محمود کلاری، نمایش جذاب دکتر علی رفیعی را فیلم می‌کند : این خبر خوب فقط برای علاقه‌مندان تئاتر نیست؛ :: سينمای ما :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ايران :: Iranian Movie News & Information
چهارشنبه 19 فروردين 1388 - 12:8
module-htmlpages-display-pid-97.html

• احمد احمدی در نامه‌ای به سایت «سینمای ما» درباره شایعه اخراج‌اش از سریال ماه عسل توضیح داد؛ / انصراف نه اخراج      • به سالگرد شهید آوینی نزدیک می‌شویم؛ / 1-عناوین فیلم‌های جشنواره مستند شهید آوینی، 2- بزرگداشت «شهيدآويني» در 20 فروردين و 3- محمدتقی فهیم: شهید آوینی با گرایشات متحجرانه و لیبرالیستی در سینما مبارزه می‌کرد      • پخش این سریال در روزهای زوج هفته ادامه دارد؛ / برزو ارجمند چند ترانه برای «اشک‌ها و لبخندها» اجرا کرده است      • قلعه‌نوعی هم درباره «مرد دو هزار چهره» اظهار نظر کرد؛ / لذت بردم      • «دا» در نه ماه سی و د و بار تجدید چاپ شده است؛ / داریوش مهرجویی هم تمایل‌اش را به ساخت فیلمی بر اساس این رمان دفاع مقدس اعلام کرد      




                       



این خبر خوب فقط برای علاقه‌مندان تئاتر نیست؛
محمود کلاری، نمایش جذاب دکتر علی رفیعی را فیلم می‌کند

سینمای ما - محمود كلاري فيلمبردار برجسته سينماي ايران نمايش «شكار روباه» را تبديل به فيلم مي‌كند.

محمود كلاري فيلمبردار و سينماگر پيشكسوت ايراني در اين باره گفت: به سفارش علي رفيعي كارگردان نمايش «شكار روباه» كه پيش‌تر نيز با هم دوستي و در سينما همكاري داشتيم، قرار شد از نمايش «شكار روباه» فيلمي ساخته شود.
اين فيلمبردار ادامه داد: فيلمبرداري از اجراي نمايش طي سه روز انجام شد و چندروزي هم از پشت صحنه و تمرينات گروه، فيلم گرفته‌ايم. ضمن آنكه از برخي اتفاقات و حواشي اين نمايش حين اجرا نيز صحنه‌هايي كه فكر مي‌كنم براي مخاطب جذاب است فيلمبرداري كرديم.
كلاري كه از سه دوربين كنار هم در جايگاه ويژه و يك دوربين در طبقه همكف تالار وحدت از اين نمايش تصوير تهيه مي‌كرد در پاسخ به اين سوال كه چرا از سيستم سوييچ براي فيلمبرداري استفاده نكرده است گفت: سوييچ كردن براي يك برنامه بدون تماشاچي و براي كاري كه قرار است در حين كار به مونتاژ نهايي برسد خوب است اما ما به شكلي كار كرديم كه در مونتاژ فرصت بيشتري براي نشان دادن حركات داشته باشيم و اين امكان وجود داشته باشد كه حواشي نمايش را در لابه‌لاي كار بگنجانيم.
وي افزود: قصد ما اين است تا آنجا كه امكان دارد تماشاچي را به پشت صحنه اين نمايش ببريم يا اتفاقات و زواياي مختلفي كه به آن دسترسي ندارد در اختيار او قرار دهيم.
كلاري خاطرنشان كرد: سعي داريم تا يك فرم روتين و يكنواخت از نمايش نداشته باشيم بلكه تصوير را در پلان‌هاي متعدد به مخاطب برسانيم. هرچند گاهي ممكن است يك مخاطب، وقتي تئاتري را به شكل غيرمعمول آن مي‌بيند او را پس بزند و دوست نداشته باشد زوايا و اتفاقاتي را كه تماشاگران داخل سالن نمي‌بينند، ببيند.
اين فيلمبردار باسابقه كه پيش از اين، مديريت فيلمبرداري «ماهي‌ها عاشق مي‌شوند» نخستين اثر سينمايي علي رفيعي را برعهده داشته است اذعان كرد: مهم‌ترين نكته‌اي كه در اين كار در پس ذهن من بود دور شدن از فضاي تله‌تئاتر بود.
وي در ادامه توضيح داد: عدسي چشم انسان زاويه 47 درجه دارد و ما با اين زاويه به جهان اطراف نگاه مي‌كنيم كه عدسي نرمال در دوربين‌ها هم براساس اين سيستم ساخته شده است اما گاهي در ذهن‌مان به صورت وايد يا تله به موضوعات و سوژه‌ها توجه مي‌كنيم. براين اساس، در شيوه فيلمبرداري اين نمايش نيز طبق همين نگاه، فيلمبرداري را انجام داديم. از اين رو مخاطب مي‌تواند پرسوناژي را دقيق‌تر ببيند يا او را جداي از ديگران در نظر داشته باشد.
كلاري خاطرنشان كرد: براي اين فيلمبرداري هيچ دخل و تصرفي در برنامه‌هاي نمايش «شكار روباه» نداشتم اما قطعا مونتاژ كار، زير نظر من انجام خواهد شد.



منبع : برنا

به روز شده در : يکشنبه 16 فروردين 1388 - 15:56

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 5.98805713654 seconds.