News
  • «جدايي نادر از سيمين» يكي از سه نامزد اسكار فيلم خارجي كه حتما بايد آن را تماشا كرد
    هاليوود ريپورتر سه فيلمي را كه بيشترين شانس را براي اسكار دارند معرفي كرد
  •  
  • اولين عكس‌ها از «00000خیابان یک‌طرفه» تقاضای حضور در جشنواره فیلم فجر
    «خیابان یک‌طرفه» آماده نمایش می‌شود
  •  
  • دبير تازه جشنواره در اولين اقدام جدي‌اش هنرمندان سينما را به اهالي رسانه ترجيح داد؟
    «برج میلاد» امسال میزبان پانزدهمین بازار فیلم و سينماي هنرمندان می‌شود
  •  
  • نامه‌ای سرگشاده حسين معززي‌نيا به ابراهیم حاتمی‌کیا در ادامه حواشي اخير انتقاد از اصغر فرهادي
    یا غریب‌الغربا
  •  
  • تگزاسی‌ها هم «جدایی نادر از سیمین» را پسندیدند و اصغر فرهادی بالاتر از کراننبرگ و اسکورسیزی ايستاد
    «جدایی نادر از سیمین» و «کپی برابر اصل» جزو 10 فیلم برتر سال نشریه معتبر فیلم کامنت و «اين يك فيلم نيست» در رتيه اول فيلم‌هاي اكران‌نشده
  •  
  • «اکباتان» به كارگرداني مهرشاد كارخاني برای جشنواره فجر امسال آماده می‌شود
    داود رشیدی براي اداي احترام به «فرار از تله» در يك سكانس «اكباتان» بازي كرد
  •  
  • اخبار تازه، خلاصه داستان و اولين عكس‌هاي «بی‌خود و بی‌جهت» فيلم تازه عبدالرضا كاهاني
    محسن، مژگان، الهه و فرهاد: چيکار کنيم اين همه اثاثيه رو؟!
  •  
  • واکنش اصغر فرهادی به نامزدی جایزه گلدن گلوب چه بود؟
    ناگهان از خواب پریدم و به من گفتند که فیلم‌ام نامزد شده است!/ این نامزدی مرا در ادامه مسیر فیلمسازی مصمم تر می کند
  •  
  • حرف‌هاي تازه محمدرضا گلزار درباره سينما و زندگي خصوصي‌ پر دردسرش
    اگر من نبودم، «شيش و بش» اصلاً ساخته نمي‌شد/ جوانان ایرانی روزبه روز هم دارند خوشگل تر وخوش تیپ تر می شوند
  •  
  • جعفر پناهی قرار بود کدام فیلم هالیوودی را بسازد؟
    «این فیلم نیست» برنده جایزه اول بخش آسیا‌آفریقاي جشنواره فیلم دبی شد
  •  
  • اختصاصي "سينماي ما"؛ بزرگداشت مهرجویی در هندوستان
    داریوش مهرجویی رئیس هیات داوران فستیوال بنگلور شد
  •  
  • بلندترين گام اصغر فرهادي به سوي مجسمه اسكار برداشته شد
    «جدایی نادر از سیمین» نامزد دريافت گلدن گلوب فیلم غير انگليسی‌زبان شد
  •  
  • نگاه هفته؛ پنج‌شنبه‌ها با علیرضا خوانساری
    تهمت به جای مخالفت‌، توهین به جای نقد
  •  
  • ستایش بازیکنان مشهور فوتبال از سینماگران ایرانی
    تمجید علی کریمی از اصغر فرهادی و مجتبی جباری از پرويز پرستویی
  •  
  • يادداشت نیما حسنی‌نسب درباره «سعادت‌آباد» ساخته مازيار ميري
    با عرض پوزش!
  •  
  • در ستايش بازي‌هاي ليلا حاتمي و حضور تماشايي هنرمندان زن سينماي ايران در «شيرين»
    هميشه پاي يك زن در ميان است
  •  
  • انتقاد تند و تيز و شوخ و شنگ محمدحسین جعفریان از فرج‌الله سلحشور
    فرج الله سلحشور خودش را ایرانی نمی‌داند؟!
  •  
  • ساخته رسول صدرعاملي پس از سه سال در گروه آفریقا اکران می‌شود
    «شب»‌ي كه امين حيايي مقابل عزت‌الله انتظامي و خسرو شکیبایی سيمرغ بلورين بازيگري گرفت
  •  
  • اختصاصی "سینمای ما"؛ مغایرت با شئون اجتماعی ایران، بازیگر را منصرف کرد
    حامد بهداد بازی در فیلم آنگلوپولوس را قبول نکرد
  •  
  • لس‌آنجلس تايمز هم فیلم فرهادی را در فهرست بهترین های سال معرفي كرد
    «جدايي نادر از سيمين» يكي از پنج فيلم منتخب روزنامه پرتيراژ آمريكا شد
  •  














       




    نکوداشت‌های پانزدهمین جشن سینمای ایران در ایوان شمس برگزار شد
    در مراسم تقدیر از چهار سینماگر برگزیده خانه سینما چه گذشت؟

    سینمای ما- مراسم نکوداشت پانزدهمین جشن سینمای ایران شب گذشته 21 شهریور ماه در تالار ایوان شمس با تقدیر از چهار هنرمند برگزار شد. مراسم نکوداشت پانزدهمین جشن سینمای ایران همزمان با روز ملی سینما 21 شهریور باحضور هنرمندانی همچون محمد مهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، رضا کیانیان، رضا میرکریمی، احمدرضا احمدی، ویشکا آسایش، صابر ابر، رسول صدرعاملی، رویا تیموریان، شهاب حسینی، همایون ارشادی و ... برگزار شد.

    علیرضا زرین

    در ابتدای این مراسم که اجرای آن را حسین پاکدل بر عهده داشت نماهنگی از علیرضا زرین مدیر سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که جایزه ویژه مرحوم سیف‌الله داد را قرار بود در این مراسم دریافت کند به نمایش درآمد.

    فرهاد توحیدی رئیس هیئت مدیره خانه سینما در ادامه عنوان کرد: جشن سینمای ایران هر ساله از چهار هنرمند طی مراسمی تجلیل می‌کند. یکی از این بزرگداشت ها به اهدای جایزه مرحوم سیف‌الله داد اختصاص دارد که به فردی اهدا می‌شود که به صنعت سینما خدماتی رسانده است و سه جایزه دیگر نیز به سینماگرانی که در طول فعالیت هنری خود خدمات ویژه‌ای داشته‌اند، تقدیم می‌شود.

    پس از صحبت‌های کیومرث پوراحمد دبیر پانزدهمین جشن سینمای ایران درباره این چهارشخصیت هنری که قرار بود امشب در این مراسم تجلیل شوند و ذکر خاطره، سید محمد بهشتی بر روی صحنه آمد و گفت: صحبت‌های آقای پوراحمد و نماهنگی که پخش شد را دیدم و لذت بردم. شاید درباره مدیریت زرین خیلی اغراق کردند به طوری که گویا ایشان اگر مدیریتشان ادامه پیدا می‌کرد امروز ما مشکل صنایع، مشکل ترافیک، مسائل و معضلات زیادی را نداشتیم.

    وی افزود: حقیقتاً اگر ایشان هنوز در مدیریت حضور داشتند ما ترافیک، مشکلات کشاورزی، صنعت و ... نداشتیم. وجود افرادی مانند آقای زرین برای اینکه همه چیز درست شود کفایت می‌کند. خداحفظشان کند. ایشان مدیریت زرین در طبع دارند. خدا کند تعداد زرین‌ها زیاد شود تا ما از این نوع مدیریت ها بیشتر داشته باشیم.

    به دعوت حسین پاکدل، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران بر روی صحنه حاضر شد و عنوان کرد: از خانه سینما و آقای پوراحمد که بعد از سالهای طولانی به جایگاه زرین توجه کردند سپاسگزارم. سینما محصول شرایط سخت و دشوار بوده است ایشان هم در شرایط دشواری این کار را کردند. باز هم از شما تشکر می‌کنم که از مدیری تجلیل می‌کنید که با کمال بزرگی وقتی احساس کرد شرایط کار وجود ندارد به راه دیگری رفت. امشب را به آقای زرین تبریک می‌‌گویم.

    محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما در ادامه گفت: از طرف جامعه اصناف سینمای ایران روز ملی سینما را تبریک می‌گویم. دلایل نکوداشت عزیزان را آقای پوراحمد عنوان کردند. باید این اتفاق می‌افتاد حتی اگر موقعیت خوبی در مدیریت فرهنگی داشتیم که نداریم. آقای زرین دوره‌ای را مدیریت کردند که هنوز سینما پایش را روی دوش آن زمان می ‌گذارد.

    وی ادامه داد: به مناسبت روز ملی سینما از همه خانواده سینما خواهش می کنم در مجموعه ستاد اجرایی خانه سینما به ما کمک کنند تا پیگیر بعضی از برنامه هایی که در دستور کار دولت است ولی انجام نمی‌دهد مانند بیمه بیکاری، بحث امنیت شغلی ما را کمک کنند. اگر همه موافق باشند خودمان این موضوع را دنبال می‌کنیم. دولت می‌تواند بیمه هنرمندان و مستضعفان دنیا را حمایت کند. ما در همان خانه سینما برای همکاران خودمان این مسایل را پیگیری می‌کنیم.

    علیرضا زرین به هنگام دریافت جایزه ویژه سیف‌الله داد گفت: از تمام شما برگزارکنندگان و حمایت کنندگان این مراسم تشکر می‌کنم. وقتی قرار شد من در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت کنم شرایط خاصی حکمفرما بود. من فقط 25 سال داشتم. تازه از سربازی آمده بودم و تجربه مدیریت نداشتم. قطعاً حضور در چنین مجموعه‌ای برایم سخت بود.

    وی افزود:‌ اما لطف خدا شامل حال من شد. با وجود تمام اختلافات زیادی که در آن زمان وجود داشت، توانستیم مشکلات را مرتفع کنیم. من زیر میز مدیرعامل قبلی در روز اول حضورم نوشتم کارهای خوب مدیر قبلی را به من یادآوری کنید، اگر عرضه داشتم انجام می‌دهم. کار وی هم در آن مقطع تولید فیلم، تئاتر، نوار، کتابداری و ... بود.

    زرین با اشاره به دوره مدیریت خود عنوان کرد: من حتی قبل از انقلاب سینما نیز نرفته بودم. طول مدتی که سرپرستی کانون را بر عهده داشتم تلاش کردم به کسانی که می خواهند کار کنند کمک کنم، ولی هیچ وقت در کار آنها دخالت نکردم. من نه کتابی برای کودکان نوشته بودم و نه فیلمی برای آنها ساخته بودم. فقط هماهنگی‌ها را انجام می دادم زیرا به این تئوری معتقدم که خواستن توانستن است.

    وی ادامه داد: در تمام کارهایی که در طول این 13 سال انجام دادم با امضای ذیحساب و بدون اجازه از مراتب ذیربط نبوده است. همه چیز طبق احکام اسلامی و ضوابط کارشناسی انجام شد. تلاش کردیم در زمینه ادبیات کودک، تئاتر عروسکی، ایجاد کتابخانه، تولید فیلم و ... از کارشناسانی که حرفه‌ای بودند استفاده کنیم. برای تولید فیلم از شورای انقلاب مجوز دریافت کردیم. تمام این اتفاقات را در آن شرایط و شرایط آن روزها لطف خدا می دانم و بدانید هیچکدام غیرقانونی نبوده‌‌اند. از تمام کسانی که باعث برگزاری این مجلس شدند تشکر می‌کنم. خدا را شکرگذارم که توانستم به وظیفه شرعی خود عمل کنم.

    داود رشیدی

    در ادامه پس از پخش نماهنگ داود رشیدی بازیگر سینمای ایران رسول صدرعاملی روی صحنه حاضر شد و عنوان کرد:‌ سال 60 با رشیدی اولین فیلمم را کار کردم. وقتی به تمام این سالهایی که گذشته است نگاه می کنم فقط آرزو می‌کنم که تمام کسانی که از همان سالها تا الان بودند، باشند نه در چند دسته و نه در چند گروه.

    وی افزود: رشیدی در خانواده فرهنگی بزرگ شد و از دانش آکادمیک بهره برد. او زلال، شفاف و روشن با همه ارتباط برقرار می‌کرد. همیشه در کنار وی احساس امنیت می‌کردیم. او دوست محکمی است که می‌توان به او تکیه کرد. امیدوارم سالها در کنار هم کار کنیم مانند زمان فیلم "رهایی" و "گلهای داودی" .

    جعفر والی که برای جایزه رشیدی بر روی صحنه حاضر شد، گفت: چقدر خوب است که آدم درباره دوست حرف بزند. اولین کار تئاتری را با هم شروع کردیم با نام "می‌خوای با من بازی کنی". تجربه بزرگی بود زیرا رشیدی با یک آگاهی دیگری به ایران برگشته بود و برای ما یک غنیمت به شمار می‌رفت زیرا از او بسیار می‌آموختیم . رشیدی انسان صحنه بود. شرف هنر را می‌فهمید و با اطمینان خاطر به عنوان یک هنرمند کار می کرد.

    فخیم زاده نیز در ادامه عنوان کرد: خیلی‌ها امروز اینجا هستند که شاگرد وی بودند. سالهاست که او درس نمی‌دهند من مستقیماً شاگرد او بودم و به آن افتخار می‌کنم.

    مریلا زارعی افزود: کوچکتر از آن هستم که درباره بزرگواری مانند رشیدی حرف بزنم. اینجا هستم به خاطر چند سال تجربه کار صنفی که در کنار ایشان در انجمن بازیگران سینمای ایران دارم. از وی درس درستی، راستی، صداقت آموختم. اگر بخواهم صفات وی را بگویم حمل بر اغراق می‌شود ایشان اصول را به ما یاد دادند. گواه همه این صحبت‌ها چهره‌های جوانی هستند که با تمام مشغله به احترام آقای رشیدی امشب به اینجا آمدند. به نمایندگی از همه بازیگران سر تعظیم فرود می‌آورم.

    داود رشیدی به همراه احمدرضا احمدی بر روی صحنه حاضر شد و گفت: از خانه سینما تشکر می کنم و افتخار می کنم که عضو کوچکی از این خانه هستم.

    احمدی نیز در ادامه عنوان کرد: من به دلیل بیماری‌هایی که دارم زیاد از خانه بیرون نمی‌آیم. داود رشیدی با امشب درست سه بار است که طی این سالها من را از خانه بیرون کشیده است. دو بار برای اجرای نمایش‌هایش و یک بار هم برای مراسم امشب که در کنار شما هستم. بعد از دیدن نمایش "منهای دو" تصمیم گرفتم نمایشنامه‌ای بنویسم. بارها آن را به نگارش درآوردم و به رشیدی دادم تا مطالعه کند. بعد از چندین بار نوشتن محمد چرمشیر وارد کار شد و حالا قرار است فروردین سال آینده اجرا شود. امشب می‌خواهم به او بگویم شش نمایشنامه دیگر نیز در راه است.

    در ادامه مراسم علی دهکردی به نمایندگی انجمن بازیگران خانه سینما پیامی را به عنوان تقدیر و تشکر از وی برای حاضرین قرائت کرد.

    مسعود بهنام

    در ادامه مراسم نکوداشت پانزدهمین جشن سینمای ایران نماهنگی از مسعود بهنام مدیر استودیو بهمن به نمایش درآمد. پس از آن محمدعلی نجفی تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران، گفت: اگر باور داشته باشیم در مقطع خاصی هستیم قدر این چنین مراسم و چنین جشن‌هایی را بیشتر می‌دانیم. اهالی سینما هستند که سینما را زنده نگه می دارند. قانون سینما را شما می‌نویسید پس قدر خانه سینما را بدانید.

    حسن زاهدی صدابردار سینمای ایران افزود: من تمام صحبت‌هایی که امشب پوراحمد درباره بهنام کرد را تایید می‌کنم. او خدمات بزرگی به سینمای ایران ارایه کرد. ما به عنوان صدابرداران و صداگذاران سینمای ایران از محبت خانه سینما و برگزاری این مراسم سپاسگزاریم.

    اسحاق خانزادی در جمله‌ای کوتاه درباره بهنام گفت: یکی از ستاره‌های صدای سینمای ایران مسعود بهنام است. فرشته طائرپور تهیه کننده نیز عنوان کرد: ایشان به حق متخصص صدا هستند. امیدوارم روزی فرا برسد که شرایط سینمای ایران به گونه‌ای شود تا او با آرامش آموزش دهد.

    مسعود بهنام هنگام دریافت جایزه خود قطعاتی از اشعار حافظ را خواند. در ادامه نیز مازیار شیخ محبوبی و بهمن اردلان که از شاگردان بهنام بودند لوح تقدیری به وی اهدا کردند.

    بهنام در پایان عنوان کرد: از همه شما ممنون هستم. اینجا جای خالی کیانوش عیاری را حس می کنم که به دلیل مصیبتی که بر او وارد شده است نتوانست در این مراسم حضور یابد. همچنین جای یکی دیگر از همکاران عزیزم آقای مجید صرافی که هم اکنون در بخش صدای تلویزیون فرانکفورت کار می‌کند خالی است.

    آتیلا پسیانی

    در بخش پایانی مراسم نماهنگی از کمال تبریزی به نمایش درآمد که در آن هنرمندانی چون رویا تیموریان، صابر ابر، ٱتیلا پسیانی، هانیه توسلی، بابک حمیدیان، رضا عطاران، رامبد جوان و حبیب رضایی حضور داشتند. این نماهنگ با استقبال بسیاری از سوی مخاطبین روبرو شد.

    منوچهر محمدی تهیه کننده "مارمولک " در ادامه گفت: شناختی که من از کمال تبریزی دارم مصداق درست یک مسلمان است. یک مسلمان خوشرو.او خنده بر لب دارد تا اطرافیان را شاد کند.مسلمانی که دیگران از دست و زبان او آسوده هستند. مسلمانی که به نظر من اعتقاد در باورهایش را به صورت هنرمندانه به نقد می‌گذارد. او "لیلی با من است"، "مارمولک" و ... همچنین "پاداش" که توقیف شده را ساخته است. کارهای او به خاطر اینکه آداب را به نمایش بگذارد قابل تقدیر است.

    سید رضا میرکریمی کارگردان "یک حبه قند" در ادامه عنوان کرد: از دیدن نماهنگ کمال تبریزی بسیار لذت بردم. وقتی به کمال فکر می‌کنم لبخند است. یک خوشبینی است، یک دوست خوب برای روزهای سخت و یک پیامک شیرین در لحظه تلخ.

    رضا کیانیان نیز افزود: کمال یک منشی دارد که از همه چیز لذت می‌برد من چند فیلم با وی کار کردم و همیشه خاطره‌انگیزترین پشت صحنه‌ها را با وی داشتم زیرا کار کردن با او لذت بخش است.

    کمال تبریزی گفت: من خودم این نماهنگ را ندیده نبودم و تحت تاثیر قرار گرفتم از همه برگزار کنندگان این بخش تشکر می‌کنم. فکر می‌کنم من خودم را در انتهای صفی می‌بینم که در عرصه سینما هستم جایش نبود که این اتفاق بیافتد چون خیلی ها شایستگی‌اش را دارند.

    وی خاطر نشان کرد: نباید مایوس شویم به جای این که با مسئولین که ارتباط برقرار نمی‌کنند روبرو شویم با خداوند ارتباط برقرار می کنیم. او طرفدار مظلومین است اگر با خدا درد دل کنیم به نتیجه می رسیم. ما کسانی هستیم که در کارمان می‌مانیم و نکته در اینجاست که همیشه دگران رفتند و ما ماندیم همچنان ما بمانیم و دگران بروند.

    در پایان این مراسم به دعوت حسین پاکدل، داود رشیدی، علیرضا زرین، مسعود بهنام و کمال تبریزی بر روی صحنه رفته و عکس یادگاری گرفتند.

    عکسها از امید وهاب زاده














  • منبع : مهر

    به روز شده در : پنجشنبه 24 شهريور 1390 - 5:30

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 94678
    بازديد ديروز: 391223
    متوسط بازديد هفته گذشته: 367690
    بیشترین بازدید در روز ‌چهارشنبه 27 بهمن 1389 : 983090
    مجموع بازديدها: 327707149



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات