دانلود

سينمای ما - ستون هفتگي نيما حسني‌نسب در روزنامه «فرهنگ آشتي»-1 / به همين سادگي

   


fajr teazer31

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

bottom banner


fajr posters 30
 
 
 


این بخش به زودی تکمیل خواهد شد
fajr film 29

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

fajr cinema 30
 
fajr video
  صحنه هایی از فیلم «پله آخر» (علی مصطفا)
  صحنه هایی از فیلم «بیداری» (فرزاد موتمن)
  صحنه هایی از فیلم «روزهای زندگی» (پرویز شیخ طادی)
  صحنه هایی از فیلم «در انتظار معجزه» (رسول صدرعاملی)
  صحنه هایی از فیلم «بیخود و بی جهت» (عبدالرضا کاهانی)

asrejomeadv
tablighat
 
 
   
 
 
 
 
 
adv
در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
تلفن: 88535305 (داخلی 109)
       09386503357 
آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
پست الكترونيكي: info@cinemaema.com

> برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
Nokia

i news
goldiran
Main News
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
سینمای ما- محسن امیریوسفی کارگردان فیلم‌های «آتشکار»، «خواب تلخ» و ... در یادداشتی که روزنامه بهار آن را منتشر کرده، «لغتنامه مخفی سینمای ایران» را به «رئیس محترم سازمان سینمایی» تقدیم کرده است. این لغتنامه به شرح زیر است:...
 
سینمای ما- دومین مراسم گلریزان فیلم سینمایی «دهلیز» با حضور میزبانانی جدید از اهالی ورزش و هنر در سینما «آزادی» برگزار می‌شود. این مراسم برای جمع آوری دیه برای آزادی دومین محکوم به قصاص به صورت همت عالی دوشنبه اول مهر ماه، ساعت 20 در سینما «آزادی» برگزار خواهد شد. به دلیل استقبال از مراسم قبلی که به میزبانی ...
 
سینمای ما- محمد حیدری از سوی رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ناظر سازمان برای برگزاری مجمع عمومی خانه سینما انتخاب شد. قرار است در این مجمع عمومی در تاریخ 15مهرماه اساسنامه خانه سینما به تصویب برسد و هیأت مدیره جدید این نهاد صنفی سینمایی نیز تعیین و معرفی شوند. محل برگزاری این مجمع عمومی سالن سیف‌الله داد خانه‌ سینما واقع در تهران، خیابان بهار جنوبی، کوچه سمنان شماره 29 است. او در پاسخ به اینکه به عنوان نماینده سازمان سینمایی آیا قرار است با اصنافی که اعلام کردند در مجمع حضور پیدا نمی‌کنند، مذاکره‌ای...
 
سینمای ما- جايزه بهترين بازيگر زن جشنواره باتومي كشور گرجستان به مهتاب كرامتي براي بازي در فيلم "فرزند چهارم" رسيد. اين جشنواره امروز 31 شهريور ماه به پايان رسيد و وحيد موساييان كارگردان فيلم "فرزند چهارم" در اختتاميه حضور داشت و جايزه را به نمايندگي از مهتاب كرامتي دريافت كرد. این جشنواره با نمایش و...
 
سینمای ما- رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد که از نظر وی مساله خانه سینما تمام شده و نمی‌خواهد در چهار سال ماموریتش درگیر این مساله بماند. به گفته وی این خانه را یک دولت بست و دولت هم بازگشایی کرد. حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که عصر دیروز شنبه 30 شهریور برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره صنوف عضو خانه سینمای ایرانیان و نامه اخیر آنها به وی گفت: ...
 
سینمای ما- کیومرث پوراحمد همراه با تهیه‌کننده و طراح صحنه فیلم "50 قدم آخر" هم‌اکنون در نجف‌آباد مشغول آماده‌سازی دکور فیلم هستند. سعید سعدی تهیه‌کننده فیلم گفت: هم اکنون عباس بلوندی طراح صحنه مشغول ساخت دکور صحنه‌های جنگی فیلم در نجف آباد اصفهان است. این بخش از کار دیروز به پایان رسید و ما برای ساخت ادامه دکور که مربوط به فضای خارج از جنگ است به منطقه ...
toptitle
            از سال 1384
boghz

 

TopFilm
کارگردان : ابراهیم شیبانی
(امتیاز 89,0/100 - 173 رأي)
کارگردان : وحید موساییان
(امتیاز 32,7/100 - 22 رأي)
کارگردان : بهروز شعيبي
(امتیاز 83,0/100 - 79 رأي)
کارگردان : پوران درخشنده
(امتیاز 87,9/100 - 164 رأي)
کارگردان : اصغر فرهادی
(امتیاز 90,6/100 - 360 رأي)
VIDEO BANNER

bank
جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

ستون هفتگي نيما حسني‌نسب در روزنامه «فرهنگ آشتي»-1
به همين سادگي
به همين سادگي


سينماي ما- نيما حسني نسب: 1) چند ماه پيش در ماهنامه فيلم پرونده‌اي مفصل درباره سينماي ملي درآوردم؛ همان موضوعي كه اين روزها سرش حرف و حديث‌هاي زيادي وجود دارد و سينمادوست و سينماگر و سينمابان را به دو گروه و دسته تقسيم‌بندي كرده است. يك دسته كه مي‌گويند اصلاً چنين مفهومي را نمي‌فهمند و قبول ندارند و گروهي كه برايش مفهوم و - از آن مهم‌تر – اعتبار و ارزش ويژه‌اي قائل‌اند. يك بخش اين پرونده هم گزينش‌هاي 40 تا از منتقدان و نويسندگان سينمايي درباره مصداق‌هاي "سينماي ملي" در سي سال گذشته بود. در اين نظرخواهي كه طيف متنوعي از سنين و نسل‌ها و سلايق و گرايش‌هاي مختلف در آن راي داده بودند، فقط دو بار به اسم فيلم «آتش سبز» ساخته محمدرضا اصلاني برمي‌خوريم، آن‌هم نه در فهرست ده‌تايي اوليه بلكه در بخش «و بعد...» كه ميزان ارزش و اعتبارش از عنوانش پيداست.

2) محمدرضا اصلاني در گفت‌وگويي با روزنامه اعتماد ملي درباره يك سايت سينمايي حرف زده كه از تهيه‌كننده‌ها پول مي‌گيرد تا درباره‌ي فيلم‌شان نقد و نوشته‌هاي مثبت منتشر كند. با اين‌كه اصلاني از اين سايت اسمي نبرده، ولي كسي هست كه نداند منظور اين فيلمساز - با درصد اندكي ضريب خطا و اشتباه از جانب ما - «سايت سينماي ما» است؟ سايتي كه متعلق به نيما حسني‌نسب و امير قادري است و در طول مدت فعاليتش كارهاي مختلفي كرده، الا اين كار كثيف و زشت و شنيع كه اصلاني به آن نسبت داده و حتي قيمتش را هم تعيين كرده است. با اين حساب چون در تمام طول اكران عمومي و پيش از اين ادعاي كارگردان، در سايت ما نقد و نوشته‌اي درباره «آتش سبز» وجود ندارد، پس بايد به اين نتيجه برسيم كه تهيه‌كننده (برخلاف گفته كارگردان) پول داده تا دست و دهان‌مان را روي فيلمش ببندد و درباره ضعف‌هاي بي‌شمار اثرش در محتوي و ساختار و بازي‌ها و فرم روايت و ابهام‌هايي كه حتي به گواه حرف پگاه آهنگراني باعث شده بازيگرهاي فيلم هم چيزي از آن نفهمند، ننويسيم.

3) يك همزماني تاريخي ميمون باعث شد تا «آتش سبز» همزمان با سه‌تا از كمدي‌هاي بي‌مايه و ضعيف اين روزها اكران شود. اين فرصت تاريخي به منتقدان پي‌گير سينماي ايران امكان داد تا چهار فيلم «دلداده»،«خواستگار محترم»، «چارچنگولي» و «آتش سبز» را در كنار هم و در مقايسه با هم به قضاوت بنشينند و من به عنوان يكي از آدم‌هاي اين حرفه (كه اصلاني در هر مصاحبه‌اش در اين چند هفته‌ي اخير با شديدترين لحن و تعبيرهايي آن‌ها را به بي‌سوادي و ناداني و فقدان هوش و شعور و تفكر و بي‌اطلاعي از فرهنگ و تاريخ و مليت‌شان منتسب كرده) با صراحت اعلام مي‌كنم كه ايده‌ي يك خطي و بامزه‌ي فيلمي مثل «چارچنگولي» را به تمام مفاهيم عميقه و لايه‌هاي پنهان فرهنگ و دانشي كه در هر فريم «آتش سبز» وجود دارد، ترجيح مي‌دهم.

4) اصلاني در مصاحبه‌اي گفته كه خودش را عميقاً انسان مدرني مي‌داند (نقل به مضمون) و در باب مدرنيته و نسبتش با فيلمي كه ساخته حرف‌هاي بامزه‌اي زده كه متاسفانه مصاحبه‌كننده هم به‌راحتي از خير اين همه سوژه‌اي كه در اين چند جمله وجود داشته گذشته و موضوع را به قول باسوادها به "چالش" نكشانده است. مي‌خواهم به‌رغم بي‌سوادي (به قول اصلاني) وارد بحث باسوادها بشوم و سوال كنم مگر دموكراسي از اركان مدرنيته نيست و آزادي بيان و حق اظهار نظر از ستون‌هاي معظم تفكر مدرن محسوب نمي‌شود؟ پس چه‌طور فيلمسازِ مدرنِ ما از بديهي‌ترين اصول مدرنيسم اين‌چنين بي‌مهابا عدول مي‌كند و به خودش اجازه مي‌دهد به همه‌ي منتقداني كه فيلمش را نفهميده‌اند و از آن خوش‌شان نيامده توهين كند و لااقل درباره‌ي ما و سايتِ ما كار را به جايي برساند كه به نظر برسد اگر تهيه‌كننده‌ي فيلم 300 هزار تومان ناقابل ديگر خرج مي‌كرد، الان «آتش سبز» از بهترين آثار سال سينماي ايران بود و اي‌بسا در نظرخواهي بهترين‌هاي سينماي ملي هم به‌جاي 2 راي، 20 راي مي‌آورد و بالاتر از «اجاره‌نشين‌ها» كه با 19 راي رتبه اول را به دست آورده، جا خوش كرده بود. نكته كليدي ماجرا اين‌جاست كه فيلم اول اين نظرخواهي از كمدي‌هاي مفرحي‌ست كه اصلاني احتمالاً به عنوان سينما قبولش ندارد و فكر مي‌كند فيلم مبتذلي‌ست، چون درباره‌ي تاريخ بشريت حرف نمي‌زند. از نظر اصلاني «اجاره‌نشين‌ها» به در پْر كردن دو ساعت وقت سربازها در روزهاي جمعه، كارگرهايي كه سه شيفت كار مي‌كنند و روستائياني مي‌خورد كه براي تفرج به شهر آمده‌اند، منتها معلوم نيست چرا نيمي از 40 منتقد سينمايي ايران اين فيلم را مظهر، نماد، مثال برتر و نقطه اوج سينماي ملي و فرهنگ ايراني در سينما مي‌دانند و «آتش سبز» را به‌كلي فراموش مي‌كنند.

5) درباره دلايلش مفصل‌تر از اين‌ها در همين ستوني كه تازه افتتاح كردم، بحث دنباله‌داري خواهيم داشت، اما قبل از آن با يك حساب سرانگشتي مي‌شود به اين نتيجه رسيد كه فيلمساز و تهيه‌كننده با 40 تا تقاضاي 300 هزار توماني مواجه شده‌اند كه مي‌كند به عبارت 12 ميليون تومان و براي فيلمي كه در اكران عمومي‌اش به زور توانسته خرج پوسترها و مواد تبليغاتي‌اش را برگرداند، كلي پول است. پس بايد از خير حضور در جمع برگزيده‌هاي سينماي ملي و نقدهاي سراسر تعريف و نوشته‌هاي عاشقانه در تمجيد از هنر والاي فيلمساز گذشت و قضيه را با دو سه تا مصاحبه و اتهام و بدگويي‌هاي بي‌اساس اما "كاملاً مدرن" جمع و جور كرد. اين‌طوري لااقل شايد آيندگان بدانند چرا استاد سي و چند سال بعد از اين‌كه اولين فيلم بلند داستاني‌اش («شطرنج باد») به دليل اشكالات فني و تصويري فراوانش - در يكي دو سانس نمايش عمومي - و واكنش‌هاي تندِ مشتي بي‌سوادِ بي‌خبر از تاريخ و فرهنگ و هنر مدرن و اين‌جور چيزها ديگر هرگز رنگ پرده‌ي سينماها را نديد، در دومين تجربه‌ي سينماي داستاني‌اش هم شكست هنري و اقتصادي وحشتناكي خورد؛ چون تهيه‌كننده‌ي آزادمنش و جوانمردِ فيلم نخواست زير بار باج‌خواهي و زورگيريِ منتقداني برود كه در مصاحبه‌اي درباره‌شان اين‌طور گفته است:

سوال: ...

جواب:«سايت سينمايي يکي از منتقدان [اصلاني حتي تحقيق هم نكرده كه اين‌ها دو نفرند و طفلك امير اين‌جا هم مجبور شده جورِ مرا بكشد] که از صاحبان فيلم‌ها پول مي گيرد و مطلب درباره آن‌ها روي سايت قرار مي‌دهد با قلي پور تهيه کننده آتش سبز تماس گرفت و گفت در ازاي 300 هزار تومان اين کار را با آتش سبز انجام مي دهد. مبلغ زيادي هم نيست. ولي قلي‌پور با اخلاق خاصي که دارد گفت شما بايد همين قدر به من پول بدهيد تا اجازه بدهم درباره فيلم تبليغ کنيد. بين اين ها دعوا شد و ماجرايي خاله زنکي به وجود آمد.
سوال: حالا فکر کنيد اگر 300 هزار تومان را داده بود اتفاقات بعدي نمي افتاد؟

جواب: به همين راحتي! »

موخره: باور كنيد در يك جامعه‌ي مدرن مي‌شود يك آدمِ به‌شدت مدرن را به دليل اين حرف و اتهام كاملاً مدرن پيگرد حقوقي (يا به قول همان مدرن‌ها "سو") كرد، ولي همان‌قدر كه «آتش سبز» فيلمي درباره فرهنگ و هنر و انسان و تاريخ است، ما هم مي‌توانيم تهيه‌كننده و كارگردان فيلم را به محكمه بكشانيم تا جوابگوي اظهارات سراسر مدرن‌شان باشند.


منبع خبر : فرهنگ آشتي
یكشنبه,22 دی 1387 - 21:8:39

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو
اخبار مرتبط:

نظرات

در هنگام باركردن آيتمها خطايي رخ داد
shaghayegh
يکشنبه 22 دي 1387 - 17:56
-9
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

شما نقد می کنید یا دعوا؟.تصویه حساب شما اونم به این شکل و با عصبانیت یه مساله ی جداست.اون قضیه ی جلسه ی نقد آتش سبز و نوشته ی پر از "ایسم" و این حرفا به هر چی شبیه باشه به نقد شبیه نیست.اگه شما میخواستین فیلم آتش سبزو مورد انتقاد قرار بدید باید در مورد خود فیلم و دلایل بد بودنش حرف می زدید نه این که مثل این باندای بچه ها برید و طرفو دست بندازید و بخندید.اون کارتون قابل توجیه نیست چه اون فیلم افتضاح باشه چه نباشه.


يکشنبه 22 دي 1387 - 18:11
-2
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

چه عکسی بابا چه عکسی بابا چه عکسی باباچه عکس چه عکسی بابا باباچه عکسی باباچه چه عکسی باباعکس چه عکسی بابا باباچه عکسی بابا چی بگم تعجب تعجب......


يکشنبه 22 دي 1387 - 19:37
4
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

بسم الله الرحمن الرحیم

آدم دلش میسوزد وقتی منتقدی را می بیند که بجای نقد فیلم وقت و قلمش را پای این دعواهای خاله زنکی میگذارد...

و طفلک آن روزنامه ای که از فرط بیچارگی ستونی را به دعوای آقایان اختصاص میدهد.

.

ناامیدم کردی نیما

ر-م
يکشنبه 22 دي 1387 - 20:11
-1
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

سلام

من طور دیگری روی سایت شما و خود شما(آقایان قادری و حسنی نسب)حساب می کردم.این روزها اما باخواندن این نوشته های مغرضانه و پر از توهین شما از خودم و شما یکجا بدم آمد!تمامش کنید آقایان! حتی اگر حق با شما باشد این راهش نیست

حافظ ار خصم خطا گفت نگیریم بر او ور بحق گفت جدل با سخن حق نکنیم

سامان
يکشنبه 22 دي 1387 - 20:30
11
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

نمیدونم آقای حسنی نسب سینما صدای فرزاد حسنی رو با اقای اصلانی شنیدیید؟یا نه اون شب به فرزاد و مهرزاد دانش همش انگ بی سوادی میزد که فیم من رو باید چند بار ببینید تا بفهمید یک ساعت و نیم به این ها میگفت فیلم رو نفهمیدید به من چه

سارا
يکشنبه 22 دي 1387 - 20:42
0
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

مفاهيم عميقه چیه؟ بی خود نیست که بتون می گه بی سواد


يکشنبه 22 دي 1387 - 21:14
-3
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

آقای حسنی نسب از شماست که بر شماست. آیا در جامعه مدرن یک به اصطلاح منتقد در جلسه پرسش و پاسخ یک فیلم هر چقدر هم که فیلم بد باشد باید حرکت زشت امیر قادری را برای دست انداختن کارگردان فیلم مرتکب می شود و جالب اینکه به نظر خودش خیلی هم کار بامزه ای انجام داده.آتش سبز فیلم خوبی نبود اما تو و امیر قادری پر مدعا واقعا باید ادب شوید.شما دو نفر اول باید اخلاق حرفه ای را یاد بگیرید امثال شما جامعه نقد را به حرمت شکنی و هزار مصیبت دیگر گرفتار کرده اند ادعاهایتان را هم کسی نمی تواند جمع کند.

ramak
دوشنبه 23 دي 1387 - 9:15
2
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

چون بد آید هر چه آید بد شود یک بلا ده گردد و ده صد شود

ع الف
دوشنبه 23 دي 1387 - 9:56
6
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

ای بابا یارو که اسم سایتتون رو نیاورده بود جامعه ی مدرن!

ولی خوب زود شستتون خبردار شد کدوم سایت ممکنه پول بگیره!

دمنون گرم. اینجا می فهمم وقتی میگین سینما صنعته یعنی چی!

farshid
دوشنبه 23 دي 1387 - 12:8
0
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

اصلانی باید به خاطر این اظهار نظر های غیر اخلاقی عذر خواهی کند .توهین به تماشاگرانی که به هر دلیل فیلم اتش سبز را دوست ندارند و تهمت به منتقدان مخالف فیلم و سایت سینمای ما فرا فکنی مضحکی است که کمکی به یک فیلمساز شکست خورده نخواهد کرد .

در ضمن تهیه کننده ی فیلم و اقای اصلانی که استعداد خوبی در ساختن قصه ی تماس تلفنی منتقد و پیشنهاد گرفتن پول را دارند بهتر است وقتشان را صرف ساختن فیلمهایی با این موضوعات کنند!!شاید موفقیت بهتری برایشان همراه داشته باشد.

farshid

روزبه
دوشنبه 23 دي 1387 - 16:25
0
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

من نمی‌دانم چرا تا حالا هیچ‌کدام‌تان جرأت نکردید به جای این یکی-به-دو کردن‌های بی‌فایده یک نقد سینمایی ِ استاندارد در خصوص همین «ضعف‌های بی‌شمار در محتوا و ساختار و بازی‌ها و فرم روایت» که می‌گویید بنویسید!!!

.

از طرفی کدام علاقه‌مند ِ سینماست که نداند بازیگران «جاده مالهالند»ِ لینچ هم هیچ از روایت فیلم سر درنیاورده بودند. به طور مشخص نائومی واتس همان زمان گفته بود هیچ چیز از فیلم دستگیرش نشده. خب که چی؟ یعنی جاده مالهالند فیلم بدی است؟ اتفاقاً جاده مالهالند از آن فیلم‌هایی بود که منتقدان ایرانی (به استثنای یکی دو نفر) هیچ وقت جرأت نکردند درباره‌اش بنویسند، البته جرأت ِ مخالف‌خوانی هم نداشتند، به هر حال اسم لینچ پشت فیلم بود و کوچک‌ترین اظهار نظر نامربوط باعث بیرون زدن حجم انبوه بی‌سوادی دوستان می‌شد؛ اما سوگ‌مندانه اینجا اصلانی اسم مشهوری نیست و دوستان می‌توانند با شهامت(!) درباره‌اش چرند بنویسند!

.

و اما شما هم به همان چارچنگولی‌تان مشغول و خوش باشید؛ بالاخره این نوع سینما (کدام سینما؟) هم سینمایی‌نویس ِ جنس خودش را می‌خواهد!!!

sepideh
دوشنبه 23 دي 1387 - 17:42
1
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

من از فیلم آتش سبز دفاع نمی کنم شاید به قول شما فیلم بدی باشه اما آقایون به اصطلاح منتقد بد نیست یه کم هم اخلاق داشته باشین ... این طرز برخورد مایه تاسفه مثلا شما ها دارین کار فرهنگی می کنین.. هر فیلمسازی حق داره فیلم بسازه ... یعنی همه باید فیلم مورد سلیقه شما رو بسازن تا ازش با احترام یاد بشه؟؟؟؟؟ به هر حال آقای اصلانی آدم محترم و هنرمندیه نباید امیر قادری باهاش اون برخورد رو می کرد ... اون فقط یه منتقد جونه که فکر می کنه فقط خودش همه چی می فهمه.. اول باید اخلاق داشت بعد ادعای فهم و درک کرد... !!!!

برای امثال شما ها همون چهار چنگولی لایقتره....!!!به هر حال متاسفم .......

سينا بخشي صدر
دوشنبه 23 دي 1387 - 19:41
-3
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

بسم ا... الرحمن الرحيم

آشنايي گفت بابا عجب كامنت انتقادي دادي. آمدم و ديدم كه سو تفاهم شده. آخه هر كس كه اول نوشته ش بذاره "بسم ا... الرحمن الرحيم" كه من نيستم. عزيز دل من اسم دارم: سينا بخشي صدر. اون كامنت ها بدون اسم اند.

reza
سه‌شنبه 24 دي 1387 - 2:14
-2
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

براي شقايق و روزبه و سپيده و بقيه اونا كه اسم هم ندارن!!!

واقعا شماهايي كه در اينجا كامنت گذاشتين و نيما و امير رو به ميز محاكمه كشوندين، يك بار از خودتون پرسيدين اگه يكي بي دليل و از روي باد هوا شما رو به رشوه گرفتن و باج گيري متهم كنه چه حالي ميشين؟ ميخوام ببينم اون وقت هم اين شقايق و روزبه و سپيده و بقيه اونا كه اسم هم ندارن، از كنار اين ماجرا بي جواب رد ميشدن؟

در ضمن خانوم سارا، «مفاهيم عميقه» يه تركيب طنزآميزه براي تمسخر چيزهاي توخالي و پر مدعا مثل آتش سبز. لطفا يه خورده حس طنزتون رو قوي كنين تا از دنيا لذت ببرين. شماها واقعا فكر كردين يما حسني نسب از چارچنگولي دفاع كرده؟؟!!!!!!! واقعا كه متاسفم.همين!

شاعر الشعرا
سه‌شنبه 24 دي 1387 - 2:16
-3
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

نائومي واتس كجا و پگاه آهنگران كجا؟ / ببين تفاوت آتش سبز و مالهالند از كجاست تا به كجا

بيتي از ديوان خودم!

سميه قاضي
سه‌شنبه 24 دي 1387 - 3:25
-4
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

همين كه نيما حسني نسب و امير قادري قيد شكايت كردن از اصلاني و تهيه كننده فيلمش رو زدن و با چند خط مطلب دارن جواب اين توهين رو ميدن نشون ميده كه از امثال اقاي كارگردان فهيم آتش سبز بهتر شرايط دنياي امروز و فرهنگ ايران زمين رو درك مي‌كنن!!!!!

سميه قاضي-2
سه‌شنبه 24 دي 1387 - 3:37
-3
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

در ضمن دوستان، اين حرف‌هاي آقاي اصلاني يك جور توهين به همه ماهايي است كه اين سايت رو دوست داريم و عجيبه كه تا حالا كسي به اين ور ماجرا توجه نكرده؟ من كه خيلي از اين توهين عصباني شدم، چون هيچ وقت از سايت سينماي ما دست خالي بيرون نيومدم. واقعا خريدن اين سايت و نقد مثبت و تمجيد از آتش سبز در سايت سينماي ما، اون هم با اين مبلغ و با اشاره به دو منتقد محبوب ما و كاربران سايت جاي تاسف داره.

>>>> هر كس با من موافقه دستش رو ببره بالا. حالا دست‌تون رو بياريد پايين و دست به كار شويد تا ديگر كسي به خودش اجاره ندهد به سايت ما و منتقدان مطرحي كه براي آن زحمت ميكشن توهين كنه و عين خيالش هم نباشه كه داره چي ميگه و چند نفر را مورد توهين مستقيم قرار داده... من كه از اين اتهام و توهين به خودم خيلي عصباني شدم، شما را نميدانم!!!

hassan
سه‌شنبه 24 دي 1387 - 6:54
-4
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

دراینکه سینمای ما داره به فنا می ره شکی نیست . در اینکه بودجه فیلم آتش سبز رو در آب ریخته بودند هم حرفی نیست .ولی

بالاخره یه عده آدم موجه زحمت کشیدند.حالا فیلم بدی از آب در اومده..


سه‌شنبه 24 دي 1387 - 7:54
2
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

امیر قادری تا تو باشی در جلسه پرسش و پاسخ فیلمها هوس دست انداختن عوامل فیلم به به سرت نزنه.

x
سه‌شنبه 24 دي 1387 - 8:12
-1
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

البته که هر کس میتونه فیلم مورد علاقه خودش را بسازه . اما از اون طرف هر منتقدی هم میتونه هر چی دلش خواست راجع به فیلم بگه و اون فیلمساز هم دوباره به همین ترتیب ...

البته این وسط هرکس هم میتونه هر جور خواست درباره این اتفاقات نظر بده . مثل همین کاری که همه ما اینجا انجام میدیم.

فکر کنم مقصود از دنیای مدرن و معنای صحیح دموکراسی (البته در رویه ) همین باشه ... نظر شما غیر از اینه ؟!

اما من با نظر سمیه موافقم هرچند مثل اون زیاد عصبانی نیستم پس از همینجا دستمو میبرم بالا بعد میارم پایین رو کیبورد تا از سایت همه ما دفاع کنم ...

sepideh
سه‌شنبه 24 دي 1387 - 17:24
2
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

حالا مگه کسی اسم سایت سینمای ما رو آورده اصلا؟؟

خودتونو لو دادین که!!!!!!!

نه داداش معلومه که با جاروجنجال می خوایین خودنمایی کنید!!!!!!

در جواب رضا باید بگم که کسی که به آدمی این تهمت رو می زنه که یه چیزی ازش دیده یا شنیده ...یا شایدخواسته انتقام رفتار ناشایست اونو بگیره...وگرنه چرا تا حالابه کس دیگری این تهمت رو نزدن؟؟


سه‌شنبه 24 دي 1387 - 17:37
1
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

آقا یا خانم x هر منتقدی می تونه راجع به فیلم هر چیزی بگه نه اینکه مسخره بازی در بیاره!!!!!باید تحلیل کنه هرچند شاید به قول اون دوستمون روزبه تا حالا در مورد فرم و محتوا نتونسته باشه چیزی بگه......

صدرا
چهارشنبه 25 دي 1387 - 10:27
-2
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

هم برای کار زشت قادری متاسفم هم برای این نوشته بی شرمانه

shaghayegh
پنجشنبه 26 دي 1387 - 16:59
3
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

در جواب رضا:

من نگفتم کار تهیه کننده یا فیلم اصلانی خوب بوده.

اما این چیزی رو از ضایع بودن کار امیر قادری و دوستاش تو جلسه ی نقد کم نمی کنه.منتقد میره که نقد کنه نه این که دست بندازه و بخنده.

اگه می خواست جواب تهیه کننده رو بده راههای زیادی وجود داشت اما بحث نقد جداست.

در ضمن اول امیر قادری تو جلسه ی نقد فیلم زمان جشنواره ی پارسال اون کارا رو کرده در حالی که مصاحبه ی کارگردان مربوط به زمان اکران فیلم میشه.یعنی ماهها بعد.

Nel
شنبه 28 دي 1387 - 11:35
5
موافقم مخالفم
 
به همين سادگي

داستان امپرتور لخت و اصرار بر لباس فاخر به تن داشتن

امثال امیر و نیما و بقیه منتقدان مخالف فیلم که تعداد شون هم کم نیست مستوجب رمی جمرات نیستند چون فیلمو دوست نداشتن، بعید میدونم که هیچ کدومشون شخصیت فیلمسازو هدف گرفته باشند به جای فیلمش ولی‌ اصلانی خودش سر هوچی گری رو باز کرد اونم با بی‌-سواد و خنگ خطاب کردن اونا و بدتر از اون تهمت قلم به مزدی زدن

کاری که امیر کرده، اون یادداشت شوخی‌ که بعد نمایش جشنواره نوشته توهینی توش نبود، با چند تا کلمهٔ قلمبه سلمبه بازی کرده، که روی هم شوخی معصومانهٔ ولی‌ اصلانی یهو جدی گرفته بقیشم که دیگه همه میدونیم

به نظرم منتقدا نباید کوتاه بیان و لختی امپراطور ول نکنند اینقدر باید بگن تا پر مدعا‌ها از رو برن انشالله

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���