اخبــار فـوری
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

زنان سینمای ایران به ملاقات بازیگر / ستاره دهه 1360 رفتند
شب‌نشینی زنان سینمای ایران در منزل فریماه فرجامی
سینمای ما- جمعه گذشته 20 دی عده ای از هنرمندان زن سینمای ایران به ملاقات فریماه فرجامی بازیگر و ستاره ی دهه شصت سینمای ایران رفتند و جویای احوال او شدند. هنرمندانی نظیر تهمینه میلانی، سپیده بازیگر قدیمی سینما ...
*** جمعه گذشته 20 دی عده ای از هنرمندان زن سینمای ایران به ملاقات فریماه فرجامی بازیگر و ستاره ی دهه شصت سینمای ایران رفتند و جویای احوال او شدند. هنرمندانی نظیر تهمینه میلانی، سپیده بازیگر قدیمی سینما، مائده طهماسبی، پوراندخت مهیمن، نسرین مقانلو، لاله اسکندی، مریم میلانی، سارا خوئینی ها، لادن مستوفی، مریم امیرجلالی،الهام حمیدی، نرگس محمدی، بهاره افشاری و .... به همت فریبا کوثری به منزل او رفتند.
تهمینه میلانی درباره این دیدار و انگیزه این جمع گفت: وظیفه ماست که به دیدار همکارهای مان برویم. مخصوصا کسانی که در حال حاضر کمتر کسی سراغی از آنها می گیرد و شاید در هیاهوی زندگی روزمره فراموش شده اند. خوشبختانه حال خانم فریماه فرجامی خوب بود و شب بسیار خوبی را با ایشان و دیگر دوستان گذراندیم.

من به طور مرتب احوال پیشکسوت هایی مانند آقایان ملک مطیعی، وحدت و خانم ها ژاله علو، شهلا ریاحی را می پرسم. در حال حاضر خانم ریاحی من را حتی به یاد نمی آورد. ولی به قول دیالوگ معروف «جدایی نادر از سیمین» ایشان من را به خاطر نمی آورد، من که خانم ریاحی را می شناسم و می دانم برای رشد فرهنگ و هنر ایران چقدر زحمت کشیدند. ایشان و خانم حمیده خیرآبادی حاضر شدند در اولین فیلم سینمایی من بازی کنند. تا وقتی خانم خیرآبادی هم زنده بودند مرتب به ایشان سر می زدم. خانم ایرن را بدون اغراق مادر دوم خودم می دانم و ارزش ویژه ای برای شان قائل هستم و تا آخرین لحظات زندگی‌اش کنارش بودم. این عزیزان غیر از اینکه همکارهای من بودند، دوستان خوبم هستند و خاطرات زیادی از آنها دارم .

تهمینه میلانی که این روزها در حال پیش تولید آتش بس 2 است اعتقاد دارد باید کار تبلیغاتی مناسبی انجام شود تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود تا به راحتی پیشکسوتان عرصه های مختلف را فراموش نکنیم و به یاد و جویای احوالات شان باشیم.

تهمینه میلانی تاکید کرد: اعتقاد راسخ دارم که به طور مرتب باید به فکر وضعیت سلامت و معاش این هنرمندان نازنین باشیم. متاسفانه خیلی از آنها از لحاظ مالی دچار مشکل هستند و حتی خانه مناسبی هم برای زندگی ندارند. شاید برایتان جالب باشد بدانید در دورانی که آقای کربایسچی شهردار تهران بودند به ایشان پیشنهاد دادم با همکاری شهرداری و هزینه شخصی خود و همسرم محمد نیک بین تعدادی آپارتمان 40 متری برای هنرمندانی که بضاعت مالی مناسبی ندارند بسازیم تا آنها با خیال آسوده ساکن آنجا بشوند. اتفاقا پیشنهادم با استقبال ایشان مواجه شد، اما مدتی بعد شهردار تهران عوض شد و فرد جدید تمایلی برای انجام این کار نداشت.
منبع:
به روز شده در تاریخ: پنجشنبه 26 دي 1392 ساعت 11:47:32

تمـــــــــاشــــاخــــانـه

جوایز کسب شده توسط سینمای ما
جوایز کسب شده توسط سینمای ما