تبلیغات
تبلیغات
اخبــار فـوری
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

موفقیت فیلم «آتش بس» محصول یک مجموعه بود که کنار هم قرار گرفتنشان جذابیتی ویژه را ایجاد کرد و باعث جذب مخاطب زیادی شد. تصور تکرار آن موفقیت و رسیدن به همان کیفیت بدون حضور زوج بازیگر اصلی اگر نه غیر ممکن که لااقل بعید است

ساخت قسمت دوم یک فیلم محبوب بدون حضور ستاره‌های قسمت اول؟!
بهرام رادان و میترا حجار گزینه‌های احتمالی بازی در نقش زوج «آتش بس2» هستند
سینمای ما- ظاهراً میلانی این بار هم برای ادامه فیلم موفقش سراغ این دو چهره رفت و بنا به اخبار غیر رسمی نتوانستند برای همکاری به توافق برسند؛ عدم توافقی که بیشتر به اختلاف نظرهای طرفین در مورد مسایل مالی و سهم هر کدام از موفقیت احتمالی فیلم برمی‌گردد...
*** تهمینه میلانی نویسنده و کارگردان فیلم پرفروش «آتش بس» این روز‌ها مشغول آماده سازی مقدمات و پیش تولید «آتش بس۲» است. خبری که پیش از هر چیز تصویر زوج جذاب فیلم را با بازی محمدرضا گلزار و مهناز افشار به ذهن سینمادوستان می‌آورد؛ فیلمی که این دو نام را به ستاره‌های میلیاردی سینمای ایران تبدیل کرد و زمینه ساخت چند فیلم مشابه و حضور چندباره این دو چهره در کنار هم شد.

ظاهراً میلانی این بار هم برای ادامه فیلم موفقش سراغ این دو چهره رفت و بنا به اخبار غیر رسمی نتوانستند برای همکاری به توافق برسند؛ عدم توافقی که بیشتر به اختلاف نظرهای طرفین در مورد مسایل مالی و سهم هر کدام از موفقیت احتمالی فیلم برمی‌گردد. با کنار رفتن گلزار و افشار، نام‌های دیگری مطرح شد و شنیده‌های "سینمای ما" می‌گوید که بهرام رادان و میترا حجار گزینه‌های احتمالی بازی در نقش زوج فیلم جدید هستند.
میلانی اخیراً در گفتگویی درباره حضور بازیگران اصلی این فیلم، محمدرضا گلزار و مهناز افشار گفت: «در این فیلم قصه متفاوتی از فیلم قبلی را روایت می‌کنیم و هیچ ارتباطی هم بین این دو داستان نیست و هیچ دلیلی نخواهد داشت که بخواهیم از بازیگران فیلم قبلی استفاده کنیم.»

شک نیست که موفقیت فیلم «آتش بس» محصول یک مجموعه بود که کنار هم قرار گرفتنشان جذابیتی ویژه را ایجاد کرد و باعث جذب مخاطب زیادی شد. تصور تکرار آن موفقیت و رسیدن به همان کیفیت بدون حضور زوج بازیگر اصلی اگر نه غیر ممکن که لااقل بعید است. بخشی از موفقیت «آتش بس» را باید به حساب کیفیت و جذابیت حضور گلزار و افشار دانست که شیمی رابطه‌شان روی پرده باعث جذابیت خاصی برای تماشاگران شد. از سوی دیگر، بازی در این فیلم این دو نفر را به ستاره‌های اول سینمای ما تبدیل کرد. با این اوصاف، جمع نشدن مجدد این گروه موفق در کنار هم فقط ناشی از فقدان دید حرفه‌ای و عدم دقت و دوراندیشی طرفین است و بس. اتفاقی که در سینمای جهان به ندرت - آن هم شاید در مورد یکی از دو چهره اصلی فیلم - ممکن است اتفاق بیفتد.

تهمینه میلانی نشان داده که در ساخت فیلم جذاب و مخاطب پسند خبره است و می‌تواند باز هم چنین فیلمی بسازد، اما استفاده از نام و "بِرند" «آتش بس» بدون حضور چهره‌هایش نوعی استفاده ابزاری و بهره برداری غیر حرفه‌ای از محبوبیت آن فیلم است. شاید باید منتظر فیلم دیگری از میلانی درباره زوجی باشیم که مسائلی شبیه به زوج «آتش بس» دارند و بقیه ماجرا ربطی به آن ندارد. اگر این گونه باشد، اسم بسیاری از آثار ایرانی و خارجی را می‌شود «آتش بس 2» گذاشت!
منبع: cinemaema.com
به روز شده در تاریخ: دوشنبه 30 دي 1392 ساعت 1:13:25

تمـــــــــاشــــاخــــانـه

جوایز کسب شده توسط سینمای ما
جوایز کسب شده توسط سینمای ما