News
  • دلايل تدفين زودهنگام و بي‌جمعيت ايرج قادري به روايت همسرش
    او با خواست خودش چنین در خاک آرمید/ مي‌خواست وداع ابدی‌اش در آرامستان نباشد
  •  
  • حرف‌هاي مدير گروه اجتماعي شبمه سه درباره تعطيلي «هفت» و كنار رفتن فريدون جيراني
    بیانیه برخی افراد دلسوز نظام باعث واكنش و تذكر ضرغامي شد/ نظرات شخصی جیرانی در بحث دولتی‌شدن سینما اشتباه بود/ قرار نیست همیشه حرف‌هایی زده شود که عده‌ای ناراحت شوند
  •  
  • مهناز افشار از همكاري با ايرج قادري مي‌گويد
    از احترام به سینما، سختی کار و عشق می‌گفتند/ من حسن‌آقای او بودم نه مهناز افشار!
  •  
  • حميد نعمت‌الله مشاور كارگردان و همكار فيلم‌نامه‌نويس است
    ليلا حاتمي بازيگر «سر به مهر» به كارگرداني هادي مقدم‌دوست شد
  •  
  • خلاصه داستان هفدهمين فيلم ابراهيم حاتمي‌كيا به قلم خودش + جزئيات تازه از پروژه چمران
    دو روز و دو شب از زندگی چمران، هشت ماه پس از پیروزی انقلاب
  •  
  • پروژه فيلمساز ايراني از میان 140 فیلمنامه از 50 کشور جهان در جمع 10 پروژه برتر قرار گرفت
    شهرام عليدي با «گورستانی که هر روز انگور می‌داد» به جشنواره کن راه یافت
  •  
  • خبر و تحليل سايت "سينماي ما" درباره تعطيلي برنامه «هفت» و خداحافظي فريدون جيراني
    سريال‌ بهانه است؛ صراحت فريدون جيراني و شفافيت مواضع «هفت» در سال جديد كار دست‌شان داد!
  •  
  • متن پاسخ مدعي نقض كپي‌رايت توسط كمپاني ديزني به سايت "سينماي ما"
    مشکل من در دادگاه امریکا تامین حق‌الوکاله سنگین وکلاست، نه مطالب بی‌اساس و سطحی شما!
  •  
  • ناصر ملك‌مطيعي از غم درگذشت ايرج قادري نوشت
    ايرج را در غربت و دور از ما در خاك گذاشتند/ ديگر كسي را ندارم كه قصد ديدارش كنم و به خانه‌اش بروم
  •  
  • واکنش بازیگر «می‌خواهم زنده بمانم» به نحوه خاکسپاری ایرج قادری
    از دفن آقای قادری به این صورت متاسف و متعجب هستم
  •  
  • 'پنهان'، فیلمی به دنبال جا در فهرست اكران
    مشكلاتی كه برای فیلم های «گشت ارشاد» و «خصوصی» در اكران عمومی بوجود آمد، نمایش فیلم «پنهان» را با اما و اگر روبه رو كرده است.
  •  
  • افزایش سالن های سینمایی، اختلافات كنونی اكران را برطرف می سازد
    نیک بین: وزارت ارشاد باید بخش خصوصی را برای سالن سازی ترغیب كند
  •  
  • مناقشات اخیر در اكران فیلم ها، سینمای كشور را از رونق انداخته است
    قدکچیان: نمی توان با سیاست های متناقض، رضایت سینماگران را جلب كرد
  •  
  • «نارنجی پوش» سعی می‌کند انرژی منفی ذهنی را از آدم‌ها دور کند و انرژی مثبتی به مخاطب بدهد
    داريوش مهرجویی: مسئله آشغال‌زدایی، حامد آبان را مجذوب کرد
  •  
  • عزیمت کاروان پرتعداد مدیران سینمایی به جشنواره کن
    دریغ از ارایه آمار و گزارش عملکرد حضور مدیران در بازار جشنواره کن و اکران کشورهای مختلف
  •  
  • بابك صحرايي به سايت "سينماي ما" خبر داد: تدفين سوت و كور بدون حضور اهالي سينما و علاقمندان
    پيكر ايرج قادري با حضور كم‌تر از 20 نفر به خاك سپرده شد
  •  
  • هدايت هاشمي، گلاب آدينه و محبوبه بيات در فهرست برگزيدگان جشن شب بازیگر
    صابر ابر و رویا افشار بازيگران برگزيده سال/ بهترین بازیگران تئاتر 1390 معرفي شدند
  •  
  • يادداشت حامد بهداد درباره ايرج قادري؛ چند ساعت پيش از درگذشت بازيگر پيش‌كسوت
    دو دست ناچیز، کشیده به آسمان، به امید دعایی نامستجاب، کوششی مذبوحانه در برابر مسافری که قطعاً عازم روز واقعه است
  •  
  • خبر "سينماي ما" در پاسخ كاربران: پیکر زنده یاد ایرج قادری از غسالخانه بهشت زهرا به بی بی سکینه کرج برده مي‌شود
    فيلم‌شناسي كامل ايرج قادري (1338 - 1391)؛ بازيگر 71 فيلم و كارگردان 41 فيلم سينماي ايران
  •  
  • بازیگر و کارگردان قديمي سینما صبح امروز در بیمارستان مهراد تهران مغلوب سرطان شد
    ایرج قادری درگذشت
  •  
     
     





     



       




    رونمایی از تمبر بیست‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان
    احمد میرعلایی نوشت: «ان‌شاءالله برای اهالی سینما مبارک باشد» و جعفر گودرزی امضاء کرد: «فصل سرد 90»

    سینمای ما- مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه تعداد و کیفیت فیلم‌های جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان بسیار خوب بوده است، گفت:‌ مطمئنم این فیلم‌ها در عرصه بین‌الملل نیز خوب می‌درخشد و از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهد کرد. مراسم رونمایی از تمبر بیست‌ و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان عصر امروز با حضور سیداحمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، جعفر گودرزی مدیر روابط عمومی این بنیاد و مصطفی غلامی رئیس تبلیغات شرکت پست در سالن کنفرانس بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.
    در ابتدای این مراسم، جعفر گودرزی با عذرخواهی از تأخیر در برگزاری برنامه گفت: کارهای اداری تمبر تاکنون انجام نشده بود و این تأخیر چند هفته‌ای هم به همین دلیل است و باید بگویم این نخستین بار است که در تاریخ جشنواره‌ها تمبری رونمایی می‌شود.

    *می‌خواهیم ماهیت از بین رفته سینما را بازگردانیم

    در ادامه این مراسم میرعلایی بیان داشت: سیاست‌های فارابی در همان ابتدا که ما کار را با آقای نجاریان شروع کردیم این بود که ما کار کنیم تا ماهیت از بین رفته سینما بازگردد و مخاطبان، استانداردسازی‌هایی را در ردیف‌های مختلف فیلم‌ها مشاهده کنند. بسیاری از ژانر‌های سینمایی برای مخاطب جذابیت ایجاد می‌کنند اما مهم‌ترین این ژانر‌ها، ژانر کودک است.
    وی ادامه داد: ما سعی داریم در سینمای کودک تا آنجا که امکان دارد به جذابیت‌ها بپردازیم تا بستر خوبی را فراهم کرده و به جز سینمای داخل که سعی در جذاب کردن آن داریم در سینمای کشورهای منطقه و بعد سینمای کشورهای دیگر بدرخشیم و عرض اندام کنیم.
    میرعلایی در ادامه اظهار داشت: با توجه به هزینه‌های بالای ایجاد جذابیت در فیلم‌های مختلف در سراسر دنیا شما در هیچ کشوری مشاهده نمی‌کنید که با فروش داخل هزینه‌های جذابیت فیلم‌ها فراهم شود و یکی از اهداف جشنواره شناسایی کارگاه‌های بیرون از ایران، اکران فیلم‌های خارج است. ما در ابتدا به فیلم‌نامه‌های منطقه و بعد به کشورهای دیگر نظر داریم تا بتوانیم در آنجا حرف برنیم و عرض اندام کنیم.
    وی در ادامه افزود: در جلسات ستاد اجرایی هدف‌گذاری ما عنصر جذابیت در فیلم‌ها بود اینکه ما بتوانیم آحاد مردم را متوجه کل سینما کرده و مخاطب را جلب و جذب کنیم. خوشبختانه نظرات و پیشنهادات در ابعاد بین‌المللی بی‌نظیر بود و برای اولین بار در ابعاد داخلی هم دیروز دوستان در رسانه‌های تصویری یادداشت‌هایی داشتند که می‌خواستند در این خصوص ارائه دهند و نسبت به انعکاس کمرنگ آن معترض بودند.

    *سینما با کودکان مناطق محروم هم آشتی می‌کند

    مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه اظهار داشت: مراجعه سفیرهای صلح و دوستی پروانه‌های شادی به سفارتخانه‌ها با بازخورد بسیار جالبی مواجه شد؛ برخی از دوستان در بعضی از سفارتخانه‌ها موضع خوبی نسبت به این مسئله نداشته و می‌گفتند که ما تنها می‌آییم و پیام صلح و دوستی شما را دریافت می‌کنیم اما با دیدن بچه‌ها که سفیر صلح و دوستی بوده‌اند که بسیار هوشمندانه و درست هم انتخاب شده بودند، موضع‌شان تغییر کرد و برخورد بسیار خوب و صمیمانه‌‌ای داشتند به طوری که برای این کودکان توری در سفارتخانه ترتیب دادند.
    میرعلایی ادامه داد: این سفیران پیام کودکان سرزمین‌مان را که صلح و دوستی بود به کل دنیا برسانند و این می‌تواند آغاز حرکات بزرگ‌تری باشد که ما در آن از عنصر سینما استفاده کرده‌ایم تا از این زاویه پیام‌های خود را به کشورهای دیگر برسانیم.

    * 70 هزار محصول فرهنگی برای دانش‌آموزان 12 استان مرزی

    وی با اشاره به شعار جشنواره یعنی؛ «شادی و نشاط برای کودکان، امید و تعالی برای نوجوانان و مهربانی و همدلی برای خانواده‌ها» گفت: دوستان گفته‌اند که چرا مناطق محروم از جشنواره بی‌نصیب‌اند و باید نوید دهم که 5 اتوبوس مملو از بسته‌های فرهنگی با 70 هزار محصول به دست دانش‌آموزان کمربند مرزی که 12 استان را شامل می‌شود، رسیده و تاکنون این اتوبوس‌ها 3 بار تخلیه و بارگیری شده‌اند و حرم امام رضا (ع) تا حرم معصومه (س) فیلم و دی‌وی‌دی و غیره به دانش‌آموزان ارائه شده است.
    میرعلایی در ادامه بیان داشت: این کار در سراسر مرزها آغاز شده و جشنواره برای کودکان مناطق محروم پیش از شروع رسمی جشنواره آغاز شده است و سعی شده در فیلم‌ها در پرده عریض اکران شوند تا افرادی که در مناطق خود با سینما آشنا نیستند و حتی سالن سینما ندارند با سینما آشنا شوند و در این طرح خانواده‌ها استقبال زیادی انجام داده و پیامک‌های خوب سینما وجود داشته.
    میرعلایی خاطرنشان کرد: جذب مخاطب از یک تا 9 درصد حتی اگر یک درصد آن نیز اتفاق بیفتد برای ما مطلوب و نویدبخش است.

    *فیلم‌های کودک در بخش بین‌الملل از کیان جمهوری اسلامی دفاع می‌کند

    وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما این میزان جذابیت نبود،‌ گفت: همین امروز در مرز بارزگان در منطقه آستارا تماسی داشتیم که از جشنواره فیلم کودک استقبال زیادی شده و این افتخار ماست که جشنواره مزین به نام امام علی (علیه‌السلام) است.
    میرعلایی ادامه داد: اینها بخش‌های جنبی جشنواره است که از زبان سینما به آن پرداخته شده؛ باید بگویم تعداد فیلم‌ها بی‌نظیر بوده و کیفیت آنها، در موضوعات مختلف از خردسالان در مقطع مهدکودک گرفته تا دبیرستان با کارگردان و موضوعات مختلف خوب بوده است. بنده مطمئنم که در عرصه بین‌الملل نیز خوب می‌درخشد و از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهد کرد.
    میرعلایی با اشاره به مطلب یک نشریه‌ مبنی بر نگرانی از تعداد و کیفیت فیلم‌ها، گفت: برخی از نشریات پیش‌داوری‌هایی کرده‌اند که غلط بوده است. ما برای اولین بار جایزه شهید «بهنام محمدی» و جایزه «محمد الدوره» را داشته‌ایم و باید بگویم این اولین جشنواره‌ای است که پوسترش تمبر می‌شود.
    مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی افزود: در برهه زمانی که مکان جشنواره از همدان به اصفهان منتقل شد، دوستان زیادی در خصوص مکان جشنواره از ما سوال می‌پرسیدند و این نشان دهنده این است که سینما چه میزان اهمیت دارد. خداوند کمک کرد و دوستان پی‌گیر و علاقه‌مند بودند؛ حتی برخی از دوستان ستادی چندین بار خسته شدند اما در این بین اتفاقاتی پیش آمد و خستگی آنها رفع شد.
    میرعلایی ادامه داد: شنبه گذشته نمایش فیلم‌ها شروع شد و در 23 آبان شب عید غدیر بزرگ‌ترین افتخار این است که پرچم حضرت علی (علیه‌السلام) در این جشنواره به اهتزاز درمی‌آید و اگر موجب شود مردم به سینما نزدیک شوند، موفق بوده‌ایم.
    میرعلایی در پایان سخنان خود گفت: قیمت پایین و میزان بالای تمبر مدنظر ما بود که با مذاکرات حاصل شد.

    *200 هزار تمبر جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در سراسر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد

    در ادامه این مراسم رئیس تبلیغات شرکت پست در خصوص پروسه تبدیل پوستر به تمبر گفت: حدود 10 سال پیش در ایران اجازه صدور تمبر به عنوان ششمین کشور اختصاص داده شد و با پیگیری مسئولین برای اولین بار برای این شرکت افتخار است که 200 هزار تمبر جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در مرسولات و نامه‌ها در سراسر کشور با قیمت احتمالی 35 تومان مورد استفاده قرار ‌‌گیرد.
    غلامی بیان داشت: باید به این نکته اشاره کرد که تمبرهای اختصاصی ارزش کلکسیونی پیدا کرده‌اند و فروش این تمبرها از سایر تمبرها بیشتر است و حتی بلوک شرق و اروپایی‌ها هم علاقه‌مند به این تمبرهای اختصاصی شده‌اند.

    در پایان مراسم از تمبر جشنواره فیلم کودک و نوجوان رونمایی شد و میرعلایی در پای این تمبر نمادین نوشت «ان‌شاءالله برای تمامی اهالی سینما مبارک باشد» و گودرزی امضاء کرد: «فصل سرد 90».


    منبع : فارس

    به روز شده در : پنجشنبه 19 آبان 1390 - 8:44

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 70114
    بازديد ديروز: 143721
    متوسط بازديد هفته گذشته: 223822
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 400909176



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات