دانلود

بسته خبري سايت "سينماي ما" از جذاب‌ترين و پرحاشيه‌ترين برنامه "هفت" : انتقاد جيراني از مديران سينمايي/ پايان حرف‌هاي عرب‌نيا/ دفاع پولاد كيميايي از پدرش و مناظره دو منتقد مخالف و موافق فيلم «جرم» :: سينمای ما ::

   


News
  • اولين تجربه كارگرداني جهانگير الماسي پروانه ساخت گرفت/ اسامي پنج فيلم جديد صاحب پروانه نمايش
    مجوز ساخت «چه خوبه که برگشتی» به تهیه‌کنندگی مشترك داریوش مهرجویی و رضا درميشیان صادر شد
  •  
  • موضع‌گيري شديد رئیس کارگروه هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس درباره سينماي ايران
    سینمای امروز کشور اشاعه‌دهنده فرهنگ ابتذال و وسیله پر کردن وقت مردم است
  •  
  • يك روزنامه اصول‌گرا از «تصميم صحيح و قابل‌تقدير سيمافيلم» تقدير كرد/ اصل ماجرا چيست؟
    عوامل‌ ايراني سريال «الفاروق عمر» ممنوع‌الفعاليت شدند
  •  
  • به‌خاطر «سخنرانی زیبا و صلح‌آمیز» اصغر فرهادی در مراسم اسکار
    اصغر فرهادی به عنوان چهره فعال صلح و محیط زیست‌ تجلیل مي‌شود
  •  
  • مروري بر روياها و آرزوهاي ده ساله 81 سينماگران ايراني براي سينمايي كه روزش تقويم را شلوغ كرده بود!
    اگر سينما نبود، زندگي چيزي كم داشت
  •  
  • نگاهی انتقادي به فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» و ده تفاوت فيلم با دو قسمت قبل
    انگار آقای مجری اين بار کارش را جدی نگرفته است!
  •  
  • لحن و ادبيات شكوايه‌ها عليه سينما هر روز تندتر مي‌شود: تقدير براي توقيف يك «هرزنامه»!
    «گشت ارشاد» در بردن آبروی نیروهای بسیجی و اهانت به آن‌ها دست شبکه‌های ضد انقلاب را بسته است/ آیا «سکوت» می‌تواند پاسخ مناسبی به این تهاجم و قتل عام فرهنگی باشد؟
  •  
  • يكي از دلايل حاشيه‌سازي پخش نسخه نمايش خانگي «گشت ارشاد» با انتشار يك نامه مشخص شد: توهین و استهزاي اقدام شایسته و انقلابی آیات عظام، علما و مردم
    در کمال ناباوری فیلم موهن و سرزنش‌شده مذکور در قالب لوح فشرده توزیع گردیده است‌!
  •  
  • انتقاد شديد يك رسانه از برخورد موسسه "گليان‌ تصوير" در مقابل پي‌گيري ماجرا
    چرا «جرم» مسعود كيميايي به شبكه نمايش خانگي نمي‌آيد؟
  •  
  • عاشقانه‌ای برای مادران ایرانی با شعر عبدالجبار کاکایی و موسیقی آریا عظیمی‌نژاد
    ترانه دو صدايي محمد اصفهانی و نگار جواهریان برای آنونس «بوسیدن روی ماه»
  •  
  • پوسترهاي فيلم تازه گلزار را ببينيد و قضاوت كنيد/سه عكس گلزار با سه مدل موي كاملاً متفاوت!
    تلقي سازندگان «تو و من» از سينما و گرافيك و هنرهاي بصري تا اين حد نازل است؟
  •  
  • رونمايي از پوستر فيلم‌هاي تازه حامد بهداد و فريبرز عرب‌نيا
    «بی‌تابی بیتا» و «پنهان» به‌زودي در سینماهاي كشور به نمايش می‌آید
  •  
  • فهرست كامل برگزيدگان جشنواره بين‌المللي «افق‌ نو»
    جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلمسازان مستقل به «روزهای زندگی» رسید
  •  
  • توليد تازه حوزه هنري جهت توجه به کانون عاشقانه و گرم خانواده
    نگار جواهریان‌ و ‌شهاب حسینی‌ در «حوض نقاشی»‌ نقش زوجي با ‌ضريب هوشي پايين را بازي مي‌كنند
  •  
  • نگاهي متفاوت به حضور ستارگان موسيقي در سينما به بهانه اكران «بي‌خداحافظي»
    از نعمت‌الله آغاسی تا رضا صادقی: وقتي «همشهری رضا صادقی»دنباله منطقی نعمت نفتی مي‌شود !
  •  
  • رقابت محمدرضا گلزار با كلاه قرمزي در گيشه: تك‌ستاره سينماي ما كيست؟!
    فروش «كلاه قرمزی و بچه ننه» از مرز سه ميليارد تومان گذشت/ «تو و من» با بازي محمدرضا گلزار وارد رقابت اكران شد
  •  
  • «خانه پدري» به‌رغم مخالفت ناجي هنر در ونیز روی پرده رفت/ رئیس اداره سینمایی ناجا: با بازگشت كيانوش عیاری از جشنواره ونیز از او شکایت خواهیم کرد
    تهديد كارگردان معتبر سينماي ما به‌جاي تشويق حضور جهاني فيلمش تاسف‌بار است/ خلاصه داستان اين فيلم جنجالي را بخوانيد‌
  •  
  • يادداشت كاربر سايت "سينماي ما": صحبتي با منتقد و برنامه‌ساز و بازیگر بفرماییدشام ایرانی
    اشکالی ندارد اگر کسی کُلفَت باشد و شخص دیگری نويسنده روزنامه يا منتقد سینما!
  •  
  • رئيس اتحاديو ويدئورسانه: امیدواریم ديگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم/ كارگردان فيلم: نمي‌دانم به كجا پناه ببرم؟!
    پوسترها و نسخه‌هاي «گشت ارشاد» يكشنيه 19 شهريور در تهران جمع‌آوري مي‌شود
  •  
  • باز هم حاشيه‌ براي هدیه تهرانی: اين‌بار حضور در اوين! / جزئيات محكوميت قضايي ستاره سينماي ما چيست؟
    وكيل بهزاد فراهاني‌پور: خانم تهرانی به هیچ عنوان برای شکایت ما دستگیر و زندانی نشده‌اند/ فردا 20 شهريور روز سرنوشت‌سازي‌ست
  •  
     


     



       





    سينماي ما- برنامه سینمایی" هفت" که جمعه شب 20 خردادماه از شبکه سه پخش شد، شب پر خبر و پر جاذبه‌اي ار گذراند. اين برنامه در بخش اول  اختصاص به صحبت‌های پایانی فریبرز عرب‌نیا داشت که برای سومین هفته در این برنامه حضور داشت. همچنین نقد فیلم سینمایی "جرم" با حضور علی معلم و مسعود فراستی برگزار شد. پولاد کیمیایی مهمان این برنامه بود و درباره نقش آفرینی در "جرم" سخن گفت.

    فريدون جيراني به انتقاد از مديران سينمايي پرداخت

    در ابتدای برنامه فریدون جیرانی در ارتباط با انتقادهایی که جواد شمقدری از صحبت‌های دو هفته قبل جیرانی در برنامه کرده بود با اشاره به اینکه این برنامه زیرنظر یک تهیه‌کننده اداره می‌شود و نظرات مجری برنامه شخصی نیست ابراز کرد که در طول 30 سال گذشته جواد شمقدری و علیرضا سجادپور تنها مدیرانی بودند که همیشه تلاش کردند به همه انتقادات و اظهار نظرها پاسخ دهند. اما گاهی اوقات پاسخ ندادن شان انسان را بالاتر می برد و نیازی نیست به همه نقدها پاسخ داد.

    وی همچنین در ارتباط با صحبت‌های علیرضا داودنژاد و جوابی که محمدرضا عباسیان مدیر موسسه رسانه های تصویری به صحبت‌های او مبنی بر حمایت نکردن هیچ نهادی از فیلم کرده بود گفت انتقاد باید با تحلیل درست و منطقی همراه باشد. سطح مطالعات، آگاهی و حتی سن و سال شما نصف اقای داودنژاد است. بنابراین بهتر بود حرمت را نگه داشته و اگر صحبتی دارید با تحلیل درست ارائه دهید.

    جیرانی در دنباله صحبت‌هایش خاطر نشان کرد که داودنژاد فیلم "مرهم" را در زمان آقای داروغه زاده ساخته است و ممکن است فیلم بعدی را که تولید می کند شما در این پست حضور نداشته باشید. پس بهتر است تحلیل مناسبی ارائه دهید.

    فريبرز عرب‌نيا به تبيين نظراتش درباره سينما و بازيگري پرداخت


    در بخش دیگری از برنامه فریبرز عرب‌نیا که درباره بحث قهرمان و قهرمان پروری بخش پایانی صحبت‌هایش را ارائه می‌داد ابتدا درباره انتقاداتی که در دو هفته گذشته از او شده بود پاسخ داد. عرب‌نیا برای چندمین بار پیاپی تکرار کرد که روی سخنش با شخص خاصی نیست بلکه از جریانی که این افراد قربانی آن هستند انتقاد می‌کند.

    عرب‌نیا به شخصی اشاره کرد که در برنامه گذشته او را متهم کرده که با گرفتن پول افرادی را بازیگر کرده است. اما با دیدن این شخص در خانه سینما و گوش دادن به صحبت‌های او متقاعد شده است که این بازیگر این عمل را مرتکب نشده و در عوض تهیه کننده‌ای که شباهت ظاهری و اسمی به این بازیگر دارد این کار را انجام می‌دهد.

    وی همچنین در پاسخ به سخنان حامد بهداد که در مطبوعات درباره عرب نیا منشر شده بود البته بدون ذکر نام وی گفت که یکی از همکاران من در رسانه‌هایی که غیر شرافتمندانه رفتار می‌کنند غلتیده است و همه نقل قول‌هایی که از جانب من و در رابطه با رفتارم با دیگران و یا خودش مطرح کرده کذب محض است.

    بازیگر فیلم سینمایی "شوکران" در ادامه ضمن بیان این مطلب که این بازیگر در ارتباط با وی در اشتباه به سر می‌برد گفت: ما همیشه تلاش کرده‌ایم که اخلاق، ادب و جوانمردی باعث اختلاف بین بازیگران نشود. من همه توهین‌ها و هتاکی‌های ایشان را می‌بخشم اما ایشان در نامه خود با دید تحقیر به خلیل عقاب نگاه کردند که من از ایشان عذرخواهی می‌کنم.

    وی ادامه داد: اگر صحبت‌های این همکار را پیگیری قانونی نکردم به این دلیل است که دعوایی بین اهالی سینما به دادگاه نرود. اما اگر از این به بعد روزنامه‌ها و افراد دیگر به خصوصیات من و یا خانواده‌ام چه خوب چه بد بپردازند حتما از طریق قانون پیگیری می‌کنم.

    عرب‌نیا در ادامه صحبت‌هایش به برخی از مطبوعات اشاره کرد که بازی بلبشویی راه انداخته اند که هدف از آن تنها جذب مشتری و تیراژ بالاتر است. وی خاطر نشان کرد که می‌توان برنامه هایی را پخش کرد که نقد فیلم در آنها به هتاکی و توهین منجر نشود و کلماتی که جامعه از تکرارش اکراه دارد در آن زده نشود. جامعه دارد به نشر منکر عادت داده می‌شود. کرامت انسان‌ها و مسئله امنیت شغلی آنها دارد از بین می‌رود.

    وی با اشاره به این که مسائل مطرح شده از دلایلی است که باعث ماندگار نشدن بازیگران ما می‌شود به این مسئله اشاره کرد که زمانی به تهیه کنندگانی که پرونده‌های حقوقی در دادگاه دارند و حق دیگران را خورده‌اند و یا روزنامه‌های زرد امکان فعالیت می‌دهیم چشم بر منکر بسته‌ایم.

    وی با بیان اینکه در سینما چنبره قدرتی از برخی تهیه کنندگان، پخش کننده‌ها، سینماداران، مطبوعات و نهادهای سینمایی دولتی و خصوصی تشکیل شده است که اجازه فعالیت به عده‌ای را نمی‌دهد و همه چیز را در اختیار خود گرفته از این وضعیت انتقاد کرد. وی گفت این چنبره اجازه نه گفتن بازیگران به آثار سخیف را نمی‌دهد. اگر در طول سال 70 فیلم هم در سینمای ایران ساخته شود باز عده‌ای از افراد متخصص بیکار می‌مانند و اجازه فعالیت پیدا نمی کنند. تنها افرادی که در این چنبره هستند به فعالیت می پردازند.

    عرب‌نیا در پایان پیشنهاد داد که شورایی فرهنگی با دخالت مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا این مسائل حل شود. چون وی معتقد بود که این مسائل دیگر از دست دولت خارج شده است. بروز این معضلات به این دلیل است که ساختار مدیریت فرهنگی ما دچار مشکل است.

    در ادامه پولاد کیمیایی مهمان برنامه بود و درباره فیلم "جرم" و چگونگی ایفای نقش رضا سرچشمه با فریدون جیرانی به گفتگو پرداخت. کیمیایی در بخشی از صحبت‌هایش از حرف‌های مسعود فراستی و نقد که به فیلم "جرم" و مسعود کیمیایی در زمان جشنواره وارد کرده بود انتقاد کرد و معتقد بود که فراستی نقد شخصیتی کرده و با به کار بردن الفاظ ناشایست فضای تلویزیون را غبار آلود کرده است.

    مسعود كيميايي به توضيح فيلم جرم و علايق سينمايي‌اش پرداخت

    بخش دیگر برنامه "هفت" اختصاص به گفتگوی جیرانی با مسعود کیمیایی درباره فیلمش داشت. این گفتگو در خارج از استودیو انجام شده بود. نکته جالب برنامه این هفته حضور علی معلم و مسعود فراستی در برنامه بود که به نقد فیلم "جرم" و دنیای کیمیایی پرداختند. معلم در هیئت منتقد موافق فیلم جای فیلمساز و در مقابل فراستی به عنوان منتقد فیلم قرار گرفته بود.

    پولاد كيميايي به دفاع از پدرش و توصيف كاراكترش در فيلم جرم پرداخت

    پولاد کیمیایی بازیگر فیلم جرم، یکی از مهمانان شب گذشته برنامه "هفت" بود که در مورد دلیل حضورش در این برنامه گفت: به دو دلیل در این برنامه حضور یافتم یکی به دلیل حضور مجری چون شما که کارگردانی موثر هستید و دیگر به خاطر ملی بودن این رسانه و فضایی که برای مطرح شدن مشکلات سینما ایجاد شده است.

    بازیگر فیلم جرم پس از گله ای کوتاه از برخی صحبت های یکی از منتقدان برنامه "هفت" در مورد نقش خود در فیلم افزود: رضا سرچشمه کمی پیرتر و مسن تر از آنچه هست به نظر می رسد به این دلیل که اتفاقاتی که در طول زمان برایش می افتد از دل فقر نشات گرفته است. وی ادامه داد: این شخصیت خیلی قابل بررسی است چون ریشه در سینمای کلاسیک کیمیایی دارد و کروکی این آدم را در فیلمنامه می توان یافت. رضا به عنوان بیماری که با خودش صحبت می کند تا لایه های زیرین رویارویی اش به آدم های اطراف از جمله خانواده و دوستش به تدریج دیده می شود.

    کیمیایی با اشاره به اینکه در طول فیلم با گذر زمان ما به این شخصیت نزدیک تر می شویم خاطر نشان کرد: استفاده ابزاری که از این شخصیت می شود و از دل فقر بیرون آمده و از خوشبختی محروم است به قول خودش نمی داند نان حلال چیست در شرایطی قرار می گیرد که باید از حقوق خودش دفاع کند.

    وی در مورد دلیل حرف زدن شخصیت رضا با خودش گفت: این حرف زدن در بازنویسی به شخصیت اضافه شد این می توانست شیوه بیان خوبی برای درونیات این آدم درونگرا و نشان دهنده تیک های عصبی او باشد.

    وی ویژگی این شخصیت و باقی قهرمان های کارگردان را زانو زدن در برابر خرد دانست و افزود: من در این کار از فرم فاصله گرفتم. در فیلم های قبل اکثرا فرم بر بازی من قالب بود اما در این فیلم سعی کردم با صدا و چشم ها و حرکات بدن حسم را انتقال دهم و سعی کنم دیالوگ ها را با فشار بیشتر و تمرکز بالاتری بیان کنم.

    پولاد کیمیایی در مورد دوبله اسماعیلی روی شخصیت رضا در فیلم تصریح کرد: در ابتدا که شنیدم ایشان قرار است روی شخصیت من دوبله کنند کمی شوکه شدم و نمی دانستم این دوبله با بازی من انطباق پیدا می کند یا خیر، اما وقتی در استودیو ایشان را دیدم برایم خیلی جالب بود و از گفتار و فن بیان ایشان استفاده زیادی کردم و با دیدن ایشان خیلی پیشرفت کردم.

    کیمیایی در پاسخ به سوال جیرانی در این مورد که کدام صحنه از فیلم جرم را بیشتر دوست دارد بیان داشت: صحنه ای که رضا سرچشمه تسلیم رفاقت می شود و خود را به جای ناصر می گذارد که اگر خودش جای ناصر دست در کیسه مار کرده بود شاید مجرم او بود در این سکانس رضا تنهایی خود را در صورت نبود ناصر حس می کند و تنها در این صحنه است که فرو می ریزد.

    علي معلم و مسعود فراستي به نقد و بررسي جرم پرداختند

    در بخش پاياني، برنامه "هفت" شب گذشته با حضور دو منتقد به نقد فیلم جرم پرداخت. در این برنامه علی معلم به عنوان منتقد موافق فیلم و مسعود فراستی به عنوان مخالف به نقد جرم نشستند.
    علی معلم در ابتدای صحبت های خود گفت: عادت خوبی است اگر بگذاریم افراد رو به روی هم به نقد بپردازند و اگر موضوع مورد مناقشه ای وجود دارد افراد با هم دیالوگ مستقیم داشته باشند.

    این منتقد با ابراز تاسف از رفتاری که در عرصه فرهنگ و هنر و سیاست باب شده است افزود: من اسم این رفتار را "لات کوچه خلوت" می گذارم و این رفتار از آن جا نشات می گیرد که هرکسی در مقام انسان کامل در مورد همه چیز جهان اظهارنظر می کند و روی آثار مختلف اثر می دهد.

    وی با بیان اینکه تنها منظورم فریبرز عرب نیا نیست خاطر نشان کرد: فردی را ناگهان بر اثر شایعه ای از صدر به ذیل می کشیم و بر اساس نظریه ای حرف خود را غالب می کنیم. چرا ما یاد نمی گیریم که بدون آنکه یکدیگر را تخریب کنیم با هم دیالوگ داشته باشیم.

    معلم ادامه داد: آدم هایی باید با هم حرف بزنند که آداب مکالمه و حرف زدن بدانند. آزادی و دموکراسی مسئولیت آور است وقتی ما آزاد هستیم حرف های خود را مطرح کنیم در برابر این حرف ها مسئول هستیم. دلیل اینکه تلویزیون ما کمتر به سمت مناظره می رود را نمی دانم شاید به این دلیل باشد که ما هنوز یاد نگرفته ایم که سخن گفتن را بپذیریم و در حد خود حرف بزنیم.

    وی با اشاره به اینکه مدیران تلویزیون این فضا را فراهم کنند که آدم هایی که مسئولیت حرف های خود را می پذیرند روبه روی هم بنشینند و با هم در مورد مسائل جامعه گفت و گو کنند.

    معلم در مورد بی مهری هایی که تا به حال برخی سینماگران به آن دچار شده اند گفت: در هر زمان عده ای وجود دارند که از نوع فیلمسازی یک فرد خوششان نیاید ایرادی در این موضوع نیست ایراد در این مساله است که ما نحوه ای با هنرمندمان رفتار می کنیم که گویا هنرمند کسی است که باید سخن ما را بشنود و عین حرف ما را عمل کند.

    وی افزود: در صورتی که فیلمساز فیلمش را براساس دیدگاه و نظر خود می سازد. مسعود کیمیایی فیلمساز مهمی است که فیلمی به نام قیصر ساخت که باعث یک حرکت اجتماعی در جامعه شد. این بی مهری و عادت به نادیده گرفتن هنرمندان غلط است.

    این منتقد با بیان اینکه احترام به هنرمندان برجسته واجب است تصریح کرد: هنرمند دارای امضا است و برای خود نظر دارد. این هنرمند وقتی می تواند تاثیرگزار باشد که اثری را خلق کند و تاثیری در مخاطب باقی بگذارد.

    وی یادآور شد: مسعود کیمیایی فیلمسازی از یک تاریخ اجتماعی با چند فیلم برجسته همچون گوزن ها، داش آکل و ... که مثل هر فیلمسازی تمام آثارش موفق نیست. یادمان باشد در مورد فیلمسازی با طول و عرض جغرافیایی خاص حرف می زنیم.

    در ادامه فراستی با اشاره به اینکه سلیقه من این بود که از فیلم جرم شروع کنم، گفت: حرف علی معلم در مورد اینکه کیمیایی به یقین از مهم ترین فیلمسازان این عرصه است. به نظر من غیر از فیلم دندان مار که فیلم متوسطی است بقیه آثار کیمیایی خوب نیست البته این از حرف کیمیایی کم نمی کند.

    فراستی با بیان اینکه کیمیایی پرسوناژسازترین فیلمساز تاریخ سینمای ایران است خاطر نشان کرد: کیمیایی جزء فیلمسازانی است که آدم خلق می کند و ویژگی هایی به آن آدم می دهد که امضای آن آدم و خالقش محسوب می شود. قیصر، گوزن ها و داش آکل از مهم ترین آثار این فیلمساز هستند.

    وی در مورد فیلم جرم گفت: در کشور ما تئوری مولف اصلا درست کار نمی کند و با تئوری مولف فیلم دیدن در مورد فیلمسازی که جهانش چندان واضح نیست، موفق نخواهد بود.

    معلم در پاسخ به حرف های فرستی گفت: اگر کیمیایی موفق به ساخت شخصیت شود کیمیایی دارای یک سبک نگارشی و فیلمسازی است تالیف این گونه نیست که با قاطعیت بگوییم در ایران جواب نمی دهد در آثار مهرجویی به خوبی می توان این تالیف را مشاهده کرد.

    به گفته فراستی از اساسی ترین نکته هایی ک در تئوری مولف مطرح می شود این است که ما فیلم خوب و بد نداریم بلکه فیلمساز خوب و بد داریم.

    فراستی با اشاره به مفهوم فیلم اظهار داشت: اصلی ترین نکته ای که جرم می خواهد به آن اشاره کند همین جمله ای است که در پوستر فیلم هم آمده است " گلوله رفاقت را نشانه رفته بود جرم همین بود" که جمله کاملا بی معنی است و این جمله نشانه دغدغه فیلمساز است برای نشان دادن اسلحه به عنوان مقصر در به هم زدن رفاقت است.

    وی افزود: کیمیایی به نظر من اساسا فیلمساز اجتماعی نیست بلکه فیلم سازی شخصی است که دنیای شخصی خود را عرضه می کند. فیلمساز اجتماعی معمولا آرمان اجتماعی دارد.

    فراستی تاکید کرد: رضا سرچشمه با دوستش تروری را انجام می دهند تروری علیه یکی از مقامات دسته چندم، تا اینجا با فیلمی سیاسی مواجه هستیم اما در ادامه فیلم دو دوست در فیلم بویی از سیاست نمی برند و رضا در زندان مواد مصرف می کند که آدم سیاسی به این شکل رفتار نمی کند.

    وی با انتقاد به اینکه سیاسی شدن با عشق و حال به هیچ عنوان جمع نمی شوند افزود: لات و نوع متفاوت حرف زدن در این فیلم مورد پسند نیست.

    معلم با اشاره به اینکه چاقو همچنان اسلحه محسوب می شود و جرایمی هنوز به وسیله این وسیله انجام می شود گفت: به خاطر استفاده شخصیت فیلم از چاقو و یا نوع خاصی دیالوگ که عده ای در کوچه و خیابان هنوز با این دیالوگ صحبت می کنند نمی توان به شخصیت فیلم گفت لات است. فیلم مسعود کیمیایی مروج لات ها نیست.

    فراستی با بیان اینکه کیمیایی چندین بار به نام لات جنوب شهری اشاره کرده است خاطر نشان کرد: شخصیت های اول از آغاز تا پایان فیلم هیچ گونه رفتار و گفتار سیاسی ندارند تا اینکه رضا با شنیدن دیالوگی از مشایخی شلیک نمی کند و در هیچ جای فیلم انتقال رضا از یک مزدبگیر آدم کش به یک عنصر سیاسی دیده نمی شود.

    وی ادامه داد: قاسم که شخصی است که به رضا پول می دهد تا آدم ها را بکشد هیچ یک از اخلاقیات و رفتارهایش نشانی از ضد نظام بودن ندارد و منطق سیاسی بر این آدم ها حاکم نیست.

    معلم در جواب فراستی گفت: این فیلم قرار نیست فیلمی سیاسی باشد بلکه در کنار موضوعی سیاسی اتفاقاتی که برای شخصیت های فیلم می افتد نشان می دهد.

    مسابقه برنامه به بهترين فيلم‌هاي كيميايي پرداخت

    سوال مسابقه برنامه انتخاب بهترین فیلم کیمیایی از میان فیلم‌های "سرب"، "دندان مار"،"ضیافت"،" اعتراض" و"جرم" بود که بر خلاف تصور اینکه به نظر می‌رسید در بین اهالی سینما و حتی مردم فیلم "دندان مار" و یا "سرب" بیشترین محبوبیت را در میان آثار کیمیایی بعد از انقلاب دارد فیلم سینمایی "ضیافت" در این نظرسنجی از جانب بینندگان بیشترین رای را از آن خود کرد.

    نکته جالب توجه این است که در برنامه سه هفته قبل بازهم فیلم "ضیافت" در نظر سنجی برنامه بهترین بازی فریبرز عرب‌نیا حتی بیش از فیلم محبوب "شوکران" شناخته شده بود.


    منبع : خبرگزاري سينماي ايران - مهر - خبر آنلاين

    به روز شده در : يکشنبه 22 خرداد 1390 - 1:3

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    بیننده هفت
    يکشنبه 22 خرداد 1390 - 2:39
    -6
    موافقم مخالفم
     

    وای

    باور کنید این فراستی اصلا فیلمو نفهمیده!

    به این جمله دقت کنید:

    قاسم که شخصی است که به رضا پول می دهد تا آدم ها را بکشد هیچ یک از اخلاقیات و رفتارهایش نشانی از ضد نظام بودن ندارد و منطق سیاسی بر این آدم ها حاکم نیست...

    مگه قاسم ضد نظامه؟ قاسم یه کارچاق کن اقتصادیه که آدمایی که جلوش وای میستنو حذف میکنه اتفاقا رافت خان به رضا میگه اینی که کشتی آدم بدی نبوده...

    ميم گاگول
    يکشنبه 22 خرداد 1390 - 9:14
    3
    موافقم مخالفم
     

    ..."عرب‌نیا به شخصی اشاره کرد که در برنامه گذشته او را متهم کرده که با گرفتن پول افرادی را بازیگر کرده است. اما با دیدن این شخص در خانه سینما و گوش دادن به صحبت‌های او متقاعد شده است که این بازیگر این عمل را مرتکب نشده و در عوض تهیه کننده‌ای که شباهت ظاهری و اسمی به این بازیگر دارد این کار را انجام می‌دهد."...

    " ما كه نفهميديم چي شد چي گفت، چطوري راضي شد!!!يه جوري گزارش بنويسيد كسي كه برنامه را نديده لااقل متوجه صحبتهاي مطرح شده بشه

    سیمین
    يکشنبه 22 خرداد 1390 - 10:39
    56
    موافقم مخالفم
     

    معلوم است چرا ضیافت اول شد. چون فریبرز عرب نیا در آن بازی می کرد و میهمان محبوب برنامه هم بود، وگرنه فیلمهای کیمیایی، به خصوص بعد از انقلاب، شاید آنچنان فیلمهای جذابی برای عامه مردم نباشند. اکثریت شیفتگان خود کیمیایی و مخاطبان خاص سینما اند که تماشاگران آثارش هستند. هرکس هم که بگوید نه تعصب دارد.

    ملیکا شیردل
    يکشنبه 22 خرداد 1390 - 13:25
    -42
    موافقم مخالفم
     

    اقای عرب نیا خودشون در چی غلتیدن؟در حسادت؟در خود بزرگ بینی؟

    اگر قرار به شکایت بود قبل از این خیلی از هنرمندان هم میتونستن از اقای عرب نیا شکایت کنن.


    يکشنبه 22 خرداد 1390 - 15:21
    -4
    موافقم مخالفم
     

    منظور عرب نیا محمد رضا شریفی نیا بود بابا ای کی یو


    يکشنبه 22 خرداد 1390 - 16:49
    5
    موافقم مخالفم
     

    چراوقتی مخالف ر میزنیم به موافق اضافه می شه؟؟این موردبارهاتکرارشده! برای نظرخانم سیمین مخالف رکلیک کردم امابه موافق اضافه شد!

    م
    يکشنبه 22 خرداد 1390 - 16:54
    -18
    موافقم مخالفم
     

    شکایت بایدمستندومستدل باشه ودرقانون عنوان مجرمانه داشته باشه ، به صرف خودبزرگ بینی که نمی شه ازکسی شکایت کرد.

    محمد هادی توحیدی
    دوشنبه 23 خرداد 1390 - 11:8
    -32
    موافقم مخالفم
     

    متأسفانه آقای فراستی به شدت نا منصف هستند که میگن به جز دندان مار بقیه ی فیلمهای کیمیایی متوسط هست . من عاشق سینه چاک کیمیایی نیستم ولی سینماش رو می پسندم و دوست دارم . و اگر بخواهیم منصفانا برخورد کنیم باید بگیم حذف کیمیایی از سینمای ایران غیر ممکنه

    نيلوفر آريا
    دوشنبه 23 خرداد 1390 - 13:24
    67
    موافقم مخالفم
     

    حسادت؟ خود بزرگ بيني؟

    كساني كه اين حرف ها را به عرب نيا نسبت مي دهند احتمالا در درك مفاهيم مشكل دارند.

    فريبرز عرب نيا مطمئنا اولين و احتمالا آخرين كسي بود كه توانست با صلابت, صراحت و شجاعت حرف هايي را كه هيچ كس نه تنها جرئت گفتنش را نداشتند, توانايي و فن بيانش را هم نداشت.

    يكي مثل شريفي نيا حرف هاي تكراري مي زند, يكي مثل امين حيايي توانايي جواب دادن به سوال ساده ي مجري را ندارد و كلا هيچ نظري ندارد و يكي مثل امكانيان همه چيز را با هم قاطي كرده و پرت و پلا حرف مي زند و آخر هم معلوم نمي شود چه گفته و غيره.

    و اما چرا تا كسي 4 تا حرف حساب مي زند يا اينكه نوع گفتارش متفاوت بوده سريع مي گويند "جو گير شده" !؟؟؟

    عرب نيا چند سال پيش هم كه آمده بود به تلويزيون همين طور با همين لحن و فن بيان و اصطلاحات و واژه ها حرف مي زد, آيا آن موقع مختارنامه اي بود؟ آيا اين صرفا به خاطر اين نيست كه چون شما با ديد و ذهني بسته و با پيش داوري به تماشاي برنامه مي نشينيد اين حرف ها را به او نسبت مي دهيد؟

    در پايان از آقاي عرب نيا به خاطر صحبت هاي فوق العاده اي كه در برنامه ي هفت انجام دادند تشكر مي كنم. موفق باشيد.

    نيلوفر آريا - تهران

    behnaz
    شنبه 28 خرداد 1390 - 1:14
    8
    موافقم مخالفم
     

    bebakhshid man mamoolan b nazare digaran ehteram mizaram vali akhe aghaye ferasti vaghan gheyre manteghi harf mizane

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 69715
    بازديد ديروز: 237555
    متوسط بازديد هفته گذشته: 221089
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 432071504



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات