلم، حرفم اينه كه هركسي مي تونه در باره همه چي نظر بده، ولي نظر تخصصي خودشو بايد درباره رشته اي كه توش تخصص داره بده و فكر كنم شما تو سينما تخصص داريد نه ...


سه‌شنبه 31 ارديبهشت 1387 - 16:4
-4
موافقم مخالفم
 

اومده یه چیزی بگه برای خالی نبودن عریضه.خودشم نفهمیده چی نوشته.

کورش
سه‌شنبه 31 ارديبهشت 1387 - 19:59
-5
موافقم مخالفم
 

افشین فطبی یک آدم با شخصیت و انسان بود .

کسی که به دانش و توانایی های خودش ایمان داشت .

برایش زحمت کشیده بود . در یک سال که سخت ترین سال زندگیش بود با همه چیز جنگید . از بد و بیراه گفتن های یک بچه داهاتیه تازه به دوران رسیده به نام شیث رضایی گرفته تا سایر مشکلات .

ولی او اصول را زیر پا نگذاشت و باج نداد و نظم را در تیم حکمفرما کرد .

بله . الان بعضی از بازیکنان گفتند که اگه قطبی بمانند قرارداد نمی بندند . دلیلش هم اینه که او به بازیکن سالاری توجهی ندارد و به کسی بازی می دهد که آماده باشد و تلاش کرده باشد

خواهش می کنم دست از سر این اخلاق دیرینه ی ایرانی بردارید و به موفقیت های یک فرد با چشک حسادت نگاه نکنید .

ugd
سه‌شنبه 31 ارديبهشت 1387 - 23:38
3
موافقم مخالفم
 

افشین امپراتور

با ادب ترین مربی حال حاضر فوتبال ایران

افشین امپراتور دوستت داریم

به امید ماندن افشین قطبی در پرسپولیس و قهرمانی در اسیا

ماني
چهارشنبه 1 خرداد 1387 - 2:0
-8
موافقم مخالفم
 

ااقاي رحماني معمولا اين نقد هاي فلسفي زده اسير کلمات و اصطلاحات دهن پرکنو نميخونم اما خوندم تا ببينم واقعا اين دفعه شما از سياه کردن اين صفحه چه هدفي رو دنبال ميکرديد اما اين متن حتي فلسفي نبود نگاه يک اپوزيسيون ...... که نقد سرمربي يک تيم رو با نقد هاي يک سو گرايانه ي نشرياتي مثل ....... درباره سياسيون اشتباه گرفته بود چرا که شما با نگاه اعورانه به سرمربي ! توانايي فني و تجربه مربيگري در سطح اول فوتبال جهان رو حقيقتا ناديده گرفتينو فقط جنبه ي رفتاري شخصيت ايشونو مورد توجه قرار دادين که ما سرمربي فقط اخلاق مدار نميخايم !

گويا شما از اون دست افرادي هستين که هنوز موافق با سياست چوب انار و فلکين! اين طرز تفکر که انسان نياز به اقا بالا سرو مادر فولاد زره براي با فرهنگ شدن داره خيلي وقته منسوخه و ديگه حرفي براي گفتن نداره و گرنه يک مدعا براي حرفتون درباره ي عدم ديسيپلين توي تيم بيارين که رفع نشده باشه البته! اگه اقاي قطبي مدارا ميکرد به اين خاطر بود که فکر ميکرد ما اونقدر از نظر اخلاقي حرفه اي شديم که جايگاه و حدو حدودمونو بدونيم!

تصور ميکنم شما نه با مداحي اقاي قادري مخالفي نه با قطبي فقط با استفاده از اين مطلب و پناه بردن به موضوعاتي مثل مخالفت با محافظه کاري يا داعيه عملگرايي که خاص ...... جهت های فکری رو القا ميکني و الا من فکر نميکنم هيچکس بتونه منکر توانايي فني و مديريتي و مخصوصا اخلاقي اين مربي بشه!

بهروز
چهارشنبه 1 خرداد 1387 - 4:39
-3
موافقم مخالفم
 

سلام رفیق پس یه علامتی چیزی بزار کنار اسمت تا بفهمیم خودی هستی کسی رو با تو اشتباه نگیریم

کیف کردم پرسپولیسی هم که هستی

رضا عليپور متعلم
شنبه 4 خرداد 1387 - 12:30
0
موافقم مخالفم
 

ببخشيد.مثل اينكه اشتباهي آمدم.فكر مي كردم "سينماي ما" سايت سينمايي است و نه ورزشي!

امید
شنبه 4 خرداد 1387 - 21:33
8
موافقم مخالفم
 

1. دقایق 60 تا 75 بازی پرسپولیس – صبا باتری زیباترین هدیه ی قطبی به فوتبال ایران بود . نه فقط به خاطر 3 گل ...چیزی از جنس فوتبال شناور و خواستن بی پایان .

2. چه خوب که آن 6 امتیاز کم شد تا فرمول " اوج هیجان در لحظه ی آخر" باز هم جواب دهد . اگر 5 دقیقه زودتر گل به ثمر می رسید این همه لذت نداشت ...چیزی از جنس بازی ایران- استرالیا در سطح باشگاهی. راستی اگر در دوره های گذشته از تیم ها 6 امتیاز کم می شد باز هم قهرمان می شدند ؟ اقتدار چیست و نقش مربی چقدر؟

3. پر شدن ورزشگاه از صبح و ماندن و تشویق تا ثانیه آخر بر خلاف بازی با ایرلند در راه جام جهانی 2002 که از نیمه ی دوم همه علیه تیم شعار دادند تا همیشه در خاطره ها می ماند.

4. "...تیم بی رسانه و بی تبلیغات سپاهان..." درباره ی تیمی که مشکل مالی ندارد و مدیر عاملش از کنترل تلفن داور حرف میزند خنده دار نیست؟

5. "...تیم رویایی دنیزلی..." بازی 4-1 و همچنین چگونگی حذف پاس از جام باشگاه های آسیا را که فراموش نکرده ایم. آیا دنیزلی برای لحظه های بحرانی مربی بزرگی بود؟

ستاره
يکشنبه 12 خرداد 1387 - 22:14
6
موافقم مخالفم
 

مرسی مرسی از این آقای سیامک رحمانی

خیلی وقت بود که اینهمه کامنت جالب و جذاب توی سینمای ما ندیده بودم...

خوندن کامنت ها حتی خیلی خیلی از خوندن متن انتقاد شما برام شیرین تر بود. مرسیییییییییییییی

آقای رحمانی دغدغه شما برای فوتبال در جای خودش ارزشمنده ولی روش بسیار بد و بی حاصلی رو برای بیان دغدغه ها تون انتخاب کردین.

کافیه یه کم از تلاش بیخود واسه بر خلاف احساستون حرف زدن دست بردارین و فقط به صدای قلبتون گوش کنید تا به عظمت افشین قطبی پی ببرین.

مرجان
جمعه 25 مرداد 1387 - 15:49
5
موافقم مخالفم
 

این روزها مخالف قطبی بودن یه جور متفاوت بودنه نه؟؟؟

ولی سلیقه جمعی اشتباه نیست اقای رحمانی مخالف های افشین قطبی خیلی در اقلیت هستن.

چه بخوای چه نخوای اون متفاوت هستش

اون قدر متفاوت که به اندازه سینما جاذبه داره!منکرش نمی تونی بشی!!!

محمد
يکشنبه 14 مهر 1387 - 0:11
6
موافقم مخالفم
 

يك بار ديگر براي شما و مجموعه متاسفانه پر شمار نويسندگان و نقادان اين جامعه كه قضاوت عموم مردم رو كوته فكرانه قلمداد ميكنند تا از اين رهگذر اظهار روشنفكري كنند اطهار تاسف ميكنم. با اين حال با فرض عدم غرض ورزي شما.به افكارتون احترام ميزارم.چرا كه اين رفتاريست كه افشين قطبي به من ياداوري كرد.

زنده باد اخلاق.زنده باد احترام .زنده باد خوشبيني به نيت انسانها. زنده باد افشين قطبي

حقیقی
چهارشنبه 1 آبان 1387 - 1:29
-10
موافقم مخالفم
 

روزی که سیامک این مطلب رو نوشت یه خندهء مرموز اومد رو لبم.

وقتی که خبرش اومد که قطبی رفته خیالم راحت شد. وقتی دوباره برگشت دلم شور زد.حالا هم که میبینیم چه با تیم کرده.از تیمهایی 4 تا 4 تا گل میخوریم که تا حالا 4 تا گل تو یه بازی نزدن.

دوستان من اینقدر زیر پرچم قطبی سینه نزنید. تو این چند مدت که با تیم بوده ما کدوم بازیو "خوشگل" بازی کردیم. میخواید بگید بازی 4-0 با صبا... جز این چی؟

من پرسپولیسیو دوست دارم که وقتیم میباخت ایستاده تشویقش میکردیم و دوباره هفته بعد با هر بدبختی ای که میشد وقت خالی میکردیم و میرفتیم آزادی. اره تیم زمان دنیزلی رو میگم. پرسپولیس خیلی وقته که دیگه خوب بازی نکرده.

سیامک خیلی وقته راست گفته..

اهورا-ستاره
يکشنبه 6 دي 1388 - 20:47
1
موافقم مخالفم
 

آقای رحمانی عزیز سلام. به یاد روزهای خوب هفته نامه تماشاگران به وب من هم سر بزنید. همچنان طرفدار شما هستم.

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 1.12502002716 seconds.