سينمای ما - انتقاد شدید دختر شهریار از کمال تبریزی
دوشنبه 23 ارديبهشت 1387 - 11:18







نظر سنجی

بهترین فیلم اکران نوروزی 1387 کدام است؟



تلافی


  (125 رأي)

کارگردان:
سعید اسدی
-------------------------------------
پابرهنه در بهشت


  (247 رأي)

کارگردان:
بهرام توکلی
-------------------------------------
به همین سادگی


  (384 رأي)

کارگردان:
رضا میرکریمی
-------------------------------------
مجنون لیلی


  (306 رأي)

کارگردان:
قاسم جعفری
-------------------------------------
زن دوم


  (292 رأي)

کارگردان:
سیروس الوند
-------------------------------------
دایره زنگی


  (694 رأي)

کارگردان:
پریسا بخت آور
-------------------------------------


عناوین خبرها
 گزارشی از تولید فیلم «نطفه شوم» ...
 کارگردان «همخانه» امیدوار است که فیلم‌اش رکورد فروش را بزند...
 راه اندازی بخش ويژه "انقلاب اسلامي" در جشنواره های سینمایی کشور...
 مهناز افشار مستند می‌سازد...
 بهار غمگین سینمای ایران ادامه دارد / فرهنگ معیری، چهره‌پرداز بنام سینمای ایران درگذشت...
 حرف‌های معاون سیما درباره سریال‌های ماه رمضان / احتمال‌اش وجود دارد که رضا عطاران سریال شبکه سه را بسازد...
 پس از چند فیلم به نمایش درنیامده / جعفر پناهی فیلمی با موضوع دفاع مقدس می‌سازد...
 آخر بهار / مهران مدیری بالاخره کلید می‌زند؟!...
 عکس جدیدی از «دعوت» / حاتمی‌کیا: فضا را برای ساخت فیلم‌هایی مثل «به همین سادگی» فراهم کنیم...
 اعتراض کمال تبریزی به حذفیات سریال «شهریار» / رئیس صدا و سیما پسندیده اما سیما فیلم سانسور می‌کند...
 شما سر چه فیلمی اشک ریختید؟ / از کرخه تا راین، سینما پارادیزو، زیر پوست شهر و......
 همزمان با نمایش مستندی از «رضا درمیشیان» / دانشجویان سینما و تئاتر از علیرضا زرین‌دست تقدیر کردند...
 آغاز سفرهای بین‌المللی «آواز گنجشک‌ها»...
 می‌خواهید نظر سازمان صدا و سیما درباره «اخراجی‌ها» را بدانید / مردم را دیدم که می‌خندیدند و می‌گریستند...
 نخستین پروژه سینمایی امین حیایی در سال جدید / «پسر تهرونی»...
 آتيلا پسياني، اشكان خطيبي و مينا لاكاني مهمان ماه رمضان شما / مجموعه تلویزیونی شبکه اول سیما در ماه رمضان مشخص شد...
 انتقاد یک هفته‌نامه پرتیراژ پزشکی / سینماگران ایرانی بیش‌تر از نازایی سردرمی‌آورند تا زایمان؟!...
 پروانه ساخت ششمين فيلم بلند سينمايي سيدرضا ميركريمي صادر شد / «يك حبه قند» به‌زودي كليد مي‌خورد...
 گفت‌وگو يي با سيروس الوند و فرشته طائرپور، كارگردان و نويسنده «زن دوم»: / «اگر مردي به يك زن فقط به‌صورت غريزي نگاه كند، نمي‌تواند يك قصه راجع به عشق بسازد »...

آرشيو...



پربیننده ترین اخبار هفته
 فیلم تازه اصغر فرهادی در شمال کلید خورد / اولین عکس‌های «درباره الی»...
 مصاحبه لیلا حاتمی با روزنامه الحیات / در تهران مردم مرا می‌بینند، اما نشان نمی‌دهند که می‌شناسند...
 آخرین گزارش و اخبار درباره فیلم تازه اصغر فرهادی / «در باره الي..» در شمال كليد خورد...
 پخش «مثلث شیشه‌ای» رشیدپور به تعویق افتاد...
 شما سر چه فیلمی اشک ریختید؟ / از کرخه تا راین، سینما پارادیزو، زیر پوست شهر و......
 انتقاد شدید دختر شهریار از کمال تبریزی...
 نخستین پروژه سینمایی امین حیایی در سال جدید / «پسر تهرونی»...
 عکس جدیدی از «دعوت» / حاتمی‌کیا: فضا را برای ساخت فیلم‌هایی مثل «به همین سادگی» فراهم کنیم...
 آخر بهار / مهران مدیری بالاخره کلید می‌زند؟!...


انتقاد شدید دختر شهریار از کمال تبریزی
انتقاد شدید دختر شهریار از کمال تبریزی


سینمای ما - «مريم بهجت‌ تبريزي» فرزند استاد شهريار در واكنش به سريال «شهريار» گفت: اعلام مي‌كنم كه آنچه به عنوان سريال شهريار از شبكه دو پخش شده، ارتباطي با زندگي شاعر بلند‌آوازه ايراني، شهريار نداشته است. «مريم بهجت‌ تبريزي» فرزند استاد شهريار در واكنش به سريال «شهريار»(كمال تبريزي) به خبرنگار راديو و تلويزيون فارس گفت: سريالي كه با نام «شهريار» از شبكه دوم سيما در حال پخش است، متاسفانه داراي صحنه‌ها و سكانس‌هايي غيرواقعي و توهين آميز به شخصيت استاد شهريار بوده كه نه تنها با واقعيت‌هاي حيات آن بزرگوار همخواني نداشته و ندارد، بلكه با تحريف و تغييراتي همراه بوده است كه نهايتا به مسخ شخصيت حقيقي و اجتماعي و ادبي پدرم -كه محبوب‌ترين شاعر ايران در قرن حاضر است- منجر مي‌شود.
وي ادامه داد: متاسفانه با تماشاي اهانت‌هاي ناروا به مادرم و تصويري مبهم از يك معلم فرهنگي شريف، متوجه شدم كه سريال شهريار بدون كمترين تحقيق و پژوهش سرهم‌بندي و نگارش شده است.
فرزند محمدحسين بهجت‌تبريزي با اشاره به ذكر نام خانواده شهريار در تيتراژ اين سريال به فارس گفت: مي‌خواهم بگويم شما كه خانواده شهريار را در جريان اين سريال نگذاشتيد و اطلاعات مستندي هم از آنها نگرفته‌ايد، چگونه در تيتراژ انتهاي سريال از آنها تشكر مي‌كنيد؟! وقتي اين مطلب را بيننده سريال مي‌بيند، فكر مي‌كند كه حتما خانواده شهريار نيز با اين سريال همكاري داشته‌ است.
وي افزود: اگر من را از اين جريان مطلع مي‌كردند،ابتدا درخواست مي‌كردم كه فيلمنامه را بخوانم.
بهجت تبريزي همچنين گفت: برطبق قانون حمايت از مؤلفان و منصفان، اين سريال بدون مجوز پخش شده است در حالي كه به موجب اين قانون تا 30 سال تمام حقوق مادي و معنوي به ورثه تعلق مي‌گيرد و براي هر گونه استفاده‌اي بايد از وراث اجازه گرفته شود ولي سازندگان اين سريال از ما هيچ‌گونه اجازه‌اي نگرفتند.
وي ادامه داد: داستان،بيوگرافي و شخصيتي كه از پدر من در اين سريال نمايش داده مي‌شود به طور كلي متفاوت از واقعيت است و كسي كه اين فيلم را ساخته كوچك‌ترين شناختي از شخصيت ادبي، مذهبي، ديني و عرفاني پدرم نداشته است.
بهجت تبريزي با اشاره به برخي شخصيت‌هاي اين سريال به فارس گفت: حتي شخصيت‌هايي در اين سريال وجود دارد مثل ابراهيم اديب يا گلرخ كه اصلا وجود خارجي نداشته‌اند. كلا داستاني كه در مورد جواني، بعد از ازدواج و ميانسالي‌ پدرم نشان مي‌دهند، مورد دخل و تصرف واقع شده است.
وي افزود: اولا به لحاظ زماني،تاريخ‌ها را رعايت نكرده‌اند و همه ساختگي بودند.به جرات مي‌گويم 80 تا 90 درصد اين پروژه ساختگي است و هيچ‌كدام از اينها اتفاق نيفتاده است.
دختر استاد شهريار تصريح كرد: قسمت اخير سريال «شهريار» كاملا ساختگي بود چرا كه مادر من اصلا در بيمارستان فوت نكرده‌اند و اصلا مريض نبوده‌اند بلكه ايشان سكته مغزي كردند و از دنيا رفتند.
وي در ادامه گفت‌وگو با فارس، با انتقاد از نمايش چهره‌اي غير واقعي از مادرش در اين سريال افزود: مادرم، فردي باسواد بوده كه در سريال بي‌سواد معرفي مي‌شود. ايشان نوه عمه پدرم و خويشاوند نزديك مادرم بود ولي در اين سريال، يك فرد بيگانه معرفي مي‌شود كه پدرم را به طور اتفاقي در بانك مي‌بيند.
بهجت‌تبريزي گفت: مادر من عاشق شعرهاي پدرم بود چون بيست و چند سال از پدرم كوچك‌تر بود و به خاطر انگيزه ادبي‌اش با پدرم ازدواج كرد.
وي در ادامه گفت: همانطور كه اشاره كردم برخلاف آنچه سريال نشان مي‌دهد مادر من اصلا مريض نبودند. يك روز كه ما را براي مدرسه آماده مي‌كردند، سكته مغزي كردند و دار فاني را وداع گفتند. ايشان اصلا بيمارستان نرفتند كه پدرم از ايشان پرستاري كند.
وي ادامه داد: برخلاف آنچه در «شهريار» ديديم، اين واقعيت ندارد كه مادرم، پدرم را «محمد جان» صدا مي‌كرده بلكه همه او را با نام شهريار صدا مي‌زدند و مادرم نيز به نام آقا شهريار صدايش مي‌‌كرد.
«بهجت تبريزي» با بيان اين نكته كه شهريار در 40 سال آخر زندگي‌اش خانه‌نشين بوده، افزود: پدر من، 40 سال آخر زندگي‌اش را از خانه بيرون نرفت. خودش يك شعري را دارد كه وصف احوال اين چهل سال است: از من چه طالعي است كه با اين شتاب عمر/بازم بپرود لب بام آفتاب عمر/ من روي چرخ و پره هنوز و به پيچ و تاب/ جايي كه آب ريخته از آسياب عمر/ سائيده رشته‌اي است كه تابيده به گلو/ من تاب مي‌خورم به نخي از طناب عمر / چل سال آزگار به زندان روزگار حبس ابد چگونه نهي در حساب عمر/.
وي افزود: در آن مدت اگر كسي به ملاقات استاد شهريار مي‌آمد، بعضي وقت‌ها مي‌پذيرفت و بعضي مواقع به دليل كسرت جمعيت و اينكه حال عمومي خوبي نداشت، نمي‌توانست كسي را به حضور بپذيرد.
فرزند شهريار تصريح كرد: در كل سريال «شهريار» بر مبناي واقعيت نيست و نه تنها همخواني با زندگي‌ پدرم ندارد بلكه نوعي اهانت نسبت به ايشان، مادرم و خانواد‌ه‌ ما است.
بهجت تبريزي گفت:اين سريال بدون كوچكترين تحقيق و پژوهش سرهم‌بندي و نگارش شده است‌، لذا به عنوان يك رسالت تاريخي، نه به عنوان وارث پدرم كه جاي خود دارد، بلكه به عنوان يك واصل با استادي كه سال‌ها با او زندگي گذرانده‌ام، اعلام مي‌كنم كه آنچه به عنوان سريال شهريار از شبكه دو پخش شده، ارتباطي با زندگي شاعر بلند‌آوازه ايراني، شهريار نداشته است.
وي افزود: به جرات مي‌توانم بگويم حتي يك مطالب مهم كه در مورد پدرم بايد منعكس شود، در اين سريال ديده نمي‌شود و اكثريت مطالب مهم زندگي پدرم مثل شبي كه از عشق مجازي به عشق حقيقي رسيد و مهمترين شب زندگي او محسوب مي‌شود، در اين فيلم آن چنان كه بايد به مردم نشان داده نشده است.
فرزند شهربار خاطرنشان كرد: پدرم وقتي از تبريز به تهران آمدند، 13 _ 14 ساله بودند و در سنين پايين به دارالفنون به مدت 7 سال درس طب خواندند، ايشان بين 20 تا 30 سال به عشق حقيقي رسيدند و متحول شدند، اتفاقي كه براي كمتر كسي مي‌افتد ولي در سريال «تبريزي» به هيچ يك از اين مسائل پرداخته نشده است.
وي در انتها گفت:پدرم فردي بسيار متدين و مذهبي بودند ولي اين مسئله نشان داده نشده است.ايشان حافظ قرآن بودند و آن قدر قرآن خوانده بودند كه زبان عربي را از اين طريق ياد گرفتند.
+ نوشته شده در دوشنبه شانزدهم اردیبهشت 1387ساعت 9:54 توسط محمد تاجیک | نظر بدهید


منبع خبر : وبلاگ قاعده بازی
سه شنبه,17 اردیبهشت 1387 - 3:1:26

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

پریناز
سه‌شنبه 17 ارديبهشت 1387 - 10:27

واقعا که ما نمی دونستیم فیلمهایی که از ادیبان کشور ما به نمایش در میاد از فکر تهیه کننده و کارگردانان ما هست خوب این همه خرج کردین چرا نرفتین از خونوادش تحقیق کنین واقعا حیف است که اینهمه زحمت بکشین بعد دختر استاد شهریار بیاد خستگی توی جسمتون بذاره . خوب اون بنده خدا هم حق داره عکس العمل نشون بده . به هر حال امید است که دست اندر کاران سینما ی ما بیشتر دقت کنن .

mitra mirshahidi
سه‌شنبه 17 ارديبهشت 1387 - 10:33

rast mige vaghean..eftezah bood deriale tarizi...mese filme akharesh : hamishe paye yek zan darmian ast.

مريم رحماني
سه‌شنبه 17 ارديبهشت 1387 - 11:6

سريال شهريار بسيار با ظرافت و زيبا ساخته شده، و آنقدر لحظات

حسي زيبايي در آن وجود دارد كه بيننده را شيفته "شهريار" مي كند

خانم مريم بهجت‌ تبريزي!

..........................

در دنياي فيلم اين يك حركت طبيعي است كه كارگردان ، شخصيت

فيلم را بر اساس ذهن خودبسازد...

از شخصيت :ون گوگ، پيكاسوو... تا بحال فيلم هاي زيادي ساخته

شده و لي هر كدام با نگاه كارگردان منطبق است...

اتفاقن اين نكته قوت سريال است ، زيرا مجموعه هايي كه عيناً شخصيت هنرمند را نقل مي كنند بيشتر شبيه گزارش مي شوند تا

يك اثر ماندگار

..........................

نمي دانم در جريان هستيد كه امسال آمار بازديد خانه پدريتان به

10 برابر رسيده و ايكه خانه اتات جزو آثار ملي ثبت شده؟؟؟!!!!!

پس مطمئن باشيد اگر فيلم خشك و بي روح بود... و تمام لحظات

شهريار را تنها يك قديس بي روح نشان مي داد اين تاثير را نداشت !!

پس عوض گلايه كردن بايد از كمال تبريزي بايد از او تقدير كرد و سپاس بي پايان........كه ما را عاشق

شهريار كرد حتي به قيمت خيال پردازي هاي خودش و اين اصلن بد نيست!

سام
سه‌شنبه 17 ارديبهشت 1387 - 11:8

ما ايراني ها عادت داريم تا يك كار خوبي انجام مي شود سريع شمشير به دست بگيريم و انتقاد كنيم

سريال شهريار عالي عالي عالي است.

فلور
سه‌شنبه 17 ارديبهشت 1387 - 13:32

به نظر من اين سريال بسيار جذاب و باور پذير بود

منصور
سه‌شنبه 17 ارديبهشت 1387 - 15:5

خار

ار چه جان بكاهد

گل

عذر آن بخواهد

...

رضا
سه‌شنبه 17 ارديبهشت 1387 - 16:51

کثرت نه کسرت


سه‌شنبه 17 ارديبهشت 1387 - 17:29

خانم مريم رحماني، سام و فلور

اگر در رابطه با زندگي شما يا يكي از نزديكان شما خلاف آنچه هست صحبت مي شد و فيلمي ساخته مي شد به طور حتم شما هم جبهه مي گرفتيد.

شما به طور حتم اطلاعي از تاريخ نداريد من در رابطه با هر فيلمي كه صدا و سيما و يا سينما در رابطه با مشاهير مي سازد تحقيق مي كنم در اكثر مواقع خلاف زندگي فرد به نمايش در مي ‌ايد.

در رابطه با سينماي هاليوود يا باليوود و يا اروپا نيز همين طور، مطالعه مي كنم ولي بر خلاف تصور شما كه گفتيد با نگاه كارگردان منطبق است، خير اينگونه نيست، كارگردان اجازه اينكه زندگي فرد را با طبق سليقه و ديدگاه خود تغيير دهد را ندارد و با او برخورد مي شود.

اهورا
سه‌شنبه 17 ارديبهشت 1387 - 18:29

اتفاقن اين سريال بسيار باور پذير و زيباست... با مريم رحماني موافقم

naghmeh
سه‌شنبه 17 ارديبهشت 1387 - 20:0

man kheili moteasef misham vaghti mibinam mardom e iran inghadr khial pardazan o ja'l e vagheiat ro dus daran .. khob khanom e rahmani o ,... kargrdan mitune ie serial barasase shakhsiate mourede alaghash besaze hame ham esteghbal mikonan vali vaghti durugh sakhte ...!!!!hala dorugh e khub ia zesht che farghi mikone...? keili ajibe ke inghadr shom be khial pardazi alaghemandid.

مرضیه
سه‌شنبه 17 ارديبهشت 1387 - 20:0

با احترام خاصی که برایه دختر شهریار بزرگ قائلم ......باید بگم مردم بعداز دیدن فیلم به شخصیت این شاعر بزرگ بیشتر علاقمند شدند و حتی کتاب های ایشون رو بیشتر میخرند ....................شان شهریار با این سریال اصلا کم نشده بلکه بیشتر هم شده..........خیلی بیرحمیه که زحمتهایه کمال تبریزی رو نادیده بگیرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

زهرا
سه‌شنبه 17 ارديبهشت 1387 - 20:6

اگر اقای تبریزی شهریار رو دوست نداشت اصلا فیلم شهریار رو نمی ساخت.................چرا دخترشون الان که سریال داره تمام میشه اعتراض میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اها شاید ایشون هم مثل ما داشته از تماشای این فیلم لذت می برده.....گفته اخرش که رسید.................


سه‌شنبه 17 ارديبهشت 1387 - 21:33

in serial vaghan mozakhrafeh

امیر
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 4:10

خانوم مریم رحمانی لطفا با اطلاعات ناقصتون دیگران رو هم گمراه نکنید.

1- شخصیت پردازی در سینما کار فیلم نامه نویس است نه کارگردان

کارگردان تنها میتواند به شناخت شخصیت خلق شده توسط فیلمنامه نویس به بازیگر کمک کند و به او خط بدهد.

2-هیچ وقت کسی حق قانونی برای تحریف تاریخ را ندارد اون فیلمهایی هم که شما میگید بر اساس منابع تاریخی متفاوتی ساخته شده اند نه به دلخواه کارگردان.

لطفا در اضهار نظرهاتون اون هم به این صراحت بیشتر دقت کنید.

مريم رحماني
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 11:5

آقاي امير

اتفاقن هميشه كارگردان با نگاه شخصي خودش به فيلم نامه نگاه مي كند.... نمونه اش داستان ها و رمان هاي معروف دنيا مثل آرزوهاي بزرگ و... كه هر كارگردان و فيلم نامه نويس با ذهنيت خود آن را مي سازد....

حالا اين چه اين و چه آن..... تفاوتي نمي كند...

مهم اين است كه عوامل يك فيلم ، وقتي فيلمي را مي سازند حق دخل و تصرف در داستان آن را دارند....

اين جزئياتي كه خانم مريم بهجت تبريزي ذكر فرمودند در كليت شخصيت و نگاه شهريار خللي به وجود نمي آورد و تنها بار دراماتيك اثر را بيشتر مي كرد...و اين قدرت يك كارگردان است كه با بينش خودش لحضاتي را تصوير سازي كند ....

مثل كاري كه كيانوش عياري در روزگار قريب كرد...

با اين حال مهم اين است كه اين سريال به دل نشست و كارگردان با خلق سكانس هاي ماندگار، تصوير شهريار را در ذهن ها جاودانه ساخت...

از شخصيت هاي بزرگ زياد فيلم ساخته شده و ارائهء چنين تصوير خيال انگيزي از يك هنرمند اصلن كار ساده اي نيست ...

اين نامه هم يك نقد منصفانه نيست ، شايد يك توبيخ نامه براي كمال تبريزي است !

.......................................................بسيار سفر بايد!

سمانه
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 11:8

كار كمال تبريزي فوق العده بود بايد به صدا و سيما انتقاد كرد شايد بعضي از سكانس ها دچار تعديل شده اند و اين اتفاق به نظر آمده است

مراد
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 12:0

آقاي امير شما هم لطفا اعاده فضل نفرماييد. اتفاقا صحبتهاي خانم رحماني كاملا درست بود ،مي گيد نه صحبتهاي معاونت سيما رو بخونيد.

مریم
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 15:19

واقعا برای آقای تبریزی متاسفم وهمچنین رسانه پر ادعای صدا و

سیما

مریم
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 15:22

چقدر بد

فرشید
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 15:24

به نظر من کار اقای تبریزی خوب بود ولی بهتر بود در نگارش فیلمنامه با خانواده شهریار هم مشورت میشد تا کار بی نقصی را شاهد می شدیم.

زري جون
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 15:29

من با آقاي امير كاملا موافقم . زن طرف معلم بوده يه آدم فرهنگي و باسواده بوده اون وقت تو فيلم دهاتي و بي سواد نشون مي دن واقعا كه شرم آور هستش


چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 19:39

راست می گه مریم خانوم مثلا نشون ندادن که شهریار اعتیاد شدید داشتند جمعش کن بابا از اون چیزی که بود بزرگتر نشون داده شد مردم باید هرکس را از کاراش بشناسن شعراش مفت گرونه خدا بیامرز این کاره نبوده

مارال
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 23:28

اين اهورا و مريم رحماني جفتشون يه نفرن...مي دونين از كجا فهميدم...از املاي ضعيفشون كه اتفاقا رو اتفاقن مي نويسن...جالبه كهازهم دفاع هم مي كنن.

معصومه
جمعه 20 ارديبهشت 1387 - 14:54

با مارال خانم موافقم.خیلی جالبه...........

اتفاقن
شنبه 21 ارديبهشت 1387 - 11:27

فكر كنم اتفاقن مارال خانم و معصومه هم يكي باشن ،اتفاقن

مريم رحماني
شنبه 21 ارديبهشت 1387 - 11:31

خانم ها و آقايون محترم

اينجا ما همگي با يك شخصيت مجازي طرف هستيم وبراي گفتن حرف هامون اصولن احتياجي به يك شخصيت حقوقي نداريم...

مهم خود حرفه و گوينه اصلن مهم نيست....

هركسي از ظن خود شد يار من!

ghazal
شنبه 21 ارديبهشت 1387 - 11:48

manam nimeye avale karo doost dashtam vali ye modat bud ke ehsas mikardam shakhsiate shahriyar dare be shedat zire soal mire...va in ke khanume tabrizi in karo ehanat be pedareshun midunan ba kami eghmaz albate mitunam dark konam!tasviri ke az madareshun dar in serial sakhte shode vaghean tohin amize!!!!va ishun hagh daran.kheili khube ke shakhsiat haye barjastaro ba in filmha bishtar baraye mardom ghabele dark konan vali dar morede shakhsiat haye moaser!!!hadaghal deghate bishtari be kharj bedan va tahghighate meidanie bishtari dashte bashan kheili behtare.chon intori ham khanevadeye jenabe shahriyar delgir shodan ;ham ma be onvane binandehayi ke ghaedatan VAGHEYIATO! be tasavorate zehnie filmname nevis tajih midim (va hala tasvire zehnemimun hata nesbat be aghaye kamale tabrizi ham avaz shode)ehsase khubi nadarim.;va shayad hata roohe ostad ham alan narahat bashe ...albate nemishe az janbehaye mosbate serial ke kamam nistan kamelan cheshm pushi kard!

http://www.persianacademy.ir/fa/Osoul.aspx
شنبه 21 ارديبهشت 1387 - 13:46

با سپاس؟؟؟!!!!!! از خانم مارال كه با پيام نادرست خود ،فرصتي به همه ما داد تا بيشتر بدانيم...

------------------------------------------------

مقصود از دستور زبان‌، مجموعۀ قواعد زبان است كه در واژه‌سازی فقط با بخشی از آن، يعنی قواعد ساخت واژه سروكار داريم‌. در زبان فارسی، قواعد ساخت واژه نيز همچون خودِ واژه‌ها، در طول زمان متحوّل شده‌است؛ همچنين، اين قواعد در گويش‌ها و گونه‌های مختلف، تفاوت‌هايی، هرچند مختصر، دارد. در اينجا مراد از قواعد ساخت واژه‌، قواعد مربوط به زبان معيار امروزی است‌. ذكر اين نكته لازم است كه هر فارسی‌زبانی اكثر قواعد دستوری زنده و جاری ساخت واژه را در ذهن خود دارد ـ هرچند به آن علم نداشته‌باشد ـ و به صرافت طبع‌، كمتر واژۀ خلاف قاعدۀ دستوری می‌سازد. البته درمورد قواعدی كه كمتر رايج‌اند وضع چنين نيست و واژه‌سازی بر پايۀ اين قواعد در حيطۀ تخصّص دستوردانان است‌. در اينجا، صرفاً به‌منظور جلب توجّه خوانندۀ ناآشنا به اين قواعد، به مواردی از اين قواعد اشاره می‌شود

علاوه بر واژه‌هايی كه به‌لحاظ دستوری يا دستوری معنايی غلط محسوب می‌شود، به موارد ديگری نيز می‌توان اشاره كرد كه ساخت آن‌ها، اگر نتوان گفت غلط است‌، دست‌كم می‌توان گفت نامطلوب است‌.

يكی از اين موارد تركيب كردن عناصری از واژه‌های عربی، به‌صورت پسوند و پيشوند، با واژه‌های فارسی است‌. موارد زير ازاين‌قبيل است‌:

ــ تركيب با « ــ اً»: جاناً، سوماً

ــ تركيب با « ــ انی»: تنانی (تن + ــ انی ==> تنانی، به‌قياس‌با، جسم + ــ انی ==> جسمانی)

اين دسته از كلمات، كه بنابه اصل قرينه‌سازی، به قياس با كلمات عربی رايج در فارسی ساخته شده‌اند، هرچند رايج‌اند، به‌اين‌دليل كه عناصری از واژگان عربی را در ساخت واژگان فارسی وارد می‌كنند، نامطلوب‌اند و ساختن واژه‌های جديد با اين شيوه توصيه نمی‌شود!

---------------------------------------

هم چنين همه مي دانيم كه دستورزباني كه در متن هاي سريع اينترنتي مانند chat ياcomment بكار ميرود

مي تواند كوتاه ترو خاص تر باشد.


شنبه 21 ارديبهشت 1387 - 13:49

زري جون

زن با سواد 50 ،60 سال پيش را با زن با سواد 2008 مقايسه مي كني؟؟؟

اتفاقا آن زن در وجود خود نشانه هاي عميقي از كمال و سادگي داشت ... اين همه كوته بيني ؟؟


شنبه 21 ارديبهشت 1387 - 14:2

من؛

از حضور «تو» برمی­خیزم،

تا شررانگیزتر ترانه­ای را

به جاودانه

درآمیزم.

تو؛

از شعر «من» برمی­خیزی،

تا شورآمیزتر رستخیزی را،

در سروده­ای نامیرا،

برانگیزی

....

آرش
شنبه 21 ارديبهشت 1387 - 14:8

وقتی متنی روی تارنویس قرار می­گیرد، لزومن مخاطبش آدم خاصی نیست. بل­که متن سعی دارد تا هر کسی که به نوعی با سوژه­اش درگیر است را، به چالش کشد.

يك آدم
شنبه 21 ارديبهشت 1387 - 16:0

كمال تبريزي شب گذشته (20 ارديبهشت ماه) پس از پايان پخش قسمت بيستم سريال «شهريار» نسبت به حذفيات مجدد اين مجموعه اعتراض كرد.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، اين كارگردان كه شامگاه جمعه در راديو گفت‌وگو حاضر شده بود به اقدام سيما فيلم در مميزي قسمت نوزدهم و بيستم سريال «شهريار» (بدون اطلاع وي) انتقاد و تصريح كرد: اين درحالي است كه رييس سازمان صداوسيما در روزهاي گذشته تماس گرفت و اين قسمت‌ها را از قسمت‌هاي خوب مجموعه «شهريار» برشمرد؛ اما مركز سيما فيلم هم‌چنان به سانسور ادامه مي‌دهد.

به گزارش ايسنا، روز گذشته (جمعه) بيستم ارديبهشت‌ماه، بلافاصله پس از پخش قسمت جديد سريال «شهريار» گفت‌وگو با هادي بهجت تبريزي، تنها اولاد ذكور استاد شهريار به روي آنتن شبكه دو سيما رفت.

در اين مصاحبه، فرزند استاد شهريار با اشاره به اين‌كه كارگردان و فيلم‌نامه‌نويس اين سريال پيش از ساخت، طي چند جلسه با وي مشورت داشته‌اند، در مجموع نسبت به نحوه ساخت سريال «شهريار» ابراز رضايت كرد.

هادي بهجت تبريزي سپس با تأكيد بر اين‌كه در ساخت سريال «شهريار» در بعد فرهنگي شخصيت اين شاعر هيچ تحريفي صورت نگرفته است، در عين حال تغيير در جزئيات زندگي شهريار را از حقوق كارگردان و فيلم‌نامه‌نويس برشمرد.

به گفته وي كليات قصه سريال «شهريار» با مشكلي مواجه نبوده است.

www.isna.ir

امير
شنبه 21 ارديبهشت 1387 - 16:34

مثل اينكه دختر و پسر شهريار با هم بيشتر اختلاف دارن ، پس چطوريه كه پسر شهريار هادي اين سريال را تائيد كرده؟؟!!!!!!!!

حالا شما ها هي به هم بي احترامي كنيد ، اصل ماجرا اينه

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  



module-htmlpages-display-pid-97.html



             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 1.00505590439 seconds.