سينماي ما- هنگام اعلام رسمی اسامی نامزدهای اسکار 2014،هیچ کدام از فیلمهای نامزد اسکار بهترین فیلم سال به جز فیلم جاذبه در لیست ده فیلم پرفروش زمان اکران خود قرار نداشتند...
سينماي ما- اسکار هشتاد و ششم در حالی در سالن زیبای دالبی تئاتر شهر لس آنجلس آغاز به کار کرد که بسیاری از بزرگان سینمای جهان در این جمع حضور به هم رسانیدند. ديشب اسکار 2014 در 24 بخش برندگان خود را شناخت.از این میان برخی آثار برای چند جایزه اسکار و برخی دیگر فقط برای یک گرفتن مجسمه شانس داشتند ...
سینمای ما- مدیر بخش انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره بینالمللی فیلم فجر، گزارش نهاییاش را ارایه کرد. سید محسن هاشمی در این گزارش از آرای پر حاشیه جشنواره فجر 32 که به مدیرعامل خانه سینما و دبیر جشنوارهی فیلم فجر ارایه کرده، آورده است: ...
*** با اعلام ادامه اکران عمومی معراجی ها که از اوایل اسفند شروع شده، اکران عمومی چهار فیلم در نوروز 93 قطعی شده است. قرارداد نمایش عمومی فیلمهای سینمایی ...
سينماي ما- حجتالله ایوبی درباره ی اینکه در این شرایط آیا قرار است مسئولان سینمایی برای برونرفت از برخی فشارها برای اکران «رستاخیز»، «عصبانی نیستم» و «آشغالهای دوستداشتنی» اقدامی انجام بدهند؟ اظهار کرد: ...
سینمای ما- فیلمی که از غلظتِ اغراق در موقعیت و شخصیت ابایی ندارد، گاهی عامدانه مسخرگی پیشه میکند و آگاهانه به سمت نوعی «بلاهتِ جذاب» در روایت و آدمها و فضاها میرود تا شاید بتواند طعم و مزه تازهای را به تماشاگرانِ خسته از این همه بیمزگی و بدمزگی بچشاند
سينماي ما-صوفيا نصرالهي: بالشخصه معتقدم كه حاتميكيا عمدا اسم فيلمش را «چمران» نگذاشته است كه دائم مخاطبش درگير اين مسئله نشود كه قهرمانش چمران است. «چ» يعني چريك.
سینمای ما- هادی معیری نژاد: متروپل آخرین فیلم مسعود کیمیایی هم اگرچه همه ابزارهای یک کار خوب چفت و بست دار را دارد اما در نهایت حس کارگردان را به تماشاگران منتقل نمی کند نه این که فیلم لکنت دارد یا فرم مشکل داشته باشد ...
سینمای ما- حسین عیدیزاده: «شیار 143» آدم را به آینده آبیار امیدوار میکند؛ او فیلمی ساخته استاندارد که با داستانی بیننده را همراه میکند و همین دستاوردی مهم برای فیلم دوم یک فیلمساز است...
سينماي ما - ياشار نورايي: در تعجبم که کارگردان هوشمندی مانند او چرا برخلاف برداشت موفق دیگرش از یک نمایشنامه دیگر تنسی ویلیامز، فراموش کرده که اصل و رکن موفقیت هر نوع برداشتی، حفظ چارچوب فرهنگی و بومی کشوری است که اثر قرار است در این برگردان در آنجا اتفاق بیفتد...
سینمای ما- فریدون جیرانی با نوشتن متنی تحلیلی و دقیق با تشریح وضعیت شرایط فیلمسازی نسلهای مختلف سینمای ایران خواستار نمایش «آشغالهای دوست داشتنی» شد ...
سینمای ما- یادم هست روز اول به فیلمبردار گفتم رنگها را غلیظ و اصطلاحاًً جیغ میخواهم. به آهنگساز هم گفتم این فیلم به یک موسیقی دیوانه نیاز دارد. خلاصه که در همه بخشها ویژگی آشفتگی و غلو را حفظ کردیم. به همه توصیه میکردم که از فالش بودن کارشان نترسند...
سینمای ما- فرنوش ارس خانی: جمشید محمودی در اولین ساخته اش به سراغ مضمون عاشقانه ای رفته که در کنار آن به قضیه مهاجرت هم می پردازد. او از جمله کارگردانان فیلم اولی امسال است که به خاطر قابلیت های فیلمش، این شانس را پیدا کرده تا در بخش مسابقه سینمای ایران حضور داشته باشد. و بتواند در مسیری قرار بگیرد تا با فیلمسازان کار کشته تر این دوره رقابت کند. یادداشتی که در ادامه می خوانید از زبان خود او از فیلمش است.
سینمای ما- به بهانه اولین نمایش فیلم «انارهای نارس» برای اهالی رسانه و منتقدان با او درباره فیلم اولش، همکاری با بازیگران چهره، نوع متفاوت گریم بازیگران، قصه پردازی و حضورش در دو بخش جشنواره فیلم فجر گفتگو کردیم که میخوانید: ...
سینمای ما- مدیر بخش انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره بینالمللی فیلم فجر، گزارش نهاییاش را ارایه کرد. سید محسن هاشمی در این گزارش از آرای پر حاشیه جشنواره فجر 32 که به مدیرعامل خانه سینما و دبیر جشنوارهی فیلم فجر ارایه کرده، آورده است: ...
سينماي ما-صوفيا نصرالهي: سينما هنر عامهپسندي است كه بالاخره تا حدي سليقه هم در آن دخيل است و همين باعث ميشود خيليها درباره جوايز سينمايي و به حق بودن يا نبودنشان اظهارنظر كنند...
سینمای ما- فرنوش ارس خانی: در جشنواره امسال دو فیلم به نمایش در آمدند که هر دو از آثار مهم و قابل تقدیر فیلمسازان شان به حساب مى آیند. این دو فیلم از جمله آثار پرهزینه ای هستند که در سال آینده به نمایش درخواهند آمد..