download block
برای نمایش ویدئو‌ها به صورت آنلاین روی گزینه play کلیک کنید
Live Content
  • گرافيک اطلاع رسان با موضوع "جدول اکران عمومي فيلمهاي جشنواره فجر" را در سايت ببينيد
  • 2013-01-22 21:17:53
    0 1
  • فيلم هاي "قاعده تصادف" (بهنام بهزادي)،"آسمان زرد کم عمق" (بهرام توکلي)، "برلين منفي هفت" (رامتين لوافي پور) با 13 فيلم خارجي در بخش بين الملل جشنواره فجر به رقابت ميپردازند.
  • 2013-01-22 13:09:24
    0 4
  • دو اقتباس سينمايي پرفروش ادبيات كودكان در بخش فيلمهاي سه بعدي جشنواره فجر 31: "هري پاتر 7" و"نارنيا 3"
  • 2013-01-22 07:18:53
    0 1
  • پرفروشترين دنباله هاي انيميشن سال در بخش فيلمهاي سه بعدي جشنواره فجر 31: "ماشين ها 2", " پانداي كونگ فو كار 2", "خوش قدم 2", "ماداگاسكار 3" و"عصر يخبندان 4"
  • 2013-01-22 05:25:06
    0 2
  • دو نامزد اصلي دريافت اسكار انيميشن سال در بخش فيلمهاي سه بعدي جشنواره فجر 31: "شجاع" محصول پيكسار و"فرانكن ويني" ساخته تيم برتون
  • 2013-01-22 05:18:28
    0 4
  • محمد صادق كوشكي در حاشيه نشست انصار حزب الله: بخش اعظمي از جشنواره فجر سالهاي قبل با نمايش بي حيايي, بي حجابي و رفتارهاي خلاف عفت و اخلاق و توهين و اتهام به نظام سپري شده است. البته مسوولان گفته اند امسال قرار است جشنواره بهتر برگزار بشود.
  • 2013-01-22 05:13:57
    0 1
  • قيمت سري بليت 11تايي پيش فروش جشنواره فجر: * بخش مسابقه سينماي ايران و مسابقه فيلم اول 55هزار تومان * بخش هاي بين الملل و مستندها 33هزار تومان * بخش سينماي سه بعدي 90هزار تومان * تخفيف 20 تا 50درصدي براي هنرمندان, دانشجويان و استادان و اعضاي صنوف سينمايي
  • 2013-01-22 05:04:45
    0 0
  • دو فيلم ايراني "فرزند چهارم" و "خاك و مرجان" با 12 فيلم خارجي در بخش سينماي غيرمتعهدها در جشنواره فجر 31 رقابت مي كنند
  • 2013-01-22 04:58:17
    0 1
  • واكنش فرج الله سلحشور به انتخاب كامران نجف زاده از طرف ستاد اجرايي جشنواره فيلم فجر به عنوان مجري جشنواره فجر 31 در سايت "عصر ايران": لياقت سينماي ما همان اجراي يك فرد غيرارزشي است!
  • 2013-01-22 04:53:37
    0 1
  • سايت "عصر ايران" اعلام كرد كه كامران نجف زاده از طرف ستاد اجرايي جشنواره فيلم فجر به عنوان مجري مراسم جشنواره فجر 31 انتخاب شده است
  • 2013-01-22 04:49:24
    0 1
  • جدول نمايش مردمي جشنواره فيلم فجر در سايت جشنواره منتشر شد
  • 2013-01-21 17:02:15
    0 4
  • بليتهاي جشنواره فيلم فجر روز اول پيش فروش تمام شد/ ظرفيت جديد براي خريد باز شد
  • 2013-01-21 16:35:51
    0 4
    Top Site Banner
    گزيده‌ «سينماي جهان»
  • گفت‌و‌گو با مایکل داگلاس بازیگر و تهیه کننده سرشناس
    فضای لوس و متظاهرانه لس‌آنجلس را دوست ندارم/تنها زمانی به لس‌آنجلس می‌روم که قرار باشد در آن جا کار کنم و جلوی دوربین بروم
  •  
  • گفت‌و‌گو با بازیگر مجموعه زمانه ،امید روحانی
    منتقد- بازیگر - پزشکی که نمی‌خواهد همیشه در دسترس باشد
  •  
  • جدید‌ترین گفت‌و‌گو با فرانسیس فورد کوپولا درباره جرج لوکاس، فیلم پرهزینه و جاه طلبانهٔ جدیدش و عرضه پنج فیلم خاطره انگیز در یک مجموعه را در «سینمای ما» بخوانید
    به نظرم دنباله سازی هدر دادن وقت و پول است/ می دانستم به خاطر سبک «اینک آخر الزمان» بی‌یار و یاورم
  •  
  • پای صحبت‌های یکی از پنج بازیگر بر‌تر اسیا از نگاه مجله هالیوود ریپر‌تر که در یکی از فیلمهای مهم امسال «کتاب بارقه امید» نقش آفرینی کرد
    آنوپام کر: هرچیزی امکان پذیر است/پیشخدمت هتل با آی فونش از من تست بازیگری گرفت که دیوید. ا. راسل پسندید
  •  
  • در گپی با مجله «هالیوود ریپر‌تر» کارگردان «مالهاند درایو» توضیح می‌دهد
    چرا دیوید لینچ مدتهاست فیلم نمی‌سازد؟
  •  
  • اظهارات صریح کاهانی دربارهٔ وضعیت سینما و اكران «بي‌خود و بي‌جهت»: همه که مثل آقای شورجه زندگی نمی‌کنند
    حوزه هنری و همکارانش در کشته شدن من سهیم هستند/ دیگر داریم به سینمای بدون «آزادی» عادت می‌کنیم!
  •  
  • تازه‌ترین حرف‌های همایون شجریان
    حامد بهداد استعداد زیادی برای خوانندگی دارد
  •  
  • اشاره به نقشش در سریال محرم شبکه دو
    داریوش ارجمند : شخصیتم را لو نمی‌دهم
  •  
  • سکوت فرهاد اصلانی شکسته شد
    نسخه زیرزمینی «خصوصی» دست به دست می‌‌چرخد
  •  
  • علاقه مندان سینما و فوتبال گفت‌و‌گوی جذاب با آهنگساز محبوب ومشهور انیو موریکونه درباره موسیقی و باشگاه محبوب‌اش «آ. اس. رم» را در «سینمای ما» بخوانند:
    همراه با سرجئولئونه به استادیوم می‌رفتیم/کارلوس زاگو را دوست دارم و جیاکومو لوزی را
  •  
    آرشيو
    Popular News
  • علت مرگ ناگهانی مجري جوان برنامه‌هاي ورزشي از زبان پدرش
    نيما پس از ایست قلبی به سمت در ورودی رفته تا خودش را به بیرون برساند

  • بامداد یکشنبه سوم دی در منزل مسکونی با اصابت سر با جسم سخت
    نیما نهاوندیان مجری جوان برنامه‌های ورزشی بر اثر عارضه مغزی درگذشت

  • اشتباه برخي رسانه‌ها در اعلام خبر و انتشار تصوير بازيگر قديمي سينما: سركار استوار به‌جاي سر گروهبان
    حسین حسینی‌ بازیگر قدیمی سینما و تلويزيون درگذشت

  • «ملکه» با دوازده نامزدی پیشتاز نامزدهای جوایز انجمن منتقدان، «برف روی کاج‌ها» با ده نامزدی در رده دوم
    نامزدهای جوایز بهترین آثار سی‌امین جشنواره فیلم فجر به انتخاب انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران معرفی شدند

  • یکی دیگر از فیلم های فهرست شش فیلمی تحریمی حوزه هنری روی پرده + آنونس کامل
    «پذيرايي ساده» از چهارشنبه آينده در سينماها به نمايش درمی آید

  • فهرست پولساز‌ترین بازیگران سال ۲۰۱۲ از نگاه مجله فوربس را در «سینمای ما» بخوانید:
    بازیگری که تا ده سال پیش به سختی نقش پیدا می‌کرد، پولساز‌ترین بازیگر امسال شد

  • عکس‌های اختصاصی "سینمای ما" از ششمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران + فهرست کامل برگزیدگان
    «برف روی کاج‌ها» و «ملکه» سه جایزه گرفتند/ اکبر عبدی، مهدی هاشمی، رضا عطاران، مهناز افشار و یکتا ناصر بازیگران برگزیده

  • يادداشت هوشنگ گلمكاني درباره سايت ماهنامه‌ «فيلم» و گسترش در فضاي مجازي
    دشواري‌هاي دوران گذار: عادت‌هاي قديمي و اين نوستالژي بي‌پير

  • برندگان جوایز هفتادمین دوره گلدن گلوب را لحظه به لحظه در سینمای ما دنبال کنید+گالری عکس+واکنش های پس از مراسم به سخنرانی ها
    با برگزيدگان گلدن گلوب بیشتر آشنا شوید + «آرگو» و بن افلك برنده جایزه بهترین فیلم درام و کارگردانی، كوئنتين تارانتينو جايزه فيلم‌نامه گرفت

  • اعتراض علی مصفا و لیلا حاتمی به روند اکران «پله آخر»: تاوان مستقل بودن
    می‌دانیم که صدای‌مان به جایی نمی‌رسد/ فیلم قربانی زورآزمایی دوستان سابق شده است

  • همراه با سی‌ویکمين جشنواره فجر در سایت "سینمای ما": مسابقه سینمای ایران 10
    مشخصات و داستان، گالری عکس و صحنه‌هایی از فیلم سینمایی «چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

  • داریوش ارجمند کماکان ایفاگر نقش حشمت فردوس است
    لعیا زنگنه نقش میانسالی ستایش را بازی می کند/ نرگس محمدی همچنان در «ستایش» باقی می‌ماند

  • همراه با سی‌ویکمین جشنواره فجر در سایت "سینمای ما": مسابقه سینمای ایران 22
    برگزیده سینمای ایران در مسابقه بین‌الملل: مشخصات و داستان، گالری عکس و صحنه‌هایی از فیلم سینمایی «قاعده تصادف» (بهنام بهزادی)

  • گفت‌و‌گو با بازیگر مجموعه زمانه ،امید روحانی
    منتقد- بازیگر - پزشکی که نمی‌خواهد همیشه در دسترس باشد

  • بهرام بیضایی همزمان با افتتاح نمایشگاه «با بیضایی در طهران» در یادداشتی از «چگونه ساعتی عزیز شد!» نوشت: از خاطرات عزیز و فیلمها
    در عکس‌های عزیز ساعتی زمان بر ما می‌گذرد و چندان خوب هم نمی‌گذرد!

  • همراه با سی‌ویکمین جشنواره فجر در سایت "سینمای ما": مسابقه سینمای ایران 8
    اولين فيلمي كه از فهرست مسابقه كنار رفت: مشخصات و داستان، گالری عکس و صحنه‌هایی از فیلم سینمایی «دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

  • همراه با سی‌ویکمین جشنواره فجر در سایت "سینمای ما": مسابقه سینمای ایران 20
    مشخصات و داستان، گالری عکس و صحنه‌هایی از فیلم سینمایی «رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

  • "سينماي ما" در آستانه اعلام رسمي فهرست مسابقه سينماي ايران منتشر مي‌كند
    ده فيلم جنجالي و حاشيه‌ساز سي‌ويكمين جشنواره فيلم فجر را بشناسيد

  • آرزوی سینماگران در جشن منتقدان: به امید روزی که سینما رنگ آرامش ببیند
    گزیده حرف‌های برگزیدگان جشن منتقدان را در "سینمای ما" بخوانید/ ناصر تقوایی، داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی روی صحنه چه گفتند؟

  • همراه با سی‌ویکمین جشنواره فجر در سایت "سینمای ما": مسابقه سینمای ایران 18
    مشخصات و داستان، گالری عکس و صحنه‌هایی از فیلم سینمایی ««دربند»» (پرویز شهبازی)

  • Fajr Pics
    News
  • پس از حضور در شوی تلویزیونی اپرا وینفری، حالا نوبت سینما است
    زندگی پُر از پنهان‌کاری لنس آرمسترانگ روي پرده سینما مي‌رود
  •  
  • ادعاي عجيب و خنده‌دار سازندگان «آقاي الف» در مقابل تكنولوژي روز دنيا: فیلم سه‌بُعدیِ ایرانی سردرد نمی‌آورد!
    اغلب فیلم‌های سه‌بُعدي خارجی برای مخاطب چشم‌درد و سر درد به همراه دارند، اما فرمول «آقای الف» انحصاری و ساخت خودمان است!/ با چند دکتر چشم در این ارتباط مذاکره شده است!
  •  
  • فهرست فیلم‌های بخش اصلی جشنواره برلین کامل شد
    بیله اوگوست با «قطار شبانه» ‌ به جشنواره برلین می‌رود
  •  
  • دو عكس‌ از تست لباس ابتدايي «پذيرايى ساده‌» را در "سينماي ما" ببينيد
    ‌اشتباهى كه كارگردان «پذيرايي ساده» مرتكب نشد!
  •  
  • خبرهاي تازه از احتمال حضور «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «همه چیز برای فروش»
    اگر نامه‌ای برای نمایش فیلم‌های روح‌الله حجازی و امير ثقفی دریافت می‌کردیم، آن‌ها را در نوبت بررسی پروانه نمایش قرار می‌دادیم
  •  
  • درخواست 13 منتقد سينمايي از دبیر جشنواره فيلم فجر براي تعامل سينما و رسانه
    امكان نمایش 8 فیلم حذف‌شده از جشنواره فجر را براي اهالي رسانه را فراهم كنيد
  •  
  • "سینما و معماری" در دوره زمستانه موسسه پرسش: ارتباط دروني ماندگار دو فرم هنری معماری و سينما
    درسگفتار جدید مازيار اسلامي، اشتراک مفهوم کلیدی فضا در معماری و سینما را تحليل ميكند
  •  
  • هفتمين دوره مراسم اهداي جوایز فیلم آسيا ٢٨ اسفند برگزار ميشود
    عباس کیارستمی، بهمن قبادي و گلشيفته فراهاني نامزد دريافت جوايز اصلي هستند
  •  
  • ٩ فيلم تازه در بخش "آيينه سينماي ايران" بدون داوري نمايش داده مي شود
    اسامي فيلم‌هاي خارج از مسابقه سي و يكمين جشنواره فيلم فجر اعلام شد
  •  
  • در «سینمای ما» بخوانید: همکاری دو رفیق قدیمی که «صورت زخمی» را ساختند
    برایان دپالما و آل پاچینو با روايت زندگی و مرگ مربی مشهور فوتبال آمريكايي غافلگیرمان خواهند کرد؟
  •  
  • سخنرانی جودی فاستر در مراسم گلدن گلوب و واکنش ستارگان حاضر در مراسم را در «سینمای ما» ببینید:
    پیش به سوی پنجاه سال بعدی/ هنوز اینجام، می‌خوام دیده بشم، عمیقاً درک بشم و خیلی هم تنها نباشم
  •  
  • نگاه به جنبش‌های نویدبخش بیداری در سرزمین‌های اسلامی در جشنواره فجر 31
    اسامی فیلم‌های بخش مسابقه سینمای سعادت اعلام شد
  •  
  • ‌تغییرات نسخه نمایش خانگی با هدف جلوگیری از بدآموزی به بچه‌ها‌: فرشته‌ها بد نمی‌شوند!
    کلاه قرمزی چه حرف‌هایی زد که ممیزی شد؟
  •  
  • ‌گفت‌وگو‌ی خواندنی سوسن شریعتی و مانی حقیقی درباره «پذیرایی ساده»‌ و چیزهای دیگر
    از نیمه دوم دیگر سرمان گرم نمی‌‌شود، قلب‌مان به تپش می‌افتد و رگ گردن‌مان هم... / کاوه، مانی حقیقی نیست
  •  
  • تازه‌ترین خبرها از وضعیت فیلم‌های سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر
    کدام فیلم‌ها از سوی شورای پروانه نمایش ممیزی شده‌اند؟
  •  
  • یادگارهای بازیگر معتبر سینمای ما در موزه سینما جا گرفت
    فاطمه معتمدآریا جوایز و افتخارات بازیگری خود را به موزه سینما اهدا کرد
  •  
  • پخش شبکه تلویزیونی جم می (GEM ME) از شنبه شب گذشته به طور ناگهانی متوقف شد
    پشت پرده شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان خبر ساز این روزها چه می‌گذرد؟
  •  
  • متن کامل جدال قلمی تند و تیز و پر از نیش و کنایه و افشاگری یک منتقد و یک سینماگر: پیچیده و سیاست‌باز از نوع بدش در مقابل روستایی ساده و بی‌سیاست از نوع خوبش!
    افخمی دائم با گفتن دروغ‌های شاخ‌دار روی اعصاب ما‌ راه می‌رود/ با وجود تمام تلاش‌هایی که کرده‌اید نه به عنوان روشنفکر پذیرفته شده‌اید و نه به عنوان منتقد و سینماشناس اعتباری به هم رسانده‌اید
  •  
  • نگاهي متفاوت به «پذيرايي ساده»: گناه رسوخ به تاریک‌ترین و هولناک‌ترین زوایای روح بشری
    چرا از دست مانی حقیقی عصبانی هستید؟
  •  
  • محمد معيري: پاسخ به اتهامات ناروای آقای مزروقی (گیوا) از طریق مراجع قضایی را حق خود می‌دانم
    می‌خواهم نهادهای مسؤول پیش از اکران فیلم در جشنواره‌ فجر به شکایتم رسیدگی کنند
  •  
    amar
    بازديد امروز: 318230
    بازديد ديروز: 574212
    متوسط بازديد هفته گذشته: 609409
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 473353600

       
    bottom banner


    fajr posters 30
     
     
     


    این بخش به زودی تکمیل خواهد شد
    fajr film 29

    «روز روشن» (حسین شهابی)

    «خسته نباشید» (محسن قرایی)

    «دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

    «خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

    «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

    «حوض نقاشی» (مازيار ميري)

    «جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

    «آفتاب، مهتاب، زمین»

    «استرداد»

     

    «رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

    «چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

    «دربند» (پرویز شهبازی)

    «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

    «گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

    «برلين-7» (رامتین لوافی )

    «غریبه» (حمید بهمنی)

    «گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

    «زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

    fajr cinema 30
     
    fajr video
      صحنه هایی از فیلم «پله آخر» (علی مصطفا)
      صحنه هایی از فیلم «بیداری» (فرزاد موتمن)
      صحنه هایی از فیلم «روزهای زندگی» (پرویز شیخ طادی)
      صحنه هایی از فیلم «در انتظار معجزه» (رسول صدرعاملی)
      صحنه هایی از فیلم «بیخود و بی جهت» (عبدالرضا کاهانی)

    asrejomeadv
    tablighat
     
     
     
     
     

     
    adv
    در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
    تلفن: 88535305 (داخلی 109)
           09386503357 
    آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
    پست الكترونيكي: [email protected]

    > برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
    Nokia

    i news
    سينماي ما- جدول نمايش مردمي آثار شركت‌كننده در سي‌ويكمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر منتشر شد. علاقمندان حضور در جشنواره، براي برنامه‌ريزي پيش‌خريد بليت و حضور در جشنواره مي‌توانند فهرست كامل سالن‌‌هاي نمايش‌دهنده و فيلم‌هاي جشنواره فيلم فجر را در سايت "سينماي ما" ببينيد. اين فهرست‌ها در بخش "برنامه سينماهاي جشنوار "جشنواره فيلم فجر" سايت منتشر شده است. اين فهرست ...
    سينماي ما- در بخش مسابقه سینمای بین‌الملل سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۶ فیلم از کشورهای چین، کره جنوبی، روسیه، فرانسه، آلمان، هند، اوکراین، ژاپن، آمریکا، کنیا، بلژیک، استرالیا، انگلستان، لوگزامبورگ و ایران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. به گزارش روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، اسامی فیلم‌های خارجی این بخش عبارتست از:  ...
    سینمای ما-یاس قانعی: «جانوران حیات وحش جنوب/the beast of the southern wild» ساخته بن زیتلین، درامی فانتزی واز آن دست فیلمهای مستقلی است که نخستین بار در جشنواره ساندنس سال گذشته به نمایش درامد و برنده جایزه بزرگ هیات داوران شد. فیلم با پشتیبانی وحمایت جشنواره فیلم ساندنس به مدیرت رابرت....
    goldiran
      
    Main News
     
    سینمای ما-فیلم موزیکال «بینوایان» برای دومین هفته پیاپی در صدر فروش سینماهای انگلیس قرار گرفت.  فیلم موزیکال و نامزد اسکار «بینوایان» به کارگردانی «تام هوپر» در دومین هفته نمایش با فروش هفت میلیون دلاری...
     
    سینمای ما - مایکل وینر که بیش از همه برای مجموعه سینمایی «آرزوی مرگ»‌ با بازی چارلز برانسن شهرت داشت، از دنیا رفت.این کارگردان بریتانیایی روز دوشنبه در منزل خود در کنسینگتن در لندن درگذشت. او 77 ساله بود.
     
    سينماي ما- جدول نمايش مردمي آثار شركت‌كننده در سي‌ويكمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر منتشر شد. علاقمندان حضور در جشنواره، براي برنامه‌ريزي پيش‌خريد بليت و حضور در جشنواره مي‌توانند فهرست كامل سالن‌‌هاي نمايش‌دهنده و فيلم‌هاي جشنواره فيلم فجر را در سايت "سينماي ما" ببينيد. اين فهرست‌ها در بخش "برنامه سينماهاي جشنوار "جشنواره فيلم فجر" سايت منتشر شده است. اين فهرست ...
     
    سینمای ما - تازه‌ترین ساخته میشائل هانکه پیروز اصلی سی و سومین دوره جوایز فیلم حلقه منتقدان لندن لقب گرفت. مراسم این دوره جوایز فیلم حلقه منتقدان لندن شنبه شب در هتل می‌فر لندن برگزار شد.
     
    سينماي ما- در بخش مسابقه سینمای بین‌الملل سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۶ فیلم از کشورهای چین، کره جنوبی، روسیه، فرانسه، آلمان، هند، اوکراین، ژاپن، آمریکا، کنیا، بلژیک، استرالیا، انگلستان، لوگزامبورگ و ایران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. به گزارش روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، اسامی فیلم‌های خارجی این بخش عبارتست از:  ...
     
    سینمای ما-یاس قانعی: «جانوران حیات وحش جنوب/the beast of the southern wild» ساخته بن زیتلین، درامی فانتزی واز آن دست فیلمهای مستقلی است که نخستین بار در جشنواره ساندنس سال گذشته به نمایش درامد و برنده جایزه بزرگ هیات داوران شد. فیلم با پشتیبانی وحمایت جشنواره فیلم ساندنس به مدیرت رابرت....
     
    سينماي ما- مدیر شبکه یک گفت: فرزاد جمشیدی فعلا در بیمارستان بستری است و اگر احیانا ایشان نتوانستند برنامه را اجرا کنند، «یاد خدا» را با مجری دیگری جلو می‌بریم.  مهدی فرجی در پاسخ به این سوال که مدتی است آقای فرزاد جمشیدی به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری هستند و هفته گذشته برنامه «یاد خدا» به همین دلیل روی آنتن نرفت، اگر وضعیت ایشان رو به بهبود نرود در هفته‌های آینده چه تصمیمی برای اجرای این برنامه می‌گیرید؟ گفت: بنا داریم که برنامه را با اجرای ...
     
    سينماي ما - وقتی مانی حقیقی دریافت جايزه از منتقدان را افتخار می‌داند، مهرجویی بزرگ می‌گوید منتقدان نشان دادند از فیلمسازها به سینما عاشق‌ترند، کیمیایی بزرگ هرسال به این جشن می آید، حتی وقتی فیلمش جزو نامزدها نیست و  تقوایی بزرگ تنديس شكسته‌اش را هم ارزشمند می‌داند و حاتمی کیا اعتراف می‌کندهمیشه نقد منتقدان را یواشکی می‌خوانده، چه کسی می‌تواند ادعا کند نظر منتقدان برای سینماگران مهم نیست يا فیلمسازان به منتقدان توجه ندارند؟ وقتی منتقد تا این حد گرامی داشته می‌شود، دیگر چه جایی برای حرف‌های عبث و کینه توزانه كه ...
     
    سینمای ما-یاس قانعی: چند سالی است که ستاره «تایتانیک» تقریبا با تمامی فیلمسازان مطرح معاصر همکاری کرده است: استیون اسپیلبرگ، جیمز کامرون، کلینت ایستوود، کریستفر نولان، مارتین اسکورسیزی و کوئنتین تارانتینو. اما او....
     
    سینمای ما-یاس قانعی: فیلمساز مشهور حوزه بالکان امیر کاستوریتسا می‌خواهد فیلم جدیدی بسازد که اتفاقاتش در بوسنی می‌گذرد. نام این فیلم در عشق و جنگ است. فیلمبرداری ماه می‌در کشور بوسنی اغاز می‌شود. بازیگر زن نقش نخست فیلم مونیکا بلوچی است.
     
    سينماي ما-  در خبرها آمده بود كه موضوع حذف جوایز نقدی برگزیدگان سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در حال بررسی و تصمیم‌گیری است و احتمال تاييد شدن  موضوع قوت گرفت. علت طرح این پیشنهاد هم مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه توصیف شده بود.  اما وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در واكنش به اين خبر گفت:  ...
     
    سینمای ما-یاس قانعی: حضور خوانندگان در عرصه سینما اتفاق جدیدی نیست. هالیوود برای پولسازی دست به هرکاری می‌زند. خیلی از خوانندگان در عرصه سینما چندان موفق نیستند نظیر ویتنی هیوستن فقید یا ماریا کری. جاستین تیمبرلیک
     
    سینمای ما - فیلم سینمایی «پله آخر» ساخته علی مصفا، تقدیرنامه هیات داوران یازدهمین جشنواره فیلم «پونا» را برای فیلمنامه دریافت کرد. این جشنواره از 21 تا 28 دی ماه در هند برگزار و دو فیلم «پله آخر» را در بخش مسابقه و «پذیرایی ساده» را در بخش سینمای جهان خود به نمایش درآورد.
     
    سینمای ما-مهناز اسماعیلی: کمپانی واینستاین-تهیه کننده - از یک  کارخانه عروسک ساز خواسته تا خط تولید شخصیت‌های «جنگو آزاد شده» را متوقف کند پس از انکه شکایت‌هایی از زننده بودن....
     
    سينماي ما- موضوع حذف جوایز نقدی برگزیدگان سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در حال بررسی و تصمیم‌گیری است. براساس اطلاعات دریافتی خبرگزاري ايسنا، موضوع حذف جوایز نقدی از سیمرغ‌های بلورين این دوره از جشنواره فیلم فجر مطرح و در جلساتی بررسی شده و احتمال تاييد شدن ...
     
    سينماي ما- «حوض نقاشی» ساخته مازیار میری در بخش سودای سیمرغ سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید. فيلم جدید مازیار میری کاری متفاوت در کارنامه سینمایی او محسوب می‌شود. «حوض نقاشی» داستان متفاوتی دارد و ماجرايش مربوط به زوجی است که با همه فرق دارند! مریم و رضا با آدم‌های ...
     
    سینمای ما- آرین سعیدی: خانواده سلطنتی موناکو به فیلم «گریس از موناکو» اعتراض دارند و فیلم را نگاهی پُر زرق و برق و بی دقت از زندگی گریس کلی می‌دانند. فرزندان گریس کلی، شاهزاده آلبرت  و خواهرانش استفانی و کارولین در اطلاعیه ایی اعلام کردند که فیلمِ با موضوع زندگی مادرشان-گریس کلی فقید، ملکه موناکو -حاوی بی‌دقتی‌های تاریخی فراوان و سکانس‌های کاملا غیرواقعی است.  در ادامه آن‌ها گزارش مجله پاریس مچ را دروغین نامیدند که مدعی شده بود خانواده سلطنتی موناکو از فیلم ...
     
    سينماي ما- روز گذشته معاون امور سینمایی و سمعی و بصری در گفتگویی با مهر دریافت نامه از سوی دبیر جشنواره فیلم فجر درباره 10 فیلم را تکذیب کرد در حالی‌که این نامه به شماره 2609/31/ف به تاریخ 24/10/91 به دفتر عرفان‌منش ارسال شده است. جمعه 29 دی‌ جلیل عرفان‌منش معاون امور سینمایی و سعمی و بصری سازمان سینمایی و از اعضای هیات انتخاب سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در گفتگویی با مهر دریافت نامه از عباسیان دبیر جشنواره را تکذیب کرد. این نامه که وجودش تکذیب شد، حاوی درخواست عباسیان برای بازبینی ...
     
    سینمای ما - درام «عشق» ساخته می‌شائل هانکه در هجدهمین دوره جوایز سالانه لومی‌یر جایزه بهترین فیلم را برد.
     مراسم این دوره جوایز لومی‌یر که از آن به عنوان گلدن گلوب سینمای فرانسه یاد می‌شود، روز جمعه در پاریس برگزار شد.
     
     

    سينماي ما- به گزارش روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، داوران سه بخش سينماي ايران، نگاه نو و فيلم هاي مستند سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در بخش‌های سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران)،‌ نگاه نو (مسابقه فیلم‌های اول) و سینمای حقیقت (مسابقه فیلم‌های مستند) معرفی شدند. اسامی داوران جشنواره به شرح زیر است:

    toptitle
                از سال 1384
    TopFilm
    کارگردان : مهرداد غفارزاده
    (امتیاز 34,3/100 - 7 رأي)
    کارگردان : مانی حقیقی
    (امتیاز 79,7/100 - 31 رأي)
    کارگردان : سامان مقدم
    (امتیاز 57,6/100 - 29 رأي)
    کارگردان : روح‌الله حجازی
    (امتیاز 76,9/100 - 96 رأي)
    کارگردان : عبدالرضا كاهاني
    (امتیاز 84,5/100 - 148 رأي)
    کارگردان : فريدون جيراني
    (امتیاز 84,7/100 - 220 رأي)
    کارگردان : نگار آذربایجانی
    (امتیاز 84,6/100 - 95 رأي)
    VIDEO BANNER

    bank
    جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
    بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

    ده نکته درباره فیلم «دل‌شکسته»؛
    «قربون جهان سوم برم»!
    «قربون جهان سوم برم»!


    سینمای ما - امیررضا نوری‌پرتو:



    1- كم¬تر از يك سال پيش، در جريان جشنوارة فيلم فجر، دل¬شكسته اولين ساختة سينمايي علي رويين¬تن بدون آن¬كه نامش در فهرست برنامة اولية جشنواره باشد، در سالن منتقدان و نويسندگان مطبوعات و نيز چند سالن نمايش سينماهاي مردمي اكران شد. به دليل ساعت نه چندان مناسب نمايش دل¬شكسته در سالن منتقدان، فيلم در ميان نويسندگان سينمايي كم¬تر ديده شد و سواي سطح كيفي¬اش، به نوعي مهجور ماند و در لابلاي نقدهاي پس از جشنواره نيز كم¬تر يادداشتي را مي¬شد در مورد آن پيدا كرد.



    2- علي رويين تن در جلسة مطبوعاتي فيلمش در جشنواره كه روز بعد از نمايش فيلم برگزار شد، از تم اثرش و موضوع¬هاي مطرح شده در آن دفاع كرد و در پاسخ به برخي كه دل¬شكسته را اثري متحجرانه ناميدند، گفت قصد داشته آرمان¬هاي جامعه را به تصوير بكشد. رويين¬تن در ادامه حرف¬هايش گفت هر دو جناح سياسي كشور از فيلمش انتقاد كرده¬اند كه خيلي¬ها در آن جلسه اين حرف او را به جنجال¬سازي تبليغاتي پيرامون فيلم قلمداد كردند. بد نيست بدانيد كه موسسه فرهنگي هنري روايت فتح يكي از سرمايه¬گذاران اين فيلم بوده است.



    3- ديدن دل¬شكسته اين نكته را به تماشاگر گوشزد مي¬كند كه هنوز هم برخي پيدا مي¬شوند كه سينما را مكاني براي بيان پيام¬ها و شعارهاي ايدئولوژيك دلخواه خود مي¬دانند و در زمانه¬اي كه استفاده از زبان سينما مهم¬ترين فاكتور براي يك كارگردان است، علي رويين¬تن از طريق خلق شخصيت¬ها و موقعيت¬هاي مورد نظرش، بدون آن¬كه بين آن¬ها به دنبال رعايت منطقي اساسي باشد، خواسته كه حرف¬هايش را بزند. اين¬كه يك فيلم¬ساز بخواهد دغدغه¬ها، اعتقادها و انتقادهاي خود را در اثرش بازتاب دهد نه تنها هيچ ايرادي ندارد بلكه اگر نگاهي سينمايي در پشت¬اش باشد، بدون شك به ارزش و اعتبار كارش افزوده مي¬شود. اما رويين تن در اين¬جا آن¬قدر دل¬بستة شعارهايش بوده كه خيلي چيزها را يادش رفته است.



    4- تم اصلي دل¬شكسته بر پاية تقابل يك جوان بسيجي و معتقد به نام اميرعلي دوران (با بازي شهاب حسيني) با همكلاسي متمول¬اش، نفس خجسته (بيتا بادران)، بنا شده و تماشاگر با گذشت چند سكانس از فيلم به آساني حدس مي¬زند كه قرار است اين دو كه از هر نظر در جبهة مخالف هم قرار دارند، در پايان با يكديگر كنار بيايند و عاشق هم شوند و شايد هم به وصال برسند. زماني كه درام اثر چيز تازه¬اي ندارد و همه مي¬دانند ته قضيه چه مي¬شود، كار فيلم¬ساز و فيلمنامه¬نويس (كه در دل-شكسته، رويين تن هر دو نقش را بر عهده دارد) دشوار مي¬شود. در اين وقت¬ها يكي از تمهيدهايي كه مي¬توان به¬كار برد، خلق شخصيت¬هاي مكمل جاندار و داستان¬هاي فرعي جذاب و هم¬خوان با قصة اصلي است. اما دل-شكسته درست از همين ناحيه ضربة بدي خورده است.



    5- تا دل¬تان بخواهد در دل¬شكسته آدم¬هايي را مي¬بينيم كه مي¬روند و مي¬آيند و معلوم نيست حضورشان چه تاثيري بر داستان مي¬گذارد. بيش از همة آن¬ها رفتار و گفتار دو كاراكتر استاد رضوي (محمود پاك¬نيت) و مادر امير علي (فريبا كوثري) است كه مجموعه¬هاي اخلاق¬گرا و موعظه¬گر تلويزيوني را به ياد مي¬آورند. استاد رضوي كه به نوعي مرشد اميرعلي و هم¬رزم پدر اوست، مطابق پيش¬بيني تماشاگر، دو شخصيت اصلي داستان را مجبور مي¬كند كه بر پايان¬نامه¬اي مشترك كار كنند (هر چند هيچ دانشگاهي در ايران اين جور كه در دل¬شكسته نشان داده مي¬شود به دانشجويانش موضوع پايان نامه ارائه نمي¬دهد)، اما در ادامه او نقشي آن¬چناني بر تكامل رابطة ميان زوج اصلي قصه ندارد و تنها با خنده¬ها و لبخندهاي گاه بيش از اندازه¬اش اميرعلي و نفس را به صبر و تحمل دعوت مي¬كند. رها، مادر اميرعلي، هم كه استاد ادبيات است، طوري حرف مي¬زند و رفتار مي¬كند كه انگار رويين¬تن او را مستقيم از دل داستان¬هاي اخلاق گرا و پند دهنده به درون فيلمش آورده. اين كاراكتر آن قدر خوب، قالبي و بي عيب و نقص است كه به عنوان يك شخصيت به اصطلاح نمايشي هيچ انگيزه¬اي در مخاطب به¬وجود نمي¬آورد. آن سردار سابق جنگ هم كه نقش¬اش را رضا رويگري بازي كرده، حضورش تنها در خدمت توجيه¬ اعتقادهاي ايدئولوژيك كارگردان است. بسيارند كساني كه زماني با دليري و بدون هيچ منتي از آب و خاك اين مرز و بوم تا پاي جان دفاع كردند و الآن هم در گوشه¬اي منزوي و گم¬نام نشسته¬اند و روزگار مي¬گذرانند. هيچ كس نمي¬تواند منكر آن¬ها و خلوص نيت¬شان شود. اما اگر قرار باشد پاي اين آدم¬ها را در يك اثر نمايشي باز كنيم، بد نيست به اندازة ارزش و اعتبار آن¬ها هم كه شده، نقش¬شان را در دل درام اثر درست جا بيندازيم. در اين¬جا آن سردار جنگ به جز آواز خواندن و نشان دادن سربند دوران جنگيدن¬اش به نفس كه قرار است يكي از دستاويزها براي تحول تدريجي نفس باشد، كار ديگري نمي¬كند و اگر بدون هيچ تعصبي بخواهيم اين شخصيت را از داستان حذف كنيم، خللي به¬وجود نمي¬آيد. دوستان اميرعلي و نفس هم تنها تيپ¬هايي هستند كه بارها و بارها ديده¬ايم و در طول فيلم گاه شكلي كاريكاتوري به خود گرفته¬اند. ضمن آن¬كه كارگردان و فيلمنامه¬نويس بدش نيامده كه از آن¬ها در جهت مرزبندي¬هاي اعتقادي مورد نظرش استفاده كند؛ دوستان اميرعلي با اين¬كه در باورهاي¬شان تعصب دارند و قرار است اميرعلي عنصر تلطيف شدة آن¬ها باشد، همه نمادي از متانت و دين¬داري هستند و رفقاي نفس همه تيپ¬هايي امروزي و بي¬قيد هستند كه البته در فرهنگسرا دور هم جمع مي¬شوند و به اتفاق هم يكي از ترانه¬هاي مشهور قديمي را زمزمه مي¬كنند.


    6- فيلم يك شخصيت مكمل هم دارد كه بيشتر از آن¬كه كاراكتري كامل و قابل تحليل باشد، به دليل آن¬كه مرحوم خسرو شكيبايي نقش¬اش را بازي مي¬كند، توجه تماشاگر را به خود جلب مي¬كند. مهندس خجسته، پدر نفس كه رابطة صميمانه¬اي هم با او دارد، نمونه¬اي كاملا آشنا از همان آدم¬هاي پا به سن گذاشته و متمول فيلم¬هاي ايراني است كه در خانه¬هاي آن-چناني زندگي مي¬كنند، در حياط قصرشان كباب مي¬خورند، سر ميز شام¬هاي مفصل¬شان شمع روشن مي¬كنند، اعتقادهاي ديگران را به ريشخند مي¬گيرند و اگر هم جواني ساده و با ايمان و از ديد آن¬ها پاپتي و قاطر سوار به خواستگاري دخترشان بيايد، تحقيرش مي¬كنند. به راستي در طول تاريخ سينماي ايران چند بار از اين نمونه پدرهاي تيپيكال را ديده¬ايم و تحمل-شان كرده¬ايم. اين تيپ¬هاي قالبي گاه آن¬قدر به هم شبيه¬اند كه با كمي شيطنت مي¬توان جاي¬شان را در فيلم¬ها عوض كرد؛ بي¬آن¬كه تفاوت چنداني به چشم بيايد. در دل¬شكسته مهندس خجسته يكي از همين پدرهاست كه ظرافت خاصي را در شخصيت¬اش مشاهده نمي¬كنيم. البته به سبك همان پدرها با ديدن كمي پافشاري دخترش و البته با ديدن دستة عزاداري از داخل آيفون تصويري خانه¬اش به يكباره متحول مي¬شود و به مراسم شام غريبان مي¬رود و از اميرعلي مي¬خواهد كه دست زنش را بگيرد و با خود ببرد. شكيباييِ هميشه دوست داشتني كه خاطره¬اش هيچ¬گاه از يادمان بيرون نمي¬رود، با همان بازي دلنشين¬اش هم نتوانسته به اين نقش كمكي كند و جايگاه نقش¬آفريني¬اش در اين فيلم در راستاي همان آثار بي¬اهميتي قرار مي¬گيرد كه اين اواخر- پيش از مرگش- در آن¬ها ظاهر شد و هيچ¬كدام هم نتوانستند به كارنامة هنري¬اش اعتباري دوباره ببخشند.



    7- فيلم پر از نمادگرايي¬، نشانه¬گذاري¬ و تاكيدهاي گل¬درشت است كه معناي¬شان را آن¬قدر آشكار فرياد مي¬زنند كه تماشاگر عام هم به راحتي متوجه¬شان مي¬شود و هيچ لذت كشفي براي كسي باقي نمي¬گذارند. نشان دادن نماز خواندن اميرعلي از داخل آينة اتومبيل بي. ام. وِ نفس، نوع طراحي صحنه كارگاه صحافي اميرعلي و جنس ميزانسن¬ سكانس¬هايي كه دوربين درآن¬جا پرسه مي¬زند و در ادامه تاكيدي بيش از اندازه و البته بدون نوآوري بر سادگي، صميميت ¬و فداكاري خانوادة هم¬رزمان جانباز پدر اميرعلي و تقابل¬¬شان در برابر زرق و برق خانة نفس (به ويژه آن سكانس مهماني در خانة مهندس خجسته كه او آدم¬هاي مذهبي را به تمسخر مي¬گيرد)، پريدن اميرعلي به داخل حوض خانه¬شان و به طور هم¬زمان رفتن نفس به زير باران (فيلم پر از اين گونه صحنه¬هاي موازي است)، پس از آن¬كه فهميده¬اند در عشق هم گرفتار شده¬اند و نيز نگاه¬هاي عاشقانة آن¬ها در نزد حاجي- آن رزمندة شيميايي شده كه روزهاي پاياني زندگي¬اش را بر تخت بيمارستان مي¬گذارند-، تاكيد دوربين بر فضاي سبز و دل¬نشين مكان زندگي سردار جنگ و تقابل¬اش به عنوان مثال با كراوات و كت و شلوار و اتومبيل گران¬قيمت مهندس خجسته بخشي از اين تاكيدهاي تصويري كارگردان هستند كه نبود عنصر نوآوري در آن¬ها، به تكرارهايي گاه ملال¬آور تبديل¬شان كرده است.



    8- با اين¬كه كارگردان براساس گفته¬هايش در همان نشست مطبوعاتي ادعا كرد كه سعي داشته جانب انصاف را ميان آدم¬هاي قصه¬اش رعايت كند، اما فيلم به¬آساني اين ادعا را زير سوال مي¬برد. در يكي از سكانس¬هاي دل¬شكسته، نفس كه براي نخستين مرتبه به كارگاه صحافي اميرعلي مي¬آيد، پس از مقداري شوخ طبعي در مواجهه با فضايي ساده كه با تفكرش هم¬خواني چنداني ندارد، از كوره در مي¬رود و به هم¬ مي¬ريزد و به عنوان نماينده¬اي از نسل جوان امروزي به تفكر آدم¬هايي از جنس اميرعلي اعتراض مي¬كند. اين از اندك صحنه¬هاي خوبي است كه مشخص است رويين¬تن درباره¬اش خوب فكر كرده است. اما در ادامه كولي¬بازي¬ها و رفتارهاي كودكانه¬اي كه در بازي بيتا بادران است (و تقريبا در تمام فيلم هم شاهدش هستيم) در برابر متانت موجود در بازي شهاب حسيني (كه در چند فيلم اخيرش مي¬توان ادعا كرد ديگر به درك درستي از بازيگري رسيده) ناخودآگاه تماشاگر را وا مي¬دارد كه حق را به اميرعلي بدهد. در حقيقت نتيجه¬گيري اين سكانس را بايد حاصل همان جبهه¬گيري¬هاي ذهني كارگردان قلمداد كنيم. گرچه اميرعلي در رابطه¬اش با نفس اندكي از قالب آن جوان بسته و خجالتي خارج مي¬شود و به مفهوم عشق مي¬رسد، اما باز هم در رفتارهايش تغيير محسوسي نمي¬بينيم و حتي اين آدم بر سر آرمان-هايش (قسم داده شدن¬اش به امام حسين (ع) از سوي پدر نفس) حاضر است از عشق خود بگذرد و در حقيقت مي¬توان گفت او با آن آدمي كه در ابتدا ديده¬ايم، تفاوت چنداني نكرده است. اما از ابتدا تمركز علي رويين¬تن بر تحول قابل پيش¬بيني نفس بنا شده كه حاصل عشق او به اميرعلي و شناخت سادگي آدم¬هايي است كه زماني از آن¬ها متنفر بود. اين نفس است كه در زير باران به سراغ استادش مي¬رود و فرياد مي¬زند: "قربون جهان سوم برم!" (تاكيد كارگردان بر پيروزي انديشة اميرعلي بر تفكر آدم¬هايي از طبقة نفس) و در پايان چادر سر مي¬كند (گويي هر حجابي غير از آن¬چه كارگردان تعيين مي¬كند، حجابي اسلامي و درست محسوب نمي¬شود) و در دسته¬هاي عزاداري مراسم امام حسين (ع) شركت مي¬كند، كفش¬اش را از پا در مي¬آورد، سينه مي¬زند و اشك مي¬ريزد.



    9- دغدغة علي رويين¬تن نسبت به مسائل و مشكلات اجتماعي پيرامونش نه تنها جاي ايراد ندارد، بلكه حتي قابل تحسين است. اما مشكل اين¬جاست كه او خواسته تمام اين موضوع¬ها را در فيلمش گرد هم آورد. مثل همان سكانسي كه در آن آدم¬هايي مخفيانه در يك باغ دور هم جمع شده¬اند و يك مداح در حال رقص و پايكوبي در ميان جمعي از زنان و دختران است. يا مي¬توان به آدم¬هايي اشاره كرد كه اميرعلي و نفس به عنوان بخشي از پايان نامة خود با آن¬ها گفت¬و¬گو مي¬كنند. آن دختر فراري كه به قرآن پناه آورده، آن قاري قرآن كه نرم¬افزاري رايانه¬اي طراحي كرده، آن مطرب كافه¬هاي پيش از انقلاب كه شغل¬ كنوني¬اش دوره¬گردي است و آن زن خياباني (با بازي گوهر خيرانديش) كه براي سير كردن شكم بچه¬هايش به اين كار روي آورده و بي¬مقدمه در سكانس پاياني در ميان دستة عزاداري ديده مي¬شود همه نمايندة قشرهايي از جامعه هستند كه رويين¬تن با به تصوير كشيدن¬شان مي¬خواهد نقبي به مسائل جاري در سطح جامعه بزند. اما چون سكانس¬هاي مربوط به اين كاراكترها باري را از دوش فيلم برنمي¬دارند و بيشتر به سمت پيام¬هاي گزارش¬هاي تلويزيوني رفته، تماشاگر اين اجازه را به خود مي¬دهد كه در ذهن¬اش حذف¬شان كند و يا بدون توجه به آن¬ها منتظر روايت داستان اصلي بماند.


    10- دل¬شكسته در گروه فيلم¬هايي قرار مي¬گيرد كه سازنده¬اش سعي كرده ساختار اثرش از شلختگي¬هاي معمول به دور باشد. اما پافشاري بيش از اندازة همان سازنده¬اش بر شعارهاي تكراري و آرمان خواهانه سطح كيفي فيلم را تا مرز يك اثر پيش پا افتاده تنزل داده است. در اين ميان خيلي دشوار است با فيلمي ارتباط برقرار كنيم كه داستان اصلي¬اش، شخصيت ها و نوع سكنات و رفتارشان و نيز فضاي دافعه ¬انگيز برخي سكانس¬هايش كه از نظر محتوايي مي¬توانستند سر و شكلي به مراتب درست و حسابي و جذاب¬تر داشته باشند، دست به دست هم داده¬اند و نه تنها دل تماشاگر را به دست نمي¬آورند، بلكه سبب دلزدگي او مي¬شوند. در اين ميان احساسات¬گرايي¬هاي فيلم هم آن¬قدر نخ¬نماست كه نمي¬تواند ايدئولوژي حاكم بر اثر را خنثي يا كمرنگ كند. علي رويين¬تن فرصت زيادي براي طبع¬آزمايي در دنياي سينما دارد. براي بهبود كارش در آينده شايد بد نباشد او چند مرتبة ديگر، البته اين بار بدون تعصب، به تماشاي دقيق فيلمش و ايرادهاي ريز و درشت محتوايي و اجرايي آن بنشيند و سعي بر اين داشته باشد كه اين ضعف¬ها را در آثار ديگرش تكرار نكند. يادمان باشد متفاوت¬نمايي در يك فيلم به جنس نوشته¬هاي عنوان بندي ارتباطي ندارد. آن را بايد در بخش¬هاي ديگر فيلم جست¬و¬جو كرد.

    دوشنبه,23 دی 1387 - 19:5:58

    اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
    آرشيو
    اخبار مرتبط:

    نظرات

    در هنگام باركردن آيتمها خطايي رخ داد
    امیر الیاس گلزار
    دوشنبه 23 دي 1387 - 20:48
    31
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    «قربون جهان سوم برم»!

    دیده شود بلکه پسندیده شود ( 2 نقطه دی )

    سهیل
    سه‌شنبه 24 دي 1387 - 0:5
    0
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    فیلم دلشکسته را تا حالا 2 بار دیده ام و از دیدنش در این برهه برهوت فیلمهای خوب لذت بردم دلشکسته البته میتوانست بهتر از این هم باشد ولی با توجه به اینکه این فیلم اولین ساخته علی روئین تن می باشد فیلمی قابل دفاع است

    دلشکسته از آن دسته فیلمهایی است که برای مخاطب پیام دارد.

    انشاالله در آینده نزدیک شاهد ساخته شدن فیلمهای بهتر از علی روئین تن باشیم

    محمدرضا
    سه‌شنبه 24 دي 1387 - 11:11
    -11
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    فيلم قابل احتراميست.

    ارزشهايي كه خيلي در جامعه امروزمان كمرنگ شده و ...

    مهدي
    چهارشنبه 25 دي 1387 - 0:9
    -18
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    هو الحي

    اين فيلم توليد كجاست؟

    نگاهي به فيلم دلشكسته

    http://parsnevesht.blogfa.com/post-50.aspx

    محمد
    چهارشنبه 25 دي 1387 - 6:55
    -18
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    با همه حرفهای شما موافقم

    معلوم است کسی که اولین فیلمش است این همه ایراد دارد

    اما!

    ایا تمام این کارکترها و وقایع که در فیلم هستند در جامعه ی ما نیستند. همیشه که نباید مخفی حرف زد.

    فیلم پر از ایراد است و چیزی که سبب دلنشینی فیلم می شود بازی خوبه بازیگران است

    داستان هم خوب است اما متاسفانه خوب از کار در نیامده است

    نگاه
    پنجشنبه 26 دي 1387 - 17:0
    2
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    شهاب حسيني عزيز كه خيلي عالي بازي كرد مثل هميشه

    محمد ابراهیمی
    چهارشنبه 2 بهمن 1387 - 22:55
    -7
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    نقد فیلم بسیار درست و بدون غرض بود. واقعا لازم بود در فیلم کمی هم شهاب حسینی تغییر کندو...

    در کل فیلم خوبی بود.

    فاطمه
    دوشنبه 7 بهمن 1387 - 14:34
    21
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    4 بار فیلمشو دیدم ولی بازم دوست دارم ببینم چون هر دفعه از قبل بیشتر برای کاراکترای امیر علی و نفس تنگ می شه .

    مهدی
    دوشنبه 7 بهمن 1387 - 19:12
    17
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    قبول کنیم کارگردان زحمت زیادی کشیده بود گرچه به نظر میاد تو نویسندگی موفق تر باشند.در هر صورت دستشون درد نکنه.

    سارا
    شنبه 10 اسفند 1387 - 0:57
    18
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    با توجه به کلیت فیلم فکر می کنم بیش از حد شعاری شده. وکارگردان سعی کرده با استفاده از فضای دانشگاه و روابط بین دختر و پسرهای دانشجو داستان را برای تماشاگر جذاب کند.و علی رغم تلاش بسیار کارگردان نتوانسته پیام خود را آنطور که شایسته است برساند.

    توصیه میکنم به کارگردان که فیلم Slumdog milionaire راحتمآ ببیند. چندین بار.

    در آخر به همه عوامل خسته نباشید میگویم.

    pooria
    شنبه 26 ارديبهشت 1388 - 0:22
    10
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    این فیلمو من 5 بار تا حالا دیدم بسیار فیلم خوبی بود و از دیدنش لذت بردم ولی به قول دوستان بهتر از این هم میتونست باشه در مجموع نمره 17 بهش میدم.

    محمد
    چهارشنبه 30 ارديبهشت 1388 - 18:7
    -11
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    در سیر فیلمهای ساخته شده تا الان در ایران فیلم دلشکسته حرف تازه ای برای گفتن داشت.

    یا فیلمها خیلی شور بدن یا خیلی بی نمک. ولی آقای رویین تن دو نوع تفکر متفاوت را در یک فیلمنامه با هم بیان کرد ولی نه زیاد غیر منصفانه که در این نقد مطرح شد . زیرا این خاصیت و ویژگی این دو نوع تفکر است.

    به هر حال وجود نمادهای ظاهری که در نقد مطرح شد ضروریست

    و اکثر انسانها از این نمادها تحت تأثیر قرار گرفته و نقطه عطفی در زندگیشان بوجود می آید . باید قبول کنیم که تفاوت در تفکرها را باید د همین نماد ها جست و جو کنیم.

    به هر حال فکر میکنم فیلم آقای رویین تن بوی غرض ورزی ندارد.

    با تشکر.

    امیر حسین
    جمعه 1 خرداد 1388 - 23:12
    -7
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    تا به حال بیش از ده بار دل شکسته رو دیدم و تا به حال هیچ فیلمی این چنین روی من تاثیر نگذاشته . به کارگردان خوب این فیلم تبریک میگم امیدوارم باز هم شاهد ساختن چنین فیلمهایی از ایشان باشیم.البته نباید از بازی بسیار خوب بازیگران این فیلم غافل شد به خصوص بازی شهاب حسینی بیتا بادران و مرحوم خسرو شکیبایی . خیلی عالی بود واقعا لذت بردم. با تشکر فراوان

    سجاد
    دوشنبه 4 خرداد 1388 - 5:14
    -10
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    با اینکه تا حدودی با نویسنده این ده نکته موافقم واعتقاد دارم روند فیلم مخاطب را از مسیر اصلی فیلم دور میکند؛ ولی انصافا این فیلم یکی از فیلمهای بیادماندنی سینمای ایران است.

    به کارگردان این فیلم تبریک می گویم و امیدوارم شاهد کارهای بهتری از ایشان باشیم.

    ضمنا شهاب حسینی ؛ بیتا بادران ؛ مرحوم شکیبایی و گوهر خیر اندیش در این فیلم بخوبی درخشیده اند.

    مسعود
    سه‌شنبه 5 خرداد 1388 - 0:18
    -10
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    به نظرمن فیلم بسیار خوبی بود

    لا اقل بهتر از خیلی فیلم های مسخره ای استت که توی سینمای امروز هست مثل حریم و ....

    فقط نمی دانم چرا پوستر های تبلیغاتی فیلمرا در زمان پخش می کندند . پاره میکردند

    واقعا جای تاسف است

    دل شکسته !
    چهارشنبه 6 خرداد 1388 - 9:51
    4
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    صحنه آخر فیلم خیلی سطحی بود. اما شخصیت امیرعلی را خیلی دوست دارم

    تو دانشکده ما دو نفر آدم مذهبی بودن که دقیقا توی این فیلم یاد اونا می افتادم . یکی شون اسمش حسین بود که دقیقا مثل دوستای امیرعلی بود. یکی شون علی بود که دقیقا منش امیرعلی رو داشت . خیلی مومن بود ولی نگاهش به همه انسانی بود. حتی دخترایی که حجاب درستی نداشتن از برخورد و منش او تعریف می کردن با اینکه هیچ و قت حتی تو نگاه حلال و حرومو زیر پا نمی گذاشت. چون شاگرد اول بود استاد حل تمرینمون هم بود. خلاصه همه به آقایی اش اعتراف می کردن. برخوردهای امیرعلی با نفس که با وجود این همه اختلاف با نفس توهین یا بی ادبی و تحقیر نمی کرد، منو یاد اون هم کلاسی مومن می انداخت. کسی که اگرم می دید دیگران عقاید مذهبی اونو ندارن بهشون احترام می گذاشت و اونا رو شیفته اخلاق خودش کرده بود. نه مثل بعضی ها که بخاطر نماز و روزه ای که بهش مقیدن فکر می کنند فقط خودشون مسلمونن و حق دارن به بقیه توهین کنن. امر به معروف امیرعلی عملی بود نه زبانی . این خیلی ارزش داره

    ریاحی
    سه‌شنبه 12 خرداد 1388 - 9:25
    24
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    فیلم خیلی زیبا و قشنگی بود مخصوصا با بازی خوب آقای حسینی من تازه دیدمش و لذت بردم

    مریم
    دوشنبه 1 تير 1388 - 13:31
    31
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    بازی بیتا بادران عالی عالی بود


    شنبه 6 تير 1388 - 15:37
    45
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    عالی بود

    سجاد
    جمعه 12 تير 1388 - 19:10
    2
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    فیلم فقط در جهت منافع شخصیت امیرعلی پیش رفت. آخرش هم گفت که اعتقادات او همه اش درست بوده و تمام اعتقادات دختر غلط بوده. برای این نویسنده ها و کارگردانها متاسفم که این قدر سطح شعور بینندگان را کاهش داده اند.

    rvfhkd
    پنجشنبه 18 تير 1388 - 11:16
    32
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    اگر چه به نظر بعضی ها دلشکسته فیلم نامه قابل پیش بینی داشت اما بی انصافی نکنند دیگه مثل این فیلم های هرزه نیستاما اما اما چند نکته اصلی است که : 1-امیر علی با اینکه دارای حرکاتی است که در ان اغراق شده اما امیر علی عالم با عمل است یعنی از مسلمونی هر چی فهمیده عمل می کنه بی ادعا. اما اخر این فیلم کلیشه ای نبود باید به هم می رسیدند

    .به قول نفس من خودم شخصیت امیر علی رو خیلی دوست دارم.

    3-در باره شخصیت استاد و مادر امیر علی خیلی اغراقی است مثل یه فرد معصوم همه چی بلد شاید یه ضعف باشه

    در کل خیلی خیلی فیلم خوبی است. با تشکر قربانی

    سعید
    سه‌شنبه 30 تير 1388 - 22:52
    13
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    من تا حدود بسیار کمی ده نکته ی فوق را قبول دارم .به نظر من روی این فیلم آنقدر ها کار شده است که این انتقادها در کنارش بیرحمانه به حساب آید . به دست اندر کاران این فیلم تبریک میگویم که توانستند به این زیبایی آرمانشهر را به تصویر کشند . این فیلم و بخصوص شخصیت های حقیقت بینش می تواند الگوی عملی و تصویری خوبی حداقل برای من جوان در شرایط سخت زندگی باشد.

    سعید
    سه‌شنبه 30 تير 1388 - 22:53
    2
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    من تا حدود بسیار کمی ده نکته ی فوق را قبول دارم .به نظر من روی این فیلم آنقدر ها کار شده است که این انتقادها در کنارش بیرحمانه به حساب آید . به دست اندر کاران این فیلم تبریک میگویم که توانستند به این زیبایی آرمانشهر را به تصویر کشند . این فیلم و بخصوص شخصیت های حقیقت بینش می تواند الگوی عملی و تصویری خوبی حداقل برای من جوان در شرایط سخت زندگی باشد.

    حمید
    سه‌شنبه 24 شهريور 1388 - 6:39
    -24
    موافقم مخالفم
     
    «قربون جهان سوم برم»!

    من نقد فیلم رو قبول دارم ، فیلم خیلی ضعیفیه ، و اصولاً فیلمنامه و داستان مزخرفی داره ، بازی بازیگر اصلی فیلم هم خیلی ضعیفه ، ولی بازی شکیبایی و حسینی خوبه.


    سه‌شنبه 17 فروردين 1389 - 21:24
    -2
    موافقم مخالفم
     

    کارکردهای سینما متنوع است کارگردانان موفق آنهایی اند که کارکرد فیلم شان را مشخص کنند و فقط به آن بپردازند

    به نظر من دلشکسته داستان عاشقی است همنطور که از اشعار لیلی و مجنون مشخص است

    کارکرد اصلی فیلم نه بیان مشکلات اجتماعی است و نه آسیب شناسی دینی بلکه روایت عشق است. داستان عشق را هربار بخوانی تازه است

    این داستان در طول تاریخ تکرار می شود و هر انسانی آنرا تجربه میکند بدون اینکه فکر کند قبل از او آنهمه آدم تجربه اش کرده اند پس نیازی نیست من دوباره تجربه اش کنم


    يکشنبه 1 خرداد 1390 - 12:9
    2
    موافقم مخالفم
     
    قوربون جهان سوم برم

    من این فیلم و 6بار دیدم واین رو هم میدونم 1000 بار هم ببینمش باز هم برایم تازگی داره و بهنظرم این فیلم هرچقدر هم که عیب داشته باشه خوبیهاش همه ی عیب ها شو میپوشونه وتمام این ها به خاطر امیر علی بود شک ندارم

    ارادت
    دوشنبه 7 فروردين 1391 - 13:25
    0
    موافقم مخالفم
     
    قوربون جهان سوم برم

    با احترام به نظر نويسنده نقد

    به نظرم نويسنده نقد، تفكرش توي فضاييه كه پدر نفس در اون قرار داشت و نتونستند خودشون رو توي فضاي فكري امير علي سير بدن و نقدشون رو خيلي يك طرفه نوشتن...

    ارشیا
    دوشنبه 7 فروردين 1391 - 14:32
    3
    موافقم مخالفم
     
    فیلم دل شکسته

    فیلم بسیار خوبی بود مخصوصا با بازی زنده یاد خسرو شکیبایی و خانم بیتا بادران.

    فاطمه
    پنجشنبه 10 فروردين 1391 - 16:13
    1
    موافقم مخالفم
     
    فیلم دل شکسته

    به نظر من نقدی که از فیلم شده کاملا مقرضانه است وبسیاری از نظرات شما نشان از کوته فکری ویا حسادت و یا دلایل دیگر که قابل ذکر نیست می باشد.

    این فیلم به نظر بسیاری از مخاطبین تاثیر گذار و زیبا بوده .

    علت تحول پدر نفس خوابی بود که در آخر فیلم به آن اشاره شد.

    مرتضی
    يکشنبه 27 فروردين 1391 - 2:7
    0
    موافقم مخالفم
     

    این قسمت فیلم رو قبول دارم

    ماییم نوای بی نواییی بسم اله اگر حریف ماییی

    ایمان
    يکشنبه 31 ارديبهشت 1391 - 14:15
    1
    موافقم مخالفم
     
    نظر

    اگه من دوزی یکبار نبینم دو روز یکبار حتما میبینم....

    خیلی دوستش دارم خیلی....

    بازیگراش رو هم حتی خیلی دوست دارم نمیدونم چرا فکر میکنم فیلم نیست و واقعیت هست....

    سبا
    يکشنبه 19 شهريور 1391 - 23:56
    2
    موافقم مخالفم
     

    چرت تر از این فیلم ندیدم

    دوست
    سه‌شنبه 18 مهر 1391 - 14:43
    0
    موافقم مخالفم
     

    افتضاح بود

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات