دانلود

گزارش خواندنی و جامع از مدعیان مطرح اسکار بهترین بازیگر مرد نقش نخست را در «سینمای ما» بخوانید : از جان هاوکس کمتر شناخته شده، یوآکین فینیکس که اسکار را بی‌اهمیت می‌داند تا آنتونی هاپکینز که بیست سال است رنگ مجسمه را ندیده و دنزل واشینگتن که می‌تواند رکورد سیدنی پواتیه را از آن خود کند :: سينمای ما ::

   


News
  • حواشي تهيه‌كنندگي ليلا اوتادي و نويسندگي پيمان عباسي در «شيطان شلوار لي مي‌پوشد» + توضيحات كارگردان
    ليلا اوتادی فیلمنامه را از من خریده و دو برابر گران‌تر به تهيه‌كننده فروخته بود/ مهران مدیری و رضا عطاران از جمله کاندیداهای بازیگري بودند که به‌دلیل حواشی اوتادی حاضر به بازی نشدند
  •  
  • "سینماپرس" مدعي شد: تعطیلی پروژه تلویزیونی با حدود یک میلیارد تومان ضرر و زیان
    «شرکت» شبکه یک به سود نرسیده ورشکسته و «ميلياردر»‌ شد! / توليد سريال پس از پنج ماه و نیم پیش تولید، دو ماه و نیم تصویربرداری و 430 دقیقه مونتاژ مفید از نو شروع شد
  •  
  • واکنش تند بازیگر زن سريال «میلیاردر» به مسعود کرامتی: تكرار شود شكايت مي‌كنم
    تنها دلیل دودستگی و تفرقه در گوره قبلي شخص شما بودید، نه دیگران!/ کسی که سازمان صدا و سیما صلاحیتش را برای کارگردانی کاری رد می‌کند، در شأنش نیست در مورد بازی من نظر بدهد
  •  
  • پيشنهاد بامزه اصلاحيه سازمان سينمايي درباره «آمین خواهیم گفت»: 15 دقيقه مستند اضافه كنيد!
    براي اكران باید ۲۲ دقیقه از این فیلم ۸۲ دقیقه‌ای حذف شود!
  •  
  • تماشاي «نفوذ» فقط در ‌فضای مجازی ایران: فصل نخست در 10 قسمت 9 دقیقه‌ای با موضوع جوانان و اینترنت
    نخستین سريال پليسي اینترنتی ایراني آماده نمایش شد
  •  
  • حضور جواد رضويان در فیلم تازه علی عطشانی در نقشی کاملاً جدی
    «شيطان شلوار لي مي‌پوشد» به پيش‌توليد رسيد
  •  
  • عباس كيارستمي شكايت مي‌كند: خبرگزاری پلی لیست به‌جای ایتالیا در خبر خود نوشت اسراییل!
    خبري كه اشتباه يا جعلي‌بودنش از همان ابتدا معلوم بود، سرانجام تكذيب شد!
  •  
  • مجری جوان تلويزيون با دستبند به دادگاه آورده شده بود تا به شکایت دختر جوان رسيدگي شود
    دختري كه سه سال منتظر ازدواج با مجري مشهور بود، به دادگاه شكايت كرد
  •  
  • به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران
    روزنامه «باني فيلم» با اکثریت آرا مجرم شناخته و مستحق تخفیف دانسته نشد
  •  
  • گالری تصاویر حضور ستاره مسلمان هند در سفر حج
    امیرخان به مادرش قول داد و به قولش وفا کرد
  •  
  • با پایان یافتن جشنواره فیلم لندن
    جایزه اصلی جشنواره لندن به فیلم ماریون کوتیار رسید
  •  
  • پردرآمد‌ترین بازیگر تلویزیون کیست؟
    اشتن کاتچر، چارلی شین را از میدان به در کرد
  •  
  • «رابرت دنیرو» بازیگر مولف سینما:
    وقت تماشای فیلم‌هایم، خوابم می‌گیرد! / می‌خواهند من و آل‌ پاچینو را به جان هم بیاندازند
  •  
  • سینمای هند ماتم گرفت
    بهترین فیلمساز ژانر رومانتیک هند در گذشت/او یکی از تهیه کنندگان شریک «گریس از موناکو»به کارگردانی الیویه دان بود
  •  
  • دو ازدواج در دنیای بازیگران مشهور جهان
    جاستین تیمبرلیک و جسیکا بل، کرینا کاپور و سیف علی خان در دوسوی دنیا ازدواج کردند
  •  
  • دل‌نوشته‌اي از مسعود كيميايي درباره تهران روزهاي قديم و سينما: نشستیم و تاریک شد و سینما آمد
    یک دختری که اسمش سوسن بود با پسری که دوچرخه زیاد کرایه می کرد فرار کرده بودند/ سینما دکتر شد و مهندس شد و مادرم که زیر کرسی مرده بود زنده شد
  •  
  • در اختتاميه جشنواره ابوظبي: نيكي كريمي مروارید سیاه عمر تلاش سينمايي را به کلودیو کاردیناله اهدا كرد
    «يك خانواده محترم» بهترين فيلم و گلشیفته فراهانی بهترين بازيگر زن بخش "افق‌هاي نو" جشنواره ابوظبي شد جايزه گرفتند
  •  
  • اكران فيلم تحريمي حوزه هنري در سينماهاي آزاد قطعي شد
    «پذیرایی ساده» جایزه بخش فیلم‌ساز مستقل( Free Spirit Award) فستیوال ورشو را دريافت كرد
  •  
  • امیرحسین علم‌الهدی دلايل گيشه ضعيف «بوسيدن روي ماه» را تشريح كرد: به آقای شمقدری تبریک می‌گویم
    امیدوارم فروش‌هایی که از فیلم‌های دیگر ارائه می‌شود، واقعی باشد/ انتظار این‌که مردم به سینما بیایند واهی و غیرکار‌شناسانه است
  •  
  • انتقاد تند رسانه دولت به آخرين دي‌وي‌دي «ساخت ايران»‌ و سواستفاده از نام محمدرضا گلزار
    دو دقیقه ابتذال= 2500 تومان!
  •  
     
     
     
     


     

     

       





    سینمای ما- یاس قانعی: چند سال پیش جان هاوکس (John Hawkes) یکی از بهترین بازیگران ناشناخته هالیوود بود. او دهه‌ها تجربه بازیگری داشت، در فیلم‌های مطرح، پروژه‌های تلویزیونی حضور پیدا کرده بود. اما در بهترین حالت یکی از آن بازیگران نقش مکملی بود که وقتی مردم باهاش روبه رومی شدند می‌گفتند: «اِه اون آقاهه اس». ولی در سال‌های میانی ۲۰۰۰ کم کم نقش‌های اصلی در «من، شما وتمام کسانی که می‌شناسیم» ساخته میراندا جولای و مجموعه «دد وود» ساخته دیوید می‌لچ به او محول شد. سرانجام در سال ۲۰۱۰ او با نقش تیردراپ در «استخوان زمستان» ساخته دبورا گرانیک خود را به شهرت رساند که نامزدی غافلگیر کننده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را برای او در پی داشت.
    دو سال گذشت و جان هاوکس می‌تواند دوباره برگردد او مدعی نامزدی اسکار بهترین بازیگر مرد نقش نخست امسال با «the sessions» به کارگردانی بن لوین شده که ماه ژانویه در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد. هفته گذشته این فیلم به صورت محدود اکران شد. هر تماشاگری که فیلم را ببیند نقش آفرینی جان هاوکس را نبوغ امیز می‌داند. جان هاوکس نقش شاعری فلج «مارک اوبرایان» را ایفا می‌کند که می‌خواهد در آستانه میان سالی ازدواج کند. در ظاهراین نقشی اسکاری نیست اما جان هاوکس این شخصیت را ارتقا می‌دهد او را شکننده، عصبی، ناخوشایند با اندکی جذابیت ظاهری ایفا می‌کند و همه این ویژگی‌ها را در حالی به این شخصیت می‌بخشد که اوبرایان به دلیل بیماری فلج از گردن به پایین حرکت ندارد.
     جان هاوکس نامزد اسکار خواهد شد. اما می‌تواند برنده شود؟ نقش افرینی او قطعا سزاوار برنده شدن است اما هاوکس با رقبای جدی روبه رو است. با مرور بهترین نقش آفرینی‌های امسال در رشته‌های بهترین بازیگر زن نقش مکمل/ نخست و مرد مکمل خواهید فهمید که امسال در هیچ رشته‌ای به میزان بهترین بازیگر مرد رقابت سخت نخواهد بود.
    دو رقیب قوی هاوکس، یوآکین فینیکس و دانیل دی –لوئیس به دوفیلم مطرح تعلق دارند.
    فینییکس بهترین نقد بازی‌های عمرش را برای «مرشد» ساخته پال تامس اندرسن داشته هرچند که شانس خود فیلم در اسکار دارد کم می‌شود. دانیل دی –لوئیس  دارنده دو اسکار بازیگری، در فیلم آماده نمایش «لینکلن» ساخته استیون اسپیلبرگ در قالب آبراهام لینکلن فرو رفته است. کار‌شناسان حتی پیش از آغاز فیلم برداری «لینکلن» نام او را در فهرست نامزد‌ها قرار داده بودند!

    اما هر دوی این بازیگران نقاط ضعف بالقوه ایی دارند. بی‌تردید نقش آفرینی فینیکس خیره کننده است وبه نظر می‌آید که او پیشتاز گرفتن مجسمه است. اما پس از اظهار نظر هفته گذشته فینیکس درباره اسکار که آن را «احمقانه‌ترین اتفاق دنیا» دانست که چندان بیراه هم نگفت، رای دهندگان آکادمی علوم و هنر سینمایی پیش از رای دادن به او کمی تامل خواهند کرد. ولی زمانی که مارلون براندو و لویس بونوئل فقید ی وجود داشتند که اکادمی را تحقیر می‌کردند اما تندیس طلایی را به خانه بردند رای دهندگان دلیلی موجه خواهند داشت که به نقش افرینی رای بدهند که با سلیقه معمول ان‌ها بیشتر همخوانی دارد. به طور کلی نامزدی فینیکس قطعی است اما مانند مورد «میکی رورکی» در چند سال پیش، زمان برنده شدن، این روند تفاوت سرنوشت سازی می‌تواند پیدا کند. درباره موانع نقش آفرینی دانیل دی –لویس در «لینکلن» بحث‌هایی کار‌شناسانه و عمیقی  انجام شده هرچند که نقدهای فیلم مثبت بوده است ولی دانیل دی –لوئیس آن نقش آفرینی را که اخرین بار در «خون به پا خواهد شد» ساخته پال تامس اندرسن انجام داد، تحسین جمعی را برانگیخت و اسکار را برد، در «لینکلن» ارائه نکرده است. تامی لی جونز در «لینکلن» ستایش بیشتری را به خود اختصاص داده است (به نظر رقیب جدی در رشته اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل می‌آید.)

    هفته گذشته «پرواز» ساخته رابرت زمه کیس به نمایش درآمد علی رغم واکنش سرد منتقدان به فیلم، بازیگر نقش اصلی دنزل واشینگتن بهترین نقدهای بازیگریش را در ده سال گذشته گرفت. او یکی از نامزدهای احتمالی خواهد بود. (گرچه نسبت به برنده شدنش تردید وجود دارد). نقش آفرینی برادلی کوپر در «کتاب مظهر امید» ساخته دیوید اُ. راسل نیز در جشنواره فیلم تورنتو با تحسین روبه رو شد. گرچه این شخصیت ناتوانی جسمی (به غیر از روانی) و عضو مصنوعی ندارد. نقش افرینی برادلی کوپر تحسین برانگیز، مورد توجه و گسترده است، قطعا نام برادلی کوپر در فهرست پنج نامزد نهایی خواهد بود.

    در ادامه وارد بحث بازیگرانی خواهیم شد که هنوز نقش آفرینی‌‌هایشان دیده نشده. نخستین بازیگری که احتمال کاندید شدنش زیاد است آنتونی هاپکینز در «هیچکاک» است که کمپانی فاکس سرچ لایت بیشتر به خاطر فصل جوایز و رقابت در رشته بازیگری زمان نمایش ان را به سال ۲۰۱۲ تغییر داد. هاپکینز یکبار قبلا اسکار برده اما بیست سال است که حتا نامزد این جایزه نشده، شاید به نظر اعضای آکادمی زمان مقتضی فرا رسیده باشد. به علاوه او برای ایفای نقش شخصیت محبوب هالیوود آلفرد هیچکاک (که هیچ وقت اسکار نبرد به جز یک اسکار افتخاری) کلی اعضای مصنوعی استفاده کرده است.

    با در نظر گرفتن تمامی این مسائل به ظاهر نامزد شدن آنتونی هاپکینز احتمال دارد. اما با تماشای تیزر تبلیغاتی فیلم متقاعد نشده‌ایم که نقش افرینی او به اندازه کافی چشم گیر باشد. باید تا پایان این ماه و نمایش «هیچکاک» درجشنواره موسسه فیلم امریکا صبر کنیم تا یقین پیدا کنیم.
    یکی دیگر از رقبای احتمالی هیو جکمن است که تنها نقش اصلی را در موزیکال «بینوایان» ساخته تام هوپر دارد. جکمن برای اعضای اکادمی به خاطر اجرای خوبش در مقام مجری اسکار (چند سال پیش) محبوب است اما تا حالا نامزد اسکار نشده است. هیو جکمن در فیلم نقشی را ایفا می‌کند که به او فرصت نمایش استعدادش در عرصه موسیقی را می‌دهد. باید تا ماه سپتامبر منتظر بمانیم و در مورد خود فیلم قضاوت کنیم. جیمی فاکس در «جانگوی آزاد شده» ساخته کوئنتین تارانتینو، مارتین فریمن در «هابیت‌ها» ساخته پیتر جکسن را هم می‌توان در این رقابت مد نظر قرار داد. در حالی که «مت دیمن» هم در «سرزمین موعود» گاس ون سانت  مدعی دیگری است.

    از میان فیلم‌هایی که به نمایش درآمده «آرگو» هرچند به نظر می‌رسد مورد تحسین هالیوود قرار گرفته اما بن افلک بیشتر در رشته کارگردانی مورد تحسین واقع شده. او نقش نخست فیلم را هم خوب ایفا کرده اما نقش افرینی‌اش «نمایشی» نیست. ژان-لویی ترینتینان در «عشق» ساخته میشیایل هانکه مدعی بهتری است اما نقش او کمتر از همبازی‌اش امانوئل ریورا نمایشی است. بحث نامزدی سوراج شارما هم برای «زندگی پی» ساخته آنگ لی جریان دارد. اما امکانش زیاد نیست مگر خود فیلم به یک پدیده تبدیل شود.
     کمپانی برادران وارنر برای «اطلس ابری» ساخته اندی، لانا واچوفسکی و توم تیکور کمپین تبلیغاتی به راه انداخته اما بعید به نظر می‌رسد که فیلم جایی در دل اعضای اکادمی پیدا کند. برفیلم نقدهای تفرقه افکنانه ایی نوشته‌اند اما به لحاظ تئوری می‌توانیم ببینیم که بازیگران فیلم در نقش‌های چندگانهٔ خود خوب جا افتاده‌اند و تام هنکس انقدر محبوب است که در میان این همه بازیگر بیشتر جلو ه کند.

    شایعه نامزدی بیل موری به خاطر نقش افرینی‌اش در «هاید پارک در هادسن» ساخته راجر می‌چل به دلیل واکنش‌های سرد منتقدان به فیلم خیلی زود رنگ باخت. همینطوراحتمال کاندید شدن کلینیت ایستوود برای فیلم «مشکل با منحنی».
    اما نقش آفرینی ریچارد گر در «واسطه‌گری» کمی تنور‌ها را داغ کرد. اگر نقش افرینی دیگر بازیگران چندان توجهات را جلب نکند شاید او هم به سرنوشت نامزدی ریچارد جینکینز /دمیان بیچیر دچار شود. جک بلک هم در «برنی» ساخته ریچارد لینکلیتر موقعیت مشابهی دارد. اگر انجمن بازیگران آمریکا به هرکدام از بازیگران اشاره شده توجهی نشان دهد احتمالا نام یکی از ان‌ها را در فهرست نهایی پنج نامزد اسکار خواهیم یافت.
    جیک جیلنهال و لیام نیسن هم برای «پایان نگهبانی» ساخته دیوید آیر، «خاکستری» ساخته جو کارناهان کمپین تبلیغاتی به راه انداخته‌اند اما هیچ کدام خیلی موفق نبوده‌اند.
    اما پنج بازیگری که شانس بیشتری خواهند داشت عبارتند از:

    دانیل دی –لوئیس «لینکلن»
    برادلی کوپر «کتاب مظهر امید»
    جان هاوکس «The Sessions»
    دنزل واشنگتن «پرواز»
    یواکین فینیکس «مرشد»


    منبع : سینمای ما

    به روز شده در : سه‌شنبه 2 آبان 1391 - 13:48

    نظرات

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 63682
    بازديد ديروز: 408022
    متوسط بازديد هفته گذشته: 396653
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 445587065



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات