اخبــار فـوری
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

اگر بخواهیم در مورد عیاری حرف بزنیم باید کتاب‌ها نوشت، او امپراتور و شاه فیلم «روزگار قریب» بود، زیرا عیاری یک فیلمساز مولف است

هفتمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با حضور هنرمندان سینما و منتقدان و اهالی رسانه برگزار شد
عیاری: نهایت آرزویم این بوده که کارهایم دیده شوند نه خودم/ سجادی: متوقف‌کردن فیلم عیاری ظلم به سینما و فرهنگ کشور است/ هاشمی: در مورد عیاری باید کتاب‌ها نوشت
سینمای ما- هفتمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با حضور هنرمندان سینما و منتقدان و اهالی رسانه برگزار شد. در بخشی از این مراسم از کیانوش عیاری تجلیل شد. محمدعلی سجادی در این مراسم درباره کیانوش عیاری گفت: عیاری بیش از چهل سال از عمرش را ...
*** هفتمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با حضور هنرمندان سینما و منتقدان و اهالی رسانه برگزار شد. در بخشی از این مراسم از کیانوش عیاری تجلیل شد. محمدعلی سجادی در این مراسم درباره کیانوش عیاری گفت: عیاری بیش از چهل سال از عمرش را در سینما گذاشته، فیلمسازی تک بعدی بوده که با هشت میلی متری در شرایطی سخت فیلم ساخته است در همه آثار و فیلم‌هایی که ساخته یک اثر انگشت دارد و علاقه وی به داستان گویی و سینمای روایی باعث شده که مخاطب عام و خاص داشته باشد.

وی افزود: فیلمی مثل آن سوی آتش و امثال آن نشان داده که عیاری صاحب سلیقه است تا اینکه به خانه پدری می‌رسد. در سریال‌هایی هم که ساخته‌‌ همان اثر انگشت را دارد که عیاری خلاق و عاشق سینما است و در فضای بحران زده و سیاست زده نگاه جامعی دارد.

این کارگردان سینما بیان داشت: وی نشان داده که گرفتار موج نیست بلکه گرفتار سینما است، متاسفانه فیلم خانه پدری او یک مدتی دچار توقف شد ظاهرا قرار است مشکل این فیلم حل شود، متوقف کردن فیلم عیاری ظلم به سینما و فرهنگ کشور است.

مهدی هاشمی نیز درباره عیاری گفت: اگر بخواهیم در مورد عیاری حرف بزنیم باید کتاب‌ها نوشت، او امپراتور و شاه فیلم «روزگار قریب» بود زیرا عیاری یک فیلمساز مولف است.

هوشنگ گلمکانی نیز در این مراسم به مناسبت تقدیر از کیانوش عیاری طی سخنان کوتاهی گفت: کیانوش عیاری کارگردانی‌ست که نیست، فیلم‌هایی که می‌سازد گویا کارگردان ندارد هر چه جلو‌تر رفت در آثارش پنهان‌تر شد و این همه یک نوع فیلم سازی است که ممکن است عده‌ای دوست داشته باشند و یا عده‌ای نداشته باشند.

کیانوش عیاری هم در این رویداد سینمایی در سخنانی گفت: ‌‌نهایت آرزوی من این است که دیده نشوم زیرا اهمیت کار ما در این است که دیده نشویم زیرا وقتی کسی کاری انجام می‌دهد باید بازویش محو شود و اثرش بماند مانند کسی که می‌خواهد خیرات بدهد و همه جا این کار را جار بزند.
منبع: nasimonline
به روز شده در تاریخ: پنجشنبه 26 دي 1392 ساعت 13:48:55

تمـــــــــاشــــاخــــانـه

جوایز کسب شده توسط سینمای ما
جوایز کسب شده توسط سینمای ما