سينمای ما - انتقاد شديد روزنامه جوان از ابراهيم حاتمي‌كيا / برادر ابراهيم! بى خيال شو!. . .
چهارشنبه 24 آذر 1389 - 12:0

I نظرسنجی I

مایل به تماشای کدامیک از نسخه‌های فیلم «جرم» (مسعود کیمیایی) در سینما هستید؟




سينماي جهان
«گفتار پادشاه» در هفت رشته نامزد دريافت جوایز گلدن گلوب شد
موفقیت‌های «شبکه اجتماعی» در فصل جوایز هم ادامه دارد
«قوی سیاه»‌ در 12 رشته نامزد جوایز منتقدان رسانه‌ای‌ شد
هاليوود به قربانگاه جوانان تبديل شده است
ميشل يوئه نقش «سان سوچي» را بازي مي‌كند
ضارب لئوناردو دي‌كاپريو به دو سال زندان محكوم شد
برلوسکونی نزدیک به 000/400 یورو به جشنواره ونیز رشوه داده است
آدام سندلر و کوین جیمز در کمدی " پیشخدمت‌های هتل" بازی می‌کنند
برادران واچوفسکی نسخه‌ مدرن رابین هود را می‌سازند
مایکل مان بزودي پروژه تلویزیونی"ماهی تن بزرگ" را می‌سازد
«ژولیده‌پولیده» به صدرنشینی «هری پاتر» پایان داد
«شبکه اجتماعی» بهترین فیلم سال 2010 شد


سن پطرزبورگ


  (445 رأي)

کارگردان :
بهروز افخمی
ملک سلیمان


  (342 رأي)

کارگردان :
شهریار بحرانی
شکلات داغ


  (80 رأي)

کارگردان :
حامد کلاهداری
یک جیب پر پول


  (70 رأي)

کارگردان :
قدرت‌الله صلح‌میرزایی
بعدازظهر سگی سگی


  (80 رأي)

کارگردان :
مصطفی کیایی



انتقاد شديد روزنامه جوان از ابراهيم حاتمي‌كيا
برادر ابراهيم! بى خيال شو!. . .
برادر ابراهيم! بى خيال شو!. . .


سينماي ما-  -حميدرضا علاقه بند :نيگا. . . . خان دايى رو. . . . يه پهلوون قديمى كه توى بازارچه رو سرش قسم مى خورن. . . همونى كه بچه ها رديفى لب جوب ميشينن و از پهلوونياش مى گن. . . ا ه خان دايى تو آدمو مايوس مى كنى!
قيصر - نوشته مسعود كيميايى
آقاى حاتمى كيا بچه هاى اين دوره زمانه از حاج كاظم و اصغر براى هم داستان ها تعريف مى كنند. از شجاعت ها و پهلوونيهايشان. از شما كه خالق آنها هستيد. آقاى حاتمى كيا ما هنوز روى اسم حاج كاظم و عباس قسم مى خوريم. اميدواريم شما ما را مايوس نكنيد.
آقاى حاتمى كيا به ما رحم كن. به تمامى آن لحظاتى كه براى حاج كاظم، عباس و اصغر گريه كرديم رحم كن. برادر ابراهيم مگر زنده نگه داشتن ياد شهدا همپاى شهادت نيست؟ آخر اين فيلم جديد شما كجاى فرهنگ شهادت قرار مى گيرد؟ بازيگر آتش بس را چه به حاتمى كيا؟ برادر ابراهيم يادت هست گفتى: دعاكنيد در كرخه بمانم و در راين غرق نشوم. حالا مهناز افشار كرخه هست يا راين؟
برادر ابراهيم اگر به خودت رحم نمى كنى به ما و اعتمادى كه به تو كرديم رحم كن. چگونه يك شبه به اينجا رسيديد؟ البته اين زمزمه هاى يك شب۱۰ ساله است! آقاى حاتمى كيا من جواب آن پسرى را كه در اعماق پل رومى در خانه اش سنگر درست كرده و از آن بوى پيراهن يوسف به مشام مى رسد را چه بدهم؟
حاج كاظم را بايد قهرمان نمونه وار دوران پس از جنگ قلمداد كرد كه هنوز پايبند آرمان هاى رسوب كرده درون خود است. قهرمانى كه مناسبات جامعه پس از جنگ را برنمى تابد و وقتى همراهى پيدا نمى كند به تنهايى سر به اعتراض و شورش بر مى دارد.
حاج كاظم وارد بازى ناخواسته اى مى شود كه به موازنه اى نابرابر مى ماند و حتى وقتى عباس و اصغر به او مى پيوندند همچنان اقليت كوچك آنها كه به زور اسلحه به پاخاسته در مقابل جمعيتى كه گروگان آنها شده اند، غريب مى نمايد. آقاى حاتمى كيا يادتان هست در مستندى كه درباره پشت صحنه آژانس شيشه اى ساخته شد عنوان كرديد كه حاج كاظم بيش از هر چيز برآمده از موقعيت خود شما در آن زمان است. پسزدگى از سوى مردم و اجتماعى كه زمانى براى حفظ آنها از همه چيز خود گذشتيد و شكافى كه حاصل اين حضور نداشتن است.
نكند حالا اين فيلم نشانه موقعيت شما در جامعه اى هست كه جوانهايش فكر مى كنند همت فقط اسم يك اتوبان است!؟ هيچ كجا امن نيست و قهرمانى كه حتى در خانه نه با كلام بلكه با نگاه سرزنش مى شود. مگر جز به زور اسلحه مى تواند گوش شنوايى براى شنيدن رازهايش پيدا كند؟ اينجاست كه فاطمه چفيه اى كه آبروى يك نسل است را براى حاج كاظم مى فرستد و تنها بازمانده نسل ابراهيم همت و باكرى را به درستى رويكردى كه در پيش گرفته مطمئن مى كند.
آژانس شيشه اى در شانزدهمين جشنواره فيلم فجر در سال ۷۶ موفق شد سيمرغ بلورين بهترين فيلم، فيلمنامه و كارگردانى، بهترين بازيگر نقش اول و دوم مرد براى پرويز پرستويى و رضا كيانيان، بهترين بازيگر نقش دوم زن و مرد براى بيتا بادران و حبيب رضايى، بهترين موسيقى متن و بهترين تدوين را به دست آورد. برادر ابراهيم تو را به جان حاج كاظم و اصغر بى خيال شو. آقاى حاتمى كيا آژانس شيشه اى آبروى يك نسل است. نسلى فراموش شده. ديگر خيلى ها فراموش كردند كه اگر حاج كاظم، عباس و اصغر نرفته بودند جبهه الان دخترهاى ايرانى بايد جلوى صدام توى سعدآباد عربى مى رقصيدند. يادتان هست عباس به حاج كاظم چى گفت: حاجى ما با خدا مامعله كرديم نه با اينا.


منبع خبر : جوان
دوشنبه,6 آبان 1387 - 6:42:23

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات


دوشنبه 6 آبان 1387 - 10:1
16
موافقم مخالفم
 

آژانس شيشه اى یک فیلم کاملا عصبی و شعاری ست.چرا اینقدر مرتبه بالایی برایش متصورند؟

12345
دوشنبه 6 آبان 1387 - 10:49
10
موافقم مخالفم
 

نقد بسيار مزخرفي بود.

تو را به خدا بس كنيد به روح همه شهدا قسم بس كنيد.

چرا شما انقدر طلبكاريد آقاي حاتمي كيا كه گناه نكرده فيلم جنگي ساخته ولش كنيد بگذاريد كار خودش رو بكنه

شما هنوز در همان حال و هواي زمان جنگ هستيد . هنوز بوي باروت مي دهيد. هنوز تفكرتان تفكر زمان جنگ است. ولي حاتمي كيا اين گونه نيست حاتمي كيا به روزه

اون بيشتر از اينكه يك فيلم ساز جنگي باشه يك فيلم ساز اجتماعيه كي مي خوايد اين مسئله را درك كنيد. يك زماني بحث روز جامعه ما حاج كاظم ها بودند اما امروز ديگه اينطور نيست.

به قول خود نويسنده به نقل از عباس حيدري آژانس شيشه اي

اونايي كه طي دوران دفاع مقدس شهيد و يا جانباز شدند با خدا معامله كردند نه با مردم اجرشون هم با خداست پس دست از سر مردم برداريد. بگذاريد زندگيمان را بكنيم

حاتمي كيا وابسته به هيچ گروه و دسته اي نيست پس سعي نكنيد اونو با خودتون يكي كنين.

محمدرضا
دوشنبه 6 آبان 1387 - 10:55
-2
موافقم مخالفم
 

آخه اين بنده خدا هر فيلمي كه مي‌سازه ازش انتقاد مي‌شه. مونده واقعاً چي‌كار كنه. جنگي‌ مي‌سازه يك عده ازش انتقاد مي‌كنند كه ديگه بس كن، جنگ خيلي وقته تموم شده. اجتماعي مي‌سازه يه عده ديگه بهش مي‌توپن كه بابا اين چيه كه ساختي آبروي بسيج و بسيجي رو بردي. مونده آخر چي‌كار كنه. به نظرم بذاريم هر چي كه دلش مي‌خواد بسازه، و از ساختن فيلمش راضي باشه.


دوشنبه 6 آبان 1387 - 11:53
-11
موافقم مخالفم
 

این نقد منو یاد حرفهای گروگانهای تو آژانس می اندازه(یاد حرفهای سلحشور،...).برادر،مطمئنی آژانس رو خوب دیدی؟

صالح بهشتي
دوشنبه 6 آبان 1387 - 12:25
10
موافقم مخالفم
 

به نظرم شما بايد بي خيال ابراهيم بشيد نه اينكه ابراهيم بي خيال آرمانهاي شهدا...

از ابراهيمي كه هيچ وقت عوض نمي شه و آرمانهاش تغيير نمي كنه شنيدم كه گفت:

" من مي خواستم مردم شهدا را فراموش نكنند ، ولي مردم آرمانهاي شهدا را هم فراموش كردند. پس تلاش مي كنم تا آرمانهايشان احيا شود"..

آقاي عزيز. شما مي دانيد شهادت يعني چه ؟

اسلام فقط شهادت نيست و شهادت براي شهادت نيست..

شهادت براي زنده كردن آرمانهاي اسلام و آموزه هاي اجتماعي اهل بيت و قرآن است ...

تاكيد مي كنم. خودتان را نماينده تام الاختيار دين و رزمنده ها و شهدا ندانيد ...

از دست شما ..


سه‌شنبه 7 آبان 1387 - 0:21
-30
موافقم مخالفم
 

دعوت خيلي فيلم عالي بود مثل تمام كارهاي آقاي حاتمي كيا.

MARAL
سه‌شنبه 7 آبان 1387 - 8:42
-10
موافقم مخالفم
 

تو رو خدا دست از سر اقای حاتم کیا بردارید ، اگر مردم مشکلی با این فیلم داشتند که اینقدر فروش نمی کرد. همین شما ها هستید کهه باعث شدید از سینمای دفاع مقدس دست بکشه . شما هایی که هنوز معنی نقد رو نمی دونید.

آقای حاتمی کیا شما توجه نکنید.

منصور
سه‌شنبه 7 آبان 1387 - 10:43
-3
موافقم مخالفم
 

حاتمي كيا انسان صادقي نيست.

...

بعد ظهر سگي...آژانس شيشهاي.

...

همين دو عبارت كافي است تا متوجه باشيم

كه...

حاتمي كيا انسان صادقي نيست.

پگاه
سه‌شنبه 7 آبان 1387 - 10:44
-26
موافقم مخالفم
 

من نميدونم نويسنده اين متن چه كسي ولي هر كي كه هست خيلي آدم منطقي به نظر نمي ياد از كي تا حالا مي تونند در مورد شخصيت آدما نظر بدن من نه نويسنده رو مي شناسم نه خانم مهناز افشار رو اما در منصب قضاوت هم نيستم اين آقا حق نداره به شخصيت يك نفر توهين كنه هر آدمي واسه خودش محترم حالا نميشه كه بگي چون شما رفتي جنگيدي آدم درستي هستي خانم افشار چون فيلم بازي ميكنه ادم درستي نيست همه ما فقط آدميم تفاوتمونم همونطور كه تو قرآن اومده فقط تو تقواست كه متاسفانه الان اين تفاوت در چيزاي ديگه ديده ميشه جنگ 20سال تموم شده من نميگم فراموش كنيم اونچه رو كه تو اين مملكت اتفاق افتاده اما نيايم اينجوري هم برخورد كنيم با ادماي اطرافمون بالاخره آقاي حاتمي كيا دوست داشته در يك زمينه ديگه فيلمسازي كنه حالا چقدر موفق بوده يا نه به خودش مربوطه انقدر همديگر را نكوبيم منطقي باشيم همه ما كامل نيستيم


سه‌شنبه 7 آبان 1387 - 14:8
-6
موافقم مخالفم
 

ز نظر این حضرات برادر ابراهیم باید همیشه اونجور که اینا فکر می کنند فکر کند!اگر او را به عنوان یک اندیشمند قبول دارید بهتر است بر کارهایش و تغییر تفکراتش اندیشه کنید

saghi
سه‌شنبه 7 آبان 1387 - 14:34
1
موافقم مخالفم
 

برادروخواهرهای فقطاسمیه من!دست برداریدازاین افکارشوم واپس گرایانه.من ازنسل جنگم ولی اگرسال 59همت هاجنگیدنداکنون من یعنی ساقی یا اون(ابراهیم)میجنگیم.بهشت رابه بهادهندنه به بهانه ...با این حرفها وافکار سنگرها رو خالی خواهیدکرد!چفیه با من،توواومعنا مییابد اگرماراباحرفهای توخالی وکهنه بپراکنیددیری نخواهدپائید که همه غزل خداحافظی از توراسرخواهنددادوتنهادرسنگرخواهی ماند!راستی چفیه بی شانه معنایی خواهدداشت جزنیم مترپارچه ی 4خانه ؟؟؟؟...

مهسا
چهارشنبه 8 آبان 1387 - 19:2
12
موافقم مخالفم
 

تورو خدا ول کنین این حرفا رو... مگه حاتمیکیا با ساختن این فیلم کارای دیگرش رو ضایع کرده که اینجوری انتقاد میکنن...مگه خواسته با بازی دادن مهناز افشار زحمات دیگر فیلمهاش رو هدر بده؟؟؟ واقعا برای کسانی که طرز فکرشون اینه متاسفم . یکی نیست به اینا بگه آخه به شماها چه که حاتمیکیا چه فیلمی دلش میخواد بسازه حاتمیکیا همیشه جزو اولها بوده و اول هم میمونه.

سروش
چهارشنبه 8 آبان 1387 - 21:20
14
موافقم مخالفم
 

خيلي از كارگردانها و بازيگران ديگه هم در ‍ژانر هاي مختلف فيلم ساختند كسي چيزي بهشون نگفت ولي آقاي حاتمي كيا داره از روي عناد فيلم مي سازه به اين مي گن تغيير 180 درجه اي خيلي دوست دارم بدونم آقاي حاتمي كيا قبلا از كي خط مي گرفته و حالا از كي خط مي گيره . روشنفكري به تغيير نيست به ثبات در اخلاق و رفتار با اين تعريف ايشو ن و خيليهاي ديگه از جرگه ي روشنفكران خارجند و مي شه گفت يه جور روشنفكر نما هستند.


پنجشنبه 9 آبان 1387 - 1:36
2
موافقم مخالفم
 

واقعا باید تاسف خورد به حال کسی که این نقد و نوشته تو دوست داری تو 30 سال بیش زندگی کنی . جامعه به چیزای جدید نیاز داره.

masoud
پنجشنبه 9 آبان 1387 - 18:15
15
موافقم مخالفم
 

بابا تو را خدا دست از سر حاجی برداریند.این یادداشتا یکی از همین................چرا کارگردان محبوب نسل جوانا انقدر میکوبونید؟

باران
پنجشنبه 9 آبان 1387 - 20:50
14
موافقم مخالفم
 

اگر به حاتمی کیا اعتماد داریم بگذاریم کارش را بکند شاید برای راه یافتن به دل این نسل تازه باید به جای برادر ابراهیم ابی جون باشد فرصتش دهیم.شاید میداند چه میکند

عاطفه
جمعه 10 آبان 1387 - 14:45
-5
موافقم مخالفم
 

آقای سروش که می خوای بفهمی حاتمی کیا از کی خط می گیره: اون از اجتماعش خط می گیره ,از آدمای دورو برش. یه روزی قصه ی این آدما حاج کاظمها بود امروز آدمهای دیگه ای هستن با دغدغه های خودشون. آقای نویشنده ای که فکر نمی کنم اصلا فیلم رو دیده باشی: شمایی که از حضور مهناز افشار تو فیلم برادر ابراهیمت انتقاد می کنی اونم فقط به این استناد مسخره که تو فیلم آتش بس بازی کرده , اگه فیلم رو دیده بودی می فهمیدی (با همه ی انتقادی که خودم به نوع بازی مهناز افشار دارم) که اون صرفا به عنوان یه بازیگر معروف در نقش یه سوپر استار بازی کرده و اگه قرار باشه بازیگرها رو به خاطر نقشهایی که بازی کردن بکوبیم پس باید بگیم حاج کاظم آژانش شیشه ای هم یه روزی رضا مارمولک بود یا درام عشقی بازی کرده. مشکل شما اینه که هنوز نمی تونین شخصیت و تفکر مستقل یک هنر مند رو از نقشش تمیز بدین. درست کاری که با حاتمی کیا می کنین. اون َ یه روزی یه فیلم ساخته با یه آرمان و عقیده ای که خیلی خوب می تونین افول این آرمان رو تو فیلمهای بعدیش مثل روبان قرمز و موج مرده و ارتفاع پست و حتی به نام پدر دنبال کنین که متاثر از شرایط اجتماعی و سیاسی در تقابل با ظهور یه نسل آرمان زده بود. اگه یه نگاه به دور و برتون بندازین می بینین دهه حاج کاظمها گذشته, مسئولشم حاتمی کیا نیست. بهتره برین یه جای دیگه دنبال آرمانهاتون بگردین.

امین
شنبه 11 آبان 1387 - 12:51
42
موافقم مخالفم
 

فیلم جالبی نبود. به همون نصف قیمت می ارزید فقط

سينما
يکشنبه 12 آبان 1387 - 10:29
-12
موافقم مخالفم
 

آقاي سروش خان خيلي بي منطقي كدام عناد برادر من شما چرا اينگونه عليه ابراهيم حاتمي كيا جبهه مي گيرد. دوست عزيز مطمئن باش حاتمي كيا همان حاتمي كياي سابق است شايد اين شماييد كه ديگر آدم هاي سابق نيستيد. دوست عزيز شان و رتبه حاتمي كيا بسيار بالاتر از اين است كه چهار نفر بتوانند با كوبيدنش به وجه اش آسيب برسانند. پرونده كاري حاتمي كيا گوياي صداقت درستي و حقيقت گويي حاتمي كياي عزيز است آنهايي كه بر عليه دعوت جبهه مي گيرند مي خواهند چشمشان را بر روي حقايق ببندند و زشتيهاي جامعه امروز ما را نبينند.

اين گروه همان هايي هستند كه مقابل سريال ساعت شني هم ايستادند و با حرف هاي غير منطقي باعث شدند كه ساعت شني به آن صورت وحشيانه سانسور شود.

پخش ساعت شني تمام شد. اكران دعوت هم تمام ميشود. ولي بايد فكري به حال جامعه كرد. ساعت شني و دعوت زنگ خطر را به صدا در آورده اند حالا بايد گوش هاي شنوا اقدامي بكنند

azita
يکشنبه 12 آبان 1387 - 15:22
-8
موافقم مخالفم
 

اى كاش ميشد هميشه ازاين كه هستيم جلوتر بريم وازهمه زاويه ها به موضوعها نكاه كنيم جقدر غير منطقى بودن تاكى , اينقدر به كاركردانها هجوم مياريم البته وقتى به فيلمها با هيجان نكاه ميكنيم بعد شروع به جيزهاىاز من در اوردى ميكنيم و اسمشو ميذاريم انتقاد و نقد و ..... به نظر من اين نوع انتقادها فرار از واقعيتهاست كه توى ناشناخته نميتونى دركشون كنى شروع به سفسته بافى ميكنى مطمئنن اكه حاتمى كيا هم ازادنه ميتونست بدون قيد وشرط فيلم بسازه همه الان انكشت به دهن بوديم مكه نه ؟

sany
جمعه 17 آبان 1387 - 12:29
-30
موافقم مخالفم
 

مگه حاتمي كيا تعهد داده هميشه فيلم جنگي بسازه؟؟

مهناز افشار هم درنقشش خوب بود

مگه كسي مثل افشار بازيگر چه جور فيلميه كه حالا آوردنش ايراد داره؟؟؟

شما كه ادعاي مسلموني داريد بايد بدونيد اين حرفها ازتون بعيده

مگر اينجا آمريكاست و افشار بازيگر فيلمهاي آنچناني بوده كه حالا حاتمي كيا آوردش يعني پشت به ارزش ها كرده؟؟؟

واقعا اين حرفها مسخرست

بهتره وقتي مي خواهيد كسي را الكي بكوبيد يه كمي فكر كنيد بعدا نطق بفرماييد!!!


چهارشنبه 22 آبان 1387 - 0:3
5
موافقم مخالفم
 

مگه در فیلم دعوت به شهدا و بچه های جنگ اهانتی شده که این مقالات بی سر و ته می نویسید . من هم توی جنگ بودم . خیلی زیاد . مگر این اتفاقات در فیلم ممکن نیست در لابه لای زندگی ما جبهه رفته ها اتفاق بیفته . شما را به خدا بس کنید .


چهارشنبه 22 آبان 1387 - 10:35
-25
موافقم مخالفم
 

مگه آقاي حاتمي كيا تا آخر عمرش قسم خورده كه فيلم جنگي بسازه؟ من نميدانم شما مدعيها كي ميخواهيد درست شويد.

مسعود ايراني
جمعه 24 آبان 1387 - 20:49
2
موافقم مخالفم
 

امان از دست متعصبان بي منطق !

محمد الف
دوشنبه 27 آبان 1387 - 21:59
-4
موافقم مخالفم
 

آقا جون :

1-نمی خواد برا نقد بی منطقت از دیالوگهای استاد خرج کنی....خان دایی...خان دایی

خان دایی ،قیصر و حاج کاظم آخرش از دست شماها دق می کنند.

2-شما اصلا" سینما رو میشناسی یا نه؟همین اول بگو خلاصمون کن

یعنی چه،مگه مهناز افشار آدم کشته،من طرفدار مهناز افشار نیستم و ادعای مسلمونی هم ندارم،دم به دقیقه هم نمیگم بـــرادر بـــرادر ولی اگه همین آدم حلالت نکنه تو میمونی و آبروی یک نسل

3-به نظر شماها وقتی آخرین نفر از نسل شما مرد باید دنیا رو با بمب اتم منفجر کرد چون بقیه ارزش زنده موندن رو ندارن،نه؟

4-شما طبق کدام سند نماینده تام الاختیار شهدا و رزمندگان هستید،در ضمن جواب آن پسر را كه در اعماق پل رومى در خانه اش سنگر درست كرده و از آن بوى پيراهن يوسف به مشام مى رسد خود برادر ابراهیم میدهد.

5-تورو قرآن دیگه نقد ننویس.

بی نام
چهارشنبه 29 آبان 1387 - 9:17
-9
موافقم مخالفم
 

حالتون بد نمیشه داینقدر چرت و پرت میگین ؟ یه کارگردان تو هر ژانری دلش بخواد آزادهت که کار کنه به توچه آخه ؟ حالا دعوت فیلم خوبی نبود شایبد قبل از دعوت خوب در بیاد !!! ابراهیم که به دنیا نیومده واسه تو فیلم بسازه !

ستاري
چهارشنبه 6 آذر 1387 - 2:7
-14
موافقم مخالفم
 

حاتمي كيا راه مخملباف را ميرود نگران نباشيد !

بازم دعوا !؟ اينقدر خودتونو خسته نكنيد . آقاي حاتمي كيا بصرافت افتاده تا با فيلم هاي جديد مارك كارگردان دولتي را از روي خود بردارد ، همين !!!! دوستي كه نقد را نوشته و نگران است ، حق دارد ، ميخواهد تكليف خودش را روشن بكند ! شما چه مي گوييد ؟ اين آقا يكي از همانهايي است كه براي دريافت بودجه هاي دولتي و كارگردان شدن حاتمي كيا زحمت كشيده چون فكر ميكرده و يا آقاي حاتمي كيا اين فكر را در سرشان انداخته كه تصور بكنند كه آقاي حاتمي كيا همان حاج كاظم است !!!!! اين آقا كه با نگراني مطلق نقد خود را در جوان چاپ كرده همه چيز را صادقانه نوشته و موضوع به شما ربط پيدا نمي كند چون دعوا كاملا شخصي است ! همين فرد يكي از همان افرادي است كه جاده را صاف كرده تا بودجه هاي دولتي نصيب آقاي حاتمي كيا بشود و متاسفانه هميشه بودجه هاي دولتي مانند نمك دادن پس از شهرت شخص مزبور شكسته شده تا فيلمسازي شهرت يافته اين آرم را از خود دور بكند و يا بعبارتي خود را خصوصي سازي بنمايد ! شما كه آقاي مخملباف را يادتان نرفته !؟؟؟؟ رفته ؟؟؟؟؟ امخملباف پيش از شهرت و پيش از ورود به عرصه سينما و نمايشنامه نويي گوشهايش را ميرگرفته و از جلوي سينما رد ميشده و اگر كسي يك كلمه خلاف عقيده او مي گفت خدا به دادش برسد . او گوشهايش را ميگرفت و از جلوي سينماها رد ميشد و بهمين خاطر او را به حوزه بردند و كلي فيلم و بودجه در اختيار او گذاشتند تا اين آدم نجيب الگوي فيلمسازي و كارگرداني پس از انقلاب بشود اما حالا با لقب شواليه و فيلم فرياد مورچه ها بايد به آقاي مخملباف توصيه بكنيم تا اينبار چشمانش را موقع عبور از جلوي سينما بگيرد تا عده اي ديگر بيايند و او را بعنوان نجيب زاده اي كه شواليه شده به جاهاي بالاتر ببرند! نگران نباشيد آقاي حاتمي كيا هم داره همانطرف ميرود ! من نميدونم ماجرا چيه ؟ ولي مطمئنم كه نويسنده آن نقد در جوان و خود من اصلا بدنبال بحث خوب بودن و يا بد بودن فيلم آژانس يا دعوت نيستيم بحث بر سر اينه كه حاتمي كيا روزي كسي بود كه بخاطر آنچه بود او را با سلام و صلوات به انبار نگاتيو و دوربين بردند و به او گفتند خودت را كشف بكن تا حالا كه مخملباف آنطور شد به تو اتكا بكنيم !!!! مخلمباف را به حوزه بردند و در حوزه هر چه داشتند در اختيارش گذاشتند تا او هنرمند بشود ! هنرمندي كه متعلق به انقلاب باشد . چون پيش از اين نه مخملباف هنرمند بود و نه حاتمي كيا و همه چيز اتفاقي شروع شد . مخملباف در حوزه جا گرفت و پس از قلم فرسايي هاي بسيار در عرصه نمايشنامه نويسي و فيلمنامه نويسي به جايي نرسيد زيرا نوشته هايش مملو از شعار و گاهي ناسزا بود تا اينكه او انبار حوزه انديشه را كشف كرد و بقول خودش يك شبه چهار صد فيلم را با دور تند ديد تا توانست بايكوت بسازد و فيلمساز بشود ! كه شد !!! اگر يادتان باشد او دست از تحقير ديگران برنميداشت و در مصاحبه اش با مجله سروش كه 10 صفحه بود با افتخار گفت : من در لانگ شات هم با كيميايي و بيضايي و ... نمي ايستم بعدا عباس كيارستمي او را آورد و در كلوز آپ قرار داد و به مخملباف درن فيلم متوجه شد كه سمپات واقعي او كسي و شخصيتي مانند علي سبزيان است نه تحصيلكردگان و دانشجويان و الي آخر !!!!! سرنوشت حاتمي كيا هم در آغاز دقيقا مانند مخملباف شروع شد و هنوز پايانش نوشته نشده است و آن دليل دارد زيرا او نه هوش مخملباف را دارد و نه فيلمهايش بخاطر سوژه هاي محلي به آنسوي مرزها نرفتند و يكي از دلايل عدم روشن شدن فينال او همين است !!!!حالا حاتمي كيا راه مخملباف را ميرود و ترس كسي كه در مجله جوان آن نقد را نوشته از همين است و نبايد او را سرزنش كرد زيرا مسلما به حاتمي كيا نزديك بوده و كارهايي هم براي او كرده و متنش بوضوح اينرا مي گويد و مشكلش يك چيز است ! آيا حاتمي كيا پيش از اين در نظر همين فرد نقش حاج كاظم را در زندگي واقعي اش بازي نكرده ؟ نگراني بعدي نويسنده نقد اينست كه آقاي حاتمي كيا آنوقت كه با ويدئو صحنه ها را درجبهه ضبطد خودش هم ف نميكرد تا اينجاي سينما برسد وان صحنه هاي مستند جنگي كه بو ديد كارشناسانه ضبط ميشده ، حاتمي كيا را در سيي قرار يدهد كه فيلم آژانش و يوسف و ارتفاع پست و ... با بودجه هاي كلان دولتي بسازد و ضم شهرت از موقعيت ملي خوبي هم برخوردار بشود ! آيا او آنها را سخت كه امروز با خيال رات (از ديد منتقد)‌دعوت بسازد ؟؟؟ و بعد از اين نيز نكنه فرياد مورچه ايبشود ؟؟؟؟ او از خود مي پرسد حاتمي كياي امروي واقعي است يا حاتمي كياي آنروزها !؟ اين سئوال در مورد مخملباف نيز در اذهان اشخاصي مانند نيسنده نقد شكل گرفت وبعضي از آنها را بشدت پريشان كرد !!! سئوال آن شخص كه نقد را نوشته سئوال درستي است چون همين ها دور حاتمي كيا را گرفته اند و چپ و راست بودجه و اعتبار دولتي برايش تامين كردند تا حاتمي كياي آژانس شيشه اي و كرخه و يوسف شكل بگيرد و ماندگار بشود !!!!

مخملباف هم همين راه را رفت و امروز شواليه (نشان) فرانسوي ها شده و بازيگرش آنهم بازيگر ي زن امرز مي تواند جلوي دوربين مخملباف لخت و عور بشود و مخملباف نه گوشهايش را بگيرد و نه چشمهايش را ! ديالوگي در عروسي خوبان بود كه ايدئولوژي مخملباف بود . او از دهان حاجي به رقيقش كه از دو نوجوان پانك دختر كه سر تراشيده اند عكس مي گيرد ، مي گويد :‌جاكش شدي ؟ و جملات بد ترر از اينهم بخاطر يك عكس از سر كچل دو دختر به رفيقش مي گويد و امروز جلوي دوربين مخملباف زن و زناني لخت مادرزاد ميشوند ! سئوال بنده خدايي كه متن بالا را نوشته همين است : آيا ميشود آن ديالوگ عروسي خوبان را امروز به خود مخملباف گفت !؟؟؟؟؟ آنها بيم آنرا دارند كه حاتمي كيا هم مخملباف بشود . اگرچه او تاكنون نتونسته توجه هيچكس را خارج از مرز ايران جلب بكند و به واقع فيلمهايش اينجايي است و بدرد هيچكس نميخورد مگر كسانيكه مثل گذشته و يا فكر سابق حاتمي كيا فكر ميكنند !!!! حاتمي كيا فرصت مخملباف را هرگز پيدا نخواهد كرد چون حتي هوش مخملباف را نيز ندارد ! او امروز بعد از سريال شكست خورده سفر سبز ، فهميده كه بايد جنجال درست بكند تا فيلمش ديده بشود ! شما را نمي گويم آنسوي مرز را مي گويم ! فيلم دعوت مملو از ايراد كارگرداني و فيلمنامه است ! اين تستي بود تا حاتمي كيا راه مخملباف را مزه مزه بكند !!! نگران نباشيد او به كسي صدمه نخواهد زد . او همانطور كه از بودجه هاي كلان دولتي بهره گرفت تا حاتمي كيا بشود .... امروز ميخواهد اين آرم كارگردان دولتي را از روي خود بردارد .... دعوت براي ماموريت مهمي كه دارد فيلم بسيار ضعيفي بود ! اما آنها كه دنبال ازدواج هاي چند مليتي از نوع داخلي هستند تا تعدد روجه را مانند خريدن گوجه سهل بكنند از دعوت حمايت خواهند كرد و اين اولين قدم براي هدف بزرگيست كه حاتمي كيا در ذهنش بعنوان راز نگهداشته است وي برنده نخواهد شد چون دير جنبيد !!!!! من در نظرات بالا ديدم خانم ها از فيلم دعوت حمايت كرده اند .... عجيب است !!!! فيلم دعوت علني پيام ميدهد كه مي توانيد هر چقدر دلتون خواست زن بگيريد فقط اجازه بدهيد كه بچه زن باباي بيچاره كه حاضر شده مخفيانه ازدواج بكند تولد پيدا بكند و يا بعبارتي مي گويد : آقاياني كه زوجه را با گوجه اشتباه گرفتيد و كيلو كيلو زن مي گيريد .... اجازه بدهيد يك فقره بچه هم از اين زنان بيچاره متولد بشود چه اشكالي دارد !؟‌واقعا هيچي !!! اشكال تعدد زوجه بود كه الحمدالله از نظر آقاي حاتمي كيا و فيلمنامه نويس مترقي اش حل شده و مانند مسابقه فوتبال ميشود نشست و تماشايش كرد فقط مشكل آن بچه است كه منتظر كارت دعوت شوهران صيغه اي ايست ، ايشاالله حل شود و اميدوارم جواب نقد بالا را هم داده باشم .

ستاري


پنجشنبه 7 آذر 1387 - 12:55
-12
موافقم مخالفم
 

جناب سروش حاتمی کیا از جامعه ای که در دل آن زندگی می کند و اتفاقات و مسایل این جامعه خط می گیرد اما مشکل شما و امثال شما این است که اسیر تعصبات کور هستید وفکر می کنید پشت هر چیزی حتی یک فیلم هم توطئه ای خوابیده

شقایق تحسین
شنبه 9 آذر 1387 - 23:45
7
موافقم مخالفم
 

یه جارو گل گفتی ولی داغ دلم تازه شد....

بازیگر آتش بس رو چه به آقای حاتمی کیا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       








             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 0.885722160339 seconds.