سينمای ما - مصاحبه‌ای با علی روئين تن؛ کارگردان معترض فیلم «دلشکسته»؛ / وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...
جمعه 12 تير 1388 - 5:20
• وداع با بازیگر «در بارانداز»، «پرنده‌باز آلکاتراز»، «سربازهای یک چشم» و... / کارل مالدن (2009 - 1912) درگذشت      • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد؛ / تشکيل خانه پيشکسوتان فرهنگ و هنردر دستور کار وزارت ارشاد است      • آخرین ملاقات با اسطوره؛ / آخرین حضور تصویری خسرو شکیبایی شب ولادت مولا علی (ع) پخش می‌شود      • ده‌ها سریال و 400 فیلم... / دست پر تلویزیون در تعطیلات تابستانی      • مهدی آذریزدی در بیمارستان است؛ / نبوی، ایل‌بیگی و رحماندوست از خالق قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب عیادت کردند      





نظر سنجی

با توجه به برنامه هاي اعلام شده برنامه هاي فرهنگي كدام نامزد رياست جمهوري را براي آينده سينماي كشور مفيد مي دانيد ؟




سينماي جهان
کارل مالدن، اسطوره سینمای کلاسیک درگذشت + عکس‌ها
بازنده‌ترین مرد اسکار این بار جا را برای اسکار «تغییرشکل دهندگان 2» باز کرده
معرفی کامل فیلم «پیشنهاد» - حامد مظفری
ديويد فينچر درباره شبکه اجتماعی فيس‌بوك فيلم مي‌سازد
ساترن جوایزش را به «شوالیه تاریکی» داد
اولين عكس‌های «آليس در سرزمين عجايب» تيم برتون
نسخه بلو ری «گلادیاتور» با 11 ساعت تصویر اضافی
ستارگان سینما در نقش حیوانات باغ وحش
برای عمل به وصیت اینگمار برگمان خانه و یادگاری‌های شخصی او حراج می‌شود
ساخت پروژه مشترک استیون سودربرگ با براد پیت متوقف شد
رویای سینمایی دخترک 10 ساله در آخرین روز عمرش برآورده شد: دیدن «بالا»
مایکل وینترباتم با پنج فیلم حسابی سرش شلوغ است


درباره الي ...


  (509 رأي)

کارگردان:
اصغر فرهادي
-------------------------------------
پاتو زمين نذار


  (32 رأي)

کارگردان:
ايرج قادري
-------------------------------------
خروس جنگي


  (32 رأي)

کارگردان:
مسعود اطیابی
-------------------------------------
امشب شب مهتابه


  (26 رأي)

کارگردان:
محمدهادی کریمی
-------------------------------------
هرچي تو بخواي


  (10 رأي)

کارگردان:
محمد متوسلاني
-------------------------------------



مصاحبه‌ای با علی روئين تن؛ کارگردان معترض فیلم «دلشکسته»؛
وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...
وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...


سینمای ما - عدل ناصری، سارا نیک بنیاد:


س- برای شروع بفرمايید چند دقیقه از فیلم کم شده است؟



ج- ما این فیلمی که آماده کردیم برای جشنواره فجر به هر حال مشکلاتی در آن دیده شد که نشستیم و با تفاهم کوتاه کردیم.



س- شما گفتید که این کم کردن به فیلم ضربه زده است درسته؟


ج- بله ضربه زده است.



س- آیا صحنه هایی که کم شده از درام کاسته است؟



ج- صد در صد.



س- چرا از دو سوم به بعد فیلم همه حضور دارند مثلاً دختر های دوست نفس در مراسم عزاداری حضوردارند؟



ج- یک علت آرمانی دارد و یک علت اجرایی که علت اجرایی را توضیح نمیدهم. اما در مورد علت آرمانی من می خواستم در آخر فیلم وقتی به اون مقوله بزرگ می رسیم یک رستاخیز ملی بر قرار کنم. یک آتشکده ملی یعنی کلیشه فارسی وجود داشته باشد که همه آدم ها زیر آن باشند.



