رئيس سازمان سينمايي درباره شرايط اکران «رستاخیز»، «عصبانی نیستم» و «آشغالهای دوستداشتنی» گفت و به حرفهاي اين روزهاي حاتميكيا جواب داد
هزینههای فیلم «چ» را دولت قبلی پرداخت کرده است/ علاقهمندم بدانم چرا حاتمیکیا مظلوم است؟/هیچکس را مجبور نکردیم فیلم به جشنواره بدهد
سينماي ما- حجتالله ایوبی درباره ی اینکه در این شرایط آیا قرار است مسئولان سینمایی برای برونرفت از برخی فشارها برای اکران «رستاخیز»، «عصبانی نیستم» و «آشغالهای دوستداشتنی» اقدامی انجام بدهند؟ اظهار کرد: ...
*** رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد با تاکید بر اینکه مرز بسیار باریکی بین کوتاه آمدن و مصلحتاندیشی وجود دارد، گفت: پای حرفهایمان ایستادهایم و باز هم میایستیم پس سینماگران خیالشان راحت باشد.
حجتالله ایوبی درباره ی اینکه در این شرایط آیا قرار است مسئولان سینمایی برای برونرفت از برخی فشارها برای اکران «رستاخیز»، «عصبانی نیستم» و «آشغالهای دوستداشتنی» اقدامی انجام بدهند؟ اظهار کرد: ما باید یاد بگیریم که مصلحت سینما را بر مصالح خودمان، مصالح شخصی و مصلحت یک فیلم ترجیح بدهیم. جوانی مثل آقای درمیشیان (کارگردان عصبانی نیستم) خیلی خوب عمل کرد و نشان داد مصلحت سینما برایش مهمتر از مصلحت فیلم خودش است.
تدبیر و اعتدال کار بسیار دشواری است
او خاطرنشان کرد: تدبیر و اعتدال کار بسیار دشواری است و ما این کار دشوار را آرامآرام با کمک خود اهالی سینما پیش میبریم. درباره این فیلمها هم به موقع و سر جای خود تصمیم میگیریم و سعی خواهیم کرد، تصمیمی بگیریم که اهالی سینما ناامید نشوند و در عین حال سینما هم لطمه نبیند.
مرز بین کوتاه آمدن و مصلحت اندیشی خیلی باریک است
ایوبی در پاسخ به این نقطهنظر مبنی بر اینکه، مصلحتی که مطرح میکند از طرف سینماگران به کنار آمدن و کوتاه آمدن تعبیر میشود، بیان کرد: مرز بین کوتاه آمدن و مصلحت اندیشی خیلی باریک است. بنابراین ممکن است شما آن را به کوتاه آمدن تفسیر کنید و بنده آن را به اعتدال و مصلحتسنجی تفسیر میکنم. ما پای حرفهایمان ایستادهایم و باز هم میایستیم، سینماگران هم خیالشان راحت باشد.
رئیس سازمان سینمایی همچنین در پاسخ به این سوال که «از وقتی که زمان نمایش فیلم «عصبانی نیستم» در برج میلاد جابجا شد در برخی سایتها اعلام شد که نیروهای تندرو میخواهند فشارهای رسانهای خود را به فشارهای فیزیکی تبدیل کنند و اخباری منتشر شده بود که عدهای اتوبوسی به برج میلاد میآیند و بعد هم قرار است اختتامیه را به هم بریزند، آیا شما چنین فشارهایی را تایید میکنید؟» گفت: اجازه دهید پاسخی ندهم، چون الحمدلله اتفاقی نیفتاده و فشار فیزیکی اتفاق نیفتاده است!
ایوبی همچنین این مساله را تایید کرد که براساس همان مصلحتی که میگوید از بروز این اتفاق جلوگیری شده است.
علاقهمندم بدانم چرا حاتمیکیا مظلوم است؟
رییس سازمان سینمایی در ادامه این گفتوگو در رابطه با اظهارات اخیر حاتمیکیا نیز با بیان اینکه علاقمند است بداند چرا حاتمیکیا مظلوم است؟ گفت: ما در مشهد با یکدیگر صحبت کردیم و دوست نداریم اهالی سینما مظلوم باشند. نسبت به آقای حاتمیکیا هم ارادت داریم و اگر متوجه شویم مظلومیت ایشان چیست، سعی میکنیم کمک کنیم و آن را برطرف کنیم، چون آقای حاتمیکیا فیلمساز خوب ماست.
او درباره این گفتهی ابراهیم حاتمیکیا که میگوید «چیزهایی میبیند که حیرت میکند» ادامه داد: ما هم دوست داریم ببینیم ایشان چه میبینند! چون به هر حال آقای حاتمیکیا فیلمسازی بوده که در همه دورهها مورد احترام بوده است و در دوره قبل هم فیلم ساخته و هزینههای فیلم «چ» را دولت قبلی پرداخت کرده است. ایشان بارها تجلیل شده، سیمرغ گرفتهاند و نمیدانم مشکل کجاست.
حوصله من زیاد است
حجتالله ایوبی خاطرنشان کرد: نمیخواهم به عکسالعملهایی که به صحبتهای ایشان شده چیزی را اضافه کنم. حوصله من زیاد است و همه این حرفها را میشنوم. سعی میکنم چیزی نگویم و تاکنون هم درباره همه حرفهایی که شنیدهام چیزی نگفتهام، اما به هر حال ما یک جشنوارهای به نام جشنواره فیلم فجر داریم که بسیار خوب و مهم است و یک آئین باشکوه برای سینمای ایران است.
هیچکس را مجبور نکردیم فیلم به جشنواره بدهد
او افزود: افرادی که داوطلبانه فیلم خود را به جشنواره میدهند به همین دلیل اگر کسی از اساس با این جشنواره مخالف است و آن را قبول ندارد و بر این باور است که این جشنواره در خور شأن ایران و انقلاب نیست، علیالقاعده نباید فیلمش را به جشنواره بدهد و در معرض داوری قرار بدهد، چون وقتی فیلمی در معرض داوری قرار می گیرد حرفهایی که بعد از آن مطرح میشود سوء تعبیرهایی از آن ایجاد میشود.
وی ادامه داد: بنابراین هیچ کس هیچ وقت اهالی سینما را مجبور نکرد که فیلمشان را به جشنواره بدهند و یا این داوری را بپذیرند. اسامی داورها هم اعلام شد و سینماگران همدیگر را میشناسند. پس طرح برخی مباحث قبل از داوری شاید حاشیه کمتری داشته باشد ولی بعد از داوری دیگر پرحاشیه میشود که به نظر من مقداری هم طبیعی است.
رئیس سازمان سینمایی در ادامه گفت:ما در جامعهای زندگی میکنیم که سینما دچار بحرانها و التهابهایی بوده است. به خاطر سینما نباید کاری کنیم که این التهابها بیشتر شود. وقتی جمعی از سینماگران به عنوان داور انتخاب میشوند و ما هم آن را میپذیریم خوب است به آنها احترام بگذاریم و داوریشان را بپذیریم.
در مشهد و قم ملاقاتهای مفیدی انجام شد
ایوبی در ادامه این گفتوگو درباره سفر خود به کشور عراق و اینکه آیا دیداری با آیتالله سیستانی داشته است گفت: خیر، در آنجا دیداری نداشتم اما رایزنیها و دیدارهایی با برخی مراجع و علما داشتم. همچنین در قم با نمایندگان آیتالله سیستانی دیداری داشتم و بعد از ارائه گزارش جشنواره فیلم فجر درباره رفع برخی سوء تفاهمها و نگرانیهایی که برای برخی از آقایان ایجاد کرده بودند، در مشهد و قم، ملاقاتهای مفیدی صورت گرفت.
او با اشاره به اینکه این اقدام و گفتوگوها همان چیزی بود که در روز افتتاحیه جشنواره فجر تاکید کرده بود سینما به آن احتیاج دارد و نیز با اشاره به اینکه این گفتو گوها برای حل مساله فیلم «رستاخیز» صورت گرفته است، بیان کرد: قصد داریم فیلم «رستاخیز» را برای مراجع تقلید یا افراد مورد وثوق آنها نشان بدهیم تا در جلسات کارشناسانه بررسی صورت گیرد. آقای درویش هم در این راستا اعلام آمادگی کرده است.
میخواهم رستاخیز فدای تسویه حسابهای خصوصی و جناحی نشود
وی خاطرنشان کرد: من نگرانی داشتم و دلیل اینکه برای حل مساله «رستاخیز» به دنبال این فیلم راه افتادم این بود که متاسفانه تلاش یک دهه به خاطر یکسری تسویه حسابهای خصوصی و گروهی و جناحی فدا نشود و یک سرمایه ملی را از بین نبریم.
ایوبی در پاسخ به اینکه ممکن است این تسویهحسابهای جناحی برای فیلمهای دیگر هم رخ دهد، گفت: همین حاشیه «رستاخیز» که ایجاد شده و پس از گفتوگوی ما، نگاهها متفاوت میشوند برای همه کسانی که از سر دلسوزی نگران میشوند و واکنش نشان دادند یک پیام دارد. پیام آن هم این است که بدانند پشت این پردهها و حرفها تلاشهای سیاسی هم هست و باید بیشتر بررسی کنند.
شورای صنفی نمایش به خانه سینما برمیگردد؟
رئیس سازمان سینمایی در بخش دیگری از گفتوگویش درباره وضعیت شورای صنفی نمایش و اینکه آیا به خانه سینما انتقال مییابد یا خیر گفت: روز گذشته، 5 اسفندماه اولین جلسه آن برگزار شد و یکی از کارهای سخت ما همین مساله شورای صنفی نمایش بود که امیدواریم دوستان بدانند تصمیمی که درباره این شورا گرفته شده، جدی است.
ایوبی با اشاره به اینکه اولین جلسه شورای صنفی نمایش در وزارت ارشاد برگزار شد، افزود: بخشهای مختلف همکاری خوبی داشتند و ان شاءالله بقیه هم همکاری داشته باشند. آنچه من در این جلسه با ترکیب جدید همکاران دیدم این بود که آنها همپیمان هستند تا مسائل جناحی، گروهی، فردی و فرقهای را اصلا لحاظ نکنند و در برنامههای اکران، اول سینما را ببینند، دوم سینما را ببینند و بعد باز هم سینما را ببینند.
وی تاکید کرد: محل برگزاری جلسات شورای صنفی نمایش در وزارت ارشاد است. خود اصناف هم درخواستشان این بود که با توجه به مسائلی که به وجود آمده و انتخابات خانه سینما به زودی برگزار میشود، بهتر است این شورا در وزارت ارشاد باشد اما ان شاءالله زمانی که وضعیت صنفها کامل درست شد و انتخابات نیز برگزار شدند، این شورا به جای خود برمیگردد.
«سینما سلام» انرژی مثبتی به مردم و سینماگران داد
حجتالله ایوبی که در حاشیهی حضورش در «تصویر سال» و افتتاح بخش «سینماسلام» با خبرنگاران ایسنا و ایلنا سخن میگفت،دربارهی اینکه قرار است چه کار کارشناسی برای 21 شهریور سال آینده انجام گیرد تا اتفاقات ناخوشایند روز 10 بهمن تکرار نشود؟ با بیان اینکه آقای صمدیان تصویر سال ایران است، بیان کرد: از او میتوان پرسید که در طول 30 تا 40 سال گذشته آیا چنین تصویری دیده است که سالنهای سینما این چنین پر از مخاطب باشد؟! به همین دلیل معتقدم قیمت انرژی مثبتی که این طرح به مردم و سینماگران داد، خیلی بیشتر از چند شیشهای است که احتمالا میگویند شکسته است.
وی افزود: در جریان چنین طرحی موج مثبتی وارد سینمای کشور شد و سینماگران دریافتند که مردم با سینما قهر نیستند. پس برای خلق چنین تصویری هر چقدر هزینه میکردیم میارزید.
ایوبی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح «سینما سلام» با سالنداران و سینماگران هماهنگیهای لازم انجام گرفته بود و هزینهها تعیین شده بودند، گفت: اما هیچ کس فکرش را نمیکرد که این میزان استقبال دیده شود و همه غافلگیر شدند. به همین دلیل برای 21 شهریور که روز ملی سینماست حتما پیشبینی دقیقتری میکنیم و طبق آنچه در 10 بهمن دیدیم برنامهریزی خوبی انجام میدهیم تا مردم به سینماها بروند و بدون حاشیه و شکسته شدن شیشهها سالنهای سینمایی پر شود.
رئیس سازمان سینمایی درباره تحلیل خود از این نوع استقبال مردم و اینکه گفته میشود دلیل اصلی حضور گسترده مردم در سینماها به دلیل رایگان بودن، اتفاق افتاده است، اظهار کرد: راستش هنوز این اتفاق را تحلیل درست و جامعهشناسانهای نکردهایم، اما تصاویر و فیلمهایی را که داریم در جلسهای بررسی میکنیم که آیا دلیل این اتفاق فقط رایگان بودن سینماها بوده است یا خیر؟
وی با اشاره به اینکه البته رایگان بودن بی تاثیر نبوده است، افزود: با این حال فکر میکنم به دلیل موج مثبتی که نسبت به سینما ایجاد شد و به دلیل اینکه مردم به دنبال آئین میگردند، این طرح مورد استقبال قرار گرفت. چون مردم ما به دنبال یکسری آیین دسته جمعی و خانوادگی مثل پیادهروی میگردند و این طرح نشان داد که سینما میتواند چند ساعتی اعضای از هم دور شدهی خانواده را دور هم جمع کند هر چند فیلمنامه خوب هم شرط است که امیدواریم تولید شود.
حجتالله ایوبی درباره ی اینکه در این شرایط آیا قرار است مسئولان سینمایی برای برونرفت از برخی فشارها برای اکران «رستاخیز»، «عصبانی نیستم» و «آشغالهای دوستداشتنی» اقدامی انجام بدهند؟ اظهار کرد: ما باید یاد بگیریم که مصلحت سینما را بر مصالح خودمان، مصالح شخصی و مصلحت یک فیلم ترجیح بدهیم. جوانی مثل آقای درمیشیان (کارگردان عصبانی نیستم) خیلی خوب عمل کرد و نشان داد مصلحت سینما برایش مهمتر از مصلحت فیلم خودش است.
تدبیر و اعتدال کار بسیار دشواری است
او خاطرنشان کرد: تدبیر و اعتدال کار بسیار دشواری است و ما این کار دشوار را آرامآرام با کمک خود اهالی سینما پیش میبریم. درباره این فیلمها هم به موقع و سر جای خود تصمیم میگیریم و سعی خواهیم کرد، تصمیمی بگیریم که اهالی سینما ناامید نشوند و در عین حال سینما هم لطمه نبیند.
مرز بین کوتاه آمدن و مصلحت اندیشی خیلی باریک است
ایوبی در پاسخ به این نقطهنظر مبنی بر اینکه، مصلحتی که مطرح میکند از طرف سینماگران به کنار آمدن و کوتاه آمدن تعبیر میشود، بیان کرد: مرز بین کوتاه آمدن و مصلحت اندیشی خیلی باریک است. بنابراین ممکن است شما آن را به کوتاه آمدن تفسیر کنید و بنده آن را به اعتدال و مصلحتسنجی تفسیر میکنم. ما پای حرفهایمان ایستادهایم و باز هم میایستیم، سینماگران هم خیالشان راحت باشد.
رئیس سازمان سینمایی همچنین در پاسخ به این سوال که «از وقتی که زمان نمایش فیلم «عصبانی نیستم» در برج میلاد جابجا شد در برخی سایتها اعلام شد که نیروهای تندرو میخواهند فشارهای رسانهای خود را به فشارهای فیزیکی تبدیل کنند و اخباری منتشر شده بود که عدهای اتوبوسی به برج میلاد میآیند و بعد هم قرار است اختتامیه را به هم بریزند، آیا شما چنین فشارهایی را تایید میکنید؟» گفت: اجازه دهید پاسخی ندهم، چون الحمدلله اتفاقی نیفتاده و فشار فیزیکی اتفاق نیفتاده است!
ایوبی همچنین این مساله را تایید کرد که براساس همان مصلحتی که میگوید از بروز این اتفاق جلوگیری شده است.
علاقهمندم بدانم چرا حاتمیکیا مظلوم است؟
رییس سازمان سینمایی در ادامه این گفتوگو در رابطه با اظهارات اخیر حاتمیکیا نیز با بیان اینکه علاقمند است بداند چرا حاتمیکیا مظلوم است؟ گفت: ما در مشهد با یکدیگر صحبت کردیم و دوست نداریم اهالی سینما مظلوم باشند. نسبت به آقای حاتمیکیا هم ارادت داریم و اگر متوجه شویم مظلومیت ایشان چیست، سعی میکنیم کمک کنیم و آن را برطرف کنیم، چون آقای حاتمیکیا فیلمساز خوب ماست.
او درباره این گفتهی ابراهیم حاتمیکیا که میگوید «چیزهایی میبیند که حیرت میکند» ادامه داد: ما هم دوست داریم ببینیم ایشان چه میبینند! چون به هر حال آقای حاتمیکیا فیلمسازی بوده که در همه دورهها مورد احترام بوده است و در دوره قبل هم فیلم ساخته و هزینههای فیلم «چ» را دولت قبلی پرداخت کرده است. ایشان بارها تجلیل شده، سیمرغ گرفتهاند و نمیدانم مشکل کجاست.
حوصله من زیاد است
حجتالله ایوبی خاطرنشان کرد: نمیخواهم به عکسالعملهایی که به صحبتهای ایشان شده چیزی را اضافه کنم. حوصله من زیاد است و همه این حرفها را میشنوم. سعی میکنم چیزی نگویم و تاکنون هم درباره همه حرفهایی که شنیدهام چیزی نگفتهام، اما به هر حال ما یک جشنوارهای به نام جشنواره فیلم فجر داریم که بسیار خوب و مهم است و یک آئین باشکوه برای سینمای ایران است.
هیچکس را مجبور نکردیم فیلم به جشنواره بدهد
او افزود: افرادی که داوطلبانه فیلم خود را به جشنواره میدهند به همین دلیل اگر کسی از اساس با این جشنواره مخالف است و آن را قبول ندارد و بر این باور است که این جشنواره در خور شأن ایران و انقلاب نیست، علیالقاعده نباید فیلمش را به جشنواره بدهد و در معرض داوری قرار بدهد، چون وقتی فیلمی در معرض داوری قرار می گیرد حرفهایی که بعد از آن مطرح میشود سوء تعبیرهایی از آن ایجاد میشود.
وی ادامه داد: بنابراین هیچ کس هیچ وقت اهالی سینما را مجبور نکرد که فیلمشان را به جشنواره بدهند و یا این داوری را بپذیرند. اسامی داورها هم اعلام شد و سینماگران همدیگر را میشناسند. پس طرح برخی مباحث قبل از داوری شاید حاشیه کمتری داشته باشد ولی بعد از داوری دیگر پرحاشیه میشود که به نظر من مقداری هم طبیعی است.
رئیس سازمان سینمایی در ادامه گفت:ما در جامعهای زندگی میکنیم که سینما دچار بحرانها و التهابهایی بوده است. به خاطر سینما نباید کاری کنیم که این التهابها بیشتر شود. وقتی جمعی از سینماگران به عنوان داور انتخاب میشوند و ما هم آن را میپذیریم خوب است به آنها احترام بگذاریم و داوریشان را بپذیریم.
در مشهد و قم ملاقاتهای مفیدی انجام شد
ایوبی در ادامه این گفتوگو درباره سفر خود به کشور عراق و اینکه آیا دیداری با آیتالله سیستانی داشته است گفت: خیر، در آنجا دیداری نداشتم اما رایزنیها و دیدارهایی با برخی مراجع و علما داشتم. همچنین در قم با نمایندگان آیتالله سیستانی دیداری داشتم و بعد از ارائه گزارش جشنواره فیلم فجر درباره رفع برخی سوء تفاهمها و نگرانیهایی که برای برخی از آقایان ایجاد کرده بودند، در مشهد و قم، ملاقاتهای مفیدی صورت گرفت.
او با اشاره به اینکه این اقدام و گفتوگوها همان چیزی بود که در روز افتتاحیه جشنواره فجر تاکید کرده بود سینما به آن احتیاج دارد و نیز با اشاره به اینکه این گفتو گوها برای حل مساله فیلم «رستاخیز» صورت گرفته است، بیان کرد: قصد داریم فیلم «رستاخیز» را برای مراجع تقلید یا افراد مورد وثوق آنها نشان بدهیم تا در جلسات کارشناسانه بررسی صورت گیرد. آقای درویش هم در این راستا اعلام آمادگی کرده است.
میخواهم رستاخیز فدای تسویه حسابهای خصوصی و جناحی نشود
وی خاطرنشان کرد: من نگرانی داشتم و دلیل اینکه برای حل مساله «رستاخیز» به دنبال این فیلم راه افتادم این بود که متاسفانه تلاش یک دهه به خاطر یکسری تسویه حسابهای خصوصی و گروهی و جناحی فدا نشود و یک سرمایه ملی را از بین نبریم.
ایوبی در پاسخ به اینکه ممکن است این تسویهحسابهای جناحی برای فیلمهای دیگر هم رخ دهد، گفت: همین حاشیه «رستاخیز» که ایجاد شده و پس از گفتوگوی ما، نگاهها متفاوت میشوند برای همه کسانی که از سر دلسوزی نگران میشوند و واکنش نشان دادند یک پیام دارد. پیام آن هم این است که بدانند پشت این پردهها و حرفها تلاشهای سیاسی هم هست و باید بیشتر بررسی کنند.
شورای صنفی نمایش به خانه سینما برمیگردد؟
رئیس سازمان سینمایی در بخش دیگری از گفتوگویش درباره وضعیت شورای صنفی نمایش و اینکه آیا به خانه سینما انتقال مییابد یا خیر گفت: روز گذشته، 5 اسفندماه اولین جلسه آن برگزار شد و یکی از کارهای سخت ما همین مساله شورای صنفی نمایش بود که امیدواریم دوستان بدانند تصمیمی که درباره این شورا گرفته شده، جدی است.
ایوبی با اشاره به اینکه اولین جلسه شورای صنفی نمایش در وزارت ارشاد برگزار شد، افزود: بخشهای مختلف همکاری خوبی داشتند و ان شاءالله بقیه هم همکاری داشته باشند. آنچه من در این جلسه با ترکیب جدید همکاران دیدم این بود که آنها همپیمان هستند تا مسائل جناحی، گروهی، فردی و فرقهای را اصلا لحاظ نکنند و در برنامههای اکران، اول سینما را ببینند، دوم سینما را ببینند و بعد باز هم سینما را ببینند.
وی تاکید کرد: محل برگزاری جلسات شورای صنفی نمایش در وزارت ارشاد است. خود اصناف هم درخواستشان این بود که با توجه به مسائلی که به وجود آمده و انتخابات خانه سینما به زودی برگزار میشود، بهتر است این شورا در وزارت ارشاد باشد اما ان شاءالله زمانی که وضعیت صنفها کامل درست شد و انتخابات نیز برگزار شدند، این شورا به جای خود برمیگردد.
«سینما سلام» انرژی مثبتی به مردم و سینماگران داد
حجتالله ایوبی که در حاشیهی حضورش در «تصویر سال» و افتتاح بخش «سینماسلام» با خبرنگاران ایسنا و ایلنا سخن میگفت،دربارهی اینکه قرار است چه کار کارشناسی برای 21 شهریور سال آینده انجام گیرد تا اتفاقات ناخوشایند روز 10 بهمن تکرار نشود؟ با بیان اینکه آقای صمدیان تصویر سال ایران است، بیان کرد: از او میتوان پرسید که در طول 30 تا 40 سال گذشته آیا چنین تصویری دیده است که سالنهای سینما این چنین پر از مخاطب باشد؟! به همین دلیل معتقدم قیمت انرژی مثبتی که این طرح به مردم و سینماگران داد، خیلی بیشتر از چند شیشهای است که احتمالا میگویند شکسته است.
وی افزود: در جریان چنین طرحی موج مثبتی وارد سینمای کشور شد و سینماگران دریافتند که مردم با سینما قهر نیستند. پس برای خلق چنین تصویری هر چقدر هزینه میکردیم میارزید.
ایوبی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح «سینما سلام» با سالنداران و سینماگران هماهنگیهای لازم انجام گرفته بود و هزینهها تعیین شده بودند، گفت: اما هیچ کس فکرش را نمیکرد که این میزان استقبال دیده شود و همه غافلگیر شدند. به همین دلیل برای 21 شهریور که روز ملی سینماست حتما پیشبینی دقیقتری میکنیم و طبق آنچه در 10 بهمن دیدیم برنامهریزی خوبی انجام میدهیم تا مردم به سینماها بروند و بدون حاشیه و شکسته شدن شیشهها سالنهای سینمایی پر شود.
رئیس سازمان سینمایی درباره تحلیل خود از این نوع استقبال مردم و اینکه گفته میشود دلیل اصلی حضور گسترده مردم در سینماها به دلیل رایگان بودن، اتفاق افتاده است، اظهار کرد: راستش هنوز این اتفاق را تحلیل درست و جامعهشناسانهای نکردهایم، اما تصاویر و فیلمهایی را که داریم در جلسهای بررسی میکنیم که آیا دلیل این اتفاق فقط رایگان بودن سینماها بوده است یا خیر؟
وی با اشاره به اینکه البته رایگان بودن بی تاثیر نبوده است، افزود: با این حال فکر میکنم به دلیل موج مثبتی که نسبت به سینما ایجاد شد و به دلیل اینکه مردم به دنبال آئین میگردند، این طرح مورد استقبال قرار گرفت. چون مردم ما به دنبال یکسری آیین دسته جمعی و خانوادگی مثل پیادهروی میگردند و این طرح نشان داد که سینما میتواند چند ساعتی اعضای از هم دور شدهی خانواده را دور هم جمع کند هر چند فیلمنامه خوب هم شرط است که امیدواریم تولید شود.