دانلود

دلایل فروش پایین "خیابان بیست و چهارم" در گفتگو با سعید اسدی کارگردان فیلم : سانس های خوب سینماها فقط برای یک یا دو فیلم است :: سينمای ما ::

   


News
  • حواشي فوتبال و سرخابي‌ها با بازي مهران غفوريان
    عادل فردوسي‌پور در فيلم «سر پیری معرکه‌گیری»!
  •  
  • نگاهي به هفت كپي‌برداري در سينماي ايران از سينماي فارسي تا سينماي هاليوود
    از «شارلاتان» تا «تو و من»؛ گويا سازندگان اين آثار فراموش مي‌كنند كه ايرانيان افراد سينمادوستي هستند!
  •  
  • حسن عباسي از ديدار با مسعود كيميايي گفت: صحبتی از فیلم‌­نامه «دست تنها» به ميان نيامد
    «سفرسنگ» كيميايي نخستین فیلم سینمای دینی در تاریخ سینمای ایران و ترجمان آیه قرآن است!
  •  
  • توهين عجيب اسي نيك‌نژاد به اهالي رسانه‌ها و عوامل مستعفي «لاله»: وقتی یک قطره آب بر سر مورچه می‌افتد
    اگر كسي گفت "عوامل فیلم"‌، منظورش کارگران ساختمان است/دو - سه نفری که ارتباط خانوادگی با هم داشتند، کارشان تمام شد و رفتند/ «مرکز سینمای مستند و تجربی» تصمیم می‌گیرد برای پیشبرد بهتر کار عوامل را جابه‌جا کند
  •  
  • محمدرضا عباسیان‌ دبیر جشنواره فجر جايزه جهاني گرفت
    اولين نشست خبری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سه‌شنبه 9 آبان‌ برگزار می‌شود
  •  
  • پنجمین جایزه بین‌المللی فيلم تحريمي حوزه هنري + داوري بين‌المللي ترانه عليدوستي
    جشنواره "سینما و دین" تورنتو ایتالیا به فیلم «پذیرایی ساده» جايزه داد
  •  
  • در گفت‌وگو با رئیس سازمان بازرسی کل کشور و وزير سابق كشور مطرح شد: جو سازي «نود» و راه‌اندازي بخش فرهنگی و تبلیغی
    انتقاد از برنامه «نود» و وعده كمك به سينماگران براي ساخت فيلم و سريال درباره مفاسد اقتصادي
  •  
  • در آخرین سال مدیریت جواد شمقدري اتفاق افتاد: تخصيص 7.5 میلیارد تومان بودجه براي توليد «سوادیکا» به كارگرداني جمال شورجه
    آقاي رئيس اولین پروژه مستقل سازمان سینمایی کشور را به برادرش روح‌الله شمقدری سپرد!
  •  
  • خبري كه دير يا زود شنيده مي‌شد: استعفای دسته‌جمعی عوامل پروژه میلیاردی «لاله» به‌دليل نبود آینده‌ روشن!
    پروانه پرتو جایگزین علیرضا سبط احمدی برای تهیه فیلم شد + ليست همكاران مستعفي پروژه
  •  
  • غلامرضا موسوي تهیه‌کننده فیلمِ «من مادر هستم» اعلام کرد
    جلسه با سینماگرانِ فعال در حوزه هنری، همکارانِ صنفی و اعضای هیات مدیره خانه سینما در رابطه با شش فیلمِ تحریمی حوزه هنري به نتيجه نرسيد
  •  
  • پولدار‌ترین ستاره بریتانیایی زیر سی سال مشخص شد:
    ستاره مجموعه فیلم‌های «هری پا‌تر» ثروتمند‌ترین است/رابرت پتینسن، خواننده محبوب «آدل» نیز در این فهرست قراردارند
  •  
  • گزارش خواندنی و جامع از مدعیان مطرح اسکار بهترین بازیگر مرد نقش نخست را در «سینمای ما» بخوانید
    از جان هاوکس کمتر شناخته شده، یوآکین فینیکس که اسکار را بی‌اهمیت می‌داند تا آنتونی هاپکینز که بیست سال است رنگ مجسمه را ندیده و دنزل واشینگتن که می‌تواند رکورد سیدنی پواتیه را از آن خود کند
  •  
  • سرانجام گزارش رسمي پلیس درباره كارگردان مشهور اعلام شد
    تونی اسکات سرطان مغز نداشت و ادعای خانواده او واهی است!
  •  
  • حواشي تهيه‌كنندگي ليلا اوتادي و نويسندگي پيمان عباسي در «شيطان شلوار لي مي‌پوشد» + توضيحات كارگردان
    ليلا اوتادی فیلمنامه را از من خریده و دو برابر گران‌تر به تهيه‌كننده فروخته بود/ مهران مدیری و رضا عطاران از جمله کاندیداهای بازیگري بودند که به‌دلیل حواشی اوتادی حاضر به بازی نشدند
  •  
  • "سینماپرس" مدعي شد: تعطیلی پروژه تلویزیونی با حدود یک میلیارد تومان ضرر و زیان
    «شرکت» شبکه یک به سود نرسیده ورشکسته و «ميلياردر»‌ شد! / توليد سريال پس از پنج ماه و نیم پیش تولید، دو ماه و نیم تصویربرداری و 430 دقیقه مونتاژ مفید از نو شروع شد
  •  
  • واکنش تند بازیگر زن سريال «میلیاردر» به مسعود کرامتی: تكرار شود شكايت مي‌كنم
    تنها دلیل دودستگی و تفرقه در گوره قبلي شخص شما بودید، نه دیگران!/ کسی که سازمان صدا و سیما صلاحیتش را برای کارگردانی کاری رد می‌کند، در شأنش نیست در مورد بازی من نظر بدهد
  •  
  • پيشنهاد بامزه اصلاحيه سازمان سينمايي درباره «آمین خواهیم گفت»: 15 دقيقه مستند اضافه كنيد!
    براي اكران باید ۲۲ دقیقه از این فیلم ۸۲ دقیقه‌ای حذف شود!
  •  
  • تماشاي «نفوذ» فقط در ‌فضای مجازی ایران: فصل نخست در 10 قسمت 9 دقیقه‌ای با موضوع جوانان و اینترنت
    نخستین سريال پليسي اینترنتی ایراني آماده نمایش شد
  •  
  • حضور جواد رضويان در فیلم تازه علی عطشانی در نقشی کاملاً جدی
    «شيطان شلوار لي مي‌پوشد» به پيش‌توليد رسيد
  •  
  • عباس كيارستمي شكايت مي‌كند: خبرگزاری پلی لیست به‌جای ایتالیا در خبر خود نوشت اسراییل!
    خبري كه اشتباه يا جعلي‌بودنش از همان ابتدا معلوم بود، سرانجام تكذيب شد!
  •  
     
     
     
     


     

     

       




    دلایل فروش پایین "خیابان بیست و چهارم" در گفتگو با سعید اسدی کارگردان فیلم
    سانس های خوب سینماها فقط برای یک یا دو فیلم است

    سینمای ما- کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی "خیابان بیست و چهارم" معتقد است شرایط اکران این فیلم راضی‌کننده نیست و نداشتن تبلیغات و سالن مناسب با سانس‌های خوب یکی از دلایل فروش محدود آن است. سعید اسدی که این روزها از وی فیلم "خیابان بیست و چهارم" با بازی نیکی کریمی، جمشید هاشم‌پور، حمید گودرزی، مهدی ماهانی، شیلا خداداد و... اکران عمومی شده است. این کارگردان که تحصیلات خود را در رشته سینما خارج از کشور گذرانده است از شرایط اکران فیلم تازه‌اش راضی نیست. وی تاکنون ساخت فیلم‌های "فرود در غربت"، "تلافی"، "مهمان"، "آواز قو" و... را برعهده داشته است. "خیابان بیست و چهارم" به گفته وی فیلمی در ژانر دلهره و اثری روانشناختی است. این فیلم با وجود داشتن 15 سالن سینما در شهر تهران فروش راضی کننده نداشته است. در این گفتگو اسدی درباره شرایط اکران و ژانر این فیلم توضیح داده است.

    * شرایط اکران فیلم چقدر برای شما راضی کننده است؟ فکر نمی‌کنید بهتر بود زمان دیگری را برای اکران عمومی "خیابان بیست و چهارم" انتخاب می‌کردید؟

    - سعید اسدی: من همیشه معتقدم فیلم خوب وابسته به زمان نیست. "آواز قو" در بدترین شرایط زمانی به لحاظ اکران روی پرده رفت اما بسیار موفق عمل کرد. فیلم "خیابان بیست و چهارم" در ژانر خود اثر موفقی است، اما متاسفانه شرایط اکران برای فیلم‌ها عادلانه نیست.

    جالب است تعداد بیشتر سالن‌های سینمایی با سانس‌های خوب در اختیار یک یا دو فیلم است. البته شرایط و قدرت تبلیغات برای یک اثر که اکران می‌شود بسیار اهمیت دارد. به عقیده من یک فیلم تا زمان کپی صفر مانند یک تابلوی نقاشی می‌ماند و وقتی برای فروش عرضه می‌شود دقیقا باید به آن مانند یک کالا نگاه کرد. برای هر کالایی که وار بازار می‌شود تبلیغات زیادی صورت می‌گردد برای هر اثر سینمایی باید همین شرایط را در نظر گرفت.

    متاسفانه شرایط سینمای ایران به گونه ای شده است که تهیه‌کننده و صاحب اثر توان پرداخت هزینه‌های تبلیغاتی اینچنینی را ندارد. ما برای "خیابان بیست و چهارم" تبلیغات شهری محدودی داشتیم. با توجه به زحماتی که برای تولید این فیلم کشیدیم واقعا به خاطر نداشتن تبلیغات مناسب فیلم در اکران حیف شد. البته تهیه و سرمایه گذار هم حق دارند. یک هفته قبل از اکران به ما اعلام کردند که می توانیم فیلم را به روی پرده ببریم. به همین دلیل فرصتی برای تبلیغات مناسب نداشتیم.

    البته بیشتر سالن های خوب نیز که در اختیار فیلم دیگری است. به همین دلیل همیشه معتقدم زمان کران برای هیچ فیلمی مهم نیست بلکه این شرایط است که بر روی گیشه تاثیر می گذارد. تبلیغات یکی از رکن های اصلی این موضوع است. با توجه به این موضوع فروش "خیابان بیست و چهارم" برای من راضی کننده نیست.

    * چقدر معتقدید این فیلم در ژانر دلهره و تعلیق موفق عمل کرده است؟

    - من همیشه پیش از این فکر می‌کردم مردم ایران به گونه ای هستند که نباید با ساخت چنین فیلم‌های ذهنیت آنها را مخدوش کرد. اما وقتی بیشتر در ایران ماندم متوجه شدم، واقعیت جامعه تندتر از تصور من است. البته دو فیلم نه چندان خوب طی این چند سال در این ژانر ساخته شد که در گیشه موفق عمل کردند. به همین دلیل احساس کردم زمان ساختن فیلم "خیابان بیست و چهارم" است.

    * گویا قصد داشتید با ساخت "خیابان بیست و چهارم" هشداری به جامعه بدهید؟

    - دغدغه من این بود که به مردم هشدار بدهم که باید تصور خود را از یک فرد خلافکار در جامعه تغییر دهند. برخی هنوز درباره چنین افرادی تصور دهه چهلی دارند و به گونه ای فکر می کنند این افراد حتما چهره خاص و به نوعی خفاش شبی دارند. اما واقعیت این است کهدر طیف طبقه بالای جامعه افراد مریض و روانی دیده می شوند که در ظاهر به دلیل پوشش مناسبی که دارد به هیچ وجه ذهنیت بدی برای افراد به وجود نمی آورند.

    من با ساخت "خیابان بیست و چهارم" می خواستم این افراد را به مردم بیشتر بشناسانم. این شناختها باعث می شود که آمار طلاق در کشور ما به این سرعت افزایش پیدا نکند. متاسفانه مادر حال حاضر در جامعه ای هستیم که ظاهر افراد برای یکدیگر اهمیت بیشتری دارد و همین موضوع است که ممکن است مشکلاتی را فراهم آورد.

    * بیشتر درباره ژانر فیلم توضیح می دهید؟

    - این ژانر عملا ژانری است که تا کنون در سینمای ایران بدین معنا نداشتیم. به نوعی ژانر روان شناختی و ضد اجتماعی است . اما متاسفانه خیلی ها از این مقوله آشنایی ندارند به همین دلیل ما با نقدهایی روبرو می شویم که نتوانستند درک درستی از فیلم داشته باشند.

    فیلمنامه "خیابان بیست و چهارم" اقتباسی از یک فیلمنامه امریکایی است. تا زمانی که من این متن را اقتباس کردم فیلمی از آن ساخته نشده بود. این طرح مال سال‌ها پیش است. اما با توجه به موضوعی که عنوان کردم پیش از این فکر می کردم مردم نمی‌توانند با چنین واقعیت‌هایی روبرو شوند به همین دلیل دیگر به سراغ آن رفتم.

    * به نظر می‌رسد فیلمنامه ایرانیزه نشده است؟

    - من فیلم‌های روز جهان را دنبال می‌کنم اما بیشتر ترجیح می‌دهم آنها را انتخاب کنم مانند خیلی‌ها به نبال دیدن مجموعه های "لاست" و یا "فرار از زندان" نمی روم. من تحصیلاتم را در خارج از کشور گذراندم اما هیچ علاقه ای به کپی کاری ندارم. من بیشتر یک نوچوان بودم وقتی ایران را ترک کردم قطعا سینمای دنیا بر روی من تاثیر گذاشته است. من فیلمنامه "ااز قو" را هم خارج از کشور نوشتم اما آن را ایرانیزه کرد.

    فیلم "خیابان بیست و چهارم" باید ساختار کلاسیکی داشته باشد که البته همین ساختار نیز متعلق به ما نیست و ما نمی توانیم آن را از ان خود کنیم. به عقیده من قصه این فیلم به کارگردان می وید که باید آن را چگونه دکوپاژ کرد و ساخت. من قطعا دکوپاژی که در فیلم "مهمان" به کار بردم را در اینجا استفاده نمی کنم. من نمی گویم فیلمنامه این فیلم را ایرانیزه کردم. بلکه با توجه به شناختی که از مخاطب داشتم و حتی چند بار فیلم را با مردم در سینما دیدم، متوجه شدم که با آن ارتباط خوبی برقرار می کنند. مانند فیلم های هالیوودی که در ایران مخاطبان زیادی دارند.

    دیالوگ بیشتر فیلم‌های من اگر دقت کنید جنس جملات کوتاه و مقطع است و حرف اضافه ای در آن دیده نمی‌شود. من در نوشتن دیالوگ‌ها به انگلیسی فکر می‌کنم.

    * چقدر از ترکیب بازیگران فیلم راضی هستید؟

    - من برای فیلم از حضور شهرام زمانی به عنوان انتخاب بازیگر استفاده کردم. پیشنهاداتی که ایشان ارائه می‌کردند متفاوت بود که خوشبختانه از ذهنیت من دور نبود. فکر می‌کنم تمام افراد در جای خود قرار دارند و از ترکیب فعلی بسیار راضی هستم و فکر می‌کنم جواب داده است.

    * با توجه به اینکه قصد داشتید با فیلم به مخاطبین هشدار دهید چه توصیه‌ای برای افرادی دارید که به دیدن "خیابان بیست و چهارم" می‌روند؟

    - جالب است بدانید خانمی برای دیدن فیلم به سینما می‌رود. از مسئول گیشه سئوال می‌کند که آیا فیلم "خیابان بیست و چهارم" را دیده‌اند که به توصیه آنها به دیدن فیلم برود که با پاسخ منفی روبرو می‌شود. وی پس از دیدن فیلم به مسئول گیشه می‌گوید که من به شما و به همه جوانان توصیه می‌کنم که به دیدن این فیلم بروند.

    این فیلم نه به خاطر اینکه من سازنده آن هستم، بلکه پیام آن بسیار آموزنده و در ست است. این فیلم ساختار حرفه ای دارد و در حد استانداردهای سینمای ایران ساخته شده است. مخاطب از دیدن آن برای لحظه‌ای خسته نمی‌شود. زیرا یک پلان مرده در فیلم دیده نمی‌شود.

    معتقدم تمام عوامل این فیلم دست به دست هم دادند تا ما بتوانیم یک اثر موفق تولید کنیم. البته این مخاطبین هستند که باید انتخاب کنند. البته مخاطبین باید این گونه سینما را هم ببینند و فکر می‌کنم مردم ما هوشیار هستند و فرق بین دو اثر را به خوبی درک می کنند.

    - - - - - - - -

    در فیلم سینمایی "خیابان بیست و چهارم" نیکی کریمی، حمید گودرزی، جمشید هاشم‌پور، مهدی ماهانی، بهاره افشاری و ... بازی کرده‌اند.



    منبع : مهر

    به روز شده در : شنبه 17 ارديبهشت 1390 - 20:20

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 261343
    بازديد ديروز: 379558
    متوسط بازديد هفته گذشته: 361354
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 447555490



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات