1- گزارش مجله «تایم» از صدا و سیمای ده روز اخیر، 2- گزارش «خبر» درباره سکوت تلویزیون در برابر درخواست موسوی : دو گزارش از موضع‌گیری‌های اخیر صدا و سیما؛ :: سينمای ما :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ايران :: Iranian Movie News & Information
سه‌شنبه 9 تير 1388 - 8:40
module-htmlpages-display-pid-97.html

• در جريان بازديد از پارک فناوري پرديس خبر داد؛ / وزیر ارشاد: آماده‌ایم تا ایران را صاحب مدیا سیتی (شهر رسانه‌ای) کنیم      • واکنش‌ها نسبت به نامه شدیدالحن به محمدرضا شجریان؛ / علی (ع) فرمود: خوش ندارم فحاش باشید...      • شکایت زن 25 ساله از هنرپیشه 50 ساله؛ / شوهرم می‌گفت مردم به ما بد نگاه می‌کنند...      • عبدالحسین برزیده خبر داد؛ / این شایعه‌های سیاسی صحت ندارند، از کارگردانی مجموعه کنارم نگذاشته‌اند      • کارگردان فیلم خوب «باز هم سیب داری»، هنوز نتوانسته فیلم‌اش را اکران کند؛ / بایرام فضلی: در سینما هیچ خبری نیست      







                       



دو گزارش از موضع‌گیری‌های اخیر صدا و سیما؛
1- گزارش مجله «تایم» از صدا و سیمای ده روز اخیر، 2- گزارش «خبر» درباره سکوت تلویزیون در برابر درخواست موسوی

سینمای ما - عملکرد صدا و سیمای ایران در روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری و انتقادات پراکنده از این سازمان از سوی برخی نهادها و مقامات از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس ، در گزارشی مورد توجه مجله آمریکایی تایم قرار گرفت.

به گزارش عصر ایران، تایم نوشت: "معترضان به انتخابات ریاست جمهوری ، طی دو هفته گذشته صدا و سیمای جمهوری اسلامی را آماج حملات فزاینده خود قرار داده و این نهاد را به یک جانبه گرایی متهم کرده اند."

براساس این گزارش این حملات زمانی شدت گرفت که تلویزیون دولتی ایران از آنچه انعکاس صحیح اخبار مربوط به ناآرامی های اخیر نامیده می شود، خودداری کرد.

به نوشته تایم در حال حاضر فضای سایت هایی چون شبکه اجتماعی فیس بوک مملو از تصاویر و کاریکاتورهایی در نکوهش عملکرد صدا و سیماست.

این گزارش می افزاید: "جناح های منتقد دولت مدت هاست که رسانه ملی را ابزاری تبلیغاتی در دستان دولت می دانند اما در طول روزهای اخیر این نهاد به کانون عصبانیت آنها تبدیل شده است."

برپایه این گزارش، سطح نارضایتی از عملکرد صدا و سیما به نحو بی سابقه ای بالاست که حتی موجب نگرانی شخصیت هایی چون علی لاریجانی رئیس مجلس و مدیر سابق صدا و سیما شده است.

لاریجانی اخیراً گفت: "صدا و سیما نباید به نحوی عمل کند که تحریک کننده مردم باشد."

تایم می نویسد: " با این حال برخی نیز بر این باورند که رویکرد کنونی صدا و سیمای ایران منحصراً در راستای سیاست های دولت و احمدی نژاد نیست و به عقیده آنها گرچه گروه کوچکی در این سازمان مستقیماً همراستا با احمدی نژاد عمل می کند اما عملکرد این سازمان فراجناحی است."

این مجله آمریکایی می افزاید: "موافقت صدا و سیما با پخش 6 مناظره در طول انتخابات ریاست جمهوری که در تاریخ سیاسی ایران بی سابقه بود و فرصتی نادر برای کاندیداهای مخالف در جهت به چالش کشیدن احمدی نژاد فراهم کرد، شاهدی بر این مدعاست."

تایم در پایان می دهد: "در جناح بندی مقامات سیاسی ایران، ضرغامی و لاریجانی جزو اصولگرایان به شمار می آیند اما نه اصولگرایی از جنس احمدی نژاد."


سکوت تلویزیون در برابر درخواست موسوی

روز گذشته خبری مخابره شد مبنی بر اینکه میرحسین موسوی دعوت سازمان صدا و سیما برای شرکت در مناظره تلویزیونی یا پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران را رد کرده است. خبری که بخشی از آن از سوی رئیس ستاد انتخاباتی این نامزد رد و بخشی از آن تأیید شد.

قربان بهزادیان‌نژاد در گفت‌وگو با «خبر» درخواست موسوی از صدا و سیما برای حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی را تأیید کرد. درخواستی که طی نامه‌ای رسمی خطاب به عزت‌الله ضرغامی ارائه شده. اما آنچه که او تکذیب کرد راجع به پاسخ این درخواست بود. به گفته وی صدا و سیما تاکنون هیچ پاسخی به این درخواست میرحسین موسوی که پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم به رسانه ملی ارائه شده است، نداده است. از این رو اینکه موسوی حضور در یک مناظره یا پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران را رد کرده باشد، تکذیب شد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات موسوی، در خواست ارائه شده برای مناظره نبوده بلکه برای حضور در یک گفت وگوی خبری همچون برنامه محسن رضایی بوده است. البته وی نگفت که موسوی تمایلی برای حضور در یک مناظره ندارد بلکه گفت که اگر پیشنهاد صدا و سیما برگزاری یک مناظره است باید ببینیم که طرف مد نظر آنها برای انجام این مناظره کیست؟ وی در پاسخ به اینکه اگر صدا و سیما برگزاری مناظره دیگری میان آقایان موسوی و احمدی‌نژاد را پیشنهاد دهد، شما می‌پذیرید؟، گفت: اگر چنین پیشنهادی دهند، آن را بررسی خواهیم کرد.

بهزادیان‌نژاد با بیان اینکه برخی از اعضای ستاد و یا نزدیکان موسوی برای انجام مناظره با شخصیت‌هایی در سطح خودشان اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: این درخواست‌ها نیز به صدا و سیما ارائه شده اما پاسخی به آنها داده نشده است.

وی که هدف از ارائه نامه موسوی به صدا و سیما را به منزله رعایت بی‌طرفی صدا و سیما عنوان کرد، ادامه داد: در حال حاضر صدا و سیما مشغول القای موضوعی به مردم است که اصل بی‌طرفی این رسانه را نقض می‌کند. در همین حال محمدرضا تابش دبیرکل فراکسیون خط امام (ره) مجلس ، اظهار داشت: اگر واقعاً صدا و سیما اصرار دارد که برنامه‌ای از سوی مهندس موسوی داشته باشد و برخی مدعی هستند که ایشان درخواست رسانه ملی را رد می‌کند بهتر است که اول اجازه دهند تا موسوی با هوادارانش در یک تجمع یا مکانی مشخص صحبت کند یا اینکه یک کنفرانس خبری برگزار کند .

علی مطهری نماینده مردم تهران نیز با بیان اینکه مناظره شفاف، بیان اعتراض نامزدها و پاسخ قانع‌کننده مسئولین انتخابات در رسانه ملی راهی مهم برای کاهش التهابات است، گفت: در شرایط فعلی، صداوسیما باید نقش مهم و محوری در کاهش تنش‌ها و التهابات ایفا کند که برگزاری مناظره یکی از این راهکارها است. صداوسیما می‌تواند با دعوت از نامزدهای معترض، مناظره بگذارد که این آقایان حرفهایشان را آزادانه بگویند و در مقابل هم وزارت کشور به این شبهات و حرفها جواب صریح بدهد.

ما هنوز به اعتراض این دو نامزد، با خوش‌بینی نگاه می‌کنیم و فکر می‌کنیم این دو نفر، اعتراضات و شبهاتی در مورد انتخابات اخیر دارند که هنوز قانع نشده‌اند و باید اقناع صورت بگیرد. روز گذشته سایت «الف» در گزارشی با عنوان «موسوی دعوت صدا و سیما را رد کرد» نوشته بود: دعوت صدا و سیما از موسوی پس از روشن شدن نتیجه انتخابات و اقدام این نامزد انتخابات به فراخوانی هوادارانش در خیابان‌ها صورت پذیرفته است. اما موسوی درخواست مصاحبه یا برگزاری مناظره با مسئولان انتخابات در سیما جهت روشن شدن مسایل انتخابات و ادعاهای مطرح شده را رد کرد.



منبع : عصر ایران و خبر

به روز شده در : جمعه 5 تير 1388 - 19:53

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |


Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

نگین
جمعه 5 تير 1388 - 23:20
0
موافقم مخالفم
 
برنامه کامل برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در صدا و سیما را این جا ببینید؛

ما که نفهمیدیم چی شد؟؟

کی چی پیشنهاد کرد؟؟ کی چی رو رد کرد؟؟ کی چی گفت؟؟ کی چی جواب داد؟؟

حامد
شنبه 6 تير 1388 - 1:49
0
موافقم مخالفم
 
برنامه کامل برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در صدا و سیما را این جا ببینید؛

موضع گیری صدا و سیما که مشخصه

چیزایی که به نعف دولت هست رو نشون میده بقیه رو نه

مثلا بیانیه موسوی و کروبی و مجمع روحانیون مبارز و جبهه مشارکت و... رو که به نعفشون نیست رو نشون نمیده حتی بیانیه آیت الله منتظری رو هم نمیگه و به طور کل هیچ مخالفی از دولت توی تلوزیون صداش پخش نمیشه

من از سایت خوب سینمای ما خواهش میکنم نظر سنجی جدیدشونو در باره نظر مردم در باره صدا و سیما قرار بدن تا ببینیم نظر بقیه چیه

پری
شنبه 6 تير 1388 - 15:17
0
موافقم مخالفم
 
برنامه کامل برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در صدا و سیما را این جا ببینید؛

در مورد رسانه ی ضد ملی که تکلیف معلومه

تحریم

مگه اعصابمون رو از سر راه برداشتیم که مدام به شعور و هوش و شخصیت و فهم مون توهین بشه و دم نزنیم!

رسانه ی ضد ملی اونقدر دروغ میگه و اونقدر بی ضرافت این کارو انجام میده آدم تازه میفهمه چه کارشناسهای دور از جان کم هوشی توش اعمال سلیقه می کنند!

مالک
شنبه 6 تير 1388 - 17:35
-1
موافقم مخالفم
 
برنامه کامل برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در صدا و سیما را این جا ببینید؛

موسوی اصلا حرفی برای گفتن نداره اگر یک سال هم بهش وقت بدن هی میگه آمارها ( نقشه مارها ) دروغه و کلی پرت و پلای دیگه - در این هفده ساعت و نیم و قبلش هم چند ماه تبلیغات غیر قانونی که ما برنامه ای ازش نشنیدیم فقط کلی گویی و تخریب بود الان هم که مثل صدام رفته تو سوراخ موش - هر کسی هم از طرفش حرف میزنه و بیانیه صادر میکنه - راستی از محسن خیالباف چه خبر - کارگردان سبز - مثل اینکه کپک زده و بلا استفاده شده

اميري
يکشنبه 7 تير 1388 - 0:6
-1
موافقم مخالفم
 
برنامه کامل برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در صدا و سیما را این جا ببینید؛

برايتون متاسفم .مثل سيب زميني نظرهايي كه توهين مستقيم به مير حسين واين همه طرفدارش هست رو اجازه ميدين وارد سايتتون شه.

راستي آقاي قادري باد ازكدام طرف مي وزد.

اردلان
يکشنبه 7 تير 1388 - 2:14
-1
موافقم مخالفم
 
این همان نسخه ارسالی به صدا و سیماست، باید مشخص شود از کجا قاچاق شده است

اول می خواستم جواب این "مالک" رو بدم، دیدم اصلا ارزش نداره وقتم رو برای یه همچین تنگ نظری تلف کنم!

فقط این که تایم گفته صدا و سیما "فراجناحی" عمل کرده و قبل انتخابات 6 تا مناظره گذاشته، یک تحلیل ساده لوحانه است چون بعد اعلام نتایج دلیل این مناظره ها هم رو شد: کشیدن مردم به پای صندوق های رأی. اونایی که تقلب درانتخابات رو مهندسی کرده بودن، بخشی از این مهندسی بر می گشت به تبلیغات و عملکرد صدا و سیما راجع به کاندیداهای مخالف دولت نهم که می دونستن باعث می شه حتی اونایی که 30 ساله رأی ندادن هم بیان رأی بدن.

با توجه به کامنت "مالک"، اگه کامنت من رو تأیید نکنین خیلی نامردین!!

مالک
يکشنبه 7 تير 1388 - 8:34
0
موافقم مخالفم
 
این همان نسخه ارسالی به صدا و سیماست، باید مشخص شود از کجا قاچاق شده است

اردلان ولی من جوابت رو میدم - جالبه که طرفدارای موسوی هم حرفی برای گفتن ندارند - منطق هم ندارند - وگرنه این خیابون گردی و درگیری و خسارت به اموال مردم و شهر و کشته شدن چند نفر پیش نمیومد- با چندتا طرفدار بی منطق موسوی ملاقات داشتم مثل شما حرف میزدن


يکشنبه 7 تير 1388 - 11:52
0
موافقم مخالفم
 
این همان نسخه ارسالی به صدا و سیماست، باید مشخص شود از کجا قاچاق شده است

مگه شما میذارید استاد مخملباف کاری کنه همه رسانه ها رو کردید ماله خودتون ا

sana
يکشنبه 7 تير 1388 - 13:46
0
موافقم مخالفم
 
این همان نسخه ارسالی به صدا و سیماست، باید مشخص شود از کجا قاچاق شده است

نگین جان کلا استراتزی رو اینه که ما نفهمیم و سرکار باشیم............


يکشنبه 7 تير 1388 - 17:29
0
موافقم مخالفم
 
این همان نسخه ارسالی به صدا و سیماست، باید مشخص شود از کجا قاچاق شده است

امثال این مالک با این کامنتایی که مستحق خودشونه نشون دادند که در عرصه مباحث نظری هم به اندازه خیابانها خشن و ناجوانمردن

الهه
دوشنبه 8 تير 1388 - 15:23
0
موافقم مخالفم
 
آخرين جزئيات چگونگي ضبط برنامه هاي انتخاباتي کانديداها

جناب مالک, هواداران موسوی اغتشاش گرند یا ... ؟

دست چه کسانی در ایران باتوم و اسلحه س ؟

مردم که اسلحه ندارن !

حالا فهمیدی عزیز ؟

محمد
دوشنبه 8 تير 1388 - 15:32
0
موافقم مخالفم
 
آخرين جزئيات چگونگي ضبط برنامه هاي انتخاباتي کانديداها

ببخشید ناشناس جوانمرد - من از طرف مالک از شما عذر میخوام اتفاقآ الان بقل دستم نشسته - بازهم حرفهاش رو تکرار میکنه - ولی اگر فکر کنی میبینی درست میگه - یکم فکر کن

مالک
دوشنبه 8 تير 1388 - 15:53
0
موافقم مخالفم
 
آخرين جزئيات چگونگي ضبط برنامه هاي انتخاباتي کانديداها

اگر سی بار هم انتخابات برگزار بشه و موسوی رای نیاره - میگه انتخابات باطله - منطق که نداره - تحت تاثیر احزابی که حمایتش کردن و آمار و نظر سنجی دروغین بهش دادن قرار گرفته - از چهل میلیون رای رسیدن به نوزده میلیون رای - خودتون قضاوت کنید => طبق نظر سنجی خودشون(حامیان موسوی) پنجاه و هفت درصد موسوی و جای دیگه هفتاد درصد + شصت و چهار درصد موسوی و جای دیگه چهل و شش در صد (چاپ شده در روزنامه های حامی موسوی) که دوتا دوتا بترتیب در یک روز و در دو روزنامه چاپ شد - هر جایی برای خودش نظر سازی میکنه

مالک
دوشنبه 8 تير 1388 - 16:5
0
موافقم مخالفم
 
آخرين جزئيات چگونگي ضبط برنامه هاي انتخاباتي کانديداها

اگر سی بار هم انتخابات برگزار بشه و موسوی رای نیاره - میگه انتخابات باطله - منطق که نداره - تحت تاثیر احزابی که حمایتش کردن و آمار و نظر سنجی دروغین بهش دادن قرار گرفته - از چهل میلیون رای رسیدن به نوزده میلیون رای - خودتون قضاوت کنید => طبق نظر سنجی خودشون(حامیان موسوی) پنجاه و هفت درصد موسوی و جای دیگه هفتاد درصد + شصت و چهار درصد موسوی و جای دیگه چهل و شش در صد (چاپ شده در روزنامه های حامی موسوی) که دوتا دوتا بترتیب در یک روز و در دو روزنامه چاپ شد - هر جایی برای خودش نظر سازی میکنه

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  









  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 2.05558109283 seconds.