از نگاه شما

شما مخاطبان سایت سینمای ما مي توانيد عکس‌ها، فیلم و یا فایل‌های صوتی خود را از حوادث و رويدادهای جاري سینمای ایران با نگاهي طنز آميز و نقادانه به اين بخش ارسال كنيد


download block
Play  |  Download ] آنونس فیلم سینمایی «برخورد خیلی نزدیک»
Play  |  Download ] اهدای خرس طلایی برلین به اصغر فرهادی
Play  |  Download ] نشست مطبوعاتی فیلم «سعادت آباد» - 1
Play  |  Download ] صحبت‌های حامد بهداد و پولاد کیمیایی درباره «جرم»
Play  |  Download ] نشست مطبوعاتی فیلم «جرم» - 1
Play  |  Download ] نشست مطبوعاتی فیلم «خیابان‌های آرام»
Play  |  Download ] نشست جنجالی فیلم «پایان نامه» - 1
برای نمایش ویدئو‌ها به صورت آنلاین روی گزینه play کلیک کنید
most disscusion
  • فیلم فرهادی را انتخاب می کنید یا ده‌نمکی را؟
    برنده و بازنده اصلی این دوئل نابرابر مردم هستند

  • اختصاصی سایت "سینمای ما"؛ پیگیری ارتقای رتبه فیلم تازه اصغر فرهادی/ کاربران "سینمای ما" به رای دادن ادامه دهند
    «جدایی نادر از سیمین» به رتبه 143بهترین فیلم‌های تاریخ سینما در فهرست 250 فیلم سایت معتبرIMDB رسید

  • اختصاصی سایت "سینمای ما"؛ یک موفقیت دیگر برای فیلم تازه اصغر فرهادی
    «جدایی نادر از سیمین» در رتبه 170 بهترین فیلم‌های تاریخ سینما در فهرست 250 فیلم سایت معتبر IMDB

  • واکنش تند حميد بهمني به "جدايي نادر از سيمين" و "یه حبه قند"
    آماده مناظره با اصغر فرهادي هستم!

  • اظهار نظر صریح داریوش کاردان درباره مهران مدیری،«قهوه تلخ» و طنز در تلویزیون
    مهران مدیری کشف و سپس خنثی شد

  • نام رقبای نوروزی این دو فیلم فردا اعلام می شود
    اكران «اخراجي ها 3» و «جدايي نادر از سيمين» در نوروز قطعي شد.

  • اظهارنظر سینماگران ایرانی درباره "جدایی نادر از سیمین"ساخته اصغر فرهادی
    رخشان بنی اعتماد: هنوز سینمای ایران وجود دارد/ حسن فتحی: اتفاق بزرگ در تاریخ سینمای ایران/ رامبد جوان: امیدوارم بفروشد تا اخراجیها مجال خودنمایی نداشته باشد

  • از بهروز وثوقی تا جمشید هاشم پور
    بازیگران مورد علاقه شهاب حسینی در قبل و بعد از انقلاب چه کسانی هستند؟

  • رضا یزدانی و حامد بهداد کنار هم مهمان ویژه برنامه سال تحویل جذاب شبکه سه بودند
    حامد بهداد از محمدرضا شجریان به عنوان صدای "آسمانی" یاد کرد/ رضا یزدانی گفت که همکاری او با محمدرضا گلزار هرگز اتفاق نمی افتد

  • اظهار نظرهای صریح بهرام رادان درباره مهناز افشار، هدیه تهرانی، مسعود کیمیایی و محسن چاوشی
    هدیه تهرانی از من حمایت نکرد/ در فیلم‌های کیمیایی وصله ناجورم/ قسم خوردند که رادان معتاد است

  • «قلاده‌های طلا» درباره حوادث پس از انتخابات توسط ابوالقاسم طالبی ساخته می شود
    مریلا زارعی بازیگر سیاسی‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران خواهد شد؟

  • حرف های تازه محمدرضا گلزار درباره ورزش و انتقادها نسبت به کارش
    تا باد مخالف نباشد بادبادک بالا نمی رود

  • گناه نابخشودنی اصغر فرهادی از نگاه سایت روزنامه ایران چیست؟
    تلخ‌اندیشی، تلخ‌نگاری و تلخ‌نمایی به ژست روشنفکرانه کسانی مثل فرهادی بدل شده است

  • یادداشت ناصر صفاریان درباره « اخراجی ها 3 » ساخته مسعود ده نمکی
    به تاریخ نمی توان دروغ گفت

  • گزارشی درباره دلایل استقبال از پدیده اکران نوروز
    سه دلیل مهم فروش زیاد "اخراجی‌ها 3" چیست؟

  • به بهانه نمایش عمومی "پرسه در مه" ساخته بهرام توکلی
    آقای شهاب حسینی! چه رنجی کشیده‌اید

  • فعالیت های تازه و جنجالی پیمان عباسی در سینما به سرانجام می رسد؟
    زندگی سوپراستار زن ایرانی با حضور احتمالی مهناز افشار، توفیق اجباری 2 برای روکم کنی اخراجیها 3 ، زندگی رضا ثادقی و پشت صحنه بازرگانی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان

  • رقابت فروش «اخراجي‌هاي 3» و «جدايي نادر از سيمين» در ده روز نخست اكران در تهران و شهرستان
    اخراجی ها 3 به یک میلیارد رسید، "جدایی نادر از سیمین" نیم میلیارد را پشت سر گذاشت

  • گفتگو با اصغر فرهادی درباره "جدایی نادر از سیمین"
    سر صحنه به بچه‌ها می‌گفتم قدر این لحظات را بدانید، چون بهترین لحظات عمر ماست

  • گزارش كامل نشست پر شور و صمیمانه کاربران سایت "سینمای ما" با کارگردان، عوامل و بازيگران "جدایی نادر از سیمین"
    «جدایی نادر از سیمین» قصه ای بود بر مبنای شرایط و احوال خودم در این سال ها/ فیلم نمی سازم که در مورد اخلاق صحبت کنم ،من به دلیل خود سینما فیلم می سازم

  • Live Content
  • سيمرغ بلورين فيلم منتخب بينندگان به جدايي نادر از سيمين رسيد.
  • 2011-02-16 22:55:49
    15 135
    :
    اصغر فرهادي من خوشحال شدم كه از اين آقايون جايزه‌اي نگرفتي تو جايزتو از مردم گرفتي
    2011-02-16 22:59:03
    farhad radman :
    farhadi ostadiiiiiii hamisheeeeeeeeeeee
    2011-02-16 23:36:53
    hamid :
    emsal hagh be haghdar resid
    2011-02-16 23:37:24
    sr :
    اصغر فرهادی جایزه ها رو درو کرد
    2011-02-17 00:01:51
    :
    اصغر فرهادی کنج قلب مردم جایزه توست به خاطر شرافت و شجاعتت
    2011-02-17 00:04:50
    hb :
    سیمرغ ها دقیقا همونی شد که شما گفتید شیطونا از کجا فهمیده بودید؟
    2011-02-17 00:09:45
    حمیدرضا نصیری :
    سیمرغ بلورین بهترین فیلم، حق جدایی نادر از سیمین بود؛ فیلمی که جایزه ی بهترین کارگردانی، فیلمنامه، فیلمبرداری و صدابرداری را می برد از همین داوران، چگونه است که بهترین فیلم را نمی برد؟ چه المانهایی جز اینها، یک فیلم را تبدیل به بهترین فیلم می کند؟!!!
    2011-02-17 00:17:53
    مهدی :
    خیلی خوشحالم که فیلم آقای فرهادی بازهم درخشید براشون توجشنواره برلین هم آرزوی موفقیت دارم
    2011-02-17 00:23:48
    حامد :
    اگر من داور بودم 10 سیمرغ را بالای سر فرهادی به پرواز در می اوردم.
    2011-02-17 00:48:19
    امير :
    كيميايي رو عشقه
    2011-02-17 01:03:37
    امير :
    كيميايي رو عشقه
    2011-02-17 01:03:40
    میثم :
    غیر از این انتظار نداشم . راستی پارسال فیلم بینندگان چی بود؟
    2011-02-17 01:33:41
    رضا :
    به رنگ ارغوان
    2011-02-17 12:01:51
    :
    بي پولي
    2011-02-17 14:32:06
    ندا :
    اصغر فرهادی هرجشنواره عالی تر از جشنواره دیگر
    2011-02-18 20:11:19
    نام
    ارسال نظر
  • جايزه سيمرغ زرين به محمد بزرگ نيا ،راه آبي ابريشم رسيد
  • 2011-02-16 22:52:42
    1 31
    وثوقي :
    مينويسم به زبان مادري تا نشود فراموشم كه اهل كجايم .در غربت چشم انتظار فيلم مسعودم كه اميدوارم جايزه هر چند ناچيز اما به حق را بگيرد مسعودخان تنمان ضايع شده رفاقتمان كه جايي نرفته
    2011-02-17 01:02:51
    نام
    ارسال نظر
  • جايزه ويژه داوران به داريوش مهرجويي رسيد.
  • 2011-02-16 22:50:02
    5 54
    Ebi-s :
    جدایی نادر از سیمین آبروی جشنواره برلین رو خریده اونوقت به جرم جایزه میدن. خیلی مسخرس
    2011-02-16 23:55:51
    hafez :
    vaghean maskharas filmesh..khande dare ke behtarin film shode!!!!!!
    2011-02-17 00:20:07
    میثم :
    ابی جان هرچند نظر من هم روی جدایی بود و هست اما استدلال شما هم درست نیست درضمن باید به رای داور ها احترام گذاشت چون حتما بر مبنای یکسری دلیل منطقی که برای اونها ثابت شده بود رای دادن.
    2011-02-17 01:32:24
    علي :
    جدايي نار از سيمين فيلمي تكراري فقط جرم
    2011-02-17 06:00:10
    Ebi-s :
    منطق این جایزه فقط قدردانی از کیمیایی بوده نه چیز دیگه
    2011-02-17 09:53:58
    نام
    ارسال نظر
  • برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلم:جرم(مسعود کيميايي)
  • 2011-02-16 22:43:51
    20 40
    جليل :
    با همه احترامي كه براي كيميايي قائلم اما بهترين فيلم، روايت فرهادي از جدايي نادر از همسرش سيمين بود. و مطمئنم يك حبه قند جزء بهترين فيلم هاي دهه 80 خواهد بود. زمان ارزش اين فيلم را نشان خواهد داد.
    2011-02-16 22:52:49
    K.K :
    بالاخره استاد سیمرغ رو هم گرفت.
    2011-02-16 23:14:07
    حسین :
    حقش بود بی انصافی نکنید خواهشاً... حداقل برای یه عمر زحمتش
    2011-02-16 23:43:01
    علی :
    استاد تو دهه پنجاه فیریز شده بایدم برای مسخره کردن مردم دهه هشتاد بهش جایزه داد تا یخش باز شه یه فیلم امروزی بسازه . البته اگه بلد بود می ساخت
    2011-02-17 00:13:13
    حمیدرضا نصیری :
    قطعا حق جدایی نادر از سیمین بود. جرم، یک اثر آشفته بود با فیلمنامه ای که تکلیفش با خودش معلوم نیست و پر از شعار بود؛ بر عکس فیلم اصغر فرهادی که با فیلمنامه ای منسجم، به ظریف ترین شکل، مناسبات و اخلاقیات اجتماع رو به مدرنیته ی ایران را نقد می کرد.
    2011-02-17 00:24:15
    مهدی :
    اصلافکرنمی کردم به کیمیاای هم جایزه بدن ولی امسال حق به حقداررسید
    2011-02-17 00:25:08
    samiya :
    حق کیمیایی سیمرغ بود !! جرم واقعا عالی بود !!!
    2011-02-17 00:50:30
    امير :
    اشك شوق در چشمانم حلقه زده كيميايي ديوانتم
    2011-02-17 01:05:15
    :
    ostaaad??????:D
    2011-02-17 01:08:41
    mojtaba :
    aslan haghesh nabud ba in filme bikhodesh faghat asghare farhadi
    2011-02-17 01:38:24
    محمد :
    واقعاااا حق "یه حبه قند" رو خوردن . واسه این هیئت داوران خودخواه متاسفم .
    2011-02-17 01:49:20
    :
    فرهادی جوونه وحالا حالاها وقت داره ولی کیمیایی سنی ازش گذشته معلوم نیست شاید یه روز از خواب بلند شیم و ببینیم از بینمون رفته.مثل علی حاتمی .
    2011-02-17 04:34:59
    z.h :
    نوش جون استاد.جواب زحماتش رو گرفت
    2011-02-17 07:39:37
    هیرکانی :
    حق استاد کیمیایی بود اما به جاش نه برای این فیلم چون سالهای قبل نگرفته بود خواستن تلافی کنن اگر(ایشالا) اصغر فرهادی خرس طلا رو بگیره در برلین حیثیت داروران جشنواره نابود میشه
    2011-02-17 09:21:37
    محسن آزاددل :
    دمش گرم تبریک به استاد کیمیایی
    2011-02-17 09:53:49
    liomessi :
    آفرین آقا مسعود کارت عالیه
    2011-02-17 15:39:43
    اردلان :
    واقعاً متاسفم که جایزه رو به جدایی نادر از سیمین ندادن.فیلم شاهکار بود.جرم واقعاً فیلمی در حد سیمرغ نیست ولی جدایی عالی بود.امیدوارم توی برلین جایزه بگیره و به حقش برسه.من این فیلمو توی جشنواره 2بار دیدم و واقعاً لذت بردم...
    2011-02-18 00:24:50
    علی خان وقارسلطانی :
    تو را به سیمرغ احتیاجی نیست این سیمرغ است که به تو محتاج است این جشنواره بود که با جایزه ای که به تو داد برای خود اعتبار خرید چقدر دوس دارم جرم سریعتر اکران شه تا بارها ببینمش و تا اخر عمر باهاش زندگی کنم حالا دیگر انتخاب بهترین فیلمت کمی سخت شد!
    2011-02-18 02:34:59
    م. احمدزاده :
    متاسفم. نمیدونم با این فضاحتی که داوران به بار آوردن چه جوابی دارن که به مردم بدن؟ فیلمی که بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه و بهترین صدا و تصویر رو میبره بهترین فیلمه یا فیلمی که فقط کیمیایی کارگردانشه؟
    2011-02-18 20:03:12
    ندا :
    جای امیدواریست بلاخره کیمیای رو دیدن
    2011-02-18 20:12:04
    نام
    ارسال نظر
  • برنده ديپلم افتخار بهترين فيلمنامه:آلزايمر
  • 2011-02-16 22:37:28
    3 23
    هیرکانی :
    بطورکامل حقه اصغر فرهادی بود اما فرهادی هم مثینکه داره میشه حاتمی فیلمهای خوب میسازه اما یه عده . . . قدرش رو نمیدونن و بعد از چند سال به ارزشش فیلماش پی میبرن وقتی سینمکا پر از کمدی های تجاری بدردنخور شد
    2011-02-17 09:29:26
    احمدزاده :
    به آقای فرهادی تبریک میگم ولی حقش بیشتر از انهاست!
    2011-02-17 14:30:41
    صابر :
    واقعا متأسفم که به جرم دادن ... ما لیاقت اصغر فرهادی رو نداریم ... فیلمش رفته برلین نامزد اصلی بهترین کارگردانیه بعد ما تو داخل کشور ... متأسفم !
    2011-02-17 16:54:58
    نام
    ارسال نظر
  • برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه;اصغر فرهادي(جدايي نادر از سيمين)
  • 2011-02-16 22:36:14
    3 42
    امير :
    اين جايزه حق كيميايي بود نه فرهادي
    2011-02-17 01:06:36
    هیرکانی :
    چجوری میشه بهترین فیلمنامه و کارگردانی رو از جایزه های اصلی جدایی بگیره اما بتهرین فیلم جرم بشه که هیچ جایزه اصلی رو نبرده؟؟؟ داورها تقسیم غنائم کردن
    2011-02-17 09:27:45
    Ghazaleh :
    کیمیایی و فر هادی هر دوعالی بودند
    2011-02-17 16:45:43
    نام
    ارسال نظر
  • برنده سيمرغ بلورين بهترين تدوين:ندارها
  • 2011-02-16 22:30:47
    1 12
    امير :
    خداييش حق پولاد بود
    2011-02-17 01:07:25
    نام
    ارسال نظر
  • برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش 1 مرد: مهدي هاشم(آقا يوسف,آلزايمر)
  • 2011-02-16 22:19:44
    4 33
    امین :
    مهدی هاشمی هم بالاخره به جایزه ای که حداقل برای یک عمر فعالیت حرفه ای درجه یک لایقش بود رسید... والبته که بازیهای پولاد و پرستویی هم خوب بودن...
    2011-02-17 01:49:19
    اردلان :
    این وسط فقط حق پیمان معادی خورده شد در شرایطی که بازیش شاهکار بود...
    2011-02-18 00:26:54
    ندا :
    جایزه کجا مهدی کجا!!!!
    2011-02-18 20:12:49
    :
    بابا پیمان معادی نابازیگره . سیمرغ مال بازیگره.
    2011-02-19 04:55:07
    نام
    ارسال نظر
  • برنده ديپلم افتخار بهترين بازيگر نقش مکمل زن:ساره بيات،جدايي نادر از سيمين
  • 2011-02-16 21:52:26
    6 60
    بهارنوروز :
    نه !!!حق ساره بیات سیمرغ بودنه دیپلم افتخار.آخه چرا؟چون اولین کارسینمائیشه؟ مهنازافشار15 ساله که درسینماست گرفتن سیمرغ توسط اون هنرنیست. حق ساره بیات بود.بااین جایزه می خوان مسیربازیگری افشار روتغیربدن .
    2011-02-16 22:05:03
    حامد :
    دیپلم!!! آخه چرا؟ واقعن داوری میکنند یا کاغذ میخونند؟
    2011-02-17 00:51:18
    سارا :
    والا ما بازي جالبي از مهناز افشار نديديم حق ساره بيات و خوردن تفلك
    2011-02-17 03:31:34
    :
    اگه عکس (گزارش تصویری جشنواره برلین )رو دقیق نگاه کنید متوجه میشید چرا سیمرغ ساره بیات تبدیل به دیپلم شد.
    2011-02-17 04:27:14
    مليكا :
    ديگه بيچاره خود ساره هم ميدونست سيمرغ و ميگيره كه همچين نامه اي به پدرش داد بخونه.سيمرغ به مهناز افشار؟مسخره اس؟
    2011-02-17 09:36:08
    :
    با گذشت زمان معلوم میشه که ساره بیات واقعا بازیگر فوق العاده ای هستش یا این هنر بازی گرفتن فرهادیه.
    2011-02-17 18:14:36
    نام
    ارسال نظر
  • برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مکمل زن:مهناز افشار، سعادت آباد
  • 2011-02-16 21:50:58
    11 42
    مهدي :
    واقعا كه!!!
    2011-02-16 21:52:03
    pulp66 :
    حقش بود
    2011-02-17 00:05:32
    مریم :
    ایوووووووووووووووول!بلاخره بش دادن!!!!!!!!!!!!!!!!!
    2011-02-17 00:10:00
    حمیدرضا نصیری :
    همگان می دانند که حق ساره بیات بود؛ حالا به هر کس می خواهند بدهند...
    2011-02-17 00:19:36
    عماد :
    حق ریما رامین فر بود
    2011-02-17 00:41:35
    حامد :
    حقت نیست! اینو بدون
    2011-02-17 00:51:47
    سارا :
    عجيبه
    2011-02-17 03:32:11
    :
    حق ساره بیات بود. بازی مهناز افشار تو سعادت آباد به پای بازی ساره نمی رسید ...
    2011-02-17 13:52:19
    اردلان :
    بدون شک حق ساره بیات بود.همونطور که حق شهاب حسینی و پیمان معادی رو خوردن.بازی شهاب شاهکار سینمای ایران بود ولی بهش دیپلم دادن...!!!
    2011-02-18 00:29:13
    ندا :
    حقش نبود ...مهناز کجا جایزه کجا؟؟؟
    2011-02-18 11:09:52
    سارا :
    حقش نبود .....حقش نیست
    2011-02-18 20:04:58
    نام
    ارسال نظر
  • برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مکمل مرد:حامد بهداد،جرم
  • 2011-02-16 21:48:42
    21 66
    مهدي :
    حق شهاب را دو لپي خوردن!!!
    2011-02-16 21:52:32
    sr :
    بالاخره حامد بهداد سیمرغ رو گرفت
    2011-02-16 21:58:23
    حسین :
    باور کنید حقش بود نه برای این فیلم تنها که برای بوتیک برای 7دقیقه برای گربه ها و....برای ادب و احترامش به بزرگان سینما
    2011-02-16 23:48:16
    هستی :
    وقتی حق بهداد رو سالهای قبل دو لپی میخوردن شما کجا بودی!
    2011-02-16 23:48:25
    حمیدرضا نصیری :
    کسی هست که ادعا کند حق شهاب حسینی نبود؟!!!
    2011-02-17 00:20:43
    امير :
    حق بهداد بود منتها زير سايه ابرمردي چون كيميايي
    2011-02-17 01:10:14
    الهه :
    واااااااااااااااااااااااااااای بالاخره جاییزشو دادن ... همیشه حقش بود و حقشو می خوردن ... واقعا تبریک میگم بهش ...
    2011-02-17 01:45:02
    امین :
    جایزه ای رو که باید مدتها پیش بهش میدادن الان دادن! ولی خوشحالم که خوشحاله که اونو الان و سر فیلم کیمیایی گرفت...
    2011-02-17 01:45:56
    علی :
    استاد حامد بهداد
    2011-02-17 08:15:06
    محسن آزاددل :
    خوشحالم بلاخره حقشو گرفت بدشانسی شهاب حسینی بود که بازی خوبش زیر سایه حامد بهداد قرار گرفت
    2011-02-17 09:52:50
    جافنا :
    دوستان عزيز من تعجب مي كنم مي گين به خاطر بوتيك و هفت دقيقه تا پاييز و..حق بهداد بوده ظاهرا شما هم مثل داروران مصلحتي كار مي كنيد.ما كاري به گذشته نداريم اين جشنواره هركي حقشه بايد ببره اين حرفها مال رنسانسه.اوني كه شما مي گي سيمرغ من در آوردي يهترين مجموعه آثار هستش.همه مي دونن كه خواستن جدايي نادر از سيمين جوايز رو نبره حق ساره بيات و شهاب حسيني پيمان معادي وليلا حاتمي رو خوردن.بهترين كارگزدان رو از ترس برلين به اصغر فرهادي دادن وگرنه اونم نمي دادن.شهاب حسيني پارسال وامسال گناهش اين بود كه يه سيمرغ قبلا گرفته بود.پارسال كه واسه پرسه در مه حتي كانديد نشد ولي تو جشن خانه سينما وجشن منتقدان جايزه رو به شهاب دادن.اينجا هم كه همه منقدين با اختلاف حق شهاب مي دونستن.واقعا براشون متاسفم.متاسفم كه به جاي دادن جايزه به ساره بيات با اون شاهكارش به يه بازيگر تجاري سيمرغ دادن.مشكلي نيست جايزه شهاب رو مردم دادن نه دوستان ياسي هيچي از سينما ندون.اين داورا كجا داورهاي جشنواره بيست وهفتم كه جايزه رو به شهاب براي سوپر استار ودرباره الي دادن كجا؟(حاتمي كيا-مجيدي -صدر عاملي)
    2011-02-17 13:18:29
    من :
    خوشحالم که حامد برای فیلم کیمیایی جایزه برد.
    2011-02-17 13:51:18
    میلاد :
    با تمام ارادتی که نسبت به حامد دارم ولی این جایزه حق شهاب حسینی بود.
    2011-02-17 15:19:55
    :
    بابا این حرکت خودزنیه شهاب که همه رو تحت تاثیر قرار داده و میگن باید سیمرغ رو میبرد.این حرکت رو قبلا حامد تو فیلم دلخون انجام داد به اونم اون زمان دیپلم دادن.
    2011-02-17 18:14:11
    محسن آزاددل :
    حامد بهداد به آنچه استحقاقشو داشت رسید. خوشحالم تلاش چند سالت نتیجه داد. و بلاخره به لطف بازی در جرم جاودانه ی استاد کیمیایی تو بهتر دیده شدی و سیمرغ رو گرفتی. تو رو در جرم و سعادت اباد دیدم و الحق که چه خوش درخشیدی امیدوارم روزی بتونم انتهای خیابان هشتم تو که باز هم درخشیدی رو ببینم چه چیزی بهتر از اینکه برای بازی در فیلم کارگردان محبوبت سیمرغ گرفتی... تو می تونی فاتح پرده باشی قربون اما رضا...
    2011-02-17 21:14:53
    اردلان :
    بازی شهاب حسینی توی این فیلم جاودانه شد حتی اگه سیمرغ نگیره...
    2011-02-18 00:32:20
    ترانه :
    حق حامد بهداد رو باید خیلی وقت میدادن جایزه ها نوبتی شده! امسال تو بازیگری هیچ کس رو دست شهاب حسینی نازنین بلند نشد.این رو همه منتقدین هم تایید می کنند.شهاب حتی تو فیلم های ضعیف هم نقطه عطف فیلمه چه برسه که با کارگردانی مثل فرهادی کارکنه.شک نکنید که اگر حامد بهداد رو قبلاً حقش رو داده بودند این سیمرغ برازنده شهاب بود و بس...ضمناً شهاب هیچ وقت تو بازیش غلو نکرده و طبیعی ترین بازی ها رو ارائه داده و ادا در نیاورده(قابل توجه کسی که با دلخون مقایسه کرده بود)
    2011-02-18 03:53:05
    ندا :
    خدایش حقش بود نوش جانش
    2011-02-18 11:11:24
    اشکان :
    ببینید 11 سال به هر دلیلی حق حامد ندادن من نمی گم توی هر 11 سال ولی حداقل توی 5تاش حق مسلم حامد سیمرغ بوده با دلیل اینو می گم.شما ها فقط خود زنی شهاب رو دیدید کاری که حامد توی بوتیک و دل خون انجام داده بود.لطفا مغرضانه مطلب ننویسید.
    2011-02-18 15:33:36
    شیما :
    حامد بهداد سرانجام به حقش رسید مبارکش باشد
    2011-02-18 20:03:56
    نوا :
    گل گفتی آقا اشکان.
    2011-02-19 01:26:35
    نام
    ارسال نظر
  • برنده ديپلم افتخار بهترين بازيگر نقش مکمل مرد:محسن تنابنده،ندارها
  • 2011-02-16 21:45:49
    3 28
    عماد :
    حق حسین محب اهری یا بهروز بقایی بود
    2011-02-17 00:44:18
    مهشید :
    تو شایسته بهترین ها هستی محسن تنابنده عزیز. تبریک میگم
    2011-02-17 04:43:50
    rastin :
    numbre 1 hasti aghaye Tanabandeh,haghet bud
    2011-02-18 00:56:27
    نام
    ارسال نظر
    جدول فروش
    فروش کل روزهای نمایش نام فیلم
    1461 22 اخراجی ها 3
    1167 22 جدایی نادر از سیمین
    231 22 یکی از ما دو نفر
    103 22 زن ها شگفت انگیزند
    180 22 سه درجه تب
    • ارقام فروش به میلیون تومان است.
    Top Site Banner
    گفت و گو
  • فرزاد حسنی از کارهای اینده و تلویزیون و سینما می گوید
    پیشنهاد خوب بود، سرم را تراشیدم
  •  
  • شب قبل از اختتامیه تلفن‌هایمان زنگ می‌خورد و می‌گفتند همه بازیگران باید حضور داشته باشند
    روایت بازیگر «جدایی نادر از سیمین» از دریافت خرس طلایی برلین
  •  
  • گفت وگو با احمد مهران فر، بازیگر سریال پایتخت
    «حساس نشو»، شوخی با کامبیز دیرباز بود!
  •  
  • حامد بهداد در آستانه برگزاري جشنواره فيلم كيش گفت
    ميراث فرهنگي كشور ما به قدري ارزشمند است كه بايد تا پاي جان از آن نگهداري كنيم
  •  
  • نیما شاهرخ‌شاهی از بازی در "اخراجیها 3" می گوید
    هنوز «اخراجی‌ها 3» را ندیده‌ام، اما به بازی در این فیلم افتخار می‌کنم
  •  
  • گفتگو با اصغر فرهادی درباره "جدایی نادر از سیمین"
    سر صحنه به بچه‌ها می‌گفتم قدر این لحظات را بدانید، چون بهترین لحظات عمر ماست
  •  
  • اظهار نظرهای صریح بهرام رادان درباره مهناز افشار، هدیه تهرانی، مسعود کیمیایی و محسن چاوشی
    هدیه تهرانی از من حمایت نکرد/ در فیلم‌های کیمیایی وصله ناجورم/ قسم خوردند که رادان معتاد است
  •  
  • گفت وگو با پیمان معادی، بازیگر فیلم "جدایی نادر از سیمین"
    استقبال مردم موفقیت "جدایی نادر از سیمین" را کامل کرد
  •  
  • متن کامل حرف های صریح ابراهیم حاتمی کیا درباره آثارش و "گزارش یک جشن" در برنامه تلویزیونی "راز"
    حيا نمي‌كنند اين‌ها/ مي‌گويند حاتمي‌كيا از اول نفوذي بوده است/ حاتمي كيا را بزن زمين؛ مباركت باشد!
  •  
  • اظهار نظر صریح داریوش کاردان درباره مهران مدیری،«قهوه تلخ» و طنز در تلویزیون
    مهران مدیری کشف و سپس خنثی شد
  •  
    آرشيو
    Popular News
  • مهران مدیری مجبور به حذف یکی از شخصیت های داستان شد
    شباهت پسر جهانگیرشاه به يك مقام دولتي براي "قهوه تلخ" ايجاد دردسر کرد

  • چک هدیه تهرانی برگشت خورد و سازمان میراث فرهنگی باید مبلغ را بپردازد!
    هدیه تهرانی به حکم یک سال زندان اعتراض کرد/ وکیل مدافع شاکی می‌گوید هديه تهراني مدعي است توانايي پرداخت اين پول را ندارد

  • بار دیگر حیایی و شریفی نیا در یک فیلم انتخاباتی
    امین حیایی به جمع بازیگران "قلاده‌های طلا" پیوست

  • عکس‌های اختصاصی محسن هردان از جلسه نقد و بررسی "جدایی نادر از سیمین" در پردیس ملت
    گزارش تصویری نشست پر شور و صمیمانه کاربران سایت "سینمای ما" با کارگردان و بازیگران و عوامل ساخت "جدایی نادر از سیمین"

  • گزارش كامل نشست پر شور و صمیمانه کاربران سایت "سینمای ما" با کارگردان، عوامل و بازيگران "جدایی نادر از سیمین"
    «جدایی نادر از سیمین» قصه ای بود بر مبنای شرایط و احوال خودم در این سال ها/ فیلم نمی سازم که در مورد اخلاق صحبت کنم ،من به دلیل خود سینما فیلم می سازم

  • عکس‌ها و تیزر‌های این فیلم را این‌جا ببینید؛
    اکران «خیابان بیست و چهارم» با ۱۴ سینما آغاز شد

  • اختصاصی سایت سینمای ما:
    رونمایی از آنونس تازه فیلم «جدایی نادر از سیمین»

  • اختصاصی سایت "سینمای ما"؛ پیگیری ارتقای رتبه فیلم تازه اصغر فرهادی/ کاربران "سینمای ما" به رای دادن ادامه دهند
    «جدایی نادر از سیمین» به رتبه 143بهترین فیلم‌های تاریخ سینما در فهرست 250 فیلم سایت معتبرIMDB رسید

  • فیلم تازه بهمن قبادی در ترکیه فیلمبرداری می شود
    "آخرین شعر کرگدن" با بازی بهروز وثوقی، مونیکا بلوچی و دو خواننده ایرانی

  • هشتمین باشگاه فیلم سایت "سینمای ما" برگزار می‌شود
    نشست پرسش و پاسخ «جدایی نادر از سیمین» با حضور کارگردان، عوامل و بازیگران فیلم + نمایش فیلم و مستندی از پشت صحنه

  • عکس‌ها: علیرضا احمدی
    گزارش تصویری از مراسم فرش قرمز فیلم «خیابان بیست و چهارم» - 2

  • اظهار نظرهای صریح بهرام رادان درباره مهناز افشار، هدیه تهرانی، مسعود کیمیایی و محسن چاوشی
    هدیه تهرانی از من حمایت نکرد/ در فیلم‌های کیمیایی وصله ناجورم/ قسم خوردند که رادان معتاد است

  • گزارش تکان دهنده از سرنوشت یک چهره خاطره انگیز سینمای ایران
    باشو غریبه کوچک سیگار می فروشد

  • جدول و آمار پولسازترین ستاره های دهه 1380
    درآمد زایی محمدرضا گلزار، امین حیایی ، نیکی کریمی و هدیه تهرانی برای سینما چقدر است؟

  • از بهروز وثوقی تا جمشید هاشم پور
    بازیگران مورد علاقه شهاب حسینی در قبل و بعد از انقلاب چه کسانی هستند؟


  • گزارش تصویری از مراسم فرش قرمز فیلم «خیابان بیست و چهارم» - 3

  • رضا رشیدپور مجری یک شبکه تازه تلویزیون ماهواره ای
    نمایش فیلمی از گلشیفته فراهانی،گفت وگو با عزت الله انتظامی و شب شیشه ای با حضور حبیب

  • بمب خبری این بود: محمدرضا گلزار به سکانس آخر «قهوه تلخ» می‌آید
    دریافت دستمزد میلیاردی تو روز روشن!

  • اختصاصی سینمای ما؛
    رونمایی از سه پوستر جدید «جدایی نادر از سیمین»

  • عکس‌ها: علیرضا احمدی
    گزارش تصویری از مراسم فرش قرمز فیلم «خیابان بیست و چهارم» -1

  • Fajr Pics
    News
  • اظهار نظر علی معلم درباره «جدایی نادر از سیمین» و سینمای روشنفکری
    اشتباه است که «جدایی نادر از سیمین» را با «اخراجی‌ها 3» مقایسه کنیم
  •  
  • فرزاد حسنی از کارهای اینده و تلویزیون و سینما می گوید
    پیشنهاد خوب بود، سرم را تراشیدم
  •  
  • تخریب یا تشویق سینما​گران؟ کدام یک هدف برنامه هفت است؟ + جدول نظرخواهی
    اهالی سینما چه نظری در مورد برنامه هفت دارند؟
  •  
  • آمار فروش فیلم‌های روی پرده اعلام شد
    گردش مالی اکران نوروز از از هفت میلیون تا چهار و نیم میلیارد تومان!
  •  
  • در قالب یک مستند بلند برای اولین بار
    حسن فتحی زندگی دکتر شریعتی را مقابل دوربین می‌برد
  •  
  • بیست و هشتمین فیلم مسعود کیمیایی اواخر بهار روی پرده می رود
    آنونس متفاوت «جرم» را برای اولین بار در سایت "سینمای ما" ببینید
  •  
  • با حضور هنرمندان و اهالی سینما؛
    فرش قرمز فیلم «خیابان بیست و چهارم» برگزار شد
  •  
  • گزارش كامل نشست پر شور و صمیمانه کاربران سایت "سینمای ما" با کارگردان، عوامل و بازيگران "جدایی نادر از سیمین"
    «جدایی نادر از سیمین» قصه ای بود بر مبنای شرایط و احوال خودم در این سال ها/ فیلم نمی سازم که در مورد اخلاق صحبت کنم ،من به دلیل خود سینما فیلم می سازم
  •  
  • عکس‌های اختصاصی محسن هردان از جلسه نقد و بررسی "جدایی نادر از سیمین" در پردیس ملت
    گزارش تصویری نشست پر شور و صمیمانه کاربران سایت "سینمای ما" با کارگردان و بازیگران و عوامل ساخت "جدایی نادر از سیمین"
  •  
  • اصغر فرهادی از دغدغه های ساخت "جدایی نادر از سیمین" گفت
    اولین دغدغه من سینماست
  •  
  • ساره بیات در نشست سایت "سینمای ما" از ورودش به پروژه "جدایی نادر از سیمین" گفت
    هر چقدر بیشتر می گذرد بیشتر متوجه می شوم با چه کسی کار کرده ام
  •  
  • شهاب حسینی در نشست پرسش و پاسخ "جدایی نادر از سیمین" درباره همکاری با اصغر فرهادی توضیح داد
    از احمد درباره الی تا حجت جدایی نادر از سیمین
  •  
  • اصغر فرهادی به دلیل علاقه و اشتیاق رای دهندگان به "جدایی نادر از سیمین" در سایت imdb تشکر کرد
    مایه خوشحالی است که علاقمندان فیلم در ایران و خارج از ایران فعال هستند
  •  
  • نشست خبري جشنواره فيلم كيش برگزار شد
    جشنواره كيش؛ از حضور بازيگران باليوود تا وفاق فيلمسازان منطقه
  •  
  • با تهیه‌کنندگان "قهوه تلخ"
    علیرضا داودنژاد سریالی با حال و هوای "مرهم" می‌سازد
  •  
  • چک هدیه تهرانی برگشت خورد و سازمان میراث فرهنگی باید مبلغ را بپردازد!
    هدیه تهرانی به حکم یک سال زندان اعتراض کرد/ وکیل مدافع شاکی می‌گوید هديه تهراني مدعي است توانايي پرداخت اين پول را ندارد
  •  
  • مهران مدیری مجبور به حذف یکی از شخصیت های داستان شد
    شباهت پسر جهانگیرشاه به يك مقام دولتي براي "قهوه تلخ" ايجاد دردسر کرد
  •  
  • نگاهي به «یکی از ما دو نفر» ساخته تهمینه میلانی
    دوران اعتدال
  •  
  • عکس‌ها و تیزر‌های این فیلم را این‌جا ببینید؛
    اکران «خیابان بیست و چهارم» با ۱۴ سینما آغاز شد
  •  
  • هشتمین باشگاه فیلم سایت "سینمای ما" برگزار می‌شود
    نشست پرسش و پاسخ «جدایی نادر از سیمین» با حضور کارگردان، عوامل و بازیگران فیلم + نمایش فیلم و مستندی از پشت صحنه
  •  
    I تبلیغات متنی I
    موسسه سینمایی پاسارگاد
    به تعدادی آقا و خانم جهت بازی در فیلم‌های سینمایی و سریال نیازمندیم
    09121468447
    ----------------------------
    روزنامه تفاهم
    اولین روزنامه کارآفرینی ایران
    ----------------------------
    پارسيس
    مشاوره،طراحي و برنامه نويسي  پورتال‌های اینترنتی
    ----------------------------

    موسسه سینمایی پاسارگاد
    ارائه هنرور و بازیگر به پروژه‌ها
    09121468447
    search

    خبر عكس
    I نظرسنجی I

    مایل به تماشای کدامیک از نسخه‌های فیلم «جرم» (مسعود کیمیایی) در سینما هستید؟

    amar
    بازديد امروز: 19070
    بازديد ديروز: 217376
    متوسط بازديد هفته گذشته: 219808
    بیشترین بازدید در روز ‌چهارشنبه 27 بهمن 1389 : 983090
    مجموع بازديدها: 256661277

    natije nazarsanji
       
    jashn
    bottom banner


    fajr posters 29
    fajr film 29

     
    fajr cinema 29
    • سینما ماندانا
    • موزه سینما
    • تالار ایوان شمس
    • سینما جوان
    • سینما ناهید
    • سینما صحرا
    • پردیس راکا
    • سینما شکوفه
    • پردیس تماشا
     
    • سینما فلسطین
    • سینما استقلال
    • اریکه ایرانیان
    • سینما سپیده
    • سینما آزادی
    • سینما آفریقا
    • پردیس زندگی
    • پردیس ملت
    • سینما فرهنگ
    fajr video
      آنونس فیلم سینمایی «برخورد خیلی نزدیک»
      اهدای خرس طلایی برلین به اصغر فرهادی
      نشست مطبوعاتی فیلم «سعادت آباد» - 1
      صحبت‌های حامد بهداد و پولاد کیمیایی درباره «جرم»
      نشست مطبوعاتی فیلم «جرم» - 1

    asrejomeadv

    tablighat




















    adv
    در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
    تلفن: 88535305 (داخلی 109)
           09386503357 
    آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
    پست الكترونيكي: [email protected]

    > برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
    Oscar count down
    Nokia

    i news
    سینمای ما- جزیره کیش این روزها مکان تجمع بسیاری از اهالی سینما و رسانه هاست. جشنواره بین‌المللی فیلم کیش میزبان حدود 165 خبرنگار و 800 هنرمند داخلی و خارجی است. در اولین دوره برگزاری این جشنواره بیش از 800 میهمان شامل خبرنگار و هنرمند به جزیره کیش دعوت شدند. این میهمان‌ها در اولین روز...
    سینمای ما- علیرضا سجادپور مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد اخراجي‌ها چيست؟ گفت: نظر مسئولين در زمان ساخت «اخراجي‌ها» نظر صادقانه‌اي بود. آن ‎ها از بس ديدند سينماي دفاع مقدس در ركود است، يك طرح اين ‎طوري را كه توانست...
    سینمای ما- انتشار اخباری مبنی بر قرارداد میلیاردی یک تهیه‌کننده با یکی از بازیگران سینما، مدیر کل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای از لغو این قرارداد و درج توبیخ در پرونده کاری آنان خبر داد. به نقل از روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی انتشار اخباری مبنی بر قرار داد میلیاردی یک تهیه کننده با یکی از بازیگران سینما، مدیر کل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای خبر از لغو این قرارداد داد.ظاهراً این قرارداد جنجالی برای بازی در...
    goldiran

    Main News
     
    سینمای ما- نیاز اسماعیل پور: جدایی نادر از سیمین؛ قصه‌ی روزگار ما تقابل و تداخل آشنای ادعای آزادی رأی در عین انعطاف‌ناپذیری آمرانه‌ی منفعت‌گرایانه؛ با روشنفکری آسیب‌پذیر، تنها ومنفعل؛ با کار بی‌پشتوانه‌ی بی‌آینده‌ی بخور و نمیر؛ با اعتقادی وسواس‌گونه که به جای آرامش، ترس و نگرانی در دل ایجاد می‌کند؛ با پیری بی‌عزت و با جوانی ‌بی‌لذت، بی‌دورنما و بی‌‌امید....
     
    سینمای ما- جزیره کیش این روزها مکان تجمع بسیاری از اهالی سینما و رسانه هاست. جشنواره بین‌المللی فیلم کیش میزبان حدود 165 خبرنگار و 800 هنرمند داخلی و خارجی است. در اولین دوره برگزاری این جشنواره بیش از 800 میهمان شامل خبرنگار و هنرمند به جزیره کیش دعوت شدند. این میهمان‌ها در اولین روز...
     
    سینمای ما- ... سعيد راد از بازيگران پروژه «گيرنده» گفت: غفارزاده پلان سينمايي را خوب مي‌شناسد و من جزو بازيگراني هستم كه با كارگردان‌هاي اول سينما كارهاي بسياري كرده‌ام و در طول جلساتي كه با غفارزاده داشتم به اين نتيجه رسيدم كه او پلان سينمايي ...
     
    سینمای ما- ميرطاهر مظلومي به تازگي به جمع ديگر بازيگران «قهوه تلخ» اضافه شده و قرار است در اين سريال نقش «لطفعلي خان زند» را بازي كند.سري بيستم از مجموعه «قهوه تلخ» پس از انجام اصلاحاتي از روز گذشته ـ ششم ارديبهشت ...
     
    سینمای ما- علیرضا سجادپور مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد اخراجي‌ها چيست؟ گفت: نظر مسئولين در زمان ساخت «اخراجي‌ها» نظر صادقانه‌اي بود. آن ‎ها از بس ديدند سينماي دفاع مقدس در ركود است، يك طرح اين ‎طوري را كه توانست...
     
    سینمای ما- گلاب آدینه به گروه بازیگری نمایش "خرده خانم" به کارگردانی کیومرث پوراحمد پیوست که قرار است نیمه دوم تیرماه امسال در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر اجرا شود. مجید جوزانی مدیرعامل تماشاخانه ایرانشهر درباره نمایش‌های جدیدی که قرار است در این مجموعه تئاتری اجرا شوند  گفت: نمایش "خرده خانم" نوشته اصغر...
     
    سینمای ما- فیلم "برف روی شیروانی داغ" محمد هادی کریمی با شش سینما در تهران طی یک هفته به فروش 24 میلیون تومانی دست پیدا کرد. این فیلم هم اکنون هفت سینما در تهران دارد و یکی از سالنهای آن که شاهد 3 است از استقبال زیادی برخوردار نیست به همین دلیل فروش اصلی "برف روی شیروانی داغ" از شش سالن...
     
    سینمای ما- انتشار اخباری مبنی بر قرارداد میلیاردی یک تهیه‌کننده با یکی از بازیگران سینما، مدیر کل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای از لغو این قرارداد و درج توبیخ در پرونده کاری آنان خبر داد. به نقل از روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی انتشار اخباری مبنی بر قرار داد میلیاردی یک تهیه کننده با یکی از بازیگران سینما، مدیر کل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای خبر از لغو این قرارداد داد.ظاهراً این قرارداد جنجالی برای بازی در...
     
    سینمای ما- سخنگوی شورای صنفی نمایش از ثبت قرارداد اکران عمومی فیلم "جرم" در گروه سینمایی آفریقا پس از فیلم "اخراجی ها3" خبر داد. حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش در این ارتباط گفت: فیلم "زن ها شگفت انگیزند" مهرداد فرید کف فروش خود را...
     
    سینمای ما- سیاوش اسعدی فیلم سینمایی "جیب‌بر خیابان جنوبی" را امسال و با دریافت پروانه ساخت کلید می‌زند. وی  گفت: فیلمنامه "جیب‌بر خیابان جنوبی" را نوشته‌ام، داستان فیلم در جنوب تهران می‌گذرد و فیلمبرداری در مناطق جنوبی تهران و مترو انجام می‌شود. فیلمنامه حال و هوایی نزدیک به...
     
    سینمای ما- حسن فتحي كار گردان مطرح سينماي ايران گفت :فيلم مرهم داوود ن‍ژاد يكي از اخلاقي ترين فيلمهاي سينماي ايران درسالهاي اخير است. فتحي در آستانه اكران فيلم مرهم كه قرار است از چهارشنبه در سينماها اكران شود گفت: مرهم اگر چه با امكانات بسيار ناچيزي ساخته شده ولي فيلم بسيار خوب و زيبايي است كه به بحران...
     
    سینمای ما - مراسم فرش قرمز فیلم خیابان بیست و چهارم با حضور کارگردان و عوامل فیلم در سینما فلسطین برگزار شد. در این مراسم جمع کثیری از هنرمندان سینما و تلویزیون و موسیقی حضور داشتند. سری سوم  این مراسم را این‌جا ببینید ...
     
    سینمای ما - مراسم فرش قرمز فیلم خیابان بیست و چهارم با حضور کارگردان و عوامل فیلم در سینما فلسطین برگزار شد. در این مراسم جمع کثیری از هنرمندان سینما و تلویزیون و موسیقی حضور داشتند. سری دوم عکس‌های علیرضا احمدی از این مراسم را این‌جا ببینید ...
     
    سینمای ما - مراسم فرش قرمز فیلم خیابان بیست و چهارم با حضور کارگردان و عوامل فیلم در سینما فلسطین برگزار شد. در این مراسم جمع کثیری از هنرمندان سینما و تلویزیون و موسیقی حضور داشتند. سری اول عکس‌های علیرضا احمدی از این مراسم را این‌جا ببینید ...
     
    سینمای ما- برگزيدگان بخش‌هاي مستند، كوتاه، فيلمنامه و پويانمايي در آيين افتتاحيه جشنواره بين‌المللي فيلم كيش معرفي شدند. برگزيدگان بخش‌هاي مستند، كوتاه، فيلمنامه و پويانمايي در آيين افتتاحيه جشنواره بين المللي فيلم كيش معرفي شدند. بر اساس اين گزارش، اسامي برگزيدگان بخش هاي مختلف به شرح زير است: ...
     
    سینمای ما- نخستين جشنواره بين‌المللي «فيلم كيش» شب گذشته با حضور پرشور سينماگران و مهمانان خارجي در مركز همايش‌هاي خليج فارس جزيره كيش كليد خورد.  آيين افتتاحيه نخستين جشنواره بين المللي فيلم كيش شب گذشته از ساعت 20 تا 23:30 در مركز همايش‌هاي خليج فارس جزيره كيش برگزار شد. در اين مراسم سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، جواد شمقدري معاون امور سينمايي و هنرمنداني هم‌چون ابراهيم حاتمي‌كيا، مسعود كيميايي، رسول صدرعاملي، ابراهيم فروزش، سيروس الوند، علي نصيريان ...
     
    سینمای ما- عدنان عفراویان همان باشو، غریبه کوچک است با همان رنگ رخساری که اگر در کنار دختر و پسر نایی، زن گیلگی قرارش دهی می فهمی که نشانی است از آفتاب تیز خوزستان.
    "باشو، غریبه کوچک" امروز 36 ساله است و از سر بیکاری سیگار می فروشد. پسرک اهوازی دیروز، با آنهمه شهرتی که برای بازی در یک فیلم آن هم در غربت کسب کرد این روزها در زادگاهش غریبه است.  عدنان عفراویان همان...
     
    سینمای ما- جمعه شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی، در خبری اعلام شد یک بازیگر سینما برای بازی در یک قسمت از یک سریال و دو فیلم سینمایی، یک میلیارد تومان دستمزد دریافت کرده است.  نکته عجیب این که چهره این بازیگر مانند مجرمان و متهمان صفحه حوادث روزنامه‌ها، به شکل محو نشان داده شد تا بر شدت هیجان ایجاد شده این خبر از رسانه ملی افزوده شود. نکته باز هم عجیب تر اینکه مجری برنامه مذکور پس از گذشت چند دقیقه اعلام کرد آن تهیه‌کننده‌ای که به بازیگر دستمزد یک میلیاردی داده با او تماس گرفته و اعلام کرده ...
     
    سینمای ما- تعداد قابل توجهی از فیلم‌های متقاضی حضور در بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر و نیز فیلم‌های آماده نمایش سینمای ایران، از تکلیف روشنی برای نمایش عمومی برخوردار نیستند. در شرایطی که یکی از سیاست‌های معاونت سینمایی طی دو سال اخیر، رفع‌توقیف فیلم‌هایی بود که در دوران گذشته، بنا به دلایل مختلف نتوانسته بودند رنگ پرده را ببینند، در سال گذشته نیز فیلم‌هایی ساخته شدند که مجوز نمایش در جشنواره فیلم فجر را...
     
    سینمای ما- ... بهرام بیضایی، کارگردان پیش کسوت سینمای ایران در یادداشتی نظرش را درباره ساخت «مرهم» به داوودنژاد منتقل کرده و خطاب به او نوشته است :«خوشحالم که «مرهم» را به لطف تو دیده‌ام و به آن چنان نزدیکم که گویی از راه دور میان تماشاگران آن در تهران نشسته‌ام. حالا همه می‌دانند که تو همیشه می‌توانسته‌ای «مرهم» یا بهتر از آن را بسازی، اگر سینمای مستقل ایرانی...
    toptitle
                از سال 1384
    TopFilm
    کارگردان : اصغر فرهادی
    (1485 رأي)
    کارگردان : مسعود ده نمکی
    (578 رأي)
    کارگردان : تهمینه میلانی
    (213 رأي)
    کارگردان : حمیدرضا صلاحمند
    (72 رأي)
    کارگردان : مهرداد فرید
    (130 رأي)
    VIDEO BANNER

    bank
    جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
    بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

    حمله شديد خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران (ايرنا) به فيلم «دعوت» (ابراهيم حاتمي‌كيا):
    پرده‌دري‌هاي ضد اخلاقي مکرر عناصر فيلم، آزاردهنده است
    پرده‌دري‌هاي ضد اخلاقي مکرر عناصر فيلم، آزاردهنده است


    سينماي ما- سيد حسين علوي : ديدار با حاتمي کيا پس از "دعوت" بنا بر اعتراف خودش ديدار با حاتمي کيايي متفاوت است . او "فاطمه" آژانس را در سايه قرار داده تا ما در عين ناباوري "تفاوت" را در حاتمي کياي جديد باور کنيم ! اکران فيلم "دعوت" آخرين ساخته ابراهيم حاتمي کيا شايد مهمترين واقعه سينمايي روزهاي اخير باشد . فيلمي که به قول سازنده اش از ما بقي آثار وي "متفاوت" است . داستان فيلم که به سبک اپيزوديک و در پنج اپيزود ساخته شده حاوي پيامهاي خاصي است که پيش از پرداختن به آن پيامها بايد داستان هر اپيزود را باز خواني کرد. در اپيزود اول قهرمان داستان زني هنرپيشه (مهناز افشار)است که در اوج شهرت بازيگري به يکباره متوجه مي شود که باردار است اما او از اين بارداري به دليل اينکه موجب وقفه در درخشش سينمايي او مي شود خوشحال نيست . اين در حالي است که شوهرش به نحو تحکم آميزي خواهان بچه است .اين کنتاکت به جايي مي رسد که زن براي سقط جنين پايش به اتاق جراحي کشيده مي شود و شوهرش با قلدرمابي خاص "مردان ضد زن" در فيلمهاي فمنيستي ،همسرش را از اين کار منصرف مي کند . به هر حال تلاش زن براي سقط جنين بارها ادامه مي يابد تا نهايتا در يک صحنه فيلمبرداري در کوهستان زير بهمن گرفتار مي شود و اين اپيزود بدون هيچ نتيجه گيري اي با نمايش پرواز هليکوپتر نجات پايان مي يابد . اپيزود دوم حول شخصيت زني فقير دور مي زند که همسر يک کارگر تخليه چاه است . او نيز به ناگاه متوجه بارداري بي موقع خود شده و به سراغ سقط جنين مي رود. مشکل او فقر شديد شوهرش است . از قضا شوهر او نيز شديدا مخالف سقط جنين است . به هر حال زن فقير که به دليل ناتواني از پرداخت هزينه سقط حسابي نااميد شده با پيرزني مواجه مي شود که حاضر است بچه را به قيمت بالايي بخرد ! مشروط به اينکه زن تا پايان بارداري در خانه او زندگي کند . پيرزن در اين ايام آنچنان به زوج فقير سخت مي گيرد که از خير ماندن در خانه او و فروش بچه مي گذرند و در خفا فرار مي کنند . برداشت پيرزن از اين اقدام آنها انصراف از سقط جنين است لکن اين برداشت از زبان زوجين بيان نمي شود که زن باردار واقعا از سقط جنين دست کشيده يا نه ؟ اپيزود دوم نيز همينجا به پايان مي رسد. قهرمان اپيزود سوم زني مسن است که در سنين شک به يائسگي باردار شده است. شوهر او مردي به ظاهر متدين است که در صحنه اي از فيلم به نحو مضحکي در حال قرائت قرآن است ! زن مسن نيز از قضا باردار شده و به خاطر خوف از حرف و حديث مردم به قصد سقط جنين راهي مطب مذکور مي شود . اما در آنجا پس از مشاجره اي لفظي با دستيار دکتر ،مطب را ترک مي کند . به هر حال در اين اپيزود نيز براي مخاطب مشخص نمي شود که در نهايت زن مسن از سقط جنين منصرف مي شود يا نه؟ اين اپيزود هم بدون نتيجه گيري عيني و با القاء نتيجه دلخواه سازندگان فيلم به ناخوداگاه مخاطب پايان مي يابد. اپيزود چهارم ماجراي پزشک زنان و زايماني است که به دليل ناباروري خودش ، از زني بيوه تخمک خريده تا با بارداري مصنوعي باردار شود . اما در اوج خوشحالي از بارداري پس از سالها نازايي متوجه مي شود شوهرش با زني که از او تخمک خريده ،ازدواج کرده است . زن باردار که از شوهرخائنش متنفر است به سراغ مطب دکتر مي رود تا جنين را سقط کند . پزشک جراح در اين ميان سعي مي کند وي را از اين کار منصرف کند. در پايان اين اپيزود زن باردار بدون سقط جنين از مطب خارج شده و اپيزود به پايان مي رسد . قهرمان آخرين اپيزود زني نازاست که منشي دانشمندي به ظاهر مذهبي است و در خفا متعه وي شده است . به هر حال اين زن از مرد مذهبي باردار شده و به رغم اصرار مرد "مذهبي" بر سقط جنين ، بر حفظ آن پافشاري مي کند . در پايان اين اپيزود نيز براي مخاطب مشخص نمي شود که عاقبت مرد مذهبي از سقط جنين منصرف مي شود يا نه؟
    آنچه خوانديد خلاصه اي بود از پنج داستان اپيزوديک فيلم سينمايي "دعوت" ساخته ابراهيم حاتمي کيا . فيلمي که در خور تاملي بسيار است و به جا خواهد بود پيرامون آن نکاتي يادآوري شود.
    الف)ابتدا بايد از حاتمي کياي عزيز پرسيد ؛ طرح مسائلي همچون سقط جنين در يک فيلم سينمايي با چه انگيزه اي صورت گرفته است ؟ شايد ايشان معتقد باشند که چون عده اي در جامعه ما با اين موضوع در گيرند و اين يکي از موضوعات مبتلا به جامعه ماست پس بايد از آن فيلم ساخت . در اينجا بد نيست از ايشان پرسيده شود که مگر هر چه در جامعه وجود دارد را بايد وارد پرده عمومي سينما کرد ؟ مساله اين نيست که براي هر فيلم سازي بايد حريم ممنوعه سوژه تعريف شود . کارگردان در انتحاب سوژه آزاد است ولي با قيد خود آگاهي . چه اينکه اگر نسبت به وجوه خاص چنين سوژه هاي حساسي خود آگاهي درستي وجود نداشته باشد پاي کارگردان به اشتباهات فاحشي همچون هنجارشکني باز مي شود . به واقع براي نگارنده محل سوالي اساسي است که نمايش تخت سقط جنين با آن حالاتي که زنان روي آن مي خوابند يا نمايش سونوگرافي جنين در سينما يا شنيدن الفاظ ناشايستي که کارکترهاي فيلم پيرامون کيفيت بارداري و دعواي آنها در اين زمينه رد و بدل مي کنند و بيان کردن و به تصوير کشيدن کاري که بسياري از مردم خصوصا جوانان مجرد از کيفيت آن بي خبراند و در گير کردن ذهن مردم به چنين موضوعاتي ، با چه توجيهي صورت گرفته است؟
    ب ) در شناخت آثار فمنيستي يک نکته را همواره بايد به عنوان فاکتوري اساسي و تعيين کننده در نظر آورد و آن اين است که قاعده در چنين آثاري بر "مظلوميت زنان و سيطره غير عقلاني مردان بر زنان است" . حال با اين وصف به بررسي هر پنج اپيزود فيلم مي پردازيم . در اپيزود اول قهرمان داستان زني باردار است که هم از جانب يکي از همکاران مردش و هم از جانب شوهرش تحت فشار قرار گرفته و او در موقعيتي سخت و ملال آور تلاش مي کند تا با سقط جنينش ضمن صيانت از شغلش ،مقابل شوهرش نيز ايستادگي کند . در اينجا "سوژه " زن مظلوم است و ما بقي عناصر، در تقابل با اين سوژه مظلوم . در اپيزود دوم باز زني باردار را در مقابل مردي لمپن و غير منطقي مي بينيم . در اين اپيزود هم شاهد درگيري زن و مرد – با گرايش داستان به مظلوميت زن- هستيم . در اپيزود سوم زن باردار مظلوم تحت فشار شوهرش قرار گرفته تا جنين را سقط نکند . شوهري که به گمان نگارنده هيچ مخاطبي از او تصور مردي عاقل و منطقي ندارد. در چهارمين اپيزود زن بيچاره باردار به يکباره متوجه پنهان کاري و خيانت شوهرش مي شود و تصميم به سقط جنين مي گيرد .کاري که زن مي خواهد و مرد نمي خواهد! اما در آخرين اپيزود ماجرا برعکس است . زن خواهان حفظ جنين و مرد خواهان سقط آن است . اما اينجا نيز پروژه زن مظلوم و مرد ظالم – آن هم از نوع مذهبي اش – کاملا مشهود است ! اينجا منفعت مرد متديني (!) که در عين داشتن چند فرزند بزرگ زن بيوه اي را متعه کرده در سقط جنين است و زن بيوه که پيش از اين نازا بوده و اتفاقا مرد ظالم (!) ديگري او را به همين گناه (!) طلاق داده ،اکنون باردار شده و خواهان حفظ آن است !... چقدر زنان مظلومند ! و چقدر اين مردهاي خشن و خود بين ، ظالم و سنگ دلند ! در جاي جاي اين فيلم ماجراي مظلوم نمايي زنان و ظالم نمايي مردان در دوزهاي متفاوت قابل مشاهده است . با اين وصف آيا نمي توان "دعوت" را از اين منظر فيلمي فمينيستي تلقي کرد ؟!
    اما نکته درخورتامل تر آنکه ؛ هرچند دعوت رنگ و بوي آثار فمينيستي را دارد ودر لايه هاي ظاهري اش به سمپاتي عنصر زن پرداخته ولي با تاسف بايد عرض کرد که عملا متقاضي اصلي سقط جنين را زنان معرفي کرده است . آنهم زن ايراني که همه دنيا به مهر ورزي و فرزند حواهي وي معترفند . به واقع در دعوت جاي خالي "فاطمه" آژانس شيشه اي کاملا مشهود است . زن مذهبي به نمايندگي ازخيل کثير زنان مومنه ايراني که حاضر است براي رضاي معبود خويش همه نوع فداکاري براي همسر و فرزندانش بنمايد .... و صد البته آرزوي نگارنده آن است که توانايي هاي انکار ناپذير اين فيلمساز را در قواره کارهاي اثرگذار و ارزشي گذشته وي همچون آژانس شيشه اي ببيند .
    ج) نکته ديگري که به شکل آزاردهنده اي در فيلم "دعوت" خود نمايي مي کند پرده دري هاي ضد اخلاقي مکرر عناصر فيلم است . کاراکتر هاي اين فيلم در برخي ديالوگها از الفاظ رکيکي استفاده مي کنند که اين قلم از انتشار آن شرم دارد . ماجراي بارداري زن مسن در کربلاي معلي جداي از وهني که نسبت به سفر مقدس و زيارتي به بارگاه حضرت سيدالشهدا (روحي له الفداء) در آن نهفته است حاوي الفاظ بسيار زشتي است که تنها گوشه اي از آن بي حيايي هاي مکرر فيلم است .
    د) يکي از فجايعي که در ساليان حاکميت اصلاح طلبان سکولار بر سر سينماي اين کشور آمد آن بود که غالب کاراکتر هاي منفي و ظالم سناريو هاي آن عصر مردان و زنان مذهبي با ظاهر خاص ايشان بودند به نحوي که پژوهشگر تيز بين به وضوح شاهد يک "خط" آلوده براي تخريب مردان و زنان با پوشش خاص مي بود . اين خط آلوده در "دعوت" هم قابل مشاهده است . اپيزود آخر که شايد تير خلاص چيستا يثربي بر آنچه در فيلمنامه دعوت با آن ستيزيده بوده ، باشد،به روشني حاوي چنين کاراکتر ظالمي است .
    مرد مذهبي با دکمه بسته بالا و محاسن بلند براي پنهان کردن چهره حقيقي اش با قساوت تمام زن مظلوم را امر به سقط جنين مي کند! جاي سوال است که در جامعه اي که 70 ميليون جمعيت با تيپهاي مختلف در آن زندگي مي کنند و مساله متعه در مورد يک يک آنها ممکن است رخ دهد چرا کارگردان به سراغ اين تيپ ظاهري خاص رفته است؟! چرا تنها مردحامي سقط جنين بايد از قشر مذهبي باشد ؟! در اين مورد گفتني هاي ديگري نيز هست که آنها را مي گذاريم و مي گذريم ...
    ه) ماجراي تخطئه و وهن متعه - اين حلال الي الابد اسلام – که در پليد ترين آثار سينماي عصر اصلاحات آمريکايي موج مي زد نيز متاسفانه به وضوح در "دعوت" قابل مشاهده است . کافي است ديالوگهاي رد و بدل شده ميان زن و مرد اپيزود آخر بازخواني شوند تا توهين به ازدواج موقت و نه نقد عالمانه و منصفانه معضلات اجراي بعضا غلط آن در جامعه ما بر خوانندگان آشکار گردد .
    و) مساله ديگر در فيلم جديد حاتمي کيا استفاده از زناني با پوشش هاي بسيار نا مناسب و زننده است. اين موضوع را از دو زاويه مي توان مورد مداقه جدي قرار داد. به خاطر دارم در طليعه طرح ارتقاي امنيت اجتماعي عده اي از دوستان با اين داعيه که مبارزه فيزيکي پليس با بد حجابي – به رغم آنکه پليس با استناد به قانون عمل مي کرد- امري غلط است . آنها به جاي برخورد فيزيکي کار فرهنگي را در اين زمينه توصيه مي کردند لکن همين دوستان در برخورد با دستگاه هايي که موظف به کار فرهنگي در راستاي اشاعه فرهنگ اسلامي حجاب بودند با بي تفاوتي عبور مي کردند. همين افراد اينجا نيز به جاي اتخاذ موضع شفاف و صريح در قبال اشاعه بد حجابي در سينما سکوت کرده اند تا نشان دهند ماجراي کار فرهنگي بيش از آنکه حاوي عزمي عملي براي کار جدي باشد کشک است! از منظر ديگر بايد به خود حاتمي کيا نگريست . کسي که مهاجر، وصل نيکان ، از کرخه تا راين و آژانس شيشه اي را ساخته کجا و آنکه امروز "دعوت" را ساخته کجا؟! حاتمي کياي امروز خود را "متفاوت" از گذشته اش ارزيابي مي کند . او امروز حال و روز جديد خود را ذيل عنوان "ضد جنگ" بازتعريف کرده است ! گويا فراموش کرده که پير و مرادمان حضرت روح الله دوران درخشان دفاع مقدس را براي ما نعمت شمردند !
    براي جناب حاتمي کيا نيز به خاطر خدمات انکار ناپذيري که در عرصه فرهنگ و هنر به اسلام و انقلاب کرده اند نيز هنوز جاي ويژه اي در حافظه خويش گشوده ايم و حاتمي کياي امروز را به رغم آنکه نقدهاي مشفقانه فراواني بر او داريم باز هم يار فرهنگ و هنر انقلاب تلقي مي کنيم . لکن آنکه حق را با اقدار رجال بسنجد در هميشه تاريخ شرمنده اهل حق و در جرگه اهل باطل بوده و هست و خواهد بود . براي قضاوت عادلانه ملاک حال فعلي افراد است .... به اميد ملاقاتي دوباره با حاتمي کيايي در رداي درخشان سازنده "آژانس" ...


    منبع خبر : ايرنا
    دوشنبه,6 آبان 1387 - 8:8:40

    اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
    آرشيو

    نظرات

    ابی سفید قرمز
    دوشنبه 6 آبان 1387 - 11:25
    -1
    موافقم مخالفم
     

    چقدر حرف مفت چیه حاتمی کیا جنگ را بی خیال شده ملا قلی پورم که فوت کرد درویشم که خرجش زیاده افتادید به مسعوددهنمکی دارید می سوزید حالا بخورید اون موقع که به ازانس می پریدید فکر نمی کردید که حالا ستایشش کنید برید به رنگ ارغوان را ببینید تا بیشتر بسوزید

    مهتاب
    دوشنبه 6 آبان 1387 - 12:28
    1
    موافقم مخالفم
     

    حتی متوجه نشدند که شوهر خانم دکتر با زنی که از او تخمک

    گرفته اند،ازدواج نکرده....

    متاسفم

    ایمان
    دوشنبه 6 آبان 1387 - 13:42
    1
    موافقم مخالفم
     

    به تصوير کشيدن کاري که بسياري از مردم خصوصا جوانان مجرد از کيفيت آن بي خبراند و در گير کردن ذهن مردم به چنين موضوعاتي ، با چه توجيهي صورت گرفته است؟

    واقعن جوانان مجرد از آن بی خبرند؟ واقعن این موضوعات قبلن در ذهن مردم نبوده؟ فیلم حاتمی کیا تازه قدم اول بود این موضوع خیلی جای کار داره و نگارنده ی این مطلب جزو کبکاییه که سرشون رو تو برف کردن که متأسفانه تعدادشون زیاده.

    با اين وصف آيا نمي توان "دعوت" را از اين منظر فيلمي فمينيستي تلقي کرد ؟!

    مگه فیمینیستی بودن یه اثر جرمه؟ به هر حا مرد سالاری واقعیت داره و خوب به مذاق بعضی ها خوشاینده.

    با تاسف بايد عرض کرد که عملا متقاضي اصلي سقط جنين را زنان معرفي کرده است .

    نگارنده ی این مطلب به دلایلی که به زنها در اجتماع فشار میاره تا این تصمیم رو بگیرن هیچ توجهی نداره در واقع اونها رو قبول نداره. ضمنن در نهایت این زنه که باید درباره ی جنین تصمیم بگیره چون بیشتر مسئولیت بچه از زمان بارداری تا زایمان و بعد از اون بازنه اما نگارنده انگار چنین تصوری نداره.

    خريب مردان و زنان با پوشش خاص

    نمی دونم چرا وقتی خانوم های مانتویی و آقایون بدون ریش تخریب می شن کسی از این جانفشانی ها نمی کنه؟ به هر حال اعتقاد به خرافات به جای مذهب هم یکی از مشکلات جامعه ی ماست.

    اما مسأله ی متعه و ازدواج موقت

    این نگارنده ی محترم انگار تو این جامعه زندگی نمی کنن و البته با گفتن عبارت حلال الی الابد اسلام درباره ی ازدواج موقت می خوان راه هر اظهار نظری رو ببندن. به هر حال درباره ی حلال الی الابد در توضیح المسائل ایشون در جامعه ی ما حرف و حدیث های زیادی هست که به مشکلات ازدواج موقت اشاره داره و ممکنه روزی این حلال از حالت الی الابدی خارج بشه.

    من فکر می کنم آقای حاتمی کیا با جسارت درباره ی موضوعی فیلم ساخت که البته فقط یکی از مشکلات این روزهای جامعه ی ماست. شاید حاتمی کیا هم فهمیده که فقط از گذشته حرف زدن و نادیده گرفتن مشکلات امروز فقط اونها رو بدتر و بغرنج تر می کنه.

    یک دوست زمان جنگ
    دوشنبه 6 آبان 1387 - 14:37
    -1
    موافقم مخالفم
     

    همیشه فکر می کردم چرا دوستداران سابق ایشان را امثال شهید آوینی تشکیل می دادند و دوستداران فعلی شان را ...(از دیالوگهای بی حرمتانه شان میتوان تشخیص داد و نیازی به گفتن نیست) هر کسی شبیه خودش را جذب می کند

    ستاره
    دوشنبه 6 آبان 1387 - 15:4
    -3
    موافقم مخالفم
     

    واقعا از این نظرات ضد و نقیض شما جناب نویسنده تعجب می کنم و با خوندن چنین نقد هایی بیشتر از قبل متوجه درایت حاتمی کیا می شم که بدون توجه به امثال این نقد ها به کار خودش ادامه می ده و از تجربه ها ی جدید و مواجهه با افکار تازه نمی ترسه....

    نمی دونم این تفکر مخفی کاری همه واقعیت ها در پستوی خانه تا کی باید ادامه داشته باشه؟ چرا اگر چیزی وجود داره به این بهونه که باعث رواجش بین جوانان می شویم ، باید از صحبت کردن در باره اش صرف نظر کنیم؟؟

    مثل اینکه هنور در قرن 21 خیلی از ما باور نکردیم که داریم در دهکده جهانی زندگی می کنیم و سرعت انتقال اطلاعات از دورترین نقطه دنیا هم نیاز به زمانی بیشتر از یک ساعت نداره...

    جالب ترین بخش نقد شما بر فیلم دعوت اینه که از یک طرف ایراد گرفتید که چرا چهره هایی با پوشش مذهبی در فیلم نشان داده می شوند که مشکلاتی از این دست دارند ( صیغه و بارداری نا خواسته و ... ) و از طرف دیگر ایراد به پوشش نامناسب زنان از سایر تیپ های اجتماع گرفته اید.

    لطفا خودتان را یک ثانیه به جای فیلمسازی چون حاتمی کیا بگذارید. ایشان چه فیلمی باید بسازد یا فیلمنامه نویسش چه فیلمنامه ای باید بنویسد که در آن نه زن یا مرد مذهبی مشکل دار وجود داشته باشد و نه افرادی غیر مذهبی با پوشش نامناسب؟

    با این دستور العمل پیشنهادی شما تنها می توان از جناب سیروس مقدم انتظار داشت که شخصیت های بی همتایی !!! بیافریند که یا از یک سو مذهبی و چون فرشتگان معصوم پاک و بی گناه اند و هیچگونه خطایی در زندگی از انها سر نمی زند و در تمام حوزه های زندگی موفقند و یا برعکس افرادی هستند کافر و بی دین و بدجنس و خبیث که از صبح تا شام به تماشای رسانه های بیگانه مشغولند و کاری جز گناه کردن ندارند. که البته باز هم جهت حفظ رضایت کامل مخاطبان و جلوگیری از رواج مشکلات فرهنگی همه این افراد با یک نوع پوشش ظاهر می شوند و اصلا چه دلیلی دارد که به واقعیت های جامعه هم توجه کنیم؟

    به عنوان یکی از خوانندگان این مطلب به شخصه خیلی مایلم نقد شما را از سریال اغما بخوانم . فقط لطفا در نوشتنش تاخیر نکنید چون سرعت کار جناب سیروس مقدم فراتر از تصور همه ماست و اگر درنگ کنید ناچار باید یه نقد سریال بعدی ایشان بپردازید!

    از طرف حاتمی کیا
    سه‌شنبه 7 آبان 1387 - 1:21
    0
    موافقم مخالفم
     

    ماکجائیم در این بحر تفکر تو کجائی؟

    مسعود
    سه‌شنبه 7 آبان 1387 - 5:1
    4
    موافقم مخالفم
     

    دعوت بهترين فيلم حاتمي كياست.

    sana
    سه‌شنبه 7 آبان 1387 - 8:28
    -1
    موافقم مخالفم
     

    برای این خبر گزاری افراطی متاسفم

    سمیه
    سه‌شنبه 7 آبان 1387 - 11:35
    -5
    موافقم مخالفم
     

    نقد بسیار خوبی بود اما با تمام مخالفتی که نسبت به این فیلم شده و با تمام انتقاداتی که به حاتمی کیا و این طرز ساختن فیلمش شده من از فیلم بدم نیامد و بازی گوهر خیراندیش ،مریلا زارعی،گریم بانمک فروتن یکی از نکات مثبت فیلم است و علاوه بر تمام نقدهای بالا وجود عکسهای بی حجاب خانم ثریا قاسمی در فیلم و تاکید بر نمایش آنها بی دلیل بود و لهجه و بازی تکراری سحر جعفری جوزانی و نقش غیر واقعی و خیالی ثریا قاسمی و ضعیف بودن اپیزود شیدا(با بازی مهناز افشار) از نکات بد دیگر این فیلم است.

    farhady
    سه‌شنبه 7 آبان 1387 - 13:40
    -3
    موافقم مخالفم
     

    شاید متاسفانه دوران ساخت فیلمهائی از نوع آژانس شیشه ای از نظر ایشان بسر آمده و باید املای جدیدی نوشت!!!

    جلال
    سه‌شنبه 7 آبان 1387 - 14:11
    1
    موافقم مخالفم
     

    نه به اون شوری شوری نه به این بی نمکی.


    سه‌شنبه 7 آبان 1387 - 15:58
    -3
    موافقم مخالفم
     

    برادر حالت خوبه؟؟؟......

    پسرای جوون جامعه الان از پدرانشان در زمینه های فوق الذکر هم آگاه ترند وهم با تجربه تر...اگر قبولن دارید معلومه خوابتون خیلی عمیقه!!!......

    " تصوير کشيدن کاري که بسياري از مردم خصوصا جوانان مجرد از کيفيت آن بي خبراند " این را برای خنده فرمودید دیگه؟؟؟....

    نیوشا
    سه‌شنبه 7 آبان 1387 - 17:26
    2
    موافقم مخالفم
     

    ما هم باید از این خبرگزاری بپرسیم به شما چه ربطی داره که کی چه موضوعی رو واسه فیلمش انتخاب می کنه؟ انتظار داشتن تو این اوضاع بد جامعه آقای حاتمی کیا بیاد فیلم لیلی و مجنون بسازه که فلانی به عشقش نرسید؟ دیگه انقدر واسه فیلما محدودیت قرار دادن که همه ی فیلما شبیه به هم هستند و کاملا آخر داستان رو می شه فهمید. یعنی دست کارگردان یا فیلمنامه نویس واسه انتخاب و پردازش موضوع باز نیست. اونوقت انتظار دارن پیشرفت هم بکنیم.

    مرجان
    چهارشنبه 8 آبان 1387 - 2:41
    -5
    موافقم مخالفم
     

    واقعا که...!

    تو یه فیلم امروزی با یه موضوع به نسبت جدید در عصر ما با آدمای امروزی چه توقعیه که اصول از کرخه تا راین حفظ بشه...."فاطمه" آژانس کجای این فیلم جاشه....اون فاطمه دنبال سقط نبوده و داره بچشو بزرگ میکنه...!!!

    چطوری انتظار دارین در ایپزود "بهار" به قول منتقد پرده دری نشه؟!؟!؟!؟کل داستان رو همین موضوع صیغه میچرخه...والبته به نظر من انتخاب همچین شخصیتی برای نقش مسعود خوب بود....چون افرادی که به ظاهر متدین نیستن دنبال صیغه نمیرن...این کاره به ظاهر مومناست!!!!!!!!!!!!!!

    حرفاتون بوی نقد نمیده بوی زمین زدن یه کارگردان رو میده!!!شما با ساختار فیلم مشکل ندارین با موضوع مشکل دارین...حتما اینم باید مثل خیلی چیزای دیگه مسکوت میموند!!!

    پویا
    چهارشنبه 8 آبان 1387 - 4:3
    2
    موافقم مخالفم
     

    من از نگاهی دیگر به فیلم نگاه می کنم.

    از دید کسی که فیلم ها رو به روز تو پرده ی سینما می بینم، این فیلم رو نمی تونم تو سطح کار بالا ببینم.

    چرا که سینما گران و بازیگران باید آینه تمام نما جامعه باشند.

    من از همین جا از کارگردانان می پرسم چرا فیلمی در ارتباط با از بین رفتن حس اعتماد به نفس و رواج روز افزون غم در بین آنها نمی پردازند؟؟

    مشکل اول ما سقط جنین نیست. من منکر این نیستم، چرا که متاسفانه شاهد این قضیه حتی در دانشگاهها هم هستیم.

    اما چیزی که ما رو به قه قرا می کشونه، نپرداختن به اتلاف شدید وقت در بین جوانان هستیم.

    کارگردانان کاری کنید.!

    منصوربه هر حال يك هنرمند
    چهارشنبه 8 آبان 1387 - 9:26
    1
    موافقم مخالفم
     

    حاتمي كيا انسان قابل اعتمادي نيست.

    .

    .

    .

    به هر حال هنرمند الگو جامعه خودش است و پيشرو اما آقاي حاتمي كيا انسان قابل اعتمادي نيستند به خاطر خيلي از دلايل

    درست تر اينكه هنرمند قابل اعتمادي نيست...

    شما كه سنگ ايشان را به سينه مي زنيد؟

    اگر فردا اين راهبر مانند برخي كارگردانهاي(م.م) ديگر فيلم غير اخلاقي ساخت چه مي كنيد؟

    بهتر است استاد اداي روشنفكر بازي را كنار بگذارند و بشود همان ابراهيم حاتمي كيا قبل ، اگر چه آن زمان هم صادق نبود ولي باز بهتر بود.

    حاتمي كيا انسان قابل اعتمادي نيست.

    .

    .

    .

    نجمه
    چهارشنبه 8 آبان 1387 - 12:11
    3
    موافقم مخالفم
     

    من هنوز موفق به دیدن فیلم نشدم ولی از نقد نوشته شده معلومه که فیلم رزش دیدن رو داره چرا که یه آدمی با این فکر بسته و این اندیشه های مضحک از این فیلم انتقاد کرده،چز یه آدم زن ستیز کی می تونه ازدواج موقت رو حلال الی ابد بدونه!!!!!!!!!!!!!


    چهارشنبه 8 آبان 1387 - 12:22
    -2
    موافقم مخالفم
     

    چطور میگید پایان همه اپیزودها بی نتیجه است؟؟؟؟؟؟؟؟

    ی کم دقت کنید بد نیست

    در نهایت همه بچه رو میخوان!


    چهارشنبه 8 آبان 1387 - 13:43
    1
    موافقم مخالفم
     

    نوشته ی مبتذلی بود. همچین میگه "توهین به ازدواج موقت" که انگار یه امر خداپسند و اخلاقی و انسانی و مقدسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    کامران
    چهارشنبه 8 آبان 1387 - 14:43
    -2
    موافقم مخالفم
     

    به نظرم مادرجامعه مشکلات مهمتری ازسقط جنین وحواشی آن داریم وافرادی امثال حاتمی کیامی توانندروی مشکلات اساسی تر تمرکز کنندوراهکارهای موثری پیش روی افراد گذارندواین رسالت تمام کارگردانان ماازجمله آقای حاتمی کیاست.

    ستاره
    چهارشنبه 8 آبان 1387 - 15:30
    -1
    موافقم مخالفم
     

    اگر شما منتقد گرامی بهتر بور که شما کمی هم به نکات و معضلات فرهنگی که در فیلم به طور واضحی اشاره شده کمی توجه نشان میدادید به فقط به دنبال نکته سنجی های ظاهری نبودید نقد زیباتری دریاره فیلم و کارگردان می نوشتید . کمی هم به عمق فاجعه توجه کنید

    علی
    چهارشنبه 8 آبان 1387 - 19:52
    3
    موافقم مخالفم
     

    دوست عزیز نویسنده:

    اگر کمی وقت بذارید و نظرات رو بخونید می فهمید کجای این جامعه هستید....

    دهه ات گذشته حاج کاظم....


    چهارشنبه 8 آبان 1387 - 21:12
    6
    موافقم مخالفم
     

    واقعا نویسنده این نوشته از جاهلا نیه که همیشه تو قران و احادیث درموردشون گفته شده که باعث اسیب به اسلام میشن!مثل مرد اپیزود اخری که فکر میکنن مذهبیه!نه جناب دیگه همه میدونن این افراد متظاهر جاهلن نه مذهبی!!!!

    sadaf
    پنجشنبه 9 آبان 1387 - 0:4
    0
    موافقم مخالفم
     

    filme davat aliiiiiiiiiiiiii bod va in ra har binandehe bar an sehe migozarad.dialogahaye film momkene gheyeyre akhlaghi bod ama vaghan dar jamr vojod darad

    pas che behtar neshan dade shavad.moteasefane dar jame ma age filmi sakhte shavad ke begoyad zane dovom khobas an film be nazar edei ali ast ama agar filmi chenin por mana sakhte shavad zade akhlaghist

    پری
    پنجشنبه 9 آبان 1387 - 0:35
    -2
    موافقم مخالفم
     

    من فقط کشته مرده ی اون صحنه شدم که موی شیدا رو از رو روسری خشک میکردن اونم در حالی که برداشت بعد باز باید بره تو آب

    فاتحه ی فیلم رو همون جا خوندم چه کار خوبی هم کردم چون فیلم قبل از اینها مرده بود


    پنجشنبه 9 آبان 1387 - 1:55
    1
    موافقم مخالفم
     

    دعوت بی نظیر است

    مهرداد
    پنجشنبه 9 آبان 1387 - 2:16
    6
    موافقم مخالفم
     

    تصوير کشيدن کاري که بسياري از مردم خصوصا جوانان مجرد از کيفيت آن بي خبراند "

    جان من؟!!!!

    برو عمو دلت خوشه. شرمنده ولي جووناي امروزي نديد بديد نيستن. ما سر اپيزود گوهر خيرانديش هم با اون ديالوگ ها، ككمون هم نگزيد! برادر ما انقدر به فيلم هاي روز و بي سانسور هاليوود و اروپا دسترسي داريم كه اين چيزا برامون اهميتي نداره. فكر كرديد با يه مشت نديد بديد و غربتي طرفيد؟ اين چيزا براي شما مهمه كه بعد از ديدن فيلم، انقدر روشون تمركز ميكنيد و ازشون مينويسيد! ولي واسه ما اهميتي نداره و اوجش يه لبخند سادست!


    پنجشنبه 9 آبان 1387 - 15:30
    -3
    موافقم مخالفم
     

    من فیلم و ندیدم ولی به نظره من خیلی مسخره ست که فک کنیم ما جوونا تو عصر اطلاعات از مسائل مورد بررسی تو این فیلم بی خبریم ...............

    حمیدرضا
    پنجشنبه 9 آبان 1387 - 22:7
    -3
    موافقم مخالفم
     

    با سلام خدمت دوستان عزیز

    واقعا جای تاسف داره

    این یک نقد نبود یک خطابه سیاسی بود به لغات دقت کنید : اصلاح طلبان سکولار ، اصلاح طلابی امریکایی

    من از مسئولان محترم سایت سینمای ما خواهش میکنم دیگر این هجویات را در سایت خوب خود نذارند

    دارم به صحبتهای خود حاتمی کیای عزیز میرسم که میگفت: بعضی اوقات فکر میکنم کاش آژانش را نمی ساختم

    ما باید خوشحال یاشیم کارگردان حرفه ای ما به ژاندهای دیگر می رود

    ببخشید آقای علوی ولی چرا مشکلات جامعه در سینما نباید گفته شود به قول خود حاتمی کیا در برنامه جام جم 3 در سوالی که چرا از سینمای جنگ فاصله گرفتین جواب هوشمندانه داد و گفت من از سینمای جنگ فاصله نگرفتم ولی الان جنگ جای دیگر است

    خیلی ساده لوحانه است بگوئیم در این جامعه جوانهای مجرد چش و گوش بستن

    خیلی وقتتان را نمی گیرم ولی با کمک الفاظ این آقا میشود از میزان سواد و غرض ورزی ایشان با خبر شد

    با آرزوی موفقیت در گونه های مختلف سینما برای ابراهیم عزیز

    یاعلی

    مریم
    پنجشنبه 9 آبان 1387 - 23:2
    0
    موافقم مخالفم
     

    چطور اون موقع که توی سریالهای مزخرف تلویزیو ن همه آدمهای خوب و مهربون و درستکار چادری هستند و اسم مذهبی دارند و هر کسی که مانتویی هست و اسم اصیل ایرانی داره و کراوات می زنه آدم بدیه و دزد و بی شرفه........کسی اعتراض نمی کنه؟؟؟؟ این مدلی اشکالی نداره؟؟؟؟؟؟؟

    نقد مزخرفی بود...........

    علی وزینی
    جمعه 10 آبان 1387 - 11:38
    1
    موافقم مخالفم
     

    چون دلش خواسته ... !

    من منتقد نيستم اما خيلي خوشم مياد تا يك چيزي مي بينم يا مي خوانم يا مي شنوم درباره اش چيزي بگم . از روي فضولي نيست بلكه از روي كنجكاوي و ابزار احساسات خودم براي اينكه ببينم چند نفر ديگه با نظر من مخالف يا موافق هستند تا اگر نظر من اشتباه است آن را اصلاح كنم يا اينكه اگر از همه بهتره آن را در اختيار ديگران قرار بدهم و بتوانم كار مفيدي انجام بدهم. قبل از هرچيز اين مورد را متذكر مي شوم كه اين نوشته هاي شخصي است وتا آنجا كه در توانم بوده سعي كردم از ابراز احساسات شخصي خودداري كنم و آن چه كه به حق بوده را بنويسم و اين برداشتهاي من از فيلم بوده و درست يا غلطش را نمي دانم اگر شما چيزي مي دانيد بگوييد تا اطلاعات غلطم را دور بريزم و آپديت شوم و به برداشتهاي غلط من تذكر بدهيد .

    درباره فيلم توضيح نمي دم چون مي دانم كم و پيش از مطبوعات و رسانه ها از محتوي فيلم آگاهي داريد فقط به بررسي اپيزودها به صورت مختصر مي پردازم.

    اول نظر خودم را درباره ي ابراهيم حاتمي كيا مي گم : ابراهيم حاتمي كيا سوژه اصلي نقد تمامي منتقد ها و رسانه هاست و به همين دليل هم انتخاب شده. اگر به هركسي بگيم حاتمي كيا چي كار است ميگه كارگردانه و اگر بگيم چه نوعي فيلمي ميسازه ميگند جنگي!

    فيلمهاي ابراهيم حاتمي كيا را كه تا حد زيادي معروف هستند و مردم عام آنها را مي شناسند از كرخه تا راين ؛ بوي پيراهن يوسف ؛ آژانس شيشه اي ؛ روبان قرمز؛ برج مينو ؛ ارتفاع پست و به نام پدر . شايد الان بحث خيلي از همين منتقدها اين باشه كه چرا حاتمي كيا جنگساز حالا مياد فيلم زنانه درست مي كنه؟! آخر من نمي دانم مگر تغيير ژانر براي يك كارگردان جرم محسوب ميشه! اچرا اگر بازيگري در نقشهاي گوناگون فيلم بازي كند كسي به او مي گويد چرا اين كار را كردي؟! مثلا مگر ايرج نوذري تا حالا از او چند نقش متفاوت ديديم اشكالي دارد؟ يا مثلا از همه تابلوتر همين رضا عطاراني كه نقش كمدي بازي مي كند در نشاني و يا اين فيلم قرنطينه با نقشي متفاوت حضور پيدا مي كند اشكالي دارد . حالا خيلي ها مي گويند چرا ابراهيم حاتمي كيا اين كار را كرده! بايد اينجا بگيم چون دلش مي خواسته! باز عده اي مي گويند چرا دلش خواسته ؟! و اين جا بايد به حرف فرزاد موتمن اشاره كنيم كه مي گويد: چه اشكالي دارد ؟! هيچ اشكالي ندارد. خوب ما كارگردانيم و شغلمون همينه و براي امرار معاش و كسب حقوق هر طور كه مي توانيم سعي خودمان را بكنيم مگر آن منتقدي كه مي گويد چرا اين كار را مي كنيد خودش گاهي نقد فوتبال نمي نويسد؟ خوب چه اشكالي دارد ما هم همينطور! (توضيح: اين جواب موتمن در جواب نقدهاي نسبت به دعوت نيست و قبلا از مصاحبه ي شخصي بنده با من و پيام خدابنده لو - خبرنگار روزنامه هگمتانه-استخراج شده!) خوب مي بينيم قضيه به همين سادگي است و هيچ قصد و غرضي دركار نبوده دلش خواسته ساخته . حالا مگر بده كه اين كار را كرده و به تجارب خودش افزوده؟! فعلا كاري با خوب يا بد بودن اين تجربه اش نداريم به هر حال اگر مي گوييد كه فيلمش ضعيف بوده و ديگر دوره حاتمي كياها تمام شده بعدا در موردش بحث مي كنيم . حاتمي كيا به نام پدر را كه ساخت همين سوژه شد و همين جا اعلام مي كنم كه اينجا حق با مخالفين حاتمي كيا است چون فيلمش واقعا ضعيف بود و فرقي نمي كند چه كسي در فيلمش بازي كرده اما من به بازيگران به نام پدر نمره اي در حد عالي مي دهم. پرويز پرستويي تا آنجا كه مي شد براي فيلم مايه گذاشت اما چون فيلم ضعيف بود از اين بيشتر به چشم نمي آمد و گلشيفته فراهاني هم يكي از ماندگارترين فيلم هاي خود را در ايران مثل ميم مثل مادر انجام داد . اما حالا بريم سراغ دعوت!

    موضوع فيلم موضوع خوبي انتخاب شده اما اين بار در انتخاب بازيگر دقت نكرده و سطح كار را پائين آورده . مثلا در اپيزود اول با انتخاب مهناز افشار به عنوان سوپر استار سينما نشان داده كه اين اولين انتخاب صحيح او بوده اما دقيقا در همان اپيزود اول با انتخاب سيامك انصاري به عنوان همسر مهناز افشار آن انتخاب خوب مهناز افشار را زير سوال برده و كار را خراب كرده!

    اپيزود اول:

    آواز سوپراستارها

    مهناز افشار در تور گيرافتاده و شريفي نيا داره پيشش مياد. اولا با اين شروع ساده در زير آب اولين امتياز مثبت را به حاتمي كيا مي دهيم چون به اندازه كافي غافلگيرمان مي كند و بعد مي فهميم صحنه ي فيلمبرداري بوده وخدش هم در فيلم كارگردانه! اما كمي جلوتر كه مي رويم مي بينيم اي دل غافل آن يك امتياز مثبت اول مهناز افشار پريد . سيامك انصاري آمد نمي دونيم بايد بخنديم يا با احساسات پدرانه او همذات پنداري كنيم ؟! نمي دانيم كه اين سيامك برره است يا فيلمهاي مهران مديري فقط منتظريم كه او به دوربين زل بزند و بگويد استاده .. استاده ... استاده .و بشكن بزند. جلوتر كه مي رويم متوجه مي شويم مهنار افشار سوپراستار سينما در فيلم اسمش خانم صوفي است و اينجا آن يك امتياز مثبت ديگر هم كه مربوط به غافلگيري سكانس اول بود ، مي پرد چون در فيلم هاي اپيزوديك به دليل كوتاه بودن زماني وقت نيست با نقشهاي همراه شويم و دلمان برايش بسوزد و گريه كند و خوشحال شويم . اسم مهناز افشار به عنوان سوپر استار اگر در فيلم مي ماند بهتر بود چرا كه خانم صوفي جايي در سينماي ايران ندارد . و بهتر بود همان مهناز باقي مي ماند تا بينندگان با مهناز افشار اخت شوند. شايد مقصر اين عامل خود مهناز افشار باشد و شايد حاتمي كيا پيشنهاد كرده باشد ولي مهناز زير بار نرفته باشد. اينجا بايد اصرار مي كرده تا صوفي روي فيلم نيايد. اشكال بعدي نقش ضعيف شريفي نياست كه قطعا ضيفترين كار خود را انجام داده و بهتر بود روي نقش شريفي نيا بهتر كار شود و حتي اگر فيلم را ديده باشيد اگر شريفي نيا هم نبود چيزي عوض نمي شد و فيلم بهتر هم ميشد و اينجا بازهم به حاتمي كيا برميگردد كه براي فروش فيلمش به سراغ شريفي نيا رفته تا اسم او هم روي پرده بيايد و به فروشش دامن زندو شايد هم خواسته باشد اين اپيزود تنها نشود و از خلوتي و ساكتي درآيد و شلوغ بشود كه كار غلطي است! اشكال آخراين اپيزوهم بر مي گردد به آنجايي كه مهناز افشار بيش از حد نابغه است و در اين فيلم نقشي كه او بازي مي كند هم بايد اسب سواري كند هم بايد اسكي برود و هم بايد زيرآب برود و بيش از يك دقيقه نفس خود را نگه دارد كه بعيد مي دانم چنين فيلمي با اين همه نوابغ يك شخصيت در ايران ساخته شده باشد و بعد از اين هم بشود.

    اپيزود دوم:

    ناگهان چه زود دير مي شود!

    بازهم سعي كرده از بازيگران مطرح استفاده كند و اين جا به او در انتخاب نقش محمدرضا فروتن آفرين مي گوييم و البته انتخاب سحرجعفري جوزاني.محمد رضافروتن كه بازي زيبايي را مي آفريند از نقاط قوت اين اپيزود هست و اليته جعفري جوزاني در اين اپيزود مانند بقيه فيلمهايش از آن لهجه دهاتي خود استفاده مي كند وحاتمي كيا اصلا اورا به خاطر همين لهجه اش انتخاب كرده است. آنجا عجيب است كه خيلي زود راضي به انجام عمل سقط جنين مي شوند و خيلي زود به حرفهاي ثرياقاسمي گوش مي دهند و خيلي زود فكرهاي عجيب مي كنند و خيلي زود به پيشنهاد زندگي پيش قاسمي جواب مثبت مي دهند و خيلي زود از همه چيز پشيمان مي شوند و خيلي زود تمام مي شودو به قول همشهري جواني ها اين است يك معماي شيرين! شايد به خاطر اين باشد كه فقير هستند و البته دزد نيستند و در آخر پول را پس مي دهند. و مي روند پي كارشان! از نكات مثبت فيلم اينه كه اولش فكر مي كنيم ثريا قاسمي آدم خوبيه و بعد دوباره فكر مي كنيم آدم بدجنسي است و خيلي حق باز اما آخر غافگير مي شويم و مي بينيم نيتش خير بوده و تا حالا زياد از اين كارها كرده و آدم خوبيه و خيلي زود زود زود اين اپيزود هم تمام مي شود.

    اپيزود سوم:

    گاهي به آسمان نگاه كن

    گوهر خيرانديش تنها نمره ي بيست اين اپيزود است . رضا بابك هم با همان نقشهاي ثابتش زياد زحمتي نكشيده و همان پدر دلسوزر و مهربان خانواده مانند فيلم خانه ما است كه اول ياد آن مي افتيم و فكر مي كنيم خانه ماست البته اين بار با چندتا دختر بزرگ روبرو هستيم . اين قصه بيشتر با ما ارتباط برقرار مي كند و واقعي تر است و اين اپيزود براي اينكه بيننده خسته نشود زنگ موبايل گوهرخيرانديش در مراسم عزا بسيار جالب است و فضاي فيلم را عوض مي كند . بازي خوب و زيبا و واقعي گوهرخيرانديش سر بودن اين اپيزود را نسبت به دو اپيزودهاي قبلي است كه نشان مي دهد هنوز هم مي توان به گوهرخيرانديش سابق اميدوار بود و حاج خانمي كه از ترس اينكه دختراش متوجه نشوند خيلي سعي مي كنه خودش را به اون راه بزند اما دخترها كه متوجه قضيه شدند سعي مي كنند مادر را منصرف كنند و جوري آن را به مادر بفهمانند تا خداي ناكرده در مراسم عروسي آبرويشان نرود. از اين اپيزود همانطور كه همشهري جوان تعريف كرده ماهم قبولش مي كنيم و ديگه اشاره نمي كنم زيرا ملال آور مي شود. اما همينقدر كافي است كه اعجوبه ي فيلم تا به الان همين گوهر خيرانديش و داستان اپيزود است كه نمره ي خوبي را براي حاتمي كيا به ارمغان مي آورد. البته بازي خوب نگار فروزنده را نبايد از قلم بياندازيم زيرا اوهم نقش خود را به عنوان دختر خانواده خوب بازي مي كند. خيرانديش كه هم به فكر آبروي خودش است و هم دلش نمي خواهد بچه را از دست بدهد اما از ترس آبرو و سركوفت هاي ديگران و حرفهاي دخترانش خيلي نگران است اما شوهرش به او اميدواري مي دهد و آن را هديه اي از جانب خدا مي داند و در آخر هم موفق مي شود بچه را نگاه دارد.

    اپيزود چهارم :

    زماني براي خيانت كردن

    اين اپيزود همه دكتر و متخصص هستند و كارشون اينه و خيلي هم وارد هستند خانم دكتر كه نقشش را كتابون رياحي خوب بازي مي كند خانم دكتري كه در همه ي اپيزودها حضور داردآناهيتا نعمتي به كمش مي آيد و با ترفندي او را راضي مي كند كه بچه اي را كه سالها آروزي داشتنش را داشته فداي خيانت هاي شوهرش نكند و نگاه دارد . شوهر خانم دكتر خيلي زود لو مي رود و اين لو رفتن هم فقط سر يك خودكار تبليغاتي است كه حاتمي كيا اينجا هرجور سعي كرده نتوانسته دليل بهتري براي لو رفتن پيدا كند و از آنجا كه مي بيند چيزي به پايان فيلم نمانده ضايع ترين راه لو رفتن را پيدا مي كند وبا خودكار همه چيز را سر هم مي كند كه اصلا خوب نيست كاش يك چيز ديگري را پيدا مي كرد. خانم دكتر رياحي خيلي غافلگير مي شود و ناراحت فقط همين و اين اپيزود هم تمام .

    اپيزود پنجم:

    يك عاشقانه آرام

    به ساعتم كه نگاه مي كنم متوجه ميشوم كه اين صد در صد اپيزود آخر هست چون تايم فيلم روبه پايانه. خيلي خوب شروع مي شود. مريلا زارعي در حال ترجمه است و يك جلسه مهم و بعدش بخور بخور كه اسمش را مي گذارند سميناهار ! همش به شوهر صيغه اش نگاه مي كند و حواسش به اين است كه چربي نخورد و غذاهايي كه براي شوهرش ضرر دارد نخورد و تا موبايلش كه زنگ مي خورد از آن جايي كه حواسش پرته به شماره نگاه نمي كنه و فكر مي كنه شوهرشه چون اون هم همون لحظه مي خواسته به مريلا زنگ بزنه و مريلا آن را مي بينداما بعد مي بيند از آزمايشگاه زنگ زدندو جواب آزمايش مثبت است.

    مريلا زارعي كه حسرت داشتن بچه داشته اما چون نازا بوده اميدي نداشته و شوهري هم كه گرفته اصلا به خاطر همين مورد بوده حالا او هم عاضق شوهرش است و هم دلش مي خواهد بچه داشته باشد . اين اپيزود آخرين برگ برنده حاتمي كيا است و به تمام شدن خوب فيلم كمك مي كندو اگر مريلا زارعي نبود دعوتي هم نبود و هرچقدر از بازي خوب مريلا زارعي تعريف كنيم كم است بازي او به قدري حيرت آور و زيبا بود كه پس از اتمام فيلم سريع پيام تبريكم را به خانم زارعي اس ام اس زدم . بهار اين دختر فقير كه حالا صاحب شوهر صيغه اي شده هم دلش بچه مي خواد و هم نمي خواد شوهرش را از دست بدهد به خاط همين به قرآن روي مي آورد و استخاره مي كند و مي بيند كه استخاره اين آمده كه بچه را نگاه دارد و به همين اميدوار مي شود اما شوهرش كه نگران مي شود و مي خواهد او را منصرف كند و در آخر هم مريلا موفق مي شود ولي به قيمت از دست شوهر و تصادف سنگين ! همه در اين اپيزود عالي بازي كرده اند و اولين نمره بيست مال مريلا زارعي است و نمره هاي خوب ديگر به فرهاد قائميان و خانم آقاي قائميان در فيلم مي رسد. حاج خانم قائميان كه خيلي نگران مريلا و بيشتر شوهرش و تصادف است و البته لحظاتي هم فكرش مي خواست منحرف بشود كه بهار از آن جايي كه نمي خواست نامرد بازي دربياورد به كمك قائميان مي آيد و نمي گذارد اين اتفاق بيافتد. باور كنيد اين اپيزود به تنهايي مي تواند يك فيلم براي ابراهيم حاتمي كيا باشد و اينجاست كه بايد به او آفرين گفت . حاتمي كيا از قصد اين اپيزود را آخر مي گذارد تا بيننده با خاطره اي خوش از فيلم سالن را ترك كند !

    آن صحنه هليكوپتر كه از بالا شهر را نشان مي دهد و از روي ناچار گذاشته شده كه اپيزودها را به هم وصل كند روي اعصاب آدم راه مي رود و خيلي نچسب است از چيزهايي ديگر بهتري مي توانست حاتمي كيا استفاده كند كه خوشكل تر باشه و خيلي خوب جواب بده اما متاسفانه بدترين مدل را انتخاب كرده و از كارهايي است كه نمره او را كم مي كند.

    خانم دكتري كه در همه ي اپزودها با منشي اش وجود دارد هم مي توان بهشان نمره مثبت داد خانم دكتر آناهيتا نعمتي خيلي خوب بازي مي كند و همان كار دكترها را انجام مي دهد اما بازهم منشي از منشي هاي فضول است و اوج آن را مي توان در قسمت مهناز افشار اشاره كرد كه خانم دكتر قوبل مي دهد خبري از مطب بيرون نرود ولي منشي مي گويد خانم صوفي عاشق شماست والان مي خواد بياييد اينجا. كار خانم دكتر هم عالي است با يك مطب مجهز و پيشرفته و كلي مشتري كه از همه نوع طبقاتي هستند. حالا متوجه شديد چرا مي گويند اين متفاوت ترين كار ابراهيم حاتمي كياست!

    راستي تيزر تبليغاتي حاتمي كيا هم متفاوت بود و متفاوت تر از همه ي تيزرها و بازريگراني همچون مهناز افشار گوهر خيرانديش ومريلا زارعي ما را به دبدن جديدترين فيلم حاتمي كيا دعوت مي كنندو اين هم برگ برنده حاتمي كياست !

    و اين بود پاياني نميه مطلوب و كمي از روي ناچاري براي ابراهيم حاتمي كيا! دستت درد نكنه ! خسته نباشي . والسلام.

    علي وزيني (گل آقاي جوان همدان)

    ریحانه
    جمعه 10 آبان 1387 - 11:42
    1
    موافقم مخالفم
     

    من دعوتو دوست داشتم

    عاطفه
    جمعه 10 آبان 1387 - 13:38
    3
    موافقم مخالفم
     

    آقای نویسنده مطمئنی که تو همین جامعه داری زندگی می کنی؟ عین کبک سرتو کردی زیر برف و فکر می کنی اینجا مدینه فاضله ست؟!؟! از حاتمی کیا توقع داری برگرده به آژانس شیشه ای؟ مگه نه اینکه تفکر و ذهنبت یه کارگردان از جامعه اش بشات می گیره؟ یعنی جامعه ی امروز ما با 10 سال

    عاطفه
    جمعه 10 آبان 1387 - 13:58
    0
    موافقم مخالفم
     

    دنباله : با 10 سال پیش یکیه؟ دست بردارین از این همه تخریب شخصیت کسانی که واسه مردم و همون جوونایی که شما فکر می کنین هیچی نمی فهمن ارزش دارن.

    گفته بودین ازدواج موقت حلال الی الابد!!!.....نمی دونم این چه حلالیه که وقتی مسعود به زنش میگه:" منو بگو که تازه می خواستم ضیغه ت رو تا 5 سال دیگه تمدید کنم" (عین سیم کارت اعتباری!) آدم از احساس تنفر و انزجار می خواد فریاد بزنه!!! نخیر آقا اینا توهین به ازدواج موقت نیست. این هوشمندی یک نویسنده و کارگردان رو می رسونه که به طریق غیر مستقیم نظرشون رو راجع به پدیده ای که توی مملکت دستاویز شرعی خیلی ها قرار گرفته, بیان کنه. نه شما و نه هیچ کس دیگه ای هم این حق رو نداره که بگه راجع به چی فیلم بساز یا نساز, که بگه به چی فکر کن به چی فکر نکن. اگه شما دلتون می خواد تا هزار سال دیگه تو کلیشه ها دست و پا بزنین و همچنان شخصیت های مذهبی نورانی سفید پوش و مطیع همسرو آدمای شرور قرمز پوش ماهواره بین(ارجاع به روز حسرت) ببینین حرفی نیست, می تونین برای همیشه حاتمی کیا رو بذارین کنار. چون او کسی نیست که چشمش رو روی واقعیتها ببنده و یا کار شفارشی کنه. بله, این همون حاتمی کیایست که ما وجودش افتخار می کنیم.

    منا
    جمعه 10 آبان 1387 - 15:8
    -4
    موافقم مخالفم
     

    اين نويسنده يا خودش رو زده به بي خبري يا واقعا در اين عوالم نيست !

    سوژه فيلم يكي از مسائل مطرح اين جامعه است.. اونم نه به تازگي ! و دقيقا در پرده سينما بايد مطرح شود. اين همه ترسيدن ما رو به كجا كشوند؟؟ ترس از چي؟

    منظور از هنجار شكني چيه؟؟ اين هنجاري كه شما ميگيد و شما تعريف مي كنيد خيلي وقته به دست افرادي با تفكراته امثال شما از بين رفته...

    مثله اين كه اين خواب خيلي مزه كرده نه؟

    مرد اپيزود اخر مذهبي نيست.. حاتمي كيا مي خواست همين رو بگه... اينم نگرفتيد.. .

    iran
    جمعه 10 آبان 1387 - 20:31
    0
    موافقم مخالفم
     

    are chon bayad hatman yeki to film az yaki dige khastegari mikard ta monasebe farhang beshe va gheiat ra mesle hamishe nabayad goft!!!!

    مونا
    شنبه 11 آبان 1387 - 13:35
    1
    موافقم مخالفم
     

    من فیلم را ندیده ام اما با شناختی که از حاتمی کیا داشتم تصمیم گرفتم این نقد را بخوانم البته نظرات دوستان را هم روخوانی کردم. من موافق پرده دری ها نیستم اما واقعا تا کی باید از خوب وخوبی های گذشته سخن گفت؟ آیا برای ایجاد خوبی در امروز نباید بدی ها را تعریف کرد؟

    درضمن بهتر است به دور و ورمان بیشتر توجه کنیم!

    مشکل بد حجابی و چیزهایی ازاین قبیل هم مشکلی نیست که فقط از حاتمی کیا ایراد گرفت؟

    این طور که گفتید دعوت مضمون جالبی دارد! دلایل متعدد برای سقط جنین !همیشه ادم های بد تصمیم به این کار رانمی گیرند گاهی مادر به خاطر همان مهر مادری اش دست به این کار میزند؟

    hesam-tyler durden
    شنبه 11 آبان 1387 - 23:12
    -3
    موافقم مخالفم
     

    اين نقد نيست

    هجويه ي سياسي بر واقعيات جامعه

    تازه من جواني 19 ساله هستم و تمامه اين مساله هاي فيلم ميدونم مجرد هم هستم

    اين اقا در افغانستان طالبان زندگي ميكنه

    من از فيلم دعوت بدم امد چون ساخت ضعيفي داشت و معتقدم بايد مثل دنيا 18- ميذاشتن

    بازم ميگم نقد نبود

    تلْی
    يکشنبه 12 آبان 1387 - 0:6
    2
    موافقم مخالفم
     

    چقدر خوبه که اینجور نقدا رو آدم بخونه چون دیگه مطمئن میشی که فیلم بسیار دیدنیست و باید حتماً دید.

    جناب نویسنده٬

    خسته نباشی حاجی!

    کلی خندیدیم بهت. برا فیلمم که تبلیغ خیلی خوب و موُثری کردی!

    تا شماها هستین فیلمای خوب و ارزشمند سینهای ما نیازی مه بودجه ای برای تبلیغ ندارن.

    khashayar
    يکشنبه 12 آبان 1387 - 0:50
    -3
    موافقم مخالفم
     

    برادر حالت خوبه؟؟؟......

    پسرای جوون جامعه الان از پدرانشان در زمینه های فوق الذکر هم آگاه ترند وهم با تجربه تر...اگر قبولن دارید معلومه خوابتون خیلی عمیقه!!!......

    " تصوير کشيدن کاري که بسياري از مردم خصوصا جوانان مجرد از کيفيت آن بي خبراند " این را برای خنده فرمودید دیگه؟؟؟....

    mariam
    يکشنبه 12 آبان 1387 - 0:56
    1
    موافقم مخالفم
     

    چطور اون موقع که توی سریالهای مزخرف تلویزیو ن همه آدمهای خوب و مهربون و درستکار چادری هستند و اسم مذهبی دارند و هر کسی که مانتویی هست و اسم اصیل ایرانی داره و کراوات می زنه آدم بدیه و دزد و بی شرفه........کسی اعتراض نمی کنه؟؟؟؟ این مدلی اشکالی نداره؟؟؟؟؟؟؟

    نقد مزخرفی بود...........

    AH
    يکشنبه 12 آبان 1387 - 2:32
    0
    موافقم مخالفم
     

    هوالمحبوب

    با سلام به همه ی دوستان

    اتفاقا این آقای نویسنده با نزاکت (؟؟؟؟)حتی اصول اخلاقی رو توی نقدش رعایت نکرده اون وقت اشکال از ضد اخلاقی میزته!!!

    یه کم که دقت کنید این آقا هیچ هم شبیه حاج کاظم نیست و روحیه ی حاج کاظم ها هنوز هم پر رنگ در جامعه جریان داره.

    در مورد چشم و گوش بسته بودن جوونا هم باید این آقا یه تجدید نظری بکنه، چه اشکالی داره با مطرح شدن این مسائل جوانان بوووووق به جوانان آگاه تبدیل بشن؟ (به خاطر ظرفیت کم بعضی ها که نباید همه را محکوم و محروم کرد. )

    فعلا، خدانگهدار .

    بهزاد
    يکشنبه 12 آبان 1387 - 12:14
    -2
    موافقم مخالفم
     

    شايد دعوت فيلمي منسجم از نظر ساختاري نباشه اما براي طرح موضوع فيلمي بسيار قابل تامله.

    اتفاقا بايد جامعه رو نسبت به موضوع حساس كرد. وقتي تو تلويزيون نگاه سنتي خاصي مثلا در سريال روز حسرت مطرح مي شه اين نوع نگاه از يه زاويه ديگه بسيار مفيده.

    هر چند جرات نشده كه فيلم رو در بعضي جاها موافق سقط جنين نشون بده اما اين حكم بايد در برخي مواقع صادر بشه.

    گلپر
    يکشنبه 12 آبان 1387 - 15:10
    1
    موافقم مخالفم
     

    گويا نويسنده متن در جاييكه به سخن پير مرادش در مورد جنگ استناد مي كند فراموش كرده كه حاتمي در كرخه تا راين گفته بود شومترين كلمه در هر زباني جنگ است .

    اشاره مستفيم در اپيزود آخر فيلم و اصرار جناب آقاي استاد مذهبي اشاره جالب وبه جايي بود . با نظر خانم مريم كاملا موافقم .

    اين نقد نبود يك توهين نامه بود .

    هادی
    يکشنبه 12 آبان 1387 - 16:18
    -2
    موافقم مخالفم
     

    حاتمی کیا رو یه عده به نفع خودشون مصادره به مطلوب کرده بودند. خوب شد دعوت رو ساخت تا به اون عده ثابت کنه که یه آدم مستقله نه اونجور که اونها میخوان یه کارمند رام ومطیع .همون عده ای که تا نیمه راه با ملاقلی پور بودند و او رو به عرش اعلی می بردند اما وقتی که دیگه نتونستند فیلم هاش رو هضم کنند چه خون ها که به دلش نکردند.

    این عده هیچ بو یی از سینما نبرده اند وسینما براشون فقط یه وسیله است برای رسیدن به اهدافشون .دور نیست روزی که این عده برای مجیدی , میر کریمی وخیلی های دیگه همین جور شمشیر رو از رو ببندند.

    اشکان
    يکشنبه 12 آبان 1387 - 17:17
    -1
    موافقم مخالفم
     

    نگارنده ی نسبتا" محترم : نوع نگارش شما به اندازه ی کافی نشاندهنده ی فضای ذهنی محدود و بسته ی شما هست و نیاز به گفتن چیز دیگری نیست.اما من به شخصه از اینکه آقای حاتمی کیا به فضایی جدا از سینمای جنگ وارد شده خوشحالم. و این شاید تولدی نو برای آقای حاتمی کیا در سینمای ایران باشد تولدی از جنس تولد دوباره ی محسن مخملباف!


    يکشنبه 12 آبان 1387 - 20:41
    -2
    موافقم مخالفم
     

    حالت چطوره؟خوبی ؟

    زهرا_ض
    دوشنبه 13 آبان 1387 - 9:6
    5
    موافقم مخالفم
     

    یه جوون مجرد به من نشون بده از این چیزا بی خبر باشه.

    کارای حاتمی کیا رو همشون رو دوست دارم.

    دعوت متفاوت ترین کار حاتمی کیا بود.

    یک جوان
    سه‌شنبه 14 آبان 1387 - 1:23
    2
    موافقم مخالفم
     

    در ابتدا اعتماد به نفس شما قابل تقدیر است. ولی آیا واقعا مطمئنید در طول این همه سال زندگی هیچ تغییری نکردید؟ یعنی هنوز مثل دوران کودکی یک شکلات تمام رضایت زندگی تان است یا شلوار های دمپا گشاد می پوشید با موهای فر زده یا هنوز اورکوت های خاکی رنگ به تن می کند یا ...؟؟؟

    الف) به شما پیشنهاد می کنم دوباره دعوت را ببینید. فکر کنم از داستان هیچ یک از اپیزودها سر در نیاوردید.

    ببخشید ولی آیا شما در این مملکت زندگی می کنید؟ در این عصر؟ می شود از آن جوانان مجرد چشم و گوش بسته به ما هم نشان دهید تا در برابر حجب و حیاشان سر تعظیم فرود آوریم؟

    ب) به شخصه فکر می کنم علی رغم ظاهر فیلم و گمان خیلی ها، دعوت ضد زن ترین فیلم حاتمی کیاست. مخصوصا 2 اپیزود آخر. تحلیلش بماند.

    ج) می شود لطفا چند نمونه از پرده دري هاي ضد اخلاقي مکرر فیلم را به ما هم نشان دهید؟ متاسفانه حافظه ام یاری نمی کند.

    د - ه) خوب الحمد لله که نگارنده فتوا هم صادر می کنند: حلال الي الابد. ببخشید شما خودتان به قول خودتان چند تا "متعه" دارید؟؟؟؟؟؟؟ می توانم ظاهرتان را تصور کنم. مردی شبیه مرد اپیزود بهار- که البته به نظرم حاتمی کیا به او هم در کنار زن حق داده، همانطور که به همه مردان فیلم حق داده. همه در این فیلم در مقتصات خودشان محق و مظلوم هستند. شما هم جزو مردانی هستید که ظاهرتان به نام دین است و باطنتان به کام تخریب دین. از آدم هایی که گناهانشان را زیر ظاهر متدینانه می پوشانند و هر گناهشان فقط و فقط به نام دین تمام می شود؛ همان جماعت ظاهر فریبی که حاتمی کیا در فیلمش مطرح کرده. شما مطلب را نگرفتید. هیچ مردی با یقه بسته و انگشتر و ریش و هیچ زنی با چادر و پوشیه مومن نیست. متدینان حاضر نیستند به ظاهر ناشایست درآیند ولی برای کسی که قصد تخریب افکار عمومی علیه متدینان را دارد یک انگشتر دست کردن و چادر سر کردن موقت کاری ندارد. و این حیله چه زود کارگر می افتد. ولی فکر نکنم شما خیلی موفق شده باشید چون زود دستتان را رو کردید.

    و) متاسفم که این گونه بی شرمانه از زبان حضرت امام (ره) جنگ را ستایش می کنید. لطفا دوباره نگاهی به بیانات آن سال های امام عظیم الشان بیندازید. آنچه برای امام و ملت و البته حاتمی کیا عزیز بود و هست معنویت انسان هایی بود که در دوری از همه تعلقات دنیوی فرصت رشد می یافت نه جنگ.

    در ضمن شما که انقدر مدافع جنگید چرا دست روی دست گذاشتید و برای کمک به ملت مظلوم فلسطین عازم نمی شوید؟ پاسپورتش با من...

    سایت محترم سینمای ما. این بار سومی است که این مطلب را می فرستم و روی سایت قرار نمی گیرد. مشکل چیست؟؟؟؟؟یعنی حرف های بنده بدتر از توهین های جناب نویسنده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    فرزاد
    جمعه 24 آبان 1387 - 18:30
    1
    موافقم مخالفم
     

    سلام من فیلم رو دیدم خیلی هم قشنگ بود .

    باید اینجور سبک ها رو هم دید . همیشه نمیشه که فیلمای تکراری و یکنواخت ببینیم ! تازه من شنیدم که اپیزودهای زیادتری هم این فیلم داشته که حذف کردن!!!

    به هر حال به حاتمی کیا تبریک میگم و امیدوارم کارای جدیدتری مثل کار دعوت از ایشون ببینیم. راستی من اپیزودی که فروتن و ثریا قاسمی بازی کرده بودن رو خیلی دوست داشتم چون برام غیر منتظره بود . اول قکر میکردم ثریا قاسمی یه نقش منفی هسنش تو فیلم بعدش یهو یه چیز دیگه از آب در اومد. اپیزود خانوم گوهر خیر اندیش رو هم دوست داشتم چون خیلی با مزه بازی کرده بود.کلی خندیدیم.....

    مهدي
    پنجشنبه 28 آذر 1387 - 12:27
    1
    موافقم مخالفم
     
    پرده‌دري‌هاي ضد اخلاقي مکرر عناصر فيلم، آزاردهنده است

    به خدا شما هم كار هاي را كه زمان جنگ مي كرديد الان نمي كنيد چرا از حاتمي كيا انتظار داريد ، بله او انساني مومن و انساندوست و تيز بين است زمان جنگ دغدغه جنگ را داشت و الان معضلات اجتماعي مگر غير از اين است

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات