اخبــار فـوری
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

این روز‌ها شایعه شده که شما عامل اصلی عدم حضور فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» در جشنواره هستید. من شما را خیلی دوست دارم. اتفاقا شما از معدود آدمهای اهالی سینما بودید که نگران وضعیت روزنامه نگاران روزنامه بهار بودید. ولی می‌ترسم می‌ترسم از سال‌ها بعد و روزی که مستندی ساخته شود و یا نشستی برگزار شود و شما به خاطر «آشغال‌های دوست داشتنی» محکوم شوید.

دو نامه کوتاه برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره فجر 32
می‌ترسم به خاطر «آشغال‌های دوست داشتنی» محکوم شوید/ شما موقعیت‌های آدم‌های این فیلم را درک می‌کنید
سینمای ما- پس از حواشی به وجود آمده برای «آشغال‌های دوست داشتنی» و احتمال حذف فیلم از جشنواره فجر، محمد تاجیک روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس در دو نامه کوتاه از این فیلم نوشته است. متن این دو نامه / یادداشت را در "سینمای ما" بخوانید: ...
سینمای ما-  پس از حواشی به وجود آمده برای فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» ساخته محسن امیریوسفی و احتمال حذف فیلم از جشنواره فیلم فجر 32، محمد تاجیک روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس در دو نامه کوتاه برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره فجر 32 از این فیلم و حواشی آن گفت. متن این دو یادداشت را در "سینمای ما" بخوانید:


سلام آقای رضاداد؛ دبیر دوست داشتنی جشنواره فیلم فجر

حال شما خوب هست؟ در فیلم مستندی که مانی حقیقی درباره آقای مهرجویی ساخته صحنه بسیار جالبی وجود دارد که در نوع خود کم نظیر است. گویا انوار از عاملین اصلی توقیف یکی از فیلمهای مهرجویی بوده است، در این مستند مهرجویی به شدت از انوار انتقاد می‌کند و انوار می‌گوید که خودش موافق توقیف فیلم مهرجویی نبوده و فقط نظرات عده دیگری را اجرا کرده است. زمانی که این مستند را در یک سالن سینما وبا حضور تماشاگران زیادی دیدم دلم برای آقای انوار سوخت. پس از گذشت سال‌ها از ماجرای فیلم «بانو»، این تماشاگران بودند که انوار را محکوم می‌کردند.
این روز‌ها شایعه شده که شما عامل اصلی عدم حضور فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» در جشنواره هستید. من شما را خیلی دوست دارم. اتفاقا شما از معدود آدمهای اهالی سینما بودید که نگران وضعیت روزنامه نگاران روزنامه بهار بودید.
ولی می‌ترسم می‌ترسم از سال‌ها بعد و روزی که مستندی ساخته شود و یا نشستی برگزار شود و شما به خاطر «آشغال‌های دوست داشتنی» محکوم شوید.
محمد تاجیک

+++

برای علی جنتی وزیر محترم ارشاد وبه بهانه مشکلات فیلم آشغالهای دوست داشتنی

آقای جنتی عزیز من یکی از کسانی هستم که فیلم آشغال‌های دوست داشتنی را دیده‌ام. سال‌ها قبل مرحوم سیف الله داد زمانی که معاون سینمایی بود به دنبال سینمایی به عنوان سینمای مصلحانه بود. فکر کنم آشغال‌های دوست داشتنی بهترین فیلم در ژانر سینمای مصلحانه محسوب می‌شود. مطمئنم اگر سیف الله داد زنده بود از این فیلم خیلی خوشش می‌آمد.
زمانی که شما تازه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شده بودید مصاحبه‌های شما را با دقت می‌خواندم. هنگامی که خبر انتصاب شما در وزارت ارشاد منتشر شد همه تعجب کرده بودند از اینکه فرزند آیت الله جنتی به سمت وزارت فرهنگ وا رشاد اسلامی منصوب شده است. خود شما هم در یکی از همین مصاحبه‌ها اشاره کرده بودید که سر مسائل مختلف با پدرتان اختلاف نظر دارید. حتی با هم بحث‌های مفصلی می‌کنید و البته خوب گفته بودید هیچ‌گاه این بحث‌ها به دعوا و کدورت کشیده نمی‌شود.
به نظرم واجب است که این فیلم را حتما ببینید. خانواده‌ای که دراین فیلم به تصویر کشیده می‌شود خانواده‌ای شبیه خیلی از خانواده‌های ایرانی و حتی تاحدودی شبیه خانواده شماست که در آن اختلاف نظرهای سیاسی و اعتقادی اساسی وجود دارد. به نظرم فیلم راه حل شاهکاری را نشان می‌دهد و همین راه حل شاهکار است که آدمی مثل من را طرفدار سرسخت این فیلم کرده است.
به نظر من اگر با دقت فیلم را ببینید طرفدار فیلم می‌شوید. می‌دانم که شما موقعیت‌های آدمهای این فیلم را درک می‌کنید.
محمد تاجیک
منبع: cinemaema
به روز شده در تاریخ: چهارشنبه 18 دي 1392,

تمـــــــــاشــــاخــــانـه

جوایز کسب شده توسط سینمای ما
جوایز کسب شده توسط سینمای ما