News
  • كارشناسان در نشست نقد و بررسي «نود» درباره عادل فردوسي‌پور و برنامه‌اش چه گفتند؟
    عادل هر هفته برای عدالت و فرهنگ بندبازي می‌کند/ فردوسی‌پور یک ستاره پاپ است/شاکی با حکم جلب دم در اصلی صدا و سیما منتظر بود!
  •  
  • ‌عکس‌های متفاوت و تماشايي سعید عبداللهی از کنسرت مازیار فلاحی در برج ميلاد
    مازيار فلاحي ترانه‌هاي سريال «قلب یخی» و فيلم‌هاي «مجنون لیلی» و «پروانگی» را اجرا كرد
  •  
  • بسته خبري / تصويري سايت "سينماي ما" از حضور پلیس امنیت اخلاقی در برج ميلاد و دستگري بازيگر زن
    حاضران در کنسرت مازیار فلاحی و بازدیدکنندگان از برج با گشت ارشاد برخورد كردند
  •  
  • نامه نگاری حسین فرحبخش کار دست تولید جدید پویافیلم داد
    ائتلاف حوزه هنری و شهرداری مانع اکران فیلم «پس کوچه‌های شمرون» شد
  •  
  • «خوابم میاد» به نمایش عمومی رسید
    فیلم رضا عطاران از صبح چهارشنبه روی پرده سینماها
  •  
  • مریلا زارعی در فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌کیا بازی می‌کند
    سرانجام نام بازیگر نقش شهید چمران در «چ» اعلام شد: فریبرز عرب‌نیا
  •  
  • سردار احمدرضا رادان خبر داد
    یک هنرپیشه زن سینما به علت بدحجابی در برج میلاد دستگیر شد
  •  
  • ماموران اماکن وسط پخش فوتبال سینما را پلمب کرده بودند
    دو پردیس سینمایی رفع پلمپ شد
  •  
  • کانون فیلم «هشت و نیم» با همکاری سایت "سینمای ما" برگزار می‌کند؛ پانزدهمين نشست «فيلم ديدن با ...»
    ناگفته‌هاي «بوتیک» یکی از فيلم های برگزیده دهه 1380 با حضور حمید نعمت الله و هادی مقدم دوست
  •  
  • نوشته نيما حسني‌نسب درباره كارنامه بازيگري هنگامه قاضياني؛ به بهانه نمايش عمومي «روزهاي زندگي»
    به همين سادگي‌ هم نيست!
  •  
  • ناگفته‌هاي حضور ستاره‌ها در بازار نمايش خانگي؛ دستمزدها، درصد فروش، شرايط كار و چيزهاي ديگر
    بي‌رونق تولید سینما + دردسرهاي اکران = تغيير مسیر ستاره‌هاي سينما
  •  
  • صحنه‌هاي حذف‌شده اكران عمومي را در خانه تماشا كنيد!
    «اسب حیوان نجیبی است» بدون سانسور (!) در شبکه نمایش خانگی
  •  
  • گفت‌وگوی نيما حسني‌نسب با عباس كيارستمي، درباره سینما و زندگی و خیلی چیزهای دیگر - قسمت دوم
    جگر شير نداري سفر عشق مرو/ تجربۀ زندگی تماشاگران کار سینماگران را ساده می‌کند
  •  
  • عباس رافعی از ناملايمات آخرين روزهاي زندگي شاپور قریب مي‌گويد
    وقتی یک کمک یک میلیون تومانی هم از شاپور قریب دریغ شد!/ نگران قطع حقوق 180 هزار توماني بود
  •  
  • سردار احمدي‌مقدم معتقد است تجربه‌هاي قبلي پخش فوتبال در سینماها اصلاً‌ خوشایند نبود
    نمایش مسابقات یورو 2012 در سینماها فعلاً منتفی شد
  •  
  • به دليل قانون جدايي مجري زن و مرد در برنامه‌هاي سيما
    احسان عليخاني «ماه‌عسل» امسال ماه رمضان را اجرا نمي‌كند
  •  
  • تشييع پيكر شاپور قريب سوت و كور برگزار شد
    همسر قريب: به مهمانی شاپور خوش آمدید!/ همايون اسعديان: افسوس که مراسمی برای این هنرمند برگزار می‌شود که در شان او نیست
  •  
  • نوشته بهمن فرمان‌آرا درباره ري بردبري: روزي كه بر ترس‌هايم پيروز شدم
    «بچه رزمري» رومن پولانسكي، «موبي‌ديك» جان هيوستن و همينگوي به روايت ري بردبري
  •  
  • «خوابم می‌آد» رضا عطاران با اکبر عبدی گیشه‌های بي‌رونق سینمای ایران را گرم مي‌کند؟
    شورای صنفی نمایش فيلم‌هاي اکران اول تابستان 91 را انتخاب کرد
  •  
  • مراسم یادبود شنبه 20 خرداد در مسجد نور
    پيكر شاپور قریب‌ از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان تشییع مي‌شود
  •  
     


     



       




    قزوین و کرمان هم آمادگی میزبانی جشنواره فیلم کودک بودند
    شهر تبریز در انتظار میزبانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان است

    سینمای ما-  سرانجام زمزمه های مربوط به انتقال جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان از همدان، رنگ واقعیت به خود گرفت تا استان های مختلف از جمله آذربایجان شرقی برای گرفتن امتیاز میزبانی این فستیوال معتبر به تکاپو بیافتند.

    با وجود اینکه معاون سینمایی وزیر ارشاد، هفته گذشته در همایش مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها به صراحت منتفی بودن برگزاری جشنواره فیلم کودک در همدان را اعلام کرد اما هنوز استان میزبان این دوره از جشنواره مشخص نشده است.

    قزوین و کرمان استان هایی بودند که اخباری در خصوص آمادگی آنها برای میزبانی این دوره از جشنواره فیلم کودک منتشر شد اما به باور کارشناسان، جدی ترین گزینه که صاحب قابلیت های بالا در برگزاری جشنواره های هنری بوده و زیرساخت های لازم را نیز دارد، آذربایجان شرقی و تبریز است.

    علاوه بر وجود زیرساخت های مناسب در آذربایجان شرقی، اعلام آمادگی مسئولان استانی در میزبانی این دوره از حشنواره فیلم کودک، این استان را به عنوان مهمترین کاندید میزبانی جشنواره مزبور مطرح کرده است.

    سابقه تاریخی، داشته های توریستی و گردشگری در کنار ظرفیت های فرهنگی و اثبات توانمندی برگزاری جشنواره های مختلف بین المللی طی سال های گذشته، مهم ترین عواملی است که آذربایجان شرقی را در زمره نامزدهای مطرح میزبانی جشنواره بین المللی فیلم کودک قرار داده است.

    اعلام آمادگی استاندار برای برگزاری جشنواره فیلم کودک در تبریز

    استاندار آذربایجان شرقی از آمادگی کلانشهر تبریز برای برگزاری جشنواره فیلم کودک خبر داد.

    احمد علیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر، با استقبال از ایده میزبانی تبریز برای این دوره از جشنواره فیلم کودک گفت: تجربه موفقیت آمیز تبریز در برگزاری فستیوال های معتبر فرهنگی و هنری، حاکی از ظرفیت های بالای این شهر فرهنگی است و اعتقاد راسخ مدیریت ارشد آذربایجان شرقی بر این است که تبریز به خوبی می تواند جشنواره فیلم کودک را میزبانی کند.

    استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره می تواند شور و هیجان بی نظیری در تبریز و آذربایجان شرقی ایجاد کند، اظهار داشت: با توجه به زمینه فرهنگ دوستی مردم آذربایجان و تبریز، مردم و البته مسئولان این خطه علاقمندند جشنواره فیلم کودک در تبریز برگزار شود و از آن استقبال می کنند.

    وی در عین حال به بودجه موردنیاز برای برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: علاقمندی مردم و مسئولان تنها شرط میزبانی تبریز از جشنواره فیلم کودک نیست بلکه باید بودجه مالی مورد نیاز برگزاری این جشنواره نیز تامین شود.

    بیگی، اختصاص بودجه ملی را یکی از پیش شرط های میزبانی تبریز از جشنواره فیلم کودک بیان کرد و افزود: آذربایجان شرقی حاضر است در صورت تامین نصف هزینه های مورد نیاز برای برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک، این جشنواره را میزبانی کند.

    تبریز به جشنواره فیلم کودک اعتباری فرهنگی می بخشد

    سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز در این زمینه گفت: صرفنظر از وضعیت قابل قبول امکانات و زیرساخت های فرهنگی تبریز در میزبانی از جشنواره بین المللی فیلم کودک، فرهنگ غنی این کهن شهر می تواند به جشنواره فیلم کودک، اعتباری فرهنگی ببخشد.

    شهرام خدایی به خبرنگار مهر گفت: تبریز و آذربایجان از ابتدا جایگاه برحسته ای در حوزه فرهنگ و هنر این مرزوبوم داشته و مردم این خطه به فرهنگ دوستی شهره اند و همین موضوع می تواند پتانسیل بالقوه ای را در اختیار مسئولان فرهنگی و تصمیم گیران جشنواره فیلم کودک بگذارد.

    وی توضیح داد: بعد از پیروزی انقلاب، فستیوال های هنری به یادماندنی مانند جشنواره نمایشی "یادواره 17 شهریور"، جشنواره فیلم "رحمت" و جشنواره فیلم "وحدت" در تبریز برگزار شده ضمن اینکه فضاهای فرهنگی، اقامتی و زیرساخت های موجود در این کلانشهر پاسخگوی نیازهای جشنواره فیلم کودک است.

    سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان اینکه اکنون باید هنر به سمت حرفه ای شدن حرکت کند و این پتانسیل در تبریز وجود دارد، تصریح کرد: اینک دوره برگزاری جشنواره های هیئتی مانند جشنواره فیلم وحدت گذشته و لازم است جشنواره هایی نظامند و مطابق با استانداردهای روز دنیا در تبریز برگزار شود که جشنواره فیلم کودک می تواند مصداق چنین جشنواره های سیستماتیک باشد.

    وی، حوزه هنری آذربایجان شرقی را آماده مشارکت گسترده در برگزاری جشنواره فیلم کودک اعلام و اضافه کرد: میزبانی از این جشنواره معتبر که در سطح خاورمیانه منحصربفرد است می تواند نام تبریز را در سراسر جهان بلند آوزه کند.

    خدایی با ابراز تاسف از خلاء ایجاد شده در سینمای کودک تبریز، جشنواره فیلم کودک را زمینه ساز پر شدن این خلاء عنوان کرد و افزود: این جشنواره می تواند تاثیری شگرف در کشف استعدادهای مختلف هنری در آذربایجان شرقی داشته باشد و تحولی جدی در راستای ارتقای فرهنگی استان رقم زند.

    سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی در عین حال تاکید کرد: تحقق میزبانی این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری نیازمند عزم جمعی است ضمن اینکه حمایت و رایزنی مدیریت ارشد آذربایجان شرقی که شخصی فرهنگ دوست بوده و در سابقه مدیریتی خود برگزاری جشنواره های فرهنگی مختلفی را دارد، می تواند در رسیدن به این هدف تاثیر گذار باشد.

    برگزاری جشنواره فیلم کودک، قابلیت های تبریز را نمایان می کند

    مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نو جوانان آذربایجان شرقی نیز با تبیین ظرفیت های بالقوه این استان برای میزبانی از جشنواره بین المللی فیلم کودک، تصریح کرد: برگزاری این جشنواره به دلیل بعد بین المللی آن می تواند قابلیت های کلانشهر تبریز را بیش از پیش نمایان کند.

    حجت الاسلام الیاس ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: جایگاه فرهنگی تبریز و آذربایجان، غیرقابل قیاس با سایر شهرها و استانهاست و همین ویژگی، پشتوانه عظیمی برای میزبانی و برگزاری هرچه بهتر جشنواره بین المللی فیلم کودک در تبریز به شمار می رود.

    وی از آمادگی مجموعه تحت مدیریتش برای مشارکت در میزبانی این جشنواره معتبر خبر داد و گفت: با توجه به گستردگی ابعاد چنین جشنواره ای در صورت مشارکت نهادهایی مانند حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز آماده است در مباحث محتوایی، کارشناسی و حتی اجرایی وارد عمل شود.

    تبریز، شهری جشنواره ای است

    معاون صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این خصوص گفت: تبریز طی سال های اخیر در حوزه هایی مانند زیرساخت های حمل و نقل و امکانات گردشگری متحول شده و اکنون به شهری جشنواره ای تبدیل شده است.

    امیرحسین ثروتمند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در کنار مهیا بودن زیرساخت های لازم برای برگزاری جشنواره فیلم کودک، تبریز در حوزه فیلمسازی به ویژه فیلمسازی کوتاه نیز خیز برداشته که همین موضوع می تواند عاملی ارزشمند برای تلاش بیشتر مسئولان در کسب امتیاز میزبانی جشنواره فیلم کودک محسوب شود.

    وی به عدم برگزاری جشنواره فاخری مانند فیلم وحدت در تبریز اشاره کرد و گفت: لازم است با برگزاری جشنواره فیلم کودک جای خالی جشنواره وحدت پر شود.

    ثروتمند، با اعلام آمادگی صداوسیما برای مشارکت در برگزاری جشنواره فیلم کودک در تبریز اظهار داشت: با توجه به 24 ساعته شدن پخش برنامه های شبکه سهند و افزایش تعهد این سازمان در تولید انیمیشن به 36 ساعت طی سالجاری ظرفیت فوق العاده ای برای میزبانی جشنواره فیلم کودک در تبریز فراهم است.

    معاون سیمای صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی تاکید کرد: میزبانی جشنواره فیلم کودک در آذربایجان شرقی و تبریز می تواند زمینه ساز فرصت های فرهنگی ارزشمندی برای فعالان هنری منطقه باشد.

    رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز هم با اشاره به کارنامه درخشان تبریز در برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری به ویژه در حوزه فیلم اظهار داشت: این تجارب موفق می تواند بیانگر ظرفیت تبریز و آذربایجان شرقی به ویژه ظرفیت نهادهای فرهنگی آن باشد.

    حسین نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک در تبریز علاوه بر اینکه می تواند به رشد آگاهی های عمومی کودکان و نوجوانان کمک کند بلکه در شناساندن تبریز به عنوان شهری فرهنگی در سطح جهان تاثیر بسزا خواهد داشت.

    وی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز را آماده مشارکت در برگزاری جشنواره فیلم کودک اعلام کرد و افزود: این سازمان آماده است تمام ظرفیت خود را برای برگزاری جشنواره فیلم کودک در این کلانشهر بکار گیرد.

    جشنواره فیلم کودک چرخه تولید فیلم در تبریز را ارتقا می دهد

    یک عضو هیئت مدیره انجمن فیلم آذربایجان شرقی نیز با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز جشنواره هایی نظیر "وحدت" و "رحمت" در تبریز، بستر برگزاری جشنواره فیلم کودک در تبریز را مهیا ارزیابی کرد و افزود: میزبانی تبریز از جشنواره فیلم کودک می تواند چرخه تولید فیلم در این شهر را ارتقا دهد.

    حسین پورستار در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: چرخه تولید فیلم در تبریز با توجه به انفعال انجمن سینمای جوان به رکود کشیده شده است که برگزاری جشنواره فیلم کودک می تواند بیش از پیش این چرخه را ارتقا دهد.

    این فیلمساز، ضمن تشریح تاثیرات مثبت برگزاری جشنواره فیلم کودک در تبریز اضافه کرد: این جشنواره خون تازه ای به رگ فیلمسازان فعال در حوزه کودک و نوجوان تبریز تزریق خواهد کرد و به نوعی می تواند از نظر موضوعی این فیلمسازان را هدایت کند.

    وی اظهار داشت: تبریز شهر رویدادهای فرهنگی بوده و "فرهنگ جشنواره ای" در آن حاکم است و همین وضعیت، هر مقام مسئول را ترغیب به تامل در پیشنهاد میزبانی تبریز برای جشنواره فیلم کودک می کند.

    مردم تبریز تشنه مشارکت در برنامه های هنری هستند

    یک کارشناس فرهنگی نیز در این زمینه گفت: مردم تبریز و آذربایجان تشنه مشارکت در برنامه های فرهنگی و هنری هستند.

    علی بینش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در طول سالیان گذشته استقبال اقشار مختلف مردم و به ویژه کودکان و نوجوانان تبریزی از جشنواره های فرهنگی و هنری، منحصربفرد و غیرقابل قیاس با شهرهای دیگر بوده است و لذا می توان بر روی علاقمندی وصف ناشدنی مردم این خطه به جشنواره فیلم کودک حساب ویژه ای باز کرد.

    وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره های هنری و فرهنگی به ویژه در حوزه کودک مورد علاقه مشترک خانواده ها و کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی است و قطعاً مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

    بینش میزبانی تبریز از جشنواره فیلم کودک را باعث معطوف شدن همه نگاه ها به این شهر دانست و افزود: علاوه بر اینکه با برگزاری جشنواره فیلم کودک در تبریز، فیلمسازان زیادی از داخل و خارج از کشور را به تبریز خواهد کشاند، سینمای حرفه ای منطقه را نیز توسعه خواهد داد.

    این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه آذربایجان شرقی سرشار از نیروهای نهفته در حوزه فیلمسازی کودک و نوجوان است، گفت: با توجه به نبود انگیزه کافی برای فعالیت حرفه ای این فیلمسازان، آذربایجان شرقی در تولید فیلم کودک حرفی برای گفتن در ایران ندارد که میزبانی جشنواره فیلم کودک، انگیزه مناسبی برای فیلمسازان به شمار می رود تا استعدادهای خود را به منصه ظهور برسانند.

    ***
    با وجود اینکه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک افتخار بزرگی برای هر استان محسوب می شود اما متاسفانه عده ای بدون توجه به تاثیر چنین جشنواره ای در اعتلای تولیدات سینمایی و نشاط اجتماعی، فقط جنبه مالی آن را مطرح می کنند.

    آنچه هم اکنون حائز اهمیت فراوان است اینکه مسئولان آذربایجان شرقی نباید به سادگی این فرصت ارزشمند را از دست بدهند زیرا تنها درصورت حمایت و پیگیری های لازم، به سادگی می توان آذربایجان شرقی و تبریز را به کانون توجه اصحاب فرهنگ و هنر تبدیل کرد.

    با همه این اوصاف آیا آذربایجان شرقی خواهد توانست گوی رقابت را از استان های دیگر ربوده و امتیاز میزبانی جشنواره معتبر کودک که یکی از پنج جشنواره مهم کشور است را از آن خود کند؟


    منبع : مهر

    به روز شده در : شنبه 8 مرداد 1390 - 22:19

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 47868
    بازديد ديروز: 294035
    متوسط بازديد هفته گذشته: 236318
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 408660729



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات