اخبــار فـوری
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

با برگزاري مراسم اسكار ٢٠١٤ چند رکورد مربوط به نامزدهای اسکار شکسته و برخي عدد‌ها جابجا شد
ركوردهاي افسانه اي نامزدي اسكار: جان ويليامز ٤٦ بار، وودي آلن ١٨ بار، مريل استريپ ١٦ بار
سينماي ما- هنگام اعلام رسمی اسامی نامزدهای اسکار 2014،هیچ کدام از فیلمهای نامزد اسکار بهترین فیلم سال به جز فیلم جاذبه در لیست ده فیلم پرفروش زمان اکران خود قرار نداشتند...
***با برگزاري مراسم اسكار ٢٠١٤ چند رکورد مربوط به نامزدهای اسکار شکسته و برخي عدد‌ها جابجا شد،  بيشترين تعداد نامزدي و سن و سال نامزدها و چند موضوع ديگر در اسكار امسال تغيير كرد:
 
 وودی آلن : 16 بار نامزدی اسکار! او با نامزدی برای بهترین فیلمنامه‌ی اوریژینال " یاسمین غمگین " به عدد 16 بار نامزدی اسکار رسیده است.و با مزه اینجااست که وودی آلن رکورد خودش را شکسته. چرا که پیش از این در اسکار 84 با رسیدن به عدد 15 برای فیلمنامه‌ی اوریژینال  "نیمه شب در پاریس "رکورد جدیدی خلق کرده بود.
بروس درن: دومین بازیگر کهنسال برای نامزدی اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول! او در سن 77 سالگی برای بازی در فیلم نبراسکا نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد است.و این سن او را به دومین بازیگر مسنی تبدیل می‌کند که نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.پیش از این ریچارد فارنسورث در 79 سالگی برای جایزه اسکار نامزد شده بود.
مگان الیسون : اولین تهیه‌کننده زن تاریخ اسکار که در یک مراسم برای دو فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شده است: آن دختر و دغل بازی آمریکایی
سرزمین میانه: با سه نامزدی که فیلم هابیت‌ها:نابودی اسماگ در اسکار 86 دارد؛ تعداد کل نامزدی‌های مربوط به سرزمین میانه به 36 عدد رسید.
جنیفر لورنس :بازیگر مستعدی که جانشین بی چون و چرای اسطوره‌ای مانند مریل استریپ نامیده می شود! جنیفر لورنس با 23 سال سن به جوانترین و تنها بازیگری تبدیل شد که توانسته تاکنون در این سن به 3 نامزدی اسکار نائل شود.
جون سکوئیب : او به سومین زن کهنسال  نامزد دریافت اسکار تبدیل گردیده! سکوئیب با 84 سال سن برای بازی در نقش کیت گرانت در فیلم نبراسکا  به این عنوان رسید.رکورد مسن ترین زن نامزد جایزه اسکار همچنان متعلق به گلوریا استوارت است که در سال 1997  در فیلم تایتانیک در سن87 سالگی حضور یافته بود.
مریل استریپ :18 بار نامزدی اسکار! حضور او در اسکار 86 غوغا کرده و با نامزدی برای اسکار بهترین بازیگر زن به خاطر بازی در فیلم آگوست: اوسیچ کانتی ؛ به عدد باورنکردنی 18 بار نامزدی رسید. رکورد قبلی نیز متعلق به وی بود.او در اسکار 84 رکورد 17 نامزدی را ثبت کرده بود.
جان ویلیامز : 46 بار نامزدی در اسکار!!این آهنگساز برجسته در اسکار 86 به یک رکورد باورنکردنی در نامزدی جایزه اسکار رسیده است.او برای بخش موسیقی اوریژینال به عدد 46 نامزدی رسیده و رکورد آلفرد نیومن را شکست.
واما یک رکورد عجیب دیگر که مختص فیلم هااست و نه اشخاص: در هنگام اعلام رسمی اسامی نامزدهای اسکار 2014،هیچ کدام از فیلمهای نامزد اسکار بهترین فیلم سال به جز فیلم جاذبه در لیست ده فیلم پرفروش زمان اکران خود قرار نداشتند!
منبع: Hamshahri
به روز شده در تاریخ: دوشنبه 12 اسفند 1392 ساعت 9:24:15

تمـــــــــاشــــاخــــانـه

جوایز کسب شده توسط سینمای ما
جوایز کسب شده توسط سینمای ما