س- در نقد منفی که الان از فیلم وجود دارد گفته شده گیرم که نفس و امیرعلی متحول شدند، دوستان نفس کی متحول شدند؟



ج- من احساس می کنم که حتی لائیک ترین آدم ها توی این مملکت موقعی که پایشان به مانعی گیر می کند یاد حضرت ابولفضل می کنند. احترام به اسوه ها ربطی به دیدگاه ندارد.



س- از بعد دیگر وارد شویم .الان در فیلم های ارزشی ما کارگردان هایی مثل شما چرا فکر می کنند باید چند نکته علیه نظام مطرح شود تا بیننده پا به پای فیلم بیايد؟



ج- من ادعا نکردم فیلم ارزشی ساخته ام من فیلم ساخته ام با آرمان های خودم و اعتقادات خودم.



س- در سینمای جهان اعتقاد دارند اگر گناهان، بدی ها و سیاهی های جامعه را مطرح کنند مفید است . . .



ج- من موافقم . . .



س- اما در فیلم دینی از نوع ایرانی (چون جهان هم فیلم دینی دارد) نشان دادن گناهان مطرود است. نشان دادن باغ که مجلس لهو و لعب است خودش موضوعیت دارد یا صرفاً قصد نشان دادن دوستان نفس را داشتید؟



ج- معتقدم شما زمانی که می خواهید هر مقوله ای را نشان دهید برای تحلیل و به دست دادن معنی آن باید آنتی آن را نشان دهید یعنی از ضدیت به اصل برسید من می خواستم با استفاده از دو اندیشه در فلسفه ( آرمان طلبی و مدینه النبی در اسلام) از طریق دو آدم متفاوت که شاخص جامعه شناسی هستند، این را نشان دهم.



س- آیا مدیوم سینما پارامترهای لازم را برای نشان دادن تغزل دارد؟



ج- تغزل و ادبیات لایتناهی و تصوری است ولی سینما عنیت است. من دارم تلاش می کنم یک انتزاعی در این مسئله به وجود آورم.



س- دیالوگ ها قشنگند اما سنگین نیستند؟



ج- ما نباید خود را با سلیقه مخاطب کوک کنیم . هنر سلیقه ساز است. من دارم سلیقه جدیدی می سازم.



س- شما پیشینه تئاتری دارید تحصیلات شما هم تئاتری است . . .




ج- نه من سینما هم خوانده ام . . .



س- این دیالوگ ها در فیلم ها مرسوم نیست. این بر نمی گردد به پیشینه تئاتری شما؟



ج- پیشینه سینمایی من همراه با سابقه تئاتری است.من احساس می کنم این برداشت من از درام مدرن است.مشکل ما این است که جامعه ما در گیر درام سنتی است. هنوز در دانشگاه های ما درام سنتی تدریس می شود. در حالی که درام نویسی دنیا درام کریر و دورسل را بررسی می کند. الان درام نویس های دنیا در قید منحنی درام نیستند. در قید دراماتیزه کردن یک روایتند و من هم این کار را کردم.



س- یکی از نقاط قوی فیلم این است که یک جاهایی بدون این که تماشاگر بفهمد درام را نشان می دهد مثلاً علاقمند شدن امیرعلی به نفس . .



ج- ببینید این دل بستگی یک سیری دارد. وقتی این ها تعدیل می شوند، همراه می شوند.



س- این اصلاً گل درشت نیست. آخرش هم که نفس نامه را به امیرعلی می دهد همه چیز باور پذیر است. چرا؟



ج- خب. سیری اتفاق می افتد.



س- وقتی به باغ می روند، صحنه رقص اصلاً نشان داده نمی شود و فقط پلان کوچکی در ذهن امیرعلی است . . .



ج- خب این فضا سازی است. اگر نشان داده می شد قبح قضیه از بین می رفت. من می خواستم سرکنم به ضعف ها . نه این که آن ضعف ها را تایید کنم .



س- چرا پایان فیلم این قدر طولانی است؟ این قدر که برای تماشاگر یک حالت شعاری پیدا می کند.



ج- ما گیر کردیم توی این مملکت. هر کاری بکنیم یک شبهه ای بر می انگیزد. روشن فکر ها می گویند این فیلم عام است. عامه می گویند روشنفکری است. مذهبی ها می گویند، ضد دین است و ضد دین ها می گویند مذهبی است.این فیلم آیینه روشن نماست و کژی ها را نشان می دهد. عده ای مقابل آیینه موضع می گیرند.



س- من فضا را کمی عوض کنم؟



ج- عوض کنید.



س- موقع فیلم برداری عجله داشتید؟



ج- عجله هم داشتیم.



س- درمقابل کلانتری یوسف آباد خودروی 206 می ایستد و به دوربین زل می زند.آیا نمی شد دوباره برداشت کنید؟



ج- ما دو ساعت کلانتری را داشتیم. آفتاب داشت می رفت.



س- جواب را گرفتم. وقتی نفس با امیر علی همراه می شود بیننده حدس می زند که نفس عوض خواهد شد...



ج- قطعا همینطور است.



س- چرا برای امیر علی این روند ترسیم نمی شود؟



ج- هر دو به تعادل می رسند.



س- ما تغییر امیر علی را نمی بینیم.



ج- امیر علی وقتی علاقه مند می شود. به همه چیز پشت می کند.



س- ولي در ظاهر تغییری احساس نمی شود.



ج- خیر ظاهرش هم تغییر می کند. اگر دقت کرده باشید، تی شرت می پوشد. نرم تر می شود.



س- چطور به بیتا بادران رسیدید؟ چند تست گرفتید؟ ایشان از میان چند نفر انتخاب شد؟



ج- بیتا بازیگر دوستداشتنیه. شاگرد خودم بوده. تئاتر با هم کار کردیم. او را آزمودم. بازیگری که در قید طول بازی نباشد و به عمق نقش بیاندیشد من با او کار می کنم. بادران یک بازیگر کامل زن سینمای ایران است.



س- پس او از اول مشخص بود؟



ج- من بر اساس بازیگر فیلم نامه نمی نویسم. من نگاه کردم چه داشته هایی دارم. دیدم یک گروه تئاتری دارم که دوستشان دارم. همه در این کارند. به نقش بخورند استفاده می کنم.



س- تصادف در فیلم نامه امری مطرود است و جنبه منفی دارد. در این فیلم تصادف خیلی زیاد است. استاد رضوی اتفاقاً دوست پدر امیر علی است. اتفاقاً در رشته ای تدریس می کند که امیر علی در آن رشته وارد دانشگاه شده است. اتفاقاً استاد امیر علی است و . . .



ج- کل درام و سینما یک قرارداد است. در دلشکسته نقش ها آدم هائی نیستند که عینیت دارند. آن ها آرمانند استعاره و نمادند. ما معضلی داریم در بحث دین . من اعتقاد دارم در کنار روحانیت ، ما نیاز به یک روشنفکر داریم. در طول تاریخ هر جا روشنفکر دینی آمده توجه جوانان خیلی بیشتر شده . بزرگی روحانیت قابل کتمان نیست ولی حضور علی شریعتی به عنوان یک روشنفکر دینی جریانی را به وجود می آورد که زیر و رو می کند. استاد رضوی یک روشنفکر دینی معاصر است. جامعه ما نیاز به استاد رضوی ها دارد. افرادی که جنگ رفته و زلال هم باشند.



س- سوال آیا در فیلم شعار داده نمی شود؟



ج- بله. در جلوی دوربین همه شعار می دهند .این فیلم در فیلم است و شعار مقابل دور بین داده می شود.



س- برخی نقش ها بود ونبود شان فرق نمی کند. مثل مادر نفس.



ج- بله مادر نفس از لحاظ درامی بدرد ما نمی خورد ولی اگر نبود کانون خانواده نبود.



س- شخصیت هایی هستند که خیلی سفید و روشن هستند، مثل سردار . . .



ج- همین شخصیت سردار را خیلی ها زیر سوال می برند.از نظر من خیلی از بچه های جنگ الان دنبال سبز کردن و روشن کردن و سازندگی هستند و خود را به رخ نمی کشند.



س- چرا شخصیت منفی در فیلم نیست؟



ج- چون در جامعه شخصیت منفی نیست.



س- ممکن است در میان سرداران جنگ کسانی باشند که در باغ می بینیم. . .



ج- من نمی خواستم آدم های جنگ را آن گونه نشان دهم که سوء استفاده می کنند.




س- پیرنگ فیلم خوب است از کجا به این رسیدید؟



ج- من چون با جوانان سرو کار دارم و معلم هستم به این نتیجه رسیدم که هر کدام از بچه ها اصولی دارند و با هر کس که کار شود مستعد می باشد. چرا باید این جامعه از هم جدا باشند و راجع به هم ابن گونه فکر کنند؟ من دانشجوی دختری داشتم که همه می گفتند خیلی بی بند و بار است روزی رفتم نماز خانه نماز بخوانم دیدم او هم نماز می خواند. یا روزی در جلسه نقد فیلمی حاضر بودم یک فردی که نام بسیجی را یدک می کشید با دیدن دو نفر گفت اینها اگر نماز بخوانند خوب است. بعد سر صف نماز دیدیم آنها کنار ما ایستادند.(خنده)



س- شما می گویید نفس و امیر علی هر کدام نماد یک جریانند سوال من این است این دو خط با آن خط اسلام و کفر و امام حسین و یزید چقدر تجانس دارد یا چقدر جداست؟



ج- امام حسین و یزید مقوله ای بسیار متفاوت از موضوع این فیلم است.



س- پس بین حق و باطل هرگز صلح نخواهد شد. درست است ؟



ج- هرگز . . . این دو اختلاف جامعه شناختی دارند. زیبایی درام در این است که صرفاً بحث حق و باطل نیست. چون سیاه و سفید می شدکه درام آن قوی نبود. در سپاه یزید البته حر هم هست که باید تلاش کنیم حرها را جدا کنیم.




س- اختلاف نفس و پدرش اعتقادی نیست، اجتماعی است. . .



ج- منطقی است و دیالکتیک دارد که میخواهند خودشان باشند.



س- ایرادات پدر نفس به امیر علی در جلسه خواستگاری خیلی منطقی است . . .


 
ج- در جلسه خواستگاری استعاره ای مطرح کردم که خیلی عالی است. پدر نفس می گوید تو چه داری (اوج فیلم این جاست) که دهان من بسته شود؟ امیر علی می گوید اهل بیت (همه باورش را که مدینه النبی است) می گوید. مهندس خجسته این را به عنوان داشته نمی پذیرد. ولی بعد می فهمد که داشته ای قوی است.



س- در مورد پدر نفس چه اتفاقی می افتد؟



ج- از دو منظر می توانم توضیح دهم . یک این که او نگران دختر است که اذیت نشود و به راه بعد کشیده نشود. دیگر این که آن که طلب شده است سراغش بیاید.



س- پس الزاماً این نیست که متحول شده باشد.



ج- چه تحولی؟ او فقط می گوید بیا دست زنت را بگیر و ببر. احترام انسانی می کند. خجسته آدم اومانیستی است و اهل منطق است. دخترش هم در ابتدای فیلم می گوید پدرم منطقی است و احساسات در او تعطیل است. کسانی که با دقت فیلم را دیده باشند این رجعت به ابتدای قیلم را متوجه می شوند.



س- الان هر فیلمی که بخواهد اکران شود ارشاد باید مجوز دهد. این را همه می دانند پس چرا ما کلماتی را در فیلم گذاشته ایم و انتظار داریم آن طرفی ها باور کنند؟ این طرفی ها هم می دانند این برای راضی کردن مخالفین است که پای فیلم بنشینند . . .



ج- این جوری نیست. من با دو جریان کار دارم که سریع نظریات شان را می گویند.این سوپاپ اطمینان است.



س- این که شما در کارگاه در زبان نفس می گذارید که شما به باورهای مردم آسیب زدید این یک دیالوگ است دیگر. . .



ج- این یک اعتراضیه مانفیست است.



س- خوب اگر آن طرفی ها چندتا فحش به نظام هم بدهند باور نمی کنند. . .



ج- من چه کار کنم؟ من می خواهم در این وضعیت کار کنم. صادقانه بگویم به تماشا چی دروغ نگفتم. حالا به من چه این جوری می شه؟ ولی به هر حال یک تلنگری زده می شود.



س- در آخر سکانس خواستگاری مهندس خجسته می گه برو بگو خود امام حسین بیاد. چرا؟



ج- او می گه اگه جواب من اینه بگو خودش بیاد.



س- مادر امیرعلی هم می گه میاد. آخر فیلم می بینیم دسته عزاداری پشت در آمده است. گویی که امام حسین پشت در است.



ج- به نظر شما احترام می گذارم. گاهی اتفاقاتی برای افراد می افتد که تصور شان هم ناممکن است. و نشان دادن آن سخت است. یک زلالی و شرافت در نفس و پدرش است که وقتی می فهمند اشتباه کرده اند عذر خواهی
می کنند. آیا این در این طرفی ها هم هست؟


س- شما گفتید یک پیچدگی در فیلم است کجاست؟



ج- اگر می شد در یک جمله گفت که من فیلم نمی ساختم. این پیچید گی دربرداشت های غلط اجتماعی است.



س- از چی؟



ج- از همه چیز.



س- راجع به امثال نفس ؟



ج- برای همه نفس ها. همه جا خوب و بد وجود دارد. در نظام خودمان آدم ها یی هستند که اشتباه کردندو می کنند. ولی اشتباه سبب نمی شود که کل جریان را زیر سوال ببریم.



س- جرا آقای ضرغامی دستور داده هیچ چیزی از فیلم بخش نشود؟



ج- اگر می دانستم می گفتم.من خیال می کردم این فیلم دغدغه ضرغامی هاست. یا مشاوران ایشان بد بودند و یا به وی بد رساندند. یا خودش این برداشت را کرده. زمان قضاوت خوبی خواهد کرد. تلوزیون چند گانه عمل می کند. فیلم زیر پوست شهر خانم بنی اعتماد را پخش کرد در حالی که شش ماه قبل آنونس آن را پخش نکردند. همیشه این افراط و تفریط ها وجود دارد فقط این وسط یک جریان هنری له می شود؛ که می توانسته شریف باشد.



س- جریان زور گیری چه بود؟ به کجا رسید؟



ج- همه کسانی که به من می رسند می گویند می تواند ارتباط داشته باشد. من در موسسه آوینی خیلی اذیت شدم . خیلی اهانت شد. این طرح ها را نمی دانم موسسه آوینی از کجا پیدا کرده و آورده و جایگزین طرح های اولیه به آن خوبی نموده است؟ وقتی ارشاد مجوز می دهد ولی اینها در فیلم دست می برند . . . آقای قهرمانی پشت فیلم را خالی می کند . . .



س- موسسه اعلام کرده که مدیر قبلی خودش حمایت کرده نه موسسه چه می گویید؟




ج- من آقای اسماعیلی را به عنوان مدیر موسسه می شناختم. الان اینها مشکل دارند و گیر مدیریت هستند چرا فیلم را خراب می کنند ؟



س- اگر در پایان فقط نفس و امیرعلی بودند و بقیه غریبه بودند بهتر نبود؟



ج- نفس و امیر علی دو طیف از جامعه اند و طیف اطرافشان. پایان فیلم رستاخیزی است که همه در زیر یک پرچم جمع می شوند.



س- بازیگران چقدر آزاد بودند؟



ج- هیچی.



س- بازی ها اولش اغراق آمیز است ولی بعد روان می شود



ج- معنی فیلم همین است. اول اغراق آمیز و بعد تعدیل شده. حساب شده جلو رفتیم.



س- مخاطب شما کیست؟



ج- مردم.در این مملکت عام و خاص معلوم نیست. عام ها خاصند. من برای تاریخ ساختم.



س- چرا نقد فیلم کم است؟



ج- هنوز حتی برخی عوامل فیلم نمی دانند که فیلم اکران شده است. تبلیغ فیلم خیلی کم است. امروز نقش رسانه ها در اطلاع رسانی خیلي مهم است ولی از آنها استفاده نشده است.



س- اگر باغ حذف می شد خلاء احساس می شود؟



ج- بله.



س- با توجه به دست مایه فیلم ؟



ج- بله. نشان دادن این که امیر علی ها از ریاکاری دیگران ضربه می خورند لازم بود. اعتراض نفس به آن طیف است.





سه شنبه,17 دی 1387 - 2:8:53

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو
اخبار مرتبط:

نظرات

ونوس
سه‌شنبه 17 دي 1387 - 9:37
7
موافقم مخالفم
 
وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

جالبه....گزارشکر شما پرسیده که چرا نقد فیلم کم است؟؟؟بابا شما خودتون هم توی سایت فیلم دلشکسته رو در قسمت فیلم های در حال اکران قرار ندادید...مردم نمیدونن کجا باید نظرشون رو در مورد فیلم بگن...

حتی یه البوم عکس نداره!!!!

امیرسالار
سه‌شنبه 17 دي 1387 - 20:34
-1
موافقم مخالفم
 
وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

بنده خدا به چه زبونی بگه جواب تمام انتقاد های شما اینه که من میخوام تو این مملکت بازم کار کنم! بازم فیلم بسازم؟!

کسی که 70 دقیقه فیلمش معرکست میتونسته بقیه فیلمش حداقل معمولی باشه نه افتضاح! ولی...

حالا هی بگین چرا امیر علی تغییر نکرده این بنده خدا بگه چرا اونم تی شرت پوشید! :D اینم شد جواب؟ چی بگه بی نوا ؟!


سه‌شنبه 17 دي 1387 - 22:59
3
موافقم مخالفم
 
وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

نظر عالی بود حالا آلبوم نه چرا تو لیست فیلم ها نیست؟

مينا
چهارشنبه 18 دي 1387 - 10:23
2
موافقم مخالفم
 
وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

چرا اسم اين فيلمو وارد ليست فيلماي روي پرده نميكنين؟؟؟؟؟؟؟؟

خجالت نميكشين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

مزخرفاتي مثل چار چنگولي دلداده يا حتي افتضاحات قرن اتش سبز

خواستگار محترم هستن اونوقت اين فيلم زيبارو سانسور خبري كردين!!!!!!!!!!!!!!!

با اين كارتون فقط اعتبار سايتتون رو پايين ميارين....

چون اين فيلم واقعا قشنگه.....

ابروي خودتونو بردين با اين خبررساني....

اين فيلم يه ماهه اكران شده...اونوقت...

ديگه به سايتتون سر نميزنم..

amir
جمعه 20 دي 1387 - 3:11
1
موافقم مخالفم
 
وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

من سال قبل اگر روز آخر جشنواره فیلم فجر دل شکسته رو نمی دیدم دیگر طرف جشنواره و سینما نمی آمدم چون با دیدن این فیلم بود که کمی آروم شدم و حرص نخوردم که چرا الکی 10 روز معطل جشنواره بودم . فیلم بسیار قشنگ و خوش ساخت بود و باز یها هم عالی منتهی منم معتقدم کارگردان برای اینکه بعدا هم بتواند اینجا فیلم بسازد مجبور شد آخر فیلم رو اینچنین کند که به فیلم اسیب رسوند. در مجموع مهعتقدم دل شکسته جز 3 فیلم برتر اکران شده امسال هست.


جمعه 20 دي 1387 - 9:44
-2
موافقم مخالفم
 
وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

راست میگن بابا یه آلبوم عکس

پري
دوشنبه 23 دي 1387 - 9:53
-2
موافقم مخالفم
 
وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

فيلم معركه ست. مخصوصا بازي بيتا بادران و شهاب حسيني.

دستتون درد نكنه و خسته نباشيد..

حسام الدين ابوالحسني
دوشنبه 18 خرداد 1388 - 18:29
0
موافقم مخالفم
 
وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

اما دلشكسته.

جمله آخر فيلم ، مائيم و نواي بينوايي بسم الله اگر حريف مايي.

اين فيلم نيست حقيقته اغراق شده زندگي يك قشر ذهبي است.

درسته حقيقا اغراق شده.

فيلم هاي مزخرف سينماي ايرن خانواده هاي مذهبي را به بدترين شكل ممكن نشان ميدهند. يا زنان چادري بيسواد هستند يا كلفت يك خانه.

در خونه خوشونم كه تا نوك دماغشون رو چادر گرفتن.

اين چيه اين چه چيز مسخره ايه؟

نویسنده فیلم یعنی روئین تن آنقدر تمرکز و قدرت داشته که تا آخر فیلم را مو به مو بررسی کرده و جایی از قلم نیفتاده.

دوستان عزیز بدی دوستان شهاب حسینی در فیلم چیست؟ اغراق ؟؟؟؟ اینکه مشکلی نیست دوما مثل اینکه شما هنوز آدم مذهبی ندیدید . بنده خودم اینطوری هستم و صدها نفر رو میشناسم اینطورن.

به خدا قسم این فیلم در ذهن من سالها پیش ساخته شد. آروزیم ساخته شدن این فیلم بود و خیلی خوشحالم چنین فیلمی ساخته شده است

چون حرف خانواده مذهبی است.

فیلمهامون پر از فساده به جای آموزش داره چرت و پرت تحویل مردم میده.

بیایم فیلمایی مثل این فیلم آژانس شیشه ای زیر نور ماه خیلی دور خیلی نزدیک رو ببینیم که فقط انگشت شمار هستند.

وقتی برای پخش فیلم انقدر دردسر درست کنند چه باید گفت؟

نکته های جالب فیلم:

1- بلخره یه خانواده مذهبی بدبخت نبود و خوشبختانه مادری فرهیخته بود.

2- مادر جلوی بچش چادرشو تا نوک دماغش نگرفت تازه خیلی خوب نشون دادن که با مانتوی کوتاهه.

3- هم ترازی و مساوات شعر در فیلم. دقیقا اشعار بستگی به زمان و موقعیت فیلم بود.

و .....

آیا استاد دانشگاه مذهبی وجود نداره؟ یا جبهه رفتنش اغراق بوده؟

به قول شهاب حسینی هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

بله اشکالاتی هم داشت اما در کل بی نظیر بود.

اما آنقدر فيلم مظلوم بود كه با فيلم هاي مزخرف ، بي محتوا و چرتي چون دلداده و چارچنگولي نمايش يافت كه كارگردانهاشان فقط دوربين دست گرفته اند و لحظه اي نه تفكمر كرده اند نه استعدادا فيلمسازي دارند.

اي كاش اي كاش. باور كنيد انقدر فيلم رو دوست دارم كه شايد تا حالا 30 بار ديدم.

واقعا خوب ساخته شده.

خيلي ها ميگن اغراق هاي فيلم.

اما به نظرم اگر اغراق ها نبودند فيلم بازتاب قوي خود را از دست ميداد.

مائیم و نوای بینوایی

بسم الله اگر حریف مایی

رضا
پنجشنبه 11 تير 1388 - 13:14
0
موافقم مخالفم
 
وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

سلام خدمت همه بچه ها و زحمت کشای فیلم مخصوصا آقای رویین تن و مردم خوبمون . من اصلا فیلمهای سینما یی داخلی رو نگاه نمیکنم و فقط فیلم های هالیوودی نگاه میکنم ولی باید بگم این تنها فیلمی بود که تونست نظر منو جلب کنه و باید بگم آقای رویین تن از الان به بعد شما رو خیلی قبول دارم . از دلایل زیبایی این فیلم بازی راحت و قوی و زیبای خانم بادران و همچنین انتخاب بازیگران توانا و چهره های مناسب بود البته این فیلم میتونست زیبا تر از این تموم بشه ولی خوب حتما کارگردان اینطور صلاح دیدن به هر حال امیدوارم فیلم های بیشتر و زیبا تری از ایشون ببینم البته بدون ترس و عقب نشینی .موفق باشید .

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  



module-htmlpages-display-pid-97.html



             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 2.37046504021 seconds.