اخبــار فـوری
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

سهيلا گلستاني كه تا امروز فقط در نقش‌هاي كوتاهي ظاهر شده با چهار فيلم در جشنواره امسال، از همين حالا جزو پركارترين بازيگران زن لقب گرفته است...

در فجر 32 بازار ستاره‌هاي سينما گرم است
گمانه‌زني درباره پركارترين بازيگران زن جشنواره امسال
این بازیگر در فیلم‌های «میهمان داریم» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور، «امروز» ساخته رضا میرکریمی، «بیداری برای سه روز» ساخته مسعود امینی تیرانی و « شب، بیرون» به کارگردانی همسرش کاوه سجادی حسینی به ایفای نقش پرداخته است...
سينماي ما- هر سال تا قبل از شروع جشنواره و با گمانه‌زني درباره فيلم‌هايي كه به جشنواره آن سال مي‌رسند، مي‌توان متوجه شد كه كدام بازيگران در جشنواره پررنگ‌تر ظاهر خواهند شد. البته گاهي هم معادلات به هم مي‌ريزد. مثلا سال گذشته پيش‌بيني شده بود كه مريلا زارعي پركارترين بازيگر جشنواره فجر باشد. خبرگزاري‌ها نوشته بودند كه زارعي با چهار فيلم در جشنواره پركارترين بازيگر زن است. فيلم‌هاي «همه چیز برای فروش»، «هیس،دخترها فریاد نمی زنند»، «چمران» و «خواب های طلایی» آثاري بودند كه قرار بود از زارعي در جشنواره فجر به نمايش دربيايند اما «چمران» كه اصلا به جشنواره نرسيد و تازه بعد از يك‌سال قرار است در جشنواره امسال نمايش داده شود و «خواب‌هاي طلايي» و «همه چيز براي فروش» هم در جشنواره حضور نداشتند. اما رتبه دوم كه با سه فيلم در اختيار مهناز افشار قرار گرفته بود، درست از آب درآمد چون فيلم‌هاي «از تهران تا بهشت»، «هیچ کجا، هیچ کس» و «چه خوبی برگشتی» با بازي افشار در سي‌ويكمين جشنواره فيلم فجر حضور پيدا كردند.

براي جشنواره سي‌ودوم هم از حالا بازار ستاره‌هاي سينما گرم است. فعلا هنگامه قاضياني با 5 فيلم پركارترين بازيگر زن امسال به شمار مي‌رود. او در فیلم‌های «به تهران خوش آمدید»،«با دیگران»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»، «ساکن طبقه وسط» و «ما همه گناهکاریم» به ایفای نقش پرداخته است.(كه البته «زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو» توليد سال گذشته است.)

شقایق فراهانی هم  با فیلم های «خواب زده‌ها»، «رستاخیز»،«به تهران خوش آمدید»، «سایه روشن» و «خانم» كنار قاضياني از بازيگران زن پركار جشنواره سي‌ودوم است. اما نكته جالب به رده دوم بازيگران زن پركار برمي‌گردد. يعني آنهايي كه با چهار فيلم در جشنواره فجر حضور دارند. مهتاب کرامتی با فیلم‌های «اشباح»، «رستاخیز»، «آینه شمعدون» و «ناخواسته»، پانته آ بهرام با فیلم‌های «طبقه حساس»، «بلوک 9 خروجی 2»، «بیگانه» و «آینه شمعدون»، ساره بیات با فیلم‌های «خواب زده‌ها»، «فصل فراموشی فریبا»، «ساکن طبقه وسط» و «هیولا» و سحر قریشی با فیلم‌های «آتیش بازی»، «آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند»، «دربست آزادی» و «عبور از مه» نام‌هاي آشنايي هستند كه جزو بازيگران پركار امسال لقب گرفته‌اند اما يك نفر ديگر هم جديدا به فهرست پركارترين‌ها اضافه شده است. در برخي از خبرگزاري‌ها اصلا نام او به عنوان پركارترين بازيگر سال آمده است. یک بازیگر جوان كه با چهار فیلم متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر است. سهیلا گلستانی بازیگر جوانی که پیش از این در فیلم‌هایی چون «نصف مال من نصف مال تو» و «چهل سالگی» ایفاگر نقش‌های کوتاهی بوده است و بیشترین حضور مقابل دوربین را در تله فیلم «دماغ» و سریال «وضعیت سفید» داشته است، امسال با چهار فیلمی که نقش اصلی آنها را برعهده دارد، نامش به عنوان پرکارترین بازیگر زن مطرح است.

این بازیگر در فیلم‌های «میهمان داریم» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور، «امروز» ساخته رضا میرکریمی، «بیداری برای سه روز» ساخته مسعود امینی تیرانی و « شب، بیرون» به کارگردانی همسرش کاوه سجادی حسینی به ایفای نقش پرداخته و از نکات جالب اینکه در هر چهار فیلم با پرویز پرستویی هم بازی است.
گلستانی تجربه ساخت فیلم کوتاه را نیز دارد و آخرین ساخته او به نام «بازگشت» در جشنواره رویش برگزیده شد. او نام تقريبا ناشناخته‌اي است كه ممكن است با فيلم‌هاي زيادي كه بازي كرده، كشف جشنواره امسال باشد. بخصوص كه با كارگردانان مطرحي چون عسگرپور و ميركريمي كار كرده و حداقل حضور اين دو فيلمش در بخش مسابقه تقريبا قطعي بنظر مي‌رسد.

با توجه به اينكه اين معادلات در لحظه اعلام نام فيلم‌هاي حاضر در جشنواره تغيير مي‌كند، نمي‌توان با قطعيت نظر داد. شايد اصلا گلستاني پركارترين بازيگر زن جشنواره امسال باشد. بخصوص كه فيلم‌هاي او در مقايسه با ديگران از احتمال بيشتري براي حضور قطعي در جشنواره فجر برخوردارند.
منبع:
به روز شده در تاریخ: شنبه 14 دي 1392 ساعت 12:53:12

تمـــــــــاشــــاخــــانـه

جوایز کسب شده توسط سینمای ما
جوایز کسب شده توسط سینمای ما