اخبــار فـوری
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

ساخته برنده نخل طلای کوئنتین تارانتینو در فهرست کتابخانه کنگره آمریکا
«داستان عامه‌پسند» میراث ملی سینمایی آمریکا شد
سینمای ما- این فهرست که شامل 25 فیلم قدیمی و فرهنگی می‌شود ...
سینمای ما- فیلم برنده نخل طلای «داستان عامه‌پسند» ساخته کوئنتین تارانتینو در فهرست میراث ملی سینمایی آمریکا قرار گرفت. کتابخانه کنگره آمریکا طبق سنت هر سال فهرستی از فیلم‌های ارزشمند قدیمی را برای ثبت در فهرست میراث ملی سینمایی این کشور معرفی کرد.

در این فهرست که شامل 25 فیلم قدیمی و فرهنگی می‌شود، «داستان عامه‌پسند» محصول 1994 ساخته تارانتینو که در جشنواره کن موفق به دریافت جایزه نخل طلا شد، شاخص‌ترین اثر است.

فیلم «سیاره ممنوعه» محصول 1956 به همراه فیلم «دادگاه نورمبرگ» محصول 1961، «هفت شگفت‌انگیز» محصول 1960 با بازی استیو مک‌کوئین و چارلز برانسون، «مرد آرام» محصول 1952 با نقش‌آفرینی جان وین، «چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد» با بازی الیزابت تیلور محصول 1966 از سرشناس‌ترین فیلم‌هایی هستند که امسال در فهرست میراث ملی سینمایی آمریکا قرار گرفته است.

فیلم «داستان عامه‌پسند» عنوان بهترین فیلم دهه 90 سینمای جهان را از نگاه نشریه سینمایی "توتال فیلم" یدک می‌کشد. «داستان عامه‌پسند» با نقش‌آفرینی «ساموئل ال.جکسون»، «اوما تورمن» و «جان تراولتا» با بودجه تنها 8 میلیون دلاری ساخته شد و به فروش جهانی 213 میلیون دلار دست یافت.

این فیلم که در هفت بخش نامزد جایزه اسکار بود، جایزه بهترین فیلم‌نامه را دریافت کرد و در جشنواره کن موفق به کسب نخل طلا شد، جایزه بهترین فیلم پلیسی جوایز "ادگارآلن پو" را گرفت و در جوایز گلدن گلوب و بافتا انگلیس چهار جایزه را دریافت کرد.
منبع: ایسنا
به روز شده در تاریخ: پنجشنبه 28 آذر 1392,

تمـــــــــاشــــاخــــانـه