سينمای ما - محمدعلی سپانلو درباره علی حاتمی به مناسبت سالگرد درگذشت‌اش؛ / جوانی بود سبک روح
شنبه 17 بهمن 1388 - 3:8

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (35 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (134 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (321 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (69 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (98 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (345 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1339 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



محمدعلی سپانلو درباره علی حاتمی به مناسبت سالگرد درگذشت‌اش؛
جوانی بود سبک روح
جوانی بود سبک روح


سینمای ما - یک غروب دوردست در سال 1348 در سالن سینما مولن‌روژ در نمایش خصوصی فیلم «حسن کچل»، علی حاتمی متولد شد. دیدیم که هنرمندی جوان با دوربینش منظره‌ها را به رقص درمی‌آورد. من این نگاه شاد وسبک را که از سر اشیاء و امور می‌لغزید همواره دوست داشتم. حتی آنجا که به بازسازی تهران یا کاشان دوران کودکی پدران ما می‌پرداخت. شاید دوست داشت که به‌عنوان سینماگر عارف شناخته شود. ولی من آن نوع گفتارها را کم‌عمق و طوطی‌وار می‌شناختم. شاید آفریننده خود نمی‌دانست قدرتش در کجاست. (آن مونولوگ بهروز وثوقی در فیلم «طوقی» خطاب به آینه، یا آن درد دل فردین در فیلم «باباشمل» با الاغش، یا آن شکوه و شکایت استاد خطاط در «هزاردستان» چنگی به دل نمی‌زد). علی حاتمی جوانی بود سبک‌روح و بااستعداد و مبتکر که با دوربینش ترانه می‌ساخت. حتی در نوستالژی‌های او نیز نوعی دم غنیمت شمردن به شیوه خیام پنهان بود که امروزه خاطره مطلق اوست.

منبع خبر : فرهنگ آشتی
جمعه,15 آذر 1387 - 0:9:17

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو
اخبار مرتبط:

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 0.962687015533 seconds.