سينمای ما - مجیدی و واکنش به مقاله اخیر بهروز افخمی درباره او؛ / به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام
دوشنبه 12 بهمن 1388 - 21:41

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (34 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (20 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (132 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (91 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (317 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (67 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (96 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (342 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1333 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



مجیدی و واکنش به مقاله اخیر بهروز افخمی درباره او؛
به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام
به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام


سینمای ما - چندی پیش یادداشتی از بهروز افخمی خطاب به مجید مجیدی در سایت سینمای ما خواندید که در آن افخمی در پاسخ به اظهار نظر مجیدی درباره رشد ابتذال سینما در دوران دوم خرداد، به علاقه مجیدی به استیون سیگال و فیلم‌هایش اشاره کرده بود. و حالا یکی از همکاران سینمای ما محمد تاجیک از ملاقات‌اش با مجیدی پس از خواندن یادداشت افخمی نوشته است. در ادامه اصل یادداشت افخمی را بار دیگر خواهید خواند:


پس از اینکه بهروز افخمی یادداشتی درباره علاقه مجیدی به استیون سیگال را منتشر کرد من از مجیدی درباره علاقه اش به استیون سیگال پرسیدم و او که یادداشت افخمی را خوانده بود می گفت: من خدا شاهده اسم استیون سیگال را به عمرم نشنیده ام حتی بلد نیستم اسم این هنر پیشه را درست تلفظ کنم. مجیدی بعدش هم توضیح داد که در این بیست ساله تا به حال به اندازه ۲ساعت با بهروز افخمی صحبت نکرده است که حالا آقای افخمی مدعی دانستن علاقه مجیدی به استیون سیگال شده است.
مجیدی می گفت تازه این دوساعت متعلق به زمانهایی بوده که این دو در جلسه یا جلساتی با حضور شهید آوینی درآن شرکت داشته اند. حرفهای افخمی از نظر مجیدی آنقدر بی اهمیت بود که به گفته خودش ارزش جواب دادن نداشت.


اصل مقاله بهروز افخمی را حالا این جا یک بار دیگر بخوانید...


«مجيد مجيدي كه اين روزها فيلم آخرش «آواز گنجشك‌ها» به نمايش عمومي درآمده و به رغم توفيقاتي كه در خارج از كشور به دست آورده، در ايران چندان مورد استقبال قرار نگرفته، چند روز پيش در يك جمع دانشجويي گفته است كه دوران اصلاحات براي سينماي ايران حاصلي جز ابتذال نداشت. مجيدي ظاهرا" پيش از اين و در دوران رياست جمهوري سيد محمد خاتمي هم اين جور حرف‌ها را در مورد سينماي ايران مي‌گفته و مثلا" هشدار مي‌داده كه : صداي پاي ابتذال مي‌آيد!
اما مفهوم لفظ ابتذال آن قدر مبهم است كه هر كس مي‌تواند آن را براي تحقير هر كس ديگر و هر داستان يا فيلمي كه دوست نداشت به كار ببرد. مثلا" همين مجيد مجيدي فيلم‌هاي سينماي ورزش‌هاي رزمي و به خصوص فيلم‌هاي استيون سيگال را خيلي دوست دارد. (يا حداقل دوست داشت) تا آنجا كه به ياد دارم او پيش از آن كه به وسيله جشنواره‌هاي اروپايي كشف شود هيچ ابايي از ابراز اين عقيده نداشت و استيون سيگال و فيلم‌هاي بزن‌بزن او را در عرصه بازيگري و فيلمسازي ستايش مي‌كرد.
البته امروز احتمالا" مجيدي مي‌داند كه استيون سيگال و فيلم‌هاي ژانر ورزش رزمي از نظر كساني كه جشنواره‌ها را مي‌گردانند نمونه قطعي ابتذال هستند. بنابراين او احتمالا" دوست ندارد از آن پهلوان راهب مسلك و با معرفت به عنوان بازيگر و فيلمساز محبوب يادي بكند. شايد هم از من ناراحت بشود كه محبوب فراموش شده‌اش را به يادش انداختم و عشقي را رو كردم كه نزد دكانداران روشنفكري، موجب شرمساري و نشان ابتذال است. اما چه كنم كه من هم استيون سيگال را دوست دارم و هم از ابزار علاقه به فيلم‌هاي او هيچ خجالت نمي‌كشم.
اين مثال از آن رو آوردم كه مجيدي بداند آنچه نزد او مصداق سينماي ايده‌آل است از ديدگاه اصحاب جشنواره و كباده كشان فرهيختگي نمونه كلاسيك ابتذال است و چه بسا آن فيلم‌هايي كه او مصداق ابتذال مي‌داند از نظر خيلي‌ها فيلم‌هايي با ارزش و قابل ستايش باشند.
مشكل اينجاست كه لفظ ابتذال معنا و مفهوم روشني ندارد و به وسيله كساني به كار مي‌رود كه يا نمي‌توانند درست و دقيق فكر كنند يا نمي‌خواهند درست و دقيق حرف بزنند. اين لفظ معمولا" مثل يك چماق كلامي به دلخواه براي سركوبي هر كس و هر فيلمي كه نمي‌پسنديم به كار گرفته مي‌شود. كساني كه آن را به كار مي‌برند در واقع به نحوي پيچيده فحاشي مي‌كنند و كلمات را نه براي تفاهم و ايجاد فضاي انس و هم‌سخني، بلكه براي ايجاد سوءتفاهم به كار مي‌گيرند.
شايد هم عمدي در كار باشد. لفظ ابتذال آن قدر مبهم است كه اغلب مردم مصاديق مورد نظر خود را به جاي آن مي‌گذارند، بنابراين خيال مي‌كنند كه با مجيدي هم سليقه‌اند و منظور او را از ابتذال سينماي ايران درست مي‌فهمند. خشكه مقدس‌هايي كه از اساس با سينما مخالفند خيال مي‌كنند كه حرف مجيدي را فهميده‌اند. روشنفكران پرمدعاي كم سواد خيال مي‌كنند منظور او از ابتذال همان است كه آنها مي‌فهمند. برادران ايدئولوژيك هم سر تكان مي‌دهند و احسنت مي‌گويند. اما به كار گرفتن زبان به اين نحو رياكارانه و غلط انداز شايد بي معرفتي ديگري باشد در حق استيون سيگال كه دوستي و دشمني‌اش آشكار و شجاعانه است.»



منبع خبر : سینمای ما
پنجشنبه,3 بهمن 1387 - 20:49:38

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو
اخبار مرتبط:

نظرات

ستاري
پنجشنبه 3 بهمن 1387 - 21:22
3
موافقم مخالفم
 
به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام

من افخمي را نمي شناسم ( منظورم رفاقت و اينجور روابط است ) اين نوشته او راجع به مجيدي نوشته بسيار جالبي است ! نه براي اينكه دست مجيدي را رو كرده بلكه باين خاطر كه بسياري از روشنفكران امروز ما دروغگويان ديروز و امروز ما نيز هستند !

يادمه يك روز يكي از مسئولين كه رتبه بالايي داشت شخصا خواسته بود كه مرحوم عي حاتمي را از نزديك ببيند و با او صحبت بكند ! وقتي شادروان علي حاتمي به وزارت ارشاد رفته بود تا به درخواست آن مسئول براي ديدنش احترام بگذارد ، منشي آن مقام مسئول گوشي را برميدارد و به اتاق بغلي رئيس خود خبر ميدهد كه آقاي علي حاتمي تشريف آوردند !

مسئول مربوطه كه مقام بالايي داشت جو گير ميشود و مي گويد : علي حاتمي كيه !؟

فاصله دو اتاق يك ديوار شيشه اي بوده و صدا بگوش شادروان علي حاتمي ميرسد و او در اتاق مجاور را باز ميكند و رو به مسئول مقام بالا كه سمتش از معاون وزير پايين تر بوده مي گويد : تو وقتي علي حاتمي را نمي شناسي بيخود كردي كه پشت ميز سينماي اين كشور نشستي !

(البته من تمام حرفها را ننوشتم و فقط جمله را ادبي كردم ) حالا با نوشته بهروز افخمي كه بدون شك راست نوشته ، حرفي از سوي مجيد مجيدي گفته شده كه هم گفته بهروز افخمي را تاييد ميكند و هم ضعف بزرگ شخصيتي و روشنفكرنمايي مجيدي را آشكار ميكند . آقاي مجيد مجيدي امروز حتي تماشاگران رده هشتم سينما هم نام استيون سيگال را مي شناسند حتي آنهايي كه سواد انگليسي ندارند ! شما وقتي مي گوئيد : من حتي تلفظ اسم استيون سيگال را بلد نيستم چه برسه او را بشناسم ، نشانگر بي خبري شما از جهان سينما و البته متاسفانه كم سوادي شمست !

شما از شاگردان فدايي محسن مخلمباف بوديد و هرچه داريد از پر شال محسن مخملباف داريد ! او كه چنين متضاد از آب در آمد و دليلش البته ندانم كاري او بود كه سر از اينجا آورد ! بقول ايرج ميرزا كه مي گويد :‌از آن نترس كه به تو مي گويد خانم از آن بترس كه بتو مي گويد : آبجي !!!! اين رفتار شما و آقاي مخملباف نشانگر اينست كه شما از گويندگان آبجي هستيد و نه چيز ديگر !


پنجشنبه 3 بهمن 1387 - 21:39
-5
موافقم مخالفم
 
به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام

همه میدونن افخمی خالی بنده. این هم اولین باری نیست که خالی می بنده. و همه میدونن که مجیدی انقدر آدم باحالی نیست که بدونه سیگال کیه.


پنجشنبه 3 بهمن 1387 - 23:23
4
موافقم مخالفم
 
به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام

یعنی هر کسی که استیون سیگال یک بازیگر فیلمهای اکشن درجه سه و ضعیف و خالی بندی هالیوود را نشناسد دلیل بر بیسوادی او است؟؟؟

این ماجرای علی حاتمی هم هیچ ربطی به این قضیه ندارد.دلیلی ندارد که مجیدی بخواهد دروغ بگوید.

فرانك
جمعه 4 بهمن 1387 - 0:11
1
موافقم مخالفم
 
به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام

اي بابا اين حرفها چيه؟

ديگه همه مجيدي رو مي شناسند. در ضمن آقاي افخمي چه ايرادي داره كه مجيدي يك زماني سيگال رو دوست داشته باشه؟ انسان رشد مي كند، شعور هنري هم رشد مي كند؟ يك زماني دوست داشته ولي حالا با رشد فكري كه داشته اون نوع فيلم رو نمي پسنده، و اين خيلي هم خوبه. در ضمن فيلمهاي سيگال مبتذل نيست، فيلم اكشن است. فيلم اكشن هم يك سبك فيلم است مثل فيلمهاي سبكهاي ديگه. كارنامه مجيدي كاملاً‌مشخص مي كنه كه رياكار نيست.

مجيدي همان بهتر كه جواب ندي و بحث نكني. افخمي هم نظر خودش رو گفته هر چند نادرست.

علی
جمعه 4 بهمن 1387 - 0:26
-4
موافقم مخالفم
 
به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام

آقای ستاری که فک میکنی خیلی حالیته !چرت نگو. اولا که نمیدونی بدون مجیدی شاگرد مخملباف نبود حتی هم رده هم نبود با اون ولی استاد هردوشون یکی بود اونم منوچهر حقانی پرسته!در ضمن لفظ آبجی و خانوم شما هیچ ربطی به این قضیه نداره!یه جمله ی قشنگ شنیدی دوست داری یه جا بگی!!!!!!!آقای افخمی هم که دکگه همه میشناسنش و نیازی به تعریف نداره آدمی که دوست داره تو همه چی خودشو قاطی کنه مخصوصا وقتی اسم ابتذال میاد!!!:D


جمعه 4 بهمن 1387 - 1:49
0
موافقم مخالفم
 
به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام

برای ستاري:

تو از کجا می دانی اخفمی راست نوشته؟ علم غیب داری یا استغفرالله....

مجیدی فیلمساز بزرگی است... داستان بچه های آسمان هم اکنون در کتابهاب ادبیات ژاپن و امریکا و بسیاری از کشورهای دنیا تدریس می شود. اخفمی 1000 سال دیگر هم به پای مجیدی نمی رسد... به همین دلیل به او حسادت می ورزد.

