اخبــار فـوری
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

با اعلام لیست نهایی فیلم‌های بازبینی شده توسط هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر، تعداد فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران به 21 فیلم رسید

نگاهی به فیلم‌های مسابقه جشنواره فچر 32 : این فهرست نهایی نیست
داریوش مهرجویی، حمید نعمت‌الله، محسن امیریوسفی و همه فیلمسازان مستقل فیلم اولی غایبند
سینمای ما- سرانجام لیست دوم فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد، البته گفته می‌شود، ممکن است به این لیست فیلم‌های دیگری هم اضافه شوند...

با اعلام لیست نهایی فیلم‌های بازبینی شده توسط هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر، تعداد فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران به 21 فیلم رسید. سرانجام لیست دوم فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد، البته گفته می‌شود، ممکن است به این لیست فیلم‌های دیگری هم اضافه شوند.
پیش از این نام 16 فیلم بر ای رقابت در بخش سینمای ایران اعلام شده بود و در اینجا مروری خواهیم داشت بر فیلم‌هایی که امروز،‌16 دی‌ماه به این بخش اضافه شده‌اند.

 

گوهر خیراندیش در «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

 

«آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» بهروز افخمی

 

فیلم «آذر، شهدخت، ‌پرویز و دیگران» قصه‌ای اجتماعی براساس روابط آدم‌ها دارد، این فیلم نوشته بهروز افخمی بر اساس رمانی از مرجان شیرمحمدی است که سید جمال ساداتیان و افخمی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارند.

 

گوهر خیراندیش، مهدی فخیم زاده، رامبد جوان، مرجان شیرمحمدی، امیرعلی دانایی و... در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

 

فیلم «امروز»

 

«امروز» سید رضا میرکریمی

این فیلم براساسِ طرحی از رضا میرکریمی است و فیلم‌نامه‌ی آن را رضا میرکریمی و شادمهر راستین نوشته‌اند.

در خلاصه داستان «اِمروز» آمده است: یونس راننده‌ تاکسیِ کهنه‌کار، در پایانِ یک روزِ کاری به زن جوانی کمک می‌کند تا به بیمارستان برسد. غافل از اینکه در بیمارستان اتفاقاتِ زیادی در انتظارِ اوست.

بازیگران «اِمروز» عبارتند از: پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، شبنم مقدمی، حسام محمودی، اشکان جنابی، آسیه ضیایی، آوا شریفی، مدیا ذاکری، روزبه حصاری، امیر کربلایی، مرتضی آقا حسینی، مهتاب کُرکوندی، امین میری، شهلا نَدری، شیرین فرخنده‌نژاد، سجاد تابش، مرجان قمری، مهناز میرزایی، نیوشا گودرزی، علی‌اصغر کُردبچه، عباس موسوی، گیتی قاسمی، مریم توکلی ، امیر یوسفی،مُهنا میرزایی.

 

فیلم سینمایی برف

 

«برف» مهدی رحمانی

 

«برف»، سومین ساخته رحمانی شرح حال یک روز از زندگی خانواده‌ای شهری است که در تدارک برگزاری مراسم خواستگاری دخترشان هستند.

 

در این فیلم رویا تیموریان، افشین هاشمی، محمدرضا غفاری، آناهیتا افشار، مینا ساداتی، رابعه مدنی، شیرین یزدانبخش و میلاد کی مرام ایفای نقش کرده‌اند.

 

«بیگانه» بهرام توکلی

در جدیدترین ساخته بهرام توکلی مهناز افشار، امیر جعفری،‌ پانته‌آ بهرام و هومن برق‌نورد بازی می‌کنند.

این فیلم که به تهیه‌کنندگی سعید ملکان ساخته شده و ساخت موسیقی آن را هم حسین علیزاده برعهده داشته، داستان چند روز از زندگی خانواده‌ای است که درگیر مشکلات روزمره خود هستند...

«پنجاه قدم آخر» کیومرث پوراحمد

فیلم «50 قدم آخر» به تهیه‌کنندگی سعید سعدی،‌ سرگذشت واقعی یکی از نیروهای اطلاعات عملیات لشگر زرهی 8 نجف اشرف در عملیات والفجر 4 را نمایش می‌دهد که برای شناسایی به یک منطقه مین‌گذاری شده در خاک عراق می‌رود و 17 روز تمام با پایی زخمی انتظار می‌کشد تا بالاخره به کمکش می آیند ولی…

بابک حمیدیان و طناز طباطبایی از جمله بازیگران این فیلم هستند که فیلمنامه آن توسط کیومرث پوراحمد و با مشاوره حبیب احمدزاده به نگارش درآمده است.

«شهابی از جنس نور» محمد رضا اسلاملو

این فیلم که به گفته‌ی کارگردانش اولین فیلم درباره‌ی تکفیری‌هاست، به زبان عربی ساخته شده است و احتمالا برای نمایش در ایران باید به فارسی دوبله شود.

بازیگر نقش اصلی «شهابی از جنس نور» امین زندگانی است که به هر دو زبان عربی و انگلیسی در آن صحبت می‌کند. داستان این فیلم از جنگ 33 روزه‌ی لبنان آغاز می‌شود و این جنگ در فیلم به نوعی تداعی تقابل سپاه نور و ظلمت است و بیشتر حالت سمبولیک دارد.

 

فیلم طبقه حساس

«طبقه حساس» کمال تبریزی

فیلمنامه‌ی فیلم کمدی«طبقه حساس» بر اساس طرحی از سیروس همتی و توسط پیمان قاسم خانی نوشته شده و داستان مردی را روایت می‌کند که بعد از مرگ همسرش او را در یک قبر دو طبقه دفن می‌کند اما پس از مدتی که سر مزار همسرش می‌رود متوجه می‌شود به اشتباه مردی غریبه در آن مکان (قبر دیگر) دفن شده است.

رضا عطاران، پانته‌آ بهرام، حبیب رضایی، پیمان قاسم‌خانی، آزاده صمدی، از بازیگران این فیلم هستند.

 

«عصبانی نیستم!»

«عصبانی نیستم!» رضا درمیشیان

فیلم اجتماعی «عصبانی نیستم!»، داستان دو جوان به نام‌های نوید و ستاره است که در تهران زندگی می‌کنند.

باران کوثری، نوید محمدزاده،رضا بهبودی، میثاق زارع، میلاد رحیمی، بهرام افشاری، امیررضا میرآقا،تینو صالحی،رضا کولغانی،وحید قاضی‌زاهدی،عباس جمالی،امین میری،مرجان قمری،سجاد تابش،احمد یاوری،پژمان کاشفی،محمد کارت،مینا‌ کریمی‌جبلی،حامد شیخی، مهران میرزایی،اکبر لطیفی،سام رجبی، شیما بختیاری،کیارش خداشناس،مهدی رودافشانی،امید محمدزاده، جواد جوینده‌میرزا و... بازیگران «عصبانی نیستم!» هستند.

«عصبانی نیستم!» از تولیدات مستقل سینمای ایران است‌ که برای ساخت آن از هیچ نهاد، سازمان، مرکز، موسسه، ارگان، شبکه، بنیاد دولتی و غیر دولتی هزینه، وام و کمک هزینه‌ای دریافت نشده است.

 

فیلم کلاشینکف

«کلاشینکف» سعید سهیلی

در این فیلم که به گفته سهیلی حال و هوایی شبیه «گشت ارشاد» دارد،‌ شهرام حقیقت دوست رضا عطاران، ساعد سهیلی، جمشید هاشم‌پور، فرهاد اصلانی، شقایق فراهانی و جواد عزتی بازی کرده‌اند.

فیلمنامه این فیلم را مهدی محمدنژادیان و سعید سهیلی نوشته‌اند که مضمونی اجتماعی دارد. سهیلی خود تهیه‌کنندگی فیلم جدیدش را بر عهده دارد.

اسامی تعدادی از فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره‌ی فیلم فجر هفته‌ی گذشته اعلام شد که عبارت بودند از: «تمشک»، سامان سالور، «چ» ابراهیم حاتمی کیا، «خط ویژه» مصطفی کیایی، «رستاخیز» احمدرضا درویش، «زندگی جای دیگری است» منوچهر هادی، «قصه‌ها» رخشان بنی‌اعتماد، «گنجشکک اشی مشی» وحید نیکخواه آزاد- مسعود کرامتی- غلامرضا رمضانی، «متروپل» مسعود کیمیایی، «مهمان داریم» محمد مهدی عسگرپور، «همه‌چیز برای فروش» امیرحسین ثقفی.

منبع: isna
به روز شده در تاریخ: دوشنبه 16 دي 1392,

تمـــــــــاشــــاخــــانـه