اخبــار فـوری
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

جين كمپيون تا به امروز اولين و تنها زني است كه توانسته يك‌بار نخل طلاي كن را براي فيلم «پيانو» در سال 1993 از آن خودش كند

هر چه مي‌گذرد تحسين و ستايش من نسبت به اين ملكه همه فستيوال‌هاي سينمايي بيشتر مي‌شود
جين كمپيون به عنوان رييس هيئت داوران كن انتخاب شد
سينماي ما- جين كمپيون اولين زني كه توانست نخل طلاي كن را از آن خودش كند، رياست هيئت داوران شصت و هفتمين دوره جشنواره كن را برعهده دارد.. به گزارش سايت "سينماي ما"، جين كمپيون در بيانيه‌اي گفت:...
جين كمپيون كارگردان اسكاري به عنوان رييس هيئت داوران شصت و هفتمين جشنواره فيلم كن انتخاب شد. جين كمپيون تا به امروز اولين و تنها زني است كه توانسته است يك‌بار نخل طلاي كن را براي فيلم «پيانو» در سال 1993 از آن خودش كند.

به گزارش سايت سينماي ما، جين كمپيون در بيانيه‌اي گفت: «از زماني كه در سال 1986 براي اولين‌بار با فيلم كوتاهم به جشنواره كن رفتم، اين فرصت را پيدا كردم كه اين جشنواره را از جهات مختلف مورد بررسي قرار دهم. از آن به بعد هر چه مي‌گذرد تحسين و ستايش من نسبت به اين ملكه همه فستيوال‌هاي سينمايي روز به روز بيشتر مي‌شود. در جشنواره فيلم كن آنها فيلم‌هاي مختلف  را گردآوري مي‌كنند و شكوه صنعت سينما را با ستاره‌ها و گروه‌هاي مختلف جشن مي‌گيرند و در عين حال نگاه جدي جشنواره نسبت به هنر و علاقه‌اش به سينماي دنياي جديد را هم حفظ كرده‌اند.»

فيلم «پيانو» ساخته جين كمپيون علاوه بر نخل طلاي كن، نامزد دريافت سه جايزه اسكار هم شد از جمله بهترين بازيگر نقش اول زن و بهترين فيلمنامه براي جين كمپيون. كمپيون اخيرا كارگرداني يك ميني‌سريال تلويزيوني به نام «بالاي درياچه» را برعهده گرفته بود. 
كمپيون سمت رياست هيئت داوران كن را از استيون اسپيلبرگ تحويل مي‌گيرد كه سال گذشته رياست شصت و ششمين جشنواره فيلم كن را برعهده داشت. در جشنواره كن سال گذشته كمپيون رييس هيئت داوران بخش فيلم‌هاي كوتاه و سينه فونداسيون بود.
منبع: سينماي ما
به روز شده در تاریخ: سه شنبه 17 دي 1392 ساعت 14:58:46

تمـــــــــاشــــاخــــانـه

جوایز کسب شده توسط سینمای ما
جوایز کسب شده توسط سینمای ما