مجیدی 100% درست می گوید. من به او اطمینان دارم. اما به اخفمی نه!!!

احسان
جمعه 4 بهمن 1387 - 10:47
-6
موافقم مخالفم
 
به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام

جناب ستاری !

بی تردید کارگردانهای صاحب نام زیادی دز جهان هستند که سیگال رو نمی شناسند. مگر شناختن سلالطین بی مووی بخشی از سواد سینماییه ؟؟؟؟

هانی
جمعه 4 بهمن 1387 - 12:37
9
موافقم مخالفم
 
به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام

حرفای دوست عزیزمون ستاری مصداق کامل بیعدالتی دراندیشه وعقیدست.مجیدی یکی از معدود کارگردانایی که همش فیلم خودشوساخته.ازحرف دلش ودغدغه هاش گفته.تو همه دولتها حرفش یکی بوده.اتفاقا برخلاف نظر خیلی هااهل سیاست به شکل ضایع نیست.مثلا همین اقای افخمی نماینده مجلس سابق میا برای اقای کروبی(و کروبی نه کس دیگه)فیلم تبلیغاتی میسازه.فیلماش همیشه تو جشنواره داخل بیشترین جایزه رو برده بیشترش فیلم برگزیده تماشاگران بوده فروششون به نسبت نوع موضوع وساختار فروش خیلی خوبی داشته.تو بیرون ایرانم واقعاباعث افتخاره ومهم اینه که ایرانی مونده.(همه این هامستدل هستش).فیلمای مجیدی صداقت توشه ونون به نرخ روز نمیخوره ولی جنس وبعضی کارای افخمی عزیز نشون میده که دنباله منافع خودشه.خلاصه اینکه مجیدی به نسبت این دوره زمونه هنوزم صداقتش تو این سینما از خیلیها ولااقل ازکروبی عزیز بیشتره.


جمعه 4 بهمن 1387 - 13:27
2
موافقم مخالفم
 
به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام

آمد به سرم از آنچه می ترسیدم. کم کم دارم نگران میشم . به جان خودم مجیدی یه طوریش شده . البته من نمیدونم افخمی راست میگه یانه ولی این مجیدی همیشگی نیست . نکنه خریدنش !!

علی
جمعه 4 بهمن 1387 - 23:31
1
موافقم مخالفم
 
به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام

بابا. مجیدی بیچاره دو کلمه با رفیقش درددل کرده. اصلا کی گفته این حرفا رو دقیقا مجیدی زده؟ این همکار شما آقای تاجیک از مجیدی اجازه گرفته نقل قول کرده؟


شنبه 5 بهمن 1387 - 14:39
4
موافقم مخالفم
 
به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام

مجیدی یکی از بهترین کارگردانهای ایران و مایه ی افتخار ماست.

حرفهای افخمی را باور نکنید. آدم باید دور از جان ابله باشد که حرفهای این حقه باز را باور کند.

ستاري
شنبه 5 بهمن 1387 - 20:53
-1
موافقم مخالفم
 
به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام

سلام

اينرا فقط براي دوستاني كه نوشته من را درست نخوانده اند و هنگام مطالعه چنان عصباني شده اند كه فوري مثل استيون سيگال دست به اكشن شده اند !

شما همه آنطور كه از نوشته تان پيداست استيون سيگال را خوب مي شناسيد ! درست مثل آقاي مجيدي ! حرف من هم همين است كه جمله مجيدي راجع به استيون سيگال دم خروس و قسم .... است ! دوست داشتن استيون سيگال حتي اگر مهرجويي باشي هم اشكالي ندارد ! از آقاي مهرجويي بپرسيد بسياري از فيلم هاي قبل از انقلاب را چه سينماي فردين و چه ساير بخش ها را ديده و شايد از بسياري از آنها هم لذت برده است ! انكار استيون سيگال از سوي مجيد مجيدي دليل بر صحت گفته افخمي است و كسي نمي تواند به كسي چنين آشكار چنين چيزي ببندد !!! از خر تعصب بياييد پايين و بحث من همين است وقتي آقاي مجيدي مي گويد : تلفظ اسم استيون سيگال را هم نمي داند من مي گويم اي بيسواد و ميخواهم بدانم وقتي ارگان هاي دولتي هر بار آقاي مجيدي را بعنوان تنها كارگردان لايق اسكار و برلين راهي ميكند و اينبار هم بهمين دليل در اسكار مقابل ايشان ايستادند و باو لقب كارگردان دولتي داند با كدام زبان انگليسي راهي جشنواره هاي بزرگي همچون برلين و اسكار ميشود كه حتي تلفظ اسم استيون سيگال را هم بلد نيست !؟؟؟؟؟؟

