News
  • تحليل جواد طوسي از كارنامه بازيگري اكبر عبدي
    هویت‌باختگی تدریجی در چرخه سیاست‌های مدام در حال تغییر
  •  
  • نگاهي به فيلم «خوابم می‌آد» ساخته رضا عطاران
    مردی که می‌خواست بخوابد!
  •  
  • تحلیل عجیب يك سایت اصولگرا درباره جاذبه‌هاي جنسي آشپزي در تلويزيون + 15 تصوير از بفرماييد شام ايراني
    برنامه‌های آشپزی مدرن تلویزیون یا پورنوگرافی غذایی
  •  
  • بازيگري كه نقش روحاني «رسوايي» را به اكبر عبدي داد + عكس تست گريم
    حسام نواب صفوی در كنسرت فرزاد فرزین پیانو می‌نوازد
  •  
  • بسته خبري سايت "سينماي ما" از جزئيات تازه و حاشيه‌هاي «رسوايي» مسعود ده‌نمكي: حكايت ديگري از شمس و مولانا يا روايت ديگري از فقر و فحشا؟
    انتخاب اکبر عبدی در نقش روحانی عارف باعث اختلاف و كنار رفتن محمدرضا شريفي‌نيا شد
  •  
  • پيام تبريك دبير قبلي جشنواره فيلم فجر به دبير جديد
    محمدرضا عباسيان دبیر سي‌ويكمين جشنواره‌ بين‌المللي فیلم فجر شد
  •  
  • متن كامل نامه را فقط در "سينماي ما" بخوانيد: پگاه آهنگراني به فرج‌الله سلحشور پاسخ داد
    امثال شما ترسناک هستید و امثال ما می‌ترسیم
  •  
  • دو موفقيت بين‌المللي ديگر نصيب سينماي ايران شد/ برگزيدگان چه گفتند؟
    «خرس» بهترین فیلم جشنواره شانگهای / «آينه‌هاي روبرو» بهترين فيلم جشنواره فريم لاين سانفرانسيسكو
  •  
  • حواشي اختتاميه جشنواره ويدئويي كه با نظم و ترتيب و شبيه گلدن گلوب برگزار شد
    جواد شمقدري: از خوردن میوه‌ و شیرینی دست بردارند و به حرف‌هاي من گوش كنيد/ مريلا زارعي: امشب خوشحالم و نمی‌خواهم کنار آقای شمقدری بایستم
  •  
  • اولین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی تهران در هتل استقلال تهران تمام شد
    فهرست كامل برگزيدگان كه ياس‌هاي زرين بخش مسابقه و بخش بهترين‌هاي يك دهه را به خانه بردند
  •  
  • بدا به حال سينماي ما يا خوشا به حال اين نماينده مجلس افغان؟!
    شباهت محمدرضا گلزار و نماينده مجلس خبر داغ سينمايي رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي‌ست
  •  
  • داريوش مهرجويي سالروز تولد عزت‌الله انتظامي را تبريك گفت
    تو هنوز همان قهرمان نازنين فيلم‌هاي مني ...
  •  
  • پوزش كانون فيلم دانشگاه آزاد اسلامي مشهد و تكذيب حرف‌هايي كه از قول حامد بهداد منتشر شد
    با سپاس از توجه اين هنرمند گرامي و حضور خالصانه ايشان، بابت سوءتفاهم‌هاي پيش‌‌آمده عذرخواهي مي‌شود
  •  
  • چگونه آموختیم رضا عطاران را دوست بداریم؟
    چرا ما شاهد یک اسکار شیرین برای سینمای کمدی خودمان نباشیم؟!
  •  
  • روايت سينمايي زندگي كورش كبير مدعي تازه پيدا كرد
    بعد از مسعود جعفری جوزانی و عزيزالله حمیدنژاد‌ نوبت پرويز شيخ‌طادي است: تحقيقات من با كارگردان‌هاي ديگر تفاوت دارد
  •  
  • انتقاد صريح رسانه اصول‌گراي "نداي انقلاب" به عملكرد معاونت سينمايي در دوره اخير
    وعده‌های مدیران برای رونق سینما نه كيفي محقق شد نه كمي!/ سرگردانی سینما، کاهش جدی مخاطب و کم تعداد بودن سینماگران سر‌شناس
  •  
  • امين حيايي از شرايط بازيگري اين روزهاي سينماي ايران مي‌گويد + سركشي به زندگي خصوصي امين حيايي و نيلوفر خوش‌خلق
    کناره گیری امین حیایی از سینما؛ واقعيت يا شايعه و بازارگرمي؟
  •  
  • دو عکس‌ از «قلب یخی» با حضور‌ رضا عطاران، مهران مدیری‌ و هدیه تهرانی
    ستارگان فصل سوم «قلب يخي» ‌جلوي دوربين سامان مقدم رفتند
  •  
  • فرج‌الله سلحشور باز هم به حيثيت سينماي ايران حمله كرد: افسارگسیختگی به بن‌بست رسيد
    33 سال نادیده‌گرفتن فحشا و منکرات پشت و روی پرده سینما و تلویزیون حاصلی جز دریدگی نداشت/ خانم پگاه آهنگرانی و امثال ایشان باید می‌فهمیدند که روزی حتی مسئولین ارشاد و تلویزیون هم روی دفاع از آنان را نخواهند داشت
  •  
  • حرف‌هاي تازه‌اي از حسين فرحبخش درباره بازيگري سينما و تلويزيون
    فريبرز عرب‌نیا تمام شد، به عرب‌نیا که نمی‌گویند ستاره/ مهناز افشار را به واسطه داستان‌های خوب بازیگر کردم/مصطفي زماني پديده نمي‌شود، چون در فیلم‌های خنثی بازی کرد
  •  



     



       





    سينماي ما- «برادران آقاگليان به عنوان تهيه‌كنندگان «قهوه تلخ» به شدت مشغول پيگيري منبع انتشار غيرقانوني نسخه‌هاي قاچاق سري جديد هستند و شبهه ورود نسخه‌هاي مذكور توسط دست‌اندركاران خود پروژه به هيچ وجه صحت ندارد». اينها را يكي از عوامل توليد سريال ويدئويي قهوه تلخ مي‌گويد و ادامه مي‌دهد كه هنوز تكليف توليد ادامه قسمت‌هاي آن روشن نيست و او نيز همچون بسياري از عوامل توليد قهوه تلخ، در انتظار اعلام خبري براي پيگيري توليد است.

    در همين حال، به گزارش باني فيلم سحر زكريا نيز كه يكي از نقش‌هاي اصلي اين سريال را بازي مي‌كند، به يكي از نشريات گفته هنوز درست در جريان چرايي تصميم توقف توليد نيست، ولي احتمال داده مي‌شود كه خبر توقف توليد صحت داشته باشد.
    خشايار الوند، يكي از نويسندگان سريال «قهوه تلخ» هم روز گذشته به ايسنا گفت: «قهوه تلخ از نظر من منتفي است. ما سه فصل را كار كرده بوديم كه تصويربرداري شده و آماده به ارشاد تحويل داده شده و منتظر مجوز پخش است. ولي وقفه به قدري طولاني شد كه همه عوامل پخش شدند و نويسندگان و بازيگران به سمت كارهاي مختلف رفتند».
    او در ادامه به نكته‌اي اشاره مي‌كند كه خبرگزاري فارس، تعبير فسخ قرارداد را از آن دارد، حال آنكه در واقع اين طور نيست. حضور برزو ارجمند، فلامك جنيدي و سحر جعفري‌جوزاني به عنوان سه تن از بازيگران اصلي قهوه تلخ در سريال نوروزي سعيد سلطاني با نام «پدر ناخوانده»، نكته‌اي است كه به شبهه كناره‌گيري آنان از سريال مهران مديري دامن زده است.
    الوند در ادامه صحبت‌هايش افزوده است: «گروه توليد «قهوه تلخ»،‌ پخش شده‌اند؛ حتي اگر اين قسمت‌ها مجوز هم بگيرند و بخواهند آن را ادامه هم دهند،‌ جمع كردن دوباره گروه، كار بسيار سختي است؛ چيزي كه به نظرم مي‌رسد اين است كه جمع كردن دوباره گروه، حدود يك ماه زمان مي‌برد».

