برنامه های جدید سینما فردا : سینما فردا فیلم های مستند و کوتاه را هم حمایت می کند :: سينمای ما :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ايران :: Iranian Movie News & Information
يکشنبه 24 خرداد 1388 - 12:30
module-htmlpages-display-pid-97.html

• توجه: با توجه به قانون انتخابات، ظرف 48 ساعت آینده هیچ کدام از کامنت‌ها و نظرهای شما که در تایید یا رد هر کدام از نامزدهای ریاست جمهوری نوشته شده باشد، آن‌لاین نخواهد شد... / فردا جمعه 22 خرداد ماه، همه رای خواهیم داد      • یادداشت‌های هفتگی امیر قادری؛ / هشتم آذر، کوین کاستنر و 22 خرداد      • پروانه ساخت سه فیلم جدید صادر شد / پروژه های سینمایی تازه      • سینما فردا فیلم های مستند و کوتاه را هم حمایت می کند / برنامه های جدید سینما فردا      • فیلم افخمی هنوز در مرحله فیلمبرداری است / سن پترزبورگ به تالار وحدت رسید      






                       



سینما فردا فیلم های مستند و کوتاه را هم حمایت می کند
برنامه های جدید سینما فردا

سینمای ما-محمدعلي حجازي مسوول و مدير برنامه نمايشي فيلم‌هاي كوتاه «سفيد فردا» از همكاري مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، انجمن سينماي جوانان و ساير نهادهاي متولي فيلم كوتاه با اين برنامه خبر داد و گفت: تنها نهادي كه علي‌رغم جلسات مختلف حاضر به همكاري با اين برنامه نشد، انجمن فيلم كوتاه است.

حجازي  به ذكر توضيحاتي درباره برنامه‌ي «سينما فردا» كه دوشنبه هر هفته به نمايش فيلم‌هاي كوتاه مي‌پردازد، پرداخت و عنوان كرد: ما در قالب اين برنامه به نمايش فيلم‌هاي فيلم‌سازان مختلف مي‌پردازيم و از فيلم‌سازان فيلم اولي گرفته تا آقاي خسرو سينايي در اين برنامه فيلم داشته‌اند، اما متأسفانه مسوولان و مديران مختلف انجمن فيلم كوتاه اصرار دارند كه در قالب برنامه‌اي به نمايش فيلم‌هاي‌ حرفه‌اي بپردازند و معتقدند كه افرادي حرفه‌اي هستند و در شأن آن‌هاست كه با آن‌ها حرفه‌اي برخورد شد.

مدير برنامه سينما فردا در ادامه به حمايت سينما آزادي از فيلم‌هاي كوتاه اشاره كرد و گفت: سينما آزادي هم به حمايت از تمام فيلم‌هاي كوتاه پرداخته و در قالب اين برنامه از فيلم‌سازان اولي تا حرفه‌اي استقبال مي‌كند و با دعوت از منتقدان مختلف سينما به ارتقاء سينماي كوتاه كمك مي‌كند. قطعا بليطي كه براي اين برنامه فروخته مي‌شود حتي جوابگوي هزينه پذيرايي اين سينما هم نيست، اما به هرحال تمام اين اقدامات صورت مي‌گيرد تا بدين ترتيب به سينما كوتاه احترام بگذارند.

او همچنين از استقبال خوبي كه مردم و حتي مخاطبان خارجي از برنامه سينما فردا به عمل آورده‌اند ياد كرد و گفت: پس از گذشت مدتي از اين برنامه اكنون در دو شهر ديگر هم اين برنامه برگزار مي‌شود.

حجازي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو هم به بحث اكران مستند «تهران انار ندارد» اشاره كرد و گفت: مدتي است كه قرارداد اين فيلم از سوي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي بسته شده و قرار است اين فيلم تا چندي ديگر در سينماهايي چون «سپيده» و «آزادي» اكران شود و قرار است با اين فيلم مانند يك فيلم بلند سينمايي برخورد شود و اكنون هم درحال آماده‌سازي تيزر و تبليغات آن هستيم.

او همچنين از امضاي تفاهم‌نامه‌اي با انجمن تهيه‌كنندگان مستند خبر دادو افزود: قرار است در قالب اين برنامه از تيرماه سال جاري فيلم‌هاي مستند نيز اكران شود و با توجه به تمام اقداماتي كه صورت گرفته فكر مي‌كنم كه سال گذشته براي سينماي كوتاه و مستند گام‌هاي مثبت متعددي برداشته شده و برخي گلايه‌هايي كه اكنون مطرح مي‌شود، كم‌لطفي است. همه ما در پي آن هستيم كه نام برنامه سينما فردا بزرگ شود تا بدين‌ترتيب سينماي كوتاه ارتقا يابد اما گاه برخي دوستان تنها در پي آن هستند كه با اين حركات خود را مطرح كنند.

همچنين بايد توجه داشته باشيم كه ما نمي‌توانيم يك‌شبه ره صدساله را طي كنيم. نمي‌توان ادعا كرد كه از همان ابتدا فيلم‌هاي كوتاه اكراني قوي داشته باشند. بايد كمي زمان بگذرد و مردم به اين فيلم‌ها عادت كنند تا پس از آن به سراغ مباحث تجاري اين سينما برويم.



منبع : ایسنا

به روز شده در : پنجشنبه 21 خرداد 1388 - 0:9

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |


Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  









  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 1.37350487709 seconds.