News
  • مریلا زارعی در فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌کیا بازی می‌کند
    سرانجام نام بازیگر نقش شهید چمران در «چ» اعلام شد: فریبرز عرب‌نیا
  •  
  • سردار احمدرضا رادان خبر داد
    یک هنرپیشه زن سینما به علت بدحجابی در برج میلاد دستگیر شد
  •  
  • ماموران اماکن وسط پخش فوتبال سینما را پلمب کرده بودند
    دو پردیس سینمایی رفع پلمپ شد
  •  
  • کانون فیلم «هشت و نیم» با همکاری سایت "سینمای ما" برگزار می‌کند؛ پانزدهمين نشست «فيلم ديدن با ...»
    ناگفته‌هاي «بوتیک» یکی از فيلم های برگزیده دهه 1380 با حضور حمید نعمت الله و هادی مقدم دوست
  •  
  • نوشته نيما حسني‌نسب درباره كارنامه بازيگري هنگامه قاضياني؛ به بهانه نمايش عمومي «روزهاي زندگي»
    به همين سادگي‌ هم نيست!
  •  
  • ناگفته‌هاي حضور ستاره‌ها در بازار نمايش خانگي؛ دستمزدها، درصد فروش، شرايط كار و چيزهاي ديگر
    بي‌رونق تولید سینما + دردسرهاي اکران = تغيير مسیر ستاره‌هاي سينما
  •  
  • صحنه‌هاي حذف‌شده اكران عمومي را در خانه تماشا كنيد!
    «اسب حیوان نجیبی است» بدون سانسور (!) در شبکه نمایش خانگی
  •  
  • گفت‌وگوی نيما حسني‌نسب با عباس كيارستمي، درباره سینما و زندگی و خیلی چیزهای دیگر - قسمت دوم
    جگر شير نداري سفر عشق مرو/ تجربۀ زندگی تماشاگران کار سینماگران را ساده می‌کند
  •  
  • عباس رافعی از ناملايمات آخرين روزهاي زندگي شاپور قریب مي‌گويد
    وقتی یک کمک یک میلیون تومانی هم از شاپور قریب دریغ شد!/ نگران قطع حقوق 180 هزار توماني بود
  •  
  • سردار احمدي‌مقدم معتقد است تجربه‌هاي قبلي پخش فوتبال در سینماها اصلاً‌ خوشایند نبود
    نمایش مسابقات یورو 2012 در سینماها فعلاً منتفی شد
  •  
  • به دليل قانون جدايي مجري زن و مرد در برنامه‌هاي سيما
    احسان عليخاني «ماه‌عسل» امسال ماه رمضان را اجرا نمي‌كند
  •  
  • تشييع پيكر شاپور قريب سوت و كور برگزار شد
    همسر قريب: به مهمانی شاپور خوش آمدید!/ همايون اسعديان: افسوس که مراسمی برای این هنرمند برگزار می‌شود که در شان او نیست
  •  
  • نوشته بهمن فرمان‌آرا درباره ري بردبري: روزي كه بر ترس‌هايم پيروز شدم
    «بچه رزمري» رومن پولانسكي، «موبي‌ديك» جان هيوستن و همينگوي به روايت ري بردبري
  •  
  • «خوابم می‌آد» رضا عطاران با اکبر عبدی گیشه‌های بي‌رونق سینمای ایران را گرم مي‌کند؟
    شورای صنفی نمایش فيلم‌هاي اکران اول تابستان 91 را انتخاب کرد
  •  
  • مراسم یادبود شنبه 20 خرداد در مسجد نور
    پيكر شاپور قریب‌ از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان تشییع مي‌شود
  •  
  • حرف‌هاي تازه بهاره رهنما در روزهايي كه حسابي پر كار است + گالري عكس و تيزر نمايش
    داستان‌هاي زنانه‌اي از جنس بهاره رهنما كه شالوده‌اش عشق است
  •  
  • کانون فیلم «هشت و نیم» با همکاری سایت "سینمای ما" برگزار می‌کند؛ چهاردهمين نشست «فيلم ديدن با ...»
    ناگفته‌هاي فيلم خاطره‌انگيز «شب يلدا» با حضور كيومرث پوراحمد
  •  
  • جدول كامل مسابقات و زمان پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا در سايت "سينماي ما"
    از جمعه 19 خرداد تا یکشنبه 11 تیر؛ هر شب با فوتبال اروپا در شبكه سه و شبكه ورزش
  •  
  • فيلم علي مصفا در بخش مسابقه مهم‌ترین جشنواره الف اروپای مرکزی و شرقی
    «پله آخر» برای گوی بلورین چهل‌و‌هفتمین جشنواره کارلووی واری رقابت می‌کند
  •  
  • انصراف داريوش مهرجویی از ساخت فيلم «بیا تا برویم» به دليل صادر نشدن مجوز ساخت
    به داريوش مهرجويي نه مجوز ساخت فيلم مي‌دهند نه امكان اجراي تئاتر
  •  
     


     



       




    لیلا حاتمی: طرفدار هم‌بازی شدن با حامد بهداد هستم/ حامد بهداد، کارش برایش جدی است
    همیشه زن‌ها هستند که مرد‌ها را تکان می‌دهند

    سینمای ما- لیلا حاتمی بازیگر فیلم سینمایی «نارنجی‌پوش» در گفت‌وگویی از تجربه کار با داریوش مهرجویی و مساعد بودن شرایط کار با این کارگردان گفته است. بخش‌هایی از این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.
    این شخصیت[نقش لیلا حاتمی در فیلم نارنجی پوش] ممکن است با سیمین در «جدایی نادر از سیمین» مقایسه شود. این مقایسه موقع فیلمبرداری به ذهن خودتان هم خطور کرده بود؟
    به این قضیه فکر کرده بودیم، خصوصا چون صحنه‌های مشترک مثل دادگاه داشتیم.
    نگرانی در شما ایجاد نکرد؟ اینکه بگویند دو شخصیت شبیه هم بازی کرده‌اید برایتان مهم است؟
    بستگی دارد که در چه کاری حضور داشته باشی. اگر در فیلمی حضور داری که اصیل است و کپی نیست، حتی اگر شخصیتی را تکرار کنی، اشکال ندارد چون اصالت خودش را دارد. نگران این موضوع نبودم ضمنا نوع واکنش‌ها و رفتار این شخصیت‌ها، حتی در دادگاه هم تا حدودی با هم فرق داشت. به تمهیداتی فکر کردیم که این شخصیت کاملا تداعی کننده سیمین نباشد، ممکن است شروعش تماشاگر را یاد او بیندازد، ولی در ادامه با همین فیلم همراه می‌شود.
    البته در هر صورت مقایسه‌هایی بین این دو فیلم خواهد شد.
    خب هر دو در یک جامعه و در یک شهر اتفاق می‌افتند و این مقایسه غیر قابل اجتناب است. در هر دو این مسئله وجود دارد که زنی علاقه به مهاجرت دارد و بر نحوه زندگی مرد تاثیر می‌گذارد...
    در واقعیت همیشه زن‌ها هستند که مردها را تکان می‌دهند و گرنه مردها دوست دارند همیشه همانطور که هستند بمانند.این‌ها موقعیت‌هایی است که چون طبیعی است و منطبق بر واقعیت، این احساس را ایجاد نمی‌کند که تماشاگر بگوید آهان! از این موارد مشابه استفاده شده که نتیجه موفقیت آمیز باشد.
    با همه این حرف‌ها ممکن است بنویسند لیلا حاتمی کم کم دارد در نقش زنی که روشنفکر است و میل به مهاجرت دارد و علاقه به زندگی در این جامعه ندارد جا می‌افتد.
    بله می نویسند... اشکالی ندارد. بهتر از این است که بگویند همیشه معصوم است.
    آره، یک زمانی حرف تکراری این بود که در نقش یک دختر معصوم و مظلوم جا افتاده‌اید.
    خود نقش‌ها هم بالاخره روی منتقدان تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود آن آدم را به این شکل بپذیرند.
    برگردیم سر «نارنجی‌پوش» : بعد از شکل گرفتن سناریو آقای مهرجویی سر صحنه چه کار می‌کند؟نوع اجرایش چگونه است؟ چه فشارهایی می‌آورد؟درباره شخصیت حرف می‌زند؟ تمرین می‌کند؟ چه کار می‌کند که به نتیجه دلخواه برسد؟
    باور کنید من هم نمی‌دانم. اینقدر به ایشان نزدیک هستم که نمی‌توانم دقت کنم ببینم چه شد! حالا اگر فکر کنم چیزهایی پیدا می‌کنم...(کمی فکر می‌کند) می‌آییم دیالوگ‌ها را می‌خوانیم، قبلش روخوانی داریم و یک تمرین ملایم می‌کنیم و اگر چیزی اشتباه باشد می‌گوید، یا اگر روی دیالوگ‌های خاصی تاکید داشته باشد، می‌گوید، موقع فیلمبرداری هم یک دور تمرین می‌کنیم. گاهی هم اصلا تمرین نمی‌کنیم و با همان تمرین اولیه شروع به ضبط می‌کنیم.
    خودتان فنگ‌شویی خوانده‌اید؟
    من هم از سال‌ها پیش از پیروان فنگ شویی بودم. از علی مصفا اگر بپرسید دل پری دارد!
    چرا؟ چون سعی کرده‌اید قوانینش را اجرا کنید؟
    یک دوست نزدیک دارم که در واقع او مرا با فنگ شویی آشنا کرد. هر موقع هم چیزی اشتباه می‌شد تلفن می زد و می‌گفت نه این را تغییر بده و علی می ‌گفت وای دوباره شروع شد. چون علی باید سختی‌هایش را تحمل می‌کرد. مثلا ما یک آینه بزرگ جلوی در ورودی خانه‌مان داشتیم که وقتی سینمای ما سوخت او تاکید داشت من گفته بودم این آینه را باید از جلوی در بردارید. حالا این آینه سنگین باید جا‌به ‌جا می‌شد که کار سختی بود.
    یک سکانس خاص در فیلم بازی کرده‌اید: آن سکانس گفت‌وگو با میترا حجار که چرخش احساسی ویژه‌ای دارید و تماشاگر را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهید. پشت صحنه‌اش را تعریف کنید. چقدر بداهه در آن دخالت داشت؟ چقدر تمرین؟ چقدر متن؟
    جالب است بدانید اولش که متن این سکانس را خواندم کاغذها را برداشتم و رفتم پیش خانم محمدی‌فر. که بگویم من که نمی‌توانم این دیالوگ‌‌ها را بگویم. این‌ها که خیلی غیرمنطقی هستند. وقتی رسیدم دیدم که آقای مهرجویی آنجا نشسته و طبعا نطقم کور شد. آقای مهرجویی گفت بیایید تمرینش کنیم. من نشستم روی مبل و بر روی مبل دیگر هم میترا حجار نشست. در یک خانه دیگر. چون داشتیم تمرین می‌کردیم. شروع کردیم و من دیدم که بهترین کار این است که من این دیالوگ‌ها را بپذیرم. وقتی پذیرفتمشان توانستم بگویمشان.
    بازی مقابل حامد بهداد دارد تبدیل به یک اتفاق مکرر در کارنامه‌تان می‌شود.
    من خودم همیشه از طرفداران این بوده‌ام که با حامد بهداد هم‌بازی باشم و همیشه استقبال کرده‌ام.
    چرا؟ بازیگر مقابل چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد که با او همبازی شوید؟کمک می‌کند شما هم بهتر بازی کنید؟
    احساس می‌کنم کارش برایش جدی است، یعنی هر دوی ما هدف مشترک داریم که آن اتقاء فیلمی است که داریم بازی می‌کنیم. واقعا حضور دارد. آدم از کسانی که آنقدر حضور دارند و می‌روند در بازی خوشش می‌آید. ترجیح می‌دهم کسی که هم‌بازی‌ام شده به همراه من از فضای دورش منفک شود. از فضای گروه جدا شود که تمرکزمان تقویت شود. وقتی تنها هستی این کار راحت است ولی وقتی همراه چند نفر بازی دارید اگر آنها جدا نشوند انگار نمی‌گذارند شما هم جدا شوید و بخشی از شما باقی می‌ماند.
    نکته‌ای مانده راجع به فیلم که بخواهید بگویید؟
    این دفعه اول است که کسی سوال نمی‌کند و من می‌خواهم چیزی بگویم. حسی که نسبت به «نارنجی‌پوش» دارم این است که این فیلم برای من مثل جایزه بود. هیچ مقدمه ای نداشت، منتظرش نبودم و به من هدیه شد. معمولا برای فیلمی که دوست دارید بازی کنید همه اش نگرانید که می شود؟، نمی شود؟ قرار است چه بشود؟ اما این فیلم اصلا این مسائل را نداشت و من بدون هیچ اضطرابی وارد فیلم شدم. همه چیز سریع اتفاق افتاد و به من خیلی راحت گذشت همانطور که گفتم مثل یک جایزه بود. الان هر وقت از من درباره کارهایم می پرسند می گویم یک سال است کار جدیدی نکردم یعنی واقعا یادم می رود که «نارنجی پوش» را کار کردم.


    منبع : ماهنامه 24

    به روز شده در : سه‌شنبه 12 ارديبهشت 1391 - 12:32

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    محمدرضا
    چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391 - 8:39
    8
    موافقم مخالفم
     
    بهترین بازی لیلا حاتمی

    بهترین بازیت با شهاب حسینی توی فیلم پرسه در مه بود

    بی نظیر بودید هر دو تون

    عمار دولت خواه
    چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391 - 12:8
    5
    موافقم مخالفم
     

    «گویند زاغ سیصد سال بزید و گاه سال عمرش از این نیز درگذرد... عقاب راسال عمر ،سی بیش نباشد.» پرویز ناتل خانلری« خواص الحیوان»

    لیلا خانم حاتمی یکی از بهترین بازیگران زن حال حاضر ایرانی، امیدوارم عمرت به سان عمر عقاب نباشه اما همچون عقاب همیشه در اوج بمانی.

    گر به اوج فلکم باید مرد

    عمر در گند به سر نتوان برد

    یک تماشاگر
    جمعه 15 ارديبهشت 1391 - 19:46
    7
    موافقم مخالفم
     

    "پرسه در مه" ممکنه در نگاه اول شبیه آثار یک فیلمساز برون مرزی(!!) باشد اما در باطن چیزی فراتر از فیلمهای اکنون سینمای ایرانه.. در همه چیز، در ایده، بازیها و حرکت دوربین فیلمبرداریهای ایرانی..

    من هم موافقم که بهترین بازی لیلا حاتمی بعد از فیلم"لیلا" همین "پرسه در مه" و مقابل شهاب حسینی است.

    (از آن دست فیلمهایی که از زمان خودش پیشی می گیرد.)

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 217555
    بازديد ديروز: 183370
    متوسط بازديد هفته گذشته: 227969
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 408536381



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات