اخبــار فـوری
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

در این مورد با توجه به اینکه تهیه کننده فیلم از داوری نهایی انصراف داد فیلم از داوری درآمد و نتایجی که در اختتامیه خوانده شد نتایج نهایی هیات داوری با توجه به انصراف یک فیلم بود

حرفهاي قريبيان درباره مشكوك و غير قابل قبول بودن داوري جشنواره + تأكيد مجدد قريبيان بر صحت گفته هايش
فرامرز قريبيان اعلام كرد كه نتایج نهایی هیات داوری جای هیچ شک و شبهه ای ندارد
سينماي ما-  فرامرز قریبیان عضو هیات داوری سی و دومین جشنواره فیلم فجر درباره حضورش در جشنواره سی و دوم ، گفت:سال‌ها بود داوری را قبول نمی‌کردم چرا که مشکلات را می‌دانستم و مسائلی که آخر هر دوره درباره داوران گفته می شود را دیده بودم. اما به خاطر آقای رضا داد که به ...
*** فرامرز قریبیان عضو هیات داوری سی و دومین جشنواره فیلم فجر درباره حضورش در جشنواره سی و دوم ، گفت:سال‌ها بود داوری را قبول نمی‌کردم چرا که مشکلات را می‌دانستم و مسائلی که آخر هر دوره درباره داوران گفته می شود را دیده بودم. اما به خاطر آقای رضا داد که به سینما حسن نیت دارد و در برای  پیشرفت آن حرکت می‌کند،‌ قبول کردم این دوره به عنوان داور در جشنواره حضور داشته باشم.
 
وی خاطر نشان کرد:به طور طبیعی در جلسات هیات داوری هرکس نظراتی دارد اما به هر حال آنچه در پایان جلسات جمع بندی می شود ملاک است .مثلا اینکه بهترین فیلم دو انتخاب باشد و یا در بخش‌هایی دو سیمرغ داده شود. یا اینکه در بخش  بازیگر مکمل زن دو دیپلم افتخار داده شود نتیجه مباحث است .
 
قریبیان ادامه داد:در حوزه صدا هم صحبت زیادی شد که در نهایت قرار شد به یک فیلم برای صدابرداری و صدا گذاری دو سیمرغ داده شود.
 
این بازیگر تعداد فیلم‌های جشنواره سی‌ودوم را در بخش مسابقه زیاد عنوان کرد و گفت: حدود 10 فیلم مناسب بخش مسابقه نبود و اگر مثل سال‌های قبل 22 فیلم به این بخش راه پیدا می‌کرد قضاوت بهتر می‌شد.
 
وی با اشاره به حواشی فیلم «عصبانی نیستم» اظهار کرد: در این مورد با توجه به اینکه تهیه کننده فیلم از داوری نهایی انصراف داد فیلم از داوری درآمد و نتایجی که در اختتامیه خوانده شد نتایج نهایی هیات داوری با توجه به انصراف یک فیلم بود و جای هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد .
 
قریبیان با اشاره به ویژگی‌های این دوره جشنواره گفت: اجرای جشنواره از نظر نظم خصوصا در سالن میلاد بهتر شده بود و امیدوارم در سال‌های آینده هم داورهایی را انتخاب کنند که کارشان بهتر باشد.

***
اين در حاليست كه سايت كافه سينما پس از اختتاميه و به نقل از فرامرز قريبيان نوشت كه جلسه اضطراري داوران روز قبل از اختتاميه و بدون حضور و اطلاع او برگزار شده و در انتها چنين گفته بود: "همان طور که می دانید در ابتدای مراسم اختتامیه نامه ای از طرف کارگردان فیلم عصبانی نیستم! خوانده شد که ایشان به طور داوطلبانه از بخش رقابتی جشنواره کنار کشیدند. این نامه باعث تعجب من شد و من هنوز این نامه و اتفاقات پیش امده در مراسم اختتامیه مشکوک هستم. چرا یک فیلمساز باید به یکباره از بخش رقابتی جشنواره کناره بکشد و در اخرین لحظه سیمرغ بازیگر نقش اول مرد فیلم اش را به دیگران ببخشد؟ این اتفاقات از نظر من مشکوک و غیرقابل قبول است."

يك روز پس از انتشار حرفهاي قريبيان در خبرگزاريها، سايت كافه سينما بار ديگر چنين تيتر زد:  "تماس آقای فرامرز قریبیان  و تاکید دوباره‌ بر گفته‌های شجاعانه‌اش درباره داوری جشنواره و تعلق جایزه به نوید محمدزاده، پس از انتشار مصاحبه‌های اخیر"
اين سايت با درج  خبر و انتشار فايل صوتي گفته هاي اين بازيگر، بر صحت سخنان قبلي وي تأكيد كرد و نوشت: "در ساعات گذشته، سخنانی از قریبیان در رسانه‌ها، از جمله به گفته ایشان در "مهر"، بازتاب یافته، که چنین تاکیدی را لازم دیده‌اند. کافه سینما به همین خاطر فایل صوتی سخنان قریبیان در این گفتگوی شجاعانه را، منتشر می‌کند."
 
منبع: Fars
به روز شده در تاریخ: يكشنبه 27 بهمن 1392 ساعت 3:56:52

تمـــــــــاشــــاخــــانـه

جوایز کسب شده توسط سینمای ما
جوایز کسب شده توسط سینمای ما