و دم خروس از همينجا نمايان ميشود ! در مورد جمله خانم و آبجي هم اگر يكبار بدون تعصب بخوانيد به حرف من مي رسيد كه يعني چه !!!!!! يعني كسي خودش را جور ديگر نشان ميدهد !

ما همه فيلم هاي استيون سيگال را ديديم و نه از تلفظ اسم او خجالت مي كشيم و نه از دوست داشتنش !مگر اينكه تصور بكنيم اين بر خلاف روشنفكري ماست و همينجا دم خروس بيرون ميزند و نمايان ميشود كه ما روشنفكر نيستيم !


يکشنبه 6 بهمن 1387 - 14:48
3
موافقم مخالفم
 
به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام

این ستاری همه جا چرندیات می نویسه

آرش
يکشنبه 6 بهمن 1387 - 17:30
43
موافقم مخالفم
 
به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام

مجیدی وافخمی هر دو کار بلدیشونو در فیلمسازی ثابت کردن.افخمی یه چیزی گفت ومجیدی یه جوابی داد.دیگه این همه جنجال و پرونده درست کردن نداره.من خودم از افخمی تحسین کارگردانی مجیدی رو شنیدم...فکر نمی کنم دعوای شخصی داشته باشن...


دوشنبه 7 بهمن 1387 - 12:24
0
موافقم مخالفم
 
به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام

كاملاً با آقاي افخمي موافقم. مجيدي اين روزها مثل اينكه يه كم باورش شده خبريه و خيلي فيلمسازه. آدم با دو تا جايزه برلين و اين ور اون ور دعوت شدن نبايد خودشو گم كنه. شما تو همون دولت اصلاحات مگه فيلم نساختي كه حرف از ابتذال مي زني؟

علی
سه‌شنبه 8 بهمن 1387 - 15:15
1
موافقم مخالفم
 
به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام

اولا که خیلی فیلمسازه!دوما که همون 2تا جایزه برلین هم هیشکی نتونست بیاره!سوما مجیدی خودشو گم نکرده!چهارما مهم نیست تو چه زمانی فیلم ساخته مهم ابتذاله!


چهارشنبه 9 بهمن 1387 - 12:19
-1
موافقم مخالفم
 
به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام

با علی موافقم.

همه ی کسانی که از مجیدی بدگویی می کنند حسدورزانی بیش نیستند. واقعا چقدر بد است که آدم به موفقیت های جهانی کسی حسادت ورزد! دلم به حال افخمی و طرفدارانش میسوزد!! بروید یک دوش آب سرد بگیرید حتما.

در ضمن جناب ستاری آی کیو! وقتی مجیدی می گوید من حتی تلفظ درست نام استیون سیگال را بلد نیستم منظورش واقعا این نیست. گلرخ کمالی در فیلم سگ کشی می گوید: "من اعداد 6 رقمی به بالا را حتی نمی توانم به درستی بنویسم!! " از نظر توی آی کیو منظورش این بوده که درس ریاضی اش ضعیف است!!!! ولی منظور کارگردان این بوده که او اهل مادیات نیست. منظور مجیدی هم این بوده که اصلا سیگال هنرپیشه ی محبوب او نبوده است.


پنجشنبه 10 بهمن 1387 - 17:4
3
موافقم مخالفم
 
به عمرم دو ساعت هم با افخمی حرف نزده‌ام، اسم استیون سیگال را هم نشنیده‌ام

ستاري جان! جان هرکسی که دوست داری دیگر کامنت نگذار و انقدر حرف مفت و بی مایه و بی ارزش نزن که تمسخر همه را برانگیختی!

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 0.88809800148 seconds.