اخبــار فـوری
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

پیگیری های خبرنگار فارس نشان می دهد که تهیه کننده فیلم، فیلمنامه «عصبانی نیستم» را برای دریافت مجوز به مسئولان پروانه ساخت در دولت قبل ارائه داده بود که این فیلمنامه پس از چند اصلاحیه و اعمال آن از سوی تهیه کننده موفق به دریافت پروانه ساخت شد

كارگردان فيلم هیچيک از موارد اصلاحی را در فیلم اعمال نکرد و موارد دیگری هم به فيلم اضافه كرد
خبرگزاري فارس مدعي شد كه «عصبانی نیستم» غير قانوني ساخته شده است
سينماي ما- پس از حضور فیلم عصبانی نیستم در جشنواره فجر و اعتراض برخی رسانه ها به محتوای  آن، مطالب گوناگونی از سوی برخی مسئولان جشنواره و عده ای از سینماگران و رسانه ها درباره احترام به قانون در مواجهه با فیلم ها عنوان شد.در این مطالب آمده که باید به مراجع قانونی احترام گذاشت و اگر اثری ...
*** پس از حضور فیلم عصبانی نیستم در جشنواره فجر و اعتراض برخی رسانه ها به محتوای  آن، مطالب گوناگونی از سوی برخی مسئولان جشنواره و عده ای از سینماگران و رسانه ها درباره احترام به قانون در مواجهه با فیلم ها عنوان شد.در این مطالب آمده که باید به مراجع قانونی احترام گذاشت و اگر اثری مجوز قانونی را از مراجع ذیصلاح کسب کرد باید به این رای تمکین کرد
 
خبرگزاري فارس در واكنش به اين حرفها در گزارشي مدعي شد كه فيلم غير قانوني ساخته شده است. در گزارش ابن خبرگزاري آمده: "این موارد البته درباره فیلمی مطرح می شود که موارد نقض قانون توسط آن به کرات اتفاق افتاده و صحبت از احترام به قانون درباره آن بدون توجه به این موارد، چیزهای دیگری را به ذهن متبادر می کند.
 
پیگیری های خبرنگار فارس نشان می دهد که تهیه کننده فیلم، فیلمنامه «عصبانی نیستم» را برای دریافت مجوز به مسئولان پروانه ساخت در دولت قبل ارائه داده بود که این فیلمنامه پس از چند اصلاحیه و اعمال آن از سوی تهیه کننده موفق به دریافت پروانه ساخت شد.
 
با این حال تهیه کننده فیلم که کارگردانی آن را هم برعهده دارد علیرغم اصلاح فیلمنامه مصوب، هیچ یک از موارد اصلاحی را در فیلم اعمال نکرد و علاوه بر آن موارد دیگری را نیز به آن اضافه نمود و این بدان معنی است که اساسا این فیلم غیرقانونی تولید شده است.
 
نکته قابل توجه اینکه متاسفانه مسئولان ارشاد از این ماجرا باخبر بودند ولی بدون توجه به این عمل غیرقانونی تهیه کننده، با اصلاحاتی به آن پروانه نمایش دادند و به این شکل عصبانی نیستم در جشنواره فجر به نمایش درآمد.
 
علاوه بر این، تهیه کننده فیلم یک عمل غیرقانونی دیگری نیز مرتکب شده است و آن پخش فیلم در جشنواره برلین بدون اعمال ممیزی های قانونی بوده است. این درحالی است که مطابق قانون فیلم باید با اعمال این اصلاحات در جشنواره برلین حضور پیدا می کرد.
 
عدم اصلاحات اعمال شده در فیلمنامه که با انجام آن پروانه ساخت به این فیلم تعلق گرفت و عدم اصلاحات در فیلمِ نمایش داده شده در برلین که با شرط انجام آن پروانه نمایش فیلم صادر شد نشان می دهد که فیلمی که مسئولان فجر به معترضان آن درس قانون می دهند اساسا غیر قانونی است ولی همین مسئولین حاضر نیستند درباره این موارد صحبت کنند و این نشان از دوگانگی های آزار دهنده ای است که قانون را تنها وسیله ای برای اعمال سلیقه شخصی می‌پندارند."
 
منبع:
به روز شده در تاریخ: يكشنبه 27 بهمن 1392 ساعت 4:09:29

تمـــــــــاشــــاخــــانـه

جوایز کسب شده توسط سینمای ما
جوایز کسب شده توسط سینمای ما