اخبــار فـوری
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

قصد بر این است که در بخش سودای سیمرغ فقط فیلم‌هایی که برای بار اول رونمایی می‌شوند، گذاشته شوند

ابراهیم داروغه‌زاده به ابهام‌های مطرح این روزها پاسخ داد
قطعا برای«زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «ماهی و گربه» در جشنواره نمایش در نظر می‌گیریم/ «قصه‌ها»ی خانم بنی اعتماد اول پروانه نمایش گرفت و بعد در هیات انتخاب آن را دیدیم
سینمای ما- قائم مقام دبیر جشنواره فجر و رییس کاخ جشنواره و عضو هیئت انتخاب جشنواره فجر 32 در پاسخ به سوال "سینمای ما" درباره وضعیت مبهم برخی فیلم‌ها با صراحت جواب داد ...
*** ابراهیم داروغه‌زاده، قائم مقام دبیر جشنواره فجر و رییس کاخ جشنواره و عضو هیئت انتخاب جشنواره فجر 32 در پاسخ به سوال "سینمای ما" درباره وضعیت دو فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» (روح‌الله حجازی) که پارسال در بخش مسابقه جشنواره پذیرفته نشد ولی یک اکران در جشنواره مونترال داشته و فیلم «ماهی و گربه» (شهرام مکری) که در فستیوال‌هایی مثل ونیز به نمایش درآمده، گفت:
«فکر نمی‌کنم این فیلم‌ها بتوانند در بخش مسابقه حضور داشته باشند، ولی قطعا برایشان در جشنواره نمایش درنظر می‌گیریم یا حتی ممکن است در بخش بین‌الملل یا بخش‌های دیگر جشنواره حضور داشته باشند اما بعید است که در بخش سودای سیمرغ به نمایش دربیایند چون قصد بر این است که در بخش سودای سیمرغ فقط فیلم‌هایی که برای بار اول رونمایی می‌شوند، گذاشته شوند.»

داروغه‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا امسال نمایش‌های بخش خارج از مسابقه داریم؟ گفت: «بله داریم ولی ممکن است به اسم دیگری باشد. مثل همین فیلم‌هایی که گفتید در جشنواره‌های دیگر بوده‌اند برای دیده شدن باید در بخش مجزایی به نمایش دربیایند ولی دبیر جشنواره بخش خارج از مسابقه را گذاشته‌اند برای وقتی که همه فیلم‌ها بازبینی شد و تکلیف فیلم‌های بخش مسابقه روشن شد. ببینیم خود کارگردانان و تهیه‌کنندگان فیلم‌ها چه پیشنهادی دارند. این بخش را داریم ولی فیلم‌هایش مشخص نیست.»

از وی سوال کردیم که سال‌های گذشته بخش خارج از مسابقه بیشتر از سودای سیمرغ حتی هیجان داشت چون معمولا فیلم‌های مشکل‌دار مهمی که قرار بود فقط یک اکران داشته باشند در این بخش به نمایش درمی‌آمدند. آیا امسال که بیشتر فیلم‌ها مجوز گرفته‌اند در بخش خارج از مسابقه این جور فیلم‌ها حضور خواهد داشت؟ داروغه‌زاده پاسخ داد: «نه امسال اصلا این‌طوری نخواهد بود. حاشیه‌ها کم شده‌اند و ما چون فرض را بر این گذاشته‌ایم که همه فیلم‌ها باید پروانه نمایش داشته باشند تا بعد ما بازبینی کنیم این اتفاق به این شکل قطعا نخواهد افتاد. حتی فیلم خانم بنی اعتماد، «قصه‌ها» اول پروانه نمایش گرفت و بعد ما آن را دیدیم. درنتیجه امسال دیگر بخش خارج از مسابقه آن حاشیه‌ها را نخواهد داشت. یکی دو تا فیلم هستند مثل فیلم «گس» که برای بخش مسابقه تقاضا داده‌اند و ما به آنها گفته‌ایم که باید حداقل مجوز نمایش بگیرید تا ما بتوانیم فیلمتان را در هیات انتخاب ببینیم. یعنی ممکن است این فیلم پروانه نمایش عمومی هم نگیرد اما حتما باید یک مجوز نمایش داشته باشد تا در جشنواره به نمایش درآید. چون ممکن است هیات انتخاب و بازبینی فیلم را برای نمایش در جشنواره انتخاب کند بعد آن وقت اگر فیلم هیچ مجوز و پروانه‌ای برای نمایش نداشته باشد، کل این روند اشتباه می‌شود. به لحاظ قانونی ما به دوستان گفته‌ایم حتی اگر نمی‌توانید پروانه نمایش عمومی بگیرید باید اجازه اکران محدود داشته باشید.»
منبع: سینمای ما
به روز شده در تاریخ: چهارشنبه 18 دي 1392,

تمـــــــــاشــــاخــــانـه

جوایز کسب شده توسط سینمای ما
جوایز کسب شده توسط سینمای ما