از نگاه شما

شما مخاطبان سایت سینمای ما مي توانيد عکس‌ها، فیلم و یا فایل‌های صوتی خود را از حوادث و رويدادهای جاري سینمای ایران با نگاهي طنز آميز و نقادانه به اين بخش ارسال كنيد


download block
برای نمایش ویدئو‌ها به صورت آنلاین روی گزینه play کلیک کنید
most disscusion
  • با فضاي مجازي فاصله‌ها را كم كنيد و درباره موفقيت بزرگ كارگردان «جدايي نادر از سيمين» نظر بدهيد
    اين‌جا فضايي براي تبريك و ابراز شادماني‌ كاربران سايت "سينماي ما" به اصغر فرهادي و سينماي ايران است

  • لحظه‌ تاريخي براي تاريخ سينماي ايران، براي مردم ايران و سينماگر بزرگ ايراني اصغر فرهادي
    پيام تبريك مردم به اصغر فرهادي در سايت "سينماي ما" ادامه دارد؛ «جدايي نادر از سيمين» اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان را گرفت

  • خبر اجراي محمدرضا شهید‌ی‌فر توسط دفتر جشنواره تاييد نشد
    مجری مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر هنوز انتخاب نشده است

  • اصغر فرهادي پس از دريافت اسكار بهترين فيلم خارجي روي صحنه چه گفت؟ + متن انگليسي
    فرهنگ غنی و باستانی کشورم زیر گرد و غبار سنگین سیاست پنهان شده است/ با افتخار این جایزه را به مردم کشورم تقدیم می‌کنم که به تمام تمدن‌ها و فرهنگ‌ها احترام می‌گذارند و هر گونه خصومت و خشمی را خوار می‌شمارند

  • افتخار سينماي ايران در حال تكامل است؛ به بخش اصلي اسكار هم رسيديم
    دو نامزدي براي يك جدايي؛ «جدايي نادر از سيمين» كانديداي دريافت اسكار فيلمنامه و فيلم خارجي‌زبان آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي شد

  • فيلم اتفاق دلچسب و غرورآفرين براي سينماي ايران را این‌جا تماشا كنيد
    ویدئوی اهداي اسکار بهترين فيلم خارجي‌زبان به «جدایی نادر از سیمین» + حرف‌هاي اصغر فرهادی روي صحنه مراسم

  • يادداشت نيما حسني‌نسب درباره شرايط سينماي ايران پس از دريافت گلدن گلوب براي«جدايي نادر از سيمين»
    «زيره» را اگر مرغوب باشد، به «كرمان» هم مي‌شود بُرد!

  • تحليلي بر تنش و خشونت جاري در سريال‌هاي شبانه تلويزيون
    مخاطبان و انجمن سریال‌سازان دل‌مرده!

  • باز هم اولين بار در سايت "سينماي ما"؛ اصغر فرهادي از مردم صلح‌دوست‌ ايران مي‌گويد
    فیلم بخش اهداي گلدن گلوب بهترين فيلم خارجي‌زبان 2012 را اين‌جا تماشا كنيد

  • كارگردان، فيلم‌بردار و سه بازيگر در اسكار حاضرند
    اولين تصوير از گروه ايراني فيلم «جدايي نادر از سيمين» در مقابل سالن كداك تيه‌تر

  • پیام تبریک داریوش مهرجویی به اصغر فرهادی که برای سایت "سینمای ما" فرستاده شد
    همان طورکه طلسم جایزه نوبل شکسته شد...

  • لحظاتي پيش اتفاق افتاد؛ اصغر فرهادي هنگام دريافت گلدن گلوب بهترين فيلم خارجي‌زبان 2012 چه گفت؟
    فقط مي‌خواهم از مردم سرزمينم حرف بزنم كه حقيقتاً صلح‌دوست‌ هستند

  • داور جشنواره فیلم فجر درباره «بوسیدن روی ماه»، «بی‌خود و بی‌جهت» و «برف روی کاج‌ها» چه نظري دارد؟
    فيلم برگزيده تماشاگران با دستی از بیرون هدایت شد/ اين‌ها مادر شهیدان یهودی هستند و اهل داریوش و ابی و دختربازی!/ مایل بودم به بازي پانته‌آ بهرام و نگار جواهریان جایزه بدهیم

  • واقعاً تبریک ویژه عادل فردوسی‌پور به اهالی سینما تنها واكنش رسانه ملي به اين اتفاق مهم هنري تا اين لحظه است؟!
    فردوسي‌پور در شروع برنامه «نود» از جایزه گلدن گلوب « جدایی نادر از سیمین» گفت/ برنامه «هفت» سكوت تلويزيون را جبران مي‌كند؟

  • فیلم فرهادی بر سه رقیب اسکاری پیروز شد + عکس اهدای جایزه در هالیوود پالادیوم لس آنجلس
    «جدایی نادر از سیمین» بهترین فیلم خارجی‌زبان انجمن منتقدان فیلم رسانه‌‌‌ای BFCA شد

  • با سايت "سينماي ما" در شصت و نهمين مراسم گلدن گلوب - 8
    اولين بار از "سينماي ما" بشنويد: «جدايي نادر از سيمين» گلدن گلوب فيلم خارجي را گرفت

  • مسعود كيميايي جايزه گلدن گلوب اصغر فرهادي را تبريك گفت
    روزگار ما با شما جان مي‌گيرد، جان كه خاموش نمي‌شود

  • پيام تبريك رخشان بني‌اعتماد و نامه محرمانه كمال تبريزي به اصغر فرهادي
    آخه عزیز دل برادر! الان هم وقت جایزه گرفتن بود؟! اونم از گلدن گلوب؟!

  • رويه بيهوده بايكوت خبري و پوشش رسانه‌اي تلويزيون در مراسم اسكار هم تكرار خواهد شد؟
    سرانجام تلويزيون پس از چهار روز در برنامه «هفت» جايزه اصغر فرهادي را اعلام كرد!

  • حرفهای مهناز افشار، هنگامه قاضیانی، بهناز جعفری، یکتا ناصر، سعید راد، ناصر گیتی جاه ، رضا عطاران و اکبر عبدی
    بازیگران سینمای ایران هنگام دریافت جایزه از جشنواره فجر سی ام روی صحنه چه گفتند؟

  • Live Content
  • "پذيرايي ساده" (ماني حقيقي) برنده جايزه بهترين فيلم آسيايي در بخش فوروم جشنواره برلين شد
  • 2012-02-18 17:19:30
    0 3
  • اصغر فرهادي و "جدايي نادر از سيمين" رقابت بهترين فيلم خارجي زبان بفتا را به پدرو المدور با فيلم " پوستي كه در آن زندگي ميكنيم" واگذار كرد و اين بار جايزه نگرفت
  • 2012-02-13 03:42:26
    0 80
  • سيمرغ بلورين فيلم برگزيده تماشاگران به برف روي كاجها تعلق گرفت
  • 2012-02-12 22:03:43
    5 219
    علی :
    تبریک میگم...............:::::::::::::::::::
    2012-02-12 22:17:52
    علی :
    تبریک میگم...............:::::::::::::::::::
    2012-02-12 22:17:58
    حسین :
    از اونجا که جامعه آماری پایینی داره خیلی انتخاب مناسبی از آب در نیومد
    2012-02-12 22:24:41
    حسن پرپشت :
    خیلی جالب بود. نزدیک 7 نفر نبودن جایزشون رو دیگران گرفتند. عجب جشنواره مهمیه!!!
    2012-02-12 22:30:11
    سارا :
    خيـــلي خوشحال شدم..خيلي مبارك خيلي. حق اين فيلم بيشتر از اينها بود. اما بهترين جايزه و بهترين كلام رو پيمان معادي زد.
    2012-02-12 23:46:47
    نام
    ارسال نظر
  • سیمرغ بلورین بھترین فیلم ویژه ھیات داوران؛ نارنجی پوش به کارگردانی داریوش مھرجویی
  • 2012-02-12 21:59:27
    2 67
    مهسا :
    are you kidding me?
    2012-02-12 22:14:47
    :
    به بدترین فیلم جشنواره! سیمرغ دادند! دستشوت درد نکنه!
    2012-02-13 00:11:25
    نام
    ارسال نظر
  • داريوش مهرجويي جايزه ويژه هيات داوران را براي كارگرداني نارنجي پوش دريافت كرد
  • 2012-02-12 21:58:04
    2 52
    :
    چرا!!؟
    2012-02-12 22:27:14
    :
    چرا!!؟
    2012-02-12 22:27:18
    نام
    ارسال نظر
  • پرويز شيخ طادي سيمرغ بلورين كارگرداني اش را به ابوالقاسم طالبي براي قلاده هاي طلا اهدا كرد
  • 2012-02-12 21:55:45
    4 46
    محسن :
    دستش درد نکنه
    2012-02-12 21:57:17
    محسن :
    دستش درد نکنه
    2012-02-12 21:57:58
    حسن کچل :
    معلومه باید هم این کار رو می کرد. نزدیک 5 سیمرغ به عنوان کادو به فیلمش داده شد، خوب یکی رو باید به کسی بده که این 5 تا رو ازش کادو گرفته.
    2012-02-12 22:27:36
    :
    هیچ کدومشون لیاقت سیمرغ نداشتن.
    2012-02-12 23:13:15
    نام
    ارسال نظر
  • جايزه بهترين فيلمنامه اقتباسي به علي مصفا براي فيلم پله آخر تعلق گرفت
  • 2012-02-12 21:51:56
    0 48
  • سيمرغ بلورين بهترين طراحي صحنه و لباس به عباس بلوندي براي ملكه سيمرغ بلورين بهترين فيلمبرداري بهوامير كريمي براي روزهاي زندگي سيمرغ بلورين بهترين تدوين به هايده صفي ياري براي نارنجي پوش
  • 2012-02-12 21:40:41
    3 26
    hamoon :
    خانم صفي ياري! مبارك‌تان باد!
    2012-02-12 21:42:09
    haniyeh :
    baraye aghaye abdi vaghean khoshhalam tabrik migam in jayeze zood tar az inha bayad be ishan dade mishod
    2012-02-13 00:36:05
    haniyeh :
    baraye aghaye abdi vaghean khoshhalam tabrik migam in jayeze zood tar az inha bayad be ishan dade mishod
    2012-02-13 00:36:29
    نام
    ارسال نظر
  • از سايت سينماي ما پيش از اعلام جوايز بخش مسابقه بشنويد: سيمرغ بلورين بازيگر مكمل مرد به اكبر عبدي براي خوابم ميياد سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش مكمل زن به يكتا ناصر براي يكي ميخواد باهات حرف بزنه
  • 2012-02-12 21:08:35
    2 83
    :
    آخ خ خ خ جــــووون اکبر عبدی واقــــعا حقش بود ...از معدود جوایزی بود که به حق به یکی رسید تو این جشنواره...
    2012-02-12 21:11:55
    محسن ظهرابی :
    مکمل زن به بیتا فرهی برای در انتظار معجزه!!!
    2012-02-12 21:14:07
    نام
    ارسال نظر
  • از سايت سينماي ما پيش از اعلام جوايز بخش مسابقه بشنويد: سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول مرد به فرهاد اصلاني براي مجموعه كارها سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول زن به هنگامه قاضياني براي روزهاي زندگي ديپلم افتخار به بهناز جعفري براي تفن همراه رييس جمهور
  • 2012-02-12 21:02:37
    8 65
    رضا :
    دوست داشتم فرخ نژاد بگیرم البته اصلانی هم خوبه شما از کجا خبر دارید زودتر؟! چرا پخش زنده نداره مراسم؟ :(
    2012-02-12 21:07:35
    سیاوش :
    از کجا میدونین آخه؟
    2012-02-12 21:13:15
    فريد :
    بيچاره فرخ ن‍ژاد! البته اصلاني هم به خصوص تو خرس خوب بود
    2012-02-12 21:16:51
    محمد :
    پس حمید فرخ نژاد چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    2012-02-12 21:22:35
    محمد :
    پس حمید فرخ نژاد چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    2012-02-12 21:22:40
    محمد :
    پس حمید فرخ نژاد چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    2012-02-12 21:22:45
    :
    بهناز جعفری؟!؟!؟!؟؟!؟؟!؟؟!؟!؟!چی بگم والا!!!!!!!!!!
    2012-02-12 22:09:24
    حميد :
    حق فرخ نژاد رو خوردند!
    2012-02-12 22:17:26
    نام
    ارسال نظر
  • از سايت سينماي ما پيش از اعلام جوايز بخش مسابقه بشنويد: بهترين فيلم: روزهاي زندگي - ضد گلوله بهترين كارگردان: پرويز شيخ طادي براي روزهاي زندگي بهترين فيلمنامه: مصطفي كياني براي ضد گلوله
  • 2012-02-12 20:59:50
    0 40
  • فيلم برگزيده تماشاگران در بخش بين الملل به ملكه اهدا شد
  • 2012-02-12 20:53:18
    1 25
    :
    ملکه عالی بووووووووووووووووووووووود
    2012-02-12 22:09:00
    نام
    ارسال نظر
    جدول فروش هفتگی
    فروش کل روزهای نمایش نام فیلم
    741
    41 اسب حيوان نجيبي است
    664 36 اخلاقتو خوب كن
    281 29 در امتداد شهر
    18.5 15 پايان دوم
     
    • ارقام فروش به میلیون تومان است.
    گفت و گو
  • گفت‌وگو با پیمان معادی و محمود کلاری در هتل «بورلی هیلز» پس از مراسم اسكار
    دوست داشتیم در شان ایران باشیم/ اسکار انتهای قله افتخار است
  •  
  • اختصاصی سایت "سینمای ما"؛ گفت‌و‌گوی اصغر فرهادی با خبرنگاران پس از دريافت جايزه اسکار
    اگر مردم دنیا بکوشند تصویر یکدیگر را از طریق منشور‌های فرهنگی جست‌و‌جو کنند، آن تصویر روشن‌تر و واقعی‌تر خواهد بود/ گمان نکنم دولت‌مردان واقعاً اهل سینما رفتن باشند
  •  
  • حرف‌هاي خواندني اكبر عبدي درباره بازي خودش و برندگان سيمرغ بازيگري جشنواره فجر
    گفتم من عمه همسر آقای عبدی هستم!/ از فرهاد اصلانی دلخورم كه با نقشه آقای شریفی‌نیا جای من صحبت کرد
  •  
  • حرف‌هاي تازه پيمان قاسم‌خاني درباره آشنايي و جدايي از گروه مهران مديري و احتمال همكاري مجددشان
    وقتی یخ مهران آب بشود، بامزه‌ترین آدم دنیاست/ تا زمانی که من با مهران کار می‌کردم افسرده نبود
  •  
  • دلايل توقيف فيلم كيانوش عياري و حواشي آن از زبان مجري طرح فيلم
    در جشنواره امسال نماهای خشونت‌بار بعضي فيلم‌ها چندین درجه شدیدتر از «خانه پدري» بود
  •  
  • اظهارات عجیب وزیر اطلاعات دولت محمد خاتمی درباره توقیف فيلم جنجالی ابراهيم حاتمی‌کیا
    وزارت ارشاد وقت «به رنگ ارغوان» را توقیف کرد نه وزارت اطلاعات/ فیلم به دلیل ترویج خشونت و نمایش غیر واقعی امور امنیتی مورد حمایت و قبول ما نبود
  •  
  • داود رشيدي در جايگاه رئيس انجمن بازيگران از داود رشيدي به عنوان داور جشنواره انتقاد كرد!
    اگر به تفاهم نمي‌رسیديم شخصا ترجیح می‌دادم جلسه داوري را ترک کنم/ بیانیه انجمن بازيگران متعلق به همه شوراست که من هم عضوی از آن هستم
  •  
  • یدالله صمدی به ابهامات داوری‌ جشنواره پاسخ‌ داد: مریلا زارعی و مهدی هاشمی از فهرست نامزدها حذف شدند؟
    دوست داشتم رضا عطاران نامزد جايزه شود، اما به دلايلي اين اتفاق نيفتاد
  •  
  • پاسخ‌هاي غير جدي ابوالقاسم طالبی به موضوع جدي داوري در جشنواره فيلم فجر
    داوران نه در مورد خانه‌ تئاتر و موسيقي حرف زدند نه خانه عفاف!/ تركيب داوران يكدست نبود و همه دو تا دست داشتيم
  •  
  • داور جشنواره فیلم فجر درباره «بوسیدن روی ماه»، «بی‌خود و بی‌جهت» و «برف روی کاج‌ها» چه نظري دارد؟
    فيلم برگزيده تماشاگران با دستی از بیرون هدایت شد/ اين‌ها مادر شهیدان یهودی هستند و اهل داریوش و ابی و دختربازی!/ مایل بودم به بازي پانته‌آ بهرام و نگار جواهریان جایزه بدهیم
  •  
    آرشيو
    Popular News
  • فيلم اتفاق دلچسب و غرورآفرين براي سينماي ايران را این‌جا تماشا كنيد
    ویدئوی اهداي اسکار بهترين فيلم خارجي‌زبان به «جدایی نادر از سیمین» + حرف‌هاي اصغر فرهادی روي صحنه مراسم

  • اصغر فرهادي پس از دريافت اسكار بهترين فيلم خارجي روي صحنه چه گفت؟ + متن انگليسي
    فرهنگ غنی و باستانی کشورم زیر گرد و غبار سنگین سیاست پنهان شده است/ با افتخار این جایزه را به مردم کشورم تقدیم می‌کنم که به تمام تمدن‌ها و فرهنگ‌ها احترام می‌گذارند و هر گونه خصومت و خشمی را خوار می‌شمارند

  • حرفهای مهناز افشار، هنگامه قاضیانی، بهناز جعفری، یکتا ناصر، سعید راد، ناصر گیتی جاه ، رضا عطاران و اکبر عبدی
    بازیگران سینمای ایران هنگام دریافت جایزه از جشنواره فجر سی ام روی صحنه چه گفتند؟

  • لحظه‌ تاريخي براي تاريخ سينماي ايران، براي مردم ايران و سينماگر بزرگ ايراني اصغر فرهادي
    پيام تبريك مردم به اصغر فرهادي در سايت "سينماي ما" ادامه دارد؛ «جدايي نادر از سيمين» اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان را گرفت

  • كارگردان، فيلم‌بردار و سه بازيگر در اسكار حاضرند
    اولين تصوير از گروه ايراني فيلم «جدايي نادر از سيمين» در مقابل سالن كداك تيه‌تر

  • عکس های محسن هردان از نشست پرسش و پاسخ فیلم «پذیرایی ساده» ساخته مانی حقیقی
    مانی حقیقی و ترانه علیدوستی در برج میلاد حاضر شدند

  • انتقاد شديد دو سايت اصولگرا از خبرگزاري فارس به دليل تحريف عجيب گفته‌هاي اصغر فرهادي در مراسم اسكار
    آيا تحریف و خلاف واقع نویسی رویکرد رایج این سایت خبری نیست؟

  • پيمان معادي در نامه به اصغر فرهادي از احساس وودي آلن، براد پيت و آنجلينا جولي، اسپيلبرگ، مريل استريپ، كوپولا، فينچر و باب ديلن به «جدايي نادر از سيمين» مي‌گويد
    مهم‌تر از اسكار اين است كه فيلم در اين مدت به مردم اميد، اشتياق و افتخار بخشيد

  • داور جشنواره فیلم فجر درباره «بوسیدن روی ماه»، «بی‌خود و بی‌جهت» و «برف روی کاج‌ها» چه نظري دارد؟
    فيلم برگزيده تماشاگران با دستی از بیرون هدایت شد/ اين‌ها مادر شهیدان یهودی هستند و اهل داریوش و ابی و دختربازی!/ مایل بودم به بازي پانته‌آ بهرام و نگار جواهریان جایزه بدهیم

  • عکس ها: محسن هردان
    در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «دوباره با هم» چه خبر بود؟

  • عكس‌هاي اختصاصي محسن هردان از اختتاميه سي‌امين جشنواره فيلم فجر - بخش دوم
    برگزيدگان رشته‌هاي مختلف جشنواره لوح و ديپلم افتخار و سيمرغ بلورين گرفتند

  • اختصاصي سايت "سينماي ما"؛ مريل استريپ در كنار اصغر فرهادي و پيمان معادي
    «جدايي» در مراسم استقبال از نامزدهاي دريافت اسكار بهترین فیلم خارجی توسط مريل استريپ معرفي شد

  • عکس ها: سعید عبداللهی
    گزارش تصویری از جلسه پرسش و پاسخ فیلم «گشت ارشاد»

  • حاشیه برای همکاران و مهمانان زن در برج میلاد
    کارت ورود به سالن نمایش برج میلاد به دلیل پوشش نامناسب و بدحجابی ابطال شد

  • عكس‌هاي اختصاصي محسن هردان از اختتاميه سي‌امين جشنواره فيلم فجر - بخش اول
    بازيگران برگزيده جشنواره فجر روي صحنه تالار وحدت

  • حرفهای جذاب و گلایه های اکبر عبدی تالار وحدت را غرق شور و تشویق کرد
    این جایزه حکم زنگوله پای تابوت را دارد!/ باید برای «ای ایران» و «آدم برفی» و «هنرپیشه» سیمرغ میگرفتم

  • گزارش تصویری اختصاصی سعید عبداللهی از نشست پرسش و پاسخ «میگرن»
    اگر فیلمساز اول نبودم، فیلمم 15 دقیقه اصلاحیه نمی خورد

  • آلبوم تصاوير حضور معتبر جهاني سينماي ايران - بخش دوم
    اصغر فرهادي روي صحنه كداك تيه‌تر لوس‌آنجلس اسكار بهترين فيلم خارجي زبان را گرفت

  • پیمان معادی پس از دریافت سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران جای اصغر فرهادی را خالی کرد
    برای همین لحظه ها به سینما آمدم و در این سینما می‌مانم

  • عکس ها: محسن هردان
    گزارش تصویری از جلسه پرسش و پاسخ فیلم «پله آخر» + فیلم نشست رسانه ای

  • News
  • فيلم اتفاق دلچسب و غرورآفرين براي سينماي ايران را این‌جا تماشا كنيد
    ویدئوی اهداي اسکار بهترين فيلم خارجي‌زبان به «جدایی نادر از سیمین» + حرف‌هاي اصغر فرهادی روي صحنه مراسم
  •  
  • اختصاصی سایت "سینمای ما"؛ يادداشت محمدحسين لطيفي، رامبد جوان و بهرام عظيمي براي موفقيت اصغر فرهادي و سينماي ايران
    با يك فيلم غم انگيز به اندازه دهها فيلم كمدى ناب، خنده و شادى به مردم ايران هديه داد/ اين بار به دروغ می‌گويم با اصغر فرهادی دوستم و شک ندارم بیش‌تر تحویلم می‌گیرند...
  •  
  • اختصاصی سایت "سینمای ما"؛ يادداشت محمدرضا گلزار و بهنوش بختياري براي موفقيت اصغر فرهادي و سينماي ايران
    مثل همه هموطنانم صبح دوشنبه هيجان و دلهره و بغض را تجربه كردم/ پاداش صداقت را جز اين نيست
  •  
  • آلبوم تصاوير حضور معتبر جهاني سينماي ايران - بخش اول
    گروه سازنده «جدايي نادر از سيمين» در كداك تيه‌تر لوس‌آنجلس مهمان مراسم اسكار بودند
  •  
  • اختصاصی سایت "سینمای ما"؛ گفت‌و‌گوی اصغر فرهادی با خبرنگاران پس از دريافت جايزه اسکار
    اگر مردم دنیا بکوشند تصویر یکدیگر را از طریق منشور‌های فرهنگی جست‌و‌جو کنند، آن تصویر روشن‌تر و واقعی‌تر خواهد بود/ گمان نکنم دولت‌مردان واقعاً اهل سینما رفتن باشند
  •  
  • پيش از «جدايي نادر از سيمين» در 83 دوره مراسم اسكار فقط سه فيلم همزمان در دو بخش بهترين فيلم خارجي و فيلم‌نامه نامزد اسكار شده‌اند
    وودي آلن مجسمه طلايي بهترين فيلم‌نامه اريجينال را در رقابت با اصغر فرهادي گرفت
  •  
  • اصغر فرهادي پس از دريافت اسكار بهترين فيلم خارجي روي صحنه چه گفت؟ + متن انگليسي
    فرهنگ غنی و باستانی کشورم زیر گرد و غبار سنگین سیاست پنهان شده است/ با افتخار این جایزه را به مردم کشورم تقدیم می‌کنم که به تمام تمدن‌ها و فرهنگ‌ها احترام می‌گذارند و هر گونه خصومت و خشمی را خوار می‌شمارند
  •  
  • كارگردان، فيلم‌بردار و سه بازيگر در اسكار حاضرند
    اولين تصوير از گروه ايراني فيلم «جدايي نادر از سيمين» در مقابل سالن كداك تيه‌تر
  •  
  • مراسم اسكار 2012 شروع شد؛ همه چشم‌انتظاريم
    با آرزوي يك پايان خوش براي سفر سينمايي يك ساله به دور دنيا؛ چه براي سينماي ايران و چه براي خالق نادر و سيمين و بازيگرانش كه در كنار كارگردان در مراسم نشسته‌اند و قلب‌شان مانند همه ايراني‌ها كمي تندتر از هميشه مي‌تپد...
  •  
  • فرش قرمز هشتاد و چهارمين مراسم اهداي جوايز اسكار سال 2012 ساعتي پيش آغاز شد
    بزرگان سينماي جهان روي فرش قرمز؛ از بازيگران كانديداي اسكار تا كارگردان «آرتيست»/ هنوز از اصغر فرهادي، پيمان معادي و ليلا حاتمي خبري نيست
  •  
  • اختصاصي "سينماي ما"؛ نظرات منتقدان معتبر جهان درباره «جدايي نادر از سيمين» + رتبه فيلم در فهرست برگزيدگان نشريات معتبر غرب
    از هر نظر ناممکن است که عمیقاً تحت تاثیر این فیلم قرار نگرفت/ يك سينماگر واقع گرای باهوش از ایران ...
  •  
  • تحليل "بازتاب" از شرايط اصغر فرهادي و فيلمش در دو رقابت بزرگ مراسم اسكار
    به پیشواز رقابت نفس‌گیر سینمای ایران با «جدايي نادر از سيمين» در اسکار 2012
  •  
  • منتقدان مشهور، راجر ايبرت و پیت هاموند، موفقيت اصغر فرهادي در اسكار را پیش‌بینی کردند
    «جدایی» برندهٔ اسکار بهترین فیلم خارجی زبان 2012 خواهد شد
  •  
  • اختصاصي سايت "سينماي ما"؛ مريل استريپ در كنار اصغر فرهادي و پيمان معادي
    «جدايي» در مراسم استقبال از نامزدهاي دريافت اسكار بهترین فیلم خارجی توسط مريل استريپ معرفي شد
  •  
  • برگزيدگان دومین جشن لبخند آفتاب ويژه برترین‌های کمدی سینما و تلویزیون
    لبخند زرين براي پيمان قاسم‌خاني، عبدالرضا كاهاني، سروش صحت، رضا عطاران، رامبد جوان و بهاره رهنما
  •  
  • پيمان معادي در نامه به اصغر فرهادي از احساس وودي آلن، براد پيت و آنجلينا جولي، اسپيلبرگ، مريل استريپ، كوپولا، فينچر و باب ديلن به «جدايي نادر از سيمين» مي‌گويد
    مهم‌تر از اسكار اين است كه فيلم در اين مدت به مردم اميد، اشتياق و افتخار بخشيد
  •  
  • اولين فيلم بلند سينمايي شاهرخ بحرالعلومي در كانادا و ايران جلوي دوربين محمود كلاري مي‌رود
    حامد بهداد، امین حیایی و رضا عطاران گزینه‌های «مانکن شدن» هستند
  •  
  • حرف‌هاي خواندني اكبر عبدي درباره بازي خودش و برندگان سيمرغ بازيگري جشنواره فجر
    گفتم من عمه همسر آقای عبدی هستم!/ از فرهاد اصلانی دلخورم كه با نقشه آقای شریفی‌نیا جای من صحبت کرد
  •  
  • حرف‌هاي تازه پيمان قاسم‌خاني درباره آشنايي و جدايي از گروه مهران مديري و احتمال همكاري مجددشان
    وقتی یخ مهران آب بشود، بامزه‌ترین آدم دنیاست/ تا زمانی که من با مهران کار می‌کردم افسرده نبود
  •  
  • خواننده محبوب پاپ مي‌گويد با هزار تا از این رقم‌ها هم نمي‌شود احترام به دست آورد
    دستمزد رضا صادقی برای بازی در فیلم «بی‌خداحافظی» چقدر بود؟
  •  
    I تبلیغات متنی I
    موسسه سینمایی پاسارگاد
    به تعدادی آقا و خانم جهت بازی در فیلم‌های سینمایی و سریال نیازمندیم
    09121468447
    ----------------------------
    روزنامه تفاهم
    اولین روزنامه کارآفرینی ایران
    ----------------------------
    پارسيس
    مشاوره،طراحي و برنامه نويسي  پورتال‌های اینترنتی
    ----------------------------

    موسسه سینمایی پاسارگاد
    ارائه هنرور و بازیگر به پروژه‌ها
    09121468447
    worldnews
    search

    خبر عكس
    I نظرسنجی I

    مایل به تماشای کدامیک از نسخه‌های فیلم «جرم» (مسعود کیمیایی) در سینما هستید؟

    amar
    بازديد امروز: 76040
    بازديد ديروز: 321212
    متوسط بازديد هفته گذشته: 421273
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 377132049

    natije nazarsanji
       
    jashn
    bottom banner


    fajr posters 30

    fajr film 29


    این بخش به زودی تکمیل خواهد شد
    fajr cinema 30
     
    fajr video
      صحنه هایی از فیلم «پله آخر» (علی مصطفا)
      صحنه هایی از فیلم «بیداری» (فرزاد موتمن)
      صحنه هایی از فیلم «روزهای زندگی» (پرویز شیخ طادی)
      صحنه هایی از فیلم «در انتظار معجزه» (رسول صدرعاملی)
      صحنه هایی از فیلم «بیخود و بی جهت» (عبدالرضا کاهانی)

    asrejomeadv
    tablighat











    adv
    در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
    تلفن: 88535305 (داخلی 109)
           09386503357 
    آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
    پست الكترونيكي: [email protected]

    > برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
    Oscar count down
    lg3d

    Nokia

    i news
    سينماي ما- کانون فیلم «هشت و نیم» پنجمين برنامه از سلسله نمایش‌های خصوصی سینمایی را تحت عنوان «فیلم دیدن با...» به نمایش فیلم «پله آخر» ساخته علي مصفا اختصاص داده است. این برنامه با حضور مصفا و تدوين‌گر فيلم ...
    سينماي ما- سیدمحمد حسینی با شریک توصیف کردن وزارت ارشاد در موفقیت فیلم «جدایی نادر از سیمین» در جایزه اسکار گفت: کسب 5 سیمرغ جشنواره فیلم فجر در معرفی این فیلم به جامعه ایرانی و مجامع جهانی موثر بود. حسینی این سخنان را سه‌شنبه 9 اسفند در حاشیه امضای موافقتنامه میان وزارت ارشاد و بیمه ایران و در جمع خبرنگاران عنوان کرد....
    سینماي ما- بهناز شيرباني: اگرچه زمان زیادی تا پایان سال باقی نمانده، اما هنوز نام سریال‌هایی که قرار است در ایام نوروز روی آنتن بروند، اعلام نشده‌است. امسال هم مثل سال‌هاي گذشته قرار است، در ايام نوروز شاهد پخش 4 سريال از شبكه‌هاي مختلف سيما باشيم، اما هنوز...
    goldiran
    Main News
     
    سينماي ما- کانون فیلم «هشت و نیم» پنجمين برنامه از سلسله نمایش‌های خصوصی سینمایی را تحت عنوان «فیلم دیدن با...» به نمایش فیلم «پله آخر» ساخته علي مصفا اختصاص داده است. این برنامه با حضور مصفا و تدوين‌گر فيلم ...
     
    سينماي ما- سیدمحمد حسینی با شریک توصیف کردن وزارت ارشاد در موفقیت فیلم «جدایی نادر از سیمین» در جایزه اسکار گفت: کسب 5 سیمرغ جشنواره فیلم فجر در معرفی این فیلم به جامعه ایرانی و مجامع جهانی موثر بود. حسینی این سخنان را سه‌شنبه 9 اسفند در حاشیه امضای موافقتنامه میان وزارت ارشاد و بیمه ایران و در جمع خبرنگاران عنوان کرد....
     
    سینماي ما- بهناز شيرباني: اگرچه زمان زیادی تا پایان سال باقی نمانده، اما هنوز نام سریال‌هایی که قرار است در ایام نوروز روی آنتن بروند، اعلام نشده‌است. امسال هم مثل سال‌هاي گذشته قرار است، در ايام نوروز شاهد پخش 4 سريال از شبكه‌هاي مختلف سيما باشيم، اما هنوز...
     
    سینماي ما- انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای سومین سال متوالی برنامه مرور آثار منتخب جشنواره فجر را برگزار می کند. به گزارش روابط عمومی انجمن، نمایش 14 فیلم منتخب جشنواره سی‌ام فجر، طی سه روز پنجشنبه، جمعه و شنبه یازدهم تا سیزدهم اسفند...
     
    سينماي ما-  قسمت نخست سريال «ساخت ايران» كه براي پخش در شبكه نمايش خانگي توليد شده، قرار است روز جمعه ـ 12 اسفند ماه ـ از ساعت 10 و 30 دقيقه در سينما آزادي به نمايش درآيد. مراسم افتتاحيه سريال «ساخت ايران» به همت مجموعه گلرنگ پخش، با حضور برخي بازيگران اين سريال، تهيه‌كننده،‌ عوامل رسانه...
     
    سینماي ما- عبدالرضا کاهانی تاکید کرد از این به بعد تن به تغییر فیلم‌هایش نخواهد داد. این کارگردان که آثاری چون «بیست» و «هیچ» را در کارنامه دارد، شامگاه سه‌شنبه پس از نمایش فیلم «اسب حیوان نجیبی است» در تالار سوره حوزه هنری، با دلی پر پشت تریبون رفت و از مسئولان وزارت ارشاد گلایه کرد...
     
    سينماي ما- فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر  فرهادي دوشنبه صبح در هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکارنامزد دو جايزه بهترين فيلمنامه و بهترين فيلم خارجي‌زبان سال 2012 بود. نماينده سينماي ايران اسكاربهترین فیلم خارجی‌زبان را گرفت وهمه ايران لب به تحسين و تقدير و تبريك گشودند...
     
    سينماي ما- فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر  فرهادي دوشنبه صبح در هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکارنامزد دو جايزه بهترين فيلمنامه و بهترين فيلم خارجي‌زبان سال 2012 بود. نماينده سينماي ايران اسكاربهترین فیلم خارجی‌زبان را گرفت وهمه ايران لب به تحسين و تقدير و تبريك گشودند...
     
    سينماي ما- فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر  فرهادي دوشنبه صبح در هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکارنامزد دو جايزه بهترين فيلمنامه و بهترين فيلم خارجي‌زبان سال 2012 بود. نماينده سينماي ايران اسكاربهترین فیلم خارجی‌زبان را گرفت وهمه ايران لب به تحسين و تقدير و تبريك گشودند...
     
    سينماي ما- فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر  فرهادي دوشنبه صبح در هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکارنامزد دو جايزه بهترين فيلمنامه و بهترين فيلم خارجي‌زبان سال 2012 بود. نماينده سينماي ايران اسكاربهترین فیلم خارجی‌زبان را گرفت وهمه ايران لب به تحسين و تقدير و تبريك گشودند...
     
    سينماي ما- بهمن فرمان‌آرا: وقتي به دبيرستان مي‌رفتم راديو برنامه‌اي داشت به‌نام «بياييد با هم دنياي بهتري بسازيم» و مجري اين برنامه «دكتر بني‌احمد» بود كه درباره روان‌شناسي كودك صحبت مي‌كرد. امروز صبح كه «اصغر فرهادي» براي دريافت جايزه اسكار به عنوان بهترين فيلم خارجي روي صحنه رفت...
     
    سينماي ما- گیسو فغفوری: مکان کداک تئا‌تر و بر تصویر بزرگ نقشه دنیا نام ایران قرار گرفت تا اگر حتی از آن پاکت طلایی نام «اصغر فرهادی» برای «جدایی» خوانده نشد باز هم دلمان خوش باشد که تا آنجا رفته‌ایم. از کشوری رفته بودیم که به جنگاوری مشهوریم و گریستیم، خوشحال شدیم و به آرزویمان رسیدیم وقتی در آن سالن بزرگ «اصغر فرهادی» به مانند «گلدن‌گلوب» از صلح و دوست‌خواهی مردم ایران گفت. در این اتفاق چهار نفر دیگر نیز از ایران همراه او بودند...
     
    اين‌جا مكاني‌ست براي ما كاربران "سينماي ما" و همه‌ي دوستداران سينما و ايران كه اصغر فرهادي را به خاطر اين حس والاي دلپذير غرورآميز سپاس بگوييم
    سينماي ما- «جدايي نادر از سيمين» اسكار بهترين فيلم خارجي زبان را از ساندرا بولاك گرفت؛ يك لحظه‌ي تاريخي براي تاريخ سينماي ايران، براي مردم ايران و براي سينماگر بزرگ ايراني اصغر فرهادي.. همين.
     
    سينماي ما- خبرگزاري فارس در نقل حرفهاي اصغر فرهادي موقع دريافت اسكار اشتباه عجيبي انجام داد. به گزارش شبکه ایران، سایت خبری فارس در اقدامی غیر حرفه ای، بر خلاف رسالت اطلاع رسانی خود اقدام به تحریف آشکار سخنان اصغر فرهادی در مراسم دریافت جایزه اسکار کرد. این سایت خبری با زیر پا گذاشتن اصل...
     
    سينماي ما- صدا و سیما صبح امروز بی‌توجه به بزرگ‌ترین جوایز سینمایی جهان، از افتخارآفرینی ایرانیان در فستیوال اسکار نیز خبری اعلام نکرد در حالی که خبر قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در یک رقابت بین‌المللی در قم را در جایگاه خبر اول ...
     
    سينماي ما- پس از موفقيت بزرگ اصغر فرهادي و فيلم «جدايي نادر از سيمين» در كسب جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي زبان، مديران و متوليان دولتي سينماي ايران هم در قالب يادداشت‌هاي تبريك يا پيام و اظهارات شفاهي به اين اتفاق واكنش نشان دادند...
     
    سينماي ما- رخشان بني‌اعتماد در پي موفقيت «جدايي نادر از سيمين» در اسكار، متني را منتشر كرد. كارگردان معتبر سينماي ايران در اين متن نوشته است: « اصغر فرهادي اولين جايزه اسكار را براي سينماي ايران گرفت، اما افتخاري بالاتر از يك جايزه به ملت ايران داد. كاش زماني كه اين جايزه درموزه سينماي ايران جاي مي‌گيرد، براي ثبت در تاريخ، گفته‌هاي اصغر فرهادي كنار آن ...
     
    سينماي ما- ... اقبال مردمی در ایران و اهتمام جشنواره‌های گوناگون و صاحب نظران معتبر در سراسر جهان، پیش از این نیز توانمندی و جایگاه والای سینمای اندیشمند و صاحب سبک ایران را به خوبی نشان داده است و آنان که به ایران و به آیین و فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم دلبستگي ...
     
    سينماي ما- ... اهل حاشیه نیست ، چندان اهل تفریح و در جمع بودن هم نیست، حتی گاهی هست که حس می کنی آدم خیلی خوش اخلاقی هم نیست! موقع کار دیسیبلین و شیوه خاص خودش را دارد که باعث می شود چندان سر کارش به تو خوش نگذرد ولی معمولن نتیجه چنان درخشان است که هر بار...
     
    سينماي ما- اين اولين جايزه اسكار سينماي ايران است كه اصغر فرهادي روي صحنه كداك تيه‌تر لوس‌آنجلس از ساندرا بولاك دريافت كرد. فرهادي كه فيلمش در دو رشته‌ بهترين فيلم‌نامه اريجينال و بهترين فيلم خارجي‌زبان كانديداي دريافت اسكار بود، همراه چند نفر از گروه سازنده فيلم شامل محمود كلاري (مدير فيلم‌برداري) و ليلا حاتمي، سارينا فرهادي و پيمان معادي (بازيگران فيلم) در مراسم اسكار حاضر بود...
    reportpic

                                                                                               

    toptitle
                از سال 1384
    TopFilm
    کارگردان : فردین صاحب زمانی
    (34 رأي)
    کارگردان : محسن دامادي
    (12 رأي)
    کارگردان : ابراهيم فروزش
    (9 رأي)
    کارگردان : فرزاد موئتمن
    (11 رأي)
    کارگردان : رسول صدرعاملي
    (29 رأي)
    VIDEO BANNER

    bank
    جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
    بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

    مصاحبه‌ای با علی روئين تن؛ کارگردان معترض فیلم «دلشکسته»؛
    وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...
    وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...


    سینمای ما - عدل ناصری، سارا نیک بنیاد:


    س- برای شروع بفرمايید چند دقیقه از فیلم کم شده است؟



    ج- ما این فیلمی که آماده کردیم برای جشنواره فجر به هر حال مشکلاتی در آن دیده شد که نشستیم و با تفاهم کوتاه کردیم.



    س- شما گفتید که این کم کردن به فیلم ضربه زده است درسته؟


    ج- بله ضربه زده است.



    س- آیا صحنه هایی که کم شده از درام کاسته است؟



    ج- صد در صد.



    س- چرا از دو سوم به بعد فیلم همه حضور دارند مثلاً دختر های دوست نفس در مراسم عزاداری حضوردارند؟



    ج- یک علت آرمانی دارد و یک علت اجرایی که علت اجرایی را توضیح نمیدهم. اما در مورد علت آرمانی من می خواستم در آخر فیلم وقتی به اون مقوله بزرگ می رسیم یک رستاخیز ملی بر قرار کنم. یک آتشکده ملی یعنی کلیشه فارسی وجود داشته باشد که همه آدم ها زیر آن باشند.



    س- در نقد منفی که الان از فیلم وجود دارد گفته شده گیرم که نفس و امیرعلی متحول شدند، دوستان نفس کی متحول شدند؟



    ج- من احساس می کنم که حتی لائیک ترین آدم ها توی این مملکت موقعی که پایشان به مانعی گیر می کند یاد حضرت ابولفضل می کنند. احترام به اسوه ها ربطی به دیدگاه ندارد.



    س- از بعد دیگر وارد شویم .الان در فیلم های ارزشی ما کارگردان هایی مثل شما چرا فکر می کنند باید چند نکته علیه نظام مطرح شود تا بیننده پا به پای فیلم بیايد؟



    ج- من ادعا نکردم فیلم ارزشی ساخته ام من فیلم ساخته ام با آرمان های خودم و اعتقادات خودم.



    س- در سینمای جهان اعتقاد دارند اگر گناهان، بدی ها و سیاهی های جامعه را مطرح کنند مفید است . . .



    ج- من موافقم . . .



    س- اما در فیلم دینی از نوع ایرانی (چون جهان هم فیلم دینی دارد) نشان دادن گناهان مطرود است. نشان دادن باغ که مجلس لهو و لعب است خودش موضوعیت دارد یا صرفاً قصد نشان دادن دوستان نفس را داشتید؟



    ج- معتقدم شما زمانی که می خواهید هر مقوله ای را نشان دهید برای تحلیل و به دست دادن معنی آن باید آنتی آن را نشان دهید یعنی از ضدیت به اصل برسید من می خواستم با استفاده از دو اندیشه در فلسفه ( آرمان طلبی و مدینه النبی در اسلام) از طریق دو آدم متفاوت که شاخص جامعه شناسی هستند، این را نشان دهم.



    س- آیا مدیوم سینما پارامترهای لازم را برای نشان دادن تغزل دارد؟



    ج- تغزل و ادبیات لایتناهی و تصوری است ولی سینما عنیت است. من دارم تلاش می کنم یک انتزاعی در این مسئله به وجود آورم.



    س- دیالوگ ها قشنگند اما سنگین نیستند؟



    ج- ما نباید خود را با سلیقه مخاطب کوک کنیم . هنر سلیقه ساز است. من دارم سلیقه جدیدی می سازم.



    س- شما پیشینه تئاتری دارید تحصیلات شما هم تئاتری است . . .




    ج- نه من سینما هم خوانده ام . . .



    س- این دیالوگ ها در فیلم ها مرسوم نیست. این بر نمی گردد به پیشینه تئاتری شما؟



    ج- پیشینه سینمایی من همراه با سابقه تئاتری است.من احساس می کنم این برداشت من از درام مدرن است.مشکل ما این است که جامعه ما در گیر درام سنتی است. هنوز در دانشگاه های ما درام سنتی تدریس می شود. در حالی که درام نویسی دنیا درام کریر و دورسل را بررسی می کند. الان درام نویس های دنیا در قید منحنی درام نیستند. در قید دراماتیزه کردن یک روایتند و من هم این کار را کردم.



    س- یکی از نقاط قوی فیلم این است که یک جاهایی بدون این که تماشاگر بفهمد درام را نشان می دهد مثلاً علاقمند شدن امیرعلی به نفس . .



    ج- ببینید این دل بستگی یک سیری دارد. وقتی این ها تعدیل می شوند، همراه می شوند.



    س- این اصلاً گل درشت نیست. آخرش هم که نفس نامه را به امیرعلی می دهد همه چیز باور پذیر است. چرا؟



    ج- خب. سیری اتفاق می افتد.



    س- وقتی به باغ می روند، صحنه رقص اصلاً نشان داده نمی شود و فقط پلان کوچکی در ذهن امیرعلی است . . .



    ج- خب این فضا سازی است. اگر نشان داده می شد قبح قضیه از بین می رفت. من می خواستم سرکنم به ضعف ها . نه این که آن ضعف ها را تایید کنم .



    س- چرا پایان فیلم این قدر طولانی است؟ این قدر که برای تماشاگر یک حالت شعاری پیدا می کند.



    ج- ما گیر کردیم توی این مملکت. هر کاری بکنیم یک شبهه ای بر می انگیزد. روشن فکر ها می گویند این فیلم عام است. عامه می گویند روشنفکری است. مذهبی ها می گویند، ضد دین است و ضد دین ها می گویند مذهبی است.این فیلم آیینه روشن نماست و کژی ها را نشان می دهد. عده ای مقابل آیینه موضع می گیرند.



    س- من فضا را کمی عوض کنم؟



    ج- عوض کنید.



    س- موقع فیلم برداری عجله داشتید؟



    ج- عجله هم داشتیم.



    س- درمقابل کلانتری یوسف آباد خودروی 206 می ایستد و به دوربین زل می زند.آیا نمی شد دوباره برداشت کنید؟



    ج- ما دو ساعت کلانتری را داشتیم. آفتاب داشت می رفت.



    س- جواب را گرفتم. وقتی نفس با امیر علی همراه می شود بیننده حدس می زند که نفس عوض خواهد شد...



    ج- قطعا همینطور است.



    س- چرا برای امیر علی این روند ترسیم نمی شود؟



    ج- هر دو به تعادل می رسند.



    س- ما تغییر امیر علی را نمی بینیم.



    ج- امیر علی وقتی علاقه مند می شود. به همه چیز پشت می کند.



    س- ولي در ظاهر تغییری احساس نمی شود.



    ج- خیر ظاهرش هم تغییر می کند. اگر دقت کرده باشید، تی شرت می پوشد. نرم تر می شود.



    س- چطور به بیتا بادران رسیدید؟ چند تست گرفتید؟ ایشان از میان چند نفر انتخاب شد؟



    ج- بیتا بازیگر دوستداشتنیه. شاگرد خودم بوده. تئاتر با هم کار کردیم. او را آزمودم. بازیگری که در قید طول بازی نباشد و به عمق نقش بیاندیشد من با او کار می کنم. بادران یک بازیگر کامل زن سینمای ایران است.



    س- پس او از اول مشخص بود؟



    ج- من بر اساس بازیگر فیلم نامه نمی نویسم. من نگاه کردم چه داشته هایی دارم. دیدم یک گروه تئاتری دارم که دوستشان دارم. همه در این کارند. به نقش بخورند استفاده می کنم.



    س- تصادف در فیلم نامه امری مطرود است و جنبه منفی دارد. در این فیلم تصادف خیلی زیاد است. استاد رضوی اتفاقاً دوست پدر امیر علی است. اتفاقاً در رشته ای تدریس می کند که امیر علی در آن رشته وارد دانشگاه شده است. اتفاقاً استاد امیر علی است و . . .



    ج- کل درام و سینما یک قرارداد است. در دلشکسته نقش ها آدم هائی نیستند که عینیت دارند. آن ها آرمانند استعاره و نمادند. ما معضلی داریم در بحث دین . من اعتقاد دارم در کنار روحانیت ، ما نیاز به یک روشنفکر داریم. در طول تاریخ هر جا روشنفکر دینی آمده توجه جوانان خیلی بیشتر شده . بزرگی روحانیت قابل کتمان نیست ولی حضور علی شریعتی به عنوان یک روشنفکر دینی جریانی را به وجود می آورد که زیر و رو می کند. استاد رضوی یک روشنفکر دینی معاصر است. جامعه ما نیاز به استاد رضوی ها دارد. افرادی که جنگ رفته و زلال هم باشند.



    س- سوال آیا در فیلم شعار داده نمی شود؟



    ج- بله. در جلوی دوربین همه شعار می دهند .این فیلم در فیلم است و شعار مقابل دور بین داده می شود.



    س- برخی نقش ها بود ونبود شان فرق نمی کند. مثل مادر نفس.



    ج- بله مادر نفس از لحاظ درامی بدرد ما نمی خورد ولی اگر نبود کانون خانواده نبود.



    س- شخصیت هایی هستند که خیلی سفید و روشن هستند، مثل سردار . . .



    ج- همین شخصیت سردار را خیلی ها زیر سوال می برند.از نظر من خیلی از بچه های جنگ الان دنبال سبز کردن و روشن کردن و سازندگی هستند و خود را به رخ نمی کشند.



    س- چرا شخصیت منفی در فیلم نیست؟



    ج- چون در جامعه شخصیت منفی نیست.



    س- ممکن است در میان سرداران جنگ کسانی باشند که در باغ می بینیم. . .



    ج- من نمی خواستم آدم های جنگ را آن گونه نشان دهم که سوء استفاده می کنند.




    س- پیرنگ فیلم خوب است از کجا به این رسیدید؟



    ج- من چون با جوانان سرو کار دارم و معلم هستم به این نتیجه رسیدم که هر کدام از بچه ها اصولی دارند و با هر کس که کار شود مستعد می باشد. چرا باید این جامعه از هم جدا باشند و راجع به هم ابن گونه فکر کنند؟ من دانشجوی دختری داشتم که همه می گفتند خیلی بی بند و بار است روزی رفتم نماز خانه نماز بخوانم دیدم او هم نماز می خواند. یا روزی در جلسه نقد فیلمی حاضر بودم یک فردی که نام بسیجی را یدک می کشید با دیدن دو نفر گفت اینها اگر نماز بخوانند خوب است. بعد سر صف نماز دیدیم آنها کنار ما ایستادند.(خنده)



    س- شما می گویید نفس و امیر علی هر کدام نماد یک جریانند سوال من این است این دو خط با آن خط اسلام و کفر و امام حسین و یزید چقدر تجانس دارد یا چقدر جداست؟



    ج- امام حسین و یزید مقوله ای بسیار متفاوت از موضوع این فیلم است.



    س- پس بین حق و باطل هرگز صلح نخواهد شد. درست است ؟



    ج- هرگز . . . این دو اختلاف جامعه شناختی دارند. زیبایی درام در این است که صرفاً بحث حق و باطل نیست. چون سیاه و سفید می شدکه درام آن قوی نبود. در سپاه یزید البته حر هم هست که باید تلاش کنیم حرها را جدا کنیم.




    س- اختلاف نفس و پدرش اعتقادی نیست، اجتماعی است. . .



    ج- منطقی است و دیالکتیک دارد که میخواهند خودشان باشند.



    س- ایرادات پدر نفس به امیر علی در جلسه خواستگاری خیلی منطقی است . . .


     
    ج- در جلسه خواستگاری استعاره ای مطرح کردم که خیلی عالی است. پدر نفس می گوید تو چه داری (اوج فیلم این جاست) که دهان من بسته شود؟ امیر علی می گوید اهل بیت (همه باورش را که مدینه النبی است) می گوید. مهندس خجسته این را به عنوان داشته نمی پذیرد. ولی بعد می فهمد که داشته ای قوی است.



    س- در مورد پدر نفس چه اتفاقی می افتد؟



    ج- از دو منظر می توانم توضیح دهم . یک این که او نگران دختر است که اذیت نشود و به راه بعد کشیده نشود. دیگر این که آن که طلب شده است سراغش بیاید.



    س- پس الزاماً این نیست که متحول شده باشد.



    ج- چه تحولی؟ او فقط می گوید بیا دست زنت را بگیر و ببر. احترام انسانی می کند. خجسته آدم اومانیستی است و اهل منطق است. دخترش هم در ابتدای فیلم می گوید پدرم منطقی است و احساسات در او تعطیل است. کسانی که با دقت فیلم را دیده باشند این رجعت به ابتدای قیلم را متوجه می شوند.



    س- الان هر فیلمی که بخواهد اکران شود ارشاد باید مجوز دهد. این را همه می دانند پس چرا ما کلماتی را در فیلم گذاشته ایم و انتظار داریم آن طرفی ها باور کنند؟ این طرفی ها هم می دانند این برای راضی کردن مخالفین است که پای فیلم بنشینند . . .



    ج- این جوری نیست. من با دو جریان کار دارم که سریع نظریات شان را می گویند.این سوپاپ اطمینان است.



    س- این که شما در کارگاه در زبان نفس می گذارید که شما به باورهای مردم آسیب زدید این یک دیالوگ است دیگر. . .



    ج- این یک اعتراضیه مانفیست است.



    س- خوب اگر آن طرفی ها چندتا فحش به نظام هم بدهند باور نمی کنند. . .



    ج- من چه کار کنم؟ من می خواهم در این وضعیت کار کنم. صادقانه بگویم به تماشا چی دروغ نگفتم. حالا به من چه این جوری می شه؟ ولی به هر حال یک تلنگری زده می شود.



    س- در آخر سکانس خواستگاری مهندس خجسته می گه برو بگو خود امام حسین بیاد. چرا؟



    ج- او می گه اگه جواب من اینه بگو خودش بیاد.



    س- مادر امیرعلی هم می گه میاد. آخر فیلم می بینیم دسته عزاداری پشت در آمده است. گویی که امام حسین پشت در است.



    ج- به نظر شما احترام می گذارم. گاهی اتفاقاتی برای افراد می افتد که تصور شان هم ناممکن است. و نشان دادن آن سخت است. یک زلالی و شرافت در نفس و پدرش است که وقتی می فهمند اشتباه کرده اند عذر خواهی
    می کنند. آیا این در این طرفی ها هم هست؟


    س- شما گفتید یک پیچدگی در فیلم است کجاست؟



    ج- اگر می شد در یک جمله گفت که من فیلم نمی ساختم. این پیچید گی دربرداشت های غلط اجتماعی است.



    س- از چی؟



    ج- از همه چیز.



    س- راجع به امثال نفس ؟



    ج- برای همه نفس ها. همه جا خوب و بد وجود دارد. در نظام خودمان آدم ها یی هستند که اشتباه کردندو می کنند. ولی اشتباه سبب نمی شود که کل جریان را زیر سوال ببریم.



    س- جرا آقای ضرغامی دستور داده هیچ چیزی از فیلم بخش نشود؟



    ج- اگر می دانستم می گفتم.من خیال می کردم این فیلم دغدغه ضرغامی هاست. یا مشاوران ایشان بد بودند و یا به وی بد رساندند. یا خودش این برداشت را کرده. زمان قضاوت خوبی خواهد کرد. تلوزیون چند گانه عمل می کند. فیلم زیر پوست شهر خانم بنی اعتماد را پخش کرد در حالی که شش ماه قبل آنونس آن را پخش نکردند. همیشه این افراط و تفریط ها وجود دارد فقط این وسط یک جریان هنری له می شود؛ که می توانسته شریف باشد.



    س- جریان زور گیری چه بود؟ به کجا رسید؟



    ج- همه کسانی که به من می رسند می گویند می تواند ارتباط داشته باشد. من در موسسه آوینی خیلی اذیت شدم . خیلی اهانت شد. این طرح ها را نمی دانم موسسه آوینی از کجا پیدا کرده و آورده و جایگزین طرح های اولیه به آن خوبی نموده است؟ وقتی ارشاد مجوز می دهد ولی اینها در فیلم دست می برند . . . آقای قهرمانی پشت فیلم را خالی می کند . . .



    س- موسسه اعلام کرده که مدیر قبلی خودش حمایت کرده نه موسسه چه می گویید؟




    ج- من آقای اسماعیلی را به عنوان مدیر موسسه می شناختم. الان اینها مشکل دارند و گیر مدیریت هستند چرا فیلم را خراب می کنند ؟



    س- اگر در پایان فقط نفس و امیرعلی بودند و بقیه غریبه بودند بهتر نبود؟



    ج- نفس و امیر علی دو طیف از جامعه اند و طیف اطرافشان. پایان فیلم رستاخیزی است که همه در زیر یک پرچم جمع می شوند.



    س- بازیگران چقدر آزاد بودند؟



    ج- هیچی.



    س- بازی ها اولش اغراق آمیز است ولی بعد روان می شود



    ج- معنی فیلم همین است. اول اغراق آمیز و بعد تعدیل شده. حساب شده جلو رفتیم.



    س- مخاطب شما کیست؟



    ج- مردم.در این مملکت عام و خاص معلوم نیست. عام ها خاصند. من برای تاریخ ساختم.



    س- چرا نقد فیلم کم است؟



    ج- هنوز حتی برخی عوامل فیلم نمی دانند که فیلم اکران شده است. تبلیغ فیلم خیلی کم است. امروز نقش رسانه ها در اطلاع رسانی خیلي مهم است ولی از آنها استفاده نشده است.



    س- اگر باغ حذف می شد خلاء احساس می شود؟



    ج- بله.



    س- با توجه به دست مایه فیلم ؟



    ج- بله. نشان دادن این که امیر علی ها از ریاکاری دیگران ضربه می خورند لازم بود. اعتراض نفس به آن طیف است.





    سه شنبه,17 دی 1387 - 2:8:53

    اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
    آرشيو
    اخبار مرتبط:

    نظرات

    ونوس
    سه‌شنبه 17 دي 1387 - 9:37
    3
    موافقم مخالفم
     
    وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

    جالبه....گزارشکر شما پرسیده که چرا نقد فیلم کم است؟؟؟بابا شما خودتون هم توی سایت فیلم دلشکسته رو در قسمت فیلم های در حال اکران قرار ندادید...مردم نمیدونن کجا باید نظرشون رو در مورد فیلم بگن...

    حتی یه البوم عکس نداره!!!!

    امیرسالار
    سه‌شنبه 17 دي 1387 - 20:34
    -5
    موافقم مخالفم
     
    وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

    بنده خدا به چه زبونی بگه جواب تمام انتقاد های شما اینه که من میخوام تو این مملکت بازم کار کنم! بازم فیلم بسازم؟!

    کسی که 70 دقیقه فیلمش معرکست میتونسته بقیه فیلمش حداقل معمولی باشه نه افتضاح! ولی...

    حالا هی بگین چرا امیر علی تغییر نکرده این بنده خدا بگه چرا اونم تی شرت پوشید! :D اینم شد جواب؟ چی بگه بی نوا ؟!


    سه‌شنبه 17 دي 1387 - 22:59
    3
    موافقم مخالفم
     
    وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

    نظر عالی بود حالا آلبوم نه چرا تو لیست فیلم ها نیست؟

    مينا
    چهارشنبه 18 دي 1387 - 10:23
    0
    موافقم مخالفم
     
    وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

    چرا اسم اين فيلمو وارد ليست فيلماي روي پرده نميكنين؟؟؟؟؟؟؟؟

    خجالت نميكشين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

    مزخرفاتي مثل چار چنگولي دلداده يا حتي افتضاحات قرن اتش سبز

    خواستگار محترم هستن اونوقت اين فيلم زيبارو سانسور خبري كردين!!!!!!!!!!!!!!!

    با اين كارتون فقط اعتبار سايتتون رو پايين ميارين....

    چون اين فيلم واقعا قشنگه.....

    ابروي خودتونو بردين با اين خبررساني....

    اين فيلم يه ماهه اكران شده...اونوقت...

    ديگه به سايتتون سر نميزنم..

    amir
    جمعه 20 دي 1387 - 3:11
    11
    موافقم مخالفم
     
    وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

    من سال قبل اگر روز آخر جشنواره فیلم فجر دل شکسته رو نمی دیدم دیگر طرف جشنواره و سینما نمی آمدم چون با دیدن این فیلم بود که کمی آروم شدم و حرص نخوردم که چرا الکی 10 روز معطل جشنواره بودم . فیلم بسیار قشنگ و خوش ساخت بود و باز یها هم عالی منتهی منم معتقدم کارگردان برای اینکه بعدا هم بتواند اینجا فیلم بسازد مجبور شد آخر فیلم رو اینچنین کند که به فیلم اسیب رسوند. در مجموع مهعتقدم دل شکسته جز 3 فیلم برتر اکران شده امسال هست.


    جمعه 20 دي 1387 - 9:44
    -5
    موافقم مخالفم
     
    وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

    راست میگن بابا یه آلبوم عکس

    پري
    دوشنبه 23 دي 1387 - 9:53
    -1
    موافقم مخالفم
     
    وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

    فيلم معركه ست. مخصوصا بازي بيتا بادران و شهاب حسيني.

    دستتون درد نكنه و خسته نباشيد..

    حسام الدين ابوالحسني
    دوشنبه 18 خرداد 1388 - 18:29
    2
    موافقم مخالفم
     
    وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

    اما دلشكسته.

    جمله آخر فيلم ، مائيم و نواي بينوايي بسم الله اگر حريف مايي.

    اين فيلم نيست حقيقته اغراق شده زندگي يك قشر ذهبي است.

    درسته حقيقا اغراق شده.

    فيلم هاي مزخرف سينماي ايرن خانواده هاي مذهبي را به بدترين شكل ممكن نشان ميدهند. يا زنان چادري بيسواد هستند يا كلفت يك خانه.

    در خونه خوشونم كه تا نوك دماغشون رو چادر گرفتن.

    اين چيه اين چه چيز مسخره ايه؟

    نویسنده فیلم یعنی روئین تن آنقدر تمرکز و قدرت داشته که تا آخر فیلم را مو به مو بررسی کرده و جایی از قلم نیفتاده.

    دوستان عزیز بدی دوستان شهاب حسینی در فیلم چیست؟ اغراق ؟؟؟؟ اینکه مشکلی نیست دوما مثل اینکه شما هنوز آدم مذهبی ندیدید . بنده خودم اینطوری هستم و صدها نفر رو میشناسم اینطورن.

    به خدا قسم این فیلم در ذهن من سالها پیش ساخته شد. آروزیم ساخته شدن این فیلم بود و خیلی خوشحالم چنین فیلمی ساخته شده است

    چون حرف خانواده مذهبی است.

    فیلمهامون پر از فساده به جای آموزش داره چرت و پرت تحویل مردم میده.

    بیایم فیلمایی مثل این فیلم آژانس شیشه ای زیر نور ماه خیلی دور خیلی نزدیک رو ببینیم که فقط انگشت شمار هستند.

    وقتی برای پخش فیلم انقدر دردسر درست کنند چه باید گفت؟

    نکته های جالب فیلم:

    1- بلخره یه خانواده مذهبی بدبخت نبود و خوشبختانه مادری فرهیخته بود.

    2- مادر جلوی بچش چادرشو تا نوک دماغش نگرفت تازه خیلی خوب نشون دادن که با مانتوی کوتاهه.

    3- هم ترازی و مساوات شعر در فیلم. دقیقا اشعار بستگی به زمان و موقعیت فیلم بود.

    و .....

    آیا استاد دانشگاه مذهبی وجود نداره؟ یا جبهه رفتنش اغراق بوده؟

    به قول شهاب حسینی هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

    بله اشکالاتی هم داشت اما در کل بی نظیر بود.

    اما آنقدر فيلم مظلوم بود كه با فيلم هاي مزخرف ، بي محتوا و چرتي چون دلداده و چارچنگولي نمايش يافت كه كارگردانهاشان فقط دوربين دست گرفته اند و لحظه اي نه تفكمر كرده اند نه استعدادا فيلمسازي دارند.

    اي كاش اي كاش. باور كنيد انقدر فيلم رو دوست دارم كه شايد تا حالا 30 بار ديدم.

    واقعا خوب ساخته شده.

    خيلي ها ميگن اغراق هاي فيلم.

    اما به نظرم اگر اغراق ها نبودند فيلم بازتاب قوي خود را از دست ميداد.

    مائیم و نوای بینوایی

    بسم الله اگر حریف مایی

    رضا
    پنجشنبه 11 تير 1388 - 13:14
    1
    موافقم مخالفم
     
    وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

    سلام خدمت همه بچه ها و زحمت کشای فیلم مخصوصا آقای رویین تن و مردم خوبمون . من اصلا فیلمهای سینما یی داخلی رو نگاه نمیکنم و فقط فیلم های هالیوودی نگاه میکنم ولی باید بگم این تنها فیلمی بود که تونست نظر منو جلب کنه و باید بگم آقای رویین تن از الان به بعد شما رو خیلی قبول دارم . از دلایل زیبایی این فیلم بازی راحت و قوی و زیبای خانم بادران و همچنین انتخاب بازیگران توانا و چهره های مناسب بود البته این فیلم میتونست زیبا تر از این تموم بشه ولی خوب حتما کارگردان اینطور صلاح دیدن به هر حال امیدوارم فیلم های بیشتر و زیبا تری از ایشون ببینم البته بدون ترس و عقب نشینی .موفق باشید .

    میلاد
    سه‌شنبه 30 تير 1388 - 3:4
    -8
    موافقم مخالفم
     
    وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

    سلام .دلشکسته فیلمی بود بسیار نزدیک به واقعیت. علی روئین تن با این کار نشان داد میتوان امید داشت سینمای ایران زنده بماند این گفته من با کارهای بعدی ایشان تایید خواهد شد .ولی اینو فراموش نکنیم کست عالی آقای روئین تن مکمل سلیقشون بود بازی خوب که از تئاتری بودن بیتا بود نقطه عطف دیدگاه حرفهای کارگردانه.فقط میتونم بیگم خوشحالم که شاگرد علی روئین تنم

    فایزه مرادی
    يکشنبه 18 مرداد 1388 - 17:45
    -8
    موافقم مخالفم
     
    وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

    فیلم عالی بود خوبه که با بهانه تراشی بیهوده و ایرادهای غیر اصولی و غیر ریشه ای دنبال کتمان حقایق نباشیم

    امیر نیکو
    يکشنبه 15 شهريور 1388 - 13:41
    -1
    موافقم مخالفم
     
    وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

    دل شکسته فیلمی بود خوش ساخت با بازی استثنایی بیتا بادران و هنرنمایی جمعی از بهترین های سینمای ایران،علی رویین تن با این فیلم نشان داد که هنوز هم توانایی ساخت فیلم های قوی در ایران وجود دارد ،هرچند به نظر می رسد که سکانس آخر برای گرفتن مجوز آنگونه به انتها رسیده است اما حتی این سکانس نیز چیزی از ارزشهای فیلم نخواهد کاست.

    با آرزوی موفقیت روز افزون برای کارگردان محبوب علی رویین تن

    مهدی وزیریان
    دوشنبه 30 شهريور 1388 - 13:55
    -2
    موافقم مخالفم
     
    وقتی ارشاد مجوز می‌دهد و تهیه کننده دست می‌برد...

    به یاد او که... فیلم بسیار خوبی در شرایط فعلی کشور ما بود. در وبلاگم نقدی درباره فیلم نوشته ام. درود

    سید
    دوشنبه 13 مهر 1388 - 9:46
    0
    موافقم مخالفم
     

    به نظر من امسال سینمای ایران افتضاح بود و فقط 3 فیلم خوب توش بود

    1- دل شکسته (روئین تن )

    2- درباره الی (فرهادی )

    3- وقتی همه خوابیم (بیضایی))

    علیرضا
    يکشنبه 17 آبان 1388 - 20:45
    0
    موافقم مخالفم
     

    آقای روئین تن

    فیلمت عالی بود

    من خودم بسجی ام و میگم که برخلاف بعضی گفته ها فیلمت به هیچ وجه ضد بسیج نبود. واقعیت بود.

    منتظر کارهای بعدی ات هستم.

    حسین
    چهارشنبه 16 دي 1388 - 2:31
    -5
    موافقم مخالفم
     
    تک سکانس های هدایت

    علی روئین تن

    نمیدونم چرا اینقدر این فیلم (البته کلیت فیلم) درست در اومده!

    هر چی هست از امام حسینه و از ارادت تو، به امام حسین

    من 25 سالم بیشتر نیست، بسیجی هم نیستم، ولی بارها و بارها فیلمو دیدم و حال کردم و اشک ریختم و به تو هم میگم : به قول شهید آوینی "همینطور بمان"

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات