اخبــار فـوری
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

تكليف اكران نوروز ١٣٩٣ معلوم شد
«معراجیها»، «طبقه حساس» و «مهمان داريم» قطعي شد/ فيلم ناتمام «آينه شمعدون» بدون اطلاع كارگردان در نوبت اكران عيد است؟!
سينماي ما-  فیلم تازه مسعود ده نمکی یعنی «معراجیها» نخستین فیلمی خواهد بود که در اکران نوروزی حضور خواهد داشت. دو فیلم دیگر جشنواره یعنی «طبقه حساس» و «مهمان داریم» هم دو گزینه دیگر اکران نوروزی هستند. اما عجيبترين خبر ...
*** تازه ترین فیلم ده نمکی یعنی «معراجیها» نخستین فیلمی خواهد بود که در اکران نوروزی حضور خواهد داشت. این فیلم در گروه آفریقا اکران می شود. دو فیلم دیگر جشنواره یعنی «طبقه حساس» و «مهمان داریم» هم دو گزینه دیگر اکران نوروزی هستند. «طبقه حساس» در گروه استقلال اکران می شود و «مهمان داریم» در گروه آزادی.
در حالی که تقریبا در روزهای انتهایی جشنواره فیلم فجر مشخص شده بود که بلافاصله بعد از پایان جشنواره تازه ترین فیلم مسعود ده نمکی یعنی «معراجیها» روی پرده خواهد رفت اما گویا اکران این فیلم با یک تاخیر یک هفته ای از چهارشتبه همین هفته در گروه آفریقا آغاز خواهد شد.
 
به این ترتیب فیلم ده نمکی نخستین فیلمی خواهد بود که در اکران نوروزی هم حضور خواهد داشت. آن طور که «بانی فیلم» گزارش داده دو فیلم دیگر جشنواره یعنی «طبقه حساس» و «مهمان داریم» هم دو گزینه دیگر اکران نوروزی هستند. «طبقه حساس» در گروه استقلال اکران می شود و «مهمان داریم» در گروه آزادی.
 
این در حالی است که قاطبه آنها که «مهمان داریم» را در جشنواره دیده اند آن را اثری معمولی و به لحاظ تم داستانی یکنواخت می دانند  برای همین قرارگیری این فیلم در سبد اکران نوروزی قدری تعجب برانگیز است اما به هر حال تهیه کننده فیلم حوزه هنری است و طبیعی است که بهترین زمان اکران را برای فیلم خود برگزیند.
 
در میان این سه فیلم به نظر می رسد «طبقه حساس» شانس اصلی فروش باشد به خصوص که هم عطاران را دارد و هم تازه ترین محصول کارگردانی است که «مارمولک» و «لیلی با من است» یعنی دو کمدی به شدت پرمخاطب را ساخته است. از همه اینها مهمتر پیمان قاسم خانی فیلمنامه نویس توانای ایرانی سناریوی «طبقه حساس» را نگاشته است و بسیاری از علاقمندان کارهای قاسم خانی هم از این کار استقبال خواهند کرد.
 
نکته جالب درباره پخش «طبقه حساس» این است که برخلاف سالهای قبل که این شرکت فیلمیران بود که چنین فیلمهای پرشانسی برای جلب مخاطب را پخش می کرد این رسانه فیلمسازان مولود به مدیریت حبیب اسماعیلی است که پخش «طبقه حساس» را برعهده گرفته است.  پخش «معراجیها» را فیلمیران انجام می دهد و «مهمان داریم» هم توسط تهیه کننده اش یعنی حوزه هنری پخش خواهد شد.

 مهمان ناخوانده اكران نوروزي؟!

 اما این پایان کار نبود چراکه چندی قبل از جشنواره سی و دوم فجر محمد کمالی پور تهیه کننده فیلم اعلام کرد که قصد به پایان رساندن فیلم را دارد و حتی شاید آن را به جشنواره هم برساند. با این حال فیلم هرچند به جشنواره نرسید ولی شنیده های شبکه ایران حکایت از این دارند که تهیه کننده نسخه ای از فیلم را آماده کرده و حتی شرکت پخش هم برای آن پیدا کرده است.
 
این شنیده ها وقتی رگه های جدی می گیرد که داریوش باباییان مدیر دفتر پخش شکوفافیلم در گفتگو با شبکه ایران در کنار صحبت درباره فیلمهایی که امسال برای پخش درنظر گرفته نام «آینه شمعدون» را به عنوان یکی از گزینه های شرکت متبوعش برای پخش اعلام کرده و می گوید:«به جز فیلمهای "مردن به وقت شهریور" و "دنیای پرامید" توافقات لازم برای پخش فیلم "آینه شمعدون" را هم انجام داده ایم.»
 
وقتی از باباییان می پرسیم یک فیلم نیمه تمام چطور روی پرده می رود او می گوید:« تا آنجایی که من می دانم سکانسهای نیمه تمام فیلم اخیرا فیلمبرداری شده و تنها دو سکانس از فیلم باقی مانده است که آن هم در روزهای آتی فیلمبرداری اش تمام می شود.»
 
باباییان درباره اینکه چه زمانی را برای اکران فیلم مناسب می داند می افزاید:«باید نسخه کامل فیلم آماده شود و بعد پروانه نمایش بگیرد. اگر پروانه نمایش به موقع صادر شود شاید به اکران نوروزی هم برسیم.»
نکته جالب اینجاست که باباییان از تلاشهای تهیه کننده «آینه شمعدون» برای اتمام فیلمش خبر می دهد اما بهرام بهرامیان کارگردان کار هیچ خبری از این اتفاق ندارد. بهرامیان  درباره اینکه شنیده شده فیلمبرداری نماهای باقیمانده این فیلم را انجام داده است می گوید:«نه بابا! اصلا چنین چیزی صحت ندارد. البته ممکن است پخش کننده یک سری پلانهای گرفته شده را به هم بچسباند و نسخه ای را برای پخش ارائه کند اما آن فیلم دیگر فیلمِ من نیست.»

منبع: Inn
به روز شده در تاریخ: دوشنبه 28 بهمن 1392 ساعت 0:14:27

تمـــــــــاشــــاخــــانـه

جوایز کسب شده توسط سینمای ما
جوایز کسب شده توسط سینمای ما