    الوند همچنين با اشاره به اصلاحيه‌هايي كه از سوي وزارت ارشاد به «قهوه تلخ» وارد شد، گفت: «اصلاحيه‌هاي خيلي فراواني به فصل اول خورد و اين فصل، از نظر زمان، دچار كمبود است يعني به جاي 120 دقيقه‌، 90 دقيقه است و حدود 30 دقيقه آن كم شده است. تمام شوخي‌هاي آن را در آورده‌اند. هر جاي آن را كه كمدي داشته در آورده‌اند و با وجود اين همه اصلاحيه‌ كه مديري و تهيه‌كننده‌ها هم پذيرفتند و اعمال اصلاحيه‌ها را انجام داده‌اند، باز هم مجوز پخش نگرفت».
    نويسنده سريال «قهوه تلخ» درباره توزيع نسخه جعلي اين سريال نيز خاطرنشان كرد: «جلوي نسخه قاچاق را گرفتند. اما چيزي كه به اشتباه مي‌گويند‌، نسخه جعلي است. نسخه جعلي يعني اينكه يك نفر فيلمي را از روي نسخه اصلي ساخته باشد. اين نسخه جعلي نيست‌؛ بلكه در اصل‌، نسخه قاچاق است».

    جمع‌آوري دكورهاي جديد قهوه تلخ؟!
    اما در كنار اين موارد، اخباري مبني بر جمع‌آوري دكورهاي جديد سريال در لوكيشن جمال‌آباد نيز شنيده مي‌شود. اين محل همان جايي است كه سال گذشته و اوايل امسال، مجموعه طنز «ساختمان پزشكان» (سروش صحت) در آنجا مقابل دوربين رفت. گروه طراحي صحنه قهوه تلخ نيمه نخست امسال، حدود شش تا هفت ماه درگير ساخت دكورهاي ويژه‌اي در اين لوكيشن بودند و سه واحد آپارتمان كامل به آكسسوار ويژه براي هر منزل، طراحي شد. جالب آنكه براي اين لوكيشن، سازندگان بايد هر ماه مبلغ 25 ميليون تومان را پرداخت كنند و شنيده مي‌شود وقفه طولاني در توليد سري جديد قهوه تلخ، موجب شده تا مبادرت به جمع‌آوري بخشي از دكورها و تحويل ساختمان به مالك كنند. محلي كه شخصيت‌هاي تاريخي با عبور از تونل زمان طي قسمت‌هاي 76، 77 و 78 وارد آن شدند. هر چند لوكيشن اصلي اين سريال در خيابان فرشته به همراه تمامي دكورهاي تاريخي آن در اختيار گروه قهوه تلخ است و گويا در صورتي كه وضع سري 26 روشن نشود، با يك تمهيد در فيلمنامه، دوباره قصه در همان محل جريان پيدا خواهد كرد. در هر حال محتمل آنكه وقفه سه ماهه ايجاد شده، نوعي سر در گمي و بلاتكليفي را در ميان سازندگان ايجاد كرده است.

    دستگيري تکثیرکنندگان غیرمجاز قهوه تلخ

    در حالي كه هنوز منبع اصلي انتشار سري جديد قهوه تلخ مشخص نشده، مهر روز گذشته به نقل از یک منبع آگاه در پلیس امنیت تهران خبر داد: در راستای طرح امنیت محله محور، با تکثیرکنندگان سی دی های غیرمجاز از جمله قهوه تلخ برخورد و سی دی های غیر مجاز کشف و ضبط شد و تعدادی از عرضه کنندگان محصولات فرهنگی غیر مجاز و قاچاق شناسایی و دستگیر شدند.
    گرچه به نظر مي‌رسد اين دستگير شدگان، قاچاقچيان خرده‌پايي باشند كه تنها حكم تكثير كننده را دارند و جرم انتشار نسخه اصلي به اين افراد ارتباطي پيدا نمي‌كند.

    سكوت مديري
    تماس‌ با مهران مديري براي اطلاع از موضع او در قبال اتفاقات اخير پيرامون سريالش كه روز گذشته انجام شد، راه به جايي نبرد و گويا او ترجيح مي‌دهد تا اعلام نظر رسمي وزارت ارشاد، سكوت اختيار كند تا ماجرا پيچيده‌تر از وضعيت فعلي نشود. هر چند اين سكوت او و ساير عوامل قهوه تلخ، تنها به داغ‌تر شدن بازار شايعات مي‌انجامد؛ تا جايي كه حتي برخي رسانه‌ها تا پاي احتمال انصراف او نيز پيش رفته‌اند.

    نظر ارشاد چيست؟

    تهران امروز نوشت: سحر زكريا يكي از بازيگران اصلي سريال قهوه تلخ عنوان كرد كه حدود سه ماه است كه توليد متوقف شده است. او گفت هنوز درست در جريان چرايي اين تصميم نيست ولي احتمال داده مي‌شود كه خبر توقف توليد صحت داشته باشد. پس از به بازار آمدن نسخه قاچاق سه قسمت آخر سريال، شايعاتي مطرح شد که وزارت ارشاد به قسمت‌هاي جديد قهوه تلخ پروانه نمايش نداده و وزارت ارشاد به صورت ضمني آب پاکي را بر دستان مهران مديري ريخته و قرار است ديگر ادامه قهوه تلخ ساخته نشود. سازندگان اين مجموعه تا به حال در مقابل اين سخنان سکوت کرده‌اند و واکنشي نشان نداده‌اند.

    از سوي ديگر سعيد رجبي‌فروتن مدير کل دفتر همکاري‌هاي سمعي و بصري نمايش خانگي وزارت ارشاد در گفت‌و‌گو با فارس مي‌گويد: پرونده «قهوه تلخ» در حال بررسي و گويا در حال رسيدن به مراحل نهايي است و به زودي نتيجه آن از سوي مراجع ذي‌صلاح اعلام خواهد شد.

    وي درباره اينکه ارشاد قصد ارائه پروانه نمايش به «قهوه تلخ» را دارد يا خير، نيز تصريح کرد: بحث قاچاق سه قسمت آخر «قهوه تلخ» بايد کاملا بررسي شود تا بتوان درباره دادن مجوز به قسمت‌هاي قاچاق شده آن تصميم گرفت. ابهامات اين پرونده هنوز برطرف نشده است.

    وي همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا وزارت ارشاد تصميم گرفته ديگر به «قهوه تلخ» مجوز ندهد اين سريال نيمه‌کاره باقي بماند، اظهار داشت: من چنين مطلبي را نشنيده‌ام. «قهوه تلخ» نيز مانند همه کارهاي ديگري که ساخته مي‌شود، نياز به بازبيني دارد و گاهي در برخي قسمت‌ها تغييرات کوچکي لحاظ شده است که کاملا طبيعي است اما تصميمي مبني بر اينکه از ادامه فعاليت سازندگان «قهوه تلخ» جلوگيري شود، از سوي وزارت ارشاد گرفته نشده است.«قهوه تلخ» سريال طنزي است كه فيلمنامه‌نويسي آن را امير مهدي ژوله و خشايار الوند عهده دار بوده‌اند و برخي داستان آن را کپي از کتاب ماشاءالله خان در دربار هارون‌الرشيد به قلم ايرج پزشکزاد مي‌دانند.اين مجموعه به‌صورت هفتگي از ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ در شبکه نمايش خانگي توزيع مي‌شود و ۳۵ بازيگر اصلي دارد.

    طبق اعلام گروه قرار بود تعداد اين مجموعه‌ها به ۴۰ عدد برسد و در پايان سريالي صد و بيست قسمتي از طريق شبکه ويدئويي به دست مردم برسد که از اين حيث جزو اولين‌ها محسوب مي‌شود. با شروع توزيع اين سريال ادعايي مبني بر اهداي يک بسته از دي‌وي‌دي‌هاي اين سريال به محمود احمدي‌نژاد و ائمه جمعه مطرح شد كه با واکنش‌هاي متفاوت موافقان و مخالفان آن روبه رو شد. از ديگر حواشي اين سريال همكاري وزارت ارشاد براي جلوگيري از كپي غير مجاز آن بود. چرا كه با وجود درخواست‌هاي مهران مديري مبني بر کپي نکردن، متخلفان اقدام به قرار دادن لينک‌هاي دانلود سريال در برخي وب‌گاه‌ها و وبلاگ‌هاي اينترنت نمودند که با واکنش وزارت ارشاد روبه‌رو شد.

    ساخت سريال از سال 88 و براي تلويزيون مطرح بود كه در سال 89 مديري اعلام كرد كه وضعيت پخش اين سريال از تلويزيون معلوم نيست. بعد از چندي معاون شبكه سه گفت كه اين مجموعه را تلويزيون تهيه نكرده و پس از شروع پخش آن ضرغامي هم اعلام كرد كه اين سريال مورد تاييد ما نيست. در آن زمان دلايل مختلفي براي عدم پخش اين مجموعه از تلويزيون شايع شد كه از آن جمله حاصل نشدن توافق مالي تهيه‌کننده مجموعه با صدا و سيما که از اختلاف بر سر دريافت حق پخش آگهي‌هاي تبليغاتي ناشي بود و وجود مميزي‌هاي سنگين و نبود اين محدوديت در وزارت ارشاد از آن جمله بود.

    بازي تمام شد؟


    بنا به خبر خبرگزاري فارس، در پی مسکوت ماندن سرانجام پروژه «قهوه تلخ»، بازیگران این مجموعه ضمن فسخ قراردادهای خود، سر پروژه‌های دیگری حاضر شده‌اند.در پی افت کیفی مجموعه قهوه تلخ و ایجاد فاصله بین انتشار آخرین قسمت تا قسمت بعدی و در حقیقت روشن نبودن تکلیف ساخته شدن یا نشدن سریال، بسیاری از بازیگران این سریال عطای حضور در آن را به لقایش فروخته‌اند.
    البته تاکنون سازندگان این مجموعه هیچ واکنشی راجع به اخبار منتشر شده نشان نداده‌اند و همین موضوع باعث شده تا شایعات بسیاری در مورد قهوه تلخ نظیر ورشکستگی برادران آقاگلیان به عنوان تهیه‌کنندگان سریال، پروانه نمایش ندادن وزارت ارشاد به ادامه ساخت سریال، افسردگی مهران مدیری (!) و ... مطرح شود.


    به روز شده در : دوشنبه 26 دي 1390 - 3:10

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات


    سه‌شنبه 25 بهمن 1390 - 10:20
    -5
    موافقم مخالفم
     

    سلام.نميدونم چراماايرانىهانبايد بخنديم وفقط بايدغم وغصه هاىدنيامال ماباشه

    متأسفم كه بايدهنرمندايىمثل آقاى مديرىداشته باشيم اماوقتمونوباسريالاىمزخرفىمثل ساختمان پزشكان وخنده بازارپركنيم كه هيچ شباهتى به طنزياكمدىندارن

    خجالت آوره

    adele
    جمعه 28 بهمن 1390 - 2:0
    0
    موافقم مخالفم
     

    albate roo daste aghaye modiri hanooz nayoomade.vali sakhteman pezeshkano khande bazaram mishe too bazi mavared taeed kard.shireeeee aghayeeee modiriiiiiiiiiiiii.

    سعید
    سه‌شنبه 16 اسفند 1390 - 9:55
    -6
    موافقم مخالفم
     
    مهران مدیری

    اقای مدیری سلام بقران 20ساله زندگی میکنم اما هیچ کارگردانی رو قد شما دوس ندارم شما ی اسطوره ای که مردم ایران از ته دل عاشقتن تنها شادی من همین قهوه تلخ بود که اینم ازم گرفتن ناراحت نباش چون ی ملتو داری که همشون دوست دارن


    سه‌شنبه 1 فروردين 1391 - 19:58
    11
    موافقم مخالفم
     

    aghaye modiri bazi vaghta sookoot kardan khodesh ye gonah mahsoob mishe

    فرهاد
    دوشنبه 7 فروردين 1391 - 11:31
    -8
    موافقم مخالفم
     

    ای درد و بلای اقای مدیری بخوره تو سر همه دشمناش

    امین یا رب العالمین

    منصور
    سه‌شنبه 8 فروردين 1391 - 3:0
    0
    موافقم مخالفم
     
    مهران مدیری یک نخبه است

    آقای مدیری ملت ایران پشت شماست امیدواریم که در مقابل این زورگویی ها بایستید وتنهامون نذارید

    مصطفی
    شنبه 30 ارديبهشت 1391 - 12:10
    -1
    موافقم مخالفم
     

    عوامل قهوه تلخ لطف کنن به تعهداتشون در مورد جوایز هم عمل کنن

    خواهر من در مجموعه 17 برنده پراید شد ولی هنوز هیچ خبری از اهدای جوایز نیست

    عوامل قهوه تلخ با این رفتارشون دارن به شعور مخاطب توهین می کنن

    و به نظر من این یه کلاهبرداریه

    کامی
    چهارشنبه 3 خرداد 1391 - 14:48
    2
    موافقم مخالفم
     

    سلام به اقای مدیری که بهترین مرد ایران هستند و با کارهاشون از جماه قهوه تلخ نبوغ فیلمسازی در ایران رو به رخ همه دنیا میکشن

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 28060
    بازديد ديروز: 230230
    متوسط بازديد هفته گذشته: 305666
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 412677339



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات